Παραμύθι – Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει



Λήψη αρχείου

Mε αφορμή το παραμύθι αναρωτιόμαστε γιατί ο χιονάνθρωπος δεν ήθελε να λιώσει ?

Διαφάνεια1 10 1

Θα μπορούσε  ο χιονάνθρωπος να συντηρηθεί ?

Κάποιο παιδί είπε στο ψυγείο. Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν ότι μόνο στην κατάψυξη θα μπορούσε να συντηρηθεί.

Μιλάμε για τις καταστάσεις της ύλης.

bb0b46a6714f55c71fe395c6d48f1d1e

Διαφάνεια2 10

Αφού πειραματιστήκαμε υποθετικά κάνουμε τις υποθέσεις μας πράξη.

1707418501951 1 1 1707418501946 1707418501925 1707418501935 1707418501931 1707418501941

Χθες κάναμε πειράματα με το νερό και τα βάλαμε στη κατάψυξη του Νηπιαγωγείου.

Από το ημικυκλικό τάπερ με νερό φτιάξαμε ένα ιγκλού, όπως κάνουν οι εσκιμώοι.

170749647389717075024921351707502492130

Το ιγκλού είχε μέσα έναν παγωμένο σκίουρο.

΄Ολοι θέλαμε να σώσουμε τον σκίουρο και σκεφτήκαμε τρόπους …

  • να τρίψουμε τον πάγο να λιώσει αλλά θα παγώσουν τα χέρια μας.
  • να βγάλουμε το ιγκλού εξώ στον ήλιο μιας και σήμερα έχει καλό καιρό.
  • να το βάλουμε πάνω στο καλοριφέρ.

Λιώνοντας τον πάγο σώσαμε το σκιουράκι.

Μετά βάλαμε διάφορα αντικείμενα από τα παιχνίδια μας  σε μια λεκάνη και βγάλαμε συμπεράσματα.

170749663236017074963618451707496498890 11707496361837

Το ψαλίδι βυθίζεται , γιατί είναι βαρύ.Βάφουμε το νερό με χρωματιστό χαρτί. Το χαρτί λιώνει.

1707496393049 11707496393041 117074963930551707496393049 1

Κάθε παιδί φέρνει ένα παιχνίδι και το τοποθετεί στο νερό.

Πριν το βάλει υποθέτει αν επιπλέει ή  αν θα βουλιάξει.

Καταγράφουμε τι επιπλέει και τι βυθίζεται. Αναγνωρίζουμε τα υλικά του κάθε παιχνιδιού αλουμίνιο, ξύλο , μέταλλο κ.α

Ζυγίζουμε τι είναι ελαφρύ και τι βαρύ.

Διαφάνεια9 10

Διαφάνεια14 10

 

Διαφάνεια10 10

Διαφάνεια13 10

Διαφάνεια11 10 1

Διαφάνεια12 10