Ένας κήπος στην αυλή του σχολείου μας!

Στις μέρες μας η συμβολή του σχολικού κήπου στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και των δεξιοτήτων των παιδιών είναι πλέον γνωστή και αναγνωρισμένη.Στη collage 32σύγχρονη εποχή οι ανάγκες έχουν φυσικά αλλάξει και ο σχολικός κήπος δεν έχει βασικό στόχο την εκμάθηση καλλιεργειών με σκοπό τη διατήρηση της γεωργίας. Ο Σύγχρονος σχολικός κήπος είναι ένα επικουρικό εργαλείο εφαρμογής, εκμάθησης και εμπέδωσης διαφόρων θεμάτων.

Ο σχολικός κήπος βοηθάει στην ανάπτυξη της ομαδικότητας, της συνεργασίας, της κοινωνικότητας και των συναισθημάτων τους. Αποκτούν αυτοεκτίμηση αλλά και  σεβασμό στη φύση και τη ζωή. Ακόμα μπορούν να κατανοήσουν έννοιες της βιολογίας, της φυσικής των μαθηματικών ακόμα και της τέχνης και της λογοτεχνίας.

Και πως φτιάξαμε τον κήπο μας. Με τελάρα από παλιά κουφωματα πόρτας που αντί να πεταχτούν η να καούν βρήκαν τη θέση τους στην αυλή του σχολείου μας και συνδυάσαμε έτσι τηνεπαναχρησδιμοποίηση πραγματων με τη δημιουργία του σχολικού μας κήπου.

Δημιουργώντας τον δικό μας κήπο στην αυλή του σχολείου τα παιδιά  έχουν την ευκαιρία να  αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους μέσα από την παρατήρηση της ανάπτυξης των φυτών, των κλιματολογικών φαινομένων, την φροωτίδα τους και μαθαίνουν τι χρειάζεται ένα φυτο για να μεγαλώσει.

Πλεονεκτήματα σχολικού κήπου:

  • Η ενασχόληση με τον σχολικό κήπο (και τα δέντρα όπου είναι εφικτό) ενισχύει τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Τα ενθαρρύνει να δοκιμάζουν και να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά ενώ ταυτόχρονα μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία.
  • Η κηπουρική προωθεί τη σωματική δραστηριότητα. Τα παιδιά στον κήπο θα χρειαστεί να περπατήσουν, να σκάψουν, να φυτέψουν, να ξεβοτανίσουν, να μεταφέρουν υλικά. Επιπλέον θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια μικρά εργαλεία και να συντονίσουν τις κινήσεις τους.
  • Στον σχολικό κήπο τα παιδιά θα χρειαστεί να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να φυτέψουν σε σειρές και αποστάσεις, να ομαδοποιήσου και πολλά ακόμα. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες θα αντιληφθούν τη σημαντικότητα αλλά την εφαρμογή μαθηματικών εννοιών και φυσικών νόμων που διδάσκονται στην σχολική αίθουσα.
  • Επιπλέον, τα παιδιά θα ενισχύσουν την παρατηρητικότητα αλλά και τη συγκέντρωσή τους. Θα δουν και ίσως θα καταγράψουν την ανάπτυξη των φυτών, τις μεταβολές του καιρού, την αξία του νερού, την άνθιση, την καρπόδεση, τα έντομα κλπ.
  • Τα παιδιά θα συνδεθούν με τη φύση και τον κύκλο της ζωής και έτσι βιωματικά θα μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και τη ζωή.
  • Στο χώρο και τις δραστηριότητες του σχολικού κήπου τα παιδιά θα συνεργαστούν ενισχύοντας την ομαδικότητα, την κοινωνικότητα και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.
  • Ακόμα, τα παιδιά θα φροντίσουν τα φυτά αλλά και τον χώρο του κήπου και φυσικά θα ανταμειφθούν από την παραγωγή. Με αυτόν τον τρόπο διδάσκονται την υπευθυνότητα και ενισχύουν τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθησή τους.
  • Ο σχολικός κήπος δεν είναι αυστηρά ένας χώρος εκμάθησης και εκπαίδευσης. Είναι ταυτόχρονα χώρος αυτοέκφρασης, δημιουργικότητας, πειραματισμού και ψυχαγωγίας.

collage30    collage 36

Έτσι λοιπόν τα παιδιά με λίγη βοήθεια απο τους γονεις τους και τις Νηπιαγωγούς ,ανέλαβαν να ξεχορταριάσουν τον κήπο ,να σκάψουν το χώμα μετα τη βροχή που ήταν πιο μαλακό,και αφού το σκάλισαν ξεκίνησε το φύτεμα των σπόρων ,των βολβών και των φυτών,Σπείραμε από πιπεριές ,μελιτζάνες και ντομάτες  μέχρι καρπουζιές και κολοκυθιές !Δεν παραλείψαμε τις πατάτες μας , τα κρεμμυδάκια μας ,τα φασόλια και τις φακές αλλά δεν ξεχάσαμε και τα καρότα ,το σέλινο ,τον μαϊντανό,τα μαρούλια  και τις φράουλες! Αναμένεται παραγωγή πλέον!!!

Επιμέλεια άρθρου: ‘Αννα Μαγκιώση