Συμμετοχή του ΓΕΛ Νίκαιας στην ενημέρωση του ΟΠΑ

Στο πλαίσιο των ενημερωτικών δράσεων και εκδηλώσεων που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών και των μαθητριών μας, οι τελειόφοιτοι του τμήματος Οικονομίας και Πληροφορικής του ΓΕΛ Νϊκαιας συμμετείχαν  στην διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχετικά με το πρόγραμμα σπυοδών που προσφέρουν τα τμήματά του.

1 3

Την προωτοβουλία της συμμετοχής είχε η κυρία Β. Ζέρβα, που διδάσκει το μάθημα της Οικονομίας στο τμήμα της Γ’ Λυκείου του σχολείου μας.

Μετά από χαιρετισμό του Πρύτανη του Πανεπιστημίου, ακολούθησε παρουσίαση και ενημέρωση για το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και για τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου.

 

 

 

Συνεργασία και δράση του ΓΕΛ Νίκαιας για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας το ΓΕΛ Νίκαιας προχώρησε, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση Αρκτούρος, σε διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση για τα αδέσποτα ζώα.

1 1

Η παρουσίαση που έγινε από επιστημονικό συνεργάτη του Αρκτούρου, περιέλαβε ενημέρωση για το έργο της οργάνωσης αναφορικά με την προστασία της αρκούδας και του λύκου. Προβλήθηκε σχετικό ντοκιμαντέρ για την ιστορία και τις δράσεις του Αρκτούρου, καθώς και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι εξερεύνησης αναφορικά με την αρκούδα, που εντάσσεται στο πρόγραμμα «Το Μυστήριο της Μικρής Αρκούδας» 2023-2024 , ενώ η εκδήλωση έκλεισε με τις ερωτήσεις που έθεσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας.

4 4

Ήταν μια δράση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων για το οποίο το σχολείο μας έχει κατ’ επανάληψη δραστηριοποιηθεί για την περίθαλψη των αδέσποτων σκυλιών που συγκεντρώνονται καθημερινά στον χώρο του σχολικού μας συγκροτήματος.

Το ΓΕΛ Νίκαιας στον Διαγωνισμό Generation Next!

Το Generation Next, είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ιδρύματος Vodafone (εγκεκριμένο από του Υπουργείο Παιδείας) και αφορά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω STEM με ελεύθερη πρόσβαση για όλους στις νέες τεχνολογίες και στην επιστήμη.

(STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics)

Ο διαγωνισμός επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι Θετικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, η Μηχανική και τα Μαθηματικά μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της τοπικής κοινότητας. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι ομάδες υπό την επίβλεψη του επικεφαλής καθηγητή/εκπαιδευτή, καλούνται να εντοπίσουν ένα πρόβλημα, ζήτημα, ή πρόκληση που αντιμετωπίζουν στην τοπική τους κοινότητα και να αναπτύξουν μια κατασκευή ή τεχνολογική εφαρμογή για την επίλυσή του σύμφωνα με τις θεματικές του διαγωνισμού.

Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου με την επίβλεψη ενός καθηγητή ή εκπαιδευτή τους.

Το ΓΕΛ Νίκαιας παίρνει μέρος σε αυτόν τον διαγωνισμό! Η ιδέα «έπεσε», η ομάδα δημιουργήθηκε, δούλεψε, και σήμερα κατέθεσε την πρότασή της! Ευχηθείτε μας καλή τύχη!

Λεπτομέρειες συμμετοχής

Όνομα ομάδας: GRN Team
Τύπος Ομάδας: Εκπροσώπηση σχολείου
Όνομα σχολείου: ΓΕΛ ΝΙΚΑΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Επικεφαλής ομάδας: Ελισσάβετ Μελιοπουλου

Οι μαθητές της ομάδας:

Αντωνιαδης Σταύρος

Ακριβου Αικατερινη

Arapi Alisia

Λέτσιου Ελένη

Η Πρόταση της GRN Team:

Arduino AR glasses

Θεματική ενότητα

Ψηφιακές Κατασκευές – υπηρεσίες

Περιγραφή προβλήματος

Στην κοινότητά μας, μια πιεστική ανησυχία είναι οι φραγμοί επικοινωνίας των αλλόγλωσσων ομιλητων.

Οι επισκέπτες της περιοχής μας συχνά συναντούν δυσκολίες λόγω γλωσσικών διαφορών. Αυτό επηρεάζει την ικανότητά τους να περιηγούνται στο τοπικό περιβάλλον, περιορίζει τις εμπειρίες τους και εμποδίζει την ανταλλαγή ιδεών και την πολιτιστική κατανόηση. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού Generation Next, η αντιμετώπιση αυτών των φραγμών επικοινωνίας, ήταν ο στόχος μας.

Περιγραφή προτεινόμενης λύσης

Η  λύση μας, έχει στο επίκεντρο τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Τα γυαλιά αυτά, σκοπό έχουν να προσφέρουν δυνατότητες μετάφρασης ομιλίας σε κείμενο, σε πραγματικό χρόνο.

Οι χρήστες θα φορούν απλώς τα γυαλιά και καθώς μιλούν, το σύστημα θα μετατρέπει γρήγορα την ομιλία τους σε κείμενο στη γλώσσα που προτιμούν. Αυτό θα εμφανίζεται στη συνέχεια στην οθόνη AR σε πραγματικό χρόνο.

Η πρακτική εφαρμογή της λύσης μας είναι εκτεταμένη, σε καθημερινά σενάρια, όπως η πλοήγηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης, σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, αυτά τα γυαλιά μπορούν να διευκολύνουν την εκμάθηση γλωσσών παρέχοντας μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια διαλέξεων ή ομαδικών συζητήσεων. Βρίσκουν επίσης χρησιμότητα σε επαγγελματικά περιβάλλοντα, επιτρέποντας την απρόσκοπτη επικοινωνία σε διεθνείς συναντήσεις και συνεργασίες.

Αξιοποιώντας το STEM, τα γυαλιά AR προσφέρουν ένα πρακτικό, προσβάσιμο και ευέλικτο εργαλείο που ενισχύει τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις και προωθεί τη συμμετοχή στην κοινότητά μας.

Επικοινωνία με Τοπικούς Φορείς

Κατά την ανάπτυξη του έργου μας, συνεργαστήκαμε ενεργά με τοπικούς φορείς για να εντοπίσουμε τα εμπόδια επικοινωνίας και να εφαρμόσουμε την καινοτόμο λύση μας. Iδιαίτερα συνεργαστήκαμε με τον Δήμαρχο κ. Νασιακόπουλο και τον Αντιδήμαρχο κ. Χατζούλη, υπεύθυνο εκπαιδευτικών θεμάτων στην κοινότητά μας. Τους παρουσιάσαμε την πρόταση έργου μας, αναζητώντας τις γνώσεις και την υποστήριξή τους για την αντιμετώπιση του διαδεδομένου ζητήματος των επικοινωνιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μη μητρικοί ομιλητές και οι επισκέπτες.

Επιπλέον, είχαμε το προνόμιο να συνεργαστούμε με τον κ. Παντελή Στατήρη, του οποίου η τεχνογνωσία και η καθοδήγηση ήταν πολύτιμες για την επιτυχία του έργου μας. Ο κ. Στατήρης αφιέρωσε γενναιόδωρα τον χρόνο και τις γνώσεις του για να μας βοηθήσει στη συγκόλληση των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, διασφαλίζοντας τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας.

Η ομάδα μας λειτούργησε ως μια καλά λαδωμένη μηχανή, προσπαθήσαμε πολύ και μπορούμε να πουμε πως το διασκεδάσαμε. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για εμάς!

Ευχηθείτε μας καλή τύχη!

 

Εναλλακτικό μάθημα γαλλικών στο ΓΕΛ Νίκαιας

Μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας των γαλλικών παρουσίασε στους μαθητές της Α’ Λυκείου η εκπαιδευτικός του σχολείου κυρία Όλγα Δάρτζαλη.

20240403 131024

Αξιοποιώντας την ιδέα και το υλικό που ανέπτυξε το Γαλλικό Ινστιτούτο και στο πλαίσιο δράσεων και εκδηλώσεων που συνδέονται με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήριο, όπου ανέγνωσαν, απήγγειλαν και στη συνέχεια δραματοποίησαν ποιήματα.

20240403 132221

Προσέγγισαν έτσι τη γαλλική γλώσσα με έναν παιγνιώδη τρόπο και ευχαριστήθηκαν τον πρωτότυπο τρόπο μάθησης, γεγονός που καταδεικνύει την αναγκαιότητα οι εκπαιδευτικοί να αναζητούν συνέχεια καινούργιους τρόπους διδασκαλίας που θα κάνουν το μάθημά τους ελκυστικό, ενδιαφέρον και σίγουρα πιο αποτελεσματικό ως προς τους μαθησιακούς του στόχους.

Το ΓΕΛ Νίκαιας σε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κέρκυρα

Τη γραφικότερη πόλη της Ελλάδας, την Κέρκυρα, την επονομαζόμενη και βασίλισσα του Ιονίου, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του ΓΕΛ Νίκαιας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης.

20240327 165637 20240328 165111 20240328 184556 20240328 224208

Στη διάρκεια της παραμονής τους εκεί και υλoποιώντας τους στόχους του προγράμματος, ξεναγήθηκαν στο Casa Parlante, το Μουσείο της Κερκυραϊκής  ζωής του 19ου αι., όπου γνώρισαν την καθημερινότητα μιας οικογένειας ευγενών και στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, με τις πρωτότυπες συλλογές ασιατικών αριστουργημάτων. Επισκέφτηκαν, φυσικά, το Παλιό Κάστρο της πόλης και τους χώρους του Πανεπιστημίου, καθώς και τα δύο μνημειακά κτίσματα του νησιού, το Παλάτι του Μον Ρεπό και το ιστορικό Αχίλλειο και ενημερώθηκαν για την ιστορία τους.

20240328 102604 20240328 103229 20240328 111546 20240328 134436 20240329 103524  20240329 110103

Περιδιάβηκαν επίσης τα στενά σοκάκια της παλιάς πόλης με τα γραφικά σπίτια, την πολυχρωμία, τις υπέροχες πλατείες και τις πάμπολλες εκκλησίες και προσκύνησαν το σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνα, στον μητροπολιτικό ναό του νησιού.

20240328 135129 20240328 165255 20240329 115600 20240329 132907 20240329 135507 20240329 140254 20240329 154555 20240329 155556

Η εκδρομή έκλεισε με τη διαπίστωση ότι η Κέρκυρα αποδεικνύει ότι είναι μια πόλη που διεγείρει όλες τις αισθήσεις με τα χρώματα, τις μυρωδιές της αλλά και τις μουσικές της, αρχοντική και κοσμοπολίτικη, και με την κατάλληλη προετοιμασία μπορεί να αποτελέσει ιδανικό προορισμό για την υλοποίηση πληθώρας εκπαιδευτικών, κοινωνικοποιητικών και ψυχαγωγικών στόχων

Καινοτόμος διδακτική δραστηριότητα

Στο πλαίσιο υιοθέτησης καινοτόμων διδακτικών μεθόδων στο Λύκειο Νίκαιας  και ένταξής τους στη διδακτική πρακτική, πραγματοποιήθηκε συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων για τη διδασκαλία ιστορικών πηγών.

4 3

Με τη σύμπραξη της φιλολόγου Β. Θεοδώρου και του μαθηματικού Χ. Τζιατζιούλη, οι μαθητές της Γ Λυκείου προσέγγισαν τον τρόπο επεξεργασίας στατιστικών δεδομένων ως ιστορικών πηγών.

1 2 3 1

Οι μαθητές εξέτασαν τα αριθμητικά δεδομένα και την εξέλιξή τους στον χρόνο μέσα από τη ματιά των θετικών επιστημών, αλλά και με την θέαση των θεωρητικών σπουδών είδαν τη στατιστική ως εργαλείο για την κατανόηση της ιστορικής πραγματικότητας και της εξέλιξης της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Παράλληλα αξιοποίησαν εργαλεία της Πληροφορικής για να δημιουργήσουν γραφήματα, καθιστώντας πιο εύληπτες τις διαπιστώσεις τους στην αναδίφηση των ιστορικών πηγών που χρησιμοποίησαν.

ΓΡΑΦΗΜΑGRAFIMA 2

Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και η υιοθέτηση της ετεροπαρατήρησης ως μεθόδου βελτίωσης της διδακτικής πρακτικής τους αποτελούν σταθερή μας επιλογή, όπως έχει καταστεί εμφανές και σε άλλες ανάλογες συμπράξεις.

2 1

Εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα, Πειραματικά και τα Εκκλησιαστικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, άρχισε η υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι γονείς ή κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών ή έχει εξουσιοδοτηθεί νομίμως, μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για τη συμμετοχή μαθητών/τριών στις διαδικασίες εισαγωγής τους σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικό Σχολείο (Ε.Σ.). Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024.

Η πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων είναι προσβάσιμη στον σύνδεσμο:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία.

Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών ή έχει εξουσιοδοτηθεί νομίμως, κατά την υποβολή της αίτησής τους, μπορούν να συμπληρώσουν το κινητό τους τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβουν τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Πρότυπων Σχολείων, Εκκλησιαστικών Σχολείων (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των Πειραματικών Σχολείων (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/ρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), 1 Εκκλησιαστικό και έως 1 Πειραματικό Σχολείο (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Στην περίπτωση επιλογής δύο Πρότυπων δηλώνεται η σειρά προτίμησης στην πλατφόρμα, ενώ σε περίπτωση ταυτόχρονης επιτυχίας σε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Επίσης, αν έχει επιλεγεί ταυτόχρονα σε Πρότυπο Σχολείο (Γυμνάσιο ή Λύκειο) και Εκκλησιαστικό Σχολείο (Γυμνάσιο ή Λύκειο) δηλώνεται η σειρά προτίμησης για τη φοίτηση στους δύο τύπους σχολείων. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) Πρότυπο ή Εκκλησιαστικό Σχολείο, στο οποίο ο/η υποψήφιος/ια μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου Αριθμού Προτεραιότητας, σε περίπτωση ισοβαθμίας στα Πρότυπα Σχολεία, είναι Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 18 Μαΐου 2024. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 18 Μαΐου 2024, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο (όσοι ενδιαφέρονται για εισαγωγή στο Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο) ή στο Γυμνάσιο (όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο). Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Το Σύστημα Υποβολής Αιτήσεων έχει αναπτυχθεί από τη Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».

Εκδήλωση για τη σεξουαλική υγεία και διαπαιδαγώγηση των εφήβων

Μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου Νίκαιας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το σχολείο με θέμα τη σεξουαλική υγεία και αγωγή στην εφηβική ηλικία.

3

Την παρουσίαση έκανε ο εκπαιδευτικός Δρ Γ. Στεφανής και περιλάμβανε ποικιλία θεμάτων μεταξύ των οποίων ήταν τα στάδια της ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης, η σημασία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, η σεξουαλική υγεία και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

4 2

Τα παιδιά παρακολούθησαν με ιδιαίτερη προσοχή την εισήγηση και μετά το τέλος της παρουσίασης υπέβαλαν πλήθος ερωτήσεων στον εισηγητή, γεγονός που κατέδειξε το πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για τους εφήβους αλλά και το ότι η πολιτεία πρέπει να εγκύψει στο θέμα με μεγαλύτερη επιμέλεια, περιλαμβάνοντάς το πιθανόν στο Αναλυτικό Πρόγραμμα των λυκείων.

2 5 1

“Η ποίησις είναι ανάπτυξι στίλβοντος ποδηλάτου…”

Η ποίησις είναι ανάπτυξι στίλβοντος ποδηλάτου.
Mέσα της όλοι μεγαλώνουμε. Οι δρόμοι είναι λευκοί.
Τα άνθη μιλούν. Από τα πέταλά τους αναδύονται συχνά μικρούτσικες παιδίσκες.
Η εκδρομή αυτή δεν έχει τέλος

Με τους στίχους αυτούς της «Ενδοχώρας» περιέγραψε το νόημα της ποίησης ο Ανδρέας Εμπειρίκος, εμβληματική μορφή του νεοελληνικού υπερρεαλισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου Νίκαιας, με τη σειρά τους, αναζήτησαν το νόημα της ποίησης στην εκδήλωση-αφιέρωση που οργάνωσε το σχολείο μας με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης την Πέμπτη 21 Μαρτίου, με τη φροντίδα των φιλολόγων κκ Παναγιώτας Βαδόλα και Βασιλικής Θεοδώρου.

4

Ανέγνωσαν ποιήματα, άκουσαν μελοποιημένη ποίηση, παρακολούθησαν τις καταγεγραμμένες απόψεις των ίδιων των ποιητών για την τέχνη τους, αλλά κυρίως συζήτησαν για το τι είναι και τι σημαίνει η ποίηση για τον καθένα που εγκύπτει με ενδιαφέρον και προσμονή στο απαιτητικό αυτό λογοτεχνικό είδος.

1 4 1

Η κατάληξη της αναζήτησης δεν ήταν άλλη από το ότι η ποίηση μπορεί να είναι «ανάπτυξη ενός επιφωνήματος», ενός δηλ. συναισθήματος, όπως παρατήρησε ο Βαλερύ, αλλά για κάθε αναγνώστη και αναγνώστρια γίνεται μια «εκδρομή» που «δεν έχει τέλος», όπως ανταπάντησε ο Έλληνας ομότεχνος του Γάλλου δημιουργού.

8 9

Θεατρική μυσταγωγία για το ΓΕΛ Νίκαιας

Την ομορφιά της μέθεξης με το θεατρικό σανίδι και τη μαγεία της παράστασης βίωσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας που παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Το καπλάνι της βιτρίνας», βασισμένη στο ομώνυμο λογοτεχνικό έργο της Άλκης Ζέη, ενώ επέστρεψαν πλουσιότεροι με την αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων του έργου.

Afisa Alki Zei To kaplani ths vitrinas Theatriko blog 1            3 2

Το 2023 γιορτάστηκαν τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Άλκης Ζέη και κηρύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού «Έτος Άλκης Ζέη». Στο πλαίσιο αυτό, το Θεσσαλικό Θέατρο συμμετείχε με το ανέβασμα επί σκηνής του δημοφιλέστερου μυθιστορήματός της για παιδιά (και όχι μόνο), η  πρεμιέρα του οποίου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2023.

1 3

Στο «Καπλάνι της βιτρίνας», η κορυφαία Ελληνίδα συγγραφέας αφηγείται την αγωνιώδη πορεία όλων των ζωντανών πλασμάτων, ανθρώπων και ζώων, για να ζήσουν έτσι όπως ορίζει η φύση τους: Ελεύθερα.

                                                               2 3

Όπως αναφέρει και το Θεσσαλικό θέατρο στο ενημερωτικό του σημείωμα, «..η παράσταση ακολουθεί επί σκηνής το μυστικό δρόμο των παιδιών και του καπλανιού (όπως λένε τον τίγρη στη Σάμο), αλλά και με κινηματογραφικά μέσα ανοίγει ακόμα περισσότερο τη μαγική εκείνη διάσταση που έχει πάντα η οπτική γωνία των παιδιών και η χωρίς όρια φαντασία τους. Ίσως γιατί όταν όλοι επιστρέφουμε εκεί, μπορούμε να είμαστε Ελεύθεροι».

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΔΕΛΤΙΟΥ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΩΝ ΚΛΑΣΗΣ 2027



Λήψη αρχείου

Το τσίκνισε το ΓΕΛ Νίκαιας!

Πιστοί στο πνεύμα της ημέρας οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Νίκαιας τήρησαν το έθιμο του τσικνίσματος που επιβάλλει η Τσικνοπέμπτη!

1 2 2 2

Στήθηκαν οι ψησταριές και οι μαθητές μας αποδείχτηκαν αληθινοί μάστορες στο ψήσιμο.

12 1 13 1 15 16 1

Υπό τους ήχους της μουσικής το γλέντι άναψε στην αυλή του σχολείου, όπου στήθηκαν τα τραπέζια, προσφορά του Κώστα Κωστούλη, όπως και η ηχητική εγκατάσταση, για τα οποία το σχολείο μας τον ευχαριστεί.

4 1 5 1 8 1 9 1

17

Με χορό και εξαιρετική διάθεση η σχολική μας κοινότητα έκανε, λοιπόν, ένα μικρό πλην λίαν ευχάριστο διάλειμμα, αναγκαίο στη δύσκολη πορεία που έχουμε όλοι μπροστά μας, καθώς η σχολική χρονιά βαίνει προς το τέλος και οι εξετάσεις πλησιάζουν.

18Β

11 1

Η Α τάξη σε Αθήνα και Ναύπλιο!

 

Η Α τάξη είχε την ευκαιρία και πραγματοποίησε τετραήμερη εκδρομή σε Αθήνα και Ναύπλιο, από τις 28-2-2024 ως τις 3-3-2024!

Περπάτησε στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, περιηγήθηκε στα Αναφιώτικα, στην Πλάκα και το Μοναστηράκι, ενώ το βράδυ παρακολούθησε την θεατρική παράσταση “Για μια ζωή” των Παπαθανασίου – Ρέπα.

Την επόμενη μέρα αναχώρησε για το Ναύπλιο, με ενδιάμεση στάση τις Μυκήνες, υπό βροχή δυστυχώς.

Ευτυχώς ο καιρός έφτιαξε γρήγορα το κέφι του και οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα γραφικά σοκάκια του Ναυπλίου, να δούνε την Πρώτη Βουλή της Ελλάδας, το σημείο που δολοφόνησαν τον Καποδίστρια, το Παλαμήδι, την Ακροναυπλία και το κτίριο του Αρχαιολογικού Μουσείου στην πλατεία του Ναυπλίου. Περπάτησαν στον “Μεγάλο Δρόμο” και τέλος, να επισκεφτούν το Πολεμικό μουσείο, το οποίο στεγάζεται στην Πρώτη Σχολή Ευελπίδων της Ελλάδας. Ενδιάμεσα, επισκέφτηκαν το Τολό και περπάτησαν στους παραθαλάσσιους δρόμους του.

Την τελευταία μέρα επισκέφτηκαν την Επίδαυρο και πήραν το δρόμο της επιστροφής για τη Νίκαια!

Συνοδοί εκπαιδευτικοί:

Μελιοπούλου Έλσα

Καμαγιάννη Στέλλα

Τηγανής Αστέριος
2 1
3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Το ΓΕΛ Νίκαιας κατά της Βίας στο Σχολείο

Στο πλαίσιο των δράσεων με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις και ενημερωτικές εκδηλώσεις.

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ λυκείου, υλοποιήθηκε δράση ενημέρωσης και (ανα)γνώρισης του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

1

Μάθαμε τη διαφορά μεταξύ του “πειράζω-κάνω πλάκα” και του “αποδοκιμάζω – χλευάζω – ασκώ βία”.

2

Αναγνωρίσαμε τα σημάδια του bullying και συζητήσαμε για τα συναισθήματα του παιδιού που δέχεται bullying. Τέλος, αναζητήσαμε τρόπους για να σπάσουμε την αλυσίδα του bullying.ΣΤΟΠ ΜΠΟΥΛΙΝΓΚ1

Για τη Γ’ Λυκείου επιλέχθηκε η παρουσίαση των “Ημερολογίων εκφοβισμού”, που περιλαμβάνουν μαρτυρίες νέων που δέχτηκαν εκφοβισμό στο σχολείο, ενώ ακούγονται οι απόψεις επιστημόνων για το πρόβλημα και τις προτάσεις τους για λύση του προβλήματος.

Γ1 Γ2 Γ3

 

Σχολικό πρωτάθλημα μπάσκετ: Άριστες εντυπώσεις και υποσχέσεις για το μέλλον

Πολύ καλή εμφάνιση, που δεν συνοδεύτηκε δυστυχώς από το ανάλογο αποτέλεσμα, πραγματοποίησε η ομάδα του σχολείου μας στον τελευταίο αγώνα του σχολικού πρωταθλήματος.

3 1

Οι παίχτες του ΓΕΛ Νίκαιας πάλεψαν δυνατά μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο για τη νίκη, αλλά τελικώς έχασαν από την ομάδα του Μουσικού Σχολείου με μόλις έναν πόντο διαφορά, καθώς το τελικό σκορ διαμορφώθηκε στο 41-40.

4 2

Παρόλα αυτά οι μαθητές μας είναι άξιοι συγχαρητηρίων για την εμφάνισή τους, που άφησε πολλές υποσχέσεις για πιο δυναμική πορεία την επόμενη χρονιά.

1 1

Η σχολική μας κοινότητα εκφράζει τα συγχαρητήρια της στους παίκτες και τους συνοδούς, κκ. Π. Βλάνδο και Δ. Καραγιάννη!

2 3

Δυναμικό ξεκίνημα για την ομάδα μπάσκετ του ΓΕΛ Νίκαιας!

Με το δεξί και με εντυπωσιακή εμφάνιση ξεκίνησε τους αγώνες της στο σχολικό πρωτάθλημα η ομάδα μπάσκετ του σχολείου μας. Στον πρώτο της αγώνα, την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου, επικράτησε με άνεση της ομάδας του 3ου ΓΕΛ Λάρισας με σκορ 36-25.

3Το ελπιδοφόρο ξεκίνημα άφησε υποσχέσεις για επιτυχημένη συνέχεια, πάντα υπό την καθοδήγηση του Γυμναστή του σχολείου κ. Π. Βλάνδου και την τεχνική υποστήριξη του συνοδού κ. Δ. Καραγιάννη.

5 1

Στην αποστολή στο κλειστό γήπεδο του Αγίου Θωμά όπου διεξήχθη ο αγώνας συμμετείχαν οι: Δημήτρης Γκερλιώτης, Ρίζος Μπανταλός, Αχιλλέας Χονδρονάσιος, Βασίλης Γκιγκιούλης,  Γιώργος Χιώτης, Άγγελος Χιώτης, Βασίλης Τερζής, Νίκος Παναγούλης, Πραξιτέλης Πανταζής, Παναγιώτης Παπαθανασίου, Θοδωρής Παναγούλης, Αντώνης Αποστολακόπουλος και Νίκος Μπαντράς.

2 24 1

Επίσκεψη στο τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επισκέφθηκαν σήμερα Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου οι μαθητές του ΓΕΛ Νίκαιας.

Τα παιδιά αφού ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο του τμήματος για τις υποδομές και τα τμήματα που διαθέτει το Πανεπιστήμιο, έκαναν μία ξενάγηση στο χώρο και επισκέφθηκαν εργαστήρια της σχολής. Πέρασαν  από τον τομέα Παθολογοανατομίας, όπου έγινε επίδειξη δειγμάτων φυσιολογικού και παθολογικού ιστού, ενώ στο εργαστήριο Βιολογίας πραγματοποιήθηκε εργαστηριακή άσκηση με αντιδραστήρια για να βρεθεί η ομάδα αίματος σε πραγματικό δείγμα.

Η επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη επιφύλασσε μία έκπληξη αφού στο χώρο φιλοξενείται έκθεση απολιθωμάτων από την περιοχή του Πηνειού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί αποχώρησαν ενθουσιασμένοι και με τις καλύτερες εντυπώσεις για το Πανεπιστημιακό συγκρότημα Βιόπολις.

Συνοδοί: Μπακάλης Α., Τράκα Χ.

εικόνα Viber 2024 02 12 14 28 21 861 εικόνα Viber 2024 02 12 14 28 29 475 εικόνα Viber 2024 02 12 14 28 40 054 εικόνα Viber 2024 02 12 14 28 49 502 εικόνα Viber 2024 02 12 14 29 15 375