Αποχαιρετισμός για το Σχολικό Έτος 2024-2025

Την Πέμπτη 12 Ιουνίου οργανώθηκε μια μικρή εκδήλωση στο σχολείο μας για να αποχαιρετήσουμε τα παιδιά και τους γονείς τους για τη φετινή σχολική χρονιά. Τα παιδιά προσήλθαν κανονικά το πρωί στο σχολείο και στις 9:30π.μ. δεχθήκαμε και τους γονείς τους για να απολαύσουμε όλοι μαζί μια μικρή γιορτή που είχαμε ετοιμάσει με τα παιδιά. Τα παιδιά με πολλή χαρά υποδέχθηκαν τους γονείς τους και ξεκινήσαμε με κάποια μικρά αποχαιρετιστήρια ποιηματάκια που απήγγειλαν τα παιδιά.

poihmata 1

poihmata 2

poihmata 3

poihmata 4

poihmata 5

Μετά τα ποιήματα ήρθε η ώρα για παιχνίδι!!! Μικροί και μεγάλοι σηκώθηκαν από τις θέσεις τους και παίξαμε όλοι μαζί. Το πρώτο μας παιχνίδι ήταν το limbo!!! Τα παιδιά κρατούσαν ένα σκοινάκι αρκετά ψηλά και οι γονείς έπρεπε να περάσουν από κάτω χωρίς να το ακουμπήσουν. Σιγά-σιγά όμως το σκοινάκι κατέβαινε και οι γονείς έπρεπε και πάλι να περάσουν από κάτω χωρίς να το ακουμπήσουν, κάτι που φυσικά τους δυσκόλεψε αρκετά!! Και μετά τους γονείς ανέλαβαν δράση τα παιδιά, τα οποία τα κατάφεραν πολύ καλύτερα!!!

skoinaki 1

skoinaki 2

Συνεχίσαμε με το δεύτερο παιχνίδι μας, “Κράτα το μπαλόνι ψηλά”, όπου έπαιξαν σε ομάδες τα παιδιά εναντίον των γονιών!! Κάθε ομάδα σχημάτιζε έναν κύκλο και τους δώσαμε από ένα μπαλόνι!!! Έπρεπε κάθε ομάδα να πετάει ψηλά το μπαλόνι και να προσέχει να μην πέσει κάτω. Η ομάδα που δεν θα κατάφερνε να κρατήσει ψηλά το μπαλόνι, θα έχανε. Και πάλι τα παιδιά κέρδισαν!!!

mpalonia 1

mpalonia 2

Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν το “Πιάσε το ζωάκι”, όπου κάθε παιδί έπαιξε εναντίον του γονιού του. Παιδί και γονιός κάθονταν αντικριστά και στη μέση είχαμε τοποθετήσει ένα ζωάκι. Η κυρία Δήμητρα ανέφερε διάφορα σημεία του σώματος που έπρεπε να πιάσει ο κάθε αντίπαλος (π.χ. “πιάσε το κεφάλι”, “πιάσε τη μύτη”, “πιάσε τα πόδια” κλπ). Όταν έλεγε τη φράση “Πιάσε το ζωάκι” έπρεπε να προλάβει κάποιος από τους δύο αντιπάλους να πιάσει το ζωάκι!!! Και σ’ αυτό το παιχνίδι τα παιδιά κέρδισαν πανηγυρικά τους γονείς τους!!!!

piase to zoaki 1

piase to zoaki 2

piase to zoaki 3

Μετά τα παιχνίδια μας παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ένα βίντεο γεμάτο αναμνήσεις από τη σχολική χρονιά που μας πέρασε. Το βίντεο είχε φωτογραφίες από διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις που υλοποιήσαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά και όλοι μαζί θυμηθήκαμε όμορφες στιγμές που περάσαμε!!!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 12 184249

 Στη συνέχεια, τα παιδιά τραγούδησαν το τραγούδι που εμπνευστήκαμε στο σχολείο μας στα πλαίσια της δράσης “Το Κίνημα της αγκαλιάς”, στην οποία συμμετείχαμε, σε στίχους της συναδέλφου Αθηνάς Κουκουλά.

tragoydi

Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν με τους γονείς τους!!! Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ετοιμάσαμε μικρά καδράκια με το αρχικό γράμμα του κάθε παιδιού και ο κάθε γονιός με το παιδάκι του το στόλισε όπως ήθελε!!

dhmioyrgo 1

dhmioyrgo 2

dhmioyrgo 3

IMG 20250612 154347

Ήταν μια όμορφη χρονιά που θα την θυμόμαστε!!!

IMG 20250611 171847 Antigrafh

IMG 20250611 171725 Antigrafh

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!

 

 

 

Σχέδιο Δράσης 2024-2025

«Μ’ ένα βιβλίο ταξιδεύω, ονειρεύομαι, δημιουργώ…»

 

fun educational images materialsfunny kid 600nw 2287107481

Τη φετινή σχολική χρονιά αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα Σχέδιο Δράσης σχετικό με τη Φιλαναγνωσία με τίτλο: «Μ’ ένα βιβλίο ταξιδεύω, ονειρεύομαι, δημιουργώ…»

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης σχετικά με τη φιλαναγνωσία είναι η καλλιέργεια της αγάπης για τα βιβλία και την ανάγνωση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, μέσα από δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες, ενισχύοντας τη γλωσσική, γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Αρχικά, οργανώθηκε Γωνιά Βιβλιοθήκης στον κοινόχρηστο χώρο του σχολείου μας, που ήταν διαθέσιμος στα παιδιά και των δύο τμημάτων. Ταυτόχρονα, έγινε συζήτηση σχετικά με τους κανόνες που χρειάζεται να ακολουθούμε όλοι προκειμένου να γίνεται σωστή μεταχείριση των παραμυθιών για να διατηρούνται σε καλή κατάσταση, αλλά και της σωστής συμπεριφοράς μας όταν βρισκόμαστε στη Γωνιά της Βιβλιοθήκης. Διαβάζουμε ήσυχα, συζητάμε χαμηλόφωνα με τους συμμαθητές μας και επανατοποθετούμε τα παραμύθια στη θέση τους με τάξη.

1736941326723

1736941326736

1736941326750

1736941326761

Τον μήνα Ιανουάριο οργανώθηκε η Δανειστική Βιβλιοθήκη, όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να δανείζονται κάθε εβδομάδα από ένα παραμύθι, να το διαβάζουν με τους γονείς τους και να το επιστρέφουν στο σχολείο. Μαζί με το παραμύθι, τα παιδιά έπαιρναν κι ένα φύλλο δραστηριοτήτων, που σχετιζόταν με το παραμύθι, το συμπλήρωναν προαιρετικά και το συζητούσαμε την ημέρα επιστροφής του παραμυθιού στο σχολείο.

bibliothhkh

Καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς διαβάζαμε παραμύθια και αφηγούμασταν ιστορίες στα παιδιά που σχετίζονται με τη θεματική ενότητα που υλοποιούσαμε κάθε φορά στην τάξη. Η αφήγηση των ιστοριών γινόταν με παραστατικό τρόπο και ενθάρρυναν την εμπλοκή των παιδιών με διάφορους τρόπους:

  • Τα παιδιά μαντεύουν την εξέλιξη της ιστορίας καθώς γίνεται η αφήγηση.
  • Καλούνται να εκφράσουν τι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία που άκουσαν.
  • Ενθαρρύνονται να σκεφτούν ένα διαφορετικό τέλος της ιστορίας.
  • Αποτυπώνουν με ζωγραφική ή με κατασκευές τις εντυπώσεις τους.
  • Δραματοποιούν τις ιστορίες που άκουσαν.
  • Παίζουν παιχνίδια σωματικής έκφρασης με αφορμή τις ιστορίες που άκουσαν.
  • Ενθαρρύνονται να μπουν στη θέση των ηρώων και να σκεφτούν πώς μπορεί να αισθάνονται.

Γνωρίσαμε τον μεγάλο μας μυθοποιό, τον Αίσωπο. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τους μύθους του Αισώπου και τα ηθικά διδάγματα που τις συνοδεύουν. Αναλυτικά τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε μπορείτε να τις δείτε στο λινκ: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1109

mythoi toy aisopoy

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σχολείο μας της παιδαγωγού και συγγραφέως Μαρίας Φραγκιά, η οποία υλοποίησε μαζί με τα παιδιά πρόγραμμα δημιουργικής γραφής. Με αφορμή τους μύθους του Αισώπου, τα παιδιά, με την καθοδήγηση της κυρίας Φραγκιά, δημιούργησαν το δικό τους μύθο με ηθικό δίδαγμα, τον δραματοποίησαν, τον εικονογράφησαν και έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1143

dhmioyrgia istorias fragkia

Mia omada dynath ola ta mporei

Στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, διαβάσαμε το παραμύθι «Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας» της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και οργανώσαμε μια σειρά από δραστηριότητες, εμπνευσμένες από το παραμύθι, όπου τα παιδιά έπαιξαν και δημιούργησαν. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1365

3F57ABAED8A8D6BDB87890E88EE90284

pagkosmia hmera paidikoy biblioy

1743772994224

Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», έπειτα από πρόσκληση της υποδιευθύντριας κας Γιούλας Μίχα. Η κυρία Μίχα μας κάλεσε ώστε τα νηπιάκια μας να γνωρίσουν το σχολείο, στο οποίο θα φοιτήσουν την επόμενη σχολική χρονιά αλλά και για να συμμετέχουν όλα τα παιδιά σε μια δράση φιλαναγνωσίας που η ίδια οργάνωσε. Τα παιδιά απόλαυσαν την ιστορία του «Φεγγαροσκεπαστή» του  Puybaret Eric, έπαιξαν παιχνίδια σωματικής έκφρασης, ζωγράφισαν το παραμύθι και έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1438 

1F77CF27ECA30B717DC23A9A815477DB

moysikokinhtiko 1

feggaroskepasths eikonografhsh

Στα πλαίσια της θεματικής που υλοποιήσαμε με θέμα την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ μαζευτήκαμε όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, και των δύο τμημάτων να διαβάσουμε το παραμύθι της Χριστίνας Κασιντή «Οι περιπέτειες μιας σακούλας». Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια σωματικής έκφρασης, σκέφτηκαν άλλο τίτλο για το παραμύθι και σκέφτηκαν τη συνέχεια της ιστορίας. Ποιους συνάντησε η Σούλα η σακούλα στον κάδο ανακύκλωσης και τι μπορεί να είπαν; Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1471

oi peripeteies mias sakoulas 800x800 1

sakoyla ston kado anakykloshs 2

sakoyla

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με την ανάγνωση του Παραμυθιού «Θα γίνουμε κύμα» του Nicola Edwards. Μιλήσαμε για το περιβάλλον, τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους και σκέφτηκαν συνθήματα για την προστασία του. Πιο αναλυτικά: https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1539

2B468D2AEA877BB006656C9ACE7B2E31

syzhthsh 1

synthhmata 1

 

 

5 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

earth day

Η 5η Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, αποτελεί μια ευκαιρία περισυλλογής αλλά και δράσης. Είναι η ημέρα που μάς υπενθυμίζει ότι η σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον καθορίζει όχι μόνο την ποιότητα της ζωής μας, αλλά και το μέλλον των παιδιών μας. Φέτος, το κεντρικό μήνυμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) εστιάζει στις επιπτώσεις των πλαστικών στο περιβάλλον, αναδεικνύοντας την ανάγκη για συλλογική προσπάθεια προς έναν βιώσιμο, καθαρότερο πλανήτη.

Τα πλαστικά απόβλητα, που συχνά καταλήγουν σε δασικές περιοχές, ρυπαίνουν τα οικοσυστήματα, απειλούν την άγρια ζωή και διαταράσσουν τον φυσικό κύκλο ζωής. Είναι ευθύνη όλων μας να μειώσουμε τη χρήση τους και να επιλέξουμε εναλλακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.

Έτσι, λοιπόν, κι εμείς σε συνέχεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουμε υλοποιήσει τη φετινή σχολική χρονιά σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία των θαλασσών αλλά και τη δράση ενεργού πολίτη, όπου αναλάβαμε την πρωτοβουλία να καθαρίσουμε το γειτονικό μας πάρκο από τα σκουπίδια, αποφασίσαμε να τιμήσουμε τη σημερινή μέρα. Μαζευτήκαμε παιδιά και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας και αναφερθήκαμε στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Τι είναι το Περιβάλλον; Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους: η θάλασσα, τα ζώα, τα δάση, τα φυτά. 

eisagogh

Παίξαμε ένα παιχνίδι σωματικής έκφρασης. Τα παιδιά σκέφτονται τι ζωάκι ή φυτό θα ήθελαν να είναι. Αρχικά, με συνοδεία μουσικής η φύση κοιμάται.

h fysh koimatai

Στη συνέχεια, η μουσική αλλάζει και με ένα άγγιγμα των εκπαιδευτικών η φύση ξυπνά και τα παιδιά τριγυρνούν στο χώρο αναπαριστώντας το ζωάκι ή το φυτό που έχουν επιλέξει να είναι.

h fysh xypnaei

Όταν σταματά η μουσική τα παιδιά παγώνουν. Με ένα άγγιγμα των εκπαιδευτικών κάθε παιδί “ξεπαγώνει” και μας αναπαριστά με παντομίμα το ζωάκι ή το φυτό που έχει σκεφτεί. Οι υπόλοιποι μαντεύουμε.

pantomima 3

pantomima 2

pantomima 1

Διαβάζουμε το παραμύθι του  ΕΝΤΟΥΑΡΝΤΣ ΝΙΚΟΛΑ “Θα γίνουμε κύμα”, ένα βιβλίο επίκαιρο όσο ποτέ, που με σύντομο κείμενο και πανέμορφη εικονογράφηση εξηγεί τον αντίκτυπο που έχει η συμπεριφορά μας στο περιβάλλον και μας παρακινεί να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να γίνουμε το κύμα που θα φέρει την αλλαγή. «Ώρα να το χωνέψουμε: Δεν έχουμε άλλο σπίτι. Όλοι μαζί ας αλλάζουμε το μέλλον τον πλανήτη!».

2B468D2AEA877BB006656C9ACE7B2E31

anagnosh paramythioy

Συζητάμε με τα παιδιά για τη συμπεριφορά των ανθρώπων, που πολλές φορές είναι επιβαρυντική για το περιβάλλον. Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος. “ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ”, “ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”, “ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΟΧΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΚΤΕΣ”, “ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ” είναι κάποια από τα συνθήματα που σκέφτονται τα παιδιά.

syzhthsh

Κάνουμε παρέλαση διαμαρτυρίας για το περιβάλλον. Την ώρα που ακούγεται μουσική τα παιδιά κάνουν παρέλαση διαμαρτυρίας. Όταν σταματήσει η μουσική σταματούν και φωνάζουν ένα από τα συνθήματα που σκέφτηκαν.

synthhmata

Παρακολουθούμε βίντεο που μας συμβουλεύει πώς μπορούμε να γίνουμε Περιβαλλοντικοί Ήρωες.

https://www.youtube.com/watch?v=XjYtfHElB-8

Τέλος, δημιουργούμε κατασκευή με το σύνθημα “ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ”.

IMG 20250604 121030

 

Συμμετοχή σε Διαγωνισμό Ζωγραφικής

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Η θάλασσα είναι ζωή”, το σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής Helmepa, με θέμα: “Λιβάδια Ποσειδωνίας – Τα θαλασσινά μας δάση”. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι μαθητές και των 2 τμημάτων του σχολείου μας. 

Το έργο μας

1738147329758

Diplomata Paidion page 0001

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Τίτλος Προγράμματος: “Η θάλασσα είναι ζωή”

199401967 sea life animals with ocean scene cartoon style vector

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι ένα πρόγραμμα της Παιδικής Helmepa, η οποία από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα αυτό το περιβαλλοντικό πρόγραμμα με σκοπό την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους. Στόχος του προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας. Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.

Εργαστήρι 1ο

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο της θάλασσας μιλώντας αρχικά για το θαλάσσιο οικοσύστημα. Τι περιλαμβάνει το θαλάσσιο οικοσύστημα; Ποιοι οργανισμοί ανήκουν σε αυτό; Εξηγήσαμε με απλά λόγια στα παιδιά και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.

Μάθαμε μέσα από παιδική εγκυκλοπαίδεια και βίντεο πληροφορίες για διάφορα είδη που ζουν στη θάλασσα (καρχαρίας, φάλαινα, δελφίνι, χταπόδι κ.α.). Ενδεικτικά:

Δημιουργήσαμε κατασκευή  «πεινασμένοι καρχαρίες»

IMG 20250527 073929

Εργαστήρι 2ο

Αναφερθήκαμε στις 5 ζώνες βάθους της θάλασσας και επισημάναμε ότι επικρατούν διαφορετικές συνθήκες στα διάφορα βάθη της θάλασσας. Παρατηρήσαμε την αφίσα της Παιδικής Helmepa και παρακολουθήσαμε αντίστοιχο βίντεο.

IMG 20250521 113510

Μάθαμε για τα Λιβάδια Ποσειδωνίας (τα γνωστά σε όλους μας φύκια) και πόσο ωφέλιμα είναι για τις θάλασσές μας και τους οργανισμούς που ζουν σε αυτές αλλά και για τον πλανήτη μας καθώς μας προσφέρουν οξυγόνο. Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.

Πραγματοποιήσαμε πείραμα φωτοσύνθεσης που μας προτείνει η Παιδική Helmepa για να κατανοήσουμε πώς η Ποσειδωνία μας προσφέρει οξυγόνο, καθώς οι θάλασσες μας προσφέρουν πάνω από το 50% του οξυγόνου που αναπνέουμε, χάρη στη φωτοσύνθεση των φυτών που ζουν μέχρι και 200μ. βάθος, όπου φτάνουν οι ακτίνες του ήλιου. Έτσι, γεμίσαμε 2 διάφανα βάζα με νερό και τοποθετήσαμε μέσα φύλλα. Το ένα το τοποθετήσαμε στο προαύλιο του σχολείου μας για να το βλέπει ο ήλιος και το άλλο μέσα στο ντουλάπι, όπου δεν θα το βλέπει ο ήλιος. Μετά από αρκετές ώρες παρατηρήσαμε ότι το ποτήρι που είχαμε έξω στον ήλιο είχε φυσαλίδες κάτω από το φύλλο, οι οποίες δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα της φωτοσύνθεσης. Όπως μας λέει η Παιδική Helmepa, τα φυτά παράγουν οξυγόνο όταν εκτίθενται στο φως του ήλιου, το οποίο διαφεύγει ως φυσαλίδες. Αντίθετα, το βάζο που ήταν κλεισμένο στο ντουλάπι δεν είχε καθόλου φυσαλίδες.

peirama oxygono

Εργαστήρι 3ο

Αναφερθήκαμε στην τροφική αλυσίδα. Κάθε θαλάσσιος οργανισμός αποτελεί μέρος μιας τροφικής αλυσίδας, όπου αν ένας κρίκος χαθεί κινδυνεύει όλη η αλυσίδα και διαταράσσεται η ισορροπία της φύσης. Πηγή ενέργειας όλων των τροφικών αλυσίδων είναι ο Ήλιος, ο οποίος αποτελεί πηγή ενέργειας για τα θαλάσσια φυτά για να φτιάξουν την τροφή τους με φωτοσύνθεση. Το φυτοπλαγκτόν με τη σειρά του αποτελεί τροφή για μικρούς θαλάσσιους οργανισμούς, οι οποίοι αποτελούν τροφή για μεγαλύτερα ζώα της θάλασσας.

IMG 20250526 121757

Τα παιδιά δραματοποίησαν την τροφική αλυσίδα, την αποτύπωσαν σε φύλο εργασίας και επιπλέον μιλήσαμε για τον κίνδυνο διατάραξης της τροφικής αλυσίδας εξαιτίας της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως η υπεραλίευση και το παράνομο ψάρεμα.

trofikh alysida

Δημιουργήσαμε πολύχρωμα ψαράκια, που αποτελούν μέρος της τροφικής αλυσίδας.

IMG 20250522 090447

Εργαστήρι 4ο

Από τι κινδυνεύουν οι θάλασσές μας και οι οργανισμοί που ζουν σε αυτές; Από τις ανθρώπινες δραστηριότητες και κυρίως από τη μόλυνση των θαλασσών με σκουπίδια. Παρατηρούμε σχετικά βίντεο και συζητάμε.

Παίζουμε το παιχνίδι «Ψάρεμα σκουπιδιών»!! Στον βυθό της θάλασσας ζουν πολλοί θαλάσσιοι οργανισμοί αλλά δυστυχώς και πολλά σκουπίδια. Τα παιδιά αναλαμβάνουν να ψαρέψουν τα σκουπίδια που βρίσκονται στον βυθό με ένα καλάμι ψαρέματος και να τα τοποθετήσουν στον σωστό κάδο. Ταυτόχρονα, παρατηρούμε την αφίσα της Παιδικής Helmepa και αναφερόμαστε στον χρόνο που χρειάζονται τα διάφορα σκουπίδια να διαλυθούν στη θάλασσα. Στο τέλος, διαπιστώνουμε ότι αν οι άνθρωποι ήταν πιο προσεκτικοί, τα σκουπίδια αυτά θα βρίσκονταν στην ανακύκλωση και θα γινόντουσαν κάτι καινούριο, ενώ τώρα μολύνουν το περιβάλλον.

IMG 20250529 102925

psarema skoypidion 1

00000045 3

psarema skoypidion 2

Εργαστήριο 5ο

Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με τα μικροπλαστικά και τον κίνδυνο που διατρέχουν όχι μόνο οι θαλάσσιοι οργανισμοί αλλά κι εμείς οι άνθρωποι από αυτά.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον καθαρό και τον μολυσμένο με σκουπίδια βυθό.

katharos molysmenos bythos 1

katharos molysmenos bythos 2

Σκεφτόμαστε να γράψουμε ένα γράμμα για να το δώσουμε σε φίλους μας με συμβουλές για το πώς μπορούν να διατηρούν την παραλία καθαρή τώρα που θα πηγαίνουν στη θάλασσα για μπάνιο.

IMG 20250528 121005

Εργαστήριο 6ο

Σε συνέχεια της συζήτησής μας για τους θαλάσσιους οργανισμούς που κινδυνεύουν από την ανθρώπινη δραστηριότητα εστιάζουμε στη θαλάσσια χελώνα καρέτα-καρέτα και μαθαίνουμε πληροφορίες γι’ αυτήν. Μαθαίνουμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας, όχι μόνο η θαλάσσια χελώνα αλλά και όλοι οι θαλάσσιοι οργανισμοί.

Πώς θα ήταν αν συναντούσαμε μια θαλάσσια χελώνα; Τι θα την ρωτούσαμε; Τι θα θέλαμε να μάθουμε γι’ αυτήν; Τα παιδιά σκέφτονται ερωτήσεις σαν μικροί δημοσιογράφοι. Στη συνέχεια, ηχογραφούμε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις της χελώνας και φτιάχνουμε ένα μικρό βιντεάκι.

Εργαστήριο 7ο

Μιλήσαμε για τον γλάρο της Παιδικής Helmepa και το μήνυμα που θέλει να περάσει στους ανθρώπους για τη μείωση των σκουπιδιών και των πλαστικών στη θάλασσα.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον γλάρο και γράφουν το σύνθημα: «ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ»

glaros helmepa 1

glaros helmepa 2

Δημιουργούμε ομαδική εργασία.

bythos kataskeyh 1

bythos kataskeyh 2

IMG 20250530 115024

Ανακύκλωση τώρα!!!

123111470 les enfants ramassent les ordures pour les recycler sauver le monde bac de recyclage de separation

Σε αυτήν την ενότητα μιλήσαμε για ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά στο περιβάλλον και τι μπορούμε να κάνουμε για να το προστατεύσουμε. Ένα από τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. Πώς πρέπει να διαχειριζόμαστε τα σκουπίδια; Σε ποιους κάδους πετάμε τα σκουπίδια; Τι είναι η ανακύκλωση; Πώς κάνουμε σωστή ανακύκλωση; Σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις και να ωθήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν μια σωστή στάση στη διαχείριση των σκουπιδιών. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι «Η Μίλι, η Μόλι και το τρένο» του Pittar Gill. Η Μίλι και η Μόλι έχουν πάει βόλτα στην εξοχή όταν ξαφνικά περνάει ένα τρένο που αφήνει πίσω του σκουπίδια. Όμως η Μίλι και η Μόλι αγαπούν τη φύση και προστατεύουν το περιβάλλον. Τι θα κάνουν για να πείσουν και τους άλλους ανθρώπους να ενδιαφερθούν γι’ αυτό;

cac7236f d7c9 4e7c 8dfd 4d522bcb970d

Έτσι, ξεκίνησε η συζήτησή μας για τα σκουπίδια. Γιατί συχνά βρίσκουμε σκουπίδια κάτω στο δρόμο, στην παιδική χαρά, στο δάσος και στη θάλασσα; Που πρέπει να πετάμε τα σκουπίδια; Στον κάδο. Σε ποιον κάδο; Άλλα παιδιά απάντησαν στον μπλε κάδο και άλλα στον πράσινο. Ποια σκουπίδια πρέπει να πετάμε στον μπλε κάδο και ποια στον πράσινο;

Παρακολουθούμε ένα πρώτο βίντεο με τον Πέρι, το Περιβάλλον που μας μιλάει για όλα αυτά.

Παρακολουθήσαμε τον μπλε κάδο να μας μιλάει για τα σκουπίδια που πρέπει να πετάμε σε αυτόν και πώς γίνεται η διαδικασία της ανακύκλωσης.

Ποια υλικά όμως δεν μπαίνουν στον μπλε κάδο; Είδαμε σχετική παρουσίαση και μάθαμε.

Ποια-υλικά-δεν-ανακυκλώνονται

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τον ΜΠΛΕ κάδο της τάξης μας και να αρχίσουμε να ανακυκλώνουμε.

bapsimo kadoy

IMG 20250514 100644

Πώς ανακυκλώνουμε σωστά; Παρακολουθούμε ένα βίντεο με συχνά λάθη που κάνουμε όταν ανακυκλώνουμε.

Παίζουμε επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα παιδιά παίζουν σε ομάδες. Κάθε παίκτης διαλέγει τυχαία 5 κάρτες, οι οποίες απεικονίζουν διάφορα αντικείμενα, που πρέπει να τα τοποθετήσουν στον σωστό κάδο ανακύκλωσης, ανάλογα με τι θα φέρει το ζάρι. Όποιος τοποθετήσει τις κάρτες του πρώτος, θα είναι νικητής!

epitrapezio 1

epitrapezio 2

Δημιουργούμε μικρούς κουμπαράδες από άχρηστο υλικό – μικρά τενεκεδάκια από γάλα εβαπορέ.

koymparades

Διαβάσαμε παραμύθια:

«Οι περιπέτειες μιας σακούλας», της Χριστίνας Κασιντή. Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε με αφορμή το παραμύθι στο λινκ. https://blogs.sch.gr/1niploutr/?p=1471

«Μην κλαις τενεκεδούλα» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας, όπου η τενεκεδούλα θα βρει καινούρια παρέα σε έναν κάδο ανακύκλωσης, ώσπου να πάει στο εργοστάσιο ανακύκλωσης να πάρει νέα ζωή. Ποιος όμως θα μεταφέρει όλα τα σκουπίδια στον κάδο ανακύκλωσης. Ένα απορριμματοφόρο όχημα. Φτιάχνουμε κι εμείς μια μικρή κατασκευή.

IMG 20250516 122131

IMG 20250516 122221

Παίξαμε κουκλοθέατρο με θέμα την Ανακύκλωση. Μια μικρή συσκευασία γιαουρτιού είναι στενοχωρημένη γιατί την πέταξαν στον κάδο. Τα άλλα ντενεκεδάκια όμως της εξηγούν ότι δεν πρέπει να στενοχωριέται γιατί θα πάει στην ανακύκλωση και θα γίνει κάτι καινούριο. Επίσης, μαθαίνουν στον φίλο μας τον Νικόλα πώς να κάνει σωστή ανακύκλωση αφού πετάει ένα μπουκάλι με γάλα χωρίς να το πλύνει πρώτα!!

koyklotheatro

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα – 2η Επίσκεψη

Γνωρίζω τον τόπο μου, την Κορινθία

Σε συνέχεια του πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας με τίτλο: “Την ιστορία του τόπου μου γνωρίζω, σαν μικρός εξερευνητής τον χρόνο πίσω γυρίζω” πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη επίσκεψή μας στο Κάστρο, στον Ακροκόρινθο, αφού πρώτα είχαμε μιλήσει για το Κάστρο σε προηγούμενη ενότητα.

kastro 1 1

kastro 2 1

kastro 3

kastro 4

kastro 5

kastro 6

kastro 7

Ήταν μια όμορφη εμπειρία, όπου τα παιδιά που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να γνωρίζουν ένα ακόμα σημαντικό αξιοθέατο του τόπου τους που συνδέεται με την τοπική ιστορία!!

Δράση Ενεργού Πολίτη

“Τα σκουπίδια κάτω δεν πετώ, διατηρώ το περιβάλλον καθαρό”

Στα πλαίσια της θεματικής μας για την Ανακύκλωση, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο γειτονικό μας πάρκο, όπου τα παιδιά πάνε καθημερινά και παίζουν μετά το σχολείο. Τα παιδιά μας είπαν ότι συναντούν συχνά σκουπίδια στο πάρκο αυτό και σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να πάμε όλοι μαζί να μαζέψουμε τα σκουπίδια και να αφήσουμε μηνύματα, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους επισκέπτες του πάρκου για να μην πετούν σκουπίδια. Έτσι, τα παιδιά προετοίμασαν τα μηνύματα πριν την επίσκεψη στο πάρκο.

mhnymata 1

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε το πάρκο για να το καθαρίσουμε. Φορέσαμε τα γάντια μας και ξεκινήσαμε…

gantia

katharismos 1

katharismos 2

katharismos 3

katharismos 4

katharismos 5

Δυστυχώς μαζέψαμε αρκετά σκουπίδια, τα οποία δεν είναι κατάλληλα για ανακύκλωση στις συνθήκες που τα βρήκαμε.

Και φυσικά δεν ξεχάσαμε να κρεμάσουμε σε διάφορα σημεία του πάρκου τα μηνύματα των παιδιών.

mhnymata 2

mhnymata 3

Ευχόμαστε να βάλαμε ένα μικρό λιθαράκι, ώστε τα παιδιά να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες που θα σέβονται το περιβάλλον και αυτό θα το μεταδώσουν και σε άλλους!!!

 

“Οι περιπέτειες μιας σακούλας” – Δράση Φιλαναγνωσίας

plastic bag happy character 444196 11438 removebg preview

Στα πλαίσια της θεματικής μας για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, αλλά και του Σχεδίου Δράσης με θέμα τη Φιλαναγνωσία που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά, μαζευτήκαμε όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, και των δύο τμημάτων να διαβάσουμε το παραμύθι της Χριστίνας Κασιντή «Οι περιπέτειες μιας σακούλας».

oi peripeteies mias sakoulas 800x800 1

Πριν την ανάγνωση του παραμυθιού παρουσιάσαμε στα παιδιά μια σακούλα. Πώς μπορεί να την λένε; Από που μπορεί να μας έρχεται; Πώς αισθάνεται η σακούλα μας και γιατί άραγε; Τα παιδιά έδωσαν διάφορες απαντήσεις. Μπορεί να την λένε Παναγιώτα και να ήρθε με τον αέρα από κάπου, να ήταν πεταμένη στο δρόμο κλπ.

sakoyla

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι. Η Σούλα δεν είναι μια πλαστική σακούλα σαν όλες τις άλλες…. σκέφτεται, μιλάει και κυρίως αισθάνεται! Νιώθει τυχερή γιατί δεν φορτώνεται ένα ολόκληρο καρπούζι σαν τη φίλη της τη Φιλιώ, αλλά και άτυχη, αφού παρασύρεται στη θάλασσα και τρέμει μήπως φτάσει μέχρι την Αμερική ή διαλυθεί μέσα στο νερό. Η Σούλα ζει απίστευτες περιπέτειες ενώ περιπλανιέται σε στεριά και θάλασσα. Συναντά φίλους της ναυαγούς, τη λεμονόκουπα και το μπουκαλάκι, αλλά και ζώα, ψάρια και πουλιά που προσπαθούν μάταια να την αποφύγουν. Γιατί άραγε βρέθηκε να τριγυρίζει στο λάθος μέρος; Μήπως η Σούλα ανήκει κάπου αλλού; Ανήκει στον κάδο της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ !!!

anagnosh paramythioy

Ποιον άλλο τίτλο θα μπορούσαμε να δώσουμε στο παραμύθι; Τα παιδιά σκέφτηκαν: «Η σακούλα που ταξίδευε», «Η σακούλα της αγάπης», «Η σακούλα που κατέληξε στην ανακύκλωση».

Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδια σωματικής έκφρασης. Αρχικά, τα παιδιά έγιναν τα ίδια σακούλες που τα παρέσυρε ο αέρας. Με τη συνοδεία της μουσικής τα παιδιά τριγυρνούσαν σαν σακούλες που τις παρέσυρε ο αέρας και τις ταξίδευε. Όταν σταματούσε η μουσική, ο αέρας έπαυε και οι σακούλες έπεφταν στο πάτωμα. Τι είχαν δει στο ταξίδι τους; Τον ήλιο, τα σύννεφα, το φεγγάρι, την Αμερική, τη θάλασσα και πολλά άλλα.

paichnidi aeras

Στο επόμενο παιχνίδι τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε ψαράκια που κολυμπούσαν στην καθαρή θάλασσα. Με τον ήχο του ταμπουρίνου όμως ένας κίνδυνος τα απειλούσε: μια πλαστική σακούλα που κάποιος την πέταξε στη θάλασσα. Τα ψαράκια έπρεπε γρήγορα να την βγάλουν από τη θάλασσα.

paichnidi psarakia 1

paichnidi psarakia 2

paichnidi psarakia 3

Που πήγε όμως η σακούλα μας όταν την έπιασε ένα μικρό χεράκι; Στον κάδο ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ!!! Ποιους άλλους συνάντησε εκεί; Και τι μπορεί να είπαν; Τα παιδιά ζωγράφισαν τον κάδο ανακύκλωσης, στον οποίο έβαλαν την σακούλα μας και κόλλησαν κι άλλα αντικείμενα που μπαίνουν στον μπλε κάδο. Σκέφτηκαν τι μπορεί να συζήτησαν εκεί. «Πάμε βόλτα σ’ ένα πάρκο», «Πάμε στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης να βρούμε κι άλλους φίλους», «Τι κρίμα που είμαστε στον κάδο. Μακάρι να ήμασταν στην παιδική χαρά», ήταν κάποιες από τις απαντήσεις των παιδιών.

sakoyla ston kado anakykloshs 1

sakoyla ston kado anakykloshs 2