Φυσικές επιστήμες στο Νηπιαγωγείο

<< Τα πάντα κολλάνε στον πάγο >>

Τα ζωάκια εγκλωβίστηκαν σε ένα παγόβουνο.

Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα υιοθετεί ένα παγόβουνο. Μέσα  σε αυτό εγκλωβίστηκαν κάποια ζωάκια.

Κάθε ομάδα πρέπει να απεγκλωβίσει το ζωάκι της

Τα παιδιά συζητούν και προσπαθούν να  επιλύσουν το πρόβλημα , πως θα  ελευθερώσουν το ζωάκι από το παγόβουνο τους.

174211826427017421184482481742134943877

Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις ιδέες της

  • τριβή με τα χέρια , μέσα στις παλάμες
  • να το βάλουμε πάνω στο καλοριφέρ
  • να το βγάλουμε έξω στον ήλιο
  • στο σπίτι να λιώσει στο τζάκι
  • με το πιστολάκι
  • κοντά στο κλιματιστικό, αλλά πρέπει να το τοποθετήσουμε ψηλά.
  • στη σόμπα
  • στο μάτι της κουζίνας , στον φούρνο
  • να το αφήσουμε πάνω στο τραπέζι ,θα αργήσει όμως.

Γενικά τα παιδιά κατανόησαν ότι μέσω της θερμότητας μπορούμε να λιώσουμε τον πάγο και συμπέραναν κατά επέκταση πια διαδικασία είναι πιο χρονοβόρα όπως το λιώσιμο δίχως κάποιο θερμαντικό σώμα.

Στο τέλος ο καθένας καταγράφει σε φύλο εργασίας  τις ιδέες του.

1742118409300174213430194017421347579811742134301953

 

 

Κάθε παιδί φέρνει στην παρεούλα μέσα από την τάξη ένα αντικείμενο της αρεσκείας του.

΄Ετσι συγκεντρώνονται διάφορα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιούμε ανάλογα το υλικό τους.

πλαστικό ξύλο αλουμίνιο μικτό υλικό χαρτί
πορτοκάλι – μήλο τουβλάκι κατσαρόλα αυτοκινητάκι πλαστικό μεταλλικές ρόδες κομμάτι παζλ
τουβλάκι τρενάκι τηγάνι ψαλίδι πλαστική λαβή/μέταλλο            χαρτί ζωγραφικής
αυτοκινητάκι ξυλομπογιά συνδετήρας
μαρκαδόρος- κόλλα στικ

Κάνουμε εκτίμηση πιο είναι πιο βαρύ. Τα ζυγίζουμε με τα χέρια μας.

1740511384277 11740510549080 11740511411375 21741206524290

Κάνουμε συγκρίσεις ως προς το βάρος , είναι βαρύτερο από/ ελαφρύτερο από ή έχει περίπου το ίδιο βάρος.

Μιλάμε για τις ιδιότητες του νερού.

ΣΤΕΡΕΟ ΥΓΡΟ ΑΕΡΙΟ

Κάνουμε εκτίμηση τι αντικείμενο θα επιπλεύσει και τι θα βυθιστεί.

e99d37948b9b9651672422c363c31ab01

Πειραματιζόμαστε στην τάξη μας με διάφορα υλικά και αντικείμενα.

1741206473283

Το ψαλίδι βυθίζεται όπως προβλέψαμε.

17412063051401740510035014

Το κύπελο επιπλέει, γιατί είναι πολύ ελαφρύ.

1741206232019  1741206186108

1741274077819 1741274058492

Ο φελλός επιπλέει.

Το αυτοκινητάκι βυθίστηκε όπως προβλέψαμε , γιατί είναι πολύ βαρύ.

Το καπάκι έμεινε στη επιφάνεια του νερού .

1741274186211

Το καλαμάκι επιπλέει.

1741274226813 1

Η πλαστελίνη βούλιαξε .

Κάθε παιδί βάζει ένα αντικείμενο στο νερό, προβλέπει αν θα βυθιστεί ή όχι και συμπεραίνει μετά γιατί.

Τα αποτελέσματα καταγράφονται και συγκρίνονται με το αρχικό φύλλο καταγραφής μας,

0077df153c20ace71aa18fad150483a71

Ζωγραφίζουμε τα αντικείμενα που μένουν στην επιφάνεια και αυτά που βυθίστηκαν.

1741205135247

Η δραστηριότητα επεκτείνεται με μαγνήτες. Τα παιδιά μαθαίνουν την λέξη

έλκονται – μαγνητίζονται . Γίνεται εκτίμηση τι μαγνητίζεται και γιατί?

104d2a437c7fc7bce01ba0c4971ec2731 1

Η ερώτηση είναι αν βάλουμε 2 μαγνήτες στο νερό θα έλκονται επίσης ?

Το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπίων πιστεύει ότι μέσα στο μπουκάλι δεν συμβαίνει το ίδιο.

1741206390302 11741206433103 1 1

Η έκπληξη ήταν μεγάλη όταν βυθίστηκαν οι μαγνήτες και κόλλησαν.

Χρησιμοποιήσαμε και δεύτερο μπουκάλι με μαγνήτες .

Τα παιδιά ασκούσαν δύναμη , για να απωθήσουν τους μαγνήτες μέσα στα μπουκάλια. Η έκπληξη ήταν μεγάλη , όταν τα δυο  μπουκάλια παρόλο την παρουσία του πλαστικού   , πάλι έλκονταν.

1741205174289

1741274160119

1740483292389 1

 

 

Διαδικασία επαναφοίτησης μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025- 2026

 

Για την επανάληψη φοίτησης νηπίων, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την περ. γγ΄ της παρ. δ΄ του άρθρου 23 του ν.4559/2018 (Α’ 142) και την παρ. 8του ΠΔ 79 /2017 (Α΄ 109) ισχύουν τα εξής:

Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση ΚΕΔΑΣΥ ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σχετική βεβαίωση του Συμβούλου Εκπαίδευσης ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του Συμβούλου Εκπαίδευσης νηπιαγωγών ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις για επαναφοίτηση αφορούν τα νήπια που έχουν γεννηθεί από 01/01/2019 έως και 31/12/2019.

Σε κάθε περίπτωση δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών.

Διαδικασία επαναφοίτησης νηπίου

Α. Όταν υπάρχει Γνωμάτευση του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου στην οποία αναγράφεται η πρόταση «επαναφοίτηση του νηπίου» χρειάζονται τα παρακάτω δικαιολογητικά, τα οποία παραμένουν στο αρχείο του Νηπιαγωγείου και δεν χρειάζεται να αποσταλούν στον  Σύμβουλο Εκπαίδευσης για έγκριση:

  1. Αίτηση προς το Νηπιαγωγείο του γονέα/κηδεμόνα, στην οποία να ζητά την επαναφοίτηση του νηπίου.
  2. Υπεύθυνη δήλωσηαπό τον κάθε γονέα ξεχωριστά στην οποία να αναφέρεται η σύμφωνη γνώμη του για την επαναφοίτηση.
  3. Γνωμάτευση του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή του δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου στην οποία προτείνεται επαναφοίτηση του νηπίου.

Β. Όταν ΔΕΝ υπάρχει Γνωμάτευση του Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου στην οποία προτείνεται επαναφοίτηση του νηπίου, για να δοθεί η εισήγηση επαναφοίτησης από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης  χρειάζονται τα κάτωθι δικαιολογητικά:

  1. Αίτησηπρος το Νηπιαγωγείο του γονέα/κηδεμόνα, στην οποία να ζητά την επαναφοίτηση του νηπίου.
  2. Υπεύθυνη δήλωση  από  τον  κάθε γονέα ξεχωριστά στην οποία να αναφέρεται η σύμφωνη γνώμη του για την επαναφοίτηση .
  3. Αντίγραφο Πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων με την οποία προτείνεται (ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία) η επανάληψη φοίτησης του συγκεκριμένου νηπίου.
  4. Έντυπο Περιγραφικής – Παιδαγωγικής Έκθεσης συμπληρωμένο από την/ τον Νηπιαγωγό του τμήματος που φοιτά το νήπιο.
  5. Πιστοποιητικό γέννησης (ή ληξιαρχική πράξη γέννησης) του νηπίου

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο (χωρίς την έγκριση των γονέων) εφαρμόζεται και όταν ισχύουν οι προβλέψεις της παρ. 5 του άρθρου 13 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α΄ 112) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. ε) του άρθρου 204, του ν. 4610/2019 (Α’ 70), «5. Αν οι απουσίες του μαθητή του νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο». ΚΙ εδώ ισχύει ότι δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών.

Εγκύκλιος_επαναφοίτηση νηπίων 2024-2025

Χρήσιμα έντυπα

  1. Αίτηση γονέα
  2. Ενδεικτικό πρακτικό_Επαναφοίτηση νηπίου

 

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ_2025-26

Ώρες επικοινωνίας : 12:00-13:οο μ.μ.

Η Προϊσταμένη

Βουγιατζή Φωτεινή

Χάσκα

Τα παιδιά παίξανε το παραδοσιακό παιχνίδι χάσκα που παίζανε παλιά την Αποκριά. Η λέξη  χάσκα προέρχεται από το αρχαίο ρήμα χάσκω (ανοίγω υπερβολικά το στόμα  ).Την Κυριακή της Αποκριάς παλαιότερα η γιαγιά ή ο παππούς δένανε ένα αβγό σε λεπτή κλωστή και το κρεμούσαν στον πλάστη για τις πίτες. Τα εγγόνια είχαν τα χέρια στην πλάτη και προσπαθούσαν να πιάσουν με το στόμα το αυγό. ‘Ετσι με το αβγό σφράγισαν το στόμα λέει η παράδοση και ξεκινούσε την επόμενη μέρα την Καθαρά Δευτέρα η νηστεία. Το αβγό χρησιμοποιείται ως σύμβολο για τη ζωή, την αναπαραγωγή. Εμείς το παίξαμε με παστέλι και τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ. Δεν είναι εύκολο να πιάσεις κάτι δίχως χέρια και χωρίς να βλέπεις !

17406644437631740664750020

17406645018011740664322776 117406646109981740664359339

1740664812611          1740675923210 1740676050571 1

Μετά χορέψαμε παραδοσιακό γαιτανάκι.

20250301 23481220250302 000228

 

 

1740675528596 2

Στο τέλος φτιάξαμε χαρταετό.

ΚΛΟΟΥΝ

Παίζουμε το παιχνίδι ταχυδακτυλουργικά με έναν κλόουν.

Κάθε παιδί διαλέγει έναν λαχνό με έναν αριθμό τον οποίον δεν  βλέπουν τα άλλα  παιδιά.

Με πόσες μπάλες θα κάνει ο κλόουν ταχυδακτυλουργικά ?

1740503398047

1740501622751

1740501638144

με 9 μπάλες

1740501503944

με 6 μπάλες

1740501526338 1

με 7 μπάλες

1740502562118 1

με 5 μπάλες

1740501611673 1

με 8 μπάλες

1740503604012 1

με 10 μπάλες

1740501542274 1

με 10 μπάλες

1740503521201 1

με 6 μπάλες

1740504055995

με 12 μπάλες

Τα παιδιά θεατές πρέπει να μαντέψουν τον λαχνό – αριθμό.

Ονομάζουμε τους αριθμούς , μετράμε , συγκρίνουμε , δουλεύουμε τις έννοιες μεγαλύτερο από, μικρότερο από, λιγότερο/περισσότερο.

 

 

 

Πιγκουίνοι

Την Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε πιγκουίνοι.

1740407001636

1.Βάψαμε μια μάσκα πιγκουίνου.

1740407022724 1

2. Κόψαμε ένα πορτοκαλί παπιγιόν και πόδια.

1740407210417 1

3. Κόψαμε μια μεγάλη άσπρη κοιλιά.

Τα κολλήσαμε όλα αυτά σε μια μαύρη σακούλα απορριμμάτων και έτοιμη μια απλή φορεσιά.

1740406685969

 

Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ Page 1ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ Page 2

Τι σημαίνει τσίκνα ? Τα παιδιά γνωρίζουν την λέξη και απαντούν τι σημαίνει.

Μετά την Τσικνοπέμπτη ξεκινά η αρχή της Αποκριάς. Επειδή παλιά η πλειονότητα των ανθρώπων νήστευε, ψήνανε την Τσικνοπέμπτη, για να μην περισσέψει κρέας στα νοικοκυριά.

Με την κρεατοφαγία της Τσικνοπέμπτης οι άνθρωποι προετοιμάζονται για την νηστεία του Πάσχα. Συμβολίζει το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης.

Την περασμένη Πέμπτη οι κύριες του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μας κέρασαν σάντουιτς

174040689863917404068986291740406963812 1

Παίζω με τους αριθμούς

Με εικονογραφημένες καρτέλες χιονάνθρωπων παίζουμε πολλά παιχνίδια , για να εμπεδώσουμε τους αριθμούς.

1739905507272

    • Ξεκινάμε από τον μικρότερο αριθμό – βρίσκουμε τον επόμενο, δημιουργούμε αριθμογραμμή.
    • Ξεκινάμε από τον μεγαλύτερο – βρίσκουμε τον προηγούμενο , δουλεύουμε αντίστροφα δηλαδή ανάποδα ,  από ότι μετράμε.
    • Δημιουργούμε ζευγάρια. Τι γράφει ο χιονάνθρωπος. Αναγνωρίζω και ονομάζω τον αριθμό.
    • Βρίσκω μετά τα κουμπιά του χιονάνθρωπου και δημιουργώ παζλ. Αντιστοιχίζω  τον αριθμό με τα ανάλογα κουμπιά.

1739899508271 11739899508263 11739905857654 11739906054867

 

Βρίσκουμε τον προηγούμενο ή τον επόμενο αριθμό, δουλεύοντας με σημείο αναφοράς τον μεσαίο αριθμό.

1739899890102 11739899932544 11739899833747 1