Το «Μια φορά κι έναν αριθμό» είναι ένα έργο που συνδέει μαθηματικές ιστορίες με το δράμα και το θέατρο. Μέσα από την ανάγνωση, το παιχνίδι και την παράσταση, τα παιδιά θα εξερευνήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες όπως ο αριθμός, το σχήμα, ο χώρος, το μέγεθος, η μέτρηση και τα μοτίβα. Θα εκφράσουν την κατανόησή τους μέσω δημιουργικής δραματοποίησης και θεατρικής παράστασης. Το έργο ενισχύει τη μαθηματική σκέψη, την ανάπτυξη της γλώσσας, τη δημιουργικότητα και τη διεθνή συνεργασία. Το έργο ενσωματώνει τη λογοτεχνία, τη μουσική, την τέχνη και την κίνηση με μαθηματικές έννοιες με παιχνιδιάρικους και ουσιαστικούς τρόπους. Επιπλέον, προωθεί τη διαπολιτισμική ανταλλαγή και τη συνεργατική μάθηση.
1 Welcome to the Project
Ξεκίνημα με ένα καλωσόρισμα σε όλες τις γλώσσες
2 BEFORE WE START…let’s see where we come from / THE LOCATION OF OUR SCHOOL/
Βάλαμε την πινέζα με στο χάρτη, με το σχολείο μας
3 MEET OUR FRIENDS: INTRODUCING OURSELVES
- TEACHER PRESENTATION
- SCHOOL PRESENTATION
- CLASS PRESENTATION
- COUNTRY PRESENTATION
Contact Introduction
4. Integration with School Curriculum
5. Project Rules
5.1 Parents Consent
5.2 Partners’ proposals
6. PROJECT UPDATE – STRUCTURE OF “Once Upon a Number”
6.1 Big Ideas Of Early Math
6.2 From Story to Stage: Theatre Tools for Little Learners
6.3 School Year Schedule
Παρουσιάση ημερολογίου με τις σχολικές αργίες στην Ελλάδα
6.4 Teacher Pre-Survey
Ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος με σκανάρισμα το qr code
6.5 Web tools & apps
Όλοι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί έκαναν τις προτάσεις τους για το ποια εργαλεία θα μπορούσαν ν’ αναδείξουν καλύτερα το πρόγραμμά μας. Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας πρότειναν τα εξής:
6.6 Share Your Ideas
Και, φυσικά, κάναμε τις δικές μας προτάσεις για το τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα αυτό!
6.6.1 MATERIALS DATABASE – Exchange of Experiences
Οι προτάσεις της εκπαιδευτικού Παναγιώτας Σκουτέρη για εξερεύνηση στο διαδίκτυο σχετικά με τα μαθηματικά παιχνίδια με μικρά παιδιά
httpshttps https://www.youtube.com/watch?v=3R9kTjZhJLchttps://www.youtube.com/watch?v=8cR_1Qi-tP4
Ένα άρθρο για την διδασκαλία μαθηματικών εννοιών σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) από την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
Increasing the Number Sense Understanding of Preschool Students With ASD
Η εκπαιδευτικός Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πρότεινε δύο τραγούδια, ένα για την εκμάθηση των αριθμών μέχρι το 10 και ένα για την εκμάθηση των σχημάτων και την αναγνώρισή τους στο περιβάλλον…
7. LET’S READ TOGETHER
7.1 October Picture Book
Το βιβλίο του Οκτωβρίου, το οποίο βοηθάει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τις αλλαγές της φύσης το φθινόπωρο, να δουν τι μπορεί να κάνει ένας καλός φίλος για να βοηθήσει αλλά και, με τη βοήθεια των φθινοπωρινών φύλλων, έμαθαν τις ποσότητες, την ισότητα, τη συμμετρία, σειραθέτησαν, αντιλήφθηκαν το μισό και το ολόκληρο.
7.1.1 The Leaf Thief by Alice Hemming
Κάναμε κατασκευές σε σχέση με το βιβλίο
Οι κατασκευές των παιδιών της Παναγιώτας Σκουτέρη
Τα παιδιά του Τμήματος 1 του Νηπιαγωγείου και την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική, με αφορμή το παραμύθι, εξερεύνησαν τη φθινοπωρινή αυλή του νηπιαγωγείου, παρατήρησαν τα φύλλα – την υφή, τα χαρακτηριστικά τους – αναγνώρισαν τα συναισθήματα των ηρώων, έφτιαξαν όμορφα σχέδια με τα φύλλα, ενώ έγραψαν και τις δικές τους ιστορίες με μικρούς σκίουρους. Την πιο δημοφιλή ιστορία, τη δραματοποίησαν!!
8. LET’S PLAY AND EXPLORE MATH!
Δημιουργήσαμε με τα παιδιά μαθηματικά παιχνίδια και πήραν μέρος σε αυτά
Παναγιώτα Σκουτέρη
Αντιστοιχίζοντας το μέγεθος του σκίουρου με το ανάλογο βελανίδια, σε πίνακα αυτοσχέδιο με πλαστικό
Αντιστοίχηση χρώματος με το σωστό αριθμό
Δημιουργήσαμε μεγάλο επιδαπέδιο παιχνίδι που παίχτηκε σε ομάδες
‘Εγινε κατάταξη φύλλων ανά μέγεθος
Κατάταξη φύλλων ανά χρώμα
Ακολούθησαν μοτίβο με φύλλα
Παίξανε σοντούκου με φύλλα
Σύνολα φύλλων με φύλλα ανά χρώμα
Πόσα φύλλα και μάζεψε ο σκίουρος
8.1 October Picture Book-The Leaf Thief by Alice Hemming
Μαθηματικά παιχνίδια για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών (συμπλήρωση μισού, ομαδοποίηση χρωμάτων, κατηγοριοποίηση μεγέθους, καταμέτρησης και αντιστοίχισης αριθμών, δημιουργίας ποσοτήτων και αντιστοίχισης αριθμών) απο την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
Το Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πραγματοποίησε διάφορα μαθηματικά παιχνίδια. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα μοτίβα, σειραθέτησαν, έμαθαν τις ποσότητες και τη συμμετρία…
9. CREATIVE EXPRESSIONS: DRAMA & THEATRE
9.1 October Picture Book-The Leaf Thief by Alice Hemming
Δραματοποίηση του παραμυθιού The Leaf Thief από την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
Δραματοποίηση της ιστορίας του βιβλίου
Και στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική το παραμύθι δραματοποιήθηκε και τα παιδιά το χάρηκαν πάρα πολύ!
10 STORIES CONNECT US, NUMBERS UNITE US- Civic topic in Picture Books
Συμμετοχή στο book creator με δραστηριότητες παιδιών στη συνοχή της τάξης
Στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική τα παιδιά, μέσω της συζήτησης, ανέδειξαν και κάποια άλλα θέματα με τα οποία θέλησαν ν’ ασχοληθούν. Αρχικά, σχολίασαν τη φιλία του Σκίουρου με το Πουλί, έτσι αναπροσδιόρισαν τη σχέση με τους φίλους τους και ζωγράφισαν τον καλύτερό τους φίλο!
Ενδιαφέρθηκαν για τον άνεμο, τον κλέφτη των φύλλων, τον “έπιασαν” και δοκίμασαν τη δύναμή του!
Κι επειδή στα παιδιά αρέσει ο χορός, χωρίστηκαν σε ομάδες, “μεταμορφώθηκαν” σε φθινοπωρινά φύλλα και χόρεψαν στους ρυθμούς του “Φθινοπώρου” του Vivaldi.
11. LET’S create and PLAY DIGITAL GAME
11.1 Our Own Digital Games!
Δημιούργησα δύο ον λάιν παιχνίδια – Παναγιώτα Σκουτέρη
Ψηφιακά Παιχνίδια από την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη
https://wordwall.net/resource/99380336/squirrel-memory-game
https://create.kahoot.it/share/squirrel-quiz/0bc02d49-1a78-4424-a2a6-29aa5939a4c5
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος 1 Πετροπούλου Μαρία Αγγελική δημιούργησε τρία e games ως πρόταση για να παιχτούν στα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος.
Show how Children are Playing!
Για να δούμε πώς παίζουν τα παιδιά τα διαδικτυακά αυτά παιχνίδια, τα δικά μας και των άλλων
12. INTERNATIONAL COLLABORATIVE ACTIVITIES
12.1 Teachers meetings
Πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών του προγράμματος
12.2 Task Distribution
Με αυτή τη δραστηριότητα θα παραχθεί ένα συνεργατικό προϊόν, digital artwork, για να εορταστεί η Internation Childrens’ Day στις 20 Νοεμβρίου. Η κάθε συνεργάτης, διαλέγει ένα από τα γράμματα της Παγκόσμιας αυτής ημέρας και με το Phinsh app δημιουργεί ένα όμορφο γράμμα-κολάζ. Με τη δραστηριότητα αυτή θα τονιστεί η ενότητα, η δημιουργικότητα και η χαρά των παιδιών σε όλο τον κόσμο!
12.3 Project Logo and Poster Design Work
Δημιουργήσαμε το Λόγκο , του προγράμματος και ψηφίσαμε διαδικτυακά
Παναγιώτα Σκουτέρη
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος 1 Πετροπούλου Μαρία Αγγελική πρότεινε το δικό της poster…
…ενώ, μαζί με τους μαθητές της, φιλοτέχνησαν και πρότειναν το δικό τους logo!
12.4 Certificates of joint activities – CodeWeek4All.
Συμμετείχαμε στην εβδομάδα κώδικα, του προγράμματος
13. CELEBRATION OF INTERNATIONAL DAYS
13.1 Let’s code together
Εβδομάδα κώδικα για το πρόγραμμα. Τοποθετήσαμε στο πλέγμα ένα φύλλο, ένα πουλί και ένα ποντίκι. Ο σκίουρος ήταν ολοζώντανος και καθοδηγούνταν κάθε φορά για να φτάσει στο φύλλο. Παίχτηκε ανά ομάδες παιδιών
Code Week Activities απο την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Κατσαντώνη.
13.1.1 Workshop for children /and parents/
Στο Τμήμα 1 με την εκπαιδευτικό Πετροπούλου Μαρία Αγγελική η Εβδομάδα Κώδικα γιορτάστηκε μέσα από τη συνεργασία γονέων και παιδιών. Επιλέχθηκαν δύο δραστηριότητες κωδικοποίησης, τα παιδιά επέλεξαν ποια από τις δύο θα ήθελαν και την πραγματοποίησαν μαζί με τους γονείς τους!
13.2 World Animal Day
Στο σχολείο μας, μαθαίνουμε πως να φροντίζουμε τα ζωάκια.
Τα αγαπημένα ζωάκια των παιδιών έγιναν μια όμορφη αφίσα για να γιορτάσουμε την ημέρα των ζώων
14. DISSEMINATION
14.1 School web
14.2 School – Classroom boards
Project Promotion Brochure &Educational Events & Conferences









































































