” Η Τοσοδούλα ” Παιδικό παραμύθι και δραστηριότητες!

Η Τοσοδούλα είναι ένα κλασσικό παραμύθι που αγαπούν τα παιδιά!

Ξεκινάμε ακούγοντας κάποιον μεγαλύτερο να μας αφηγείται το παραμύθι!

Δραστηριότητες για το Παραμύθι:

 Γλώσσα:

  • Ερωτήσεις για το εξώφυλλο (Εικόνα, Τίτλος..)
  • Τι δείχνει η εικόνα του εξώφυλλου; Ποιους βλέπω; /Που είναι;/Τι κάνουν;
  • Δείξε μου τον τίτλο του βιβλίου
  • Πόσες λέξεις έχει ο τίτλος;
  • Ανάγνωση του παραμυθιού
  • Τα παιδιά λένε το Παραμύθι με δικά τους λόγια
  • Αίνιγμα (Αίνιγμα π.χ. για το τριαντάφυλλο)

 

 

Εικαστικά:

  1. Ζωγραφίζουν ότι τους  ΑΡΕΣΕ και τα παιδιά ψηφίζουν για τις καλύτερες ζωγραφιές που εκθέτουμε σε ένα ειδικό πλαίσιο στο Νηπιαγωγείο μας.
  2. Ομαδικό κολλάζ (Ζωγραφίζουν και εμπλουτίζουμε και με εκτυπωμένες εικόνες από τον υπολογιστή)

 

Πληροφορική:

  • Τα παιδιά ψάχνουν στο Διαδίκτυο, εικόνες και πληροφορίες , για τα λουλούδια.
  • Βρίσκουμε πληροφορίες για κατασκευές λουλουδιών.

 

  • Παρακολουθούν το VIDEO για την Τοσοδούλα (Διάρκεια: 12:55 λεπτά)

https://www.youtube.com/watch?v=ySS0ORrjLBQ

  Φυσική Αγωγή:

ΠΕΡΝΑ – ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ
Δυο παιδιά φτιάχνουν ένα ζευγάρι.
Στέκονται αντικριστά και ενώνουν τα χέρια τους ψηλά σχηματίζοντας μια γέφυρα. Αποφασίζουν μεταξύ τους ποιο λουλούδι θα διαλέξει το κάθε παιδί. Τα υπόλοιπα παιδιά πιάνονται από την μέση, το ένα πίσω από το άλλο, σαν αλυσίδα, κι αρχίζουν να περνούν κάτω από τα χέρια των παιδιών που σχημάτισαν τη γέφυρα, τραγουδώντας:
«περνά περνά η μέλισσα,
με τα μελισσόπουλα
και με τα παιδόπουλα»
το ζευγάρι των παιδιών κατεβάζει τα χέρια του και κλείνει ανάμεσα τους, το τελευταίο παιδί της γραμμής. Του ψιθυρίζουν:
«θέλεις να πας για παράδειγμα με το Τριαντάφυλλο ή με τη Μαργαρίτα;»
Το παιδί διαλέγει και πάει πίσω από το αντίστοιχο παιδί. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο, ώσπου να διαλέξουν όλα τα παιδιά. Έτσι γίνονται αντικριστές γραμμές που πιάνονται γερά από την μέση. Τότε κάθε ομάδα αρχίζει να τραβά. Όποια καταφέρει να σπάσει την αλυσίδα της αντίπαλης ομάδας, όποια δηλαδή αποδειχθεί πιο δυνατή, αυτή είναι η νικήτρια.

 Μουσική:

Δεν περνάς κυρά Μαρία….

Παιδιά: Δεν περνάς, κυρά -Μαρία δεν περνάς, δεν περνάς. Δεν περνάς, κυρά -Μαρία δεν περνάς, περνάς.

Μαρία: Θα υπάγω εις τους κήπους δεν περνώ, δεν περνώ. Θα υπάγω εις τους κήπους δεν περνώ, περνώ.

Παιδιά: Τι θα κάνεις εις τους κήπους δεν περνάς, δεν περνάς. Τι θα κάνεις εις τους κήπους δεν περνάς, περνάς.

Μαρία: Θα μαζέψω δυο βιολέτες δεν περνώ, δεν περνώ. Θα μαζέψω δυο βιολέτες δεν περνώ, περνώ.

Παιδιά: Τι τις θέλεις τις βιολέτες δεν περνάς, δεν περνάς. Τι τις θέλεις τις βιολέτες δεν περνάς, περνάς.

Μαρία: Θα τις δώσω της καλής μου δεν περνώ, δεν περνώ. Θα τις δώσω της καλής μου δεν περνώ, περνώ.

Παιδιά: Και ποια είναι η καλή σου δεν περνάς, δεν περνάς. Και ποια είναι η καλή σου δεν περνάς, περνάς.

Η κυρά – Μαρία διαλέγει από τον κύκλο ένα παιδί, π.χ. την Κατερίνα, και λέει:

Η καλή μου είναι η Κατερίνα δεν περνώ, δεν περνώ. Η καλή μου είναι η Κατερίνα δεν περνώ, περνώ.

Τότε η Κατερίνα αφήνει τον κύκλο και βγαίνει έξω, πιάνεται σταυρωτά με την κυρά -Μαρία και τριγυρίζουν κι οι δυο μαζί τραγουδώντας τα επόμενα και διαλέγοντας άλλες «καλές».

Και ποια άλλη είναι η καλή σου δεν περνάς, δεν περνάς κλπ. Η καλή μου είναι η Στέλλα. Ο καλός μου είναι ο Γιώργος κλπ.

 Μαθηματικές έννοιες :

  • Αντίθετες έννοιες: ΜΙΚΡΟ-ΜΕΓΑΛΟ
  • Διατάξεις από το πιο ΜΕΓΑΛΟ στο πιο ΜΙΚΡΟ (εικόνες λουλουδιών, χελιδονιών ή βατράχων σε διάφορα μεγέθη)

 

Επιμέλεια άρθρου: Παπαγιάννη Αικατερίνη