Posted in Computer-Assisted Language Learning, Public Education

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: EXPLORING CALL IN THE GREEK PUBLIC PRIMARY SCHOOL: FROM THEORY TO PRACTICE

Περίληψη

Η Ελληνική δημόσια εκπαίδευση αποτελεί μέρος του κοινωνικού πλαισίου και, στην εποχή της γρήγορης τεχνολογικής καινοτομίας, σίγουρα δεν θα πρέπει να υστερεί. Όλο και περισσότεροι καθηγητές και μαθητές χρησιμοποιούν τους υπολογιστές σε καθημερινή βάση και εξοικειώνονται σταδιακά με ποικίλες εφαρμογές που δύνανται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως μέσο ή εργαλείο, η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας φαίνεται να έχει τη δυνατότητα να γίνει πιο αποτελεσματική.

Αυτή η διατριβή στοχεύει να εξερευνήσει την τρέχουσα εφαρμογή της υποβοηθούμενης από υπολογιστή γλωσσικής διδασκαλίας στα ελληνικά δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να ερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους οι καθηγητές μπορούν να εφαρμόσουν τη θεωρία στην πράξη. Αρχίζοντας με την ιστορία και το θεωρητικό υπόβαθρο της γλωσσικής μάθησης μέσω υπολογιστή παγκοσμίως, έχει γίνει μια προσπάθεια να συσχετιστούν οι εφαρμογές των υπολογιστών με τα παιδαγωγικά οφέλη που μπορούν να συνεισφέρουν στη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, χωρίς εν τούτοις να παραμελείται η αναφορά στα πιθανά εμπόδια στη χρήση της τεχνολογίας στα σχολεία. Επίσης, ερευνάται η ιστορία της διδασκαλίας της αγγλικής και της γλωσσικής μάθησης μέσω υπολογιστή στην Ελλάδα, στοχεύοντας στη διεξαγωγή έρευνας για το διαθέσιμο εξοπλισμό των σπιτιών και των σχολείων, τις σχολικές εγκαταστάσεις, την εξοικείωση με τις εφαρμογές των υπολογιστών και τη συχνότητα χρήσης τους, την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και την προσωπική στάση τους απέναντι στην υποβοηθούμενη από υπολογιστή γλωσσική εκμάθηση.

Η παρούσα έρευνα που έχει διεξαχθεί με τη βοήθεια ερωτηματολογίων θα αποδείξει ότι, αν και οι καθηγητές αγγλικών των δημόσιων δημοτικών σχολείων είναι προδιατεθειμένοι ευνοϊκά απέναντι στην διδασκαλία με τη χρήση υπολογιστών και είναι εξοικειωμένοι με τις περισσότερες από τις εφαρμογές υπολογιστών που αφορούν την έρευνα, χρειάζονται επιμόρφωση πάνω στη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, τεχνολογικές και κτιριακές βελτιώσεις στα σχολεία, υποστηρικτικό υλικό και μια πληθώρα άλλων μεταρρυθμίσεων που προτείνονται στο τέλος αυτής της διατριβής.

Η διατριβή αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Πάτρας κατά το σχολικό έτος 2009 – 2010: EXPLORING CALL IN THE GREEK PUBLIC PRIMARY SCHOOL: FROM THEORY TO PRACTICE

Author:

I am an appointed English teacher in a public Greek Primary School. I have studied English Language and Literature at the Aristotle University of Thessaloniki, Greece, and I own a Master’s Degree in English Language Teaching (University of Patras, Greece). I have worked in private English Language schools in Greece for 5 years after my graduation from the university and, since 2003, I’ve been working in the Greek public sector. I was born in Lamia, Greece, and I now live with my husband and daughter in Almyros, Greece.


Περισσότερες πληροφορίες