<< Τα πάντα κολλάνε στον πάγο >>
Τα ζωάκια εγκλωβίστηκαν σε ένα παγόβουνο.
Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα υιοθετεί ένα παγόβουνο. Μέσα σε αυτό εγκλωβίστηκαν κάποια ζωάκια.
Κάθε ομάδα πρέπει να απεγκλωβίσει το ζωάκι της
Τα παιδιά συζητούν και προσπαθούν να επιλύσουν το πρόβλημα , πως θα ελευθερώσουν το ζωάκι από το παγόβουνο τους.
Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια τις ιδέες της
- τριβή με τα χέρια , μέσα στις παλάμες
- να το βάλουμε πάνω στο καλοριφέρ
- να το βγάλουμε έξω στον ήλιο
- στο σπίτι να λιώσει στο τζάκι
- με το πιστολάκι
- κοντά στο κλιματιστικό, αλλά πρέπει να το τοποθετήσουμε ψηλά.
- στη σόμπα
- στο μάτι της κουζίνας , στον φούρνο
- να το αφήσουμε πάνω στο τραπέζι ,θα αργήσει όμως.
Γενικά τα παιδιά κατανόησαν ότι μέσω της θερμότητας μπορούμε να λιώσουμε τον πάγο και συμπέραναν κατά επέκταση πια διαδικασία είναι πιο χρονοβόρα όπως το λιώσιμο δίχως κάποιο θερμαντικό σώμα.
Στο τέλος ο καθένας καταγράφει σε φύλο εργασίας τις ιδέες του.
Κάθε παιδί φέρνει στην παρεούλα μέσα από την τάξη ένα αντικείμενο της αρεσκείας του.
΄Ετσι συγκεντρώνονται διάφορα αντικείμενα και τα κατηγοριοποιούμε ανάλογα το υλικό τους.
πλαστικό | ξύλο | αλουμίνιο | μικτό υλικό | χαρτί |
πορτοκάλι – μήλο | τουβλάκι | κατσαρόλα | αυτοκινητάκι πλαστικό μεταλλικές ρόδες | κομμάτι παζλ |
τουβλάκι | τρενάκι | τηγάνι | ψαλίδι πλαστική λαβή/μέταλλο | χαρτί ζωγραφικής |
αυτοκινητάκι | ξυλομπογιά | συνδετήρας | ||
μαρκαδόρος- κόλλα στικ |
Κάνουμε εκτίμηση πιο είναι πιο βαρύ. Τα ζυγίζουμε με τα χέρια μας.
Κάνουμε συγκρίσεις ως προς το βάρος , είναι βαρύτερο από/ ελαφρύτερο από ή έχει περίπου το ίδιο βάρος.
Μιλάμε για τις ιδιότητες του νερού.
Κάνουμε εκτίμηση τι αντικείμενο θα επιπλεύσει και τι θα βυθιστεί.
Πειραματιζόμαστε στην τάξη μας με διάφορα υλικά και αντικείμενα.
Το ψαλίδι βυθίζεται όπως προβλέψαμε.
Το κύπελο επιπλέει, γιατί είναι πολύ ελαφρύ.
Ο φελλός επιπλέει.
Το αυτοκινητάκι βυθίστηκε όπως προβλέψαμε , γιατί είναι πολύ βαρύ.
Το καπάκι έμεινε στη επιφάνεια του νερού .
Το καλαμάκι επιπλέει.
Η πλαστελίνη βούλιαξε .
Κάθε παιδί βάζει ένα αντικείμενο στο νερό, προβλέπει αν θα βυθιστεί ή όχι και συμπεραίνει μετά γιατί.
Τα αποτελέσματα καταγράφονται και συγκρίνονται με το αρχικό φύλλο καταγραφής μας,
Ζωγραφίζουμε τα αντικείμενα που μένουν στην επιφάνεια και αυτά που βυθίστηκαν.
Η δραστηριότητα επεκτείνεται με μαγνήτες. Τα παιδιά μαθαίνουν την λέξη
έλκονται – μαγνητίζονται . Γίνεται εκτίμηση τι μαγνητίζεται και γιατί?
Η ερώτηση είναι αν βάλουμε 2 μαγνήτες στο νερό θα έλκονται επίσης ?
Το μεγαλύτερο ποσοστό των νηπίων πιστεύει ότι μέσα στο μπουκάλι δεν συμβαίνει το ίδιο.
Η έκπληξη ήταν μεγάλη όταν βυθίστηκαν οι μαγνήτες και κόλλησαν.
Χρησιμοποιήσαμε και δεύτερο μπουκάλι με μαγνήτες .
Τα παιδιά ασκούσαν δύναμη , για να απωθήσουν τους μαγνήτες μέσα στα μπουκάλια. Η έκπληξη ήταν μεγάλη , όταν τα δυο μπουκάλια παρόλο την παρουσία του πλαστικού , πάλι έλκονταν.