Με την έναρξη της νέας χρονιάς ένα καινούργιο etwinning πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT.
Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.
Οι στόχοι του έργου:
Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.
Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα!
Παρουσιάσαμε τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται. Το καθένα επικοινώνησε στους φίλους-συνεργάτες από τα άλλα σχολείο πράγματα που του αρέσουν ή το χαρακτηρίζουν…
Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας
και φυσικά την όμορφη πόλη μας. Σίγουρα θα τους αρέσει!
Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή των παιδιών. Μάλιστα, το ένα από τα δύο logo του σχολείου μας ήταν και το νικητήριο στην ψηφοφορία που έγινε! Είμαστε πολύ περήφανοι όλοι γι’ αυτό!
Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού. Τέθηκαν σε ψηφοφορία για να γίνει, ένα απ’ αυτά, ο πρεσβευτής του προγράμματος μας!
Με το εργαλείο word art καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος καθώς και σκέψεις ή λέξεις που αφορούν στην αγαπημένη μας Μέλη τη μελισσούλα!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ήρθε η ώρα να τα πουν από κοντά, έστω και διαδικτυακά, ώστε να συζητήσουν για τις δραστηριότητες και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Η συνάντηση έγινε μέσα σε κλίμα χαρά, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και προήχθει η συνεργασία!
Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ώστε να επιτραπεί η ανάρτηση της δουλειάς των παιδιών στην πλατφόρμα του προγράμματος καθώς και στις διαδικτυακές συναντήσεις των εταίρων…
Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!
Και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τη μελισσούλα μας! Σ’ αυτό μας βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς που, μαζί με τα παιδάκια τους, βρήκαν πολλές πληροφορίες, κατασκευές, συνταγές και παιχνίδια για το μικρό αυτό έντομο. Όλα αυτά, μας οδήγησαν σε πολλές πολλές δραστηριότητες μέσα απ’ τις οποίες μάθαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας, γνωρίσαμε τα πάντα για τη χρησιμότητά της στο περιβάλλον μέσω της επικονίασης, γευτήκαμε το νόστιμο μέλι και μάθαμε για τα είδη του, παίξαμε, κατασκευάσαμε, δραματοποιήσαμε! Πολλές ώρες χαράς και μάθησης!
Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον. Το διαβάσαμε και καταγράψαμε τι θα θέλαμε και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο μας για να το κάνουμε πιο φιλικό και πιο προστατευτικό απέναντι σ’ αυτό το πολύ χρήσιμο έντομο!
Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν!
Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να “γεμίσει”, με το εργαλείο canva, ένα γράμμα από τη φράση “Internet is good, if safe” . Τα παιδιά διάλεξαν σχέδια και εικόνες που αφορούν στη μέλισσα και τα μετέφεραν στο γράμμα τους δημιουργώντας μια υπέροχη και χρωματιστή φράση όσο υπέροχο είναι το διαδίκτυο αν είναι ασφαλές!
οι κύριες δραστηριότητες του προγράμματος:
Watch animation -brain storming about bees
Η επεξεργασία του θέματος έγινε μέσω animation videos όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη ζωή τη μέλισσας. Αυτό μας βοήθησε να εμβαθύνουμε και να οργανώσουμε πολλές δραστηριότητες ώστε τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στο μικρό αυτό έντομο, να μάθουν τη μεγάλη χρησιμότητά του για τον πλανήτη και τη ζωή μας αλλά και να γνωρίσουν ή να σκεφτούν τρόπους προστασίας του.
Make o bee pupet
Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά σε μέγεθος ενός παιδιού αλλά και μικρές ατομικές μελισσούλες χρησιμοποιώντας ξύλινα κουτάλια και πολλή φαντασία!
Coding activity
ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας
Prepare a game to play in pairs
Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία μαζί. Ένα μέλος από κάθε ομάδα έφτιαξε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο παίχτηκε σε μια διαδικτυακή συνάντηση. Και οι δύο ομάδες του νηπιαγωγείου μας έπαιξαν παιχνίδια με νηπιαγωγεία από την Τουρκία, ενώ, και τα δύο αντίστοιχα παιχνίδια είχαν φτιαχτεί από τις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς. Οι συναντήσεις μας γέμισαν όλους με χαρά γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε, έστω διαδικτυακά, με φίλους μας από το πρόγραμμα!
Η συνάντηση της 1ης ομάδας μας με την κυρία Τότα.
Το ον λάιν παιχνίδι είναι το ακόλουθο https://matchthememory.com/beee
Η συνάντηση της 2ης ομάδας μας με την κυρία Μαριάντζελα
Το παιχνίδι μπορείτε να το δείτε και να το παίξετε στον παρακάτω σύνδεσμο
https://learningapps.org/display?v=p9e35daon25
Ο ΚΗΠΟΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΖΕΙ
Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.
Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.
Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.
Πιστοί στην απόφασή μας να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τις μικρές μας φίλες , τις όμορφες μέλισσες, φτιάξαμε και ποτίστρες γι’ αυτές!
A recipe with….honey!!
Και…ήρθε η ώρα να γλυκαθούμε με μια μελένια συνταγή! Με πολλή χαρά και μεγάλη όρεξη, διαβάσαμε πολύ προσεκτικά τη διαδικασία, ανακατέψαμε τα υλικά, πλάσαμε, ψήσαμε, φάγαμε! Πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα της φίλης μας της Μέλης, της κούκλας της τάξης μας που φέτος επισκέπτεται όλα τα σπίτια μας και, κυρίως, όλους τους κήπους μας!
Μελένια συνταγή: Μμμμ!
A song for the bees!!
Γίνεται σε μια τάξη νηπιαγωγείου να μην υπάρχει χορός και τραγούδι; Δε γίνεται! Και ειδικά όταν υπάρχουν τόσα ωραία τραγούδια για τη μέλισσα! Οπότε, ψάξαμε στο διαδίκτυο, ακούσαμε πολλά και χορέψαμε! Αλλά, θελήσαμε να δείξουμε στους φίλους μας στο εξωτερικό και το αγαπημένο παιχνιδοτράγουδο “Περνά, περνά η μέλισσα”. Θα ήταν πολύ διασκεδαστικό να το μάθουν κι αυτοί και να το παίζουν στην τάξη ή στην αυλή τους!
Μια ευχάριστη δραστηριότητα: τραγούδι και χορός. Ένα τραγούδι που το χορεύαμε για πολύ καιρό