To Nηπιαγωγείο μας ανήκει από πέρυσι στο δίκτυο των BLUE SCHOOLS και αυτό είναι κάτι που μας τιμά αφού η περιοχή μας είναι κατ εξοχήν αγροτική και στη μέση του Θεσσαλικού κάμπου. Φέτος συνεχίσαμε και πάλι με τη θάλασσα και συζητήσαμε με τα παιδιά ποια θάλασσα θέλουμε να έχουμε? Μολυσμένη η πεντακάθαρη ?
Στόχοι του προγράμματος ήταν να μάθουν τα παιδιά για το οικοσυστημα των θαλασσών ,να γνωρίσουν τις αιτίες μόλυνσης της θαλασσας ,να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής τους και να αναλάβουν ενεργό δράση προκειμένου να διατηρήσουμε θάλασσες ,ποτάμια κι ακτές καθαρές!
Στα πλαίσια του μαθησιακού σεναρίου μας “Η Θάλασσα που θέλω να έχω “ τα παιδιά έφτιαξαν με χαρτί γκοφρέ μια θάλασσα μέσα στην τάξη μας και τη διακόσμησαν με βαρκες ,ψαράκια,γοργόνες και χελώνες που έφτιαξαν απο χαρτί και πλαστελίνη ,με αληθινά κοχύλια αλλα και… σκουπίδια. Και βέβαια οι δραστηριότητες δεν σταμάτησαν εδω.
Πραγματοποιήσαμε πειράματα για καθαρές και μολυσμένες θάλασσες. Ψαρέψαμε σκουπίδια από μια θάλασσα γεμάτη απορρίμματα και δημιουργήσαμε έναν ψαρά χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά που ψάρευε σε καθαρά νερά. Διασώσαμε μια χελώνα που βρήκαμε παγιδευμένη σε δίχτυα και μάθαμε πώς το πλαστικό μπορεί τελικά να φτάσει στα πιάτα μας. Τέλος, επισκεφτήκαμε ένα τοπικό κατάστημα ψαράδων για να μάθουμε για διάφορα είδη ψαριών και συνδέσαμε αυτήν την επίσκεψη με την εξερεύνηση σταδιοδρομίας STEM.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μας, χρησιμοποιήσαμε επίσης τις ΤΠΕ για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και παιχνιδιών μέσω πλατφορμών όπως το LearningApps, το Wordwall και το JigsawPlanet. Επιπλέον, χρησιμοποιήσαμε AI μέσω της εφαρμογής Code.org για να παίξουμε παιχνίδια και να μάθουμε για τον αλφαβητισμό των ωκεανών.
Συμμετείχαμε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM και Ρομποτικής με ρομποτικό σενάριο και πήραμε ετικέτα για τη συμμετοχή μας. Υποβάλαμε επίσης αυτό το σενάριο στον διαγωνισμό Bravo Schools Greek 2025 και παρουσιάσαμε τη δουλειά μας σε μια δημόσια εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν γονείς, η τοπική κοινότητα και εκπαιδευτικοί από ευρύτερες εκπαιδευτικές περιοχές μέσω ενός δημόσιου διαδικτυακού σεμιναρίου.
Το έργο μας διήρκησε από τον Οκτωβριο του 2024 μέχρι και τον Μάϊο του 2025 και μπορείτε να δείτε εδω όλες τις δραστηριότητές μας.