Απο τι γινεται το ψωμί ? Να μια καλή ερώτηση για συζητηση .
Αφού εξηγήσουμε στα παιδιά ότι το σιτάρι που σπέρνει ο γεωργός στη γη ,το αλέθουμε και το κάνουμε αλεύρι. Κι απο το αλεύρι, αν προσθέσουμε λίγο νερό,λόγο αλάτι και μαγιά ,το ζυμωσουμε,το αφήσουμε να φουσκώσει και μετά το ψήσουμε φτιάχνουμε ένα πεντανόστιμο ψωμάκι.
Επισκεπτόμαστε τον κοντινό φούρνο του χωριού για να μάθουμε περισσότερα.
Στόχος μας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τη διαδικασία παραγωγής ψωμιού και αρτοσκευασμάτων.
Να κατανοήσουν τη σημασία του φούρνου στην καθημερινή ζωή και τη διατροφή μας.
Να εξερευνήσουν τα συστατικά και τα στάδια παρασκευής του ψωμιού.
Να βιώσουν μια διαδραστική εμπειρία, ζυμώνοντας ή διαμορφώνοντας ζύμη.
Να μάθουν για την αξία των παραδοσιακών και σύγχρονων τεχνικών αρτοποιίας.
Οι υπάλληλοι του φούρνου μας υποδέχονται με χαμόγελα και προθυμοποιούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις των παιδιών .
Τα παιδιά βλέπουν και αγγίζουν τα υλικά, παρακολουθούν τη διαδικασία και μαθαίνουν μέσα από την πράξη.(Εμπειρική μάθηση)
Κατανοούν τη σημασία του ψωμιού ως βασικού στοιχείου της διατροφής και τη διαφορά μεταξύ υγιεινών και επεξεργασμένων προϊόντων.
Ανάπτυξη αισθήσεων: Μέσα από τις μυρωδιές, τις υφές και τις γεύσεις, καλλιεργούν την αισθητηριακή τους αντίληψη.
Καλλιέργεια υπευθυνότητας: Μαθαίνουν για την αξία της δουλειάς των αρτοποιών και την ομαδική εργασία.
Δημιουργικότητα & Συμμετοχή: Τα παιδιά πλάθουν τη δική τους ζύμη, παρατηρούν το ψήσιμο και να γεύονται τα αποτελέσματα.Φεύγοντας παίρνουμε και το δ’ώρο μας (μια σακουλίτσα γεμάτη μπιστκοτάκια λαχταριστά με αγνά υλικά φτιαγμένα)
Μια τέτοια επίσκεψη που είναι συνδεδεμένη και με STEM καριέρες και μελλοντικές σταδιοδρομίες ,ενισχύει τη γνώση των παιδιών για τα τρόφιμα, τον κύκλο παραγωγής και τη σημασία των τοπικών επαγγελμάτων. Επιστρέφοντας στο σχολειο φτιαχνουμε το δικό μας ζυμαράκι και παιζουμε πλαθοντας το.
Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση ΄Αννα