ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2026 

Θέμα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας» 

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια κριτικής σκέψης γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τις επιδράσεις της στη ζωή μας. 

Ο διαγωνισμός προσαρμόζεται παιδαγωγικά στις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα κάθε ηλικιακής ομάδας: 

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ

Νηπιαγωγείο & Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού: «Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη» 

Γενικός διδακτικός στόχος: 

Να αποφευχθεί η ανθρωπομορφοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, δηλαδή τα παιδιά να αποφεύγουν να της αποδίδουν ανθρώπινες ιδιότητες και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί.  

Γνωστικοί στόχοι:  

Με απλό, βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, τα παιδιά καλούνται: 

  • Να κατανοήσουν με απλά λόγια, τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. 
  • Να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια μηχανή ή εφαρμογή. 
  • Να αναγνωρίσουν βασικά χαρακτηριστικά της Τεχνητής Νοημοσύνης (δεν έχει συναισθήματα, δεν καταλαβαίνει, δεν αποφασίζει από μόνη της). 
  • Να αντιληφθούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο φτιαγμένο από ανθρώπους για να βοηθά σε διάφορες εργασίες. ( ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr)

Τα παιδιά είδαν  βίντεο προκειμένου να αντιληφθούν τι σημαίνει ο όρος ” Τεχνητή Νοημοσύνη” κάτι ποιυ κατανόησαν με μεγάλη ευκολία καθώς τα ρομπότ τους είναι πολύ αγαπητά και προσαρμόζονται σε κάθε είδος παιχνιδιού . Σταθήκαμε ,ιδιαίτερα, στο ότι το ρομπότ παίρνει εντολές από τον άνθρωπο  και δεν έχει την ικανότητα να  τις αξιολογήσει , επομένως η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να χρησιμοποιείται για καλό σκοπό , ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν .

https://www.youtube.com/watch?v=tJm3HM4ubSk

Η απόφαση συμμετοχής στο διαγωνισμό ελήφθη γρήγορα και η πρόταση ήταν , βεβαίως, να κατασκευάσουμε ένα ρομπότ . Χρησιμοποιήσαμε υλικά που υπήρχαν στην τάξη μας και τα οποία επαναχρησιμοποιήσαμε ( ένα κουτί  από αλεύρι για το σώμα , το κουτί μιας οδοντόκρεμας για πόδια τα οποία τυλίξαμε σε υφάσματα, κομμάτια από περιοδικά για τα χαρακτηριστικά του προσώπου,μαλλιά πλεξίματος για μαλλιά ). Μεταξύ τεσσάρων προτάσεων για ονοματοδοσία ( Σταύρος , Αγάπη , Το ρομπότ της τεχνητής νοημοσύνης, Σταυρούλα ) επικράτησε το τελευταίο . Από κοινού , έδωσαν φωνή   στο ρομπότ και συναποφάσισαν τα λόγια που λέει

9f6ee302 3e9e 41d8 8306 d85dceebd961

766530ac 6e0c 4736 889e 499ae03cc346

c8306b42 0227 4159 aae5 20d845fa1f8b

42363341 9042 421f 9165 88453b7b9d84

73b123d7 ca8f 478b a68c a80b696655bd

0cc907ce f294 4ea8 ab1c 60c51357e6e3

229ac26e b1eb 4294 a5a2 8f62542fdd22

SSSSS

Καλή επιτυχία , παιδιά !!!