12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την άσκηση και να ανακαλύψουν τις δυνατότητες τους μέσα από το παιχνίδι. Έχει ως στόχο την προώθηση της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού σε όλα τα σημεία του κόσμου. Εστιάζει στη συμμετοχή όλων των παιδιών, ανεξάρτητα από τις ικανότητες τους, και στη δημιουργία θετικού και χαρούμενου περιβάλλοντος που ενισχύει τη φυσική δραστηριότητα.

Στο πλαίσιο εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού  2025, η οποία εναρμονίζεται, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, οργανώσαμε αθλητικές δραστηριότητες έξω στην αυλή του σχολείου αλλά και μέσα στη τάξη με κοινό σύνθημα:

“Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ”

Οι δραστηριότητες είχαν στόχο την ανάδειξη, εκτός των άλλων, της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την καλλιέργεια αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν. Στη συνέχεια όλα τα παιδιά πήραν τα βραβεία τους και τα μετάλλια τους.

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν μέσα στην τάξη 

  • Περνάω το τούνελ : Τα παιδιά σχηματίζουν δύο ομάδες το ένα πίσω από το άλλο.Έχουμε δύο μπαλόνια ( κόκκινο, κίτρινο) και δύο αρχηγούς. Με το σύνθημα μας το μπαλόνι περνάει πάνω από τα κεφάλια των παιδιών και ο τελευταίος παίχτης της σειράς παίρνει το μπαλόνι και έρχεται μπροστά. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα περάσει το μπαλόνι από όλους της τους παίχτες πιο γρήγορα. Στη συνέχεια μια  παραλλαγή του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να σχηματίσουν ένα τούνελ και το μπαλόνι να περνάει μέσα από αυτό. Και πάλι νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει με όλους τους παίχτες πιο γρήγορα.

Foto 1Foto 2

  • Πέτα το μαντήλι: Τα παιδιά σε ζευγάρια, ο ένας απέναντι στον άλλο κρατάνε ίδιο χρώμα μαντήλι, με το σύνθημα της εκπαιδευτικού πετάνε ψηλά τα μαντήλια τους και τρέχουν να πιάσουν το μαντήλι του ζευγαριού τους πριν πέσει στο πάτωμα.

Foto 3Foto 4

 

 

 

 

 

 

  • Μεταφορά μπαλονιού: Τα παιδιά μεταφέρουν ένα μπαλόνι από το ένα σημείο της τάξης στο άλλο χρησιμοποιώντας μόνο τα πόδια τους.

Foto 9Foto 8

 

  • Μπαλόνια στον αέρα : Ζητάμε από τα παιδιά να κρατήσουν το μπαλόνι στον αέρα όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο χωρίς να πέσει. Χρησιμοποιούμε και χρονόμετρο για τον έλεγχο.

Foto 10Foto 11Foto 12

Παραμύθια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

Το πρώτο παραμύθι που διαπραγματευτήκαμε ήταν ” Το  σχολείο πάει σχολείο” του ‘Ανταμ Ρεξ. Μιλάει με τρυφερό τρόπο για την πρώτη μέρα ενός καινούριου σχολείου στο ρόλο ενός μαθητή νηπιαγωγείου. Το σχολείο βιώνει συναισθήματα όπως ο φόβος, η αγωνία του αποχωρισμού και η χαρά της φιλίας, ακριβώς όπως και ένα παιδί…

DSCN6659Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι του Gordan Kajsa ” Ο σπίθας πάει σχολείο”. Το παραμύθι διαπραγματεύεται την ιστορία ενός σκυλάκου του Σπίθα που η ιδιοκτήτρια του , η Βίκυ,  τον εγγράφει σε ένα σχολείο για σκύλους.Στην αρχή ανησυχεί μήπως τα υπόλοιπα σκυλιά είναι άγρια ή μήπως μείνει μόνος του. Ωστόσο η ανησυχία του αποδεικνύεται αβάσιμη , καθώς ο Σπίθας ανακαλύπτει ότι το σχολείο είναι μια ευχάριστη εμπειρία και τελικά το αγαπά.

DSCN6658

Και τέλος για πιο μικρά παιδάκια είναι το βιβλίο μας ” Πόσο μ’ αρέσει το σχολείο”. Βοηθάει ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά να προσαρμοστούν στο νηπιαγωγείο, εξηγώντας με ρίμες γιατί το σχολείο είναι ωραίο και τι μπορεί να βρει κανείς εκεί.

 

74b24fb9 1f67 43e1 94c7 a52f2cf024a8

Μουσικοκινητικά παιχνίδια

Για να μπορέσουν τα παιδιά να ενεργοποιηθούν , να “λύθουν” τα σώματα τους και στη συνέχεια να λειτουργήσουν σαν ομάδα παίξαμε μερικά ψυχοκινητικά παιχνίδια όπως το “Jibidi” το οποίο το διασκέδασαν πολύ,  “γυμναστική με το αρνί” και το ”ο χορός των ρομπότ”. Τα δύο τελευταία τα χορεύαμε πέρυσι και μας διασκέδαζαν πολύ.

Παιχνίδια γνωριμίας και ενδυνάμωσης της ομάδας

Προκειμένου τα παιδιά να διευκολυνθούν στην ομαλή προσαρμογή και  να αισθανθούν άνετα οργανώνουμε παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικά παιχνίδια που στόχο έχουν την ομαλή προσαρμογή και τη διαμόρφωση κατάλληλου κλίματος για το δέσιμο της ομάδας.

 

Λέω το όνομα μου 

Κάθε παιδί διαδοχικά λέει  ρυθμικά το όνομα του ( π.χ Γιώργος) και κάνοντας παράλληλα μία κίνηση ( βήματα μπροστά, χέρια πάνω -κάτω, πηδηματάκι) ή χτυπώντας κάποιο κρουστό όργανο. Τα υπόλοιπα παιδιά το επαναλαμβάνουν.

Ο ιστός της αράχνης

Σε κύκλο ένα παιδί κρατάει την άκρη από ένα κουβάρι, λέει το όνομα του και κάτι που του αρέσει και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να σχηματιστεί ο ιστός της αράχνης.

Κόκκινο μάγουλο!

Το παιχνίδι αυτό αρχίζει με τη νηπιαγωγό να φωνάζει ένα χρώμα και ένα μέρος του σώματος. Τα παιδιά πρέπει να βρουν ένα αντικείμενο στο χώρο που να έχει το χρώμα που άκουσαν και να το αγγίξουν με το μέρος του σώματος που επίσης άκουσαν. Για παράδειγμα αν η νηπιαγωγός φωνάξει ροζ μύτη τότε τα παιδιά πρέπει να αγγίξουν με τη μύτη τους ένα ροζ αντικείμενο. Το παιχνίδι συνεχίζεται φωνάζοντας διάφορους συνδυασμούς χρωμάτων και μερών του σώματος.

Ο τροχός της γνωριμίας & καρτέλες γνωριμίας

Τα παιδιά γυρίζουν το τροχό και καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις του τύπου: « Πώς πέρασες το καλοκαίρι σου;», «Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;» κ.τ.λ. Στην ίδια φιλοσοφία είναι και το παιχνίδι με τις κάρτες όπου τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις γνωριμίας όπως: « Ποιο αντικείμενο στο σπίτι σου αγαπάς πιο πολύ;», Έχεις αδερφάκια; Πώς  τα λένε;» κ.τ.λ.

Πεθαμένα ζουζούνια

Τα παιδιά παίρνουν το ρόλο ζουζουνιών. Η νηπιαγωγός φωνάζει τυχαία « εκεί», «εδώ», «που», «πεθαμένα ζουζούνια». Στο «εδώ» τα ζουζούνια τρέχουν προς το μέρος της νηπιαγωγού. Στο «εκεί» τρέχουν στο σημείο που δείχνει η νηπιαγωγός. Στο «που» τα ζουζούνια τρέχουν επιτόπου. Στο «πεθαμένα ζουζούνια» τα παιδιά ξαπλώνουν με την πλάτη να ακουμπά στο πάτωμα και κουνούν τα χέρια και τα πόδια στον αέρα σαν ζουζούνια που πεθαίνουν.

Ο Μπέλλο

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα παιδί κάθεται στα τέσσερα στη μέση του κύκλου και κάνει τον σκύλο που τον λένε Μπέλλο. Πάνω του ρίχνουν ένα χοντρό ύφασμα για να μην μπορεί να δει τι γίνεται γύρω του. Πάνω στην πλάτη του βάζουν ένα « κόκαλο» και η νηπιαγωγός δείχνει σιωπηλά κάποιο παιδί στον κύκλο. Αυτό πρέπει να σηκωθεί χτυπώντας δυνατά τα πόδια του στο πάτωμα, να πάρει το κόκαλο από τον Μπέλλο και περπατώντας με τον ίδιο τρόπο να ξανακαθίσει στη θέση του. Τότε όλα  τα παιδιά λένε: « Όλα τα χέρια πίσω απ’ την πλάτη! Μπέλλο! Σου πήρανε το κόκαλο!»Βάζουν όλοι τα χέρια πίσω από την πλάτη τους και ο Μπέλλο πρέπει να βγάλει το ύφασμα και να αρχίσει να ψάχνει το κόκαλο του. Πηγαίνει με τα τέσσερα στο παιδί που νομίζει ότι το έχει και γαβγίζει. Το παιδί τότε πρέπει να δείξει τα χέρια του για να δει ο Μπέλλο αν πράγματι έχει το κόκαλο. Αν δεν το βρει, συνεχίζει να γαβγίζει σε άλλα παιδιά μέχρι να το βρει. Όταν το βρει αυτός που έχει το κόκαλο γίνεται με τη σειρά του Μπέλλο και το παιχνίδι  συνεχίζεται.

Τρέχω και αλλάζω θέση

Με παράγγελμα της νηπιαγωγού ή κάποιου παιδιού δύο παιδιά αλλάζουν θέση μεταξύ τους λέγοντας « βήμα, βήμα πώς μ’ αρέσει, τρέχω και αλλάζω θέση».

Βρίσκω το ζευγάρι μου

Η νηπιαγωγός έχει σκορπίσει στο πάτωμα χρωματιστές καρδούλες ( μισές) . Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στο χώρο και , όταν σταματήσει η μουσική βρίσκουν το ζευγάρι τους που έχει την άλλη μισή καρδούλα.

foto 3 foto 2 2 foto 2 1 1

Παράξενοι χαιρετισμοί

Τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα στον χώρο και, όταν σταματήσει η μουσική, βρίσκουν ένα φίλο και ανάλογα με το σύνθημα της νηπιαγωγού:

  • τον χαιρετάνε
  • του χαμογελούν
  • τον χαϊδεύουν
  • ενώνουν τα πόδια τους
  • τις παλάμες τους
  • τις πλάτες τους κ. τ. λ

4 2 5 foto 6

Αγιασμός

Ο Αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11/09/2025 και ώρα 9:00 π.μ. στον προαύλιο χώρο του 11ου Δημοτικού Σχολείου. Μετά τον Αγιασμό οι γονείς και κηδεμόνες θα ενημερωθούν για την κατανομή των τμημάτων και για την λειτουργία των πρώτων ημερών.

2ο Βραβείο

 

2 Brabeio skaki N2

 

Το Β τμήμα του 23ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης συμμετείχε  στον 1ο  Μαθητικό Διαγωνισμό: ” Σκακιστικές δημιουργίες με στίχους και χρώματα” που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και  Θράκης  με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας και του Δήμου Παρανεστίου και κέρδισε το 2ο βραβείο με το έργο” Ελάτε όλοι στο σκάκι”.