Η νεκρή φύση και ιδίως τα φρούτα , αποτελούν ένα πολύ αγαπημένο θέμα που εμπνέει τους ζωγράφους . Τα παιδιά παρατηρoύν έργα με φρούτα φθινοπωρινά του Ιακωβίδη , Λύτρα, Σεζάν, Αμπροσιάνα , Γύζη
τα παρουσιάζουν στην παρεούλα ( τι χρώμα είναι , πόσα είναι , πού βρίσκονται …)
Γεύονται το άρωμά τους φτιάχνοντας μια λαχταριστή φρουτοσαλάτα
Μαθαίνουν και ζωγραφίζουν αινίγματα . Η γραφή είναι περσινών παιδιών που έχουν σπάσει τον κώδικα και γράφουν πλέον μόνα τους
Βλέπουμε βίντεο με τη διαδικασία του τρύγου
https://www.youtube.com/watch?v=3Ow1F9ZCRss
και βγαίνουμε έξω από την τάξη μας όπου υπάρχει μια κληματαριά . Παρατηρούμε το ακανόνιστο σχήμα της και τα κλαδιά της που έχουν σκαρφαλώσει στα κάγκελα και την ταράτσα . Αφήνοντας ελεύθερο το σώμα τους σε ανοιχτά σχήματα , γίνονται και τα ίδια κληματαριές
Βλέπουν τον μούστο να βγαίνει από τις λιγοστές ρόγες που λιώνουν ( δεν είχαμε πολλά τσαμπιά….)
Στεκόμαστε στη διαδικασία της ζύμωσης με τα ενζυμάκια που μέσα στα κλειστά βαρέλια και σε απόλυτη ησυχία , ξεκινούν το τρελλό χορό τους , τα στριφογυρίσματα και τις κωλοτούμπες τους προκειμένου να φτιάξουν το κρασί. Η τάξη μας γεμίζει με φωνές και χοροπηδηχτά , δημιουργική φασαρία!!!!!
Από το αμπέλι στο μπουκάλι : Λογικές σειρές -Μαθηματικά
Τα φρούτα μπερδευτήκανε και γίνανε κομμάτια ….
Γλωσσικό παιχνίδι με μπερδεμένες συλλαβές . Τα παιδιά σε ζευγάρια επιλέγουν δύο συλλαβές , βρίσκουν από ποια φρούτα είναι και φτιάχνουν μια μικρή ιστορία . ζωγραφίζοντας τα μπερδεμένα φρούτα .Οι ιστορίες βγαίνουν εκτός τάξης προκειμένου να τις θαυμάσουν και οι γονείς.
Φρούτα και τυπώματα