Ο Νοέμβρης ξεκίνησε με πολλές δράσεις για το περιβάλλον! Με αφορμή την επίσκεψη της ομάδας «Οργάνωση Γη» η οποία μας μίλησε για την κομποστοποίηση, πραγματοποιήσαμε δράσεις που αφορούσαν τόσο την ανακύκλωση όσο και την κομποστοποίηση. Μάθαμε που πετάμε τα σκουπίδια μας, πόσοι κάδοι υπάρχουν και φτιάξαμε την δικιά μας αφίσα για να την βλέπουμε και να θυμόμαστε!

1

2

33

Στη συνέχεια μάθαμε βιωματικά και πρακτικά για την διαδικασία της σποράς και για τις ανάγκες των φυτών.

1 1

2 1

4

Η επίσκεψη στον χώρο μας, στάθηκε αφορμή να ανακαλύψουμε τι υπάρχει στο χώμα και πως μπορούμε και εμείς να βοηθήσουμε την φύση έτσι ώστε να υπάρχουν περισσότερα φυτά! Κάπως έτσι ξεκίνησε και η κομποστοποίηση στο σχολείο μας, με καθημερινές επισκέψεις στον κάδο μας!

1 2

2 2

33 1

4 1

Φυσικά, στο τέλος φυτέψαμε και το δικό μας σποράκι το πήραμε στο σπίτι μας για να δούμε πως μεγαλώνει!

1 3

2 3

Για να αποχαιρετήσουμε γλυκά το Φθινόπωρο, οργανώσαμε και την Φθινοπωρινή μας γιορτή όπου τα παιδιά φύτεψαν μαζί με τους γονείς και συμμετείχαν σε πολλές φθινοπωρινές δραστηριότητες!

33 2

Η επόμενη θεματική μας ήταν οι γραμμές, οι τελείες και τα σχήματα. Ένα αγαπημένο και δημιουργικό θέμα για τα παιδιά. Διαβάσαμε πολλά βιβλία και παίξαμε με διαφορετικούς τρόπους. Αγαπημένο μας βιβλίο «Η Τελεία», άλλωστε όλα αρχίζουν από μία τελεία όπως μας έδειξαν τα παιδιά στις δημιουργίες τους!

1 4

2 4

3

Οι γραμμές είχαν την τιμητική τους, τις μάθαμε, τις δείξαμε, τις κόψαμε και τις μεταμορφώσαμε!

1 5

2222

 

3 1

4 2

5

 

Και τι έχουμε αν ενώσουμε γραμμές και τελείες, η πρώτη απάντηση των παιδιών; Τα σχήματα! Αρχικά, τα προσεγγίσαμε βιωματικά βρίσκοντας τα σχήματα μέσα στη τάξη μας και φτιάχνοντας μια πόλη με αυτά και έπειτα κόψαμε και κολλήσαμε σχήματα για να φτιάξουμε το κολάζ της τάξης μας!

111111

2 6

3 2

4 3

6

7

Επόμενη θεματική του μήνα ήταν τα Συναισθήματα. Παρατηρώντας τα παιδιά, είδαμε την ανάγκη τους για έκφραση των συναισθημάτων και το βρήκαμε ως ευκαιρία να μάθουμε τα συναισθήματα μας και να δημιουργήσουμε μία γωνιά για αυτά! Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι αναγνώσεις βιβλίων – πολλών βιβλίων – και οι δημιουργίες των παιδιών!

1 6

2 7

3 3

4 4

5 1

 

Αγάπη, Χαρά, Θυμός, Λύπη, Φόβος! Τόσα πολλά και τόσο διαφορετικά. Τα παιδιά μίλησαν για τα συναισθήματα τους, τα ζωγράφισαν και μαζί δημιουργήσαμε παιχνίδια για να τα έχουμε στη τάξη μας!

1 7

2 8

3 4

4 5

Μαθαίνοντας τις τεχνικές χαλάρωσης και ηρεμίας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι ένα εργαλείο τόσο για το σπίτι όσο και το σχολείο έτσι ώστε να το χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να δείξουμε πώς νιώθουμε! Έτσι δημιουργήθηκε ένα ατομικό και ένα ομαδικό θερμόμετρο συναισθημάτων, μαζί με τις τεχνικές χαλάρωσης!

1 8

2 9

3 5

Τέλος, με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου μιλήσαμε για τα γεγονότα εκείνων των ημερών, είδαμε πολλές εικόνες, τραγουδήσαμε δυνατ και τα παιδιά αποτύπωσαν σκέψεις και συναισθήματα στο χαρτί. Κάπως έτσι φτιάχτηκαν τα δικά τους πλακάτ και μιλήσαμε για όλα τα δικαιώματα. Τι ζητούσαν τότε οι φοιτητές και γιατί δεν είχαν δικαιώματα; Και τέλος, τι είναι τα δικαιώματα;

4 6

5 2

6 1

11

΄Τα παιδιά τα έγραψαν και τα κόλλησαν μαζί με τα περιστέρια της Ειρήνης! Η ομαδική αυτή εργασία, με τίτλο «Όταν έχουμε Ειρήνη, έχουμε Δικαιώματα» συμμετείχε σε έκθεση της παιδαγωγικής ομάδας «Σκασιαρχείο» σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών.

9

Κάπως έτσι αποχαιρετούμε την υπέροχη εποχή του Φθινοπώρου και ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε τον Χειμώνα!