Μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά…μαθαίνω για τα καράβια και τα θαλασσινά επαγγέλματα!

Ως ενεργά μέλη της Helmepa Junior, πρέπει να ξέρουμε τα πάντα για τη θάλασσα. Ε, δε γίνεται να μην ξέρουμε και τα πάντα για τα καράβια που ταξιδεύουν πάνω της ή για τους ανθρώπους που έχουν κάνει τη θάλασσα και τα καράβια της δεύτερο σπίτι τους! Ψάξαμε στην πλούσια βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας και βρήκαμε ένα παραμύθι με ένα πολύ αστείο όνομα…

1738254634574

Αφού κάναμε υποθέσεις για την προέλευση του ονόματός του, το διαβάσαμε και μπήκαμε στον κόσμο των θαλάσσιων ταξιδιών! Κάναμε την παρεούλα μας καράβι, καθίσαμε έτσι ώστε να έχει ισορροπία και να μη γέρνει από καμία πλευρά – ευκαιρία να μάθουμε τις έννοιες “ίσα” και “άνισα” – και φανταστήκαμε να ταξιδεύουμε με το ελαφοκάραβό μας σε νέες περιπέτειες! Ο ήχος της θάλασσας που μας έβαλε η δασκάλα μας, μας οδήγησε να φανταστούμε πολλές νέες περιπέτειες και εμπειρίες για το καράβι μας!

d4b15c9e 2eca 4cef ac72 8b22d8603035   8468c5b8 98bc 4161 94a8 34001f467c92  91830691 2cf3 491e b345 0a8349f629d2

5e9d30ba 53a1 48cb b65b da113c0b5f7d

Όμως, τι, πραγματικά, καράβια ταξιδεύουν στις θάλασσες και στους μεγάλους ωκεανούς της Γης; Με ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε ένα πλοίο και ένα υποβρύχιο, όπως τα φανταζόμασταν, και με αυτά οδηγούς είδαμε πολλές φωτογραφίες πλοίων! Πόσα πολλά πλοία! Με διαφορετικά μεγέθη, από διαφορετικά υλικά, για διαφορετικές χρήσεις!

e55d4641 a378 4231 bcd3 84a72727a4b2 8e1fc859 d840 4cc7 be33 6a0447567f40    126de512 6654 48ec 8e32 e9fe9a720400 74b2e7c6 d309 4b3b a948 2755439c1220

Μας γεννήθηκε μια μεγάλη απορία! Όλα αυτά τα καράβια γιατί δε βουλιάζουν; “Γιατί είναι φτιαγμένα από ξύλο!” λέει ένας φίλος μας. “Όχι!” απαντάει μια άλλη φίλη μας…”Εγώ ανέβηκα σε ένα πολεμικό καράβι που είχε έρθει στην Πύλο και είδα ότι ήταν φτιαγμένο από μέταλλο.”

“Εγώ ξέρω. Τα μεγάλα δε βουλιάζουν, μόνο τα μικρά όταν τα χτυπάνε τα κύματα!” είπε ο φίλος μου. Τότε, η δασκάλα μας, αποφάσισε ότι ήταν ώρα να πειραματιστούμε. Μας αρέσουν πολύ τα πειράματα γιατί μέσα απ’ αυτά μας λύνονται οι απορίες. Έτσι, είδαμε τι ξέραμε, τι θέλαμε να μάθουμε και ξεκινήσαμε. Τι συμβαίνει τελικά; Είναι το μέγεθος, το υλικό, το σχήμα ή το χρώμα που βοηθά τα καράβια να πλέουν περήφανα;

Μάλιστα! Τώρα ξέρουμε και μπορούμε να συμπληρώσουμε τις αρχικές μας σκέψεις!

c8354ec0 f88c 4860 a632 961c69d471d3

Θα ζωγραφίσουμε και το πείραμα για να μην το ξεχάσουμε ποτέ!

12a6fab5 5aac 4c9f b78a 0fd2389d1fa8  2fde2590 907a 4624 a57b 96d5676cc3fd  b1ca7025 6df9 4552 9ae0 098b01ef773f

Επίσης, φτιάξαμε κι ένα χάρτινο βαρκάκι, το αφήσαμε μέσα στο νερό και θέλουμε να δούμε αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χάρτινα βαρκάκια για ταξίδια… Για δείτε το αποτέλεσμα…

Χάρτινα βαρκάκια, χάρτινα ταξίδια… Να ταξιδέψετε με άλλο καράβι σίγουρα!

Η δασκάλα μας μας έφτιαξε ένα online game για να το παίξουμε στον διαδραστικό μας πίνακα. Μας άρεσε πολύ και σας δίνουμε το σύνδεσμο για να παίξετε κι εσείς και να μάθετε τι επιπλέει και τι βυθίζεται.

ddf91383 8749 4ebf bf13 13b3b9ec0135

https://learningapps.org/display?v=p2khkrqna25

Εμείς οι μικροί μηχανικοί πιάσαμε δουλειά. Τόσο πολύ αγαπάμε τα ταξίδια και τη θάλασσα που σκεφτήκαμε εργαλεία που θα μπορούσαν να τα επισκευάσουν αν, ελπίζουμε ποτέ, χαλάσουν! Χωριστήκαμε σε ομάδες, σκεφτήκαμε τι βλάβη θα μπορούσαν να πάθουν και φτιάξαμε το κατάλληλο μηχάνημα. Ορίστε δείτε τα!

https://www.canva.com/design/DAGdfoXOJFw/3CW4DWDLnYSjqitIT0wLaQ/view

Κι αν θέλετε να μάθετε όλα τα θαλασσινά επαγγέλματα, αυτά είναι… Όχι, όχι! Δεν θα σας τα πούμε εμείς! Θα λύσετε τα παρακάτω παζλ και θα τα ανακαλύψετε μόνοι σας!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35c1e0a2fe32

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=12bc6f7a1e48

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2276f31df39c

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a49aacec3e6

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=050b5544ad1e

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33005de9264b

Περάσαμε πολύ όμορφα με τα καράβια! Ταξιδέψαμε, μάθαμε, νιώσαμε! Αργεί να έρθει το καλοκαίρι;;

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Tτο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, συγχάρηκε τους μαθητές του σχολείου μας, για τη συμμετοχή τους στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!» που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025.

Το έργο μας έχει αναρτήθηκε στη σχετική σελίδα τους

Το μήνυμα που στείλαμε για αυτή τη μέρα είναι: ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

HELMEPA -διαγωνισμός ζωγραφικής 2025

H Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – HELMEPA JUNIOR προκήρυξε, όπως  κάθε χρόνο, Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής για τις Ομάδες της Παιδικής HELMEPA. Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».

Αρχικά τα παιδιά παρακολούθησαν μια παρουσίαση για να γνωρίσουν τι είναι τα Λιβάδια της Ποσειδωνίας. Τόσο κοντά μας, μα τόσο άγνωστα, επίσης! Αυτή η Παρουσίαση περιείχε πληροφορίες, διασκεδαστικές δραστηριότητες αλλά και online games για περισσότερη διασκέδαση.

Ta-libadia-ths-Poseidwnias

https://learningapps.org/display?v=pptzjhiq225 ένα κουίζ για να τεστάρουν τις γνώσεις τους και…

https://learningapps.org/display?v=pm46uxruc25 

ένα παιχνίδι memory για να τεστάρουν τη μνήμη τους!

47687115 d75a 44db 81a7 a4a3ede425d3 4cae6e29 4232 4bcd a9c1 44571dfc5e37 63738211 a5da 407b 9726 d40270e8a06a d8f62828 b7e1 4b20 8496 95aff7274de6

Στη συνέχεια, ζωγράφισαν την Ποσειδωνία όπως τη φαντάζονταν…

db8c761a 975b 4d83 b459 03070fe9433c 06aafd84 23e3 4109 a6ed 8f0193a5e04c

…και μετά άρχισαν τη δουλειά! Ποια δουλειά; Μα, να φτιάξουν την πιο όμορφη αφίσα για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό! Τελικά, δεν έφτιαξαν μία όμορφη αφίσα αλλά 5! Δείτε και θαυμάστε την όμορφη και συνεργατική δουλειά των μικρών καλλιτεχνών του νηπιαγωγείου μας!

 

IMG 20250120 103040 IMG 20250120 103446

 

αφίσα για το διαγωνισμό

IMG 20250122 112850 IMG 20250122 113039 1 IMG 20250123 084253 IMG 20250123 085605

IMG 20250124 085617 IMG 20250124 085652 IMG 20250124 092356 DSCF64162

 

IMG 2868 IMG 2860 IMG 3181 IMG 2941 IMG 2942 IMG 2909

DSCF6285

20250130 165836

 

a2e2086e 47f9 43ce 922c 5acfa3d044cb

1737656275805

ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΚΑΙ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Είμαστε στην καρδιά του χειμώνα. Τι μας έχει φέρει; Παιχνίδια με την νέα χρονιά, αριθμούς και ποσότητες, ον λάιν παιχνίδια.

ΠΑΙΧΝΔΙΑ ΜΕ ΜΟΤΙΒΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 2 ΠΑΙΧΝΔΙΑ ΜΕ ΜΟΤΙΒΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1 IMG 20250115 110143 IMG 20250115 110002 IMG 20250115 105603 IMG 20250115 104226 IMG 20250115 103709 IMG 20250115 103318 IMG 20250115 103157

Όμως τι είναι η “χειμέρια νάρκη”;

Με αφορμή το βιβλίο “Αφήστε με να κοιμηθώ”  Screenshot 2025 02 02 18 49 25 625 com.google.android.googlequicksearchbox edit

μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη. Αναφερθήκαμε στα ζωάκια που κάθε χειμώνα πέφτουν σε αυτό το βαθύ ύπνο, ποιες προετοιμασίες κάνουν, που επιλέγουν να ξεκουραστούν και κάναμε τη δική μας κατασκευή.

Έπειτα μετατραπήκαμε σε μικρές αρκουδίτσες και πέσαμε σε χειμερία νάρκη αφού πρώτα φτιάξαμε τη δική μας σπηλιά.

IMG 20250121 085333 IMG 20250121 085410  IMG 20250121 090250 IMG 20250121 103141 IMG 20250121 115351 1 IMG 20250121 115351 IMG 20250121 115955 IMG 20250122 0905402 IMG 20250122 093813

 

 

 

 

ΑΓΚΑΛΙΑ Μ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

1738405599510        Μία ακόμη όμορφη δράση ήρθε να αγκαλιάσει τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας καθώς και του όμορου δημοτικού σχολείου μας. Στο χώρο της βιβλιοθήκης της πόλης μας , είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε  τη συγγραφέα Ελένη Γεωργοστάθη, να γνωριστεί με τα παιδιά και να παίξει μαζί τους με αφορμή το νέο της βιβλίο.  1738417701908        1738403725321 1738403725346 1738403725327 1738403725336 1738403725313 1738403725305 1738403725354 17385230304441738523055717

 

ΜΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

 

1738061835802

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο για τα παιδιά ήταν το : Μια θάλασσα πλαστικά. Όλα τα παιδιά είχαν να πουν τις εμπειρίες τους.

Η μόλυνση και τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει οι άνθρωποι είναι αρκετά. Έτσι κάναμε και εμείς πειράματα μέσα στην τάξη μας

Πώς θα μπορούσαμε να καθαρίσουμε τη θάλασσα από τα πετρέλαια που χύνονται από τα καράβια ;

Το πείραμα αυτό, το ζωγραφίσαμε κιόλας…Να δείτε κι εμάς να πειραματιζόμαστε!

bb74a445 e5be 4af7 9888 9e7b5a294f07   0d4b1034 219a 4a18 92f1 0b5346b5fb3b

Μέσα από τους πειραματισμούς μας, προβληματιστήκαμε πάρα πολύ! Δυσκολευτήκαμε πολύ να καθαρίσουμε το νερό… Ναι, θα σας πούμε το μυστικό μας…Δεν το καθαρίσαμε ποτέ, τελικά! Είδαμε στην πράξη πόσο πρέπει να προσπαθήσουν οι οικολογικές οργανώσεις ν’ απαλλάξουν τη θάλασσα από τα πετρέλαια ώστε να ζουν με υγεία τα θαλάσσια πλάσματα!

Και μετά, ένα νέο ερώτημα έπρεπε να διερευνηθεί! Η μόλυνση της θάλασσας, άραγε, εξαπλώνεται ή μένει εκεί που ρίχνονται τα απόβλητα;

Είδαμε ότι η μόλυνση είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να μεταφερθεί από το ένα σημείο της Γης στο άλλο και να πλήξει όλον τον Πλανήτη. Γι’ αυτό κι εμείς, με τις μικρές μας φωνές σας λέμε: “Προσέξτε! Πάρτε τα σκουπίδια και τα πετρέλαια μακριά από τη θάλασσα και την παραλία αν θέλετε η Γη μας να είναι υγιής για πάντα!”

 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ

Αφορμή το βιβλίο : 1737988854106 ΟΧ ΧΤΑΠΟΔΙ, ΛΑΘΟΣ ΠΟΔΙ!

Αφορμή για να γίνουμε δημοσιογράφοι, να πιάσουμε το μικρόφωνο και ν’ αρχίσουμε τις ερωτήσεις. Σε ποιον; Μα, στα θαλάσσια πλάσματα που τόσο μας γοητεύουν αλλά δεν ξέρουμε πολλά πράγματα για τη ζωή τους, για τις συνήθειες τους, για τα προβλήματά τους. Θ’ αναρωτηθείτε πώς θα τα ρωτήσουμε που αυτά ζουν στη θάλασσα κι εμείς στη στεριά… Ή, πώς θα μας απαντήσουν που μιλούν άλλα γλώσσα… Ε, στο νηπιαγωγείο όλα γίνονται! Με μια απλή βουτιά στο βυθό της φαντασίας!

Βρήκαμε, λοιπόν, τον αγαπημένο κύριο Χταπόδη μας!

IMG 20250123 093938, πήραμε το μικρόφωνο…

synentefji και αρχίσαμε τις ερωτήσεις… IMG 20250123 103053 IMG 20250123 103122 IMG 20250123 103139 IMG 20250123 103201 IMG 20250123 103222 IMG 20250123 105024

Τον τρελάναμε στις ερωτήσεις! Υποσχέθηκε να μας απαντήσει και…το έκανε! Μια μέρα έστειλε ένα βίντεο στη δασκάλα μας και μας μίλησε ολοζώντανος λύνοντας όλες μας τις απορίες!

 

 

 

Όμως, είχαμε απορίες και για το φίλο μας τον Ιππόκαμπο : 1737991124363. Ας δούμε λοιπόν τι μας είπε

1737793120545 1737793120573

Σίγουρα θα θέλαμε να μάθουμε για όλα τα όμορφα και μυστηριώδη θαλασσινά πλάσματα! Προπαντός, όμως, θέλουμε να είναι ευτυχισμένα και υγιή σε μια καθαρή θάλασσα!

 

 

ΠΕΦΤΕΙ ΠΕΦΤΕΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

Οι βροχές αυτού του μήνα μας οδήγησαν να ασχοληθούμε με το νερό , το κύκλο του νερού αλλά και τη βροχή. Πού είναι το νερό; Πού το συναντάμε; Τι μορφή έχει; Πώς έφτασε στον ουρανό; και πολλές άλλες ερωτήσεις που προσπαθήσαμε να την απαντήσουμε μέσα από δραστηριότητες και πειραματισμούς

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ακόλουθο βιβλίο: Πέφτει πέφτει η σταγόνα ΓΔ Ακολούθησαν ερωτήσεις από τα παιδιά και για λίγη ώρα το ένα απαντούσε στο άλλο.

Στη συνέχεια κάναμε καταγραφή πού συναντάμε το νερό στη φύση και πού μέσα στο σπίτι

IMG 20250115 140325 IMG 20250115 140938 IMG 20250115 141633 IMG 20250115 142932

Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τα βήματα του κύκλου του νερού , σαν ποίημα και αφού τα ξεχωρίσαμε έγιναν φύλλο εργασίας

IMG 20250117 111924 IMG 20250117 111932 IMG 20250117 112425 IMG 20250117 112448 IMG 20250117 112516 IMG 20250117 112933

Με τη βοήθεια της Bee bot, το μικρό μας ρομποτάκι , ακολουθήσαμε τα βήματα του κύκλου του νερού, κάνοντας τις απαραίτητες κινήσεις

IMG 20250116 144655 IMG 20250116 144945 IMG 20250116 145228

Ακολούθησε παρόμοια ατομική εργασία

IMG 20250116 154233 IMG 20250116 173041IMG 20250116 154435 IMG 20250116 154445

Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού, στο μπλοκ ζωγραφικής τους

IMG 20250115 205234 IMG 20250115 205254 IMG 20250115 205320 IMG 20250115 205345  IMG 20250115 205501 IMG 20250115 205533 IMG 20250115 205636

Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού

Κάναμε πείραμα για να δούμε την εξάτμιση

IMG 20250117 093451 IMG 20250117 093951 IMG 20250117 094021 IMG 20250117 094508

Με το επόμενο πείραμα, μια λεκάνη , ένα σφουγγάρι και νερό, είδαμε τι συμβαίνει όταν το σύννεφο δε μπορεί να κρατήσει άλλο τις σταγόνες μέσα του

IMG 20250117 091936 IMG 20250117 092001 IMG 20250117 092029 IMG 20250117 092043 IMG 20250117 092319

Παίξαμε παιχνίδια αρίθμησης με αυτοσχέδιο παιχνίδι: δύο ομπρέλες , σταγόνες και ένα ζάρι

IMG 20250117 115308 IMG 20250117 115504 IMG 20250117 115928 IMG 20250117 120225 IMG 20250117 120329

Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

IMG 20250113 151555 Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε  να λιώσει: Γιατί; Τι πραγματικά ήθελε; Τα κατάφερε; Πώς έγινε αυτό;

Μες την καρδιά του χειμώνα διαβάσαμε το πιο πάνω βιβλίο που μας έδωσε αφορμή για πολλές δραστηριότητες

Αρχικά εκτυπώσαμε εικόνες που εικονίζονταν στάσεις του Χιονάνθρωπου και τις κάναμε σειροθέτηση: οριζόντια και κάθετα

IMG 20250113 150642 IMG 20250113 151538 IMG 20250113 151909

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, την αποστολή να δημιουργήσουν χιονανθρώπους με υλικά της τάξης

IMG 20250113 152213 IMG 20250113 152500 IMG 20250113 152638

Παίξαμε παιχνίδια, ον λάιν, στο διαδραστικό μας πίνακα, με βάση την ιστορία που είχαμε διαβάσει για την καλύτερη κατανόηση του βιβλίου

IMG 20250113 155014 IMG 20250113 155037 IMG 20250113 155105 IMG 20250113 155439 IMG 20250113 155443

Κάναμε κατασκευή χιονάνθρωπου με χαρτοκοπτική και συναρμολόγηση τα μέλη του

IMG 20250114 151506 IMG 20250114 151508 IMG 20250114 151511 IMG 20250114 151520 IMG 20250114 152238  IMG 20250114 152412 IMG 20250114 152831 IMG 20250114 153841

Πειραματιστήκαμε με υλικά της τάξης για να δούμε ποια υλικά βυθίζονται και ποια όχι

IMG 20250114 142805 IMG 20250114 143103 IMG 20250114 143533 IMG 20250114 143827 IMG 20250114 144026

Παίξαμε κινητικό παιχνίδι κατά το οποίο τα παιδιά έπρεπε να χορεύουν όση ώρα διαρκούσε η μουσική και όταν σταματούσε , η εκπαιδευτικός έλεγε ένα υλικό. Αν αυτό είχε επιπλεύσει έπρεπε να μείνουν όρθια, αν είχε βυθιστεί έπρεπε να καθίσουν στο πάτωμα

1736875364312 1736875364293 1736875364334 1736875364303 1736875364323

Παιχνίδι, συντονισμού κινήσεων, προσοχής, ισορροπίας. Τα παιδιά αφού δημιούργησαν έναν χιονάνθρωπο με 2 τουβλάκια στην αρχή και τρία στη συνέχεια, τους τοποθέτησαν πάνω σε ένα κομμάτι ρολό υγείας και έπρεπε να το τραβήξουν, με προσοχή, έτσι ώστε να “βγάλουν” το χιονάνθρωπο στη “στεριά” με ασφάλεια

1736875364356 IMG 20250114 141109 IMG 20250114 141156 IMG 20250114 141548 IMG 20250114 141617 IMG 20250114 141746 IMG 20250114 141826

 

Με αφορμή το  πιο πάνω βιβλίο  μιλήσαμε για τις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι,

IMG 20250109 095056 IMG 20250109 094339

φτιάξαμε το δικό μας χιοναθρωπο

IMG 20250113 110621IMG 20250113 110614     IMG 20250113 113729 IMG 20250113 113759

και πειραματιστηκαμε με την τήξη και την πήξη ελευθερώνοντας ζωάκια από τον πάγο με διάφορους τρόπους!

IMG 20250124 103748 IMG 20250124 115840 IMG 20250124 115845 IMG 20250124 115921 IMG 20250124 102828 1 IMG 20250124 102522 IMG 20250124 102011 IMG 20250124 101940 IMG 20250124 101855 IMG 20250124 101515 IMG 20250124 101513 1

 

 

ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ

Για την προώθηση της φιλαναγνωσίας , μία από τις δράσεις που οργανώσαμε για τη νέα μας χρονιάς, είναι η επίσκεψη γονέων στο σχολείου και η ανάγνωση από αυτούς,  ενός βιβλίου που έχουν διαλέξει με το παιδί τους, μέσα στην τάξη.

Η πρώτη που δέχτηκε και μας επισκέφθηκε είναι η κα Νόρα. Η κόρη της ενθουσιάστηκε όταν την είδα , παρόλο που το ήξερε. Μας διάβασε ένα πολύ ωραίο βιβλίο, που είχε να κάνει με τη ζήλια.

IMG 20250113 144748

Το να αντιλαμβάνεται το παιδί ότι η ανάγνωση βιβλίων είναι κάτι που επιδιώκεται και στα δύο περιβάλλοντα στέλνει το ανάλογο μήνυμα στο παιδί για τη σημασία του βιβλίου.

IMG 20250110 120133 IMG 20250110 120939 IMG 20250110 123054 IMG 20250110 123146 IMG 20250110 123223 IMG 20250110 124916

Στο τέλος η μικρή Γιωργία ,κέρασε όλα τα παιδάκια μπισκοτάκια, που είχε φέρει η μαμά της

IMG 20250110 125205 IMG 20250110 125212 IMG 20250110 125226 IMG 20250111 111505

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ 2025

Το 2025 είναι εδώ. Επιστροφή στο σχολείο μας και θέτουμε τους νέους στόχους μας για τη χρονιά που ήρθε.

” Τι είναι όμως στόχος;  Διαβάσαμε το  on line pdf  : Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΣΚΙΟΥΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 

και αφού πήραμε διάφορες απαντήσεις κρατήσαμε κάτι που διαβάσαμε στο πιο πάνω βιβλίο : “Στόχος είναι μια υπόσχεση που δίνεις στον εαυτό σου για να γίνει καλύτερος ή να βοηθάς τους άλλους”

Ορίστε τι υποσχέσεις δίνουμε εμείς στον εαυτό μας για το 2025!

Συζητήσαμε για διάφορες καλές ή κακές πράξεις που κάναμε την προηγούμενη χρονιά και δώσαμε τις δικές μας ευχές για τη νέα μας χρονιά:

1736348889482 1736348889492 1736348889503 1736348889517 1736348889530 1736348889542 1736359117586 1736359117596 1736359117605 1736359117612

 

 

Χριστουγεννιάζει σιγά-σιγά κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας περνάμε θαυμάσια!

Ο Δεκέμβριος είναι, σίγουρα, ο πιο όμορφος και πιο φωτεινός μήνας του έτους! Φέρνει τα Χριστούγεννα, φέρνει δώρα, φέρνει γλυκά, φέρνει διακοπές! Και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας πέρασαν θαυμάσια μετρώντας αντίστροφα μέχρι την τελευταία μέρα! Τα παιδιά μαζί με τον Τάρανδο και τον κύριο Νιφάδα έπαιξαν, τραγούδησαν, χόρεψαν, διάβασαν βιβλία, ένιωσαν, σκέφτηκαν…μα, πάνω απ’ όλα, έμαθαν! το δεντράκι της τάξης μας   Και λίγα μαθηματικά Ο Άη Βασίλης πόσα δώρα κουβαλά     ξαπλώνουν 1   Παιδιά φτιάξτε παγίδες για τους καλικάντζαρους   Dear Santa   Pijamas   Πώς κατεβαίνει ο Αη Βασίλης από την καμινάδα   χιονόμπαλες

Χριστουγεννιάζει στο Τμήμα 1!! Πατήστε το παρακάτω link και θα δείτε όλες  τις καταπληκτικές, χριστουγεννιάτικες στιγμές μας!!

https://sway.cloud.microsoft/Jz3eWkXTHRXDyHlP?ref=Link

Χριστουγεννιάζει στο Τμήμα 2!! Πατήστε κι εδώ και δείτε όμορφα και γελαστά προσωπάκια!!

https://sway.cloud.microsoft/PrYlxfWNuBSK6EfZ?ref=Link

Καλά Χριστούγεννα!!

HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT

Με την έναρξη της νέας χρονιάς ένα καινούργιο etwinning  πρόγραμμα ξεκινά. HELP A BEE AND SAVE THE ENVIRONMENT.

Το έργο στοχεύει: να προωθήσει μια συνείδηση ​​για το περιβάλλον και τη σημασία των μελισσών και των εντόμων για μια βιώσιμη ζωή στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η φαντασία ενός ταξιδιού στις χώρες του εταίρου θα συνδέσει τους μαθητές στο σεβασμό και την επίγνωση της σημασίας των μελισσών. Θα είναι επίσης ένας τρόπος για να ανακαλύψετε άλλες χώρες, πολιτισμούς και γλώσσες και να χρησιμοποιήσετε μια μεθοδολογία CLIL που αναπτύσσει το περιεχόμενο του έργου και τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα για να αγαπήσετε την επικοινωνία.

Οι στόχοι του έργου:

Να μεταδώσει στις νέες γενιές τη θεμελιώδη σημασία των μελισσών στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος. Ενθαρρύνουν το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα ευθύνης προς τα πάντα γύρω τους: συμμαθητές, οικογένεια και περιβάλλον. Εργασία σε μια διεθνή ομάδα σε ένα θετικό, οργανωμένο, συνεργατικό κλίμα που προωθεί τη γνώση της κοινωνικής, επικοινωνιακής δομής των μελισσών. Πειραματιστείτε με την αγγλική γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων και σε σχέση με το έργο.

Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, σαν εκπαιδευτικοί της τάξης έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα!

Παρουσιάσαμε τα παιδιά της τάξης μας, φροντίζοντας να διαφυλάξουμε τις φωτογραφίες και μετατρέποντάς τες με διαδικτυακό εργαλείο έτσι ώστε να μην αναγνωρίζονται. Το καθένα επικοινώνησε στους φίλους-συνεργάτες από τα άλλα σχολείο πράγματα που του αρέσουν ή το χαρακτηρίζουν…

Φωτογραφίες που δείχνουν πώς είναι το σχολείο μας, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα με τους συνεργάτες μας

και φυσικά την όμορφη πόλη μας. Σίγουρα θα τους αρέσει!

Δημιουργήσαμε το λόγκο για το πρόγραμμα, με τη συμμετοχή  των παιδιών. Μάλιστα, το ένα από τα δύο logo του σχολείου μας ήταν και το νικητήριο στην ψηφοφορία που έγινε! Είμαστε πολύ περήφανοι όλοι γι’ αυτό!

6Ανώνυμο 50 x 40 cm

Το πόστερ του προγράμματος , ήταν δουλειά του κάθε εκπαιδευτικού. Τέθηκαν σε ψηφοφορία για να γίνει, ένα απ’ αυτά, ο πρεσβευτής του προγράμματος μας!

POSTER

Help a bee

Με το εργαλείο word art καλλιτεχνήσαμε τον τίτλο του προγράμματος καθώς και σκέψεις ή λέξεις που αφορούν στην αγαπημένη μας Μέλη τη μελισσούλα!

FF

bee

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ήρθε η ώρα να τα πουν από κοντά, έστω και διαδικτυακά, ώστε να συζητήσουν για τις δραστηριότητες και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Η συνάντηση έγινε μέσα σε κλίμα χαρά, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και προήχθει η συνεργασία!

collage 1

0a6d8893 6e8a 4552 87f9 24947175de1b 1

Δώσαμε στους γονείς να υπογράψουν εγγράφως την άδεια για τη συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ώστε να επιτραπεί η ανάρτηση της δουλειάς των παιδιών στην πλατφόρμα του προγράμματος καθώς και στις διαδικτυακές συναντήσεις των εταίρων…

collage 2

c378a80a ba15 418a bb4d 23f80e1dfd23

Η εισαγωγή στο πρόγραμμα, έγινε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τη μέλισσα και τη ζωή της. Τα παιδιά πήραν πολλές πληροφορίες και αγάπησαν αυτό το μικρό εντομάκι!

An animation for the sweet bees

collage 12

Και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τη μελισσούλα μας! Σ’ αυτό μας βοήθησαν και οι αγαπημένοι μας γονείς που, μαζί με τα παιδάκια τους, βρήκαν πολλές πληροφορίες, κατασκευές, συνταγές και παιχνίδια για το μικρό αυτό έντομο. Όλα αυτά, μας οδήγησαν σε πολλές πολλές δραστηριότητες μέσα απ’ τις οποίες μάθαμε τον κύκλο ζωής της μέλισσας, γνωρίσαμε τα πάντα για τη χρησιμότητά της στο περιβάλλον μέσω της επικονίασης, γευτήκαμε το νόστιμο μέλι και μάθαμε για τα είδη του, παίξαμε, κατασκευάσαμε, δραματοποιήσαμε! Πολλές ώρες χαράς και μάθησης!

Λάβαμε ένα γράμμα από τη μέλισσα στο οποίο μας ζήταγε τη βοήθειά μας για το περιβάλλον. Το διαβάσαμε και καταγράψαμε τι θα θέλαμε και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο μας για να το κάνουμε πιο φιλικό και πιο προστατευτικό απέναντι σ’ αυτό το πολύ χρήσιμο έντομο!

IMG 20250217 183225 IMG 20250217 152302 IMG 20250217 152347 IMG 20250217 152352

1742995031112 51ef3c6f 49f8 450e 8fa2 7aa7c38dcc81

Αποφασίσαμε ότι, σίγουρα, θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κήπο για τις μικρές μας φίλες, μια ποτίστρα για να πίνουν νερό αλλά και να δώσουμε συμβουλές στους φίλους μας στο άλλο τμήμα αλλά και στους γονείς μας για το πώς μπορούν, κι αυτοί, να γίνουν προστάτες των μελισσών. Οι δύο ομάδες, κατέγραψαν τις απόψεις τους και είναι έτοιμοι να σας τις πουν!

 

 

 

Πήραμε μέρος στην εβδομάδα code week. Η κάθε ομάδα ανέλαβε να “γεμίσει”, με το εργαλείο canva, ένα γράμμα από τη φράση “Internet is good, if safe” . Τα παιδιά διάλεξαν σχέδια και εικόνες που αφορούν στη μέλισσα και τα μετέφεραν στο γράμμα τους δημιουργώντας μια υπέροχη και χρωματιστή φράση όσο υπέροχο είναι το διαδίκτυο αν είναι ασφαλές!

38bb0bab 75d1 4e74 841c 21ed31661f9f 1 6d70de0d 7f34 4134 95fb 07f9ca30b2d4 1 fe287551 ffe7 403c b854 d937429eeed8

 

collage 12 1 IMG 20250212 150311

screenshot 2025 03 06 alle 10.25.48

οι κύριες δραστηριότητες του προγράμματος:

Watch animation -brain storming  about bees

Make o bee pupet

Κατασκευάσαμε μια κούκλα – μέλισσα, με ομαδική δουλειά σε μέγεθος ενός παιδιού αλλά και μικρές ατομικές μελισσούλες χρησιμοποιώντας ξύλινα κουτάλια και πολλή φαντασία!

Coding activity

ενώ με το αγαπημένο μας ρομποτάκι  bee bot κάναμε, και οι δύο ομάδες, τον κύκλο ζωής της μέλισσας

 

 

Prepare a game to play in pairs

Μια συνάντηση που ξάφνιασε τα παιδιά γιατί δεν περίμεναν να δουν παιδιά από άλλα κράτη. Όλα τα μέλη του προγράμματος χωριστήκαμε σε διακρατικές ομάδες , 2 ή τρία σχολεία μαζί. Ένα μέλος από κάθε ομάδα έφτιαξε ένα ον λάιν παιχνίδι, το οποίο παίχτηκε σε μια διαδικτυακή συνάντηση.  Και οι δύο ομάδες του νηπιαγωγείου μας έπαιξαν παιχνίδια με νηπιαγωγεία από την Τουρκία, ενώ, και τα δύο αντίστοιχα παιχνίδια είχαν φτιαχτεί από τις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς. Οι συναντήσεις μας γέμισαν όλους με χαρά γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε, έστω διαδικτυακά, με φίλους μας από το πρόγραμμα!

Η συνάντηση της 1ης ομάδας μας με την κυρία Τότα.

collage 30

Το ον λάιν παιχνίδι είναι το ακόλουθο  δα      https://matchthememory.com/beee 

Η συνάντηση της 2ης ομάδας μας με την κυρία Μαριάντζελα

4ab49eb1 5f43 4e7f bed6 dad9a8c30c5f 80d2dae1 b6f8 4ac4 8f1c 67e49dfbff1d 351305b1 6c69 435c a657 6e12b5042758 aed2961f 6743 4c46 9d1c 9c02d24b61af

   

Το παιχνίδι μπορείτε να το δείτε και να το παίξετε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://learningapps.org/display?v=p9e35daon25

 

Ο ΚΗΠΟΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΖΕΙ

Οι νηπιαγωγοί ανέλαβαν να αφρατέψουν το χώμα όπου θα γίνονταν το φύτεμα.

Επίσης η κα Έφη, μαμά του σχολείου μας και γεωπόνος ήρθε, την προγραμματισμένη με αυτήν, μέρα και μας μίλησε για τα λουλούδια, τις ανάγκες τους, τη χρησιμότητά τους, τους κινδύνους τους.

Και στη συνέχεια ήρθε η ώρα του φυτέματος . Αφού, τα παιδιά, φόρεσαν τις γαλότσες τους, ξεκίνησαν το φύτεμα , με τη βοήθεια της κας Έφης και των εκπαιδευτικών.

Φτιάξαμε και ποτίστρες για μέλισσες

 

“ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ” έγιναν ιστορία

23  Ο διπλανός πίνακας ζωγραφικής  του Νικηφόρου Λύτρα, με τίτλο “τα κάλαντα” έγινε αφορμή για δημιουργία μια ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά. Τι βλέπετε; …. τι έγινε πριν;….. τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά; και πολλές άλλες ερωτήσεις έδωσαν το ερέθισμα στο να δημιουργηθεί μια όμορφη ιστορία.

ΕΝΑΣ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ήταν χειμώνας και είχε αρχίσει το κρύο και το χιόνι να πέφτει. Εκεί σε ένα χωριό που το έλεγαν «Μάρικρο». Όλα  τα παιδιά ήταν στο σπίτι τους και έπαιζαν, είτε μόνα τους είτε με τα αδέρφια τους.

Ένα από αυτά τα παιδιά, που βαριόταν, ντύθηκε καλά, έβαλε σκουφί και κασκόλ και βγήκε έξω από το σπίτι. Άρχισε να φτιάχνει έναν χιονάνθρωπο. Μόλις τον είδαν τα άλλα παιδιά, από τα παράθυρά τους, ζήλεψαν και θέλησαν να βγουν και αυτά έξω. Του ζήτησαν να τον βοηθήσουν. Έτσι έφτιαξαν έναν ωραίο χιονάνθρωπο, μεγάλο, χοντρό, με κασκόλ και σκουφί.

Όση ώρα έφτιαχναν το χιονάνθρωπο , τους παρακολουθούσε ένα παιδί, από μακριά. Όταν τα παιδιά τελείωσαν και έφυγαν από εκεί, πήγε και τους χάλασε τον χιονάνθρωπο.

  • Τώρα τι να κάνουμε , για να περάσουμε καλά; Είπε ένα παιδί
  • Έχω μία ιδέα: πάμε να φτιάξουμε μουσικά όργανα και να πάμε να πούμε τραγούδια στη γειτονιά;

Όλα τα παιδιά δέχτηκαν. Το κάθε παιδί θα πήγαινε στο σπίτι τους και θα έφερνε κάτι,  ό,τι τους έμοιαζε, περισσότερο, με μουσικό όργανο.

Μετά από λίγο όλα επέστρεψαν κρατώντας και από κάτι στα χέρια τους.

  • Ας ξεκινήσουμε από την κα Μαρία, που έχει ένα μωρό στην άκρη του δρόμου, που την ξέρουμε όλοι καλά. Θέλετε;
  • Ναι
  • Τι να της τραγουδήσουμε;
  • Τα κάλαντα. Τα ξέρετε;
  • Ναι, απάντησαν όλα

Μόλις έφτασαν, μπήκαν μέσα στην αυλή και της χτύπησαν την πόρτα.

  • Γεια σας παιδιά; Τι θα θέλατε;
  • Να σας πούμε τα κάλαντα;
  • Να τα πείτε

Και τα είπαν δυνατά, η Μαρία και το μωρό της χάρηκαν και τους έδωσε κουλουράκια και τα έβαλαν στο καλαθάκι, που είχαν μαζί τους,  αφού την ευχαρίστησαν.

Το παιδί, που τους είχε χαλάσει το χιονάνθρωπο, τους παρακολουθούσε, πίσω από τον τοίχο και όταν βρήκαν από την αυλή πλησίασε τα παιδιά και τους ζήτησε συγνώμη για το χιονάνθρωπο. Τους είπε ακόμα ότι ήταν μόνο του, δεν είχε γονείς ούτε φίλους για να παίζει.

  • Πώς σε λένε; Το ρώτησαν
  • Δημήτρη;
  • Δημήτρη , θέλεις να παίξεις μαζί μας; Και να γίνεις φίλος μας;

Η καρδιά του Δημήτρη άρχισε να χτυπάει από ευτυχία και τα μάτια του να λαμπυρίζουν. Από εδώ και πέρα ήταν πάντα χαρούμενος και ήξερε ότι όταν είχε προβλήματα θα μπορούσε να τα μοιραστεί με τα άλλα παιδιά.

Ήταν ένας χειμώνας που του άλλαξε τη ζωή.

ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

-Και όταν χαλάνε  ή σχίζονται κάποια βιβλία ή κουτιά , τι κάνουμε κυρία; -Εσείς θα μου πείτε: τι κάνετε όταν αρρωσταίνετε ; -Μα πάμε στο γιατρό. -Για σκεφτείτε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για τα βιβλία; – Πώς να τα γιατρέψουμε με φάρμακο; – Εσείς θα μου πείτε; – Εγώ είδα μια μέρα τη μαμά μου που έβαζε κόλα σε ένα βιβλιο μου – Ωραία ιδέα – Εμένα μου έβαλε ζελοτέιπ – …και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να έχουμε , εθελοντικά έναν “γιατρό” για τα βιβλία όταν παθαίνουν κάτι. Το καπέλο βέβαια ήταν απαραίτητο

IMG 20241113 144225 IMG 20241113 144400 IMG 20241113 144532 IMG 20241113 183526

1738879727576 1738879727565

IMG 20241122 125418 1734093227977 1734093227993 1734093228006 1734093228018

1737565598371 1737565598346 1737565598359