Παρασκευή υγρού και στερεού σαπουνιού στο νηπιαγωγείο!

Τα παιδιά έχουν μάθει, πια, πολύ καλά, ότι η καθαριότητα είναι το σημαντικότερο πράγμα για την υγεία τους αλλά και ότι το να μάθουν να πλένονται μόνα τους θα τα βοηθήσει να κάνουν ένα βήμα προς την ωρίμανση και την ανεξαρτησία…

Με τους συνεργάτες μας στο “I am here, I can do” σχεδιάσαμε μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει καθαριότητα, δεξιότητες αλλά, κυρίως, μπόλικη επιστήμη! Μια πολυδραστηριότητα δηλαδή που δεν είναι άλλη από την παρασκευή σαπουνιού στο νηπιαγωγείο με τα παιδιά πρωταγωνιστές σε όλα τα στάδια δημιουργίας του. Τα παιδιά συμμετείχαν, είδαν, μύρισαν και θαύμασαν το…θαύμα της επιστήμης που μετέτρεψε όλα αυτά τα απλά υλικά σε μυρωδάτο σαπούνι!

Αρχίσαμε με την παρασκευή υγρού σαπουνιού.  Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα ότι θα είχαν σαπούνι για τα χέρια τους που το είχαν φτιάξει τα ίδια.

 

Μετά προχωρήσαμε στην… “επιστημονική” παρασκευή στερεού σαπουνιού. Τα παιδιά συνέβαλαν, με περιέργεια και ενθουσιασμό στην δημιουργία του!

Ήταν τόσο ωραία τα μικρά μας σαπουνάκια που όλοι μαζί αποφασίσαμε να τα πουλήσουμε στο Πασχαλινό μας Παζάρι για να δουν οι συμπολίτες μας πόσα πράγματα μπορούν να κάνουν τα μικρά, παιδικά χεράκια!

 

ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

“I am here, I can do” και προπαντός έχω μάθει να αυτοεξυπηρετούμαι, μας λένε τα παιδιά με τις πράξεις τους! Θα σας επιτρέψουν να…τρυπώσετε για λίγο στην τάξη μας και θα σας δείξουν δύο στιγμές από την όμορφη ζωή στο νηπιαγωγείο.

Στο πρωινό τμήμα τα παιδιά  θα σας στρώσουν το τραπέζι για το πρωινό σας…

…και στο Ολοήμερο Τμήμα, τα παιδιά δίδαξαν πώς να τυλίγεται τέλεια ένας υπνόσακος και ένα πάπλωμα!

Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο μας!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ

4 Απριλίου. Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων.  Στο σχολείο μας επισκέφθηκαν ο κος Κώστας και η κα Λουκία, εκπρόσωποι από το Φιλοζωικό τμήμα ¨Ο ΠΕΡΙΤΑΣ”,του  Πολιτιστικού συλλόγου Γαργαλιάνων “Πολίτες σε δράση”. Σκοπός του να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι στα αδέσποτα ζώα αλλά και να ενημερωθούν για τις ευθύνες όλων μας απέναντι σε αυτά. επίσης μας έκαναν μια παρουσίαση με τα αδέσποτα ζώα, που την είχε δημιουργήσει ο κος Μιχάλης, με τον οποίο συνεργάζονται. Στο τέλος μοίρασαν στα παιδιά ξύλινα γούρια για τη νέα χρονιά.

IMG 20240404 160005trashed 1714827091 IMG 20240404 100039  trashed 1714827216 IMG 20240404 100413 trashed 1714827263 IMG 20240404 100422 trashed 1714827413 IMG 20240404 101747 trashed 1714827447 IMG 20240404 104745 trashed 1714827526 IMG 20240404 104838  IMG 20240404 100001 IMG 20240404 155125 IMG 20240404 155626 IMG 20240404 155925 IMG 20240404 160051

Το ολοήμερο Τμήμα 1 ασχολήθηκε με τα αδεσποτάκια, διάβασε παραμύθια γι’ αυτά, άκουσε τραγούδια, τα ζωγράφισε…τα αγάπησε! Στο παρακάτω sway είναι αποτυπωμένες όλες μας οι δραστηριότητες που τις χαρήκαμε πολύ! Ρίξτε μια ματιά!!

https://sway.cloud.microsoft/KvluzFvgYCnuY1F5

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ

Παγκόσμια Ημέρα  Αδέσποτων Ζώων. Στο σχολείο μας , μας επισκέφθηκαν ο κος Κώστας και η κα Λουκία , εκπρόσωποι από το Φιλοζωικό τμήμα “Ο ΠΕΡΙΤΑΣ”, του Πολιτιστικού συλλόγου Γαργαλιάνων “Πολίτες σε δράση”. Σκοπός τους να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά απέναντι στα αδέσποτα ζώα και να  ενημερώσουν για τα προβλήματα που αυτά αντιμετωπίζουν με τις ευθύνες όλων μας απέναντι σε αυτά. Επίσης μας έκαναν μία παρουσίαση με τα αδέσποτα ζώα, που την είχε δημιουργήσει ο κος Μιχάλης , με τον οποίο συνεργάζονται. Στο τέλος μοίρασαν στα παιδιά ξύλινα  γούρια για τη νέα χρονιά.

trashed 1714827091 IMG 20240404 100039 trashed 1714827123 IMG 20240404 100029  trashed 1714827197 IMG 20240404 155306 trashed 1714827312 IMG 20240404 155453 trashed 1714827413 IMG 20240404 101747 trashed 1714827521 IMG 20240404 155826 trashed 1714827657 IMG 20240404 105913 IMG 20240404 100140 IMG 20240404 105703 IMG 20240404 155243 IMG 20240404 160051

 

2ND ONLINE MEETING OF TEACHERS

2η διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών, για τον προγραμματισμό και τη συνέχεια του προγράμματος “I AM HERE I CAN DO ”

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος, είχαμε τη χαρά να συναντηθήκαμε  ξανά ώστε να συζητήσουμε και να προγραμματίσουμε τη συνέχεια του προγράμματος. Μια εποικοδομητική και ευχάριστη συνάντηση!

collage 45

1711479115609      1711479115620

Η κυρά Σαρακοστή το νηπιαγωγείο μας έχει επισκεφτεί!

Η κυρά Σαρακοστή, μετά την Καθαρή Δευτέρα, μας χτύπησε την πόρτα του νηπιαγωγείου και ήρθε να μείνει μαζί μας μέχρι και το Πάσχα.

Τα παιδιά την καλωσόρισαν και την παρατήρησαν πάρα πολύ προσεκτικά. Διέκριναν πάνω της μερικά περίεργα πράγματα…Μα, δεν έχει στόμα, έχει σταυρό στο κεφάλι; Και τα πόδια; Άλλο παράξενο αυτό! 7; Ναι! Σίγουρα είναι μια παράξενη γυναίκα που, όμως, τους εξήγησε όλες τις…παραξενιές της μέσα από το ακόλουθο βίντεο…

Στη συνέχεια, τα παιδιά, αποφάσισαν να τη φτιάξουν ακολουθώντας όλα τα “μυστικά” της! Έφτιαξαν το κεφάλι της χωρίς να βάλουν στόμα, βρήκαν ένα μεγάλο μαντήλι να σκεπάζει αυτιά και στόμα, έφτιαξαν τα ρούχα τους με τα ξύλινα τουβλάκια τους και στη φούστα διάλεξαν από τα τρόφιμα της κουζίνας τους μόνο αυτά που επιτρέπεται να φάει κατά την περίοδο της νηστείας της. Έβαλαν 7 ποδαράκια μετρώντας πολύ προσεκτικά και ολοκλήρωσαν με έναν μεγάλο σταυρό…

Κούκλα! Την αποτύπωσαν και στο χαρτί τους και την έκαναν ακόμα πιο κούκλα!

1710864621871 1710864621882 1710864621894 1710864621901

Μετά, άκουσαν ένα όμορφο τραγουδάκι για την κυρά Σαρακοστή που τους άρεσε πάρα πολύ…

…το οποίο έγινε φύλλο εργασίας …

1711304411976

Ένα όμορφο παραμύθι της Άννας Ιακώβου, το “Εφτά παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή” έγινε αφορμή για πολλές συζητήσεις ενώ δημιούργησε μια γλυκιά προσμονή για την πιο όμορφη γιορτή: το Πάσχα! Εξάλλου, αυτός είναι και ο ρόλος της κυρά Σαρακοστής! Είναι ένα όμορφο ημερολόγιο που με τα 7 του ποδαράκια μετρά τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα…

Όμως…για σταθείτε! Τα 7 ποδαράκια, όπως έμαθαν τα παιδιά από το παραμύθι, είναι 3 1/2 ζευγάρια παπούτσια…Μάλιστα! Καιρός λοιπόν να παίξουν…μαθηματικά ζευγάρια. Φέρνουν τα παπούτσια και τις παντόφλες τους και ξεκινούν!

Ήρθε η ώρα για διαδραστικά παιχνίδια. Ο αγαπημένος  διαδραστικός πίνακας με τη μαγική του πένα άνοιξε και προσκάλεσε τα παιδιά να σκεφτούν και ν’ απαντήσουν! Ερωτήσεις και παιχνίδια ανατροφοδότησης και εμπέδωσης…

1710865106607     1710865106617

Η κυρά Σαρακοστή χαμογελά και έτσι χαμογελαστή θα μας οδηγήσει, σε 7 εβδομάδες, στο Πάσχα! Ανυπομονούμε!

Απόκριες, Απόκριες αγαπημένες μέσα από ένα αγαπημένο παραμύθι!!

Έφτασε η πιο αγαπημένη μας περίοδος! Οι αγαπημένες μας Απόκριες με τις όμορφες στολές και τις τρελές μουσικές!

Φέτος τις προσεγγίσαμε μέσα από ένα αγαπημένο και τρελούτσικο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, τις “Χρυσές Σερπαντίνες” του…

https://blogs.sch.gr/sleivadi/files/2021/03/%CE%A3%CE%95%CE%A1%CE%A0%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%95%CF%82.pdf

Ακολουθήσαμε τη Νίτα Νίτα Κουπουνίτα στο ταξίδι της μέχρι τη χώρα της αποκριάς για να γνωρίσουμε τον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ! Τρελό ταξίδι με μεγάλη προσμονή αλλά και πολύ κέφι! Η δασκάλα μας ξεκίνησε να μας διαβάζει το παραμύθι. Είδαμε τη μικρή πρωταγωνίστρια να ντύνεται πριγκίπισσα και να χαίρεται, αλλά νιώσαμε και την απογοήτευσή της όταν τελείωσαν οι Απόκριες και έπρεπε να…ξεντυθεί πριγκίπισσα… Ποιος χαίρεται όταν τελειώνουν οι Απόκριες άραγε; Εμείς σίγουρα όχι κι έτσι ενθουσιαστήκαμε όταν μάθαμε ότι υπάρχει τρόπος να πάμε στη Χώρα της Αποκριάς και να μείνουμε για πάντα εκεί! Πώς; Ακολουθώντας τις σελίδες του παραμυθιού. Όμως, πώς να είναι άραγε αυτή η χώρα; Φαντασία, μαρκαδόροι και ορίστε…

Μμμμ, ναι, κάπως έτσι… Πάμε παιδιά να τη γνωρίσουμε! Περνάμε το Κουφέιτ, το Αβγατηγανιστάν, τους συναχωμένους νάνους και το ουράνιο τόξο και φτάσαμε. Μα, τώρα, που μένει ο Βασιλιάς Καρνάβαλος; Η Νίτα και εμείς συναντάμε πολλούς και διαφορετικούς μασκαράδες που για να μας δώσουν πληροφορίες πρέπει να χορέψουμε, να ζωγραφίσουμε, να τραγουδήσουμε, να σκεφτούμε…Κανένα πρόβλημα!

Συναντήσαμε τους Κινέζους και τις Κινέζες που για να μας βοηθήσουν έπρεπε να χορέψουμε το χορό των Χάρτινων Φαναριών…Κανένα πρόβλημα!

Συναντήσαμε κάτι περίεργα, μικρά βατραχάκια που μας έβαλαν να χορέψουμε το χορό τους για να μας δώσουν πληροφορίες για το παλάτι του Ριξ Ριξ Μασκαρίξ…Κανένα πρόβλημα!

Βρήκαμε στο δρόμο μας κάτι τρομακτικούς πειρατές που μας κέρασαν ρούμι και μας έμαθαν το χορό τους… Μια χαρά! Κανένα πρόβλημα κι εδώ!

Όμως, να και κάτι όμορφες Σπανιόλες που έφτιαχναν υπέροχες βεντάλιες! Μας έδειξαν τα βήματα του χορού και έπρεπε να τον χορέψουμε κι εμείς με τις βεντάλιες μας…Κανένα πρόβλημα!

Χορέψαμε ωραία, πήραμε τις σωστές πληροφορίες αλλά….πάλι μπερδευτήκαμε στα στενά, αποκριάτικα δρομάκια κι αντί για το παλάτι του Μασκαρίξ βγήκαμε σε ένα ξέφωτο όπου πολλοί Ινδιάνοι χόρευαν το χορό της Βροχής. Για να βρούμε το δρόμο μας ένας τρόπος υπήρχε… Χορός της Βροχής και εμείς…Κανένα πρόβλημα!

Χορέψαμε τόσο ωραία που έπιασε πολλή βροχή! Αρχίσαμε και τρέχαμε και πάλι μπερδευτήκαμε! Φτάσαμε στους κλόουν που έκαναν πρόβα στα κόλπα τους για το χορό του καρναβαλιού. Αυτοί, για να μας βοηθήσουν, μας έβαλαν κάτι πιο δύσκολο… Να φτιάξουμε το παζλ των κλόουν. Σιγά το πράγμα! Κανένα πρόβλημα!

Πήραμε τις πληροφορίες μας αλλά σε μια στροφή, βρεθήκαμε μπροστά στον Αρλεκίνο που μας είπε την ιστορία του μέσα από το αγαπημένο παραμύθι της Ζωρζ Σαρρή. Πόσο συγκινηθήκαμε αλλά και πόσο χαρήκαμε μαζί του που κατάφερε με φαντασία και προσπάθεια να φτιάξει μαζί με τη μαμά του αυτή την όμορφη στολή! Τον αγαπήσαμε τον Αρλεκίνο και φτιάξαμε μικρούς Αρλεκίνους, κούκλες μαρότες, οι οποίες και μας “μύησαν” στην πρόσθεση και στην αφαίρεση. Τα αποκριάτικα μαθηματικά σίγουρα είναι πιο διασκεδαστικά!

Αποχαιρετήσαμε τον Αρλεκίνο και αποφασίσαμε μαζί με τη Νίτα Νίτα Κουπουνίτα να ακολουθήσουμε πιστά τις οδηγίες για το παλάτι του Μασκαρίξ. Και ναι…σε μια στροφή…είδαμε…τους πενήντα πέντε πιγκουΐνους που φύλαγαν το παλάτι του βασιλιά Καρνάβαλου…χωρίς, όμως, να βλέπουμε το παλάτι…Περίεργο, τόσο δρόμο είχαμε κάνει… Μας περίμεναν ακόμα δυο μικρές δοκιμασίες… Οι τρελούτσικοι πιγκουίνοι μας ζήτησαν να ακολουθήσουμε έναν κώδικα, να μετρήσουμε σωστά και να φτιάξουμε στο χαρτί μας το παλάτι…Κανένα πρόβλημα!

Μετά μας ζήτησαν να ακούσουμε ένα ποίημα που θα μας διαβάσουν και να φτιάξουμε στο χαρτί μας τον Ριξ Ριξ Μασκαρίξ…Κανένα πρόβλημα! Μας αρέσουν τα ποιήματα εμάς!

Τέλος, μας έδωσαν μάσκες να φορέσουμε…

φτάσαμε

…και, μαγικά, εμφανίζεται μπροστά μας το παλάτι και ο βασιλιάς της Αποκριάς!!! Τι όμορφος που είναι!! Μας ζητάει να του πούμε το λόγο για τον οποίο ήρθαμε…Μα, Μασκαρίξ, μας αρέσουν οι Απόκριες και θέλουμε να μείνουμε στη χώρα σου!! “Για πάντα;” μας ρωτά… “Χωρίς να μπορείτε να δείτε ποτέ ξανά το σπίτι και τους γονείς σας;” μας ξαναρωτά…

Μμμμ, αυτό είναι πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο! Όχι, όχι, θέλουμε να τους ξαναδούμε, σίγουρα! Τότε, ο Μασκαρίξ μας έδωσε τις Χρυσές Σερπαντίνες του και μας είπε πως όταν θέλουμε χορό και κέφι, όταν θέλουμε μια απόδραση σε αποκριάτικες χώρες, δεν έχουμε παρά να φυσάμε τις σερπαντίνες με όσο περισσότερη φαντασία μπορούμε και όλα θα γίνονται πιο όμορφα και παραμυθένια!

Σ’ ευχαριστούμε Μασκαρίξ που μας είπες το μυστικό, δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ! Και θα το πούμε και στους γονείς μας που σίγουρα το έχουν κι αυτοί πολλή ανάγκη!!

Καλές Απόκριες λοιπόν!!

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Κουκλοθεατρική παράσταση και αποκριάτικη αφήγηση του παραμυθιού : Ο Αρλεκίνος, είχαν την ευκαιρία τα παιδιά να παρακολουθήσουν στο σχολείο μας. Στη συνέχεια ακολούθησε δημιουργικό εργαστήρι, όπου τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους μικρό κλόουν.

IMG 20240315 100536 IMG 20240315 100716 IMG 20240315 100755 IMG 20240315 102254 IMG 20240315 102304 IMG 20240315 102833 IMG 20240315 103457 IMG 20240315 131135 IMG 20240316 003208

 

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟ

Στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning “code name: Poseidon, save the sea” και του πολιτιστικού προγράμματος” Ταξίδια στον κόσμο”, μας επισκέφτηκε διαδικτυακά η αρχαιολόγος @Κατερίνα Κίσσα και μας μίλησε για το επάγγελμά της και τους “θησαυρούς” που κρύβονται κάτω από το χώμα. Μας έδειξε πως γίνεται μια ανασκαφή, τί μπορεί να βρεθεί σε μια ανασκαφή, τι εργαλεία χρησιμοποιεί ο αρχαιολόγος και που καταλήγουν τα ευρήματά του. Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν!
Ευχαριστούμε κα Κατερίνα!
IMG 20240313 115501 IMG 20240313 120653 IMG 20240313 120750 IMG 20240313 120934 IMG 20240313 121034 IMG 20240313 121401 IMG 20240313 121428 IMG 0765693d700596aad9dde89cf5bfef01 V IMG c5355ac3998f7c9f59db3ef1435ac6f5 V IMG 20240313 120847 IMG 20240313 121401 1

European School radio και διαγωνισμός! Πάμε παιδιά!

Το “Κάν’ το ν’ ακουστεί” και το European School radio μας καλούν και φέτος! Εμείς, τα παιδάκια του Ολοήμερου του Τμήματος 1, ακούσαμε το κάλεσμα και θελήσαμε αμέσως να πάρουμε μέρος! Να φωνάξουμε με τις παιδικές φωνούλες μας για τη “Δύναμη της Φιλίας”, αυτής της πολύ όμορφης κυρίας που ζεσταίνει τις καρδιές όλων μας! Και πάνω που μιλάγαμε γι’ αυτή…χτύπησε η πόρτα και ήρθε ο ταχυδρόμος! Δε μπορείτε να φανταστείτε το γράμμα που μας έφερε από ποια ήταν! Απ’ την κυρία Φιλία! Ναι…αλλά δεν ήταν ένα χαρούμενο γράμμα, δυστυχώς… Ορίστε τι μας έγραφε…

το γράμμα της φιλίας

Κινδυνεύει, λοιπόν, η δύναμή της…Τώρα, πώς μπορούμε να τη βοηθήσουμε;

Όμως, ο φάκελος είχε και κάτι άλλο μέσα. Η κυρία Φιλία έστειλε ένα χαρτί με οδηγίες στην κυρία μας…Οδηγίες που αν τις ακολουθήσουμε σωστά, θα εμφανιστεί μπροστά μας και θα μας δώσει μερικές αποστολές που, αν τις ακολουθήσουμε κι αυτές σωστά, θα μπορέσουμε να βρούμε το σωστό δρόμο για την κατάλληλη βοήθεια…Πάμε λοιπόν!

Ακολουθήσαμε πιστά, πιστά, πιστά τις οδηγίες και η Φιλία εμφανίστηκε μπροστά μας! Καλέ τι όμορφη που είναι!!

αλγόριθμος της φιλίας      αλγόριθμος φιλίας 1          αλγόριθμος φιλίας

η κυρία φιλία 1    η κυρία φιλία 2     η κυρία φιλία 3 η κυρία φιλία

Όταν εμφανίστηκε μπροστά μας, είπε στην κυρία μας να μας ρωτήσει κάτι πολύ σημαντικό: αν έχουμε αισθανθεί τη ζεστασιά της φιλίας στην καρδούλα μας κι αν έχουμε μοιραστεί την αγάπη της φιλίας με άλλα παιδιά. Μα, φυσικά, τι ερώτηση είναι αυτή; Έχουμε φίλους, πολλούς και καλούς που παίζουμε μαζί τους και μοιραζόμαστε όμορφες στιγμές! Αυτό έκανε την κυρία Φιλία αλλά και τη δική μας κυρία να γελάσουν ευτυχισμένες και να μας δώσουν την πρώτη μας αποστολή!

αποστολή 1: να φτιάξουμε το πιο όμορφο Μουσείο Φιλίας με εκθέματα τους δικούς μας φίλους! Αμέσως, με διάφορα υλικά της τάξης, αρχίσαμε να φτιάχνουμε τον πιο αγαπημένο μας φίλο. Βάλαμε αγάπη, φαντασία, δημιουργικότητα και γρήγορα η τάξη μας γέμισε με πανέμορφα, φιλικά αγάλματα!

μουσείο φιλίας  μουσείο φιλίας 1

 

Επισκεφτήκαμε όλες τις αίθουσες του Μουσείο και αναρωτηθήκαμε γιατί κάποιοι άνθρωποι να μη θέλουν αυτή την ομορφιά αλλά να προτιμούν την ασχήμια της Βίας… Φανταστήκαμε τη Φιλία άρρωστη στο νοσοκομείο, ανήμπορη και τραυματισμένη από κακές πράξεις και άσχημα λόγια και, πραγματικά, φοβηθήκαμε πολύ μη φύγει από κοντά μας για πάντα! Έτσι, θελήσαμε αμέσως να γίνουμε οι γιατροί της και ν’ αναζητήσουμε το γιατρικό της. Η κυρία Φιλία συγκινήθηκε όταν μας άκουσε και έτσι μας έδωσε μια βοήθεια μέσα από τη δεύτερη αποστολή μας…

αποστολή 2: Ν’ ανοίξουμε ξανά το φάκελο με το γράμμα της και να βρούμε μερικούς πίνακες ζωγραφικής. Αν τους μελετήσουμε καλά καλά, θα βρούμε σε καθένα κι από ένα συστατικό που γιατρικού που μπορεί να κάνει τη Φιλία πάλι δυνατή! Μετά, να τους συνεχίσουμε ώστε να γίνει το γιατρικό ακόμα πιο δυνατό!

1701364636958     συνεχίζω τους πίνακες της φιλίας

Πραγματικά! Πόσα πράγματα ανακαλύψαμε μέσα σ’ αυτούς τους πίνακες! Τους μεγαλώσαμε με τη μαγική ζωγραφική μας και φτιάξαμε ένα ηλεκτρονικό υπερ-δυνατό “φιλικό” βίντεο!

Τώρα ξέρουμε περισσότερα πράγματα, είμαστε σχεδόν έτοιμοι να γίνουμε γιατροί και να της προσφέρουμε δύναμη και υγεία! Όμως…η κυρία Φιλία διαφωνεί! Είμαστε σίγουρα έτοιμοι; Το ότι ανακαλύψαμε που κρύβεται η δύναμή της δε μας κάνει αμέσως ικανούς γιατρούς! Πρέπει να ελέγξουμε και τις δικές μας πράξεις. Να δούμε αν, έμπρακτα, είμαστε καλοί φίλοι! Αλλιώς, το γιατροσόφι που θα της φτιάξουμε δεν θα είναι το σωστό! Γι’ αυτό μας βάζει την επόμενη αποστολή!

αποστολή 3: Να ψάξουμε μέσα στην τάξη μας και να βρούμε τον κύριο Φιλούλη! Ύστερα, να σκεφτούμε τι πράξεις φιλίας έχουμε κάνει αλλά και να καταγράφουμε σε μικρά χαρτάκια τις πράξεις φιλίας μας για μία εβδομάδα. Αυτά τα χαρτάκια θα τα δίνουμε στον κύριο Φιλούλη για να χορτάσει. Προσοχή! Μόνο πράξεις Φιλίας. Αν μέσα σε μία εβδομάδα του δώσουμε τόσες πολλές πράξεις που θα τον κάνουν να χορτάσει, τότε…τότε θα είμαστε έτοιμοι να γίνουμε οι γιατροί της και να της δώσουμε πίσω τη δύναμή της!

1701198916530 ο κύριος φιλούλης τρώει    οι πράξεις φιλίας σε χαρτάκια   οι πράξεις φιλίας της εβδομάδας 

Τον ταΐσαμε υπερβολικά! Και εμείς οι ίδιοι εντυπωσιαστήκαμε με το πόσο καλοί φίλοι είμαστε! Στο τέλος της εβδομάδας, του ανοίξαμε την κοιλιά και μετρήσαμε τις πράξεις φιλίας του καθενός μας. Μμμμ, δύσκολη επιλογή αλλά, ναι, υπάρχει Βασίλισσα της Φιλίας! Είναι η Δώρα! Η κυρία Φιλία έχει ένα μικρό δωράκι γι’ αυτήν για να είναι για πάντα μια καλή φίλη!

βασίλισσα φιλίας είναι 

Τώρα είμαστε έτοιμοι, ή όχι ακόμα; Περίπου…Για να γίνει το γιατρικό πιο δυνατό, οι παιδικές μας φωνούλες πρέπει να φωνάξουν δυνατά σε όλους τους μεγάλους που κρύβεται η Φιλία, σε ποιες πράξεις, σε ποια συναισθήματα, σε ποιες συμπεριφορές! Αυτή είναι η επόμενη αποστολή μας.

αποστολή 4: Να ηχογραφήσουμε το μήνυμά μας για να το ακούσουν όλοι οι μεγάλοι και να διορθώσουν τη συμπεριφορά τους ώστε η Φιλία να μη φύγει ποτέ από τις ζωές μας! Η κυρία μας, μας ηχογράφησε και έβαλε τις φωνές μας, μαζί με τις ζωγραφιές μας σε ένα όμορφο βίντεο, τόσο όμορφο που αποφασίσαμε ότι θα μπορούσε να πάει στο διαγωνισμό του European School Radio και, γιατί όχι, να διακριθεί! Ακούστε το κι εσείς…

Η κυρία Φιλία συγκινήθηκε πάρα πολύ όταν το άκουσε! Δάκρυσε, κοκκίνησε, της βάλαμε θερμόμετρο και…θαύμα! Ο πυρετός είχε πέσει! Άρχισε να δυναμώνει σιγά-σιγά! Μας συμβούλεψε να το στείλουμε οπωσδήποτε στο διαγωνισμό γιατί τα λόγια μας είναι πολύ τρυφερά και θα συγκινήσουν, σίγουρα, τις σκληρές καρδιές των βίαιων ανθρώπων!

Το στείλαμε… Και όταν βγήκαν τ’ αποτελέσματα μας είπε η κυρία μας ότι είμαστε στη 16η θέση ανάμεσα σε 52 νηπιαγωγεία που είχαν φωνάξει δυνατά το γιατρικό για να γίνει καλά η Φιλία! Μπορεί να μη βγήκαμε πρώτοι αλλά αυτό δεν μας πειράζει καθόλου! Είμαστε πολύ χαρούμενα που ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο της Φιλίας και γίναμε φιλιο-γιατροί! Φιλία σ’ αγαπάμε!!

 

 

WEBINAR ΚΑΙ ΠΑΖΛ

Με τα συνεργαζόμενα σχολεία από το etwinning πρόγραμμα “I AM HERE, I CAN DO”, κάναμε μια διαδικτυακή συνάντηση! Είχαμε μεγάλη χαρά και ανυπομονησία γι’ αυτό κι έτσι περιμέναμε να δούμε τους φίλους μας, έστω και διαδικτυακά, με ένα μεγάλο χαμόγελο στα χείλη! Μάλιστα, για τα παιδιά από την Τουρκία και την Ιταλία ήταν μεγάλη έκπληξη όταν μας είδαν ντυμένους αποκριάτικα καθώς η συνάντηση ήταν την πιο νόστιμη μέρα του χρόνου: την Τσικνοπέμπτη!

Αφού όλα τα σχολεία δώσαμε το χαιρετισμό μας, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μέρος σε μια συνεργατική δραστηριότητα.  Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που πλένει τα χέρια του έχει γίνει παζλ και το κάθε σχολείο πρέπει να ζωγραφίσει όσο πιο όμορφα μπορεί ένα από τα κομμάτια αυτού του πάζλ! Το δικό μας τμήμα ζωγράφισε δύο κομμάτια! Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και βάλαμε όλη μας την τέχνη και τη δημιουργικότητα! Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα ψήφισε αυτό που της άρεσε περισσότερο και στάλθηκαν στην αγαπημένη Filiz ώστε να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο, πολύχρωμο και χαρούμενο παζλ!

collage 40 1709997773055 ko 1709997659378 removebg preview     1709877192880

1709877737863              1709877737854

1709877192868  

Εμείς το φτιάξαμε παζλ για να παίζουμε και στην τάξη. Περιμένουμε, βέβαια, και το πολύχρωμο που, σίγουρα, θα έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα πολύχρωμη ιδιαιτερότητα!

1709877192857

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΚΑΛΤΣΕΣ

Δραστηριότητες με κάλτσες; Ναι! Ήρθε η ώρα να τις γνωρίσουν λίγο καλύτερα: Να βρουν τα ζευγάρια, να τα διπλώσουν, να πλύνουν κάλτσες, να φτιάξουν κούκλες μ’ αυτές! Περάσαμε υπέροχα σ’ αυτό το καλτσο-εργαστήρι! Τέσσερα τραπέζια από την τάξη μας ήταν οι καλτσο-σταθμοί μας και με το χτύπημα ενός κουδουνιού τα παιδιά άλλαζαν τραπέζι ώστε όλα να περάσουν απ’ όλες τις καλτσο-δραστηριότητες! Στο τέλος, φώναξαν όλα δυνατά:”I AM HERE, I CAN DO” και σίγουρα τώρα μπορούν να βοηθούν τους γονείς τους στο σπίτι όταν χρειάζονται βοήθεια με τις κάλτσες!

ΡΑΨΙΜΟ Ή ΚΑΙ ΔΕΣΙΜΟ.

Μια δεξιότητα που καλό θα ήταν να την έχουν ή να την εξασκήσουν αυτά που δεν την έχουν. Τώρα με το “I AM HERE, I CAN DO” μπορούμε να τη δοκιμάσουμε. Ποια; Μα, να περάσουμε την κλωστή μέσα από τρυπίτσες σα να ράβουμε ή να κεντάμε και μετά να δέσουμε και κορδόνια… Με χάρτινα ή πλαστικά σχήματα γεμάτα τρυπούλες ξεκινάμε να δοκιμάζουμε. Κι αν δυσκολευτούμε δεν πειράζει καθόλου! Η προσπάθεια και το ταξίδι μετράνε πιο πολύ, αυτό το ξέρουμε καλά!

 

ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑΞΗΣ

Τα παιδιά τακτοποιούν την αίθουσα με τη συνοδεία ενός τραγουδιού , που έφτιαξαν τα ίδια τα παιδιά. Έτσι αρκετές φορές γυρίζουμε σε αυτό και το τραγουδάμε. “I AM HERE, I CAN DO”