σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας θα γίνει στον κοινό προαύλιο χώρο μαζί με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου, τη Τετάρτη 11/9/2024 στις 8.30π.μ.
Στη συνέχεια θα ενημερωθείτε από τις Νηπιαγωγούς για το χωρισμό των τμημάτων
και θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
Σας ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά με υγεία και χαρά!
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να διαβάσετε το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ)
με Θέμα ««Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2024-2025»».
Ξεκινήσαμε στο μαγικό μας κύκλο με παιχνίδι λέξεων…
πήραμε τη μπάλα και λέγαμε λέξεις που μας φέρνει στο νου η λέξη θάλασσα…
και τις ζωγραφίσαμε
Γίναμε μια ομάδα ζωγραφίσαμε τη θάλασσα
και στη συνέχεια τη γεμίσαμε με διάφορα πλάσματα που ζουν μέσα της
και που εμείς οι άνθρωποι θα πρέπει να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ο κύκλος του νερού
Ξεκινήσαμε θεατροπαιχνίδια με διάφορες ερωτήσεις….
πως φτιάχνετε η βροχή, το χιόνι; και έτσι ξεκινήσαμε συζήτηση για τον Κύκλο του νερού…
Φτιάξαμε και ακούσαμε τη βροχή με ένα φύλλο χαρτί
Αξιοποιήσαμε πλαστικό μπουκάλι νερού, καλαμάκια, ρύζι και φακές
και κατασκευάσαμε βροχοποιό ακούγοντας ψιχάλες βροχής και στη συνέχεια τις καταιγίδες…
Είδαμε το βίντεο
και απεικονίσαμε σε φύλλο εργασίας τα φυσικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στον κύκλο του νερού, γιατί όταν οι σταγόνες μαζεύονται στα σύννεφα τότε έχουμε
Εξάτμιση, Συμπύκνωση και Βροχόπτωση
Συζητήσαμε που υπάρχει νερό και ποιες συσκευές λειτουργούν με νερό ( ιδεοθύελλα των παιδιών)
Πείραμα για παρατήρηση του κύκλου του νερού (ο κύκλος του νερού σε μια σακούλα).
Το κολλήσαμε στο τζάμι του παραθύρου μας και περιμέναμε να δούμε τη διαδικασία εξάτμισης.
Τα αποτελέσματα μας ενθουσίασαν πολύ!
Ακούσαμε το τραγούδι
«Από πού είσαι ποταμάκι;»
και αναγνωρίσαμε το κεντρικό θέμα καθώς και ότι το τραγούδι
εξελίσσεται με ερωτήσεις και απαντήσεις…
Από το τραγουδο-ποίημα χάθηκαν οι λέξεις και προσπαθήσαμε να τις βρούμε με τη βοήθεια των εικόνων και να τις γράψουμε…
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον κύκλο του νερού είδαμε ένα βίντεο
που μας προβλημάτισε και αφού το συζητήσαμε
το αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας
και φτιάξαμε μια κατασκευή για να μην το ξεχάσουμε ποτέ…
Γιατί όμως είναι πολύτιμο το νερό; απαντήσεις των παιδιών
Και αποφασίσαμε να χρησιμοποιούμαι τη βρύση μόνο όταν τη χρειαζόμαστε και όχι να ξοδεύουμε άσκοπα το νεράκι ,γιατί δεν θα έχουμε να πιούμε σε λίγα χρόνια
ετοιμάσαμε φύλλο εργασίας για να το εμπεδώσουμε καλύτερα
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Πλαστική απειλή
Σήμερα στην τάξη μας είχαμε επισκέπτη τη Σπυριδούλα χελώνα καρέτα
που έφερε μαζί της φωτογραφίες από τα ταξίδια της στη θάλασσα…
στις εικόνες απεικονίζονται πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα και στις ακτές
η συζήτησή μας επικεντρώθηκε στην πλαστική απειλή
η οποία οδηγεί ορισμένα θαλάσσια είδη στον αφανισμό!!!!!!
Παρακολουθήσαμε μια σχετική ιστορία …
Και κατασκευάσαμε τις θαλάσσιες χελώνες ΚΑΡΕΤΑ-ΚΑΡΕΤΑ
που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν από τις πλαστικές σακούλες στη θάλασσα…
και αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας
τι παθαίνουν τα πλάσματα στη θάλασσα από τη συμπεριφορά των ανθρώπων…
Ζωγραφίσαμε και την αγαπημένη τροφή της θαλάσσιας χελώνας
που δεν είναι άλλη από τις μέδουσες
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
θαλάσσια ρύπανση
Η θαλάσσια ζωή εκπέμπει SOS …
παρακολουθήσαμε την ταινία
μάθαμε ότι τα σκουπίδια δεν είναι άχρηστα υλικά
Ακούσαμε τον γλάρο σύμβολο της Helmera
και τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό;;;
Με ένα πείραμα προσπαθήσαμε να καθαρίσουμε τη θάλασσα
Η μέδουσα θέλει σε καθαρά νερά να κολυμπάει , όπως και εμείς οι άνθρωποι…
ακούσαμε το παραμύθι
Και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι αυτό;;;
γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα δικά μας μηνύματα
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ξενικά είδη
Γνωρίσαμε 2 επικίνδυνα ξενικά είδη
που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες
και φτιάξαμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο
ο καθένας τα ζωγράφισε με τον δικό του τρόπο
Τα παιδιά μοίρασαν τα φυλλάδια στους γονείς τους για να τους ενημερώσουν
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ανακύκλωση
Προβληματιστήκαμε έντονα από τις συζητήσεις για τη ρύπανση τόσο των θαλασσών
αποφασίσαμε πως πρέπει να βρεθεί μια λύση…
και η λύση είναι μια ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ!!!!!!!!
Είδαμε το βίντεο και νιώσαμε μεγάλη λύπη που συμβαίνουν όλα αυτά γύρω μας…
Μάθαμε τι είναι η Ανακύκλωση ,ποια υλικά ανακυκλώνουμε;
Ακούσαμε το τραγούδι του “μπλε κάδου” για να μη ξεχάσουμε ποτέ το χρώμα του κάδου της ανακύκλωσης…
Πού τα τοποθετούμε; πού πάνε μετά;
Παρακολουθήσαμε το ταξίδι των σκουπιδιών στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης και τον διαχωρισμό απορριμμάτων …
Μαζέψαμε ότι υλικά είχαμε στην τάξη μας
χωριστήκαμε σε ομάδες συζητήσαμε, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με όλα αυτά τα υλικά;;;
Οι ομάδες εν δράση
η 1η ομάδα “Ρομπότ“
η 2η ομάδα “Πύραυλο“
η 3η ομάδα η “Γάτα” με τα παιχνίδια της
η 4η ομάδα σπιτάκι με λάμπα στο εσωτερικό του
Τα σκουπίδια μας εμπνέουν…
Παιχνίδι Πρόσθεσης και Αφαίρεσης
Μπήκαμε στον κόσμο της πρόσθεσης με παιγνιώδη ανακυκλώσιμο διασκεδαστικό τρόπο…
Παιχνίδια ανακύκλωσης
Τέλος χρωματίσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά, το σήμα της ανακύκλωσης και φυσικά γράψαμε τη λέξη “Ανακύκλωση”
και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για αυτό;;;;
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Μιλάμε στον κόσμο για τις θάλασσες
Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου Δεξιοτήτων για τον θαλάσσιο κόσμο
μάθαμε πολλά πράγματα τα οποία θελήσαμε να τα επικοινωνήσουμε
με τον δικό μας τρόπο στους άλλους. ‘Ετσι:
1. Γράψαμε ένα παραμύθι
Αποφασίσαμε να γράψουμε και να εικονογραφήσουμε ένα παραμύθι
με τίτλο “Γοργόνα σε καθαρά νερά”
που μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε στο παρακάτω βίντεο
2. Δημιουργήσαμε αφίσες με τον τίτλο:
“Μην ψαρώνεις μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες”
με τις οποίες συμμετείχαμε στον διαγωνισμό ζωγραφικής της παιδικής Helmepa
Την πρώτη μπορείτε να τη δείτε στο παρακάτω βίντεο:
Η δεύτερη είναι:
Έτσι με μια μεγάλη καρδιά κλείσαμε το 4ο εργαστήριο για τις θάλασσες
Ο πηλός προέρχεται από τη Μάνα Γη και εμείς φτιάχνουμε μια πήλινη δημιουργία
που θα τη χαρίσουμε στη δική μας Μανούλα
στη γιορτή της Μητέρας!
Η κεραμική είναι η τέχνη της δημιουργίας διακοσμητικών ή καλλιτεχνικών κομματιών με πηλό.
Ο καλλιτέχνης διαμορφώνει τον πηλό και τον αφήνει να στεγνώσει στον αέρα συνήθως για μερικές μέρες.
Στην επόμενη διαδικασία το αντικείμενο ψήνεται σε ειδικούς φούρνους σε πολύ υψηλή θερμοκρασία (πάνω από 900 Κελσίου).
Ο όρος κεραμικό προέρχεται από την ελληνική λέξη ceramica που σημαίνει καμένη ουσία!
Η Ελλάδα έχει μια ιστορία 8000 ετών συνεχούς κεραμικής κατασκευής. Συγκεκριμένα, η χρήση του κεραμικού εντοπίζεται για πρώτη φορά στην Κρήτη γύρω στο 7000 π.Χ.
Κατά τα Μινωικά χρόνια (3000-2100 π.Χ.) στην Κρήτη η κεραμική ευδοκιμεί
και βρίσκονται καταπληκτικά έργα τέχνης
Τέχνη με χώμα και νερό…η κ. Στέλλα μας έμαθε πολλά!
Εμείς αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε μπιζουτιέρες…
τις βάψαμε με ακρυλικά χρώματα και τις χαρίσαμε στις μανούλες μας !!!
Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έχει σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν
το ηλιακό μας σύστημα, τους πλανήτες, τη γη, το φεγγάρι
και όλο τον μαγικό κόσμο του διαστήματος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1
“Η παράσταση αρχίζει”
Το εργαστήριό μας ξεκίνησε με την παρουσίαση μιας παράστασης
θεάτρου Σκιών από την θεατρική ομάδα “Σκιάς Όναρ”
με τίτλο “Ο Καραγκιόζης Αστροναύτης”
Μετά την παράσταση ενθουσιασμένοι φτιάξαμε τον δικό μας καραγκιόζη
και γνωρίσαμε όλους τους ήρωες
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
“Το Ηλιακό μας σύστημα”
Ξεκινήσαμε με μία διαστημική κουβέρτα
είδαμε βίντεο με τους πλανήτες
ακούσαμε το τραγούδι
“του ήλιου η γειτονιά”
και ζωγραφίσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα
Πήραμε μια οδοντόβουρτσα και φτιάξαμε πολλά αστεράκια
με πλαστελίνη σχεδιάσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη
και γράψαμε το όνομα του
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3
“Ο Πλανήτης Γη”
Ξεκινήσαμε με διάφορες ερωτήσεις …
Πως είναι πραγματικά η Γη;
Τι σχήμα νομίζετε ότι έχει;
Τι είναι η Υδρόγειος σφαίρα;
και παρακολουθήσαμε βίντεο για να μάθουμε και άλλες πληροφορίες για το πλανήτη μας!
Μάθαμε ότι η γη κινείται γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της !
Παρατηρήσαμε πως η γη μας έχει πράσινο χρώμα για τη στεριά και μπλε για τη θάλασσα
και ξεκινήσαμε να τη φτιάχνουμε με μια ωραία τεχνική ζωγραφικής
Τεχνική με μπατονέτα
Αλλά και με διαφορετικό τρόπο…
Σχεδιάσαμε το γράμμα Γ
Γράψαμε τη λέξη “ΓΗ’ σε σχετικό φύλλο εργασίας
και με χαρτάκια πράσινα, μπλε και καφέ στολίσαμε τη λέξη ΓΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4
Η περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο
Πείραμα
Η γη περιστρέφεται και τότε ο Ήλιος φωτίζει την μια μόνο πλευρά της Γης.
Πήραμε την υδρόγειο σφαίρα και ένα φακό και είδαμε πως μόνο ένα μέρος της υδρογείου φωτίζεται.
Σε αυτό το μέρος της Γης θα έχει ημέρα και στο άλλο νύχτα
Αν κάνουμε την περιστροφή της γης με την υδρόγειο να δούμε πως φωτίζεται το άλλο μέρος της γης
Και για να το θυμόμαστε καλύτερα το δραματοποιήσαμε
Είδαμε το βίντεο για το πως δημιουργείται η μέρα και η νύχτα
Εναλλαγή Μέρα-Νύχτα-Μοτίβο
Συζητήσαμε τι κάνουμε τη μέρα, τι κάνουμε τι νύχτα…
ζωγραφίσαμε και φωτοτυπήσαμε την εικόνα σε ασπρόμαυρη και το παιχνίδι παρατηρητικότητας ξεκίνησε…
Τέλος δημιουργήσαμε και μια αφίσα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5
“Ο ήλιος”
Μπάλα χρυσή στον ουρανό
αστέρι πολύ φωτεινό
ζέστη και φως χαρίζει στη γη
χωρίς αυτόν δεν υπάρχει ζωή
ποιος είναι ;
Μα φυσικά ο Ήλιος!!! Το λαμπερότερο σώμα του ουρανού!
Αναρωτηθήκαμε αν θα μπορούσαμε να ζούμε χωρίς τον ήλιο…
κλείσαμε τα μάτια μας και καταλάβαμε πως δεν μπορούμε να ζήσουμε στα σκοτάδια…
και ότι ο ήλιος είναι το φως μας
Είπαμε πως τα φυτά χρειάζονται ήλιο, νερό , φροντίδα και αγάπη!
Παρακολουθήσαμε το βίντεο
Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε σε ομάδες τον ήλιο που φωτίζει τη γη
Πήραμε τέμπερες και με το δαχτυλάκι δημιουργήσαμε το υπέροχο φωτεινό αστέρι τον Ήλιο μας!
Και φυσικά τον κατασκευάσαμε με χάρτινα πιάτα…
Αποχαιρετήσαμε τον λαμπερό μας Ήλιο με ένα πανέμορφο παραμύθι ” Το ηλιοτρόπιο“!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6
“Ταξίδι στη σελήνη”
«Τόπι φωτεινό
πλέει στο σκοτάδι,
σα φανάρι φέγγει
μόνο του το βράδυ.»
Τι είναι; Το φεγγάρι !
είδαμε τον τρόπο που γυρνάει το φεγγάρι γύρω από τη Γη
και παίξαμε με κάρτες τις φάσεις της Σελήνης …τα καταφέραμε τέλεια!
Με ένα τραγουδάκι ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο φεγγάρι…
Μάθαμε πως ζούνε οι αστροναύτες στο διάστημα και έχουν τις ίδιες ανάγκες που έχει ο κάθε άνθρωπος στη γη.
Πρέπει να παραμένουν καθαροί, να τρώνε και να πίνουν, να παραμένουν γυμνασμένοι και υγιείς.
Μάθαμε για την ειδική διαστημική στολή του αστροναύτη που τους επιτρέπει να αναπνέουν στο διάστημα, όπου δεν έχει οξυγόνο αλλά και να κινούνται όπως θέλουν.
Τι περιλαμβάνει;
Διαβάσαμε το παραμύθι : “Ταξίδι στο Φεγγάρι”
και για μια μέρα γίναμε αστροναύτες , αφήσαμε την ελληνική μας σημαία
για να την δούνε οι επόμενοι που θα ταξιδέψουν στο φεγγάρι!
Σε πιάτο με αλεύρι φτιάξαμε το φεγγάρι και σχεδιάσαμε με το στόμιο του μπουκαλιού τους κρατήρες, λεγόμενες τρύπες
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7
“Ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με όλα αυτά που έμαθα”
Βάλαμε στη σειρά τους πλανήτες
και προσπαθήσαμε να λύσουμε το κρυπτόλεξο…
δημιουργήσαμε μακέτα, με υλικά τάξης από χρώματα πλαστελίνης για τον κάθε πλανήτη
και βάλαμε στη σειρά τους πλανήτες …
Και παίξαμε ένα παιχνίδι…διαστημικό
με τους πλανήτες που ζωγραφίσαμε μόνοι μας
Νικητής όποιος καταφέρει να βάλει τους πλανήτες με τη σωστή σειρά
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή