Για την προώθηση της φιλαναγνωσίας , μία από τις δράσεις που οργανώσαμε για τη νέα μας χρονιάς, είναι η επίσκεψη γονέων στο σχολείου και η ανάγνωση από αυτούς, ενός βιβλίου που έχουν διαλέξει με το παιδί τους, μέσα στην τάξη.
Η πρώτη που δέχτηκε και μας επισκέφθηκε είναι η κα Νόρα. Η κόρη της ενθουσιάστηκε όταν την είδα , παρόλο που το ήξερε. Μας διάβασε ένα πολύ ωραίο βιβλίο, που είχε να κάνει με τη ζήλια.
Το να αντιλαμβάνεται το παιδί ότι η ανάγνωση βιβλίων είναι κάτι που επιδιώκεται και στα δύο περιβάλλοντα στέλνει το ανάλογο μήνυμα στο παιδί για τη σημασία του βιβλίου.
Στο τέλος η μικρή Γιωργία ,κέρασε όλα τα παιδάκια μπισκοτάκια, που είχε φέρει η μαμά της
και αφού πήραμε διάφορες απαντήσεις κρατήσαμε κάτι που διαβάσαμε στο πιο πάνω βιβλίο : “Στόχος είναι μια υπόσχεση που δίνεις στον εαυτό σου για να γίνει καλύτερος ή να βοηθάς τους άλλους”
Ορίστε τι υποσχέσεις δίνουμε εμείς στον εαυτό μας για το 2025!
Συζητήσαμε για διάφορες καλές ή κακές πράξεις που κάναμε την προηγούμενη χρονιά και δώσαμε τις δικές μας ευχές για τη νέα μας χρονιά:
Ο Δεκέμβριος είναι, σίγουρα, ο πιο όμορφος και πιο φωτεινός μήνας του έτους! Φέρνει τα Χριστούγεννα, φέρνει δώρα, φέρνει γλυκά, φέρνει διακοπές! Και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας πέρασαν θαυμάσια μετρώντας αντίστροφα μέχρι την τελευταία μέρα! Τα παιδιά μαζί με τον Τάρανδο και τον κύριο Νιφάδα έπαιξαν, τραγούδησαν, χόρεψαν, διάβασαν βιβλία, ένιωσαν, σκέφτηκαν…μα, πάνω απ’ όλα, έμαθαν!
Χριστουγεννιάζει στο Τμήμα 1!! Πατήστε το παρακάτω link και θα δείτε όλες τις καταπληκτικές, χριστουγεννιάτικες στιγμές μας!!
Με την έναρξη της νέας χρονιά, τον Ιανουάριο, ένα καινούργιο etwinning πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT, το οποίο θελήσαμε να το συνδέσουμε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα με τον Θεματικό κύκλο: Φροντίζω το Περιβάλλον / Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική φυσική κληρονομιά (Τμήμα 1).
Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.
Οι στόχοι του έργου:
Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.
Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα!
Παρουσιάσαμε τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται. Το καθένα επικοινώνησε στους φίλους-συνεργάτες από τα άλλα σχολείο πράγματα που του αρέσουν ή το χαρακτηρίζουν…
Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας
και φυσικά την όμορφη πόλη μας. Σίγουρα θα τους αρέσει!
Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή των παιδιών. Μάλιστα, το ένα από τα δύο logo του σχολείου μας ήταν και το νικητήριο στην ψηφοφορία που έγινε! Είμαστε πολύ περήφανοι όλοι γι’ αυτό!
Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού. Τέθηκαν σε ψηφοφορία για να γίνει, ένα απ’ αυτά, ο πρεσβευτής του προγράμματος μας!
Με το εργαλείο word art καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος καθώς και σκέψεις ή λέξεις που αφορούν στην αγαπημένη μας Μέλη τη μελισσούλα!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ήρθε η ώρα να τα πουν από κοντά, έστω και διαδικτυακά, ώστε να συζητήσουν για τις δραστηριότητες και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Η συνάντηση έγινε μέσα σε κλίμα χαρά, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και προήχθει η συνεργασία!
Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ώστε να επιτραπεί η ανάρτηση της δουλειάς των παιδιών στην πλατφόρμα του προγράμματος καθώς και στις διαδικτυακές συναντήσεις των εταίρων…
Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!
Και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τη μελισσούλα μας! Σ’ αυτό μας βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς που, μαζί με τα παιδάκια τους, βρήκαν πολλές πληροφορίες, κατασκευές, συνταγές και παιχνίδια για το μικρό αυτό έντομο. Όλα αυτά, μας οδήγησαν σε πολλές πολλές δραστηριότητες μέσα απ’ τις οποίες μάθαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας, γνωρίσαμε τα πάντα για τη χρησιμότητά της στο περιβάλλον μέσω της επικονίασης, γευτήκαμε το νόστιμο μέλι και μάθαμε για τα είδη του, παίξαμε, κατασκευάσαμε, δραματοποιήσαμε! Πολλές ώρες χαράς και μάθησης!
Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον. Το διαβάσαμε και καταγράψαμε τι θα θέλαμε και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο μας για να το κάνουμε πιο φιλικό και πιο προστατευτικό απέναντι σ’ αυτό το πολύ χρήσιμο έντομο!
Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν!
Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να “γεμίσει”, με το εργαλείο canva, ένα γράμμα από τη φράση “Internet is good, if safe” . Τα παιδιά διάλεξαν σχέδια και εικόνες που αφορούν στη μέλισσα και τα μετέφεραν στο γράμμα τους δημιουργώντας μια υπέροχη και χρωματιστή φράση όσο υπέροχο είναι το διαδίκτυο αν είναι ασφαλές!
οι κύριες δραστηριότητες του προγράμματος:
Watch animation -brain storming about bees
Η επεξεργασία του θέματος έγινε μέσω animation videos όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη ζωή τη μέλισσας. Αυτό μας βοήθησε να εμβαθύνουμε και να οργανώσουμε πολλές δραστηριότητες ώστε τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στο μικρό αυτό έντομο, να μάθουν τη μεγάλη χρησιμότητά του για τον πλανήτη και τη ζωή μας αλλά και να γνωρίσουν ή να σκεφτούν τρόπους προστασίας του.
Make o bee pupet
Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά σε μέγεθος ενός παιδιού αλλά και μικρές ατομικές μελισσούλες χρησιμοποιώντας ξύλινα κουτάλια και πολλή φαντασία!
Coding activity
ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας
Prepare a game to play in pairs
Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία μαζί. Ένα μέλος από κάθε ομάδα έφτιαξε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο παίχτηκε σε μια διαδικτυακή συνάντηση. Και οι δύο ομάδες του νηπιαγωγείου μας έπαιξαν παιχνίδια με νηπιαγωγεία από την Τουρκία, ενώ, και τα δύο αντίστοιχα παιχνίδια είχαν φτιαχτεί από τις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς. Οι συναντήσεις μας γέμισαν όλους με χαρά γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε, έστω διαδικτυακά, με φίλους μας από το πρόγραμμα!
Η άνοιξη έχει έρθει … καιρός να έρθει και στον κήπο μας. Ζητήσαμε από τους γονείς του σχολείου μας να βοηθήσουν φέρνοντας από ένα βότανο ή λουλουδάκι για να τον εμπλουτίσουμε. Πραγματικά η προθυμία ήταν μεγάλη. Από την επόμενη κιόλας μέρα άρχισαν τα παιδάκια άρχισαν να μας φέρνουν λουλούδια.
Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.
Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.
Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.
Πιστοί στην απόφασή μας να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τις μικρές μας φίλες , τις όμορφες μέλισσες, φτιάξαμε και ποτίστρες γι’ αυτές!
A recipe with….honey!!
Και…ήρθε η ώρα να γλυκαθούμε με μια μελένια συνταγή! Με πολλή χαρά και μεγάλη όρεξη, διαβάσαμε πολύ προσεκτικά τη διαδικασία, ανακατέψαμε τα υλικά, πλάσαμε, ψήσαμε, φάγαμε! Πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα της φίλης μας της Μέλης, της κούκλας της τάξης μας που φέτος επισκέπτεται όλα τα σπίτια μας και, κυρίως, όλους τους κήπους μας!
Μελένια συνταγή: Μμμμ!
A song for the bees!!
Γίνεται σε μια τάξη νηπιαγωγείου να μην υπάρχει χορός και τραγούδι; Δε γίνεται! Και ειδικά όταν υπάρχουν τόσα ωραία τραγούδια για τη μέλισσα! Οπότε, ψάξαμε στο διαδίκτυο, ακούσαμε πολλά και χορέψαμε! Αλλά, θελήσαμε να δείξουμε στους φίλους μας στο εξωτερικό τα αγαπημένα μας παιχνιδοτράγουδα. Το ένα είναι το “Ζουμ ζουμ μέλισσα πετά” και το “Περνά, περνά η μέλισσα”. Θα ήταν πολύ διασκεδαστικό να τα μάθουν κι αυτοί και να τα παίζουν στην τάξη ή στην αυλή τους!
Μια ευχάριστη δραστηριότητα: τραγούδι και χορός. Ένα τραγούδι που το χορεύαμε για πολύ καιρό
Με τους συνεργάτες μας αποφασίστηκε να φτιάξουμε μία κοινή ιστορία όλοι μαζί. Η δική μας συμβολή στην ιστορία , αφού ήρθε η σειρά μας σα σχολείο, ήταν η ακόλουθη :
Την ημέρα της μέλισσας γιορτάσαμε με το δικο μας τρόπο. Χορεύοντας ένα τραγούδι σχετικο με τη μέλισσα και κάνοντας τις αντίστοιχες κινήσεις. Και όλα τα βίντεο των συνεργατών ενώθηκαν σε ένα κοινό αποτέλεσμα
Ο διπλανός πίνακας ζωγραφικής του Νικηφόρου Λύτρα, με τίτλο “τα κάλαντα” έγινε αφορμή για δημιουργία μια ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά. Τι βλέπετε; …. τι έγινε πριν;….. τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά; και πολλές άλλες ερωτήσεις έδωσαν το ερέθισμα στο να δημιουργηθεί μια όμορφη ιστορία.
ΕΝΑΣ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ήταν χειμώνας και είχε αρχίσει το κρύο και το χιόνι να πέφτει. Εκεί σε ένα χωριό που το έλεγαν «Μάρικρο». Όλα τα παιδιά ήταν στο σπίτι τους και έπαιζαν, είτε μόνα τους είτε με τα αδέρφια τους.
Ένα από αυτά τα παιδιά, που βαριόταν, ντύθηκε καλά, έβαλε σκουφί και κασκόλ και βγήκε έξω από το σπίτι. Άρχισε να φτιάχνει έναν χιονάνθρωπο. Μόλις τον είδαν τα άλλα παιδιά, από τα παράθυρά τους, ζήλεψαν και θέλησαν να βγουν και αυτά έξω. Του ζήτησαν να τον βοηθήσουν. Έτσι έφτιαξαν έναν ωραίο χιονάνθρωπο, μεγάλο, χοντρό, με κασκόλ και σκουφί.
Όση ώρα έφτιαχναν το χιονάνθρωπο , τους παρακολουθούσε ένα παιδί, από μακριά. Όταν τα παιδιά τελείωσαν και έφυγαν από εκεί, πήγε και τους χάλασε τον χιονάνθρωπο.
Τώρα τι να κάνουμε , για να περάσουμε καλά; Είπε ένα παιδί
Έχω μία ιδέα: πάμε να φτιάξουμε μουσικά όργανα και να πάμε να πούμε τραγούδια στη γειτονιά;
Όλα τα παιδιά δέχτηκαν. Το κάθε παιδί θα πήγαινε στο σπίτι τους και θα έφερνε κάτι, ό,τι τους έμοιαζε, περισσότερο, με μουσικό όργανο.
Μετά από λίγο όλα επέστρεψαν κρατώντας και από κάτι στα χέρια τους.
Ας ξεκινήσουμε από την κα Μαρία, που έχει ένα μωρό στην άκρη του δρόμου, που την ξέρουμε όλοι καλά. Θέλετε;
Ναι
Τι να της τραγουδήσουμε;
Τα κάλαντα. Τα ξέρετε;
Ναι, απάντησαν όλα
Μόλις έφτασαν, μπήκαν μέσα στην αυλή και της χτύπησαν την πόρτα.
Γεια σας παιδιά; Τι θα θέλατε;
Να σας πούμε τα κάλαντα;
Να τα πείτε
Και τα είπαν δυνατά, η Μαρία και το μωρό της χάρηκαν και τους έδωσε κουλουράκια και τα έβαλαν στο καλαθάκι, που είχαν μαζί τους, αφού την ευχαρίστησαν.
Το παιδί, που τους είχε χαλάσει το χιονάνθρωπο, τους παρακολουθούσε, πίσω από τον τοίχο και όταν βρήκαν από την αυλή πλησίασε τα παιδιά και τους ζήτησε συγνώμη για το χιονάνθρωπο. Τους είπε ακόμα ότι ήταν μόνο του, δεν είχε γονείς ούτε φίλους για να παίζει.
Πώς σε λένε; Το ρώτησαν
Δημήτρη;
Δημήτρη , θέλεις να παίξεις μαζί μας; Και να γίνεις φίλος μας;
Η καρδιά του Δημήτρη άρχισε να χτυπάει από ευτυχία και τα μάτια του να λαμπυρίζουν. Από εδώ και πέρα ήταν πάντα χαρούμενος και ήξερε ότι όταν είχε προβλήματα θα μπορούσε να τα μοιραστεί με τα άλλα παιδιά.
-Και όταν χαλάνε ή σχίζονται κάποια βιβλία ή κουτιά , τι κάνουμε κυρία; -Εσείς θα μου πείτε: τι κάνετε όταν αρρωσταίνετε ; -Μα πάμε στο γιατρό. -Για σκεφτείτε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για τα βιβλία; – Πώς να τα γιατρέψουμε με φάρμακο; – Εσείς θα μου πείτε; – Εγώ είδα μια μέρα τη μαμά μου που έβαζε κόλα σε ένα βιβλιο μου – Ωραία ιδέα – Εμένα μου έβαλε ζελοτέιπ – …και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να έχουμε , εθελοντικά έναν “γιατρό” για τα βιβλία όταν παθαίνουν κάτι. Το καπέλο βέβαια ήταν απαραίτητο
Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας αλλά και της επαφής των παιδιών με το όμορο δημοτικό μας, αποφασίσαμε με τη δασκάλα της πρώτης δημοτικού να κάνουμε ανταλλαγές επισκέψεων με κεντρικό σκοπό μας τη φιλαναγνωσία. Για τα Χριστούγεννα από κοινού, τα φετινά και τα περσινά παιδάκια μας, συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουμε το βιβλιο, ” Φρικαντέλα- Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”.
Αφού το διαβάσουμε ο κάθε ένας στην τάξη του, θα ετοιμάσουν κάτι και θα το παρουσιάσουν στα άλλα παιδιά, σε επόμενη επίσκεψή μας.
Και ήρθε η ώρα να ανταποδώσουν την επίσκεψη, στο νηπιαγωγείο. Τον τόσο οικείο χώρο τους . Η “Φρικαντέλα”, η κα Δήμητρα δηλαδή, είχε ετοιμάσει μαζί με τα παιδιά, αινίγματα που τελειώνουν σε -έλα, όπως η Φρικαντέλα.
Μας έπαιξε, η δασκάλα τους , την υπέροχη σκηνή, της μεταμόρφωσης των παιδιών σε διάφορα ζώα…
Μας είχαν ετοιμάσει εικόνες για σειροθέτηση ώστε να θυμηθούμε τη σειρά των δωματίων.
Και τα παιδιά του νηπιαγωγείου τους παρουσίασαν την ιστορία της Φρικαντέλας αλλά με ηχοϊστορία .
Επίσης τους χαρίσαμε ένα sudoku, με εικόνες από την ιστορία, όπου την παίξαμε όλοι μαζί.
Τέλος τα παιδιά μας είπαν τα κάλαντα της Ικαρία και τα παιδιά του νηπιαγωγείου τα Μωραίτικα.
Για άλλη μία φορά οι καταπληκτικοί γονείς του σχολείου μας , οργάνωσαν ένα Χριστουγεννιάτικο παζάρι, στην πλατεία της πόλης μας. Στολίδια μικρά και μεγάλη, πλεκτά , παιδικές κατασκευές, ηδύποτα και γλυκά είχαν την τιμητική τους. Ευχαριστούμε το σύλλογό μας που στηρίζει το νηπιαγωγείο , όπως κάνει εδώ και αρκετά χρόνια. Φυσικά και οι μικροί μας μαθητές βοήθησαν στο να γίνει το παζάρι μας ακόμα πιο πλούσιο! Με τις εκπαιδευτικούς τους, έφτιαξαν υπέροχα στολιδάκια τα οποία, μαντέψτε! Πουλήθηκαν πρώτα πρώτα! Και του χρόνου!
Το φετινό μας Χριστουγεννιάτικο δέντρο, δεν έχει στολίδια , όπως τα ξέρουμε. Έχει αγάπη. Ναι αγάπη. Μετά από συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν να μην βάλουν στολίδια αλλά να ανταλλάξουν δώρα μεταξύ τους. Έτσι από την επόμενη μέρα άρχισαν να φέρνουν όχι ένα, όχι δύο αλλά μέχρι πέντε δωράκια. Σκοπός την τελευταία μέρα να τα ανταλλάξουν με τους αγαπημένους φίλους τους.
Τα παιδιά, μέσα σε ένα ζεστό και χαρούμενο περιβάλλον, δημιουργούν και ζουν το πνεύμα των Χριστουγέννων.
Αρχικά, παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την ιστορία της γέννησης.
Έπειτα, τοποθέτησαν τις κάρτες στη σωστή σειρά περιγράφοντας την ιστορία με δικά τους λόγια.
Έφτιαξαν με ενθουσιασμό τη φάτνη, γεμίζοντας τη σκηνή με ζωγραφιές, αγγέλους, μάγους, τα ζώα της φάτνης και φυσικά το αστέρι που λάμπει στον ουρανό. Μια δημιουργία γεμάτη χρώματα, χαμόγελα και τη μαγεία των Χριστουγέννων.
Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία γεμάτη αγάπη, δημιουργία και μοίρασμα!
Κουκλοθεατρική παράσταση στην Καλαμάτα: Ο Τρακατρούκας ο Καλικάντζαρος. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την παράσταση και συμμετείχαν καθ όλη τη διάρκειά της ενεργά. Κεντρικό θέμα της παράστασης η Φιλαναγνωσία και πόσα πολλά οφέλη μπορεί να έχει κάποιος που διαβάζει βιβλία.
Ο Τρακατρούκας του συνεπήρε τόσο ώστε συνέχισαν να μιλάνε γι αυτόν και μετά την επιστροφή τους στο σχολείο. Αποτέλεσμα να τον καλλιτεχνήσουμε
Τα παιδιά παρουσιάζουν το βιβλίο που είχαν δανειστεί. Τώρα είναι η σειρά τους να το αφηγηθούν αλλά και να δεχτούν ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Απόλαυση και περηφάνεια από τα ίδια.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή