Ready for action: An example of creativity in the classroom

It’s the time of year again to dive into the ocean of raising awareness about environmental issues and inspiring students of the 5th grade to think about ways they can protect our planet. As we went through this unit, and among other ideas that they had, the children expressed the will to create placards to encourage other students in the school to care about the environment. Now, I happened to have a whole box of used markers that were just rubbish, but I had heard about such markers being used to make watercolour.

First, we took 10 of our classroom minutes to take the felt tips and some of the inside sponges that hold the colour out of the plastic parts, and then group them into two major categories: Warm colours and cold colours. We put the plastic remains in the recycling bin.

IMG 20230224 102933  IMG 20230224 103001

Then, we added some water in the jars, and left them for a week near one of the windows in the classroom. After that, they were ready to use.

IMG 20230303 100249

In the end, the cardboard pieces (that came from a box which held photocopy paper) started looking like this, and they were ready to write our messages on.

IMG 20230303 100237   IMG 20230303 100225

IMG 20230303 100205

In the end, we are planning to hang these from string and place them in spots around the school that is easy for eveyone to see. Stay tuned!

Bernadette Plazola, a force of nature who was born to teach people music and make people happy, does children’s songs on the ukulele!

So I first watched Bernadette on YouTube in January of 2021, and made up my mind to do something that I had never dared before: try to learn a musical instrument. I completed two challenges and joined my teacher on Patreon, which I totally recommend, because I also got to take part in a few Zoom lessons, as well. Now, my life is full of children aged 3-12, so like to bring my ukulele to class from time to time (I even bought a Flight travel soprano model, complete with the sakura design belt that pays tribute to Bernadette’s time as a teacher in Japan). Since English was introduced to Kindergarten in Greece in 2022, I am currently teaching very young children, too. I have a whole new audience to please, so I asked B. on Facebook if she could do a few songs for children, and I was overjoyed that she did! Attention, teachers: You don’t know what you are missing, unless you head over to her page! And if you can read Greek, this is an article I wrote, about the pros of bringing the uke to class.

Bernadette, thank you for being such an awesome teacher, and for inspiring me to not give up. God bless you!

This is me with my Ortega concert uke, waiting for online class to start during the pandemic craze. It was someone’s birthday and I was getting ready to fingerplay the Happy Birthday song.

1617285613160

Εδώ είμαι εγώ με το Ortega concert μου, περιμένοντας για το διαδικτυακό μάθημα να ξεκινήσει, μέσα στην τρέλα που ζήσαμε κατά την διάρκεια της πανδημίας. Κάποιο παιδί είχε γενέθλια και ετοιμαζόμουν να παίζω το τραγούδι των γενεθλίων.

Λοιπόν… Η πρώτη φορά που παρακολούθησα την Μπερναντέτ ήταν στο Youtube, τον Ιανουάριο του 2021, οπότε και αποφάσισα να κάνω κάτι που δεν είχα τολμήσει ποτέ πριν: να προσπαθήσω να μάθω ένα μουσικό όργανο. Ολοκλήρωσα δύο προκλήσεις και έγινα συνδρομήτρια στο Patreon, που συστήνω ανεπιφύλακτα, καθώς έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να πάρω μέρος και σε διαδικτυακά μαθήματα μέσω Zoom. Η ζωή μου είναι γεμάτη από παιδιά ηλικίας 3-12 ετών, έτσι μου αρέσει να φέρνω το ουκουλέλε στην τάξη κάπου κάπου (αγόρασα μάλιστα ένα μοντέλο σοπράνο της Flight, από τη σειρά travel, μαζί με τη ζώνη του στο συλλεκτικό σχέδιο σακούρα, που είναι μια αναφορά στον καιρό που πέρασε η Μπερναντέτ ως δασκάλα στην Ιαπωνία). Καθώς τα Αγγλικά εισήχθησαν στον Νηπιαγωγείο το 2022, πλέον διδάσκω και σε πολύ μικρά παιδιά. Έτσι, έχοντας ένα ολοκαίνουργιο κοινό να ικανοποιήσω, ζήτησα από την δασκάλα μου να κάνει μια σειρά με παιδικά τραγούδια, και χάρηκα πάρα πολύ όταν το έκανε! Προσοχή, εκπαιδευτικοί: Δεν ξέρετε τι χάνετε, αν δεν επισκεφθείτε την σελίδα της στο  Facebook! Επίσης, εδώ μπορείτε να βρείτε ένα άρθρο που έγραψα με τα πλεονεκτήματα του να φέρεις το γιουκαλίλι στην τάξη.

Μπερναντέτ, σε ευχαριστώ που είσαι τόσο σπουδαία δασκάλα, και που με ενέπνευσες να μην εγκαταλείψω. Ο Θεός να σε έχει καλά!

 

International Children’s Book Day (April 2) / Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

csm Afisa IBBY 31august en 767189a9eb

The poster for the celebration of the International Children’s Book Day 2023 has been created by IBBY Greece, by illustrator Photini Stephanidi. Aiming at promoting books and reading, this day is often a chance for schools to organize various events in cooperation with authors and illustrators, libraries and publishing houses. This year, the message is sent by author Vangelis Iliopoulos: “I am a book. Read me.”

Η αφίσα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2023 έχει δημιουργηθεί από το Ελληνικό Παράρτημα του Διεθνούς Συμβουλίου για τα Βιβλία για Νέους, από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και την εικονογράφο Φωτεινή Στεφανίδη. Στοχεύοντας στην προώθηση των βιβλίων και την ανάγνωση, η συγκεκριμένη μέρα είναι μια ευκαιρία τα σχολεία να οργανώσουν διάφορες εκδηλώσεις σε συνεργασία με συγγραφείς και εικονογράφους, βιβλιοθήκες και εκδοτικούς οίκους. Φέτος, το μήνυμα στέλνει ο συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος:

Είμαι ένα βιβλίο –διάβασέ με.
του Βαγγέλη Ηλιόπουλου
Είμαι ένα βιβλίο
Είσαι ένα βιβλίο
Όλοι είμαστε βιβλία
Η ψυχή μoυ είναι η ιστορία που αφηγούμαι
Κάθε βιβλίο αφηγείται κι άλλη ιστορία.
Φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά
Άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
Άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
Άλλα με πολλές σελίδες κι άλλα με λίγες
Μπορεί να συμφωνούμε
αλλά μπορεί να λέμε και εντελώς διαφορετικάπράγματα.
Αυτήείναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να είμαστε όλα ίδια.
Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα έχει το δικαίωμα να το σέβονται,
να το διαβάζουν χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη.
Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς ή να σχολιάζεις ότι διαβάζεις.
Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι,
ή να με κρατήσεις για πάντα και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.
Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με διώξει
ή να με στείλει σε άλλο ράφι της βιβλιοθήκης.
Ποτέ μην ζητήσεις την καταστροφή μου
ή ποτέ μην επιτρέψεις σε κάποιον άλλο να το κάνει αυτό.
Κι αν ένα βιβλίο έρθει από ένα άλλο ράφι
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Χωράει δίπλα σου
Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.
Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.
Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι
«Είμαι ένα βιβλίο. Διάβασέ με.»

Play time! Review the Present Continuous using DIY word puzzles!

 

280494062 10227997472219638 3885157802367868340 n
280332427 10227997472819653 8058281980585438917 n 280364338 10227997473379667 5828261294707786229 n 280303049 10227997473459669 3775649203445690197 n
280499626 10227997473539671 5001818317819616615 n 280242533 10227997473859679 3271563161946258692 n 280349649 10227997474139686 693883644930779179 n

It was time for my 4th graders to review the Present Continuous -a time when students (and teachers) get to see if they actually have understood the relevant grammar. I had realized they sometimes omit the verb “be” when they use the Present Continuous, so we talked about the verbs in this tense as if they were trains. Then I thought I could bring my popsicle stick word puzzles, and then every student made a puzzle of their own, using simple strips of paper that were properly cut to contain a word. After each student had made their sentences, they took turns to visit the working spaces of their classmates, to discuss their own. It was an interesting day, to say the least!

Ode To A Stray Dog

This is an acrostic type of poem, that the 4th grade students did collectively on World Poetry Day, and they really nailed it! By the way, Boomerang is the name of the dog, he is a big black shepherd and the nurses at the nearby hospital have adopted him. There is also a school in the neighbourhood, and Boomerang likes to watch all the children go to school in the morning, while sometimes he even stands in the middle of the street, so cars stop and the little students can cross safely!

IMG 20220323 092205

Τα Δέντρα των Ευχών, μέρος Β

Μπορεί η πρώτη φάση της δράσης μας με τα Δέντρα των Ευχών να έληξε άδοξα, όμως δεν απέβη άκαρπη. Αυτό που συνέβη είναι ότι κάποια μικρότερα παιδιά του σχολείου, και συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ’ τάξης, εμπνεύστηκαν θα λέγαμε από την δράση αυτή της ΣΤ’ τάξης και θέλησαν να δώσουν κι αυτά τα δικά τους μηνύματα. Η αφορμή για να ξεκινήσουμε δόθηκε στις 9 Μαρτίου, στα πλαίσια των δράσεων για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οπότε και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε καρδούλες. Σήμερα, 4 Απριλίου, καιρού επιτρέποντος, κρεμάσαμε τις ευχούλες μας στο δέντρο που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από την τάξη μας! Δεν το στολίσαμε πολύ όμορφα;

1649063070768 1649062723524 1649062673458 1649062599692 1649062537709 1649062475533

Φέρνοντας το γιουκαλίλι / ουκουλέλε στο μάθημα των Αγγλικών: Νηπιαγωγείο

Για αρκετό καιρό σκεφτόμουν πώς θα μπορούσα να φέρω το ουκουλέλε / γιουκαλίλι μου στο μάθημα των Αγγλικών. Είναι βαθιά πεποίθησή μου ότι η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται εξαιρετικά μέσω των τραγουδιών, και πάντοτε χρησιμοποιώ πολύ τη μουσική και τα τραγούδια στις τάξεις μου, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, όταν τίθενται οι βάσεις της κατανόησης του ρυθμού της γλώσσας, ακόμη και της γραμματικής / συντακτικής δομής, εκτός βέβαια από το προφανές λεξιλόγιο.  Φέτος λοιπόν που συμπληρώνω το ωράριό μου σε νηπιαγωγεία ήταν η ιδανική ευκαιρία να δω πώς θα μπορούσα να ενσωματώσω το παίξιμο αυτού του μικρού θαυματουργού οργάνου που κατάγεται από τη Χαβάη στο τραγούδι που ήδη συμβαίνει συχνά την ώρα του μαθήματος, μια κίνηση που  φυσικά θα είχε και διαπολιτισμικά οφέλη. Όσοι παίζουν αυτό το μικρό θαυματουργό οργανάκι μπορούν να μαντέψουν μερικά από τα πλεονεκτήματά του στην τάξη:

  • Είναι εύκολο να το μεταφέρεις σχεδόν παντού.
  • Είναι εύκολο να μάθεις να παίζεις κάποια απλά παιδικά τραγουδάκια.
  • Είναι οικονομικό να το αγοράσεις εσύ ή ένα σχολείο.
  • Ο χαρούμενος ήχος του είναι θεραπευτικός για χρήση στην τάξη.
  • Μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση για τόπους πολύ μακρινούς από την Ελλάδα, για λαούς διαφορετικούς μεταξύ τους, για την ιστορία του ουκουλέλε και για την όμορφη και παγκόσμια γλώσσα της μουσικής.
  • Τα παιδιά πιθανά να θελήσουν να παίξουν ένα ουκουλέλε, πιθανά στο σπίτι να ζητήσουν για δώρο ένα ουκουλέλε, και αν αυτό σημαίνει λιγότερες ώρες στο τάμπλετ, στην εποχή μας είναι τεράστιο κέρδος.

Την πρώτη φορά λοιπόν που τραγουδήσαμε στο ουκουλέλε ήταν το You Are My Sunshine, και είχα φέρει το “καλό” μου, το ξύλινο οργανάκι, το οποίο είχα ήδη κουρδίσει μέσα στο αυτοκίνητο, προτού μπω στο σχολείο. Ένιωθα περίεργα, να εκθέτω το ευαίσθητο αυτό μουσικό όργανο σε ένα χώρο που συχνά τα πράγματα “κακοποιούνται” και έτρεμα μήπως τα παιδιά μου ζητήσουν να παίξουν κι αυτά. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν συνέβη, όμως παρατήρησα πως την άλλη μέρα έφεραν ό,τι παιχνίδι είχαν σε μουσικό όργανο από το σπίτι, πράγμα που δείχνει την ανάγκη των παιδιών για μουσική έκφραση.

Τη δεύτερη φορά που χρησιμοποίησα το ουκουλέλε ήταν σε ένα άλλο νηπιαγωγείο. Πλέον ήμουν πολύ πιο συνειδητοποιημένη και ήρεμη, διότι είχα βρει το πιο κατάλληλο γιουκαλίλι για τη δουλειά, ένα πλαστικό μοντέλο κατάλληλο για ταξίδι και γενικά σκληρή χρήση: “Παιδιά, ησυχία, η κυρία πρέπει να κουρδίσει το γιουκαλίλι!” Μετά από τη μαγική διαδικασία του κουρδίσματος, και με συνοδεία διαφόρων επιφωνημάτων θαυμασμού, τραγουδήσαμε χαλαρά το Baa Baa Black Sheep (και το white, και το brown, και το grey) που μοιραζόταν το μαλλί του με τους ανθρώπους. Επίσης είπαμε δυο λόγια και για τη Χαβάη, όπου παίζουν πολύ αυτό το οργανάκι που μοιάζει με κιθάρα. Ήταν μια απολαυστική εμπειρία και σκέφτομαι ότι θα ήθελα να το ξανακάνω, έχοντας όμως κάποιους κανόνες να προτείνω:

  • Το γιουκαλίλι δεν είναι απλά ένα παιχνίδι, αλλά ένα αληθινό όργανο που χρειάζεται κούρδισμα, αγάπη και προσοχή, επομένως εξηγούμε ότι η κυρία δεν το μοιράζεται με τα παιδιά.
  • Το γιουκαλίλι βγαίνει από τη θήκη του για να χρησιμοποιηθεί και μπαίνει σε αυτή στο τέλος. Έτσι οριοθετείται ο σοβαρός ρόλος του, σε σχέση με μια πιο χαλαρή προσέγγιση, όπου τα όρια είναι ρευστά.
  • Η ώρα του τραγουδιού είναι ιερή και για να καταλάβουμε τη διαφορά με τις άλλες ώρες, θα πρέπει να κάνουμε ησυχία την ώρα που δεν τραγουδάμε, όπως άλλωστε όλες τις φορές που είμαστε στην παρεούλα.

Τέλος, θα μπορούσαμε να δώσουμε ακόμη κι ένα όνομα στο γιουκαλίλι μας, όπως κάνουμε με την μαριονέτα μας. Αν χρησιμοποιείτε ήδη κάποιο μουσικό όργανο στο μάθημά σας, θα χαρώ πολύ να μοιραστείτε μαζί μου ιδέες και συμβουλές!

Αν αυτό το άρθρο σας ενέπνευσε να μάθετε κι εσείς να παίζετε το ουκουλέλε, αυτό είναι θαυμάσιο! Πιο κάτω θα βρείτε πώς παίζονται μερικά απλά παιδικά τραγουδάκια για να ξεκινήσετε και να κάνετε το μάθημά σας πιο απολαυστικό για τους μαθητές σας και για εσάς. Καλή επιτυχία! Hang loose!

Top 10 Children Songs for Ukulele

Ukulele Nursery Rhymes Chords

και

Ukulele Songs For Kids: Learn to Play