Φυσικές επιστήμες στο Νηπιαγωγείο

<< Τα πάντα κολλάνε στον πάγο >>

Τα ζωάκια εγκλωβίστηκαν σε ένα παγόβουνο.

Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα υιοθετεί ένα παγόβουνο. Μέσα  σε αυτό εγκλωβίστηκαν κάποια ζωάκια.

Κάθε ομάδα πρέπει να απεγκλωβίσει το ζωάκι της

Τα παιδιά συζητούν και προσπαθούν να  επιλύσουν το πρόβλημα , πως θα  ελευθερώσουν το ζωάκι από το παγόβουνο τους.

174211826427017421184482481742134943877

Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις ιδέες της

  • τριβή με τα χέρια , μέσα στις παλάμες
  • να το βάλουμε πάνω στο καλοριφέρ
  • να το βγάλουμε έξω στον ήλιο
  • στο σπίτι να λιώσει στο τζάκι
  • με το πιστολάκι
  • κοντά στο κλιματιστικό, αλλά πρέπει να το τοποθετήσουμε ψηλά.
  • στη σόμπα
  • στο μάτι της κουζίνας , στον φούρνο
  • να το αφήσουμε πάνω στο τραπέζι ,θα αργήσει όμως.

Γενικά τα παιδιά κατανόησαν ότι μέσω της θερμότητας μπορούμε να λιώσουμε τον πάγο και συμπέραναν κατά επέκταση πια διαδικασία είναι πιο χρονοβόρα όπως το λιώσιμο δίχως κάποιο θερμαντικό σώμα.

Στο τέλος ο καθένας καταγράφει σε φύλο εργασίας  τις ιδέες του.

1742118409300174213430194017421347579811742134301953

 

 

Κάθε παιδί φέρνει στην παρεούλα μέσα από την τάξη ένα αντικείμενο της αρεσκείας του.

΄Ετσι συγκεντρώνονται διάφορα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιούμε ανάλογα το υλικό τους.

πλαστικό ξύλο αλουμίνιο μικτό υλικό χαρτί
πορτοκάλι – μήλο τουβλάκι κατσαρόλα αυτοκινητάκι πλαστικό μεταλλικές ρόδες κομμάτι παζλ
τουβλάκι τρενάκι τηγάνι ψαλίδι πλαστική λαβή/μέταλλο            χαρτί ζωγραφικής
αυτοκινητάκι ξυλομπογιά συνδετήρας
μαρκαδόρος- κόλλα στικ

Κάνουμε εκτίμηση πιο είναι πιο βαρύ. Τα ζυγίζουμε με τα χέρια μας.

1740511384277 11740510549080 11740511411375 21741206524290

Κάνουμε συγκρίσεις ως προς το βάρος , είναι βαρύτερο από/ ελαφρύτερο από ή έχει περίπου το ίδιο βάρος.

Μιλάμε για τις ιδιότητες του νερού.

ΣΤΕΡΕΟ ΥΓΡΟ ΑΕΡΙΟ

Κάνουμε εκτίμηση τι αντικείμενο θα επιπλεύσει και τι θα βυθιστεί.

e99d37948b9b9651672422c363c31ab01

Πειραματιζόμαστε στην τάξη μας με διάφορα υλικά και αντικείμενα.

1741206473283

Το ψαλίδι βυθίζεται όπως προβλέψαμε.

17412063051401740510035014

Το κύπελο επιπλέει, γιατί είναι πολύ ελαφρύ.

1741206232019  1741206186108

1741274077819 1741274058492

Ο φελλός επιπλέει.

Το αυτοκινητάκι βυθίστηκε όπως προβλέψαμε , γιατί είναι πολύ βαρύ.

Το καπάκι έμεινε στη επιφάνεια του νερού .

1741274186211

Το καλαμάκι επιπλέει.

1741274226813 1

Η πλαστελίνη βούλιαξε .

Κάθε παιδί βάζει ένα αντικείμενο στο νερό, προβλέπει αν θα βυθιστεί ή όχι και συμπεραίνει μετά γιατί.

Τα αποτελέσματα καταγράφονται και συγκρίνονται με το αρχικό φύλλο καταγραφής μας,

0077df153c20ace71aa18fad150483a71

Ζωγραφίζουμε τα αντικείμενα που μένουν στην επιφάνεια και αυτά που βυθίστηκαν.

1741205135247

Η δραστηριότητα επεκτείνεται με μαγνήτες. Τα παιδιά μαθαίνουν την λέξη

έλκονται – μαγνητίζονται . Γίνεται εκτίμηση τι μαγνητίζεται και γιατί?

104d2a437c7fc7bce01ba0c4971ec2731 1

Η ερώτηση είναι αν βάλουμε 2 μαγνήτες στο νερό θα έλκονται επίσης ?

Το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπίων πιστεύει ότι μέσα στο μπουκάλι δεν συμβαίνει το ίδιο.

1741206390302 11741206433103 1 1

Η έκπληξη ήταν μεγάλη όταν βυθίστηκαν οι μαγνήτες και κόλλησαν.

Χρησιμοποιήσαμε και δεύτερο μπουκάλι με μαγνήτες .

Τα παιδιά ασκούσαν δύναμη , για να απωθήσουν τους μαγνήτες μέσα στα μπουκάλια. Η έκπληξη ήταν μεγάλη , όταν τα δυο  μπουκάλια παρόλο την παρουσία του πλαστικού   , πάλι έλκονταν.

1741205174289

1741274160119

1740483292389 1