Mε αφορμή το παραμύθι αναρωτιόμαστε γιατί ο χιονάνθρωπος δεν ήθελε να λιώσει ?
Θα μπορούσε ο χιονάνθρωπος να συντηρηθεί ?
Κάποιο παιδί είπε στο ψυγείο. Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν ότι μόνο στην κατάψυξη θα μπορούσε να συντηρηθεί.
Μιλάμε για τις καταστάσεις της ύλης.
Αφού πειραματιστήκαμε υποθετικά κάνουμε τις υποθέσεις μας πράξη.
Χθες κάναμε πειράματα με το νερό και τα βάλαμε στη κατάψυξη του Νηπιαγωγείου.
Από το ημικυκλικό τάπερ με νερό φτιάξαμε ένα ιγκλού, όπως κάνουν οι εσκιμώοι.
Το ιγκλού είχε μέσα έναν παγωμένο σκίουρο.
΄Ολοι θέλαμε να σώσουμε τον σκίουρο και σκεφτήκαμε τρόπους …
- να τρίψουμε τον πάγο να λιώσει αλλά θα παγώσουν τα χέρια μας.
- να βγάλουμε το ιγκλού εξώ στον ήλιο μιας και σήμερα έχει καλό καιρό.
- να το βάλουμε πάνω στο καλοριφέρ.
Λιώνοντας τον πάγο σώσαμε το σκιουράκι.
Μετά βάλαμε διάφορα αντικείμενα από τα παιχνίδια μας σε μια λεκάνη και βγάλαμε συμπεράσματα.
Το ψαλίδι βυθίζεται , γιατί είναι βαρύ.Βάφουμε το νερό με χρωματιστό χαρτί. Το χαρτί λιώνει.
Κάθε παιδί φέρνει ένα παιχνίδι και το τοποθετεί στο νερό.
Πριν το βάλει υποθέτει αν επιπλέει ή αν θα βουλιάξει.
Καταγράφουμε τι επιπλέει και τι βυθίζεται. Αναγνωρίζουμε τα υλικά του κάθε παιχνιδιού αλουμίνιο, ξύλο , μέταλλο κ.α
Ζυγίζουμε τι είναι ελαφρύ και τι βαρύ.