23nipkater's blog

Παρέχεται από το Blogs.sch.gr

Θεατρική παράσταση «Τα 7 ποτάμια»

Νοέ 202228

Σήμερα παρακολουθήσαμε την πρώτη θεατρική παράσταση για τη φετινή χρονιά.
«Τα εφτά ποτάμια» του Θανάση Μαργαρίτη.
Σε μια πολιτεία που έχει χαθεί η ελπίδα και η πίστη στο όνειρο και μαζί τους έχουν χαθεί και τα χρώματα από παντού, οι μικροί ήρωες της πολιτείας ξεκινούν ένα ταξίδι σε επτά διαφορετικές χρωματιστές Πολιτείες για να ανακαλύψουν τα χρώματα και την ελπίδα και να τα φέρουν πίσω στον τόπο τους. Σε κάθε πολιτεία συναντάνε πολλά διαφορετικά και ξεχωριστά πρόσωπα για να ανακαλύψουν και οι ίδιοι πόσο σημαντική είναι η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα των ανθρώπων και ο σεβασμός στους γύρω μας.
Μια  υπέροχη παράσταση γεμάτη πολλά χρώματα ,κέφι, ζωντάνια, ελπίδα και σεβασμό!

DSC07804 DSC07809 DSC07810 DSC07822 DSC07842 DSC07843 DSC07850 DSC07860 DSC07879 DSC07896

Το απολαύσαμε και το ευχαριστηθήκαμε…γιατί σημασία έχει στη ζωή η αγάπη και η ελπίδα, καθώς και ο σεβασμός στο διαφορετικό που συναντάμε στη ζωή μας!

Από την ελιά στο λάδι

Νοέ 202225

Από την ελιά στο λάδι                               

  Νοέμβρης, ο μήνας της ελιάς και οι περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν το λιομάζωμα. Η ελιά είναι το πολυτιμότερο και πιο αγαπημένο δέντρο των Ελλήνων, συνδέεται  με την αρχαιότητα, με τη θρησκεία, με τη διατροφή, με την φαρμακευτική, με την ιατρική και υπάρχουν μύθοι, παραδόσεις, ποιήματα, τραγούδια, παροιμίες για την ελιά.

1η Δραστηριότητα

Θέμα συζήτησης: « Η ελιά και το λάδι»

Γνωριμία με το δέντρο ( αειθαλές, που ευδοκιμεί, σε τι κλίματα, τι καρπούς παράγει και γενικότερα τι μας δίνει η ελιά κ .τ .λ)

.jpg

Εμπλουτισμός λεξιλογίου μέσα από λίστες αναφοράς με λέξεις: ελαιόδεντρο, ελαιώνας, λιομάζωμα, ελαιοπαραγωγός, ελαιοτριβείο).

       Ελαιώνας                                                                                                                                      

olives 1680x840 rdax 65

Λιομάζωμα παλιά…..

neakriti news image.aspx 2cover 

 …..και τώρα

images    3 1  rc

Ελαιοτριβείο

λήψης 5  λήψης 1 1  λήψης 2 1

Σύνθεση της λέξης «ΕΛΙΑ».

2η Δραστηριότητα

Θέλοντας να διαπιστώσουμε τις προϋπάρχουσες εμπειρίες και γνώσεις των παιδιών για το θέμα παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής  το «λιομάζωμα στη Μυτιλήνη» του Θεόφιλου για το Λιομάζωμα. Στη συνέχεια τα παιδιά απέδωσαν τον πίνακα εικαστικά.

Παρατήρηση του πίνακα  ( σχολιασμός και εμπέδωση της διαδικασίας του λιομαζώματος, απαρίθμηση των αντικειμένων και των προσώπων που υπάρχουν σ’ αυτόν ).

pizap.com14797296521291

Στη συνέχεια τα παιδιά απέδωσαν τον πίνακα εικαστικά.

Σχετικά  φύλλα εργασίας με τον πίνακα του Θεόφιλου.

   20221123 122956 

DSC07782 DSC07784  DSC07785  DSC07783

Άλλες εργασίες μας…

20221124 13262220221124 104501   DSC07787DSC07788   DSC07786 20221123 120911  DSC07789  20221123 122929

3η Δραστηριότητα

Προβολή βίντεο με τις φάσεις του λιομαζώματος και της διαδικασίας παραγωγής λαδιού στο ελαιοτριβείο. Δείξαμε καρτέλες με τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού και είδαμε  σε βίντεο πως  γίνεται το μάζεμα της ελιάς

https://www.youtube.com/watch?v=FQ0LvDt6lZA.

https://www.youtube.com/watch?v=FQ0LvDt6lZA&t=106s

4η Δραστηριότητα

Ελιά και μυθολογία

Είδαμε σε βίντεο το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και διαπιστώσαμε πώς πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας. Τι πρόσφερε η Αθηνά και τι ο Ποσειδώνας και τι αποφάσισαν οι κριτές.

Ενδεικτική εργασία των παιδιών

20221124 104331

Αφήγηση του μύθου από τα παιδιά με τη βοήθεια ερωτήσεων.

https://www.youtube.com/watch?v=Tb1FQyn5_OY&t=8s

5η Δραστηριότητα

Εκμάθηση του τραγουδιού « Ντήλι, Ντήλι το καντήλι» . Προβολή και ακρόαση του τραγουδιού από το διαδίκτυο.

https://www.youtube.com/watch?v=ps2-QX2VWdo

6η Δραστηριότητα

Επεξεργαζόμαστε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά.

Οι ελιές του Van Gogh

Vincent van Gogh Olive Trees with Yellow Sky and Sun  ba26dae4664f976fccfa812deb61a876 Gogh Vincent van La Cueillette des Olives 768x480  

  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο κάθε ζωγράφος;
  • Ποια κυριαρχούν περισσότερο στα έργα τέχνης
  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε για τις ελιές και τους ελαιώνες;
  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε για τα πρόσωπα των έργων και ποιά για το φόντο;
  • Ποια εποχή νομίζετε ότι δείχνει ο κάθε πίνακας ;
  • Πώς νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε τον κάθε πίνακα;
  • Τί κάνουν οι άνθρωποι στους πίνακες ζωγραφικής;
  • Τι χρησιμοποιούν για να ρίξουν τις ελιές στο έδαφος;
  • Πού τοποθετούνται οι ελιές αφού τις μαζέψουν;
  • Τί στρώνουν κάτω από τα ελαιόδεντρα;
  • Τί πιστεύετε ότι θα κάνουν τις ελιές μου μαζεύουν;
  • Πού χρησιμοποιείται το λάδι;
  • Ποιος πίνακας σας άρεσε περισσότερο και γιατί;

7η Δραστηριότητα

Ανάγνωση της ιστορίας « Η Κιβωτός του Νώε» από τη βίβλο ( σχολιασμός, ανάλυση της ιστορίας , αφήγηση από τα παιδιά, τι συμβολίζει η ελιά στην ιστορία μας).

8η Δραστηριότητα

Συζήτηση για τη χρήση και την σημασία του ελαιόλαδου στον Χριστιανισμό ( το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται στα μυστήρια της Εκκλησίας όπως στη βάφτιση και στο Ευχέλαιο ), αλλά και που το χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Αναφερθήκαμε  στη βάφτιση όπου ο νονός μας βάζει το λάδι.

images 1   λήψης 4 1  20221124 133301

9η Δραστηριότητα

Εκμάθηση και εξήγηση παροιμιών για την ελιά και το λάδι.

Μερικές από αυτές είναι: την έκανες τη λαδιά σου, λαδώνω το εντεράκι μου, μου έβγαλες το λάδι.

38349609fc58c9d37e920e722695cebb  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ Σελίδα 13 300x212ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ Σελίδα 06 

VKCU2c156YuKVP   UGa1pz8w5TehkP   IQlCBB3wQugy Z

20221123 125315

Συνθέσεις λέξεων. Βρήκαμε σύνθετες και παράγωγες λέξεις με συνθετικό την ελιά και το λάδι. ( ελιά και λάδι, ελιά και ψωμί, ελιά και χρωματιστής, λάδι και πανί, λάδι και κουλούρια, λάδι και τυρί, λάδι και ξύδι κ .α).

Ελαιόλαδο-ελαιοχρωματιστής-λαδόπανο-λαδοκούλουρα-λαδοτύρι-λαδόξυδο κ.α

20221123 125249   Ku9fp1RjxXzHzx 1  RFfWoCrhm0j1tD

10η Δραστηριότητα

Παιχνίδι :  « Ελιά , ελιά μαυροελιά πόσα φύλλα στα κλαδιά;» .Αυτά τα λόγια λέει ένα παιδί στην παρεούλα και σχηματίζει κρυφά με τα δαχτυλάκια του από πίσω τον αριθμό της επιλογής του. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν ποιόν αριθμό σχημάτισε με τα δάχτυλα του. Συνεχίζει το παιδί που μάντεψε σωστά τον αριθμό.

20221123 125346      20221123 124321 1

11η Δραστηριότητα

Συζήτηση για την ελιά στην αρχαιότητα μέσα από εικόνες και πληροφοριακό υλικό του διαδικτύου ( πού και πώς χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες το λάδι, η καλλιέργεια της ελιάς στα αρχαία χρόνια που αποδεικνύεται μέσα από ευρήματα ελιών μέσα σε αγγεία αλλά και μέσα από διάφορες μαρτυρίες , η αποθήκευση του λαδιού και των ελιών σε μεγάλα πήλινα πιθάρια καθώς και για το λιοτρίβι τα χρόνια εκείνα).

thumb 1c3df h3  arxaiologiko mouseio irakliou kriti DSC 7271 images 2 WaterMark 2020 07 31 09 34 00 λήψης 5 1 λήψης 6

12η Δραστηριότητα

  Διαβάσαμε ένα παραδοσιακό παραμύθι για την ελιά και ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε εντύπωση.

20221124 132358

13η Δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τους ολυμπιακούς αγώνες και παρατηρήσαμε τον κότινο με τον οποίο βραβεύονταν οι νικητές των αγώνων. Κατασκευάσαμε στεφάνι ελιάς , αναφέρθηκε  η ονομασία του και ο συμβολισμός του ( « κότινος», σύμβολο νίκης και ειρήνης)

20221124 133317   λήψης 3 1

14η Δραστηριότητα

1. Κάναμε πειράματα με το λάδι. Τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι θα γίνει αν ρίξει η κυρία λάδι στο νερό και είδαμε ότι το λάδι παραμένει ψηλά πάνω στο νερό.

2.  Ακόμη κάναμε το πείραμα με το νερό, το οινόπνευμα και το λάδι και είδαμε ποιο από τα τρία θα εξατμιστεί πρώτο, ποιο δεύτερο και ποιο τρίτο.

20221124 115413 1  20221124 115243 1

15η Δραστηριότητα

Και βέβαια φάγαμε τι άλλο…….

Ψωμί με λάδι και ρίγανη!!! Πεντανόστιμο!!!

20221124 115942    20221124 115812

16η Δραστηριότητα

Ομαδική εργασία του δέντρου της ελιάς

DSC07803

 

Πολυτεχνείο

Νοέ 202216

Εν όψη της γιορτής του Πολυτεχνείου και με σκοπό να τιμήσουμε τους γνωστούς και άγνωστους εκείνους ήρωες που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για τα υπέρτατα αγαθά της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ πραγματοποιήσαμε τις παρακάτω δραστηριότητες.

1η Δραστηριότητα

Βλέπουμε βιντεάκια για την εξέγερση του Πολυτεχνείου: «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου-17 Νοεμβρίου – Τι γιορτάζουμε- Μαθαίνουμε κι αλλιώς».

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&t=1s

Αναφορά στα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από εποπτικό υλικό.

2η Δραστηριότητα

Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού « Η κυρά Δημοκρατία» της Αρμενιάκου Κωνσταντίνας 

17 Νοεμβρίου – παραμύθι – δραματοποίηση…. | PAREOYLA

https://www.youtube.com/watch?v=A8c6JGDnOEk&t=2s

3η Δραστηριότητα

Ψυχοκινητικό παιχνίδι : Ο δράκος «τρομοκρατίας» κοιμάται και όσο κοιμάται τα παιδιά είναι ελεύθερα να κινηθούν, να μιλήσουν , να χορέψουν. Σαν ξυπνήσει όμως…Αλίμονο. Πρέπει όλοι να μείνουν ακούνητοι, πετρωμένοι γιατί μαύρο φίδι που τους έφαγε.

4η Δραστηριότητα

Παρακολουθούμε το βιντεάκι « 12410 και 1  Τριαντάφυλλα». Ακολουθεί συζήτηση.

https://www.youtube.com/watch?v=aif8RyTx9iA

5η Δραστηριότητα

Ανάγνωση του παραμυθιού « Η Σοφή Ελιά» της Καμαράτου Γιαλλούση Ειρήνης. 

Η σοφή ελιά

https://www.youtube.com/watch?v=Yr6lEf1zuL8&t=4s

6η Δραστηριότητα

Ανάγνωση ιστορίας : « Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου. Με αφορμή την ιστορία συζητάμε για την έννοια του πολιτεύματος, της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Ζωγραφίζουν τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης και συζητάμε τις ζωγραφιές στον κύκλο. 

20221116 090459  20221115 120703  20221115 120843  

 20221116 090334  20221116 090320 

https://www.youtube.com/watch?v=6s0iGIHGyDg&t=56s

Παρακάτω παραβάλουμε το κουκλοθέατρο της «Ντενεκεδούπολης»

https://www.youtube.com/watch?v=hVHBfwJE6as&t=11s

7η Δραστηριότητα

Κατασκευή περιστεριού της Ειρήνης με γλωσσοπίεστρο.

DSC07619  20221116 124830  20221116 124759  20221116 124822

8η Δραστηριότητα

Παρατηρούμε τις εικόνες των φοιτητών του Πολυτεχνείου και σχολιάζουμε τα συνθήματα που βλέπουμε στα πανό που κρατούν. Ακούμε τα συνθήματα από το youtube και τα παιδιά επαναλαμβάνουν ρυθμικά. Σε φύλλο εργασίας γράφουν όπως μπορούν το σύνθημα: « Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία».

λήψης  λήψης 4  λήψης 3

λήψης 1  λήψης 2  f5074b8a6004b31a5a6fb31e4478d5ba L

9η Δραστηριότητα

Τραγούδι : Μαθαίνουμε το τραγούδι « Τα παιδιά ζωγραφίζουν». Παρατηρούμε τους στίχους του τραγουδιού σε εικονόλεξο στον πίνακα. Συζητάμε για την ανάγκη και το δικαίωμα των παιδιών να ζήσουν ελεύθερα σε ένα κόσμο ειρηνικό.

Παρατηρούμε σε εικόνες τα σύμβολα της ειρήνης ( περιστέρι, ο κύκλος με τις γραμμές). (εικόνες από το διαδίκτυο).

21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΕΙΡΗΝΗΣ | Δημοτικούλια!!!    Το σύμβολο ειρήνης

Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι χτυπώντας τον ρυθμό με μουσικά όργανα. 

https://www.youtube.com/watch?v=LLOXlhdxDMc&t=47s

10η Δραστηριότητα

Φύλλα εργασίας σχετικά με την Γλώσσα, τα Μαθηματικά , το Περιβάλλον.(Τα φύλλα εργασίας τα αναζητήσαμε στο διαδίκτυο).

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑς ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | 8ο Νηπιαγωγείο ΙΛΙΟΥΝηπιαγωγός απο τα Πέντε: ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | Fall kindergarten, Crafts, BlogΝηπιαγωγός από τα πέντε...: ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | Fall kindergarten, Kindergarden, Love my job ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: 3 φύλλα εργασίας. ~ Los Niños  Φύλλα Εργασίας για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ~ Los Niños

DSC07613   DSC07606  DSC07614  

Φτιάξαμε και το συννεφόλεξό μας με λέξεις σχετικές με την θεματική μας ενότητα: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

.jpeg

από κάτω από: Πολυτεχνείο | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πολυτεχνείο    

Αποταμίευση

Νοέ 202213

Τι είναι αποταμίευση;

Είναι μια λέξη που αφορά την οικονομία και τη συσσώρευση αγαθών ή χρημάτων για μελλοντική χρήση.

1η Δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τις λέξεις της αποταμίευσης και τις παροιμίες γι΄ αυτή.

20221109 092818     20221109 093120

2η Δραστηριότητα

Δείξαμε τα χρήματα ευρώ, κέρματα και χαρτονομίσματα.

20221109 091601   20221109 091416

3η Δραστηριότητα

Ρωτήσαμε γιατί μας χρειάζονται τα χρήματα για να…ικανοποιούμε τις ανάγκες μας!!

Τι μπορούμε να αγοράσουμε και τι όχι.

4η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε την Τσεπούλα και τον Κουμπαράκο.

5η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε το «Αν κάθε μέρα», βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου.

Αν κάθε μέρα, των Α. Παπαθεοδούλου- Μ. Δεληβοριά - Elniplex

6η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα του Αισώπου.

https://www.youtube.com/watch?v=04D2ArSJUis

20221109 091828

 

7η Δραστηριότητα

Ρωτήσαμε τα παιδιά  αν μπορούμε να αγοράσουμε ότι θέλουμε με τα χρήματα

20221109 092320  20221109 092210   20221109 092126    20221109 092048

Τι μπορούμε να κάνουμε δωρεάν;

Τέλος κάναμε τον κουμπαρά – πάντα, αυτό το όμορφο ζωάκι και υποσχεθήκαμε ότι θα το ταΐζουμε πάντα…

20221101 125536  

κουμπαράς 1

 

 

από κάτω από: Αποταμίευση | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποταμίευση    

Σεισμός

Νοέ 202213

Πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η προβλεπόμενη άσκηση σεισμού και από τα δυο τμήματα του νηπιαγωγείου.

  Σκοπός της άσκησης ήταν να διασφαλίσουμε ετοιμότητα και συντονισμό των εκπαιδευτικών και των νηπίων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου σεισμού.

  Τα νήπια ενημερώθηκαν για το τι είναι σεισμός, ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά τη διάρκεια του σεισμού ,είτε είμαστε στην τάξη είτε στο σπίτι και τι θα κάνουμε μετά το σεισμό μέσα από εικόνες, βίντεο και αφίσες του ΟΑΣΠ.

https://www.youtube.com/watch?v=PDQFQfA4yKU

https://www.youtube.com/watch?v=cZZuxvixjMk

Αν βρισκόμαστε στην τάξη με το σύνθημα  ΣΕΙΣΜΟΣ!!! καλυπτόμαστε…περιμένουμε να τελειώσει ο σεισμός …κάνουμε γραμμή για να βγούμε έξω…και  τέλος πάμε στο χώρο συγκέντρωσης.

20221021 102411  DSC07231   DSC07230  DSC07226 Αντιγραφή  DSC07225 Αντιγραφή  DSC07224    DSC07233 Αντιγραφή   DSC07234 20221021 102551    DSC07234 20221021 102641  DSC07227 Αντιγραφή

 

από κάτω από: Σεισμός, Φθινόπωρο 2022 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σεισμός    

28η Οκτωβρίου

Νοέ 20227

Ο εορτασμός της επετείου της 28ης  Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας δίνει πάντα την ευκαιρία να επεξεργαστούμε με τα παιδιά ιστορικά γεγονότα, εστιάζοντας στις έννοιες της ειρήνης και της ελευθερίας, χωρίς να ξεχνάμε τις ηρωικές θυσίες των προγόνων μας.

Με αφορμή λοιπόν τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου ακολούθησε η επεξεργασία του θέματος με τους μαθητές, με τις παρακάτω δραστηριότητες.

1η Δραστηριότητα

Ξεκινήσαμε διερευνώντας τις γνώσεις των παιδιών για το τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου.

Αφορμή ήταν οι εικόνες εκείνης της εποχής.

Ξεκινήσαμε το θέμα με το « Σαν παραμύθι» της Γαλάτειας Σουρέλη. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το γίγαντα  και τον νάνο .

Είδαμε το βίντεο με τον γίγαντα και τον νάνο και συζητήσαμε για την έννοια της υπεροχής του δυνατού απέναντι στον αδύναμο.

Παρακολούθησαν  στον ηλεκτρονικό υπολογιστή αποσπάσματα από την κήρυξη του πολέμου, τον πόλεμο ,τη νίκη. Είδαμε  το βιντεάκι από το Ελληνικό Αντιτορπιλικό, «Έλλη», που χτυπήθηκε από το Ιταλικό υποβρύχιο.

 2η Δραστηριότητα

Παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο που εξιστορεί τα γεγονότα με πολύ απλό τρόπο.

https://www.youtube.com/watch?v=WF0-Wpur3V0

 

Ακολουθεί συζήτηση και τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις:

  • Τι γιορτάζουμε τον Οκτώβριο;
  • Ποιοι πολέμησαν με ποιους;
  • Γιατί πολέμησαν;
  • Ποιος ήταν Ο Ιωάννης Μεταξάς;
  • Τί είπε σε ποιόν;
  • Πού πολεμούσαν;
  • Τί φορούσαν οι φαντάροι;
  • Τί φώναζαν οι φαντάροι;
  • Πώς βοηθούσαν οι γυναίκες ;
  • Ποιο είναι το σύμβολο της χώρας μας;

 3η Δραστηριότητα

Δραματοποίηση της σκηνής όπου ο Ιταλός Πρέσβης Γκράτσι πήγε ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου 1940  να ζητήσει από τον τότε πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά να του παραδώσει την Ελλάδα και εκείνος του απάντησε «ΟΧΙ»

 4η Δραστηριότητα

Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού « Ο σπόρος της Ειρήνης».  σπορος της ειρηνης

5η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε «Το ασπρογάλανο πανί» της Γαλάτειας Σουρέλη και κατανοούμε από πού πήρε το χρώμα της η Ελληνική σημαία. Παρατηρούμε τη  σημαία και διαπιστώνουμε ότι αποτελείται από πέντε μπλε λωρίδες και τέσσερις άσπρες .Σε κάθε ρίγα αντιστοιχεί και από μία συλλαβή της έκφρασης «Ε-λευ-θε-ρί-α ή  Θά- να-τος».

Screenshot 1 1

6η Δραστηριότητα

Καταλήξαμε ότι προτιμούμε την ειρήνη από τον πόλεμο και διαβάσαμε το παραμύθι της Φρόσως Χατόγλου «Το κανόνι της ειρήνης». Μιλήσαμε για τα χρώματα και τις λέξεις της ειρήνης και του πολέμου.  Είδαμε και γράψαμε το σύμβολο της ειρήνης και του πολέμου.

20221108 091836

7η Δραστηριότητα- Κατασκευές

  • Κατασκευάζουμε το τρίπτυχο για την 28η Οκτωβρίου 
  • Κατασκευάζουμε τον φαντάρο με το αλεξίπτωτο  και χρωματίζουμε την γυναίκα Ηπειρώτισσα  20221107 132010
  • Κατασκευάσαμε την Ελληνική Σημαία την οποία κρατήσαμε την ημέρα της γιορτής απαγγέλλοντας τα ποιήματά μας.
    20221108 092117   20221027 091036    20221027 091920

Φύλλα εργασίας 

8η Δραστηριότητα

Ενδεικτικές εικόνες από τα φύλλα εργασίας που εργάστηκαν τα παιδιά 

Μάθαμε τις λέξεις του έπους, ΑΕΡΑ, 1940, ΟΧΙ, ΣΗΜΑΙΑ και τις γράψαμε.

  20221108 092901   20221108 122824    20221108 093327 20221108 093202       

20221108 092734     20221108 092642

                           

 

 

από κάτω από: 28η Οκτωβρίου 2022 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου    

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Οκτ 202229

Φθινόπωρο ξανά και οι εργασίες ξεκινούν….

1η δραστηριότητα

Συζήτηση και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για το φθινόπωρο.

2η Δραστηριότητα

Παρατηρούν τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο.

  • Αναγνώριση χρωμάτων
  • Ξεχωρίζουν τους πίνακες που υπάρχουν πρόσωπα
  • Αναγνωρίζουν την εποχή.
  • Αλλαγή της φύσης
  • Πρωτοβρόχια
  • Οι δουλειές των γεωργών
  • Προετοιμασία των ζώων να υποδεχτούν το χειμώνα.
  • Μήνες καιρικές συνθήκες, γιορτές.

Ακούνε το «φθινόπωρο του Σπανουδάκη» και ζωγραφίζουν τι βλέπουν έξω από το παράθυρο.

https://www.youtube.com/watch?v=YIGu0hn-bpk

3η Δραστηριότητα

Το φθινόπωρο με τις αισθήσεις μου: Τι βλέπω, τι ακούω, τι μυρίζω, τι πιάνω. Ομαδική κατασκευή

4η Δραστηριότητα

Παίζουμε με τα χρώματα του φθινοπώρου. Τα παιδιά σε ομάδες με κορδέλες κίτρινες, κόκκινες, πορτοκαλί, καφέ. Όσο παίζει η μουσική κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Με την παύση της μουσικής ομαδοποιούνται ανά χρώμα.

5η δραστηριότητα

Τα παιδιά κάθονται σε μια καρέκλα κυκλικά, φορούν στο χέρι τους μια χρωματιστή κορδέλα. Ένα παιδί όρθιο στη μέση φωνάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν το χρώμα αυτό αλλάζουν γρήγορα θέση πριν προλάβει το όρθιο παιδί  και τους πάρει τη θέση .

6η δραστηριότητα

Ακούμε το μουσικό κομμάτι «Οι τέσσερις εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι-Φθινόπωρο, 1ο μέρος» από το youtube

( Συνέχεια…)

7η Δραστηριότητα 

Βγήκαμε στην αυλή για να δούμε τα χρώματα της φύσης τώρα το φθινόπωρο, τα φύλλα των δέντρων, το αεράκι που αγγίζει τα μαγουλάκια μας. Μαζεύαμε φύλλα, τα πετούσαμε ψηλά και τα φέραμε μέσα στην τάξη μας. Ύστερα τα κολλήσαμε σε ένα χαρτί και φτιάξαμε φυλλο-ανθρωπάκια.

20221121 112535 Αντιγραφή   20221121 112538 1 1

20221121 114636    20221121 121320   20221121 121344

8η δραστηριότητα

  Φρούτα φθινοπωρινά 

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα, τα πιάσαμε, τα μυρίσαμε, είδαμε τα χρώματά τους,  κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με βάση το χρώμα και το μέγεθος.   Τέλος τα καθαρίσαμε, κάναμε μία ωραία φρουτοσαλάτα και άρχισε η μάχη για το φαγοπότι!

20221122 092832  20221121 103204  20221122 100133 

20221122 100930   20221122 104049   20221122 104109

Κάποιες από τις εργασίες μας…

20221118 122203 . 20221118 122220   20221118 112945   20221118 112845

9η Δραστηριότητα

Και αφού μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα αναφερθήκαμε στην ιστορία για το αστέρι της μηλιάς.

 «Το αστέρι της μηλιάς»

Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα περιβόλι φύτρωσε μια μηλιά. Κάθε που νύχτωνε κοιτούσε ψηλά στον ουρανό τα  αστέρια που λαμπύριζαν.  Πόσο πολύ θα ήθελε να είχε κι αυτή ένα τέτοιο λαμπερό αστέρι δικό της!!!

     Ένα βράδυ η καλή νεράιδα του περιβολιού ήρθε για να πραγματοποιήσει μια ευχή της μικρής μηλιάς. Χωρίς δισταγμό  η μικρή μηλιά είπε στη νεράιδα την επιθυμία της για ένα δικό της αστέρι. Η νεράιδα υποσχέθηκε πως αν η μηλιά ήταν ένα καλό δέντρο και μεγάλωνε και δυνάμωνε και γέμιζε κόκκινα ώριμα μήλα, η ευχή της θα  γινόταν πραγματικότητα.

     Η μικρή μηλιά έβαλε τα δυνατά της. Κάθε ηλιόλουστη μέρα σήκωνε τα κλαδιά της προς το ζεστό ήλιο, και κάθε βροχερή μέρα οι ρίζες της  ρουφούσαν το νερό που χρειαζόταν για να μεγαλώσει. Έτσι πέρασαν πολλές εποχές και η σκληρή δουλειά που έκανε τελικά απέδωσε, και έγινε ένα από τα μεγαλύτερα δέντρα στον κήπο με κλαδιά μεγάλα και γερά γεμάτα με ζουμερά ώριμα μήλα. Περίμενε και περίμενε υπομονετικά την νεράιδα  να έρθει και να  της δείξει όλα όσα είχε κάνει και αυτή να  πραγματοποιήσει τη ευχή της.

    Ο καιρός  όμως περνούσε και η μηλιά έχανε τις ελπίδες της ώσπου μια μέρα η νεράιδα ήρθε επιτέλους. Το δέντρο κούνησε τα κλαδιά του με ενθουσιασμό δείχνοντας τα μήλα που ήταν φορτωμένη. «Κοίτα», είπε,» έχω δουλέψει τόσο σκληρά και έχω κάνει πολλή υπομονή περιμένοντας. Πότε επιτέλους θα πάρω το αστέρι που μου υποσχέθηκες ; «Ω!! αγαπητό μου δέντρο» απάντησε η νεράιδα, «η ευχή σου έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Τώρα έχεις στα κλαδιά σου όχι μόνο ένα  αλλά τόσα πολλά αστέρια όσα θαύμαζες στο ουρανό τα βράδια».

    «Μα πού είναι;», αναρωτήθηκε η μηλιά. «Το μόνο που βλέπω στα κλαδιά μου είναι φύλλα και ώριμα μήλα».

Η καλή νεράιδα  απαλά τη χάιδεψε και της είπε «απλά κοίτα  μέσα σε καθένα από αυτά τα μήλα. Εκεί θα βρεις ένα  κρυμμένο ξεχωριστό  αστέρι. Είναι έτοιμο να το ανακαλύψει ο τυχερός που θα διαλέξει ένα από τα μήλα σου που με τόση προσπάθεια έχεις μεγαλώσει».

20221121 111649   20221121 111706 

10η Δραστηριότητα

Παιδί & Μαθηματικά

Αντιστοιχίζουμε τον αριθμό στα μήλα (πράσινα-κόκκινα-κίτρινα) με την πληθυκότητά του.

DSC07791 DSC07792 DSC07793

DSC07794 DSC07795

11η Δραστηριότητα

Ομαδική κατασκευή του δέντρου της μηλιάς από ομάδες παιδιών.

DSC07799   DSC07797   δεν τελείωσε βέβαια ,περιμένουμε να στεγνώσει για να την δείτε!!!!

 

 

 

 

 

από κάτω από: Φθινόπωρο 2022 | με ετικέτα , , , , , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ    

4η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Οκτ 202229

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα των ζώων.

Γνωρίσαμε την Λάικα, ένα υπέροχο σκυλάκι, μια ιστορία για τα αδεσποτάκια μέσα από ένα βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=geGNYDbqp3E

 

Εκφράσαμε τα συναισθήματά μας απέναντι στα ζωάκια, προτείναμε τρόπους φροντίδας και υπευθυνότητας απέναντι στο αγαπημένο μας ζωάκι.

1η δραστηριότητα

Με αφορμή τους  πίνακες ζωγραφικής με ζώα ξεκινούμε συζήτηση για το αν έχουμε ζωάκια στο σπίτι, πώς τα ονομάσαμε και αν δεν έχουμε ποιο ζωάκι θα θέλαμε να έχουμε.

4.Emile Munier playing with the kitten 1893   .jpg  με τη γατα    το σκυλι.jpg

2η δραστηριότητα

Διαβάζουμε, επεξεργαζόμαστε και δραματοποιούμε το παραμύθι « Ξουτ».

3η δραστηριότητα

Μαθαίνουμε αινίγματα για τα ζώα π.χ

  • Πονηρή, αλλά συγχρόνως έξυπνη. Ποια είναι; ( αλεπού)
  • Από δέντρο δροσερό βγαίνει ένα κλαδί ξερό ( η αγελάδα και το κέρατο της)
  • Πέφτει στο κρεβάτι με φορεμένα παπούτσια ( άλογο)
  • Νιαου νιαου στα κεραμίδια και δεν τρώει τα κρεμμύδια. ( γάτα)
  • Κορώνα φορεί, βασιλιάς δεν είναι, την ώρα λέει ρολόι δεν είναι ποιος είναι ( ο κόκορας)
  • Είναι το δυνατότερο από όλα τα πουλιά γι αυτό και τα πετούμενα τον έχουν βασιλιά. ( αετός)

4η δραστηριότητα

Μάθαμε παροιμίες για τα ζώα, όπως:

  •   «Λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια»
  •   «Τσακώνονται σαν τον σκύλο με την γάτα»
  •   «Είναι σαν το ψάρι έξω από το νερό»
  •   «Νηστικό αρκούδι δε χορεύει»
  •   «Όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει»

5η Δραστηριότητα

Κατασκευάσαμε μία κάρτα σκυλάκι

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 3     ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 4      ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 5      ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 6  20221004 120903   20221004 120851   20221004 120839   20221107 092041

και ακούσαμε το τραγούδι,  «Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι» https://www.youtube.com/watch?v=Yty5eJVNlro

 

 

από κάτω από: Παγκόσμια Ημέρα ζώων, Φθινόπωρο 2022 | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ    

1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Οκτ 202229

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990, για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στους ηλικιωμένους, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν.

Η Παγκόσμια Μέρα Ηλικιωμένων έχει στόχο να αναγνωρισθεί η συμβολή των ηλικιωμένων στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη, και αυτό γιατί στη σύγχρονη εποχή οι ηλικιωμένοι παίζουν έναν ολοένα σημαντικότερο ρόλο, μέσω του εθελοντικού έργου τους, της μετάδοσης των εμπειριών και των γνώσεών τους, της βοήθειας που δίνουν στα παιδιά τους, αναλαμβάνοντας να φροντίζουν τα εγγόνια τους, αλλά και της αυξανόμενης συμμετοχής τους στην αγορά εργασίας.

1η Δραστηριότητα

Με αφορμή το παραμύθι « Τα παιδιά του φθινοπώρου» της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου ( Οκτώβριος) κάνουμε μια αναφορά στους δικούς μας παππούδες και γιαγιάδες. Μας τους περιγράφουν, λένε τα ονόματα τους και μας λένε γιατί τους αγαπούν. Έκφραση συναισθημάτων για τον παππού και τη γιαγιά πώς νιώθω όταν είμαι μαζί τους και ευαισθητοποίηση στο θέμα της μοναξιάς που βιώνουν οι ηλικιωμένοι.

2η Δραστηριότητα

Παρουσιάσαμε στα νήπια πίνακες ζωγραφικής του Γεώργιου Ιακωβίδη για τον παππού και την γιαγιά με τα εγγονάκια τους, τους παρατηρήσαμε και τους δώσαμε ένα δικό μας τίτλο. Μας μίλησαν για τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες που τους προσέχουν όταν οι γονείς τους δουλεύουν, τους λένε παραμύθια, τους αγαπάνε, τους φροντίζουν, παίζουν μαζί τους κλπ.antigrafa zografon ellines zografoi alekos iakovidis ta prota vimata πρώτα βήματα 600x804  ΕΓΓΟΝΑΚΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ λήψης 

του παππου και της γιαγιας

3η Δραστηριότητα

Ακούσαμε μαζί το τραγούδι: «Η γιαγιά μας η καλή»

https://www.youtube.com/watch?v=Vbt68aWQcYc

 

4η Δραστηριότητα

Τέλος, ετοιμάσαμε γι΄ αυτούς με πολύ αγάπη ένα μετάλλιο – μενταγιόν και τους δώσαμε το δίπλωμα καλύτερης γιαγιάς και παππού του κόσμου με τις ευχές μας.

ΓΙΑΓΙΑ 1      ΓΙΑΓΙΑ 3      ΓΙΑΓΙΑ 4     ΓΙΑΓΙΑ 5 ΓΙΑΓΙΑ 6      ΓΙΑΓΙΑ 7  παππου

4η Δραστηριότητα

Ασχοληθήκαμε με θέματα λαογραφίας. Η ζωή στα χρόνια της γιαγιάς και του παππού ( σχολείο, παιχνίδια, συνήθειες).

5η Δραστηριότητα

Διασκευάσαμε το τραγούδι » Η καλύτερη μαμά του κόσμου» και όπου η λέξη μαμά την αντικαταστήσαμε με τη λέξη γιαγιά. 

από κάτω από: Παγκόσμια Ημέρα 3ης ηλικίας, Παγκόσμια Ημέρα 3ης Ηλικίας 2022, Φθινόπωρο 2022 | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ    

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Οκτ 202229

Ξεκινούμε τη θεματική από μια συζήτηση για την οικογένεια μας. Από πόσα μέλη αποτελείται, τα ονόματα  των μελών της οικογένειας μας. Γίνεται αναφορά στα είδη των οικογενειών : πυρηνική οικογένεια, μονογονεϊκή , πολύτεκνη. Συζητούμε για το τι έχει η οικογένεια , που ζει και τι κάνει.

1η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε και επεξεργαζόμαστε το παραμύθι « Η μοναδική μου οικογένεια».

2η Δραστηριότητα

Συζητάμε για το τι κάνουμε στο σπίτι όλοι για να βοηθήσουμε την οικογένεια μας. Φύλλο εργασίας ζωγραφίζουμε τί κάνουμε στο σπίτι για να βοηθήσουμε την οικογένεια μας.

3η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε το παραμύθι « Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό». Μετά από συζήτηση παρουσιάζουμε τη μπάμπουσκα ( Ρώσικη κούκλα) και τοποθετούμε τις κούκλες από την μικρότερη στη μεγαλύτερη.

4η Δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τη θεά Εστία την προστάτιδα της οικογένειας στην Ελληνική Μυθολογία και είδαμε ένα βιντεάκι ( Ο κόσμος της Ελληνικής Μυθολογίας, Εστία).

από κάτω από: Φθινόπωρο 2022 | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ    
« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Kατηγορίες

Translate

Σαν σήμερα

10/12: Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου, σε ανάμνηση της υπογραφής της Παγκόσμιας Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που υπογράφτηκε από τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ στις 10 Δεκεμβρίου 1948. Όραμα των εμπνευστών της, ένας κόσμος με δικαιώματα και ελευθερίες χωρίς διακρίσεις.
   - Σχετικές αναρτήσεις

η ώρα είναι….


Σύνδεση



 


Translate

Φθινόπωρο

colorful fall photos tree grove1

Kατηγορίες



Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων