Μ’ ένα δικό μας βιβλίο αγκαλιά, έχουμε διπλή χαρά!

Με κάθε ευκαιρία δημιουργούμε δικά μας βιβλία. Θέλουμε να εμπλουτίσουμε, ακόμα περισσότερο, την ήδη πλούσια βιβλιοθήκη μας, αυτή τη φορά με δικές μας δημιουργίες. Στόχος μας, να φτιάξουμε τόσα βιβλία όσα και τα παιδιά του τμήματός μας, για να πάρουμε φεύγοντας το καλοκαίρι από ένα, ως ανάμνηση των όμορφων, δημιουργικών στιγμών μας στο νηπιαγωγείο.

Η τέχνη, στάθηκε η αφορμή να δημιουργήσουμε δυο…μοναδικά παραμύθια γεμάτα συναισθήματα και μουσική!

1. “Όταν τα Συναισθήματα αποφάσισαν να παίξουν”

c15cf735 43e2 4df8 84d4 628626a5b623

Η δασκάλα μας, μας έδειξε πολλούς πίνακες ζωγραφικής. Όμορφους πίνακες που, όπως μας είπε, τους είχαν ζωγραφίσει διάσημοι ζωγράφοι. Τους παρατηρήσαμε πάρα πολύ προσεκτικά, τους νιώσαμε, είδαμε τα χρώματά τους, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τους πρωταγωνιστές τους. Κάναμε υποθέσεις για το “γιατί”, το “πώς”, το “μετά” του κάθε πίνακα. Γίναμε και οι ίδιοι πρωταγωνιστές των πινάκων ώστε να…μπουν μέσα μας τα συναισθήματα που βίωναν τα πρόσωπα των πινάκων…

207a76c3 0183 42f4 8d48 1bcc5b581084 222a1743 cbd7 42b9 85a4 f48e050dc828 355f9c19 9d8f 4eba a210 7bf538e77bce 21763fc1 1c47 4a30 809a a0cb6e1dad15 287796fa 8797 4045 916f 8ebc95bc237a f12cf37f f4b0 481a b2d5 13b297617f93 f9764a01 9f70 4afc 8998 5800e6acb93a

Μέσα σ’ αυτούς τους πίνακες είδαμε και το σπίτι των Συναισθημάτων, είδαμε τη μαμά τους, είδαμε τα παιχνίδια τους! Όλα αυτά που είπαμε, όταν μας τα διάβασε η δασκάλα μας, ήταν σαν παραμύθι. Γράψαμε, λοιπόν, το πιο συναισθηματικό παραμύθι! Παρακαλούμε, διαβάστε το πόνημά μας!!

https://heyzine.com/flip-book/acffc21d16.html

2. “Τα ταξίδια του Πάνα”

Κατά την επεξεργασία των ήχων, μέσα από το e twinning που συμμετέχει φέτος το Τμήμα 1 του νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά ήρθαν σ’ επαφή με τα μουσικά όργανα. Τα διέκριναν σε κατηγορίες – πνευστά, κρουστά, έγχορδα – και μέσα από διάφορες δραστηριότητες πειραματίστηκαν με τους ήχους τους και έφτιαξαν μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά. Έτσι, φτιάχνοντας τον αυλό του Πάνα, ήρθαν σ’ επαφή μ’ αυτόν τον παράξενο αρχαίο Έλληνα θεό! Είδαν εικόνες του σε γλυπτά ή πίνακες και άκουσαν τη μουσική του αυλού.

Ακούγοντας αυτή τη μουσική…

…τους ζητήθηκε να κλείσουν τα μάτια και να ονειρευτούν τον Πάνα με τον αυλό του. Ρωτήθηκαν για το πού τους μετέφερε αυτή η μουσική, για το τι πιστεύουν ότι θα έκανε ο Πάνας, ποιους θα συναντούσε, τι θα έκαναν μαζί… Ζωγράφισαν τη φαντασία τους…

0ec57c0e 4ab0 46a1 b72a 467d8a20451d 5a792922 4cd9 4e6f b271 e393dea8328d 5814e0c5 d9ca 4632 bfb2 ae5c58003ce8 b4735974 8854 47d3 9fb2 f1a18f940632 e7e58a5d c06a 43c2 8ae5 60dbd953849e

…και οι ζωγραφιές τους αυτές έγιναν ένα παραμύθι με πολλά ταξίδια και πολλή μουσική από τον αυλό του Πάνα! Μπορείτε να το διαβάσετε κι εσείς και μετά, αφού ακούσετε την παραπάνω μουσική, να ζωγραφίσετε κι εσείς ένα φανταστικό ταξίδι για το θεό των δασών! Γιατί όχι;

Τα ταξίδια του Πάνα

 

Μαραθώνιος Φιλαναγνωσίας από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ! Τέλεια!

Το ότι αγαπάμε πολύ τα βιβλία, είναι γνωστό. Το ότι μας αρέσει να παίζουμε και να μαθαίνουμε μαζί τους, είναι ακόμα γνωστότερο! Πώς ν’ αφήναμε, λοιπόν, την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργανώνουν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ να πάει χαμένη;

αρχείο λήψης

Όταν είδαμε τα βιβλία του μαραθωνίου, ενθουσιαστήκαμε!

αρχείο λήψης 1 αρχείο λήψης 2 αρχείο λήψης

Δεν ξέραμε με ποιο να ξεκινήσουμε! Γι’ αυτό, δημοκρατικά, ψηφίσαμε ο καθένας ποιο θέλει. Μετρήσαμε τις ψήφους και οργανώσαμε τις αναγνώσεις μας!

1739188347702   1739188347696    1739188347688   1739188347681

Η δασκάλες μας, μας διάβαζαν ένα-ένα τα βιβλία, ανάλογα με τις ψήφους που είχαν πάρει, και εμείς, πολύ προσεκτικά, συμπληρώναμε τα βιβλιαράκια με τις δραστηριότητες! Πολύ εύκολες για μας και πολύ διασκεδαστικές!

9924bf50 dd4e 43da 9510 2fa2996d9daa     0548ccf8 a36a 4678 b82a 528d39279c26   da4e1a15 b8b8 41a9 ba39 840047c9583b

Επειδή, όμως, δεν μας έφτασε το…”παιχνίδι”, προτείναμε και δικά μας παιχνίδια βασισμένα σ’ αυτά τα βιβλία που διαβάσαμε. Η δασκάλα μας τα κατέγραψε…

1739029336593

…και διαλέξαμε μερικά απ’ αυτά για να περάσουμε τέλεια!

Παιχνίδια με τον “ΖΑΚ ΚΑΙ ΟΥΠΣ”

Μας άρεσε ο μικρός Ουπς και αποφασίσαμε να τον φτιάξουμε με διάφορα υλικά από την τάξη μας. Αρχικά, είχαμε προτείνει να δώσουμε μορφή στον συμπαθέστατο γάτο Μήτσο από το άλλο παραμύθι, όμως οι περισσότεροι από εμάς αγαπούν πιο πολύ τα σκυλιά κι έτσι κέρδισε ο ΟΥΠΣ! Χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε. Αν και είχαμε ένα μικρό προβληματάκι με το πού πρέπει να μπει το κεφάλι του ΟΥΠΣ, τελικά το λύσαμε… Μάθαμε πια ότι πίσω είναι η ουρά και μπροστά μπαίνει το κεφάλι!

1e906702 f2ba 4c4f 8f78 0577bafd4040

Παιχνίδια με τον “ΦΤΕΡΟΠΟΔΑΡΟ ΜΠΑΜΠΑ”

Αυτό το βιβλίο μας οδήγησε σε γλωσσικά και γραμματικά παιχνίδια. Αρχικά, ψάξαμε το γράμμα Μ μέσα στην τάξη μας! Ξετρυπώσαμε πολλά πράγματα που ξεκινούν απ’ αυτό και τα μετρήσαμε! Μπράβο μας. Είμαστε οι καλύτεροι!

90cf76f4 42d9 4260 944b bb03e138ddd2

“Αλλά, γιατί “φτεροπόδαρος”; “Γιατί έχει φτερά στα πόδια του όταν πάει να πάρει το γιο του, κυρία”, απαντήσαμε στην ερώτηση της. “Κι αν είχε κάτι άλλο πώς θα λεγόταν;” Αυτό το παιχνίδι μας άρεσε πολύ και οδηγηθήκαμε σε μπουκαλοπόδαρους, μαξιλαροπόδαρους, καρεκλοπόδαρους…και τόσους άλλους μπαμπάδες! Φυσικά, όλες αυτές οι λέξεις μοιάζουν με γλωσσοδέτες και μας δυσκόλεψαν όμως, προσπαθήσαμε πολύ και τα καταφέραμε όσο καλύτερα μπορούσαμε! Τους ζωγραφίσαμε, κιόλας, όλους αυτούς τους μπαμπάδες και είχαν πάρα πολύ πλάκα!

5ac280f2 d308 452d 8702 1a490dba7a1e 49b7029a db87 4f61 a164 c84a99ef7996 55f59f88 5866 4d81 9564 c91892c8b8e1 a6afd6db 35b5 4c29 b8f9 73d36c990e12 d81ca961 8c9e 4db7 8623 0c28f80c85fd e870da77 8b6f 4fd3 b0d1 ca5259204fc7

Τους κάναμε και βιβλιαράκι για τη βιβλιοθήκη μας για να μπορούμε να τους βλέπουμε όποτε θέλουμε!

c634e0a4 5670 439b 8818 94e26e3ed4e4

Παιχνίδια με τις “ΓΑΤΟΚΟΥΒΕΝΤΕΣ”

Αυτό το παραμύθι μας οδήγησε σε παιχνίδια κωδικοποίησης. Θελήσαμε να οδηγήσουμε τον Μήτσο, τη BEEBOT μας δηλαδή που της βάλαμε ουρίτσα και την κάναμε Μήτσο, μέχρι τις Μηλιές για να γλιτώσει από τον Καύσωνα.

cec785c7 c7a8 44b0 aedb ee80f30a1773

Ο δρόμος, όμως, από την Αθήνα για τις Μηλιές, είναι γεμάτος εμπόδια…fe5b644a 79a1 4515 93a5 6143b080f86a

αλλά εμείς…d9004ed7 e9bd 49a9 b200 1c1551970e58c6549fc9 bccc 49fd b634 51c718682769

Περάσαμε πολύ ωραία! Ευχαριστούμε ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ!

 

Νοιαζόμαστε για το χώρο μας, καθαρίζουμε την αυλή μας!

Νοιαζόμαστε για το περιβάλλον και αυτό δεν είναι μόνο λόγια! Στο νηπιαγωγείο μας έχουμε μάθει πολύ καλά ότι αν δε νοιαστούμε κι εμείς, ο καθένας από μόνος του και όλοι μαζί ως μια μεγάλη ομάδα, ο κόσμος μας δεν θα είναι όμορφος όσο τον θέλουμε!

Έτσι, αποφασίσαμε να καθαρίσουμε την αυλή μας από τα σκουπίδια που είχε φέρει ο αέρας αλλά και τα “μαγικά” χεράκια των φίλων μας από το Δημοτικό. Η αφορμή δόθηκε όταν, παρατηρώντας ένα μικρό φυτό που είχαμε φυτέψει, είδαμε δίπλα του ένα μικρό καπάκι! “Καπάκι στον κήπο κυρία;”, ρωτήσαμε τη δασκάλα μας κι αυτή αμέσως βρήκε τη λύση! Βρήκε γαντάκια για να κρατήσουμε τα χέρια μας καθαρά, πήραμε τσάντες και αρχίσαμε με μεγάλη χαρά και όρεξη να καθαρίζουμε την όμορφη αυλή μας ώστε να φυτρώνουν μόνο φυτά στους κήπους της και ο χώρος της να είναι μόνο για ατέλειωτα παιχνίδια!

dcf1bbc3 6a3a 4e0a bda8 bd0cbf08233b  f4485fee d8ca 4d4f a961 3d688fe736eb  6666602a 4fdc 483e abb8 b38e11492c7c  366baadc 081a 4790 8bda d5dee357fad9    72fe8b8c 5d09 4da0 a95b 8f2c5cda3102

Ακολουθείστε το παράδειγμά μας και δεν θα χάσετε!!

Οικολογικές δράσεις από ενεργά παιδικά, οικολογικά μυαλουδάκια!

Εμείς οι μικροί εθελοντές της HELMEPA JUNIOR ήρθε η ώρα να σας δώσουμε μερικές συμβουλές. Θα σας παρακαλούσαμε να διαβάσετε το ηλεκτρονικό μας βιβλίο με μεγάλη προσοχή γιατί θέλουμε τη Γη μας υγιή και “ζωντανή”!

1bbba698 2e64 4a9f bdb9 4014cea7a7d0

9e7cc4e8 bb91 4e47 95f0 28434fe3f648 Copy 13fc38b2 fa03 420a 9bce 7f52fbe98787 76a197ca e5bf 481e 9080 b06111c29684 96e51ad0 aaa3 4230 9c4d 69c25233de20 3687a486 ea78 4fa3 8f6a af0543b3ac9e 8142e5f8 345f 4f65 9edd 0081185487c7 12612a09 cb75 4693 8296 712497a1507d 91903f1e 9e1f 4e4a a9be 6e656ffcb090 a8ecf4e1 5d27 408d 8e4c 705f352d83d2 be14ea7b a55f 4acd acc4 3515666d9857 c5c37d99 cccc 4a03 a471 d71db064f79b d61f5705 ed8b 494a a20b 15e0bc7bdc1f

Ακούστε και διαβάστε μας!

https://read.bookcreator.com/jooklC2hOtQ4XUIVnIO1VsGvvOE3/2rNOCKuWRRaJNwhaNtzFsg

 

Μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά…μαθαίνω για τα καράβια και τα θαλασσινά επαγγέλματα!

Ως ενεργά μέλη της Helmepa Junior, πρέπει να ξέρουμε τα πάντα για τη θάλασσα. Ε, δε γίνεται να μην ξέρουμε και τα πάντα για τα καράβια που ταξιδεύουν πάνω της ή για τους ανθρώπους που έχουν κάνει τη θάλασσα και τα καράβια της δεύτερο σπίτι τους! Ψάξαμε στην πλούσια βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας και βρήκαμε ένα παραμύθι με ένα πολύ αστείο όνομα…

1738254634574

Αφού κάναμε υποθέσεις για την προέλευση του ονόματός του, το διαβάσαμε και μπήκαμε στον κόσμο των θαλάσσιων ταξιδιών! Κάναμε την παρεούλα μας καράβι, καθίσαμε έτσι ώστε να έχει ισορροπία και να μη γέρνει από καμία πλευρά – ευκαιρία να μάθουμε τις έννοιες “ίσα” και “άνισα” – και φανταστήκαμε να ταξιδεύουμε με το ελαφοκάραβό μας σε νέες περιπέτειες! Ο ήχος της θάλασσας που μας έβαλε η δασκάλα μας, μας οδήγησε να φανταστούμε πολλές νέες περιπέτειες και εμπειρίες για το καράβι μας!

d4b15c9e 2eca 4cef ac72 8b22d8603035   8468c5b8 98bc 4161 94a8 34001f467c92  91830691 2cf3 491e b345 0a8349f629d2

5e9d30ba 53a1 48cb b65b da113c0b5f7d

Όμως, τι, πραγματικά, καράβια ταξιδεύουν στις θάλασσες και στους μεγάλους ωκεανούς της Γης; Με ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε ένα πλοίο και ένα υποβρύχιο, όπως τα φανταζόμασταν, και με αυτά οδηγούς είδαμε πολλές φωτογραφίες πλοίων! Πόσα πολλά πλοία! Με διαφορετικά μεγέθη, από διαφορετικά υλικά, για διαφορετικές χρήσεις!

e55d4641 a378 4231 bcd3 84a72727a4b2 8e1fc859 d840 4cc7 be33 6a0447567f40    126de512 6654 48ec 8e32 e9fe9a720400 74b2e7c6 d309 4b3b a948 2755439c1220

Μας γεννήθηκε μια μεγάλη απορία! Όλα αυτά τα καράβια γιατί δε βουλιάζουν; “Γιατί είναι φτιαγμένα από ξύλο!” λέει ένας φίλος μας. “Όχι!” απαντάει μια άλλη φίλη μας…”Εγώ ανέβηκα σε ένα πολεμικό καράβι που είχε έρθει στην Πύλο και είδα ότι ήταν φτιαγμένο από μέταλλο.”

“Εγώ ξέρω. Τα μεγάλα δε βουλιάζουν, μόνο τα μικρά όταν τα χτυπάνε τα κύματα!” είπε ο φίλος μου. Τότε, η δασκάλα μας, αποφάσισε ότι ήταν ώρα να πειραματιστούμε. Μας αρέσουν πολύ τα πειράματα γιατί μέσα απ’ αυτά μας λύνονται οι απορίες. Έτσι, είδαμε τι ξέραμε, τι θέλαμε να μάθουμε και ξεκινήσαμε. Τι συμβαίνει τελικά; Είναι το μέγεθος, το υλικό, το σχήμα ή το χρώμα που βοηθά τα καράβια να πλέουν περήφανα;

Μάλιστα! Τώρα ξέρουμε και μπορούμε να συμπληρώσουμε τις αρχικές μας σκέψεις!

c8354ec0 f88c 4860 a632 961c69d471d3

Θα ζωγραφίσουμε και το πείραμα για να μην το ξεχάσουμε ποτέ!

12a6fab5 5aac 4c9f b78a 0fd2389d1fa8  2fde2590 907a 4624 a57b 96d5676cc3fd  b1ca7025 6df9 4552 9ae0 098b01ef773f

Επίσης, φτιάξαμε κι ένα χάρτινο βαρκάκι, το αφήσαμε μέσα στο νερό και θέλουμε να δούμε αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χάρτινα βαρκάκια για ταξίδια… Για δείτε το αποτέλεσμα…

Χάρτινα βαρκάκια, χάρτινα ταξίδια… Να ταξιδέψετε με άλλο καράβι σίγουρα!

Η δασκάλα μας μας έφτιαξε ένα online game για να το παίξουμε στον διαδραστικό μας πίνακα. Μας άρεσε πολύ και σας δίνουμε το σύνδεσμο για να παίξετε κι εσείς και να μάθετε τι επιπλέει και τι βυθίζεται.

ddf91383 8749 4ebf bf13 13b3b9ec0135

https://learningapps.org/display?v=p2khkrqna25

Εμείς οι μικροί μηχανικοί πιάσαμε δουλειά. Τόσο πολύ αγαπάμε τα ταξίδια και τη θάλασσα που σκεφτήκαμε εργαλεία που θα μπορούσαν να τα επισκευάσουν αν, ελπίζουμε ποτέ, χαλάσουν! Χωριστήκαμε σε ομάδες, σκεφτήκαμε τι βλάβη θα μπορούσαν να πάθουν και φτιάξαμε το κατάλληλο μηχάνημα. Ορίστε δείτε τα!

https://www.canva.com/design/DAGdfoXOJFw/3CW4DWDLnYSjqitIT0wLaQ/view

Κι αν θέλετε να μάθετε όλα τα θαλασσινά επαγγέλματα, αυτά είναι… Όχι, όχι! Δεν θα σας τα πούμε εμείς! Θα λύσετε τα παρακάτω παζλ και θα τα ανακαλύψετε μόνοι σας!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35c1e0a2fe32

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12bc6f7a1e48

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2276f31df39c

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a49aacec3e6

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=050b5544ad1e

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33005de9264b

Περάσαμε πολύ όμορφα με τα καράβια! Ταξιδέψαμε, μάθαμε, νιώσαμε! Αργεί να έρθει το καλοκαίρι;;

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Tτο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, συγχάρηκε τους μαθητές του σχολείου μας, για τη συμμετοχή τους στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!» που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.

Το έργο μας έχει αναρτήθηκε στη σχετική σελίδα τους

Το μήνυμα που στείλαμε για αυτή τη μέρα είναι: ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

HELMEPA -διαγωνισμός ζωγραφικής 2025

H Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA JUNIOR προκήρυξε, όπως  κάθε χρόνο, Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες της Παιδικής HELMEPA. Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».

Αρχικά τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση για να γνωρίσουν τι είναι τα Λιβάδια της Ποσειδωνίας. Τόσο κοντά μας, μα τόσο άγνωστα, επίσης! Αυτή η Παρουσίαση περιείχε πληροφορίες, διασκεδαστικές δραστηριότητες αλλά και online games για περισσότερη διασκέδαση.

Ta-libadia-ths-Poseidwnias

https://learningapps.org/display?v=pptzjhiq225 ένα κουίζ για να τεστάρουν τις γνώσεις τους και…

https://learningapps.org/display?v=pm46uxruc25 

ένα παιχνίδι memory για να τεστάρουν τη μνήμη τους!

47687115 d75a 44db 81a7 a4a3ede425d3 4cae6e29 4232 4bcd a9c1 44571dfc5e37 63738211 a5da 407b 9726 d40270e8a06a d8f62828 b7e1 4b20 8496 95aff7274de6

Στη συνέχεια, ζωγράφισαν την Ποσειδωνία όπως τη φαντάζονταν…

db8c761a 975b 4d83 b459 03070fe9433c 06aafd84 23e3 4109 a6ed 8f0193a5e04c

…και μετά άρχισαν τη δουλειά! Ποια δουλειά; Μα, να φτιάξουν την πιο όμορφη αφίσα για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό! Τελικά, δεν έφτιαξαν μία όμορφη αφίσα αλλά 5! Δείτε και θαυμάστε την όμορφη και συνεργατική δουλειά των μικρών καλλιτεχνών του νηπιαγωγείου μας!

 

IMG 20250120 103040 IMG 20250120 103446

 

αφίσα για το διαγωνισμό

IMG 20250122 112850 IMG 20250122 113039 1 IMG 20250123 084253 IMG 20250123 085605

IMG 20250124 085617 IMG 20250124 085652 IMG 20250124 092356 DSCF64162

 

IMG 2868 IMG 2860 IMG 3181 IMG 2941 IMG 2942 IMG 2909

DSCF6285

20250130 165836

 

a2e2086e 47f9 43ce 922c 5acfa3d044cb

1737656275805

ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΚΑΙ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Είμαστε στην καρδιά του χειμώνα. Τι μας έχει φέρει; Παιχνίδια με την νέα χρονιά, αριθμούς και ποσότητες, ον λάιν παιχνίδια.

ΠΑΙΧΝΔΙΑ ΜΕ ΜΟΤΙΒΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 2 ΠΑΙΧΝΔΙΑ ΜΕ ΜΟΤΙΒΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1 IMG 20250115 110143 IMG 20250115 110002 IMG 20250115 105603 IMG 20250115 104226 IMG 20250115 103709 IMG 20250115 103318 IMG 20250115 103157

Όμως τι είναι η “χειμέρια νάρκη”;

Με αφορμή το βιβλίο “Αφήστε με να κοιμηθώ”  Screenshot 2025 02 02 18 49 25 625 com.google.android.googlequicksearchbox edit

μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη. Αναφερθήκαμε στα ζωάκια που κάθε χειμώνα πέφτουν σε αυτό το βαθύ ύπνο, ποιες προετοιμασίες κάνουν, που επιλέγουν να ξεκουραστούν και κάναμε τη δική μας κατασκευή.

Έπειτα μετατραπήκαμε σε μικρές αρκουδίτσες και πέσαμε σε χειμερία νάρκη αφού πρώτα φτιάξαμε τη δική μας σπηλιά.

IMG 20250121 085333 IMG 20250121 085410  IMG 20250121 090250 IMG 20250121 103141 IMG 20250121 115351 1 IMG 20250121 115351 IMG 20250121 115955 IMG 20250122 0905402 IMG 20250122 093813

 

 

 

 

ΑΓΚΑΛΙΑ Μ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

1738405599510        Μία ακόμη όμορφη δράση ήρθε να αγκαλιάσει τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας καθώς και του όμορου δημοτικού σχολείου μας. Στο χώρο της βιβλιοθήκης της πόλης μας , είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε  τη συγγραφέα Ελένη Γεωργοστάθη, να γνωριστεί με τα παιδιά και να παίξει μαζί τους με αφορμή το νέο της βιβλίο.  1738417701908        1738403725321 1738403725346 1738403725327 1738403725336 1738403725313 1738403725305 1738403725354 17385230304441738523055717

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΗΛΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Εκδρομή στα Φιλιατρά στο Μουσείο Παύλου και Ηλία Ηλιοπούλου, με συμμετοχή του σχολείου μας , στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Φωτογραφικά Ταξίδια στα Συναισθήματα “. Για ακόμα μια χρονιά ζήσαμε όμορφες εμπειρίες στο “ζεστό” αυτό μουσείο! Τα παιδιά μπήκαν στον κόσμο των συναισθηματων μέσα από τα “κλικ” των φωτογραφιών, θεατρο-επαιξαν με τα δικά τους συναισθηματα, εκφράστηκαν,χάρηκαν!
Είχαν και τη μοναδική ευκαιρία να δουν τα παλιά τηλέφωνα,αυτά με το καντράν και τη μανιβέλα, τηλέφωνα που τα άφησαν έκπληκτα!
Φεύγοντας, το κάθε παιδί πήρε μαζί του ένα φάκελο γεμάτο με…συναισθήματα και δημιουργικές προτάσεις για ακόμα περισσότερα παιχνίδια! Ευχαριστούμε Μουσείο που μας έκανες να νιώσουμε τόσα πολλά πράγματα!
IMG 20250129 093952 IMG 20250129 094324 IMG 20250129 100523 IMG 20250129 100559 IMG 20250129 100814 IMG 20250129 101821 IMG 20250129 101845 IMG 20250129 102149 IMG 20250129 102210 IMG 20250129 102228 IMG 20250129 102707 IMG 20250129 102758 IMG 20250129 102851 IMG 20250129 103833 IMG 20250129 104459 IMG 20250129 110110 IMG 20250129 110230 IMG 20250129 111254 IMG 20250129 111324 IMG 20250129 111435 IMG 20250129 111645 IMG 20250129 111838 IMG 20250129 114816 IMG 20250129 124645

ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

 

1738061835802

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο για τα παιδιά ήταν το : Μια θάλασσα πλαστικά. Όλα τα παιδιά είχαν να πουν τις εμπειρίες τους.

Η μόλυνση και τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει οι άνθρωποι είναι αρκετά. Έτσι κάναμε και εμείς πειράματα μέσα στην τάξη μας

Πώς θα μπορούσαμε να καθαρίσουμε τη θάλασσα από τα πετρέλαια που χύνονται από τα καράβια ;

Το πείραμα αυτό, το ζωγραφίσαμε κιόλας…Να δείτε κι εμάς να πειραματιζόμαστε!

bb74a445 e5be 4af7 9888 9e7b5a294f07   0d4b1034 219a 4a18 92f1 0b5346b5fb3b

Μέσα από τους πειραματισμούς μας, προβληματιστήκαμε πάρα πολύ! Δυσκολευτήκαμε πολύ να καθαρίσουμε το νερό… Ναι, θα σας πούμε το μυστικό μας…Δεν το καθαρίσαμε ποτέ, τελικά! Είδαμε στην πράξη πόσο πρέπει να προσπαθήσουν οι οικολογικές οργανώσεις ν’ απαλλάξουν τη θάλασσα από τα πετρέλαια ώστε να ζουν με υγεία τα θαλάσσια πλάσματα!

Και μετά, ένα νέο ερώτημα έπρεπε να διερευνηθεί! Η μόλυνση της θάλασσας, άραγε, εξαπλώνεται ή μένει εκεί που ρίχνονται τα απόβλητα;

Είδαμε ότι η μόλυνση είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να μεταφερθεί από το ένα σημείο της Γης στο άλλο και να πλήξει όλον τον Πλανήτη. Γι’ αυτό κι εμείς, με τις μικρές μας φωνές σας λέμε: “Προσέξτε! Πάρτε τα σκουπίδια και τα πετρέλαια μακριά από τη θάλασσα και την παραλία αν θέλετε η Γη μας να είναι υγιής για πάντα!”

 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Αφορμή το βιβλίο : 1737988854106 ΟΧ ΧΤΑΠΟΔΙ, ΛΑΘΟΣ ΠΟΔΙ!

Αφορμή για να γίνουμε δημοσιογράφοι, να πιάσουμε το μικρόφωνο και ν’ αρχίσουμε τις ερωτήσεις. Σε ποιον; Μα, στα θαλάσσια πλάσματα που τόσο μας γοητεύουν αλλά δεν ξέρουμε πολλά πράγματα για τη ζωή τους, για τις συνήθειες τους, για τα προβλήματά τους. Θ’ αναρωτηθείτε πώς θα τα ρωτήσουμε που αυτά ζουν στη θάλασσα κι εμείς στη στεριά… Ή, πώς θα μας απαντήσουν που μιλούν άλλα γλώσσα… Ε, στο νηπιαγωγείο όλα γίνονται! Με μια απλή βουτιά στο βυθό της φαντασίας!

Βρήκαμε, λοιπόν, τον αγαπημένο κύριο Χταπόδη μας!

IMG 20250123 093938, πήραμε το μικρόφωνο…

synentefji και αρχίσαμε τις ερωτήσεις… IMG 20250123 103053 IMG 20250123 103122 IMG 20250123 103139 IMG 20250123 103201 IMG 20250123 103222 IMG 20250123 105024

Τον τρελάναμε στις ερωτήσεις! Υποσχέθηκε να μας απαντήσει και…το έκανε! Μια μέρα έστειλε ένα βίντεο στη δασκάλα μας και μας μίλησε ολοζώντανος λύνοντας όλες μας τις απορίες!

 

 

 

Όμως, είχαμε απορίες και για το φίλο μας τον Ιππόκαμπο : 1737991124363. Ας δούμε λοιπόν τι μας είπε

1737793120545 1737793120573

Σίγουρα θα θέλαμε να μάθουμε για όλα τα όμορφα και μυστηριώδη θαλασσινά πλάσματα! Προπαντός, όμως, θέλουμε να είναι ευτυχισμένα και υγιή σε μια καθαρή θάλασσα!

 

 

ΜΕΛΗ Η ΜΕΛΙΣΣΟΥΛΑ

Από την αρχή του προγράμματος δημιουργήθηκε  η ιδέα της κατασκευής μιας κυψέλης, χάρτινης. Και φυσικά δεν άργησε να γίνει πράξη. Με ενθουσιασμό όλα τα παιδιά βοήθησαν σε αυτό. Εκεί θα φιλοξενούνταν η Μέλη η μελισσούλα μας. Μια μικρή γαντόκουκλα , όπου κάθε Παρασκευή θα κληρώνονταν  και θα ταξίδευε για ένα Σαββατοκύριακο στο σπίτι ενός παιδιού. Αυτό θα κρατούσε  μέχρι να επισκεφθεί όλα τα παιδιά. Μαζί της θα ταξίδευε και ένα τετράδιο όπου οι γονείς των παιδιών θα σημείωναν  πώς πέρασαν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας. Στις πλευρές του σπιτιού μπήκε το qr code του προγράμματος από το μπλογκ του σχολείου μας , ώστε να ενημερώνονται για την πορεία του προγράμματος.

 

IMG 20240924 152611 IMG 20240925 132325 IMG 20240925 133340 IMG 20240925 134044 IMG 20240925 134112 IMG 20240925 134636 IMG 20240925 140512 IMG 20240925 140520 IMG 20240925 141728 IMG 20240925 142146 IMG 20240925 142357 IMG 20240925 143205 IMG 20240925 150339 IMG 20240925 150342 IMG 20240927 105721 IMG 20240927 105738 IMG 20240927 105838 IMG 20240927 105903 IMG 20241101 122345  IMG 20241101 122400 IMG 20241101 142519IMG 20241101 142605

1745426539176 2 1745426539186 1 1745426539198 1

ΠΕΦΤΕΙ ΠΕΦΤΕΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

Οι βροχές αυτού του μήνα μας οδήγησαν να ασχοληθούμε με το νερό , το κύκλο του νερού αλλά και τη βροχή. Πού είναι το νερό; Πού το συναντάμε; Τι μορφή έχει; Πώς έφτασε στον ουρανό; και πολλές άλλες ερωτήσεις που προσπαθήσαμε να την απαντήσουμε μέσα από δραστηριότητες και πειραματισμούς

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ακόλουθο βιβλίο: Πέφτει πέφτει η σταγόνα ΓΔ Ακολούθησαν ερωτήσεις από τα παιδιά και για λίγη ώρα το ένα απαντούσε στο άλλο.

Στη συνέχεια κάναμε καταγραφή πού συναντάμε το νερό στη φύση και πού μέσα στο σπίτι

IMG 20250115 140325 IMG 20250115 140938 IMG 20250115 141633 IMG 20250115 142932

Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού , σαν ποίημα και αφού τα ξεχωρίσαμε έγιναν φύλλο εργασίας

IMG 20250117 111924 IMG 20250117 111932 IMG 20250117 112425 IMG 20250117 112448 IMG 20250117 112516 IMG 20250117 112933

Με τη βοήθεια της Bee bot, το μικρό μας ρομποτάκι , ακολουθήσαμε τα βήματα του κύκλου του νερού, κάνοντας τις απαραίτητες κινήσεις

IMG 20250116 144655 IMG 20250116 144945 IMG 20250116 145228

Ακολούθησε παρόμοια ατομική εργασία

IMG 20250116 154233 IMG 20250116 173041IMG 20250116 154435 IMG 20250116 154445

Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους

IMG 20250115 205234 IMG 20250115 205254 IMG 20250115 205320 IMG 20250115 205345  IMG 20250115 205501 IMG 20250115 205533 IMG 20250115 205636

Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού

Κάναμε πείραμα για να δούμε την εξάτμιση

IMG 20250117 093451 IMG 20250117 093951 IMG 20250117 094021 IMG 20250117 094508

Με το επόμενο πείραμα, μια λεκάνη , ένα σφουγγάρι και νερό, είδαμε τι συμβαίνει όταν το σύννεφο δε μπορεί να κρατήσει άλλο τις σταγόνες μέσα του

IMG 20250117 091936 IMG 20250117 092001 IMG 20250117 092029 IMG 20250117 092043 IMG 20250117 092319

Παίξαμε παιχνίδια αρίθμησης με αυτοσχέδιο παιχνίδι: δύο ομπρέλες , σταγόνες και ένα ζάρι

IMG 20250117 115308 IMG 20250117 115504 IMG 20250117 115928 IMG 20250117 120225 IMG 20250117 120329

Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

IMG 20250113 151555 Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε  να λιώσει: Γιατί; Τι πραγματικά ήθελε; Τα κατάφερε; Πώς έγινε αυτό;

Μες την καρδιά του χειμώνα διαβάσαμε το πιο πάνω βιβλίο που μας έδωσε αφορμή για πολλές δραστηριότητες

Αρχικά εκτυπώσαμε εικόνες που εικονίζονταν στάσεις του Χιονάνθρωπου και τις κάναμε σειροθέτηση: οριζόντια και κάθετα

IMG 20250113 150642 IMG 20250113 151538 IMG 20250113 151909

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, την αποστολή να δημιουργήσουν χιονανθρώπους με υλικά της τάξης

IMG 20250113 152213 IMG 20250113 152500 IMG 20250113 152638

Παίξαμε παιχνίδια, ον λάιν, στο διαδραστικό μας πίνακα, με βάση την ιστορία που είχαμε διαβάσει για την καλύτερη κατανόηση του βιβλίου

IMG 20250113 155014 IMG 20250113 155037 IMG 20250113 155105 IMG 20250113 155439 IMG 20250113 155443

Κάναμε κατασκευή χιονάνθρωπου με χαρτοκοπτική και συναρμολόγηση τα μέλη του

IMG 20250114 151506 IMG 20250114 151508 IMG 20250114 151511 IMG 20250114 151520 IMG 20250114 152238  IMG 20250114 152412 IMG 20250114 152831 IMG 20250114 153841

Πειραματιστήκαμε με υλικά της τάξης για να δούμε ποια υλικά βυθίζονται και ποια όχι

IMG 20250114 142805 IMG 20250114 143103 IMG 20250114 143533 IMG 20250114 143827 IMG 20250114 144026

Παίξαμε κινητικό παιχνίδι κατά το οποίο τα παιδιά έπρεπε να χορεύουν όση ώρα διαρκούσε η μουσική και όταν σταματούσε , η εκπαιδευτικός έλεγε ένα υλικό. Αν αυτό είχε επιπλεύσει έπρεπε να μείνουν όρθια, αν είχε βυθιστεί έπρεπε να καθίσουν στο πάτωμα

1736875364312 1736875364293 1736875364334 1736875364303 1736875364323

Παιχνίδι, συντονισμού κινήσεων, προσοχής, ισορροπίας. Τα παιδιά αφού δημιούργησαν έναν χιονάνθρωπο με 2 τουβλάκια στην αρχή και τρία στη συνέχεια, τους τοποθέτησαν πάνω σε ένα κομμάτι ρολό υγείας και έπρεπε να το τραβήξουν, με προσοχή, έτσι ώστε να “βγάλουν” το χιονάνθρωπο στη “στεριά” με ασφάλεια

1736875364356 IMG 20250114 141109 IMG 20250114 141156 IMG 20250114 141548 IMG 20250114 141617 IMG 20250114 141746 IMG 20250114 141826

 

Με αφορμή το  πιο πάνω βιβλίο  μιλήσαμε για τις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι,

IMG 20250109 095056 IMG 20250109 094339

φτιάξαμε το δικό μας χιοναθρωπο

IMG 20250113 110621IMG 20250113 110614     IMG 20250113 113729 IMG 20250113 113759

και πειραματιστηκαμε με την τήξη και την πήξη ελευθερώνοντας ζωάκια από τον πάγο με διάφορους τρόπους!

IMG 20250124 103748 IMG 20250124 115840 IMG 20250124 115845 IMG 20250124 115921 IMG 20250124 102828 1 IMG 20250124 102522 IMG 20250124 102011 IMG 20250124 101940 IMG 20250124 101855 IMG 20250124 101515 IMG 20250124 101513 1