carousel

 

ένα σκουπίδι

(και κάτι λίγα ακόμα)

 πολλή φαντασία

γέλιο

 κέφι

τραγούδι

χρώματα

ανακύκλωση

ανΩκύκλωση

τέχνη

Kandinsky

trash art

αεροπλάνα

 

   Αίνιγμα:

“Με ένα γλωσσοπίεστρο και ένα μανταλάκι

πετάς πολύ ψηλά, δίπλα στο συννεφάκι”

Τί είναι;

IMG_4392

Να το πάρει το ποτάμι;

Α ε ρ ο π λ ά ν ο

IMG_4393

Μπορείς να πετάξεις με πολεμικό

η ειρηνικό (καλύτερα το δεύτερο)

IMG_4394

και να προσγειωθείς στο αεροδρόμιο της φαντασίας!

IMG_4395

και να μοιραστείς

με τα άλλα αεροπλάνα

τις εμπειρίες

από τα αμέτρητα ταξίδια σου!

IMG_4396

 

Και επειδή το αεροδρόμιο της φαντασίας είναι διεθνές

για να θυμηθούμε τα αγγλικά μας!

 

IMG_4288

βιβλιοφάγοι – σελιδοδείκτες

 Ναι,

αυτοί είμαστε εμείς

που σχεδιάζουμε τα πρόσωπά μας

στο χαρτί

για να τους ξεγελάσουμε…

IMG_4058 IMG_4060

για να βλέπουμε πάντα που … ταξιδεύουν!

IMG_4176

ποιους; 

IMG_4279

τους ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΥΣ!

IMG_4281 IMG_4282 IMG_4283 IMG_4284 IMG_4285

Είναι αυτοί οι σκανταλιάρηδες

IMG_4287

που μπαίνουν μέσα στα βιβλία 

IMG_4288

για να κάνουν ταξίδια 

IMG_4289

στη φαντασία!

IMG_4290

Παίζουμε βιβλίο;

Με μεγάλη  χαρά αποκαλύπτουμε το μυστικό μας!

Ανακοινώνουμε

τη συνεργασία του κλασικού τμήματος

με το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ποταμιάς Θάσου

και τις νηπιαγωγούς Βίκυ Ξανθοπούλου και Μαρία Φαρμακίδου.

Η συνεργασία μας αυτή θα γίνει στα πλαίσια του ευρωπαικού προγράμματος etwinning,

για την υλοποίηση  πολιτιστικού προγράμματος  για την προώθηση της φιλαναγνωσίας

με τίτλο

“παίζουμε βιβλίο;”

Ολη η ομάδα του κλασικού ανυπομονεί!!!

1908439_745144465562371_4600241707556192325_n

IMG_3971

Παγκόσμια Εκστρατεία εθελοντικού καθαρισμού ακτών 2014

Η πρώτη μας εθελοντική δράση για φέτος!

Προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχαν πολλά σκουπιδια στο λιμάνι!

IMG_3680

Οπου ο Οκτώβρης κι αν αγγίζει το τοπίο κοκκινίζει…

Διαβάστε την ανάρτηση ακούγοντας ένα τραγούδι

Αυτός ο στίχος της Ρένας Καρθαίου, λοιπόν, ήταν η αφορμή να ψάξουμε στο προαύλιο τον Οκτώβρη!

IMG_3680

 

Ψάξαμε, ψάξαμε και τελικά τον βρήκαμε!

IMG_3662IMG_3664 IMG_3667 IMG_3668 IMG_3674 IMG_3677 IMG_3678 IMG_3679

 

Και αφού τον βρήκαμε του γράψαμε και ένα ποίημα! Διατηρήσαμε τον ίδιο τίτλο της Καρθαίου!

“Ο Οκτώβρης όπου αγγίζει το τοπίο κοκκινίζει…” 

                                                                            Ρένα Καρθαίου

Τον Οκτώβρη;

Πέφτουνε τα φύλλα και η φύση χρώματα αλλάζει

Η Περσεφόνη πάει στον κάτω κόσμο

και η Θεά Δήμητρα φωνάζει… 

Κι η γη; 

γίνεται χρωματιστή!

Καφέ, κόκκινη, κίτρινη και πορτοκαλί!

 

Σημαίες γεμίζουν τα σχολεία και οι αυλές,

τα μπαλκόνια, τα σπίτια και οι σκεπές

Γιατί; 

Παρέλαση κάνουν οι μαθητές!

 

Και τα κέφια;

Κρασί γεμίζουν τα βαρέλια

και αρχίζουνε τα γέλια!

Μουσταλευριά φορτώνουν τα κουτάλια

και μας τρέχουνε τα σάλια!

 

Μμμμ! Φθινόπωρο μυρίζει …

Το τοπίο κοκκινίζει!

 

Και η βροχούλα;

 

Το χώμα το ποτίζει!

 

8/10/2014

Κλασικό τμήμα 1ου νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων

Νηπιαγωγός: Γαρυφαλιά Τεριζάκη

 

IMG_3889

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Bee-bot στην τάξη μας

Τί γυρεύουν αυτά τα μελισσάκια στην τάξη μας;

IMG_3881Μα, ήρθαν για να παίξουμε μαζί τους και να τους μάθουμε τους αριθμούς, τα γράμματα και άλλα πολλά!

IMG_3885 IMG_3887 IMG_3889

 

IMG_3906

Πώς θα πάει από το Χ στο Α; Προβληματισμός…

IMG_3916

Εμείς πάντως τους μιλήσαμε και για τη χώρα μας! Απ’ότι φαίνεται, τους αρέσει πολύ η Ελλάδα! Ολο βόλτες κάνουν!

IMG_3891

Και λίγες πληροφορίες για τα bee-bot και την εκπαιδευτική ρομποτική

Το BeeBot, “Η Έξυπνη μέλισσα”, είναι μια πλατφόρμα εκπαίδευσης για την εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική για μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού (Α’ & Β’). Το BeeBot είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου και είναι ειδικά κατασκευασμένο ρομπότ για να χρησιμοποιείται ακόμη και από μαθητές προσχολικής ηλικίας, αλλά κυρίως των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός του γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω του (On-board) και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο όπως ακριβώς κάνει η “χελώνα” της LOGO στον Η/Υ. Tο BeeBot έχει ένα φιλικό και ευχάριστο σχεδιασμό που ικανοποιεί τους μαθητές (και τους εκπαιδευτικούς!). Κινείται σε λείες επίπεδες και ελαφρά επικλινείς επιφάνειες διαφόρων υλικών όπως: χαρτί, μουσαμά, τσιμέντο, πλακάκι, ξύλο, πλαστικό, χαλί. Μέσα από μια ποικιλία σεναρίων και αποστολών, οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται και να προγραμματίζουν τη διαδρομή της μελισσούλας τους (BeeBot) για να εκπληρώσουν με επιτυχία το πρόβλημα που θέτει, κάθε φορά, ο εκπαιδευτικός. 

IMG_3971

Εθελοντικός καθαρισμός-helmepa junior

Η πρώτη μας οικολογική δράση για τη φετινή χρονιά!

Γνήσια helmepaκια λοιπόν αναλαμβάνουμε δράση!

Με  σκουπίδια (εφημερίδες και παλιά χαρτιά)  δημιουργήσαμε την αφίσα μας για να ενημερώσουμε τον κόσμο.

IMG_3921 IMG_3922 IMG_3923

IMG_3971

IMG_3973

Τι λέτε, λοιπόν; Ερχεστε μαζί μας;

IMG_3970

IMG_3952

Ζωγραφική στην αυλή-μαμάδες εν δράσει!

 Μαμαδες εν δράσει για άλλη μια φορά!

Την προηγούμενη εβδομάδα βοτανίσανε και σήμερα … ζωγραφίσανε!

Μπορείτε να μαντέψετε τι;
IMG_3935

IMG_3936 IMG_3937 IMG_3938

IMG_3948

Το προαύλιο γέμισε  παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς!

Ποιός θυμάται την καραβάνα (ή κουτσό)

IMG_3950

“Σαλιγκάρι, σαλιγκάρι μήπως να σε πω σαλιάρη…”

Οχι,  το δικό μας σαλιγκάρι λέγεται  “σαλιγκάρι – αλφαβητάρι”!

IMG_3952

Ευχαριστούμε μαμάδες! Είστε οι καλύτερες!

Οσο οι μαμάδες ζωγράφιζαν τα παιδιά εξερευνούσαν την αυλή.

Με λύπη τους βρήκαν ένα νεκρό σαμιαμίδι (σημαντήρι στα Γαργαλιανιώτικα)

IMG_3942

Το έθαψαν στον κήπο αφού πρώτα το εβαλαν πάνω σε ένα φύλλο!

IMG_3943 IMG_3944

Εκεί κάπου, δίπλα στη … μελιτζάνα βρίσκεται το σημαντηράκι μας…

IMG_3946

 

 

 

IMG_3821

Περιβαλλοντική εβδομάδα 2014

Η δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη είναι αφιερωμένη στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Η βροχή και οι καταιγίδες ταίριαζαν τέλεια με το θέμα αλλά μας άλλαξαν τα σχέδια! Σήμερα όμως βοτανίσαμε, φυτέψαμε, μαζέψαμε σκουπίδια με τη βοήθεια μαμάδων και  παρακολουθήσαμε και τη γιορτή του Δημοτικού αφιερωμένη στην ημέρα του σχολικού αθλητισμού.

Ετοιμες και οι αφίσες μας που θα πάρουν μέρος στο διαγωνισμό αφίσας του γραφείου σχολικών δραστηριοτήτων!

Του κλασικού

IMG_3729

 

IMG_3821

 

και του ολοήμερου

IMGP2464 IMGP2465

Ελάτε όμως τώρα να σας ταξιδέψουμε λίγο στο χρόνο γυρίζοντας πίσω το ρολόι της σημερινής μέρας

Δημιουργία αφίσας! Χρησιμοποιήσαμε την ίδια την φωτογραφία στις αφίσες μας! Την εκτυπώσαμε ασπρόμαυρη όμως για να αποδώσουμε σωστά το … μήνυμα!

IMG_3716

IMG_3721

IMG_3723

IMG_3788 IMG_3789 IMG_3790

Μετά την επίσκεψή μας στο 2ο Δημοτικό

IMG_3772

ήρθε η ώρα  για βοτάνισμα, φύτεμα και καθάρισμα στην αυλή μας

IMG_3792

IMG_3798

IMG_3814.

IMG_3812

IMG_3804IMG_3809

Με τις μαμάδες πάντα παρούσες! Ευτυχώς!

Καπάκι: Το πλαστικό που βοηθάει

Καθημερινά φτάνουν στο σχολείο μας σακκούλες μικρές ή μεγάλες γεμάτες καπάκια. Μπλε, κόκκινα, ροζ, μεγάλα και μικρά! 

Κρατήστε τα καπάκια σας λοιπόν και φέρτε τα στο σχολείο μας! Ο σύλλογος γονέων του νηπιαγωγείου μας έχει αναλάβει την αποστολή τους στα Γιαννιτσά. 
16110_1486831091573853_8288145930870759208_n
Συλλογή από καπάκια για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων -Πόσα χρειάζονται για να αγοραστεί ένα καρότσι

Μανία τείνει να γίνει σε ολόκληρη την Ελλάδα η συλλογή των μικρών πλαστικών πωμάτων από τα εμφιαλωμένα νερά.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες, καθώς θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα καπάκια και με αυτόν τον τρόπο να βοηθήσουν τα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.

Πρωτοπόρος στην προσπάθεια είναι ο Σύλλογος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων του νομού Πέλλας με έδρα τα Γιαννιτσά, ο οποίος δέχεται καθημερινά τουλάχιστον μισό τόνο πλαστικά καπάκια, που φτάνουν από όλη την Ελλάδα με διάφορους τρόπους, όπως ταχυδρομείο, κούριερ και ΚΤΕΛ.

Οι εθελοντές του Συλλόγου τα μεταφέρουν σε μία εταιρεία ανακύκλωσης ειδών εμφιάλωσης με έδρα την Κεντρική Μακεδονία, με την οποία συνεργάζεται ο Σύλλογος, όπου τα παραλαμβάνει και συγκεντρώνει με αντάλλαγμα τη παροχή οικονομικής συνδρομής προκειμένου να αγοραστούν αναπηρικά αμαξίδια. Κατόπιν, αυτά χαρίζονται σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

«Για να μπορέσουμε να πάρουμε ένα αναπηρικό αμαξίδιο πρέπει να μαζέψουμε συνολικά έναν τόνο καπάκια, που ισοδυναμεί με περίπου 540.000 κομμάτια! Όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για πολύ μεγάλο αριθμό που φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο να συγκεντρωθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Για κάθε έναν τόνο καπάκια η εταιρία ανακύκλωσης από τη Θεσσαλονίκη με την οποία συνεργάζεται μας αποζημιώνει ποσό της τάξης των 180 ευρώ» όπως είχε δηλώσει η Ανδριάνα Σταύρου, γραμματέας της Πρωτοβουλίας στην Κέρκυρα.

Πηγή: Συλλογή από καπάκια για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων -Πόσα χρειάζονται για να αγοραστεί ένα καρότσι | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/164584#ixzz3FFoOUcEB

Και εδώ κάποιες πληροφορίες για την ανακύκλωση. Θα βρείτε και απάντηση για τα πλαστικά καπάκια. Οταν είναι λίγα δεν έχουν αξία για την εταιρεία ανακύκλωσης. Οταν όμως είναι ένας τόνος…!

Το ξερες; Προϊόντα που δεν ανακυκλώνονται!

Ανακυκλώνεις; Έχεις ακούσει; Ξέρεις τίποτα ή πετάς στους κάδους ότι σου κατέβει;

Ήξερες πως αν τα κάνεις… μαντάρα με τους μπλε κάδους παίζει να «καταστρέψεις» στην ανακύκλωση και τα υπόλοιπα;

Πάμε λοιπόν να δούμε τι δεν πρέπει να ανακυκλώνουμε:

  • Κουτιά από πίτσα. Οκ είναι χάρτινο… Τα λίπη και το λάδι όμως θα προκαλέσουν μία μάζα λάσπης στη διαδικασία της ανακύκλωσης!
  • Βρεγμένο χαρτί. Οι ίνες θα συρρικνωθούν και δεν είναι καθόλου χρήσιμες για την διαδικασία!
  • Καπάκια από πλαστικά μπουκάλια. Είναι κάτι που – και όμως – είναι λιγότερο πολύτιμο στην αγορά. Τι κάνουμε; Πετάμε το πλαστικό μπουκάλι, χωρίς το καπάκι! Εύκολα και όμορφα!
  • Κουτιά Χυμών. Προσοχή στις οδηγίες. Θα πρέπει να το δείτε πάνω στο κουτί. Η πλαστική επικάλυψη, βλέπετε, ίσως να απαγορεύει την ανακύκλωση.
  • Πλαστικές Σακούλες. Όταν οι κάδοι ανακύκλωσης δεν είναι αυτόματου διαχωρισμού, οι εργαζόμενοι δεν είναι δυνατόν να ανοίγουν τις πλαστικές σακούλες, για να δουν τι περιέχουν. Δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό και ταυτόχρονα είναι επικίνδυνο. Για τον λόγο αυτό τις πετούν απλά στα σκουπίδια.
  • Αφρολέξ. Είναι προϊόν πετρελαίου και είναι εύφλεκτο, hellooooo.
  • Σιδερένιες Κρεμάστρες. Τα περισσότερα κέντρα ανακύκλωσης δεν ανακυκλώνουν το σύρμα…
  • Χαρτοπετσέτες. Μερικές φορές είναι ανώφελο. Να σκεφτόμαστε και τα υπολείμματα. Χαρτομάντιλα είναι μια καλή ιδέα.
  • Κεραμικά. Πολλοί πιστεύουν πως μία κούπα μπορεί να ανακυκλωθεί εύκολα. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια διότι το υλικό από το οποίο κατασκευάζεται δεν ανακυκλώνεται εύκολα μαζί με το γυαλί.
  • Έντονα Βαμμένα Χαρτιά. Ο,τιδήποτε έχει έντονο χημικό χρώμα λειτουργεί ως καταλύτης και δεν παρέχει το καλύτερο αποτέλεσμα στην όλη διαδικασία, δυστυχώς.

Read more: http://www.neolaia.gr/2011/05/16/anakyklosi-sos/#ixzz3FFrwA9jR

Καπάκι: το πλαστικό που βοηθάει!

Το νηπιαγωγείο μας από πέρυσι συλλέγει καπάκια με σκοπό την ανταλλαγή τους με αναπηρικό αμαξίδιο. 

Κρατήστε τα καπάκια σας λοιπόν και φέρτε τα στο σχολείο μας! Ο σύλλογος γονέων του νηπιαγωγείου μας έχει αναλάβει την αποστολή τους στα Γιαννιτσά. 
16110_1486831091573853_8288145930870759208_n
Συλλογή από καπάκια για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων -Πόσα χρειάζονται για να αγοραστεί ένα καρότσι

Μανία τείνει να γίνει σε ολόκληρη την Ελλάδα η συλλογή των μικρών πλαστικών πωμάτων από τα εμφιαλωμένα νερά.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες, καθώς θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα καπάκια και με αυτόν τον τρόπο να βοηθήσουν τα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.

Πρωτοπόρος στην προσπάθεια είναι ο Σύλλογος Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων του νομού Πέλλας με έδρα τα Γιαννιτσά, ο οποίος δέχεται καθημερινά τουλάχιστον μισό τόνο πλαστικά καπάκια, που φτάνουν από όλη την Ελλάδα με διάφορους τρόπους, όπως ταχυδρομείο, κούριερ και ΚΤΕΛ.

Οι εθελοντές του Συλλόγου τα μεταφέρουν σε μία εταιρεία ανακύκλωσης ειδών εμφιάλωσης με έδρα την Κεντρική Μακεδονία, με την οποία συνεργάζεται ο Σύλλογος, όπου τα παραλαμβάνει και συγκεντρώνει με αντάλλαγμα τη παροχή οικονομικής συνδρομής προκειμένου να αγοραστούν αναπηρικά αμαξίδια. Κατόπιν, αυτά χαρίζονται σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

«Για να μπορέσουμε να πάρουμε ένα αναπηρικό αμαξίδιο πρέπει να μαζέψουμε συνολικά έναν τόνο καπάκια, που ισοδυναμεί με περίπου 540.000 κομμάτια! Όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για πολύ μεγάλο αριθμό που φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο να συγκεντρωθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Για κάθε έναν τόνο καπάκια η εταιρία ανακύκλωσης από τη Θεσσαλονίκη με την οποία συνεργάζεται μας αποζημιώνει ποσό της τάξης των 180 ευρώ» όπως είχε δηλώσει η Ανδριάνα Σταύρου, γραμματέας της Πρωτοβουλίας στην Κέρκυρα.

Πηγή: Συλλογή από καπάκια για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων -Πόσα χρειάζονται για να αγοραστεί ένα καρότσι | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/164584#ixzz3FFoOUcEB

Και εδώ κάποιες πληροφορίες για την ανακύκλωση. Θα βρείτε και απάντηση για τα πλαστικά καπάκια. Οταν είναι λίγα δεν έχουν αξία για την εταιρεία ανακύκλωσης. Οταν όμως είναι ένας τόνος…!

Το ξερες; Προϊόντα που δεν ανακυκλώνονται!

Ανακυκλώνεις; Έχεις ακούσει; Ξέρεις τίποτα ή πετάς στους κάδους ότι σου κατέβει;

Ήξερες πως αν τα κάνεις… μαντάρα με τους μπλε κάδους παίζει να «καταστρέψεις» στην ανακύκλωση και τα υπόλοιπα;

Πάμε λοιπόν να δούμε τι δεν πρέπει να ανακυκλώνουμε:

  • Κουτιά από πίτσα. Οκ είναι χάρτινο… Τα λίπη και το λάδι όμως θα προκαλέσουν μία μάζα λάσπης στη διαδικασία της ανακύκλωσης!
  • Βρεγμένο χαρτί. Οι ίνες θα συρρικνωθούν και δεν είναι καθόλου χρήσιμες για την διαδικασία!
  • Καπάκια από πλαστικά μπουκάλια. Είναι κάτι που – και όμως – είναι λιγότερο πολύτιμο στην αγορά. Τι κάνουμε; Πετάμε το πλαστικό μπουκάλι, χωρίς το καπάκι! Εύκολα και όμορφα!
  • Κουτιά Χυμών. Προσοχή στις οδηγίες. Θα πρέπει να το δείτε πάνω στο κουτί. Η πλαστική επικάλυψη, βλέπετε, ίσως να απαγορεύει την ανακύκλωση.
  • Πλαστικές Σακούλες. Όταν οι κάδοι ανακύκλωσης δεν είναι αυτόματου διαχωρισμού, οι εργαζόμενοι δεν είναι δυνατόν να ανοίγουν τις πλαστικές σακούλες, για να δουν τι περιέχουν. Δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό και ταυτόχρονα είναι επικίνδυνο. Για τον λόγο αυτό τις πετούν απλά στα σκουπίδια.
  • Αφρολέξ. Είναι προϊόν πετρελαίου και είναι εύφλεκτο, hellooooo.
  • Σιδερένιες Κρεμάστρες. Τα περισσότερα κέντρα ανακύκλωσης δεν ανακυκλώνουν το σύρμα…
  • Χαρτοπετσέτες. Μερικές φορές είναι ανώφελο. Να σκεφτόμαστε και τα υπολείμματα. Χαρτομάντιλα είναι μια καλή ιδέα.
  • Κεραμικά. Πολλοί πιστεύουν πως μία κούπα μπορεί να ανακυκλωθεί εύκολα. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια διότι το υλικό από το οποίο κατασκευάζεται δεν ανακυκλώνεται εύκολα μαζί με το γυαλί.
  • Έντονα Βαμμένα Χαρτιά. Ο,τιδήποτε έχει έντονο χημικό χρώμα λειτουργεί ως καταλύτης και δεν παρέχει το καλύτερο αποτέλεσμα στην όλη διαδικασία, δυστυχώς.

Read more: http://www.neolaia.gr/2011/05/16/anakyklosi-sos/#ixzz3FFrwA9jR