Word games with grade 3 – Παιχνίδια λέξεων με την Γ’ Τάξη

Today was play day for the 3rd grade! Among other things, I admit. We cut sheets of paper to 12 little squares each, and we drew pictures of words on them, for the sake of revision. It was fun! But the most interesting thing was, how this time many of the students cooperated.

Σήμερα ήταν ημέρα παιχνιδιού για την Γ’ τάξη! Μεταξύ άλλων, το παραδέχομαι. Κόψαμε κόλλες χαρτιού σε 12 τετραγωνάκια την κάθε μία, και ζωγραφίσαμε εικόνες με λέξεις πάνω τους, για χάρη της επανάληψης. Ήταν διασκεδαστικό! Όμως το πιο ενδιαφέρον πράγμα ήταν, το πώς αυτή την φορά πολλοί από τους μαθητές συνεργάζονταν.


ac2355b2 8402 4fa8 a0f3 4a083e1cb8e8   c881b275 3ed5 4e43 989f 65c95b1f589a

Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι – διαφορετικά! Νέα εκπομπή στο Ευρωπαΐκό Σχολικό Ραδιόφωνο (European School Radio)

Γεια σε όλους! Οι μαθητές της 6ης τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαβαλίων συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μια ίδια-αλλά-διαφορετική ιστορία, στην Αγγλική γλώσσα. Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι – διαφορετικά! Θα θέλατε να την ακούσετε; Μπορείτε να την βρείτε εδώ:

https://europeanschoolradio.eu/episode/10338

Και επίσης, θα παίζει στον αέρα ημέρα Κυριακή, κάποια στιγμή μεταξύ 11-12, κατά τη διάρκεια της ζώνης των Παραμυθιών.

Καλή ακρόαση!!!

Pink Girls Weekend Club Facebook Cover

Hi all! The students of the 6th grade of Savalia Primary School worked together to create a same-but-different kind of story, in the English language. The Princess and the Pea – with a twist! Would you like to hear it? You can find it here:

https://europeanschoolradio.eu/episode/10338

And also, it will air on Sundays, some time between 11-12, during the Fairytales zone.

Enjoy!!!

 

Dragons

“Μόλις τελειώσετε παιδιά, μπορείτε να βάλετε το δράκο σας να μιλήσει με τον δράκο του διπλανού σας”, λέω, πιστεύοντας πως θα χρησιμοποιήσουν φράσεις που έχουμε μάθει, όπως “What’s your name?”, “What’s this?” κλπ.
“Hey, dragon, you are stupid! I am clever!”, ακούστηκε αμέσως, ευτυχώς από ένα μόνο παιδί, που έκανε ότι ο δράκος του κοπανάει τον άλλο δράκο. Προφανώς, τα αγγλικά ενώνονται στο μυαλό των παιδιών, είναι είναι από το σχολείο, είτε από το φροντιστήριο, είτε από τα παιδικά που παρακολουθούν οι μαθητές στην τηλεόραση ή στο τάμπλετ. Εδώ, το παιδί θεώρησε πως πρέπει να καταδείξει την ανωτερότητά του, μόλις αφέθηκε ελεύθερο να λειτουργήσει σε ένα κοινωνικό πλαίσιο – σύμβαση.
“Μπράβο που μπορείς να πεις τόσα αγγλικά. Κρίμα που δεν είπες κάτι πιο όμορφο”, είπα. “Ξαναπροσπάθησε”.
Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη, σκέφτηκα… Τελικά, η επικοινωνία δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει να εξετάζουμε και τους λόγους για τους οποίους αυτή γίνεται, για να εννοήσουμε και το περιεχόμενό της… Όλα αυτά υπερβαίνουν κατά πολύ το μάθημα και τη διδασκαλία, και είναι αυτό που λείπει συχνά. Έτσι, ο εκπαιδευτικός καλείται να παρέμβει σε αξίες και συμπεριφορές, προκειμένου να υπάρχει μια ήρεμη συνύπαρξη στο σχολείο. Το θέμα είναι, αυτή η παρέμβαση να έχει συνέχεια και εκτός σχολείου, διότι διαφορετικά είναι αδύνατο να αλλάξει μια κατάσταση. Καλή μας δύναμη!
dragon2024a
dragon2024b
dragon2024f

Christmas activities at the Royal Patras

This year I was lucky enough to go on a school trip to the Royal Patras, a really nice place with a theatre, bar and restaurant, woth lots of space outside and with a big garden. There were lots of activities for our students there to do. Here are some:

FB IMG 1183337186176926677

FB IMG 1359659855470033437

FB IMG 3732261698426511076

FB IMG 5533919665897195849

FB IMG 7858252714974584884FB IMG 1553571921230689290

But, above all, and with special interest for me as an English teacher, who is also responsible for the school library, there was a chance for students to get acquainted with the Alice in Wonderland world, which we will be sure to talk about and read in class. Well done, Royal Patras!

FB IMG 7895857742733371943

IMG 20231211 122901

IMG 20231211 122730

IMG 20231211 125653

Ready for action: An example of creativity in the classroom

It’s the time of year again to dive into the ocean of raising awareness about environmental issues and inspiring students of the 5th grade to think about ways they can protect our planet. As we went through this unit, and among other ideas that they had, the children expressed the will to create placards to encourage other students in the school to care about the environment. Now, I happened to have a whole box of used markers that were just rubbish, but I had heard about such markers being used to make watercolour.

First, we took 10 of our classroom minutes to take the felt tips and some of the inside sponges that hold the colour out of the plastic parts, and then group them into two major categories: Warm colours and cold colours. We put the plastic remains in the recycling bin.

IMG 20230224 102933  IMG 20230224 103001

Then, we added some water in the jars, and left them for a week near one of the windows in the classroom. After that, they were ready to use.

IMG 20230303 100249

In the end, the cardboard pieces (that came from a box which held photocopy paper) started looking like this, and they were ready to write our messages on.

IMG 20230303 100237   IMG 20230303 100225

IMG 20230303 100205

In the end, we are planning to hang these from string and place them in spots around the school that is easy for eveyone to see. Stay tuned!

Bernadette Plazola, a force of nature who was born to teach people music and make people happy, does children’s songs on the ukulele!

So I first watched Bernadette on YouTube in January of 2021, and made up my mind to do something that I had never dared before: try to learn a musical instrument. I completed two challenges and joined my teacher on Patreon, which I totally recommend, because I also got to take part in a few Zoom lessons, as well. Now, my life is full of children aged 3-12, so like to bring my ukulele to class from time to time (I even bought a Flight travel soprano model, complete with the sakura design belt that pays tribute to Bernadette’s time as a teacher in Japan). Since English was introduced to Kindergarten in Greece in 2022, I am currently teaching very young children, too. I have a whole new audience to please, so I asked B. on Facebook if she could do a few songs for children, and I was overjoyed that she did! Attention, teachers: You don’t know what you are missing, unless you head over to her page! And if you can read Greek, this is an article I wrote, about the pros of bringing the uke to class.

Bernadette, thank you for being such an awesome teacher, and for inspiring me to not give up. God bless you!

This is me with my Ortega concert uke, waiting for online class to start during the pandemic craze. It was someone’s birthday and I was getting ready to fingerplay the Happy Birthday song.

1617285613160

Εδώ είμαι εγώ με το Ortega concert μου, περιμένοντας για το διαδικτυακό μάθημα να ξεκινήσει, μέσα στην τρέλα που ζήσαμε κατά την διάρκεια της πανδημίας. Κάποιο παιδί είχε γενέθλια και ετοιμαζόμουν να παίζω το τραγούδι των γενεθλίων.

Λοιπόν… Η πρώτη φορά που παρακολούθησα την Μπερναντέτ ήταν στο Youtube, τον Ιανουάριο του 2021, οπότε και αποφάσισα να κάνω κάτι που δεν είχα τολμήσει ποτέ πριν: να προσπαθήσω να μάθω ένα μουσικό όργανο. Ολοκλήρωσα δύο προκλήσεις και έγινα συνδρομήτρια στο Patreon, που συστήνω ανεπιφύλακτα, καθώς έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να πάρω μέρος και σε διαδικτυακά μαθήματα μέσω Zoom. Η ζωή μου είναι γεμάτη από παιδιά ηλικίας 3-12 ετών, έτσι μου αρέσει να φέρνω το ουκουλέλε στην τάξη κάπου κάπου (αγόρασα μάλιστα ένα μοντέλο σοπράνο της Flight, από τη σειρά travel, μαζί με τη ζώνη του στο συλλεκτικό σχέδιο σακούρα, που είναι μια αναφορά στον καιρό που πέρασε η Μπερναντέτ ως δασκάλα στην Ιαπωνία). Καθώς τα Αγγλικά εισήχθησαν στον Νηπιαγωγείο το 2022, πλέον διδάσκω και σε πολύ μικρά παιδιά. Έτσι, έχοντας ένα ολοκαίνουργιο κοινό να ικανοποιήσω, ζήτησα από την δασκάλα μου να κάνει μια σειρά με παιδικά τραγούδια, και χάρηκα πάρα πολύ όταν το έκανε! Προσοχή, εκπαιδευτικοί: Δεν ξέρετε τι χάνετε, αν δεν επισκεφθείτε την σελίδα της στο  Facebook! Επίσης, εδώ μπορείτε να βρείτε ένα άρθρο που έγραψα με τα πλεονεκτήματα του να φέρεις το γιουκαλίλι στην τάξη.

Μπερναντέτ, σε ευχαριστώ που είσαι τόσο σπουδαία δασκάλα, και που με ενέπνευσες να μην εγκαταλείψω. Ο Θεός να σε έχει καλά!

 

International Children’s Book Day (April 2) / Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

csm Afisa IBBY 31august en 767189a9eb

The poster for the celebration of the International Children’s Book Day 2023 has been created by IBBY Greece, by illustrator Photini Stephanidi. Aiming at promoting books and reading, this day is often a chance for schools to organize various events in cooperation with authors and illustrators, libraries and publishing houses. This year, the message is sent by author Vangelis Iliopoulos: “I am a book. Read me.”

Η αφίσα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2023 έχει δημιουργηθεί από το Ελληνικό Παράρτημα του Διεθνούς Συμβουλίου για τα Βιβλία για Νέους, από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και την εικονογράφο Φωτεινή Στεφανίδη. Στοχεύοντας στην προώθηση των βιβλίων και την ανάγνωση, η συγκεκριμένη μέρα είναι μια ευκαιρία τα σχολεία να οργανώσουν διάφορες εκδηλώσεις σε συνεργασία με συγγραφείς και εικονογράφους, βιβλιοθήκες και εκδοτικούς οίκους. Φέτος, το μήνυμα στέλνει ο συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος:

Είμαι ένα βιβλίο –διάβασέ με.
του Βαγγέλη Ηλιόπουλου
Είμαι ένα βιβλίο
Είσαι ένα βιβλίο
Όλοι είμαστε βιβλία
Η ψυχή μoυ είναι η ιστορία που αφηγούμαι
Κάθε βιβλίο αφηγείται κι άλλη ιστορία.
Φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά
Άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
Άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
Άλλα με πολλές σελίδες κι άλλα με λίγες
Μπορεί να συμφωνούμε
αλλά μπορεί να λέμε και εντελώς διαφορετικάπράγματα.
Αυτήείναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να είμαστε όλα ίδια.
Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα έχει το δικαίωμα να το σέβονται,
να το διαβάζουν χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη.
Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς ή να σχολιάζεις ότι διαβάζεις.
Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι,
ή να με κρατήσεις για πάντα και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.
Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με διώξει
ή να με στείλει σε άλλο ράφι της βιβλιοθήκης.
Ποτέ μην ζητήσεις την καταστροφή μου
ή ποτέ μην επιτρέψεις σε κάποιον άλλο να το κάνει αυτό.
Κι αν ένα βιβλίο έρθει από ένα άλλο ράφι
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Χωράει δίπλα σου
Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.
Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.
Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι
«Είμαι ένα βιβλίο. Διάβασέ με.»

Play time! Review the Present Continuous using DIY word puzzles!

 

280494062 10227997472219638 3885157802367868340 n
280332427 10227997472819653 8058281980585438917 n 280364338 10227997473379667 5828261294707786229 n 280303049 10227997473459669 3775649203445690197 n
280499626 10227997473539671 5001818317819616615 n 280242533 10227997473859679 3271563161946258692 n 280349649 10227997474139686 693883644930779179 n

It was time for my 4th graders to review the Present Continuous -a time when students (and teachers) get to see if they actually have understood the relevant grammar. I had realized they sometimes omit the verb “be” when they use the Present Continuous, so we talked about the verbs in this tense as if they were trains. Then I thought I could bring my popsicle stick word puzzles, and then every student made a puzzle of their own, using simple strips of paper that were properly cut to contain a word. After each student had made their sentences, they took turns to visit the working spaces of their classmates, to discuss their own. It was an interesting day, to say the least!