Ιστορίες παιδιών…

Τα παιδιά από πολύ νωρίς έρχονται σε επαφή με τη λογοτεχνία, αφού τα νανουρίσματα εγκαινιάζουν τη σχέση τους με το ρυθμό, που είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ποίησης. Όμως η σχέση αυτή δε σταματά εκεί, καθώς τα παιδιά μέσα από τα κάλαντα, τη δημοτική ποίηση και φυσικά τη μουσική εξοικειώνονται με τον έμμετρο λόγο. Έπειτα στο σχολείο, διαβάζουν στην τάξη και απαγγέλλουν στις γιορτές ποιήματα. Δυστυχώς όμως, η σχέση τους με την ποίηση σταματάει εκεί, μιας και τα βιβλία ποίησης δεν προτιμούνται ιδιαίτερα από γονείς και παιδιά, εξαιτίας του συχνά δυσνόητου και “δύσκολου” περιεχομένου τους. Έτσι τα παιδιά δεν καλλιεργούν σχεδόν καθόλου την ποιητική κουλτούρα τους…

Για να ανατραπεί η εν λόγω κατάσταση, χρειάζεται οι ενήλικες να εμφυσήσουν στα παιδιά το ενδιαφέρον για την ποίηση!

Με στόχο λοιπόν την εξοικείωση των παιδιών με τον ποιητικό λόγο και τις αρετές/ομορφιές του, ο δάσκαλος της Δ’ Δημοτικού κ. Δημήτρης Τασούλης επιχείρησε μια εναλλακτική προσέγγιση της επεξεργασίας του ποιήματος της 6ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας. Το απόσπασμα λοιπόν, με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές/τριες είναι το “Κορίτσι”, του έργου “ Ο ήλιος ο ηλιάτορας” του Οδυσσέα Ελύτη.

 

Τα παιδιά λοιπόν, αφού διάβασαν το ποίημα, προσπάθησαν να το ερμηνεύσουν και να το αναλύσουν με τον δικό τους μοναδικά τρόπο, που δεν είναι άλλος από τη ζωγραφική! Η εικονική αναπαράσταση του ποιήματος του Έλληνα νομπελίστα, για τον οποίο τα παιδιά πρόθυμα και με ενδιαφέρον αναζήτησαν πληροφορίες, είναι πραγματικά εξαιρετική….

Συντάκτρια: Γλυκερία Σιδοπούλου

Φωτογραφικό υλικό: Δημήτρης Τασούλης