ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Η περιήγησή μας στην ιστορία, την Τρίτη 16 Απριλίου, συνεχίστηκε γιατί στον ίδιο χώρο που βρίσκεται το Μουσείο Ανατολικής Ρωμυλίας ,υπάρχει και το Μουσείο «Αύρας Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου». Οι μαθητές του σχολείου μας το επιστεφτήκανε με τους δασκάλους τους, για να γνωρίσουν τις δύο γυναίκες του πνεύματος και της τέχνης.

Είδανε ένα σπίτι προσφυγικό, από τα ελάχιστα που υπάρχουν πια,  γεμάτο πολιτισμό  και ιστορία. Ακούσανε την κυρία Γερακίνα Μηλούδη να τους διαβάζει αποσπάσματα του συγγραφικού έργου της Αύρας Παπαδοπούλου, ξεναγήθηκαν στο χώρο και εντυπωσιάστηκαν από το πλούσιο βεστιάριο της Αναστασίας Παπαδοπούλου.

Η τεράστια βιβλιοθήκη που δεσπόζει και καταλαμβάνει ένα τοίχο, μαρτυρά τη σημασία του βιβλίου και του πνεύματος στη ζωή της Αύρας Παπαδοπούλου. Τα πολύχρωμα φορέματα, τα καπέλα εποχής ,τα ντέφια με τις πολύχρωμες κορδέλες μαρτυρούν την αγάπη της Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου για τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Κι όταν ήρθε η ώρα της επιστροφής μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Στην έξοδο μας πρόσφεραν λουκούμια και δροσερό νερό.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Ανατολικής Ρωμυλίας και ιδιαιτέρως τις κυρίες Γιάννα  Μπατσκίνη Κωτούλα και Γερακίνα Μηνούδη Μακανίκα για την ξενάγησή μας στους χώρους των μουσείων και την ενημέρωσή μας για την ιστορία των προσφύγων αλλά και των δύο γυναικών που δημιούργησαν ένα κέντρο πολιτισμού.

20240416 093631  

1

20240416_094528

20240416 093552

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

        ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΡΩΜΥΛΙΑΣ

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στην ιστορία του τόπου μας , φτάσαμε στον επόμενο σταθμό, στην Ευξεινούπολη και στους Πρόσφυγες της Ανατολικής Ρωμυλίας.

Τρίτη 16 Απριλίου ξεκινώντας οι μαθητές του σχολείου πεζή  έφτασαν στο «Μουσείο Ανατολικής Ρωμυλίας». Μια ευωδιαστή, ανθισμένη, κίτρινη τριανταφυλλιά μας υποδέχτηκε στην εξώπορτα. Ανεβαίνοντας δυο-τρία σκαλάκια  περάσαμε στο παρελθόν, για να γνωρίσουμε τους προγόνους μας πρόσφυγες.. Γιατί όλοι όσοι έζησαν πριν από εμάς στον τόπο που ζούμε σήμερα εμείς είναι πρόγονοί μας.

Από ποια μέρη ήρθαν; Πού εγκαταστάθηκαν; Πώς ζούσαν στα μέρη τους; Με τι ασχολήθηκαν στο νέο τόπο; Πώς ήταν τα σπίτια τους; Σ΄ αυτά και σε πολλά ακόμα ερωτήματα απάντησαν οι κυρίες που μας ξενάγησαν στο μουσείο Ανατολικής Ρωμυλίας. Είδαμε πληθώρα αντικειμένων που μας ταξίδεψαν  σ΄ άλλες εποχές. Οι μαθητέ/τριες ενθουσιάστηκαν και άκουσαν με προσοχή την κυρία Γιάννα που με απλές αλλά εύστοχες περιγραφές και αναφορές μας ξενάγησε σε μια παλιά, διαφορετική και δύσκολη για τους πρόσφυγες εποχή.

Καλοδουλεμένα κεντήματα και στρωσίδια, κουζινικά σκεύη, ασπρόμαυρες φωτογραφίες, παλιά εκκλησιαστικά βιβλία και τόσα άλλα που εντυπωσίασαν τους μαθητές/τριες του σχολείου. Ακόμα κι ένα παγούρι από τον πόλεμο χτυπημένο από σφαίρα.  Το κρεβάτι στρωμένο με μεταξωτό πάπλωμα και το εικονοστάσι στη γωνιά του σπιτιού. Όλα τα αντικείμενα τακτοποιημένα έτοιμα να πουν την ιστορία τους στους μαθητές /τριες.

20240416 092403 20240416 092356    20240416 092341  20240416 094341

20240416 094422   20240416 094207

 

 

 

 

ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

1 5

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΞΗ

Την Τρίτη 16 Απριλίου η εκπαιδευτικός Τσέλιου Ξανθή πραγματοποίησε παρουσίαση των Διδακτικών Μεθόδων στη Διαπολιτισμική Τάξη.

Απάντησε σε καίρια ερωτήματα όπως: Ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε μα πολυπολιτισμική τάξη;

Πώς θα ενταχθούν στην τάξη οι μαθητές/τριες που προέρχονται από άλλα εθνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα;

Με ποιες δράσεις ένας εκπαιδευτικός θα βοηθήσει την ομαλή είσοδο του μαθητή/τριας στην τάξη;…

Επιπλέον, τόνισε τη σημασία των βιωματικών δράσεων , του παιχνιδιού και της δραματοποίησης, την διδακτική αξιοποίηση της εικόνας και της Δημιουργικής σκέψης

Για να αξιοποιηθεί το προνόμιο της πολυπολιτισμικότητας πρέπει να διασφαλιστεί η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους διάφορους πολιτισμούς χωρίς να εξαφανίζεται η ιδιαίτερη ταυτότητα κανενός και η μετατροπή της πολυπολιτισμικής κατάστασης σε διαπολιτισμική…

 

20240416 134624 20240416 134707

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΕΕΕΚ

Ευχαριστούμε τα παιδιά και το προσωπικό του ΕΕΕΕΚ Αλμυρού για την Πασχαλινή νότα αγάπης και δημιουργίας. Όμορφες κατασκευές γεμάτες άνοιξη! Ένας μικρός πάγκος γεμάτος μεράκι σε πεζόδρομο του Αλμυρού. Όταν τους επισκεφτήκαμε με την ΣΤ΄τάξη του σχολείου μας , μας υποδέχτηκαν με χαρά, μας ενημέρωσαν και μας βοήθησαν στις επιλογές μας. Πολύχρωμες γουστόζικες λαμπάδες, πρωτότυπα κοσμήματα και γλαστράκια να μοσχοβολάνε ρίγανη!

20240412 110742 1 20240417 221830

20240417 221319 20240412 110740

ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ

“Δώσε μου την ευκαιρία να αποδείξω ότι μπορώ και αν δε τα καταφέρω τουλάχιστον θα ξέρω ότι προσπάθησα

20240413 104723

Χαιρόμαστε που μπορέσαμε σα σχολείο να υποστηρίξουμε και να συνεισφέρουμε στις προσπάθειες του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με Ειδικές  Ανάγκες Κεντρικής Μακεδονίας.

Η αγορά των φακέλων με εκπαιδευτικό υλικό , που έστειλε ο προαναφερθείς  Σύλλογος, έγινε με χαρά από τους μαθητές/τριες του σχολείου μας. Έτσι συγκεντρώσαμε και στείλαμε ένα σεβαστό ποσό . Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους γονείς  που συμμετείχαν ενεργά σ΄αυτή την πρωτοβουλία του σχολείου μας!

 

20240413 104813

 

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

Το σχολείο μας με μια σειρά δράσεων τίμησε την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

Η ψυχολόγος του σχολείου μας κ. Παπαγιαννοπούλου Σοφία, εξήγησε στους μαθητές τι σημαίνει κακοποιητική συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και πως κι αυτά έχουν αισθήματα.

Α΄ΤΑΞΗ: Αφού διαβάστηκε το βιβλίο της Άλκη Ζέη «Γατοκουβέντες» από τη δασκάλα τους κ. Σαμαρά Σοφία, οι μαθητές παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας από την ίδια την συγγραφέα.

1 4

Ζωγραφίσανε, με σλόγκαν «Φροντίζω τα ζωάκια όπως τους ανθρώπους». Στο τέλος παρακολούθησαν το βιντεάκι «Υιοθεσία ενός σκύλου»

Β΄ΤΑΞΗ: Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν με πολύ μεράκι 3 εξαιρετικές αφίσες. Με τη δασκάλα τους κ. Καπράλου Ρούλα επισκεφτήκανε το δημαρχείο της πόλης , όπου τις αναρτήσανε.

20240409 115525 20240409 115731

20240409 115722

 

 

 

 

 

 

 

 

Γ΄ΤΑΞΗ: Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση  της δασκάλας τους κ. Ράπτη Αρετής  ζωγραφίσανε με θέμα

« Φροντίζω τα ζωάκια της γειτονιάς μου»

Δ΄ ΤΑΞΗ: Οι μαθητές/τριες με τον δάσκαλό τους κ. Τόλιο Νικόλαο συνδεθήκανε απ΄ ευθείας με την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία – Ομάδα Παιδείας. Με την παρουσίαση που παρακολούθησαν, μάθανε για τους στόχους της Φιλοζωίας, τη σχέση ανθρώπου – ζώου διαχρονικά, τα δικαιώματα των ζώων…

3

Ε΄- ΣΤ΄ΤΑΞΕΙΣ: Οι μαθητές/τριες  με τους δασκάλους τους κ. Βασιλική Βούλγαρη και κ.Τσαρούχα Ευάγγελο αντίστοιχα, μελετήσανε το κείμενο του Ανθολογίου « Ένας σκύλος σωτήρας» του Τζακ Λόντον . Διατυπώσανε τις απόψεις τους και διαπιστώσανε πόσο ισχυρό μπορεί να γίνει το δέσιμο ανθρώπου – ζώου.

2 3

Στο τέλος της όλοι οι μαθητές βγήκαν στο προαύλιο, όπου με τη γυμνάστριά τους. κ. Φατούρα Ελένη, παίξανε παιχνίδια με θέμα τα ζωάκια: « Τα βατραχάκια», «Τα ποντίκια και το τυρί»

Messenger creation baf906f3 a962 4c20 a134 8e95749ea0d4 Messenger creation 73d49528 e806 4825 937b 18c7f75348c4

Messenger creation 49c531f8 81bc 40e5 b488 2384f75189db

ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΟΧΙ

 

 

5

Την Παρασκευή 5 Απριλίου ήρθε το σχολείο μας ομάδα Επισκεπτών από το Κέντρο Υγείας Αλμυρού. Στην αίθουσα εκδηλώσεων πραγματοποίησαν το πρόγραμμα «ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΟΧΙ». Οι μαθητές της Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξης παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ομάδα, που με παιγνιώδη τρόπο,  τους έδειξε πότε πρέπει να λένε τα δυνατά όχι. ΟΧΙ σε ό,τι προκαλεί εθισμό, όπως το τσιγάρο. ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό. Οι μικροί μαθητές σε μια συνεχή διάδραση με τους φιλόξενούς μας, έμαθαν παίζοντας.

…∆εν είναι εύκολο να πεις ΟΧΙ, χρειάζεται να πιστεύεις στον εαυτό σου, να γνωρίζεις τις συνέπειες και να τις αντέχεις, να αντέχεις τη μοναξιά του ΟΧΙ, να αντέχεις την πρόκληση και να επιλέγεις αυτό που είναι
σύμφωνα με τις αρχές σου… Μια τόση δα λεξούλα, που όμως μπορεί να αλλάξει τη ζωή των παιδιών μας ή να
τα προστατέψει από μεγάλους κινδύνους, όπως το κάπνισμα, τα ναρκωτικά…

Ευχαριστούμε την ομάδα του Κέντρου Υγείας: Κεσμετζή Ειρήνη, Ζαχαράκη Ελένη, Πατσίτα Ελένη, Ουζούνη Κων/νο

4 2 2 2

2

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ

1 2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης , 21 Μαρτίου, οι μαθητές/τριες της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Αγγλικών,  Κολοβού Γεωργίας, , επιδόθηκαν στη συγγραφή ποιημάτων. Παράλληλα διάβασαν  ιστορίες  και εξέφρασαν ένα διαφορετικό τέλος γι αυτές , όπως αυτοί/ές το φαντάστηκαν. Πηγή έμπνευσης η ξένη λογοτεχνία.

Ακολουθούν δύο ποιήματα της Ε΄ τάξης για τη φιλία και δύο κείμενα της Δ΄ τάξης που παρουσιάζουν δύο εκδοχές για το τέλος της ίδιας  ιστορίας

Ποιήματα από μαθήτριες της Ε΄ τάξης εμπνευσμένα από το ποίημα One Art της Elizabeth Bishop.

When I lose   της Εμμέλειας Κ., Ε΄ τάξη

When I lose a friend  , I cry every time

When I find a friend, I am happy every time

If you move house, I’m here to be your friend

but if I move house, nobody is here to be my friend

Whatever happens to someone, I’m here to help them

but if something happens to me,nobody is here to help me

For me “one for all and all for one”,is not true

I only believe in “one for all”!

But Now I’m happy, because I found a real friend

my best friend!

Mixing the cake της Αντωνία Σ., Ε΄ τάξη

First, you took my heart, it was very easy

Next, you added something sad,where did you find that?

For the end,you put the best, a little bit of love

you took from your own self

When the cake is ready, I’ll be here alone

Missing you,while eating your cake

2 1

 

 

 

 

 

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΟΜΟΡΦΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ

6

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εξαιρετική παρουσίαση για την φροντίδα των δοντιών , που επιμελήθηκε η Νοσηλεύτρια του σχολείου μας κ. Καρπούζα Χάιδω.

Γιατί χρειαζόμαστε τα δόντια; Πώς είναι κατασκευασμένα; Πώς λειτουργούν; Πώς τα φροντίζουμε;… Στο τέλος, οι μαθητές/τριες, δημιούργησαν όμορφες κατασκευές χαρούμενων, υγιών δοντιών.

7

8  5

2                     1 1

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

1

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο περίφημος  παραμυθάς , όλου του κόσμου. Σήμερα είναι και η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Το σχολείο μας δε θα μπορούσε να μείνει αμέτοχο σε μια τόσο ξεχωριστή ημέρα. Η Α΄ τάξη άκουσε και είδε τα μαγικά παραμύθια του Άντερσεν: « Η μικρή Γοργόνα» και «Το μολυβένιο στρατιωτάκι», ενώ με τις ζωγραφιές της Β΄ τάξης δημιουργήθηκε ένα υπέροχο κολλάζ με θέμα « Τα βιβλία που αγαπάμε»

Όμως και κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους πολλοί μαθητές/τριες έλαβαν μέρος στον 13ο  Μαραθώνιο Ανάγνωσης, που οργανώθηκε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Διαβάσανε βιβλία ανάλογα με την ηλικία τους, συμπληρώσανε το ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στο σχολείο και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Το θέμα του φετινού Μαραθωνίου ήταν “Η ζωή στο σχολείο”.

20240402 121256 20240402 122906

20240402 122651