Βλέπουμε εικόνες από ελαιώνες.
Μιλάμε για τα στάδια παραγωγής του λαδιού.
1.ελαιώνας 2. κοφίνια 3. ελαιοτριβείο 4. λάδι
Που χρησιμοποιούμε λάδι :
- στο μαγείρεμα
- στην σαλάτα
- στην εκκλησία
Βλέπουμε τον πίνακα του Θεόφιλου << το μάζεμα των ελαιών>> σχολιάζουμε τα ρούχα , την δραστηριότητα , την τοποθεσία ….
Κάνουμε με τον πίνακα μετρήσεις !
Μετράμε αγρότες, αγρότισσες, κοφίνια , ελιές. Κυκλώνουμε τον σωστό αριθμό
ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
Παίζουμε το παιχνίδι βρες τη λέξη βάζω την λέξη ελιά και λάδι τα παιδιά βρίσκουν την σύνθετη ελαιόλαδο και αντίστροφα
λέμε την σύνθετη λέξη π.χ λαδορίγανη και τα παιδιά ανακαλύπτουν το α΄ και β΄ συνθετικό της σύνθετης λέξης.
Παρατηρούμε τον χάρτη της Ελλάδας. Βρίσκουμε την Κατερίνη .
Η Κατερίνη έχει περιορισμένη παραγωγή ελιάς και λαδιού κυρίως για οικιακή χρήση.
Παρατηρούμε τις περιοχές που είναι ελαιοπαραγωγικές
Βλέπουμε την αρχαιότερη ελιά στην Ελλάδα.
Μαθαίνουμε ότι η ελιά είναι αιωνόβιο δέντρο.
Διαβάζουμε τον μύθο << Αθηνά και Ποσειδώνας >> και πως η Αθήνα πήρε το όνομα της.
Βλέπουμε αρχαία αγγεία που απεικονίζουν το λιομάζωμα
και το ράβδισμα της ελιάς στην αρχαιότητα.
Η ελιά είχε μεγάλη σημασία και στην αρχαία Ελλάδα. Η Ελλάδα εξήγαγε λάδι σε άλλες χώρες.
΄Ηταν σύμβολο ειρήνης.
Οι ολυμπιονίκες λάμβαναν ως έπαθλο ένα στεφάνι από ελιά
Ανακατεύουμε τις κάρτες και τις βάζουμε στη σειρά.
Χρησιμοποιούμε το λεξιλόγιο που μάθαμε.
Στο τέλος κάναμε μια ομαδική αφίσα για τη ελιά, ζωγραφίσαμε , γράψαμε ,κολλήσαμε φύλλα που κόψαμε από την ελιά του Νηπιαγωγείου μας.