Κατά τη διάρκεια της εκδρομής μας στη θάλασσα και μετά στο λιμάνι της Μαραθόπολης, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με ντόπιους ψαράδες. Μας έδωσαν πληροφορίες για τα ψάρια , την ονομασία τους, για τα επικίνδυνα ψάρια, για το τι πρέπει να προσέχουμε εμείς σαν παιδιά αλλά και σαν ενήλικες. Μας έδειξαν διάφορα μέρη του καραβιου αλλά και όστρακα που είχαν στο καράβι τους. Πόσες πολλές και χρήσιμες πληροφορίες . Τους ευχαριστούμε πολύ.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Βήματα για τη Ζωή”, με έμφαση στα συναισθήματα. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, παιχνίδια και συζητήσεις, μάθαμε να αναγνωρίζουμε, να εκφράζουμε και να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας.
Μιλήσαμε για τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, τον φόβο και άλλα συναισθήματα που βιώνουμε καθημερινά. Μέσα από το πρόγραμμα μάθαμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και ότι είναι σημαντικό να τα εκφράζουμε με σωστό τρόπο.
Με ζωγραφιές, θεατρικό παιχνίδι, ιστορίες και ομαδικές συζητήσεις, μπορέσαμε να μοιραστούμε εμπειρίες, να κατανοήσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους, και να δημιουργήσουμε ένα πιο θετικό κλίμα στην τάξη.
Το συγκεκριμένο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ανήκει στην κατηγορία: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Εθελοντισμός, Διαμεσολάβηση.
Κάθε χρόνο, την εποχή των Χριστουγέννων, γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά, προμηθευόμαστε αστεράκια από το Make a wish για να τα κρεμάσουμε στα Χριστουγεννιάτικα δέντρα μας κάνοντας, ταυτόχρονα, μια όμορφη πράξη αγάπης για παιδιά-συνανθρώπους μας που, ίσως, είναι λίγο λιγότερο τυχερά από εμάς. Φέτος, η αγορά αστεριών ήταν η αφορμή, ένα όμορφο ξεκίνημα, για να μάθουμε περισσότερα για τους οργανισμούς που βοηθούν και ενεργούν προς την ανακούφιση μικρών και μεγάλων συνανθρώπων μας. Είδαμε, ακούσαμε, διαβάσαμε αλλά, προπαντός, δράσαμε προς την ίδια κατεύθυνση. Μάθαμε τι θα πει “εθελοντισμός”, “αγάπη”, “καλοσύνη”, “προσφορά” και με μικρές αλλά σημαντικές πράξεις αποδείξαμε ότι είμαστε μικροί αλλά ενεργοί πολίτες αυτής της κοινωνίας.
Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο θα μπείτε κι εσείς στο μαγικό κόσμο της αγάπης και της προσφοράς!
Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ζω καλύτερα – Ευ ζην : Ψυχική και συναισθηματική υγεία / Πρόληψη ήρθε στο Τμήμα 1 του Νηπιαγωγείου μας για να βοηθήσει τα παιδιά ν’ αναγνωρίσουν και να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους ώστε να μπορέσουν να τα καταλάβουν και να μην τα φοβούνται. Άλλωστε, όλα μα όλα τα συναισθήματα είναι καλά γιατί όλα επιτελούν ένα έργο που βοηθά τη ζωή μας!
Όλα ξεκίνησαν όταν η γιαγιά της δασκάλας μας, μας επισκέφτηκε στο σχολείο, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, και μας είπε ότι μας έστειλα τα παραμύθια που διάβαζε στη δασκάλα μας όταν ήταν μικρή αλλά και στα άλλα εγγονάκια της! Αυτό ήταν υπέροχο! Παλιά παραμύθια που δεν είχαμε ακούσει!
Μιλήσαμε για τα δικά μας αγαπημένα παραμύθια, καλέσαμε τη γιαγιά του φίλου μας του Γιώργου να μας διαβάσει τις περιπέτειες του ατρόμητου και πανέξυπνου Οδυσσέα και αρχίσαμε να διαβάζουμε τα παραμύθια που μας έστειλε η γιαγιά.
Είδαμε και νιώσαμε πολλά, ήρθαμε πιο κοντά, αγαπηθήκαμε πιο πολύ και άνοιξε ο δρόμος για πιο “ζωντανές” οικογενειακές και φιλικές σχέσεις!
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο και θ΄ απολαύσετε όλες τις δραστηριότητές μας!
Επίσκεψη στον Αϊ Λια της περιοχής μας . Μια έκπληξη θα έρχονταν σε λίγο : Δύο πυροσβεστικά οχήματα με τους πυροσβέστες τους . Μας μίλησαν για την πολύ σπουδαία αποστολή τους: την αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης . Τα παιδιά έκαναν διάφορες ερωτήσεις και αφού πήραν τις απαντήσεις τους , περιηγήθηκαν γύρω από τα οχήματα , είδαν τις στολές των πυροσβεστών , άκουσαν τον ήχο του πυροσβεστικου οχήματος, δοκίμασαν το κράνος και φυσικά δοκίμασαν και έριξαν νερό με τη μάνικα . Ήταν μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη εμπειρία . Μας μοίρασαν φυλλάδια με σχετικές πληροφορίες και εμείς τους κάναμε δώρο μια όμορφη κατασκευή!
Στα πλαίσια της προστασίας των μελισσών και του etwinning προγράμματος” Help a bee and save the environment”, εκτός από τον κήπο μας, φτιάξαμε και ποτίστρες για μέλισσες. Όπως όλα τα πλάσματα της φύσης χρειάζονται και αυτές νερό…
Η Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαΐου για να αναδείξει τη σημασία των μελισσών για τη φύση, τη γεωργία και την επιβίωση του ανθρώπου.
Οι μέλισσες είναι υπεύθυνες για τη γονιμοποίηση πολλών φυτών, ενώ παράγουν μέλι και άλλα προϊόντα με μεγάλη θρεπτική και φαρμακευτική αξία.
Στόχος της ημέρας είναι να ενισχυθούν τα μέτρα που στοχεύουν στην προστασία των μελισσών και άλλων επικονιαστών οι οποίοι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην επίλυση προβλημάτων σχετικά με την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων και να εξαλείψουν την φτώχεια στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ο κος Αντώνης, μελισσοκόμος της περιοχής μας μας μίλησε για τον πολύ σημαντικό ρόλο της μέλισσας, τη ζωή της , τα προιόντα της καθώς και τους κινδύνους που διατρέχει από τον άνθρωπο.
Στόχος να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σχετικά με τον ρόλο των μελισσών στο οικοσύστημα και να κατανοήσουν γιατί είναι σημαντικό να τις προστατεύουμε.
Ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας δώσατε!
Η Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαΐου για να αναδείξει τη σημασία των μελισσών για τη φύση, τη γεωργία και την επιβίωση του ανθρώπου.
Οι μέλισσες είναι υπεύθυνες για τη γονιμοποίηση πολλών φυτών, ενώ παράγουν μέλι και άλλα προϊόντα με μεγάλη θρεπτική και φαρμακευτική αξία.
Στόχος της ημέρας είναι να ενισχυθούν τα μέτρα που στοχεύουν στην προστασία των μελισσών και άλλων επικονιαστών οι οποίοι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην επίλυση προβλημάτων σχετικά με την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων και να εξαλείψουν την φτώχεια στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ο κος Αντώνης, μελισσοκόμος της περιοχής μας μας μίλησε για τον πολύ σημαντικό ρόλο της μέλισσας, τη ζωή της , τα προιόντα της καθώς και τους κινδύνους που διατρέχει από τον άνθρωπο.
Στόχος να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σχετικά με τον ρόλο των μελισσών στο οικοσύστημα και να κατανοήσουν γιατί είναι σημαντικό να τις προστατεύουμε.
Ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας δώσατε!
Εκδρομή σήμερα στον Αρχέλωνα: σύλλογο για την Προστασία της θαλάσσιας Χελώνας . Μας υποδέχτηκαν οι εθελοντές του συλλόγου , μας μίλησαν για τις θαλάσσιες χελώνες και τη ζωή τους, για το περιβάλλον που ζουν αλλά και τους πολλους κινδύνους που αντιμετωπίζουν από τους ανθρώπους κυρίως… Και φυσικά επισκεφθήκαμε την παραλία όπου ήδη βρισκόταν εκεί μια φωλιά χελώνας! Παίξαμε αλλά και δημιουργήσαμε, με υλικά που βρήκαμε στην παραλία,τη δική μας χελώνα!!
Την Παρασκευή στις 16 Μαϊου πραγματοποιήθηκε η 31η συνάντηση των Εκπροσώπων της Helmepa Junior ! Εκπροσωποι-εθελοντες,μαθητές και εκπαιδευτικοί από τις 13 περιφέρειες της Ελλάδας,συναντήθηκαν,αντάλλαξαν απόψεις και σκέψεις και δεσμεύτηκαν για ακόμα περισσότερη δουλειά για την προστασία της θάλασσας! Και,με μεγάλη χαρά παρευρεθηκαμε κι εμείς εκεί! Την περσινή χρονιά η μία από τις ομάδες μας πραγματοποίησε τις περισσότερες οικολογικές δραστηριότητες και δράσεις του προγράμματος της Helmepa Junior σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου! Μαζί με τις εκπαιδευτικούς Πετροπουλου Μαριαντζελα και Σκουτερη Παναγιώτα ( Mariangela PetropoulouTota Skouteri ) παραβρέθηκε και η αρχηγός της “νικήτριας” ομάδας Δώρα Ζαχαροπουλου που φέτος,ως γλαροπουλο της Helmepa ,μετέφερε τις γνώσεις της και στα παιδιά του δημοτικού,ως μαθήτρια της Α Δημοτικού πλέον! Έδωσε το οικολογικό της μήνυμα,χάρισε την αφίσα που είχε φτιάξει στον Κο Καζά,την “ψυχή” της Παιδικής Helmepa και έφτιαξε με τους υπόλοιπους μικρούς εθελοντές μια μεγάλη αφίσα γεμάτη με το ενδιαφέρον τους για τη γαλάζια φίλη τους&τα πλάσματα της!
Το Νηπιαγωγείο μας είναι οικολόγος εθελοντής για την προστασία της θάλασσας από το 2008 και έχει και παλιότερα εκπροσωπηθεί στην ίδια διοργάνωση αποδεικνύοντας τη συνέπεια του ως προς την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους μαθητές&στις μαθήτριες του καθώς και στην ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε να δημιουργήσει ενεργούς&δραστήριους πολίτες.
Τα μικρά γλαροπουλα του 1ου Νηπιαγωγείου δεσμεύονται να προστατεύουν πάντα την αγαπημένη τους θάλασσα!
Τα παιδιά, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κατά τη συγγραφή, έβαλαν τη φαντασία τους, τη δημιουργικότητά τους, τις γνώσεις τους και δημιούργησαν δικά τους βιβλία.
Μια ακόμη δράση του σχολείου μας, ως ενεργός πολίτης, μας ήταν η συλλογή τροφίμων για την οργάνωση : “Το χαμόγελο του παιδιού “. Φυσικά με τη συμβολή των γονέων του σχολείου μας, μαζεύτηκαν τρόφιμα και παραδόθηκαν στην οργάνωση
Ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το Πάσχα διαβάζοντας αυτό το βιβλίο…
Είχαμε την ευκαιρία να δούμε όλα τα γεγονότα αυτής της δύσκολης περιόδου για το Χριστό, μιας περιόδου γεμάτης συναισθήματα. Συζητήσαμε γι’ αυτά, συζητήσαμε για το τι νιώσαμε, τι σκεφτήκαμε, τι θα κάναμε εμείς, τι θα κάναμε αν βλέπαμε έναν άνθρωπο να έχει υποστεί τόση βία…Νιώσαμε πολύ θλίψη, θυμό, φόβο αλλά και χαρά! Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, όσα και τα συναισθήματα που νιώσαμε, και ζωγραφίσαμε. Ποιος, πότε, που κρύφτηκαν αυτά τα συναισθήματα στην Ιστορία του Πάσχα;
Συζητήσαμε για το πραγματικό νόημα αυτής της γιορτής που δεν είναι άλλο από την αγάπη, φυσικά, και συζητήσαμε για τις πράξεις αγάπης που έκανε ο Ιησούς. Οι περισσότεροι τα ονομάζουν “θαύματα”. Και πραγματικά, η Αγάπη είναι ένα μεγάλο θαύμα στη ζωή των ανθρώπων! Ζωγραφίσαμε όποια θαυμαστή πράξη αγάπης μας άρεσε περισσότερο…
και ψηφίσαμε αυτό που άγγιξε τις περισσότερες καρδούλες. Αυτό ήταν η ανάσταση της κόρης του Ιάειρου καθώς ένα μικρό κοριτσάκι είχε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή. Αυτή την πράξη αγάπης τη δραματοποιήσαμε!
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τα έθιμα αυτών των ημερών! Από το νόστιμο έθιμο των κόκκινων αυγών που θέλουν να τσουγκριστούν και από το λαμπερό έθιμο της φωτεινής λαμπάδας που θ’ ανάψουμε την Ανάσταση!
Έτσι, φέραμε στο σχολείο αυγά, τα ζωγραφίσαμε με τις κηρομπογιές μας…
και τα…βαφτίσαμε στην κόκκινη μπογιά! Θαυμάσια! Η κηρομπογιά δε θέλει τη μπογιά κι έτσι, όλα μας τα σχέδια ήταν εκεί, λαμπερά και όμορφα σε ένα κόκκινο ντεκόρ!
Όσα για τις λαμπάδες μας; Αυτές τις φτιάξαμε με τα χεράκια μας! Πήραμε κηρήθρα και φυτίλι, ζεστάναμε, τυλίξαμε και διακοσμήσαμε! Τέλειες!
Το Πάσχα πλησιάζει και αρχίσαμε να μιλάμε γι αυτό με αφορμή το βιβλίο: “Η ιστορία του Πάσχα”.
Τμήμα 2 – Πρωινό Ωράριο
Μέσα απ’ αυτό το βιβλίο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα γεγονότα αυτής της περιόδου της ζωής του Χριστού και να συζητήσουμε για τα συναισθήματα που μας προκάλεσαν.
Στη συνέχεια συζητήσαμε τι κάνουμε συνήθως εκείνες τις μέρες και ποιά είναι τα ήθη και έθιμα του τόπου μας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας.
Πρώτα από όλα είδαμε το έθιμο του Λεωνιδίου οπού τη νύχτα της Ανάστασης, αντί για τα βεγγαλικά που συνήθως βλέπουμε στον ουρανό, ανάβουν μεγάλα φανάρια που πετάνε ψηλά. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς τα δικά μας φανάρια τα οποία θα πετάξουν ψηλά τη νυχτα της Ανάστασης.
Έπειτα “πετάξαμε” μέχρι την όμορφη Σαντορίνη που τη νύχτα της Ανάστασης γεμίζει από τσίγκινα φαναράκια που φωτίζουν τα σοκάκια της. Αποφασίσουμε να φτιάξουμε φαναράκι από γυαλί για να στολίσουμε το Πασχαλινό τραπέζι.
Επόμενο έθιμο με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν αυτό των μπότηδων της Κέρκυρας φτιάχνοντας το δικό μας “κανάτι” που θα πετάξουμε την Μεγάλη Παρασκευή από το μπαλκόνι μας.
Με αφορμή το βιβλίο “Ποιός θα βάψει τα αυγά;”
μιλήσαμε για το τι συμβολίζουν τα κόκκινα αυγά και βάψαμε κάποια για το πασχαλινό μας καλάθι.
Στη συνέχεια, παίξαμε αυγουλοδρομίες και άλλα πασχαλινά παιχνίδια
Θέλοντας να φτιάξουμε και ένα πολύχρωμο αυγό μιλήσαμε για τον Wassily Kandinski και το έργο του “Μελέτη στο χρώμα:Τετράγωνα με ομόκεντρους δακτύλιους” και αφού παίξαμε λίγο με τους δικούς μας κύκλους, φτιάξαμε πασχαλινά αυγά με την τεχνοτροπία του ζωγράφου.
Φτιάξαμε όλοι μαζί νηστίσιμα κουλουράκια.
Φτιάξαμε το πασχαλινό μας καλάθι για να βάλουμε μέσα τις όμορφες κατασκευές μας.
Τμήμα 1 – Ολοήμερο Πρόγραμμα
Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε την πασχαλινή μας αυγοθήκη αλλά και καλαθάκι ταυτόχρονα
αλλά και τον πασχαλινό μας λαγό
παίξαμε παιχνίδι με το ρομποτάκι μας τη beebot να μαζεύει πασχαλινά αβγά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή