Καλώς ήρθες 2023!

Καλή χρονιά με υγεία και δημιουργία!

Καλωσορίζουμε το 2023 στο νηπιαγωγείο μας, επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Μιλάμε για το πώς περάσαμε, τι ακούσαμε, τι μυρίσαμε, τι πιάσαμε και τι θυμόμαστε.

Θέτουμε τους στόχους μας και λέμε για τις επιθυμίες που θέλουμε να εκπληρώσουμε για το 2023.

1η Δραστηριότητα

Ζωγραφίζουμε τις αναμνήσεις μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων.

20230109 111802

2η Δραστηριότητα

Πρώτες ημέρες του 2023 στο νηπιαγωγείο και παίξαμε με τους αριθμούς 0-3 και σχηματίσαμε το 2023.

20230110 100200 20230110 102927

3η Δραστηριότητα

Στολίσαμε τους αριθμούς του 2023 με χρωματιστά γλασέ χαρτάκια τα οποία πλαισιώσαμε με όμορφα, πολύχρωμα πυροτεχνήματα.

20230113 111610   20230113 112217

Ο Δεκέμβρης και τα Χριστούγεννα 2022

Δεκέμβρης

1η Δραστηριότητα

Οργάνωση νέου μηνιαίου ημερολογίου του Δεκέμβρη( Επισήμανση σημαντικών ημερομηνιών).

Φτιάξαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης των ημερών μέχρι την γιορτή των Χριστουγέννων.

20221208 122835

2η Δραστηριότητα

Γνωριμία με το νέο μήνα και με την αλλαγή της εποχής ( Επισήμανση λαογραφικών στοιχείων , παροιμίες, λαϊκές ονομασίες του Δεκέμβρη, προέλευση ονόματος και τέλος τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του όπως το κρύο, η μείωση του φωτός ,το τέλος της σποράς και οι χριστιανικές γιορτές.

Φύλλο εργασίας: «ο Δεκέμβρης» ( να γράψουν τη λέξη , να κυκλώσουν τα γράμματα).

3η Δραστηριότητα:

Σύνθεση της λέξης « Δεκέμβριος» στην παρεούλα.

Έρχονται Χριστούγεννα

1η Δραστηριότητα

Η γιορτή της ελπίδας και της αγάπης για μικρούς και μεγάλους.

Για να μπούμε σε χριστουγεννιάτικο κλίμα στολίσαμε αρχικά το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας.

Συζήτηση για το έθιμο του στολίσματος του ελάτου τα Χριστούγεννα. Ανάγνωση του παραμυθιού « Ένα ελατάκι για τον Τάκη»

20221207 120932  20221207 122230

2η Δραστηριότητα

Αναφορά στα έθιμα των Χριστουγέννων( κάλαντα, τα παραδοσιακά γλυκά  των Χριστουγέννων, βασιλόπιτα) δείχνοντας σε βίντεο τον αγαπημένο τους picou-picou .

. https://www.youtube.com/watch?v=SuTi1QuhD6k  

Ακούμε και τραγουδάμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς .

Τα έθιμα των Χριστουγέννων μέσα από τις πέντε αισθήσεις μας. Βλέπουμε εποπτικό υλικό και ακολουθεί συζήτηση. Παίζουμε ψηφιακά παιχνίδια που αφορούν τα έθιμα των Χριστουγέννων.

3η Δραστηριότητα

Γράψαμε γράμμα προς τον Άγιο Βασίλη.

20221208 084142  20221208 123101 1  20221208 124010

4η Δραστηριότητα

Ανάγνωση της « Ιστορίας της Γέννησης» και παρακολούθηση του σχετικού video.

Περιγραφή της ιστορίας από τα παιδιά βλέποντας τις σχετικές εικόνες. Τοποθέτηση εικόνων με τη σωστή χρονική ακολουθία.

Αναφερθήκαμε στην γέννηση του Χριστού παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής με θέμα την γέννηση.

AnUnLza 71uEiT    CLBXTW5TuEaKm  LdMVKrk3vXX 4L 1

vQOA07jzvvqo4q  nU6up A4ya Ldj   fLCA4B8Qq4cGrv 1

5η Δραστηριότητα

Επικέντρωση της συζήτησης στους τρείς μάγους. Ο Μελχιόρ πρόσφερε στον Χριστό χρυσό , θέλοντας έτσι να δείξουν ότι τιμούσαν το βασιλιά. Ο Γασπάρ πρόσφερε λιβάνι, που συμβολίζει την θυσία που θα έκανε ο Χριστός για τη σωτηρία των ανθρώπων και τη θεία του καταγωγή ( ως υιός του Θεού). Ο Βαλτάσαρ πρόσφερε σμύρνα, που συμβολίζει τον πρόωρο θάνατο του Ιησού ( ως θνητός).

Ερωτήσεις κατανόησης:

Πόσοι ήταν οι μάγοι;

Θυμάσαι τα ονόματα τους;

Τί δώρα προσέφεραν στο νεογέννητο Χριστό;

Τί συμβολίζουν τα δώρα τους;

Ποιος τους οδήγησε στη Βηθλεέμ;

Πάνω σε τι ζώα ταξίδεψαν;

Ποιο ήταν το όνομα του βασιλιά που συνάντησαν οι μάγοι στην Ιερουσαλήμ;

6η Δραστηριότητα

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα:  «Τα κάλαντα».

Τα παιδιά παρατήρησαν πολύ καλά τον πίνακα και απάντησαν σε πολλές ερωτήσεις σχετικά με αυτόν.

Τους ρωτήσαμε πόσα ήταν τα παιδιά στον πίνακα, τι όργανα κρατούσαν στα χέρια τους και τι ρούχα φορούσαν.

Λυτρας Τα καλαντα

https://www.youtube.com/watch?v=CpuFUEhJ2NY&t=14s

7η Δραστηριότητα

Ανάγνωση παραμυθιού : « Η μάγισσα Φρικαντέλα που μισούσε τα κάλαντα». Τα παιδιά καλούνται να μαντέψουν επόμενες σκηνές και λόγια κάνοντας γλωσσικές ασκήσεις αντικαθιστώντας π .χ το α΄ συνθετικό «καλά» λέξεων όπως , Καλαμάτα, κάλαντα, καλλυντικά κ. α με τη λέξη «κακά». Επίσης καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις μνήμης που αφορούν τον αριθμό και τα είδη των ζώων στα οποία μεταμόρφωσε η μάγισσα τα παιδιά.

Φύλλο εργασίας: Να τοποθετήσουν την μάγισσα Φρικαντέλα από την μικρότερη στη μεγαλύτερη.(Μαθηματικά)

8η Δραστηριότητα

Κατασκευή φάτνης από τα παιδιά.

20221209 085106 2  20221209 114713  IMG 0109

9η Δραστηριότητα

Συζήτηση για το Μέγα Βασίλειο αλλά και για τον ξένο Αϊ  Βασίλη με τα κόκκινα ρούχα. Στον Η/Υ αναζητούμε πληροφορίες για το χωριό του Αϊ Βασίλη στη Λαπωνία.

10η Δραστηριότητα

Γράφουμε γράμμα στον Αϊ Βασίλη

20221208 084142 1  20221208 123101  20221208 124010

11η Δραστηριότητα

Διαβάζουμε και επεξεργαζόμαστε το παραμύθι : « Αϊ Βασίλης στη φυλακή με τους 83 μικρούς αρουραίους».

12η  Δραστηριότητα

Κατασκευή στολιδιού ( αστεριού) για το χριστουγεννιάτικο έλατο.

IMG 0201 IMG 0199

13η Δραστηριότητα

Κατασκευή στολιδιού με πηλό

IMG 0226 IMG 0208 1 IMG 0234

Ελάχιστες από τις εργασίες μας (Γλώσσα-Μαθηματικά)

20221215 102734    20221215 103326  20221219 084530

20221214 121502  20221207 123635  20221222 121335 20221222 111741

14η Δραστηριότητα

Κατασκευή του Άη Βασίλη που κατεβαίνει από την καμινάδα…

IMG 0223 IMG 0222 

…αλλά στο δικό μας σχολείο ήρθε από την πόρτα για να μας μοιράσει το δωράκι μας..!!

IMG 0207    IMG 0205 Αντιγραφή  

15η Δραστηριότητα

Κατασκευή της χριστουγεννιάτικης  κάρτας-πρόσκλησης για την θεατρική μας παράσταση.

IMG 0230 IMG 0231

IMG 0229 20221220 114240

16η Δραστηριότητα

Και μαζί με τον Άη Βασίλη  μας επισκέφθηκε η κα Σοφία Σωτηρίου από τον Σύλ/γο Γονέων & Κηδεμόνων και μας αφηγήθηκε την “Ανεζούλα και οι καλικάντζαροι”

IMG 0203 Αντιγραφή την οποία και ακούσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!!

17η Δραστηριότητα

Μετά την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας παίξαμε και τα παιχνίδια στην τάξη μας :” Ποιος θα στολίσει πιο γρήγορα το χριστουγεννιάτικο δέντρο” αλλά και ” Ποιος θα απλώσει πιο γρήγορα τα ρούχα του Άη Βασίλη”

IMG 0240 Αντιγραφή  IMG 0242 Αντιγραφή  IMG 0243 Αντιγραφή  IMG 0245 Αντιγραφή

18η Δραστηριότητα

Με την εκπ/κό της Αγγλικής γλώσσας τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια στ΄ αγγλικά.

19η Δραστηριότητα

Επίσκεψη στο Χριστουγεννιάτικο χωριό του κόσμου

Επισκεφτήκαμε το «Χριστουγεννιάτικο Χωριό του Κόσμου» που βρίσκεται δίπλα στο νηπιαγωγείο μας.  Εκεί δοκιμάσαμε από τα ξύλινα σπιτάκια νόστιμα κουλουράκια, ήπιαμε χυμό και φάγαμε ψωμάκι με τυρί. Στη συνέχεια παίξαμε όμορφα παιχνίδια που είχαν ετοιμάσει οι εθελοντές. Τα παιδιά έδειχναν πολύ ενθουσιασμένα. Συζήτηση στην παρεούλα σχετική με τις εντυπώσεις από την επίσκεψη. Φύλλο εργασίας: Να ζωγραφίσουν αυτό που τους άρεσε περισσότερο.

20221213 102456  20221213 113624  20221213 111753

20221213 111935  20221213 114532  20221213 111024

….και τέλος σας ευχόμαστε

20221209 110658  20221220 110633

 Χριστουγεννιάτικες Καλημέρες Και Ευχές Για Το 2023! - eikones top

 

STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον Κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων-ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ 1. Υγεία και στον άξονα Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία επιλέξαμε το θέμα που αναφέρεται στον κύκλο του νερού αλλά και στην Υδροδυναμική.

Παρακάτω παραθέτουμε το πρόγραμμα έτσι όπως το επεξεργαστήκαμε κατά το 1ο δίμηνο της σχολικής χρονιάς. Ξεκινήσαμε από τον Οκτώβριο μέχρι το τέλος του Νοέμβρη.



Λήψη αρχείου

…..

 

 

“Ενημέρωση από εκπροσώπους της Δ/νσης Υγείας Πιερίας”

Στα πλαίσια της επικοινωνίας και συνεργασίας μας με την Δ/νση Υγείας του Νομού Πιερίας, δεχθήκαμε επίσκεψη και ενημέρωση στο Νηπ/γείο μας από εκπροσώπους τους, την κα Τελίδου Σοφία και τον κο Ζαφειρόπουλο Αθανάσιο, με σκοπό να μας ενημερώσουν και να μας καθοδηγήσουν για τον σωστό τρόπο που θα πρέπει ν΄ ακολουθούμε ώστε να έχουμε χεράκια καθαρά.

IMG 0065 IMG 0072 IMG 0072 1

IMG 0074 IMG 0075  

Στη συνέχεια η ενημέρωση περιλάμβανε και  σχετικό βίντεο για μια ιστορία σχετική με τη ζωή, την ύπαρξη, την χρησιμότητα ή όχι των κουνουπιών στη ζωή μας.

IMG 0037 IMG 0040

IMG 0041 IMG 0042

 

Θεατρική παράσταση “Τα 7 ποτάμια”

Σήμερα παρακολουθήσαμε την πρώτη θεατρική παράσταση για τη φετινή χρονιά.
«Τα εφτά ποτάμια» του Θανάση Μαργαρίτη.
Σε μια πολιτεία που έχει χαθεί η ελπίδα και η πίστη στο όνειρο και μαζί τους έχουν χαθεί και τα χρώματα από παντού, οι μικροί ήρωες της πολιτείας ξεκινούν ένα ταξίδι σε επτά διαφορετικές χρωματιστές Πολιτείες για να ανακαλύψουν τα χρώματα και την ελπίδα και να τα φέρουν πίσω στον τόπο τους. Σε κάθε πολιτεία συναντάνε πολλά διαφορετικά και ξεχωριστά πρόσωπα για να ανακαλύψουν και οι ίδιοι πόσο σημαντική είναι η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα των ανθρώπων και ο σεβασμός στους γύρω μας.
Μια  υπέροχη παράσταση γεμάτη πολλά χρώματα ,κέφι, ζωντάνια, ελπίδα και σεβασμό!

DSC07804 DSC07809 DSC07810 DSC07822 DSC07842 DSC07843 DSC07850 DSC07860 DSC07879 DSC07896

Το απολαύσαμε και το ευχαριστηθήκαμε…γιατί σημασία έχει στη ζωή η αγάπη και η ελπίδα, καθώς και ο σεβασμός στο διαφορετικό που συναντάμε στη ζωή μας!

Από την ελιά στο λάδι

  Από την ελιά στο λάδι                               

  Νοέμβρης, ο μήνας της ελιάς και οι περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν το λιομάζωμα. Η ελιά είναι το πολυτιμότερο και πιο αγαπημένο δέντρο των Ελλήνων, συνδέεται  με την αρχαιότητα, με τη θρησκεία, με τη διατροφή, με την φαρμακευτική, με την ιατρική και υπάρχουν μύθοι, παραδόσεις, ποιήματα, τραγούδια, παροιμίες για την ελιά.

1η Δραστηριότητα

Θέμα συζήτησης: « Η ελιά και το λάδι»

Γνωριμία με το δέντρο ( αειθαλές, που ευδοκιμεί, σε τι κλίματα, τι καρπούς παράγει και γενικότερα τι μας δίνει η ελιά κ .τ .λ)

.jpg

Εμπλουτισμός λεξιλογίου μέσα από λίστες αναφοράς με λέξεις: ελαιόδεντρο, ελαιώνας, λιομάζωμα, ελαιοπαραγωγός, ελαιοτριβείο).

       Ελαιώνας                                                                                                                                      

olives 1680x840 rdax 65

Λιομάζωμα παλιά…..

neakriti news image.aspx 2cover 

 …..και τώρα

images    3 1  rc

Ελαιοτριβείο

λήψης 5  λήψης 1 1  λήψης 2 1

Σύνθεση της λέξης «ΕΛΙΑ».

2η Δραστηριότητα

Θέλοντας να διαπιστώσουμε τις προϋπάρχουσες εμπειρίες και γνώσεις των παιδιών για το θέμα παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής  το «λιομάζωμα στη Μυτιλήνη” του Θεόφιλου για το Λιομάζωμα. Στη συνέχεια τα παιδιά απέδωσαν τον πίνακα εικαστικά.

Παρατήρηση του πίνακα  ( σχολιασμός και εμπέδωση της διαδικασίας του λιομαζώματος, απαρίθμηση των αντικειμένων και των προσώπων που υπάρχουν σ’ αυτόν ).

pizap.com14797296521291

Στη συνέχεια τα παιδιά απέδωσαν τον πίνακα εικαστικά.

Σχετικά  φύλλα εργασίας με τον πίνακα του Θεόφιλου.

   20221123 122956 

DSC07782 DSC07784  DSC07785  DSC07783

Άλλες εργασίες μας…

20221124 13262220221124 104501   DSC07787DSC07788   DSC07786 20221123 120911  DSC07789  20221123 122929  IMG 0018  IMG 0029  IMG 0020 IMG 0031  IMG 0032  IMG 0033  IMG 0084  IMG 0088  IMG 0089

3η Δραστηριότητα

Προβολή βίντεο με τις φάσεις του λιομαζώματος και της διαδικασίας παραγωγής λαδιού στο ελαιοτριβείο. Δείξαμε καρτέλες με τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού και είδαμε  σε βίντεο πως  γίνεται το μάζεμα της ελιάς

https://www.youtube.com/watch?v=FQ0LvDt6lZA.

https://www.youtube.com/watch?v=FQ0LvDt6lZA&t=106s

4η Δραστηριότητα

Ελιά και μυθολογία

Είδαμε σε βίντεο το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και διαπιστώσαμε πώς πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας. Τι πρόσφερε η Αθηνά και τι ο Ποσειδώνας και τι αποφάσισαν οι κριτές.

Ενδεικτική εργασία των παιδιών

20221124 104331

Αφήγηση του μύθου από τα παιδιά με τη βοήθεια ερωτήσεων.

https://www.youtube.com/watch?v=Tb1FQyn5_OY&t=8s

5η Δραστηριότητα

Εκμάθηση του τραγουδιού « Ντήλι, Ντήλι το καντήλι» . Προβολή και ακρόαση του τραγουδιού από το διαδίκτυο.

https://www.youtube.com/watch?v=ps2-QX2VWdo

6η Δραστηριότητα

Επεξεργαζόμαστε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά.

Οι ελιές του Van Gogh

Vincent van Gogh Olive Trees with Yellow Sky and Sun  ba26dae4664f976fccfa812deb61a876 Gogh Vincent van La Cueillette des Olives 768x480  

  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο κάθε ζωγράφος;
  • Ποια κυριαρχούν περισσότερο στα έργα τέχνης
  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε για τις ελιές και τους ελαιώνες;
  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε για τα πρόσωπα των έργων και ποιά για το φόντο;
  • Ποια εποχή νομίζετε ότι δείχνει ο κάθε πίνακας ;
  • Πώς νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε τον κάθε πίνακα;
  • Τί κάνουν οι άνθρωποι στους πίνακες ζωγραφικής;
  • Τι χρησιμοποιούν για να ρίξουν τις ελιές στο έδαφος;
  • Πού τοποθετούνται οι ελιές αφού τις μαζέψουν;
  • Τί στρώνουν κάτω από τα ελαιόδεντρα;
  • Τί πιστεύετε ότι θα κάνουν τις ελιές μου μαζεύουν;
  • Πού χρησιμοποιείται το λάδι;
  • Ποιος πίνακας σας άρεσε περισσότερο και γιατί;

7η Δραστηριότητα

Ανάγνωση της ιστορίας « Η Κιβωτός του Νώε» από τη βίβλο ( σχολιασμός, ανάλυση της ιστορίας , αφήγηση από τα παιδιά, τι συμβολίζει η ελιά στην ιστορία μας).

8η Δραστηριότητα

Συζήτηση για τη χρήση και την σημασία του ελαιόλαδου στον Χριστιανισμό ( το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται στα μυστήρια της Εκκλησίας όπως στη βάφτιση και στο Ευχέλαιο ), αλλά και που το χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Αναφερθήκαμε  στη βάφτιση όπου ο νονός μας βάζει το λάδι.

images 1   λήψης 4 1  20221124 133301

9η Δραστηριότητα

Εκμάθηση και εξήγηση παροιμιών για την ελιά και το λάδι.

Μερικές από αυτές είναι: την έκανες τη λαδιά σου, λαδώνω το εντεράκι μου, μου έβγαλες το λάδι.

38349609fc58c9d37e920e722695cebb  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ Σελίδα 13 300x212ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ Σελίδα 06 

VKCU2c156YuKVP   UGa1pz8w5TehkP   IQlCBB3wQugy Z

20221123 125315

Συνθέσεις λέξεων. Βρήκαμε σύνθετες και παράγωγες λέξεις με συνθετικό την ελιά και το λάδι. ( ελιά και λάδι, ελιά και ψωμί, ελιά και χρωματιστής, λάδι και πανί, λάδι και κουλούρια, λάδι και τυρί, λάδι και ξύδι κ .α).

Ελαιόλαδο-ελαιοχρωματιστής-λαδόπανο-λαδοκούλουρα-λαδοτύρι-λαδόξυδο κ.α

20221123 125249   Ku9fp1RjxXzHzx 1  RFfWoCrhm0j1tD

10η Δραστηριότητα

Παιχνίδι :  « Ελιά , ελιά μαυροελιά πόσα φύλλα στα κλαδιά;» .Αυτά τα λόγια λέει ένα παιδί στην παρεούλα και σχηματίζει κρυφά με τα δαχτυλάκια του από πίσω τον αριθμό της επιλογής του. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν ποιόν αριθμό σχημάτισε με τα δάχτυλα του. Συνεχίζει το παιδί που μάντεψε σωστά τον αριθμό.

20221123 125346      20221123 124321 1

11η Δραστηριότητα

Συζήτηση για την ελιά στην αρχαιότητα μέσα από εικόνες και πληροφοριακό υλικό του διαδικτύου ( πού και πώς χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες το λάδι, η καλλιέργεια της ελιάς στα αρχαία χρόνια που αποδεικνύεται μέσα από ευρήματα ελιών μέσα σε αγγεία αλλά και μέσα από διάφορες μαρτυρίες , η αποθήκευση του λαδιού και των ελιών σε μεγάλα πήλινα πιθάρια καθώς και για το λιοτρίβι τα χρόνια εκείνα).

thumb 1c3df h3  arxaiologiko mouseio irakliou kriti DSC 7271 images 2 WaterMark 2020 07 31 09 34 00 λήψης 5 1 λήψης 6

12η Δραστηριότητα

  Διαβάσαμε ένα παραδοσιακό παραμύθι για την ελιά και ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε εντύπωση.

20221124 132358

13η Δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τους ολυμπιακούς αγώνες και παρατηρήσαμε τον κότινο με τον οποίο βραβεύονταν οι νικητές των αγώνων. Κατασκευάσαμε στεφάνι ελιάς , αναφέρθηκε  η ονομασία του και ο συμβολισμός του ( « κότινος», σύμβολο νίκης και ειρήνης)

20221124 133317   λήψης 3 1

14η Δραστηριότητα

1. Κάναμε πειράματα με το λάδι. Τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι θα γίνει αν ρίξει η κυρία λάδι στο νερό και είδαμε ότι το λάδι παραμένει ψηλά πάνω στο νερό.

2.  Ακόμη κάναμε το πείραμα με το νερό, το οινόπνευμα και το λάδι και είδαμε ποιο από τα τρία θα εξατμιστεί πρώτο, ποιο δεύτερο και ποιο τρίτο.

20221124 115413 1  20221124 115243 1

15η Δραστηριότητα

Και βέβαια φάγαμε τι άλλο…….

Ψωμί με λάδι και ρίγανη!!! Πεντανόστιμο!!!

IMG 0080 Αντιγραφή IMG 0081 Αντιγραφή  IMG 0082 Αντιγραφή20221124 115942    20221124 115812

16η Δραστηριότητα

Ομαδική εργασία του δέντρου της ελιάς

DSC07803  IMG 0021 Αντιγραφή 

IMG 0022 Αντιγραφή  IMG 0026 1

…αλλά και μια ατομική κατασκευή!!!

IMG 0011 IMG 0012

 

Πολυτεχνείο

Εν όψη της γιορτής του Πολυτεχνείου και με σκοπό να τιμήσουμε τους γνωστούς και άγνωστους εκείνους ήρωες που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για τα υπέρτατα αγαθά της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ πραγματοποιήσαμε τις παρακάτω δραστηριότητες.

1η Δραστηριότητα

Βλέπουμε βιντεάκια για την εξέγερση του Πολυτεχνείου: «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου-17 Νοεμβρίου – Τι γιορτάζουμε- Μαθαίνουμε κι αλλιώς».

https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&t=1s

Αναφορά στα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από εποπτικό υλικό.

2η Δραστηριότητα

Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού « Η κυρά Δημοκρατία» της Αρμενιάκου Κωνσταντίνας 

17 Νοεμβρίου – παραμύθι – δραματοποίηση…. | PAREOYLA

https://www.youtube.com/watch?v=A8c6JGDnOEk&t=2s

3η Δραστηριότητα

Ψυχοκινητικό παιχνίδι : Ο δράκος «τρομοκρατίας» κοιμάται και όσο κοιμάται τα παιδιά είναι ελεύθερα να κινηθούν, να μιλήσουν , να χορέψουν. Σαν ξυπνήσει όμως…Αλίμονο. Πρέπει όλοι να μείνουν ακούνητοι, πετρωμένοι γιατί μαύρο φίδι που τους έφαγε.

4η Δραστηριότητα

Παρακολουθούμε το βιντεάκι « 12410 και 1  Τριαντάφυλλα». Ακολουθεί συζήτηση.

https://www.youtube.com/watch?v=aif8RyTx9iA

5η Δραστηριότητα

Ανάγνωση του παραμυθιού « Η Σοφή Ελιά» της Καμαράτου Γιαλλούση Ειρήνης. 

Η σοφή ελιά

https://www.youtube.com/watch?v=Yr6lEf1zuL8&t=4s

6η Δραστηριότητα

Ανάγνωση ιστορίας : « Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου. Με αφορμή την ιστορία συζητάμε για την έννοια του πολιτεύματος, της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Ζωγραφίζουν τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης και συζητάμε τις ζωγραφιές στον κύκλο. 

20221116 090459  20221115 120703  20221115 120843  

 20221116 090334  20221116 090320 

https://www.youtube.com/watch?v=6s0iGIHGyDg&t=56s

Παρακάτω παραβάλουμε το κουκλοθέατρο της “Ντενεκεδούπολης”

https://www.youtube.com/watch?v=hVHBfwJE6as&t=11s

7η Δραστηριότητα

Κατασκευή περιστεριού της Ειρήνης με γλωσσοπίεστρο.

DSC07619  20221116 124830  20221116 124759  20221116 124822

8η Δραστηριότητα

Παρατηρούμε τις εικόνες των φοιτητών του Πολυτεχνείου και σχολιάζουμε τα συνθήματα που βλέπουμε στα πανό που κρατούν. Ακούμε τα συνθήματα από το youtube και τα παιδιά επαναλαμβάνουν ρυθμικά. Σε φύλλο εργασίας γράφουν όπως μπορούν το σύνθημα: « Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία».

λήψης  λήψης 4  λήψης 3

λήψης 1  λήψης 2  f5074b8a6004b31a5a6fb31e4478d5ba L

9η Δραστηριότητα

Τραγούδι : Μαθαίνουμε το τραγούδι « Τα παιδιά ζωγραφίζουν». Παρατηρούμε τους στίχους του τραγουδιού σε εικονόλεξο στον πίνακα. Συζητάμε για την ανάγκη και το δικαίωμα των παιδιών να ζήσουν ελεύθερα σε ένα κόσμο ειρηνικό.

Παρατηρούμε σε εικόνες τα σύμβολα της ειρήνης ( περιστέρι, ο κύκλος με τις γραμμές). (εικόνες από το διαδίκτυο).

21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΕΙΡΗΝΗΣ | Δημοτικούλια!!!    Το σύμβολο ειρήνης

Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι χτυπώντας τον ρυθμό με μουσικά όργανα. 

https://www.youtube.com/watch?v=LLOXlhdxDMc&t=47s

10η Δραστηριότητα

Φύλλα εργασίας σχετικά με την Γλώσσα, τα Μαθηματικά , το Περιβάλλον.(Τα φύλλα εργασίας τα αναζητήσαμε στο διαδίκτυο).

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑς ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | 8ο Νηπιαγωγείο ΙΛΙΟΥΝηπιαγωγός απο τα Πέντε: ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | Fall kindergarten, Crafts, BlogΝηπιαγωγός από τα πέντε...: ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | Fall kindergarten, Kindergarden, Love my job ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: 3 φύλλα εργασίας. ~ Los Niños  Φύλλα Εργασίας για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ~ Los Niños

DSC07613   DSC07606  DSC07614  

Φτιάξαμε και το συννεφόλεξό μας με λέξεις σχετικές με την θεματική μας ενότητα: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

.jpeg

Αποταμίευση

Τι είναι αποταμίευση;

Είναι μια λέξη που αφορά την οικονομία και τη συσσώρευση αγαθών ή χρημάτων για μελλοντική χρήση.

1η Δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τις λέξεις της αποταμίευσης και τις παροιμίες γι΄ αυτή.

20221109 092818     20221109 093120

2η Δραστηριότητα

Δείξαμε τα χρήματα ευρώ, κέρματα και χαρτονομίσματα.

20221109 091601   20221109 091416

3η Δραστηριότητα

Ρωτήσαμε γιατί μας χρειάζονται τα χρήματα για να…ικανοποιούμε τις ανάγκες μας!!

Τι μπορούμε να αγοράσουμε και τι όχι.

4η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε την Τσεπούλα και τον Κουμπαράκο.

5η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε το «Αν κάθε μέρα», βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου.

Αν κάθε μέρα, των Α. Παπαθεοδούλου- Μ. Δεληβοριά - Elniplex

6η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα του Αισώπου.

https://www.youtube.com/watch?v=04D2ArSJUis

20221109 091828

 

7η Δραστηριότητα

Ρωτήσαμε τα παιδιά  αν μπορούμε να αγοράσουμε ότι θέλουμε με τα χρήματα

20221109 092320  20221109 092210   20221109 092126    20221109 092048

Τι μπορούμε να κάνουμε δωρεάν;

Τέλος κάναμε τον κουμπαρά – πάντα, αυτό το όμορφο ζωάκι και υποσχεθήκαμε ότι θα το ταΐζουμε πάντα…

20221101 125536  

κουμπαράς 1

 

 

Σεισμός

Πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η προβλεπόμενη άσκηση σεισμού και από τα δυο τμήματα του νηπιαγωγείου.

  Σκοπός της άσκησης ήταν να διασφαλίσουμε ετοιμότητα και συντονισμό των εκπαιδευτικών και των νηπίων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου σεισμού.

  Τα νήπια ενημερώθηκαν για το τι είναι σεισμός, ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά τη διάρκεια του σεισμού ,είτε είμαστε στην τάξη είτε στο σπίτι και τι θα κάνουμε μετά το σεισμό μέσα από εικόνες, βίντεο και αφίσες του ΟΑΣΠ.

https://www.youtube.com/watch?v=PDQFQfA4yKU

https://www.youtube.com/watch?v=cZZuxvixjMk

Αν βρισκόμαστε στην τάξη με το σύνθημα  ΣΕΙΣΜΟΣ!!! καλυπτόμαστε…περιμένουμε να τελειώσει ο σεισμός …κάνουμε γραμμή για να βγούμε έξω…και  τέλος πάμε στο χώρο συγκέντρωσης.

20221021 102411  DSC07231   DSC07230  DSC07226 Αντιγραφή  DSC07225 Αντιγραφή  DSC07224    DSC07233 Αντιγραφή   DSC07234 20221021 102551    DSC07234 20221021 102641  DSC07227 Αντιγραφή