ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου το σχολείο μας γιόρτασε την Αποκριά παρέα με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού. Ξεκινήσαμε με την Β΄ τάξη που μας παρουσίασε μουσικοκινητικά το τραγούδι “ Ένας παλιάτσος είμαι εγώ“. Παίξαμε το παιχνίδι “Σκούπα“, χορέψαμε το Γαϊτανάκι και πολλούς παραδοσιακούς χορούς. Το πρόγραμμα είχε επιμεληθεί κατά κύριο λόγο, η κ. Φατούρα Ελένη, η γυμνάστρια του σχολείου μας.

Μικροί και μεγάλοι διασκεδάσαμε, χορέψαμε και ξεφαντώσαμε στους ρυθμούς της Αποκριάς. Οι μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί, ντυμένοι με ευφάνταστες στολές , χαρήκαμε και απολαύσαμε την όμορφη γιορτή μας.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

20240315 115405 20240315 120003 20240315 104105 20240315 120653 20240315 121607 20240315 115908

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου , στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης , πραγματοποιήθηκε παρουσίαση από την Νοσηλεύτρια του σχολείου μας κ. Καρπούζα Χάιδω, με θέμα τα ατυχήματα στο σχολείο και πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε.

Η ρινορραγία, το διάστρεμμα, η λιποθυμία είναι μερικά από τα περιστατικά που ενδέχεται να κληθούμε  να αντιμετωπίσουμε σε μια  σχολική μονάδα. Ποιες είναι οι πρώτες βοήθειες που μπορούμε και πρέπει να προσφέρουμε εμείς οι δάσκαλοι στους μαθητές; Η νοσηλεύτρια δίνοντας πληροφορίες για τα διάφορα περιστατικά  και σαφείς πρακτικές,  μας βοήθησε να αποκτήσουμε γνώσεις ώστε να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπισή τους.

1 20240313 133405

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του
εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα
πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα
ολοένα και περισσότερων μαθητών.
Η Γ τάξη συμμετέχει και φέτος σε δράσεις κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού!
Ανάγνωση ιστορίας “Ένα γουρουνάκι διαφορετικό”.

3 1

Στη συνέχεια, έγινε συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό (τι είναι, πώς να το
αντιμετωπίσουμε) και δημιουργήσαμε σχετική αφίσα: “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια …
ζωγραφίζουν, αγκαλιάζουν” κτλ.

Η δασκάλα της τάξης: Ράπτη Αρετή

20240312 104804

ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ , ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ…

ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ

2

Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το “Χαρούμενο λιβάδι”.

Το υπέροχο βιβλίο της Φυλλιώς Νικολούδη, που μιλάει για την αποδοχή του διαφορετικού με έναν πολύ όμορφο τρόπο και δίνει αφορμή για συζήτηση και πολλές δραστηριότητες.

Τι γίνεται σε ένα λιβάδι από κάτασπρες μαργαρίτες όταν ένα κόκκινο λουλούδι – παπαρούνα φυτρώνει ξαφνικά ανάμεσά τους; Έχει δικαίωμα να βρίσκεται εκεί; Να τρώει από το ίδιο χώμα; Να ζεσταίνεται από τον ίδιο ήλιο;
Μια διαχρονική ιστορία που μιλάει για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αρμονική συνύπαρξη όλων στη γη. Μια ευκαιρία να δούμε τον κόσμο με άλλα μάτια. Η συγγραφέας επιχειρεί να καλλιεργήσει την ιδέα της διαπολιτισμικότητας, δείχνοντας ότι η ενσωμάτωση του ξένου, του διαφορετικού μπορεί να φέρει περισσότερη αρμονία και ομορφιά στη ζωή μας.

Διαβάσαμε το βιβλίο  και φυσικά το συζητήσαμε . Στη συνέχεια παραλληλίσαμε το χαρούμενο λιβάδι με τη σχολική μας τάξη και βάλαμε τους εαυτούς μας στη θέση της παπαρούνας. Αναφέραμε στοιχεία του χαρακτήρα του κάθε παιδιού και πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας. Εστιάσαμε στην αποδοχή και την ενσυναίσθηση (την ικανότητα δηλαδή να «μπαίνει»(υποθετικά, με τη σκέψη του)κάποιος στη θέση του άλλου και να μπορεί να κατανοεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του και να τον αποδέχεται.

Στο τέλος ζωγραφίσαμε το χαρούμενο λιβάδι με μαργαρίτες αλλά και παπαρούνες τονίζοντας τον ρόλο της ευγενικής συνύπαρξης όλων και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Η δασκάλα της τάξης : Ράπτη Αρετή

20240312 104738

 

ΟΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΟΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

7 1

Την Πέμπτη 29-2-24 είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε τον Σύλλογο Σαρακατσαναίων Ευξεινούπολης και περιχώρων «Η Στάνη» στο σχολείο μας, στα πλαίσια των δράσεων εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  που αφορούν τη γνωριμία των μαθητών με την παράδοση και τους πολιτιστικούς συλλόγους του τόπου μας.

Την παρουσίαση είχε επιμεληθεί η Λιάγκα Αρετή, φιλόλογος και μέλος του συλλόγου Σαρακατσαναίων. Δίπλα της παρευρέθηκαν και δύο ακόμη μέλη φορώντας τις παραδοσιακές στολές των Σαρακατσαναίων, η κυρία Ουρανία Γκόβαρη και ο κύριος Αθανάσιος Τιμπλαλέξης.

Έγινε εκτενής αναφορά στην προέλευση-ιστορία, τον τρόπο ζωής-διατροφή , την εκπαίδευση, τα ήθη και τα έθιμα των Σαρακατσαναίων. Στη συνέχεια, έγινε επίδειξη των παραδοσιακών στολών με περιγραφή τόσο της ανδρικής όσο και της γυναικείας φορεσιάς.

Στο τέλος της εκδήλωσης η Διευθύντρια του σχολείου δέχτηκε τα δώρα του Συλλόγου Σαρακατσαναίων Ευξεινούπολης «Η Στάνη», ένα λεύκωμα με παλιές  φωτογραφίες των Σαρακατσαναίων της ευρύτερης περιοχής του Αλμυρού «Ταξίδι σε Σαρακατσαναίικες μνήμες» και ένα βιβλίο του Ιωάννη Θ. Κουτσοκώστα «Οι Σαρακατσαναίοι στην κλεφτουριά και στην επανάσταση του 1821».Στα παιδιά πρόσφεραν καραμέλες λουκουμάκια σε ατομικά σακουλάκια .

Οι μαθητές της Α΄ και Ε΄ τάξης ζωγράφισαν τι τους εντυπωσίασε απ΄όσα είδαν και άκουσαν. Τα έργα τους εστάλησαν στη κα Λιάγκα και στον Σύλλογο σαν ένα μικρό ευχαριστώ των μαθητών  για την επίσκέψή τους.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Λιάγκα Αρετή, τον κ. Αθανάσιο Τιμπλαλέξη και την κα Ουρανία Γκόβαρη. Ευχαριστούμε τον Σύλλογο « Η ΣΤΑΝΗ»

Υπεύθυνη ομάδα της δράσης οι εκπαιδευτικοί: Ράπτη Αρετή, Καπράλου Θεοδώρα, Καρπούζα Χάιδω, Τσαρούχας Ευάγγελος.

5 2

3 2

3 1

9 2

5 1

ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ethismos

Στα πλαίσια των προγραμμάτων του Υπουργείου Υγείας και Αλληλεγγύης , οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης παρακολούθησαν την παρουσίαση, που πραγματοποίησαν Επισκέπτριες  από το Κέντρο Υγείας Αλμυρού, σχετικά με την εξάρτηση των παιδιών από το διαδίκτυο.

Ξεκινώντας με την ερμηνεία της λέξης «εθισμός» ξεδίπλωσαν όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την εξάρτηση των παιδιών από το διαδίκτυο.

  • Ποιες είναι οι συνήθειες και συμπεριφορές ενός εξαρτώμενου εφήβου;
  • Ο «εικονικός φίλος» είναι πραγματικός φίλος;
  • Τι επιπτώσεις στην σωματική και πνευματική υγεία  έχει η συνεχής χρήση του διαδιδικτύου;
  • Ποια είναι τα όρια της χρήσης αυτής;

Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρουσίαση, εξέφρασαν απόψεις , διατύπωσαν ερωτήσεις και  κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο από το οποίο θα φαινόταν αν έχουν συμπεριφορά εξάρτησης από το διαδίκτυο.

Στο τέλος οι Επισκέπτριες Υγείας τους παρουσίασαν τη Γραμμή Στήριξης στην οποία μπορεί να απευθυνθεί κάποιος δωρεάν για βοήθεια.

Ευχαριστούμε θερμά τις Επισκέπτριες Υγείας , κυρίες Πατσίτα Ελένη και Καλτσά Άλκηστη για την επιμορφωτική και ενδιαφέρουσα παρουσίαση στους μαθητές μας.

20240301 100810           20240301 105935

1

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25»



Λήψη αρχείου

ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Το chatGPT εργαλείο στη διδακτική διαδικασία

What Is Chat GPT: Basics For Product Development In 2023

 

Την Τετάρτη 28/2/2024 στα πλαίσια των Ενδοσχολικών Επιμορφωτικών Δράσεων,πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του  ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer – Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής) , ο οποίος είναι εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει διάλογο και απαντήσεις (chatbot). Κυκλοφόρησε από την OpenAI τον Νοέμβριο 2022.

“Το ChatGPT έχει εκπαιδευτεί σε ένα τεράστιο σώμα δεδομένων κειμένου και μπορεί να εκτελέσει μια ποικιλία εργασιών επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, όπως απαντήσεις σε ερωτήσεις, μεταφράσεις γλωσσών και περιλήψεις κειμένων. Το ChatGPT έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ικανό να κατανοεί και να παράγει κείμενο σε ένα ευρύ φάσμα στυλ και μορφών. Έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές, όπως chatbots εξυπηρέτησης πελατών, γλωσσική μετάφραση και συστήματα μετατροπής κειμένου σε ομιλία.”

Την παρουσίαση, που έγινε με τη βοήθεια power point, επιμελήθηκε η Διευθύντρια του σχολείου Ευαγγελία Κρίκη. Μετά την θεωρητική ανάπτυξη  οι εκπαιδευτικοί πειραματίστηκαν. Δίνανε ερωτήσεις ή έθεταν εργασίες στο chatGPT, σχετικές με τη διδακτική διαδικασία και τα αποτελέσματα που λαμβάνανε τους ενθουσίασαν. Γίναν επισημάνσεις σε λάθη που μπορεί να παρουσιάσει  και καταλήξανε στο συμπέρασμα πως το ChatGPT μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο για το δάσκαλο, του οποίου  όμως τις απαντήσεις πρέπει να ελέγχουμε , να κρίνουμε, να εμπλουτίζουμε με τις γνώσεις και τις ιδέες μας. Λειτουργώντας συνδιαστικά τα αποτελέσματα θα είναι ποιοτικά, τόσο για τον εκπαιδευτικό όσο και για τους μαθητές.

 

ΟΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

 

20240224 085818

20240224 085628 20240224 085707

Στα πλαίσια της Αξιολόγησης σχολικής μονάδας και του Συλλογικού Προγραμματισμού το σχολείο μας ασχολείται καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με τον τόπο μας , τον Αλμυρό και την ευρύτερη περιοχή. Αναμφίβολα είμαστε μια «πολυπολιτισμική» κοινωνία. Σαρακατσαναίοι, Βλάχοι , Μικρασιάτες, πρόσφυγες από την Ανατολική Ρωμυλία, Πόντιοι δημιουργούν ένα κοινωνικό μωσαϊκό. Όλοι άφησαν και αφήνουν το αποτύπωμά τους στον τόπο μας, με τις παραδόσεις τους, τα ήθη και έθιμά τους, την ιστορία τους, τα τραγούδια και τους χορούς τους.

Μία ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας ασχολήθηκε με τις συνταγές τους, τις οποίες κατέγραψε , μετέφρασε στα αγγλικά και τις παρουσίασε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Σημαντική ήταν η συνεργασία των γονέων του σχολείου μας οι οποίοι  έδωσαν τις συνταγές.

Μπορείτε να ξεφυλλίσετε (δωρεάν) το ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών.

 

 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

ΤΟ ΠΙΟ ΓΛΥΚΟ ΨΩΜΙ

8

Την Τρίτη 13/2/2024 το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση « Το πιο γλυκό ψωμί». Το ανάλογο κείμενο της ιστορίας βρίσκεται στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ΄τάξης. Στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλμυρού, όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση, δεν ήμασταν μόνοι μας, μιας και άλλα σχολεία του Αλμυρού και της ευρύτερης περιοχής βρισκόταν εκεί.

Οι μικροί θεατές ενθουσιάστηκαν με την παράσταση και συμμετείχαν ενεργά στα δρώμενα της ιστορίας. Μάθανε  την ιστορία του σιταριού και του ψωμιού, αλλά και όλη τη διαδικασία παραγωγής του, από το χωράφι έως το φούρνο.

Όμως μέσα από την ιστορία του ανικανοποίητου βασιλιά κατανόησαν πως το πιο γλυκό ψωμί που γεύεται κάποιος είναι αυτό που κερδίζει μόνος του με την εργασία και τον κόπο του.

Οι μαθητές της Α΄τάξης εμπνευσμένοι από το έργο δημιούργησαν  όμορφες ζωγραφιές!

1 3 3 1 1

3 2 6

5 1