HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT

Με την έναρξη της νέας χρονιάς ένα καινούργιο etwinning  πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT.

Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση ​​για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.

Οι στόχοι του έργου:

Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.

Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα!

Παρουσιάσαμε τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται. Το καθένα επικοινώνησε στους φίλους-συνεργάτες από τα άλλα σχολείο πράγματα που του αρέσουν ή το χαρακτηρίζουν…

Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας

και φυσικά την όμορφη πόλη μας. Σίγουρα θα τους αρέσει!

Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή  των παιδιών. Μάλιστα, το ένα από τα δύο logo του σχολείου μας ήταν και το νικητήριο στην ψηφοφορία που έγινε! Είμαστε πολύ περήφανοι όλοι γι’ αυτό!

6Ανώνυμο 50 x 40 cm

Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού. Τέθηκαν σε ψηφοφορία για να γίνει, ένα απ’ αυτά, ο πρεσβευτής του προγράμματος μας!

POSTER

Help a bee

Με το εργαλείο word art καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος καθώς και σκέψεις ή λέξεις που αφορούν στην αγαπημένη μας Μέλη τη μελισσούλα!

FF

bee

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ήρθε η ώρα να τα πουν από κοντά, έστω και διαδικτυακά, ώστε να συζητήσουν για τις δραστηριότητες και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Η συνάντηση έγινε μέσα σε κλίμα χαρά, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και προήχθει η συνεργασία!

collage 1

0a6d8893 6e8a 4552 87f9 24947175de1b 1

Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ώστε να επιτραπεί η ανάρτηση της δουλειάς των παιδιών στην πλατφόρμα του προγράμματος καθώς και στις διαδικτυακές συναντήσεις των εταίρων…

collage 2

c378a80a ba15 418a bb4d 23f80e1dfd23

Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!

An animation for the sweet bees

collage 12

Και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τη μελισσούλα μας! Σ’ αυτό μας βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς που, μαζί με τα παιδάκια τους, βρήκαν πολλές πληροφορίες, κατασκευές, συνταγές και παιχνίδια για το μικρό αυτό έντομο. Όλα αυτά, μας οδήγησαν σε πολλές πολλές δραστηριότητες μέσα απ’ τις οποίες μάθαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας, γνωρίσαμε τα πάντα για τη χρησιμότητά της στο περιβάλλον μέσω της επικονίασης, γευτήκαμε το νόστιμο μέλι και μάθαμε για τα είδη του, παίξαμε, κατασκευάσαμε, δραματοποιήσαμε! Πολλές ώρες χαράς και μάθησης!

Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον. Το διαβάσαμε και καταγράψαμε τι θα θέλαμε και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο μας για να το κάνουμε πιο φιλικό και πιο προστατευτικό απέναντι σ’ αυτό το πολύ χρήσιμο έντομο!

IMG 20250217 183225 IMG 20250217 152302 IMG 20250217 152347 IMG 20250217 152352

1742995031112 51ef3c6f 49f8 450e 8fa2 7aa7c38dcc81

Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν!

Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να “γεμίσει”, με το εργαλείο canva, ένα γράμμα από τη φράση “Internet is good, if safe” . Τα παιδιά διάλεξαν σχέδια και εικόνες που αφορούν στη μέλισσα και τα μετέφεραν στο γράμμα τους δημιουργώντας μια υπέροχη και χρωματιστή φράση όσο υπέροχο είναι το διαδίκτυο αν είναι ασφαλές!

38bb0bab 75d1 4e74 841c 21ed31661f9f 1 6d70de0d 7f34 4134 95fb 07f9ca30b2d4 1 fe287551 ffe7 403c b854 d937429eeed8

 

collage 12 1 IMG 20250212 150311

screenshot 2025 03 06 alle 10.25.48

οι κύριες δραστηριότητες του προγράμματος:

Watch animation -brain storming  about bees

Η επεξεργασία του θέματος έγινε μέσω animation videos όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη ζωή τη μέλισσας. Αυτό μας βοήθησε να εμβαθύνουμε και να οργανώσουμε πολλές δραστηριότητες ώστε τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στο μικρό αυτό έντομο, να μάθουν τη μεγάλη χρησιμότητά του για τον πλανήτη και τη ζωή μας αλλά και να γνωρίσουν ή να σκεφτούν τρόπους προστασίας του.

 

Make o bee pupet

Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά σε μέγεθος ενός παιδιού αλλά και μικρές ατομικές μελισσούλες χρησιμοποιώντας ξύλινα κουτάλια και πολλή φαντασία!

 

Coding activity

ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι  bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας

 

 

Prepare a game to play in pairs

Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία μαζί. Ένα μέλος από κάθε ομάδα έφτιαξε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο παίχτηκε σε μια διαδικτυακή συνάντηση.  Και οι δύο ομάδες του νηπιαγωγείου μας έπαιξαν παιχνίδια με νηπιαγωγεία από την Τουρκία, ενώ, και τα δύο αντίστοιχα παιχνίδια είχαν φτιαχτεί από τις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς. Οι συναντήσεις μας γέμισαν όλους με χαρά γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε, έστω διαδικτυακά, με φίλους μας από το πρόγραμμα!

Η συνάντηση της 1ης ομάδας μας με την κυρία Τότα.

collage 30

Το ον λάιν παιχνίδι είναι το ακόλουθο  δα      https://matchthememory.com/beee 

Η συνάντηση της 2ης ομάδας μας με την κυρία Μαριάντζελα

4ab49eb1 5f43 4e7f bed6 dad9a8c30c5f 80d2dae1 b6f8 4ac4 8f1c 67e49dfbff1d 351305b1 6c69 435c a657 6e12b5042758 aed2961f 6743 4c46 9d1c 9c02d24b61af

   

Το παιχνίδι μπορείτε να το δείτε και να το παίξετε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://learningapps.org/display?v=p9e35daon25

 

Ο ΚΗΠΟΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΖΕΙ

Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.

Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.

Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.

Πιστοί στην απόφασή μας να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τις μικρές μας φίλες , τις όμορφες μέλισσες, φτιάξαμε και ποτίστρες γι’ αυτές!

 

A recipe with….honey!!

Και…ήρθε η ώρα να γλυκαθούμε με μια μελένια συνταγή! Με πολλή χαρά και μεγάλη όρεξη, διαβάσαμε πολύ προσεκτικά τη διαδικασία, ανακατέψαμε τα υλικά, πλάσαμε, ψήσαμε, φάγαμε! Πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα της φίλης μας της Μέλης, της κούκλας της τάξης μας που φέτος επισκέπτεται όλα τα σπίτια μας και, κυρίως, όλους τους κήπους μας!

Μελένια συνταγή: Μμμμ!

A song for the bees!!

Γίνεται σε μια τάξη νηπιαγωγείου να μην υπάρχει χορός και τραγούδι; Δε γίνεται! Και ειδικά όταν υπάρχουν τόσα ωραία τραγούδια για τη μέλισσα! Οπότε, ψάξαμε στο διαδίκτυο, ακούσαμε πολλά και χορέψαμε! Αλλά, θελήσαμε να δείξουμε στους φίλους μας στο εξωτερικό και το αγαπημένο παιχνιδοτράγουδο “Περνά, περνά η μέλισσα”. Θα ήταν πολύ διασκεδαστικό να το μάθουν κι αυτοί και να το παίζουν στην τάξη ή στην αυλή τους!

Μια ευχάριστη δραστηριότητα: τραγούδι και χορός. Ένα τραγούδι που το χορεύαμε για πολύ καιρό

 

 

“ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ” έγιναν ιστορία

23  Ο διπλανός πίνακας ζωγραφικής  του Νικηφόρου Λύτρα, με τίτλο “τα κάλαντα” έγινε αφορμή για δημιουργία μια ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά. Τι βλέπετε; …. τι έγινε πριν;….. τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά; και πολλές άλλες ερωτήσεις έδωσαν το ερέθισμα στο να δημιουργηθεί μια όμορφη ιστορία.

ΕΝΑΣ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ήταν χειμώνας και είχε αρχίσει το κρύο και το χιόνι να πέφτει. Εκεί σε ένα χωριό που το έλεγαν «Μάρικρο». Όλα  τα παιδιά ήταν στο σπίτι τους και έπαιζαν, είτε μόνα τους είτε με τα αδέρφια τους.

Ένα από αυτά τα παιδιά, που βαριόταν, ντύθηκε καλά, έβαλε σκουφί και κασκόλ και βγήκε έξω από το σπίτι. Άρχισε να φτιάχνει έναν χιονάνθρωπο. Μόλις τον είδαν τα άλλα παιδιά, από τα παράθυρά τους, ζήλεψαν και θέλησαν να βγουν και αυτά έξω. Του ζήτησαν να τον βοηθήσουν. Έτσι έφτιαξαν έναν ωραίο χιονάνθρωπο, μεγάλο, χοντρό, με κασκόλ και σκουφί.

Όση ώρα έφτιαχναν το χιονάνθρωπο , τους παρακολουθούσε ένα παιδί, από μακριά. Όταν τα παιδιά τελείωσαν και έφυγαν από εκεί, πήγε και τους χάλασε τον χιονάνθρωπο.

  • Τώρα τι να κάνουμε , για να περάσουμε καλά; Είπε ένα παιδί
  • Έχω μία ιδέα: πάμε να φτιάξουμε μουσικά όργανα και να πάμε να πούμε τραγούδια στη γειτονιά;

Όλα τα παιδιά δέχτηκαν. Το κάθε παιδί θα πήγαινε στο σπίτι τους και θα έφερνε κάτι,  ό,τι τους έμοιαζε, περισσότερο, με μουσικό όργανο.

Μετά από λίγο όλα επέστρεψαν κρατώντας και από κάτι στα χέρια τους.

  • Ας ξεκινήσουμε από την κα Μαρία, που έχει ένα μωρό στην άκρη του δρόμου, που την ξέρουμε όλοι καλά. Θέλετε;
  • Ναι
  • Τι να της τραγουδήσουμε;
  • Τα κάλαντα. Τα ξέρετε;
  • Ναι, απάντησαν όλα

Μόλις έφτασαν, μπήκαν μέσα στην αυλή και της χτύπησαν την πόρτα.

  • Γεια σας παιδιά; Τι θα θέλατε;
  • Να σας πούμε τα κάλαντα;
  • Να τα πείτε

Και τα είπαν δυνατά, η Μαρία και το μωρό της χάρηκαν και τους έδωσε κουλουράκια και τα έβαλαν στο καλαθάκι, που είχαν μαζί τους,  αφού την ευχαρίστησαν.

Το παιδί, που τους είχε χαλάσει το χιονάνθρωπο, τους παρακολουθούσε, πίσω από τον τοίχο και όταν βρήκαν από την αυλή πλησίασε τα παιδιά και τους ζήτησε συγνώμη για το χιονάνθρωπο. Τους είπε ακόμα ότι ήταν μόνο του, δεν είχε γονείς ούτε φίλους για να παίζει.

  • Πώς σε λένε; Το ρώτησαν
  • Δημήτρη;
  • Δημήτρη , θέλεις να παίξεις μαζί μας; Και να γίνεις φίλος μας;

Η καρδιά του Δημήτρη άρχισε να χτυπάει από ευτυχία και τα μάτια του να λαμπυρίζουν. Από εδώ και πέρα ήταν πάντα χαρούμενος και ήξερε ότι όταν είχε προβλήματα θα μπορούσε να τα μοιραστεί με τα άλλα παιδιά.

Ήταν ένας χειμώνας που του άλλαξε τη ζωή.

ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

-Και όταν χαλάνε  ή σχίζονται κάποια βιβλία ή κουτιά , τι κάνουμε κυρία; -Εσείς θα μου πείτε: τι κάνετε όταν αρρωσταίνετε ; -Μα πάμε στο γιατρό. -Για σκεφτείτε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για τα βιβλία; – Πώς να τα γιατρέψουμε με φάρμακο; – Εσείς θα μου πείτε; – Εγώ είδα μια μέρα τη μαμά μου που έβαζε κόλα σε ένα βιβλιο μου – Ωραία ιδέα – Εμένα μου έβαλε ζελοτέιπ – …και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να έχουμε , εθελοντικά έναν “γιατρό” για τα βιβλία όταν παθαίνουν κάτι. Το καπέλο βέβαια ήταν απαραίτητο

IMG 20241113 144225 IMG 20241113 144400 IMG 20241113 144532 IMG 20241113 183526

1738879727576 1738879727565

IMG 20241122 125418 1734093227977 1734093227993 1734093228006 1734093228018

1737565598371 1737565598346 1737565598359

 

ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΕΙΣ

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας αλλά και της επαφής των παιδιών με το όμορο δημοτικό μας, αποφασίσαμε με τη δασκάλα της πρώτης δημοτικού  να κάνουμε ανταλλαγές επισκέψεων με κεντρικό σκοπό μας τη φιλαναγνωσία. Για τα Χριστούγεννα από κοινού, τα φετινά και τα περσινά παιδάκια μας, συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουμε το βιβλιο, ” Φρικαντέλα- Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”. φρ

Αφού το διαβάσουμε ο κάθε ένας στην τάξη του, θα ετοιμάσουν κάτι και θα το παρουσιάσουν στα άλλα παιδιά, σε επόμενη επίσκεψή μας.

1734196832672 1734196832658 1734196832698 1734196832631 1734196832645 1734196832615 1734196832684  

Και ήρθε η ώρα να ανταποδώσουν την επίσκεψη, στο νηπιαγωγείο. Τον τόσο οικείο χώρο τους . Η “Φρικαντέλα”, η κα Δήμητρα δηλαδή, είχε ετοιμάσει μαζί με τα παιδιά, αινίγματα που τελειώνουν σε -έλα, όπως η Φρικαντέλα.

Μας έπαιξε, η δασκάλα τους , την υπέροχη σκηνή, της μεταμόρφωσης των παιδιών σε διάφορα ζώα…

1734727259065 1734727280764  1734727259077

Μας είχαν ετοιμάσει εικόνες για σειροθέτηση ώστε να θυμηθούμε τη σειρά των δωματίων.

1734727304646 1734727280782

Και τα παιδιά του νηπιαγωγείου τους παρουσίασαν την ιστορία της Φρικαντέλας αλλά με ηχοϊστορία .

1734727280773 1734727259024 1734727259045

Επίσης τους χαρίσαμε ένα sudoku, με εικόνες από την ιστορία, όπου την παίξαμε όλοι μαζί.

1734727280755 1734727304669 1734727304659 1733772782596 1733772782630 1733772805974

Τέλος τα παιδιά μας είπαν τα κάλαντα της Ικαρία και τα παιδιά του νηπιαγωγείου τα Μωραίτικα.

 

 

 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ

Για άλλη μία φορά οι καταπληκτικοί γονείς του σχολείου μας , οργάνωσαν ένα Χριστουγεννιάτικο παζάρι, στην πλατεία της πόλης μας. Στολίδια μικρά και μεγάλη, πλεκτά , παιδικές κατασκευές, ηδύποτα και γλυκά είχαν την τιμητική τους. Ευχαριστούμε το σύλλογό μας που στηρίζει το νηπιαγωγείο , όπως κάνει εδώ και αρκετά χρόνια.

IMG 20241213 174319 IMG 20241214 100427 IMG 20241214 100431 IMG 20241214 100434 IMG 20241214 100437 IMG 20241214 100444 IMG 20241214 100455 IMG 20241214 100459 IMG 20241214 100504 IMG 20241214 100507ΧΡΙΣ

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ

Το φετινό μας Χριστουγεννιάτικο δέντρο, δεν έχει στολίδια , όπως τα ξέρουμε. Έχει αγάπη. Ναι αγάπη. Μετά από συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν να μην βάλουν στολίδια αλλά να ανταλλάξουν δώρα μεταξύ τους. Έτσι από την επόμενη μέρα άρχισαν να φέρνουν όχι ένα, όχι δύο αλλά μέχρι πέντε δωράκια. Σκοπός την τελευταία μέρα να τα ανταλλάξουν με τους αγαπημένους φίλους τους.

IMG 20241212 193710 IMG 20241212 193730 IMG 20241212 193756

 

 

 

ΜΠΙΣΚΟΤΑ

IMG 20241211 103236  Μια συνταγή στάλθηκε στο νηπιαγωγείο μας, αυτές τις μέρες των Χριστουγέννων κα δεν ήθελε πολύ να πραγματοποιηθεί.  Το σχολείο μας έγινε μυρωδάτο  από την παρασκευή μπισκότων. Όλες οι τάξεις μύρισαν μπισκότα . Όλα τα παιδιά βοήθησαν στην παρασκευή τους και φυσικά όλα απόλαυσαν την υπέροχη γεύση τους. Αποτέλεσμα να μη μείνει κανένα…

IMG 20241211 103229 IMG 20241211 103441 IMG 20241211 103533 IMG 20241211 103750 IMG 20241211 103943 IMG 20241211 104335 IMG 20241211 113951 IMG 20241211 114237 IMG 20241211 123706 IMG 20241211 222601 IMG 20241212 121640 1000005925 Exported IMG 20241212 124039 IMG 20241212 110503 IMG 20241212 105853 1000005880 Exported 1000005881 Exported 1000005870 Exported

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2024

Η γέννηση του Χριστού!
Τα παιδιά, μέσα σε ένα ζεστό και χαρούμενο περιβάλλον, δημιουργούν και ζουν το πνεύμα των Χριστουγέννων.
Αρχικά, παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την ιστορία της γέννησης.
Έπειτα, τοποθέτησαν τις κάρτες στη σωστή σειρά περιγράφοντας την ιστορία με δικά τους λόγια.
Έφτιαξαν με ενθουσιασμό τη φάτνη, γεμίζοντας τη σκηνή με ζωγραφιές, αγγέλους, μάγους, τα ζώα της φάτνης και φυσικά το αστέρι που λάμπει στον ουρανό. Μια δημιουργία γεμάτη χρώματα, χαμόγελα και τη μαγεία των Χριστουγέννων.
Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία γεμάτη αγάπη, δημιουργία και μοίρασμα!

20241212 151317 20241212 161603 20241212 152804 Messenger creation 1428BAB2 6CA0 4B69 92F2 0E2C407BE61D Messenger creation 7D9A9C37 C30C 400C A756 11B8479FF8D5

 

 

 

ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Τη βροχερή εβδομάδα που μας πέρασε γίναμε μετεωρολόγοι, παρατηρητές και καλλιτέχνες.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για τον κύκλο του νερού, φτιάξαμε το δικό μας βροχόμετρο και κάθε μέρα παρατηρούσαμε τη στάθμη του νερού.
Κάναμε πειράματα για να καταλάβουμε καλύτερα τη διαδικασία και ζωγραφίσαμε τη δική μας βροχή, όπως έκανε και ο Ρενέ Μαγκριτ.

 

IMG 1289IMG 1287 IMG 1195   IMG 1213     IMG 1305IMG 1227

 

Μ ένα βιβλίο αγκαλιά: Ο Τρακατρούκας ο Καλικάντζαρος

Κουκλοθεατρική παράσταση στην Καλαμάτα: Ο Τρακατρούκας ο Καλικάντζαρος. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την παράσταση και συμμετείχαν καθ όλη τη διάρκειά της ενεργά. Κεντρικό θέμα της παράστασης η Φιλαναγνωσία και πόσα πολλά οφέλη μπορεί να έχει κάποιος που διαβάζει βιβλία.

 

1733418047653  IMG 20241205 104441IMG 20241205 104529IMG 20241205 105541IMG 20241205 110328IMG 20241205 110400IMG 20241205 110429IMG 20241205 110503IMG 20241205 111318IMG 20241205 112305 IMG 20241205 113115 IMG 20241205 113253 ρες   Ο Τρακατρούκας του συνεπήρε τόσο ώστε συνέχισαν να μιλάνε γι αυτόν και μετά την επιστροφή τους στο σχολείο. Αποτέλεσμα να τον καλλιτεχνήσουμε

IMG 1265IMG 20241205 154103 IMG 20241205 154115 IMG 20241205 154128 IMG 20241205 154147 IMG 20241205 154217 IMG 20241205 154239 IMG 20241205 154316 IMG 20241205 154349 IMG 20241205 154433 IMG 20241205 154441 IMG 20241205 154450 IMG 20241205 154519 IMG 20241205 154529 IMG 20241205 154538 IMG 20241205 155136

ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ

Τα παιδιά παρουσιάζουν το βιβλίο που είχαν δανειστεί. Τώρα είναι η σειρά τους να το αφηγηθούν αλλά και να δεχτούν ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά. Απόλαυση και περηφάνεια από τα ίδια.

1731583541324 1731583541335 1731583541346 1731583541357 1731583541370 1731583541384 1731583556538 1731583556551 1731583556564 1731583556579 1731583556592 1731583556605 1731583566817 1731583566829 1 1731583566829

 

ΠΟΥΛΙΑ

 

Τι ξέρουμε για τα πουλιά; Με ένα ιστόγραμμα αμέσως βρήκαμε τόσα πολλά πράγματα να πούμε

IMG 20241125 155611 IMG 20241125 155516

Ποιος είναι όμως ο κύκλος ζωής των πουλιών; Ας βάλουμε στη σειρά τις σχετικές εικόνες

17328076640601732807654420 1732807664050

Κάναμε αρίθμηση τις εικόνες

 1732807609794173280764243917328076424621732807654404   1732807609817

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια μνήμης σχετικό με τα πουλιά, αρίθμησης αλλά και αναγνώρισης του ονόματός τους

1732719885775 1732719885793 1732719885830 1732719902850 1732719902862 1732719902876 1732719902900

Δραματοποιήσαμε τον κύκλο ζωής των πουλιών.

Ζωγράφισαν τα πουλιά όπως τα φαντάζονταν και όπως τα μπορούσαν

17329986435451732998643482 17329986434961732998643518 1 1732998643518 1732998643531 1732998672700 1 1732998672712  1732998672737 1732998672749 1732998672760

Ζητήσαμε από τα παιδιά, στα πλαίσια του εθελοντισμού, να βάλουν σε ένα μπολάκι ψιχουλάκια και σε ένα άλλο νεράκι, και να μας στείλουν φωτογραφίες

1732998450852 1732998564962  1734781613408      1734781613418                 1734781613429

Κάναμε μία κατασκευή – πουλάκια, με ρολά υγείας

Ταΐζουμε τα πουλιά κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής

ΠΟΥΛΑΚΙΑ 3 1  ΠΟΥΛΑΚΙΑ 1 1ΠΟΥΛΑΚΙΑ 2 1

 

 

 

 

Μ΄ένα βιβλίο αγκαλιά: ΕΛΙΑ

Η ελιά

1732264502953Με αφορμή το πιο πάνω βιβλίο, ραβδίσαμε την ελιά της αυλής μας, κάνοντας όλη τη διαδικασία που κάνουν και στο ελαιομάζωμα .

Είμαι του ήλιου η θυγατέρα

η πιο απ’ όλες χαϊδευτή.

Χρόνια η αγάπη του πατέρα

σ’ αυτόν τον κόσμο με κρατεί

Όσο να πέσω νεκρωμένη,

αυτόν το μάτι μου ζητεί·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.

Κωστής Παλαμάς

111 2 3 4 55 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Μια παράξενη βαλίτσα έφτασε στο σχολείο μας και όταν την ανοίξαμε καταλάβαμε ότι κάποιος ήθελε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την ελιά, τα προϊόντα της και τους μύθους της. Έτσι διαβάσαμε το βιβλίο που ήταν μέσα στη βαλίτσα μιλήσαμε για την ελιά και τη διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου, κάναμε πειράματα και μάθαμε να γράφουμε την ελιά με διάφορους τρόπους. Τις επόμενες μέρες μαζέψαμε όλοι μαζί το δέντρο της ελιάς που έχουμε στην αυλή μας και φτιάξαμε κάδρα για να ευχαριστήσουμε όλους όσους μας βοήθησαν.

IM3E0E1 1 IM256C1 1 IMG 204 IMCCE91 IMG 203 IMG 201 IM9FCA1 IMG 202 IMB2421 IM86061 IM7AD11 IMD63B1 IM32961 IM1FE51

Εμπνευσμένοι από τον πίνακα του Θεόφιλου “Λιομάζωμα”, αναπαραστήσαμε τη σκηνή του πίνακα και στη συνέχεια δημιουργήσαμε ομαδικά το δικό μας πίνακα

 

1732356412165 1732356412176 1732356412188 1732356412201 1732356412212 1732356412225 1732356412238 1732356412252 1732357548301 1732357594033

Και η φυσική συνέχεια η επίσκεψη στο ελαιοτριβείο, για να δούμε πώς από την ελιά βγαίνει τελικά το λάδι. Είχαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε από τον ιδιοκτήτη του ελαιοτριβείου και να μας δείξει τόσο τις δεξαμενές όπου φυλάσσεται το λάδι όσο και το συσκευαστήριο

IMG 20241126 110809 IMG 20241126 110942 IMG 20241126 110951 IMG 20241126 111034 IMG 20241126 111058 IMG 20241126 111111 IMG 20241126 111146 IMG 20241126 111156 IMG 20241126 111248 IMG 20241126 111253 IMG 20241126 111412 IMG 20241126 111453 IMG 20241126 111504 IMG 20241126 111909IMG 20241126 112029 IMG 20241126 115157 IMG 20241126 115232 IMG 20241126 112350 IMG 20241126 112511 IMG 20241126 112811 

και με την επιστροφή μας στο σχολείο μας περίμενε το λαδάκι μας , συσκευασμένο σε μπουκαλάκια όπου πήρε κάθε παιδί το δικό του, έτσι ώστε να απολαύσουν τον κόπο τους.

1732782441624

 

 

 

Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά: “Η Αρήτη της ροδιάς”

Η ΑΡΗΤΗ ΤΗΣ ΡΟΔΙΑΣ ΔΟΦΙΣ Το βιβλίο αυτό μας ταξίδεψε… στην αυλή μας. Εκεί στην αγαπημένη μας ροδιά.

Από τα πιο αγαπημένα και υγιεινά φρούτα: τα ρόδια. Πόσο μάλλον να τα έχεις στην αυλή σου και να τα έχεις μαζέψει μόνος σου. Το πιο πάνω βιβλίο μας έβαλε στο δράση και απόλαυση.

1732207949235 1732207949245 1732207949256 1732207966686 1732207966695 1732207966704 17322079907851732207990762

Και φυσικά μετά τα  δοκιμάσαμε …

1732286415432 1732286415423 1732286429816 1732286429851 1732286440788 1732286453755 1732286453769 1732286466657 1732286415390