IMG_3777

action aid – Παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση ή “global campaign for education”

“Ολα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους”

“Εκπαιδευμένοι δάσκαλοι για όλους”

Αυτά είναι τα συνθήματα της εκστρατείας της action aid για την παγκόσμια εβδομάδα δράσης για την εκπαίδευση!

Και όπως καταλαβαίνετε … ΛΑΒΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕΡΟΣ!!!

Το γνωρίζετε πολύ καλά ότι είμαστε ευαισθητοποιημένοι  απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά σε άλλες γωνιές του πλανήτη!

Μας έκανε εντύπωση ότι κάποια παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο γιατί δεν υπάρχουν δάσκαλοι για τα σχολεία τους! Το δικαίωμά τους  στην εκπαίδευση λοιπόν καταπατάται…

Συνειδητοποιήσαμε ότι χωρίς το δάσκαλο ή τη δασκάλα (ή την κυρία μας,) το σχολείο δεν υπάρχει! Αν δεν υπάρχει ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη, τα παιδιά δε μπορούν να μάθουν όλα αυτά τα χρήσιμα και ενδιαφέροντα που μαθαίνουμε στο σχολείο μας! Δεν το είχαμε σκεφτεί ποτέ αυτό! Και μάλλον ούτε και οι μεγάλοι το θυμούνται!

Μεταφέρουμε από τη σελίδα της action aid:

“Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση

ΑρχικήΜαθητικές Δράσεις > Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση

Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση

Μία εκστρατεία από μαθητές όλου του κόσμου για τα παιδιά όλου του κόσμου!

«Εκατομμύρια γονείς, δάσκαλοι και παιδιά ανά τον κόσμο απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις των χωρών τους, ώστε να παρέχουν δωρεάν και ποιοτική βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Αυτοί, είναι υποστηρικτές της Παγκόσμιας Εκστρατείας για την Εκπαίδευση. Εμείς προσθέτουμε τη φωνή μας στη δική τους έκκληση. Με το να συμμετέχετε μπορείτε να γίνετε η πρώτη γενιά που θα δει κάθε παιδί του κόσμου να απολαμβάνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση».

Nelson Madela and Graca Macel, Απρίλιος 2002

Η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και βασικό όπλο στη μάχη κατά της φτώχειας. Για 61 εκατομμύρια παιδιά και 750 εκατομμύρια ενήλικες, αυτό το δικαίωμα παραβιάζεται καθημερινά.

Η Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση (Global Campaign for Education) προωθεί την Εκπαίδευση για Όλους ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και κινητοποιεί την κοινή γνώμη με σκοπό να ασκήσει πίεση στις κυβερνήσεις και τη διεθνή κοινότητα. Οι κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν την υποχρέωση να  παρέχουν δωρεάν δημόσια υποχρεωτική βασική εκπαίδευση σε όλους τους ανθρώπους κυρίως στα παιδιά, τις γυναίκες και σε όλα τα μέλη της κοινωνίας που κινδυνεύουν από αποκλεισμό.

Η καθολική και ποιοτική εκπαίδευση είναι εφικτή. Το κόστος, όμως, μιας ενδεχόμενης αποτυχίας είναι πολύ μεγάλο.

Η συμμαχία Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση ιδρύθηκε το 1999 και η ActionAid είναι ιδρυτικό μέλος της. Βασικό εργαλείο της εκστρατείας είναι η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση. Σε αυτήν συμμετέχουν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, Δίκτυα της Κοινωνίας των Πολιτών, εκπαιδευτικοί και μαθητές από περίπου 120 χώρες του κόσμου. Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι οι μαθητές οι οποίοι κάθε χρόνο καλούνται να δράσουν διεκδικώντας το δικαίωμα των συνομηλίκων τους να πάνε σχολείο.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Δράσης μαθητές από πλούσιες και φτωχές χώρες ενώνουν τις φωνές τους και μέσα από παραπλήσιες εκδηλώσεις, υπενθυμίζουν στους ηγέτες της χώρας τους τις δεσμεύσεις τους σχετικά με την εκπαίδευση και την ανάγκη ουσιαστικής κατοχύρωσης του δικαιώματος πρόσβασης κάθε παιδιού σε αυτήν.”

Η κυρία μας λοιπόν μας παρότρυνε να λάβουμε μέρος στην εκστρατεία της action aid ” όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους”.


Η συμμετοχή μας ακολουθεί!

Το μύνημά μας είναι αυτό:

“δάσκαλος, μολύβι και βιβλίο είναι το καλύτερο σχολείο”

unicef – διαγωνισμός!

Είμαστε ένα από τα σχολεία υπερασπιστές των παιδιών, της unicef! Το γνωρίζετε αυτό από πέρυσι!

Αναλάβαμε και φέτος το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της unicef  “τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους” και στείλαμε τις συμμετοχές μας στο διαγωνισμό αφίσας με το ίδιο θέμα!

Το περσινό κλασικό τμήμα μας, αν θυμάστε, συμμετείχε και στην έκθεση που έγινε στη “στοά του βιβλίου”! Φέτος έστειλαν και τα δύο τμήματα τις αφίσες τους!

Δεν έχουμε άγχος μ΄αυτούς τους διαγωνισμούς! Μας αρέσει η διαδικασία να δημιουργούμε και αυτό μας αρκεί! Και μάλιστα αναγνωρίζουμε ότι άλλα σχολεία κάνουν επίσης ωραίες δουλειές και άλλα σχολεία, πολύ ωραιότερες από τις δικές μας!!!

Δείτε τις αφίσες μας και ευχηθείτε μας ξανά “ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ”!  (Οπως και νωρίτερα στο διαγωνισμό της helmepa junior! )

Ηelmepa junior – διαγωνισμός αφίσας!

Και φέτος πήραμε μέρος στο διαγωνισμό αφίσας της παιδικής helmepa! Φέτος στείλαμε τις συμμετοχές μας και τα δύο τμήματα!

Δείτε τις αφίσες μας και ευχηθείτε μας καή επιτυχία!

Το θέμα ήταν:  “ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΝΑ ΖΩ Σ’ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΘΑΡΟ!!!”

Δείτε τις αφίσες μας και ευχηθείτε μας     “καλή επιτυχία”!

let’ s do it … Gargalianoi!!!

Να και τα ντοκουμέντα από τον εθελοντικό καθαρισμό παραλιών στο φετινό “let’s do it Greece”!!!

Καθαρίσαμε το “μάτι” και επειδή είχαμε χρόνο πήγαμε και στο “Βρωμονέρι”!!!

Ετοιμες οι θάλασσες, μας περιμένουν!!!

Φορέστε τα μαγιώ σας και  ξεχυθείτε στις παραλίες!!!

Οδύσσεια, στην πειραματική σκηνή της Καλαμάτας!

Την προηγούμενη εβδομάδα πήγαμε μία εκδρομή…

Πάαααλι θα πείτε; Ναι, πάλι! Αυτή τη φορά πήγαμε στην Καλαμάτα για να παρακολουθήσουμε την κουκλοθεατρική παράσταση “οδύσσεια”!!!

Ενθουσιαστήκαμε!!! Πολύ ωραία η μουσική και οι κούκλες υπέροχες!!! Σε άλλους άρεσε περισσότερο ο κύκλωπας, σε άλλους ο οδυσσέας σε όοοολους μας άρεσε που κάναμε τα … κύματα! Βοηθήσαμε κι εμείς στην παράσταση! (γι αυτό είχε επιτυχία)!

Στο τέλος “μιλήσαμε” με τους ήρωες και διαπιστώσαμε με τα μάτια μας πόοοοσο μεγάλος ήταν ο Πολύφημος!

Ηταν πολύ ωραία παράσταση και σας την προτείνουμε!

Δείτε μας

IMG_3203

Σελιδοδείκτες βιβλιοφάγοι και βιβλιοπροτάσεις!

2 Απριλίου είναι η παγκόσμια ημέρα του παιδικού βιβλίου.

Και φυσικά κι εμείς πρωτοτυπήσαμε και … διαβάσαμε όχι ένα αλλα δύο βιβλία!!!

Το πρώτο είναι “η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας” και το δεύτερο “το απίστευτο βιβλίο μου”!

Με αφορμή το πρώτο βιβλίο, είδαμε βιβλιοθήκες στο διαδίκτυο, θυμηθήκαμε την επίσκεψή μας στη βιβλιοθήκη της Καλαμάτας αλλά και τη μικρή βιβλιοθήκη της πόλης μας και συνειδητοποιήσαμε  πόσους θησαυρούς κλείνουν μέσα τους αυτοί οι χώροι.

Επίσης, θυμηθήκαμε πως κάποια παιδιά δυστυχώς δεν έχουν πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, γιατί οι μεγάλοι τους καταπατούν το δικαίωμά τους στη γνώση, την πληροφόρηση, στην εκπαίδευση γενικότερα! Και μάλιστα, ούτε καν ζουν σε περιβάλλον ειρήνης! Παρόλο που η Ειρήνη είναι δικαίωμα για τα παιδιά οι μεγάλοι το ξεχνούν και τη στερούν!

Κι εμείς νιώθουμε τυχεροί που όλα αυτά μας προσφέρονται απλόχερα από τους γονείς μας , το σχολείο μας, την κοινωνία μας!Εχουμε  ωραία βιβλιοθήκη στο σχολείο μας που λειτουργεί και ως δανειστική… Περιμένουμε με ανυπομονησία την Παρασκευή για να δανειστούμε βιβλίο! Η μεγαλύτερη χαρά μας είναι αυτή!  Και ακόμα μεγαλύτερη όταν μας το διαβάζει η μαμά ή ο μπαμπάς στο σπίτι. Οταν επιστρέφουμε το βιβλίο στο σχολείο μας , γράφουμε ένα “ν”  δίπλα στο όνομά μας και η κυρία μας δίνει ένα φύλλο εργασίας. Οποιος θέλει, δηλαδή, γράφει τον τίτλο του παραμυθιού που δανείστηκε και ζωγραφίζει ένα … διαφορετικό εξώφυλλο. Ο λόγος είναι σημαντικός! Να μετρήσουμε στο τέλος της χρονιάς πόσα βιβλία δανείστηκε καθένας μας και να κάνουμε μία άσκηση μνήμης για να δούμε αν τα θυμόμαστε όλα και τελικά να ψηφίσουμε ποιό βιβλίο είναι το αγαπημένο μας! (Βέβαια, οι κυρίες, που είναι πονηρές, έχουν και άλλους στόχους στο μυαλό τους… Οταν σχολιάζουμε τί μας άρεσε στο βιβλίο που δανειστήκαμε, τα σημειώνει στο τέλος του φύλλου και έτσι καταλαβαίνει την εξέλιξή μας στον προφορικό λόγο και παράλληλα εξασκούμε και το χέρι μας στη γραφή…)

Εχει πολλή πλάκα επίσης, όταν κάποιοι από μας θέλουμε να παρουσιάζουμε το βιβλίο μας με διάφορους τρόπους. Στο κουκλοθέατρο, με αφήγηση ,αναδιήγηση, με χορό ή παντομίμα…  Ακόμα και με τραγούδι ή με μουσικά όργανα!

Με αφορμή το δεύτερο και πιο … περίεργο βιβλίο, (το απίστευτο βιβλίο μου) δημιουργήσαμε ένα δικό μας απίστευτο βιβλίο!!! Ο καθένας μας ζωγράφισε από κάτι και αφού ενώσαμε τις ζωγραφιές μας δημιουργήσαμε μία … απίστευτη ιστορία!

Και τώρα σειρά έχουν οι σελιδοδείκτες!!! Μια κατασκευή που κάναμε εκείνη την ίδια μέρα, του παιδικού βιβλίου! Πολύ έξυπνη κατασκευή , ομολογουμένως!

(ας είναι καλά το … “άγιο” διαδίκτυο και το ιστολόγιο “περι … νηπιαγωγών”, που έδωσε αυτή την ιδέα στην κυρία μας!)


IMG_3204

Γλυκά λουλουδάκια στο λιβάδι μας!

Αααα! Θα τη μαλώσουμε την κυρία μας! Αργεί πολύ να κάνει τις δημοσιεύσεις!

Την καταλαβαίνουμε, βέβαια, γιατί έχει πολλά στο μυαλό της αλλά κι εμείς θέλουμε να βλέπουμε τις εργασίες μας στο αγαπημένο μας ιστολόγιο!!!

Για να μας …”γλυκάνει” λοιπόν κοιτάξτε τί μας βοήθησε να φτιάξουμε!!!

Με τα σκουπίδια μας φυσικά! Δεν πετάμε τίποτα! Κάνουμε “ανΩκύκλωση”!!!

(Το μόνο πρόβλημα είναι ότι μαζεύουμε πολλά σκουπίδια και δεν έχουμε πού να τα βάλουμε!!!)

Πάντως, υποψιαζόμαστε, ότι είμαστε το μοναδικό σχολείο στον κόσμο που έχουμε ενα … “γλυκό” λιβάδι μέσα στην τάξη μας!!!

Ισως επειδή είμαστε πολύ γλυκά παιδάκια!!!  Χα!

Οσο θα βλέπετε τις φωτογραφίες ακούστε και αυτό το τραγούδι που μας φτιάχνει το κέφι αυτές τις μέρες!

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ, στο σχολείο μας

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου πέρασε!

Φέτος αφιερώσαμε τη γιορτή μας στους “ελευθερους πολιορκημένους”! Είναι ένα ποίημα που μας διάβασε η κυρία, όχι όλο βέβαια αλλά κάποια αποσπάσματα που είχε επιλέξει, το οποίο μας εντυπωσίασε! Η δύναμη της ψυχής των Μεσολογγιτών έμεινε στην ιστορία! Το Μεσολόγγι έγινε σύμβολο αγώνα και ελευθερίας!

Κι εμείς αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε. Να κάνουμε δηλαδή … δραματοποιημένη αφήγηση!

Ετσι λοιπόν, αφού συγκετρώσαμε υλικό και πληροφορίες, κάναμε πρόβες, φτιάξαμε προσκλήσεις και η μεγάλη μέρα έφτασε!

Η γιορτή μας ήταν υπέροχη! Η κυρία μας είχε ετοιμάσει και μία παρουσίαση – έκπληξη με τις προετοιμασίες μας για τη γιορτή ( και των δύο τμημάτων) και αποσπάσματα από τις πρόβες!  Την είδαμε σε μεγάλη επιφάνεια με τον προτζέκτορα που μας έκανε δώρο ο σύλλογος γονέων!

Οι γονείς μας και οι φίλοι μας μας είπαν ότι ήμασταν καταπληκτικοί και συγκινήσαμε πολύ κόσμο. Δραματοποιήσαμε το ποίημα αυτό με πολύ σεβασμό προς τον ποιητή και το έργο του! Γι αυτό δεν αλλάξαμε ούτε λέξη στούς στίχους! Τους μάθαμε έτσι ακριβώς όπως τους είχε γράψει ο Διονύσος Σολωμός και φυσικά ξέραμε τί λέγαμε γιατί είχαμε αναλύσει το ποίημα στίχο – στίχο με την κυρία!

Πάρτε βαθιά ανάσα ….

«Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»

προσέγγιση του ποιήματος από τους μαθητές του ολοήμερου τμήματος του 1ου νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων!

Τότε  ταράχτηκε η ψυχή μου, πόνεσε  η καρδιά μου και σκέφτηκα πως ήρθε η ώρα να πεθάνω… Βρέθηκα σε έναν τόπο πολύ σκοτεινό που είχε φασαρία και θόρυβο και βροντές πολλές όπως όταν μπουμπουνίζει και  ακούγονταν όπως όταν κοχλάζει το νερό που βράζει και βγάζει μπουρμπουλήθρες! Τότε κατάλαβα πως  ο τόπος αυτός  ήταν το Μεσολόγγι! Αλλά δεν έβλεπα τίποτα, ούτε το στρατόπεδο ούτε το κάστρο, ούτε τη θάλασσα, ούτε το χώμα που πατούσα αλλά δεν έβλεπα ούτε και τον ουρανό!

Τα σκέπαζε όλα μια μαυρίλα σαν τη πίσσα που στρώνουν τους δρόμους γεμάτη «μαύρη» λάμψη! Αμα έχει πόλεμο, γίνεται μαύρος ο ουρανός και ο ήλιος δεν υπάρχει! Και σήκωσα τα χέρια μου στον ουρανό για να προσευχηθώ στο θεό να σταματήσει όλο αυτό  και να φύγουν οι Αγαρηνοί, οι εχθροί και να κερδίσουν οι Μεσολογγίτες … Και τότε ξαφνικά  έγινε κάτι απίστευτο! Μέσα απ’τον  καπνό, εμφανίστηκε μια γυναίκα με κατάμαυρο φόρεμα, επειδή  τα σκέπαζε όλα μια μαυρίλα και καπνός αλλά και επειδή πενθούσε, και άρχισε να λέει με δυνατή φωνή:

Οταν ξημέρωσε, πήρα τη λάμψη του ήλιου και το δρόμο του, δηλαδή πήρα το δρόμο προς την ανατολή και κρατούσα τη λύρα μου στον ώμο μου, τη λύρα μου που είναι δίκαιη και  βγάζει πιο ωραίο ήχο επειδή λέει τραγούδια για τους Ελληνες και τους Μεσολογγίτες που θέλουν να κερδίσουν την ελευθερία τους και να μην είναι πια άλλο σκλάβοι των Τούρκων. Ακούγεται ωραία η μουσική της επειδή είναι δίκαιος ο αγώνας των Ελλήνων! Τραγουδάει ωραία η λύρα μου όπως του Ορφέα!

Περπάτησα πολύ, από την Ανατολή μέχρι τη Δύση και δεν είδα πιο γενναία πόλη, πιο ένδοξη από αυτή εδώ, που μοιάζει με ένα μικρό χωραφάκι… Το Μεσολόγγι!

Πιο κει στέκεται ένας άντρας, πολεμιστής, που όμως δεν του αρέσει να πολεμάει γιατί δεν θέλει να σκοτώνει και κλαίει γιατί το τουφέκι που κρατάει στο χέρι του είναι βαρύ γι αυτόν! Και το χειρότερο είναι ότι ακόμα και ο εχθρός του , ο Τούρκος, ξέρει ότι δεν είναι φτιαγμένος για να σκοτώνει και ότι θέλει την Ειρήνη! Και ο εχθρός του είναι πιο σίγουρος ότι θα κερδίσει τον πόλεμο… Και ο άντρας κλαίει γιατί ξέρει ότι θα χάσει… Κλαίει ακόμα γιατί δε θέλει να σκοτωθεί από Τούρκους! Παρόλο όμως που κλαίει και δεν του αρέσει αυτό αποφασίζει να πολεμήσει για να σώσει την όμορφη γη του..

Φωτιά υπάρχει παντού στο αλωνάκι αυτό, το Μεσολόγγι, και τα παιδάκια ακόμα γύρω από τη μαμά τους κατάμαυρα από τον καπνό και με σκισμένα ρούχα και πολύ πεινασμένα σαν όνειρο μοιάζουν, σαν να τα βλέπει κάποιος  στον ύπνο του… (Μήπως ο ποιητής, ο Διονύσιος Σολωμός;) Το πουλάκι που κελαηδάει  σ αυτή την πόλη το ζηλεύει η μάνα των παιδιών… Επειδή εκείνο δείχνει χαρούμενο και μπορεί να φωνάζει, ενώ τα παιδιά της όχι. Εκείνο βρίσκει ένα σπυράκι να φάει και ζει ενώ αυτή δεν έχει τί να ταίσει τα παιδιά της και τα βλέπει να πεθαίνουν από την πείνα…

Υπάρχει πείνα και φόβος και δεν ακούγεται ούτε ένα σκυλί να γαυγίζει. Γιατί; Μάλλον επειδή ακόμα και τα σκυλιά φοβούνται αυτόν τον πόλεμο και έχουν κρυφτεί… Η επειδή έχουν τα έχουν όλα σκοτώσει οι εχθροί. Ισως και να τα φάγανε, επειδή δεν έβρισκαν τίποτα άλλο να φάνε….

Δε μιλάει κανείς σ αυτή την πόλη… Υπάρχει σιωπή όπως και στα νεκροταφεία… Κανείς πεθαμένος δε μιλάει, μόνο κόκαλα υπάρχουν εκεί. Η σιωπή βασιλεύει σ αυτή τη γη. Είναι σαν τον βασιλιά της σιωπής! Η πείνα φαίνεται στα πρόσωπα όλων αφού τα μάτια τους είναι μαύρα… Και η κάθε μάνα υποφέρει που βλέπει τα μάτια των παιδιών της να είναι έτσι…

Ενας Σουλιώτης παραπέρα αναρωτιέται γιατί κρατάει κι αυτός το όπλο του στο χέρι αφού ούτε αυτός μπορεί να το σηκώσει γιατί είναι βαρύ… Δε θέλει να πληγώσει κανέναν, να σκοτώσει… Πρέπει όμως να το κάνει. Και το χειρότερο είναι ότι το ξέρει και ο εχθρός!

Κι αυτή η ζωή, που τη θυμούνται οι καημένοι οι μεσολογγίτες πόσο όμορφη είναι, προσπαθεί να κάνει τους πολεμιστές να δειλιάσουν… Ενώ η θάλασσα και ο ουρανός και η γη είναι ενωμένα και δεν ξεχωρίζουν από τη μαυρίλα και την καπνιά, η ομορφιά της φύσης και της ελληνικής γης, του Μεσολογγίου, κάνει τους εχθρούς να θέλουν να την πάρουν νωρίτερα . Δε μπορούν να περιμένουν άλλο γιατί είναι κακοί και τα θέλουν όλα δικά τους και ας μην είναι δίκαιο αυτό για τους Ελληνες…  Και οι Ελληνες, οι Μεσολογγίτες όσο τη θυμούνται την όμορφη γη τους τόσο πιο πολύ πονάνε που θα τους την πάρουν οι ξένοι!

Και τώρα οι μεσολογγίτες είναι σαν να ζουν στο όνειρό τους!

Ο Απρίλης με τον έρωτα χορεύουν και γελάνε και η φύση γεμίζει λουλούδια και καρπούς γιατί η Περσεφόνη έχει ανέβει στον πάνω κόσμο και είναι μαζί με τη μαμά της και η γη είναι χαρούμενη!!! Η Θάλασσα έχει γεμίσει όμορφα κυματάκια που μοιάζουν με προβατάκια που ενώνονται με τα προβατάκια του ουρανού, τα σύννεφα δηλαδή!

Να και μία πεταλούδα που παίζει με τον ίσκιο της στα γαλάζια νερά … Ολο το βραδυ της το πέρασε μέσα σε έναν κρίνο, σαν αυτόν που έδωσε στην Παναγία ο άγγελος, και μυρίζει υπέροχα τώρα!

Η φύση είναι πολύ όμορφη την Ανοιξη! Και τώρα που οι Μεσολογγίτες πολεμάνε είναι Ανοιξη! Και πονάνε περισσότερο που θα χάσουν τη γη τους στην πιο όμορφη στιγμή της!

Οποιος πεθάνει σήμερα θα είναι σαν να πεθαίνει χίλιες φορές!

Γιατί θα γίνει ήρωας και όλοι οι άνθρωποι θα τον θυμούνται! Αλλά και γιατί θα πονάει πιο πολύ που θα χάσει τη γη του τώρα που είναι τόσο όμορφη και όποιος πεθάνει αυτή την ώρα θα είναι σα να πεθαίνει πολλές φορές από τον πόνο του και τον καημό του!

Και τώρα έρχεται και ο πολεμιστής που διατάζει την σάλπιγγα του πολέμου να σταματήσει αυτό το τραγούδι της φύσης, αυτό το όνειρο που ζουν. Φοβάται ο πολέμαρχος αυτός  γιατί  η ομορφιά της φύσης μπορεί να δειλιάσει τους μεσολογγίτες!

Είναι σαν να τους λέει «Έχουμε έναν στόχο. Πρέπει να κερδίσουμε την ελευθερία μας! Δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από άλλα πράγματα. Οπως και  ο Οδυσσέας με τους συντρόφους του είχαν στόχο να φτάσουν στη Ιθάκη έτσι κι εμείς, οι Ελληνες έχουμε στόχο να απελευθερωθούμε από τους Τούρκους. Καλύτερα να πεθάνουμε ελεύθεροι και Ελληνες παρά να ζήσουμε και να είμαστε Τούρκοι….

Και πραγματικά… Παρόλο που ο εχθρός τους τάζει να τους χαρίσει τη ζωή αν αλλαξοπιστήσουν και γίνουν Τούρκοι αυτοί αντιστέκονται… Οχι, λένε, θα πεθάνουμε ελεύθεροι.

Και οι γυναίκες φωνάζουν στους πολεμιστές και τους λένε ότι όλος ο κόσμος έμαθε για τα κατορθώματά τους. Είναι πολύ γενναίοι! Και είναι σαν να τους λένε να μη δειλιάζουν και να συνεχίζουν να αγωνίζονται…

Και μάλιστα κάποιοι πολέμαρχοι που συζητάνε, λένε πόσο πολύ θαυμάζουν τις γυναίκες! Παρόλο που είναι πιο αδύναμες από τους άντρες αντέχουν περισσότερο τις δύσκολες στιγμές… Παρόλο που δεν έχουν να φάνε και να ταίσουν τα παιδιά  τους, ξέρουν ότι πρέπει να έχουν υπομονή… Γιατί η υπομονή κρύβει θησαυρούς πολλούς! Ενας τέτοιος θησαυρός είναι η ελευθερία τους!!! Μπορεί να μη τη ζήσουν αυτές, όμως οι επόμενες γενιές θα τη ζήσουν!

Κάποιες γυναίκες όμως δειλιάζουν και κλαίνε… Τα παιδιά τους πεθαίνουν και αυτές δεν ξέρουν τί να κάνουν! Και οι πολεμιστές  που βλέπουν τις οικογένειές τους να πεθαίνουν πονάνε πολύ… Και αυτή είναι η χειρότερη δύναμη που τους πολεμάει.. Να βλέπουν τα παιδιά τους και τις γυναίκες τους να χάνονται…

Αυτοί όμως επιμένουν να πολεμάνε και να μην ξεχνάνε την ελευθερία τους. Και έτσι μέσα από αυτόν τον πόλεμο με την χειρότερη δύναμη αυτοί βγαίνουν ΕΛΕΎΘΕΡΟΙ! ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ!!! Γιατί μπορεί να είναι δούλοι των Τούρκων, όμως η ψυχή και η καρδιά τους και το μυαλό τους είναι ελεύθερο! Δεν μπορεί κανείς να τους το κλέψει . Κανείς δεν μπορεί να τους κλέψει τη λαχτάρα τους για ελευθερία!

Και έτσι η πατρίδα μας ανακουφίζεται γιατί το αίμα που χύθηκε από τους Έλληνες είναι σαν το μύρο που μυρώνει ο παπάς! Αγιο, που μπορεί να κάνει καλά , γιατρέψει τις πληγές όλες! Και η Ελλάδα μας ξέρει, έχει εμπιστοσύνη στα παιδιά της, τους μεσολογγίτες… Γιατί βλέπει τη δύναμη της ψυχής τους στα μάτια τους!

Πατρίδα:

«Γι αυτό, ποιητή, σου λέω να τα γράψεις όλα αυτά , να γίνουν γνωστά σε όλο τον κόσμο. Να αποκτήσει νόημα για όλους ο αγώνας των Ελλήνων, των Μεσολογγιτών για την ελευθερία τους! ΛΟΓΟ, ΕΡΓΟ, ΝΟΗΜΑ!!!

Γιατί παρόλο που βλέπω ότι είναι δυνατά τα παιδιά μου και ξέρω ότι δε δειλιάζουν ,πονάω μέσα μου πολύ, γιατί ξέρω ότι θα τα χάσω τα παιδιά μου. Αυτός ο εχθρός είναι πολύ σκληρός. Εχει πολύ πείσμα και τα παιδιά μου θα υποφέρουν πολύ!!! Γι αυτό σου λέω, ποιητή, μην ξέχάσεις να γράψεις τα κατορθώματά τους να τα μάθει όλος ο κόσμος! ΛΟΓΟ, ΕΡΓΟ ΝΟΗΜΑ!

ΠΟΙΗΤΗΣ

Μητέρα μεγαλόψυχη, τα παιδιά σου θα ζουν πάντα μέσα στο κρυφό τους μυστήριο … Πώς άντεξαν όλα αυτά και αγωνίστηκαν, κανείς δεν ξέρει… Αλλά θεά, μούσα μου εσύ, δε μπορώ να ακούσω τη φωνή σου και να τα γράψω όλα αυτά για να τα μάθει όλος ο ελληνικός κόσμος;  Θα τα γράψω στο υπόσχομαι!

Και ξαφνικά, οι ακρογιαλιές σκιρτούν, ανατριχιάζουν και τα αστέρια γίνονται περισσότερα και λάμπουν!

Γιατί αυτό που είδα δε λέγεται! Το είδα και το άκουσα και θα τα γράψω όλα. Θα δώσω ΛΟΓΟ ΕΡΓΟ ΝΟΗΜΑ

Είδα «νύχτα γιομάτη θάματα, νύχτα σπαρμένη μάγια». Ενώ δεν ξεχώριζε γη ουρανός και θάλασσα, ξαφνικά κάτι ασπρισε μέσα στη λίμνη του Μεσολογγίου. Λούστηκε με το φως του φεγγαριού που κοιτούσε από ψηλά και να! Βγήκε μία κόρη, σαν θεά με κάτασπρο φόρεμα! Βγήκε μέσα από τη λίμνη! Η πατρίδα μας, η Ελλάδα μας! Περήφανη για τα παιδιά της!

Αθάνατη πατρίδα μας μεγάλη μας μητέρα!!!


Τα τραγούδια μας άρεσαν πολύ και τα τραγουδάμε ακόμα!

Ακούστε κι εσείς κάποια απ’ αυτά και τραγουδήστε μαζί μας!

Μ αυτό κλείσαμε τη γιορτή μας και ήταν πράγματι πολύ συγκινητικό!

Και δείτε και κάποιες φωτογραφίες μας από τις ετοιμασίες, όπως και κάποιους πίνακες ζωγραφικής!

Αποκριάτικα στιγμιότυπα!

Διάφορες στιγμές μας από τις Απόκριες!!!

Μας πέσανε όλα μαζί και έτσι βρεθήκαμε αυτή τη χρονιά, να κάνουμε πρόβες για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου ντυμένοι … ινδιάνοι και πριγκίπισσες!!!

Αμαλίες και τσολιάδες ανήμερα στη γιορτή!

Μέχρι την επόμενη δημοσίευση όμως για τη συγκεκριμένη γιορτή πάρτε μία μικρή μόνο γεύση από τις απόκριες στο σχολείο μας!

Και φέτος περάσαμε φανταστικά!

Ενα αστείο αποκριάτικο τραγουδάκι…

Και το αγαπημένο μας!!!(Το χορέψαμε με πολύ κέφι αυτό το τραγούδι!!!)

Και κάποιες από τις στιγμές μας στο αγαπημένο μας σχολείο!

Καρπούζιαααα! Κολοκύθιαααα!!!

Μετά τις πατάτες, σειρά έχουν τα καρπούζια και τα κολοκυθάκια!

Οι συμμαθητές μας του κλασικού είχαν αναλάβει να φυτέψουν καρπούζια και κολοκύθια! Τα είχαν φυτέψει σε μικρά ποτηράκια μέχρι να μεγαλώσουν λίγο και να τα μεταφυτέψουμε στο χώμα…

Εφτασε λοιπόν η στιγμή! Οι μαμάδες, πολύτιμοι συνεργάτες μας, ήρθαν και αυτή τη φορά  να μας βοηθήσουν να μεταφυτέψουμε τα φυτάδια μας στο χώμα αλλά όχι μόνο αυτό…. Μας βοήθησαν να φτιάξουμε και θερμοκήπιο!

Κάνει κρύο ακόμα και δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα τα μικρά φυτά μας…

Τώρα λοιπόν που τα προστατέψαμε μέσα στο … κομψό θερμοκήπιο περιμένουμε με ανυπομονησία το Μάιο, να δοκιμάσουμε τα  καρπούζια, τα κολοκύθια και τις πατάτες μας!

“Το εφημεριδάκι μας” – φύλλο 2 – Φεβρουάριος 2013

Συγνώμη που το ξεχάσαμε…

Εδώ λοιπόν θα διαβάσετε τα νέα του νηπιαγωγείου μας  για το μήνα Φεβρουάριο…

Το επόμενο φύλλο ετοιμάζεται…

efimeridaki_02_inter

Πατάτες, πατάτες!

Ηρθε και η ώρα του φυτέματος της πατάτας! Επιτέλους έφτιαξε λίγο ο καιρός και μας επέτρεψε να δραστηριοποιηθούμε λίγο και στον κήπο μας…

Κι εμείς, οι μικροί αγρότες, είχαμε τόσο άγχος με τα κηπευτικά μας και με τις εργασίες του κήπου μας…

Με την πρώτη ευκαιρία λοιπόν ήρθε η μαμά της Κωνσταντίνας που ξέρει καλά απ’ αυτά τα πράγματα και μας βοήθησε να φυτέψουμε πατατούλες!

Ολο το χρονικό του φυτέματος της πατάτας μπροστά σας!!!


Και με την ευκαιρία να σας προτείνουμε και ένα βιβλίο…

Λέγεται “πατάτες πατάτες” από τις εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ.       Συγγραφέας: Lobel Anita

Λίγα λόγια για την υπόθεση…
Η ιστορία δύο αδελφών που βρέθηκαν σε δυο αντίπαλα στρατόπεδα, και της συνετής μητέρας τους που με την εξυπνάδα της καταφέρνει να τους φέρει και πάλι την ειρήνη στον τόπο τους.

Το 1ο νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων στο Μαίναλο!!!

Μάλιστα, καλά διαβάσατε!

Ο σύλλογος γονέων του νηπιαγωγείου μας διοργάνωσε εκδρομή στα χιόνια! Πήγαμε λοιπόν στο χιονοδρομικό κέντρο Μαινάλου!

Γεμίσαμε δύο λεωφορεία και θα γεμίζαμε και τρία αν το … διαφημίζαμε περισσότερο!

Δεν ήρθαν βέβαια όλοι οι συμμαθητές μας γιατί δε μπορούσαν οι γονείς τους, αλλά τους δείξαμε φωτογραφίες και τους είπαμε τα νέα μας! Τους προτείναμε να πάνε με τους γονείς τους κάποια άλλη φορ

Δείτε τις φωτογραφίες από την εκδρομή μας και … παγώστε!!!

IMG_2326

Απόκριες στους Γαργαλιάνους!!!

Ο Σύλλογος γονέων του 1ου νηπιαγωγείου μας μας έκανε ένα πολύ ωραίο δώρο! Ενα αποκριάτικο πάρτυ για παιδιά και μεγάλους!

Φέτος, λοιπόν, το πάρτυ μας το κάναμε στο γυμναστήριο του Β’ δημοτικού σχολείου και ήταν δωρεάν για όλους! Μάλιστα μας είχε επισκεφθεί και μία κλόουν, η οποία έπαιξε μαζί μας, τραγούδησε, χόρεψε! Περάσαμε υπέροχα και ελπίζουμε να … ξαναγίνει! Πετάξαμε και χαρτοπόλεμο γιατί σ’ αυτό τον χώρο ΕΠΙΤΡΕΠΟΤΑΝ!!! Απίστευτο δεν είναι; Πουθενά δε μας αφήνουν να ρίχνουμε χαρτοπόλεμο…

Οι μαμάδες μας φυσικά, για άλλη μια φορά μας έβγαλαν ασπροπρόσωπες!  Είχαν φέρει τυροπιτάκια, κέικ, κουλουράκια, χυμούς και άλλα πολλά. Τα … εξαφανίσαμε φυσικά! Κάνουμε κι εμείς μαγικά, όχι μόνο οι κλόοουν!