Στην αρχή κάθε χρονιάς καλούνται οι νηπιαγωγοί να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον και να υποδεχτούν τα παιδιά. Τα παιδιά καλούνται να μείνουν για τουλάχιστον πέντε ώρες σε ένα νέο περιβάλλον και 8 ώρες όσα είναι εγγεγραμμένα στο ολοήμερο πρόγραμμα. Πολλά νήπια αισθάνονται στην αρχή λίγη ανασφάλεια , κάποια έχουν έντονο άγχος αποχωρισμού και κλαίνε ,γιατί ίσως βγαίνουν πρώτη φορά από την εστία τους. Η τσάντα αποτελεί για κάθε νήπιο το σημείο αναφοράς του. Είναι δική του , έχει για αυτό συναισθηματική αξία, την συνδέει με το σπίτι του και θέλει να την βλέπει. Ζητάει να πάει να πιεί νερό ,θέλει να πάρει τα δικά του χαρτομάντιλα ,ενώ υπάρχουν μέσα στην τάξη.Ενα παιχνίδι – τέχνασμα που πολύ απλά το ονομάσαμε << ποιος θα μου συστήσει την τσάντα του >> κάνει κάθε νήπιο να υπερβεί την συστολή του και να μιλήσει για κάτι δικό του,
Κάθε παιδί περιγράφει την τσάντα του , τι απεικονίζει, μιλάει για το περιεχόμενο της και ποιος την αγόρασε.
Οι απαντήσεις των παιδιών σας
- Την αγόρασε η μαμά.
- Την έχω δώρο από τον νονό μου.
- Μου την πήρε ο παππούς
- Την έχω από τον φίλο μου τον Κωνσταντίνο που μεγάλωσε.
- Την πήρε η γιαγιά μου.
- Είναι του αδελφού μου , που πάει πρώτη Δημοτικού.
- Είναι από την περσινή χρονιά.
Τα περισσότερα νήπια διάλεξαν την τσάντα τους μόνα τους. Τα νήπια αναφέρουν και το κρυφό περιεχόμενο της τσάντας τους ξεκινάει από μια πιπίλα ,το αγαπημένο τους μπρελόκ , ένα μικρόν παιχνίδι ή μια φιγούρα από τα playmobil.