1η δραστηριότητα
Τους θέτουμε τον προβληματισμό τι εικόνα έχει η αυλή μας τώρα το φθινόπωρο. Στη συνέχεια βγαίνουμε στην αυλή και παρατηρούμε τα δέντρα της.
Βλέπουμε και συζητάμε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα Μαζεύουμε φύλλα και άλλους φθινοπωρινούς καρπούς ( βελανίδια, κουκουνάρια) για να φτιάξουμε μέσα στην τάξη την φθινοπωρινή γωνιά μας. Η γωνιά εμπλουτίζεται και με φθινοπωρινά φρούτα και ξηρούς καρπούς.
2η Δραστηριότητα
Αφού μαζέψαμε φύλλα και καρπούς του φθινοπώρου προχωρούμε στην ανασύνθεση τη λέξης φθινόπωρο μέσα στην τάξη. Βρίσκουμε τη λύση ενός αινίγματος που αναφέρεται στο φύλλο και κάνουμε το αποτύπωμα του φύλλου με τέμπερες.
3η δραστηριότητα
Προχωρούμε σε ταξινομήσεις των φύλλων με βάση το χρώμα και με σειροθετήσεις με βάση το μέγεθος.
4η δραστηριότητα
Αφού μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και την αγαπημένη μας φρουτοσαλάτα
5η Δραστηριότητα
Καταγράφουμε σε πίνακα διπλής εισόδου τα αγαπημένα μας φρούτα και βγάζουμε το δημοφιλέστερο από αυτά.
6η Δραστηριότητα
Παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια: « Μια φθινοπωρινή ημέρα ένα φύλλο στον αέρα ταξιδεύει, ταξιδεύει άραγε πού να πηγαίνει;. Ακούμε τη μουσική του Vivaldi τα παιδιά γίνονται φύλλα κινούνται με τη μουσική και στην παύση «παγώνουν» πάνω από μια πόλη, μια παραλία ή το δάσος. Τι βλέπουν κάτω και ποια πράγματα τους κάνουν εντύπωση.
Χρωματοσαλάτα.
Τα παιδιά κάθονται κυκλικά και φορούν στο χέρι τους μία χρωματιστή κορδέλα( τα χρώματα του φθινοπώρου). Ένα παιδί όρθιο στη μέση φωνάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν το χρώμα αυτό αλλάζουν γρήγορα θέσεις στον κύκλο.
Και οι φθινοπωρινές μας δραστηριότητες συνεχίζονται…