Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Υιοθετώ ένα Μνημείο», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β’ και Γ’ τάξεων του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Ευαγγελίας Τσέλκα και κ. Σοφίας Φωτοπούλου, πραγματοποίησαν μια σειρά από δημιουργικές και παιδαγωγικές δράσεις, με στόχο την ανάδειξη και την προστασία του πέτρινου σχολικού μας κτηρίου.
Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:
-
Φωτογράφιση του κτηρίου και του περιβάλλοντος χώρου, ώστε να καταγραφεί η σημερινή του εικόνα.
-
Συζήτηση στην τάξη για την ιστορία του κτηρίου, που αποτελεί ζωντανό κομμάτι της τοπικής μας κληρονομιάς.
-
Παρατήρηση παλιών φωτογραφιών με σχολικές εκδηλώσεις που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του σχολείου, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εικόνες από το παρελθόν.
-
Σχεδίαση και ζωγραφική του κτηρίου, εξωτερικά και εσωτερικά, μέσα από τη δική τους ματιά και καλλιτεχνική έκφραση.
-
Καταγραφή ονομάτων και χρονολογιών που είναι χαραγμένα στις πέτρες του κτηρίου από παλαιούς μαθητές — μια συγκινητική επαφή με την ιστορία και τις γενιές που πέρασαν.
-
Διατύπωση προτάσεων από τα ίδια τα παιδιά για πιθανές βελτιώσεις στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του σχολείου.
-
Διενέργεια έρευνας κοινού με τη χρήση έντυπων ερωτηματολογίων. Συμμετείχαν 30 άτομα, των οποίων οι απαντήσεις αναλύθηκαν και αποδελτιώθηκαν.
Αποτελέσματα της έρευνας:
Ένα εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι και τα 30 άτομα που συμμετείχαν τη θεωρούν πολύ σημαντική την ύπαρξη του πέτρινου σχολικού κτηρίου. Όλοι συμφωνούν στην ανάγκη να συντηρηθεί με κάθε τρόπο, καθώς το κτήριο αυτό αποτελεί ιστορικό μνημείο και κόσμημα για την περιοχή μας.
Συμπεράσματα:
Μέσα από τη βιωματική αυτή προσέγγιση, οι μαθητές όχι μόνο γνώρισαν καλύτερα το ίδιο τους το σχολείο, αλλά ανέπτυξαν και μια βαθύτερη σχέση με την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό. Η δράση αυτή απέδειξε πόσο σημαντικό είναι να εντάσσεται η τοπική πολιτιστική κληρονομιά στη σχολική ζωή.
Το πέτρινο σχολείο της Σούρπης δεν είναι απλώς ένα κτήριο — είναι μια ζωντανή μνήμη που αξίζει να διατηρηθεί και να τιμηθεί.
Τα παιδιά ανακαλύπτουν χαραγμένες χρονολογίες και αρχικά ονομάτων στις πέτρες του υιοθετημένου μνημείου.
Ζωγραφιές μαθητών σχετικά με το πέτρινο κτήριο.