Η αλληλογραφία ανάμεσα σε σχολεία είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, που προσφέρει στα παιδιά το κίνητρο να εργαστούν ομαδικά, να ανταλλάξουν ιδέες με άλλα παιδιά , να γνωρίσουν άλλους τόπους, , να βγουν έξω από τα στενά όρια της σχολικής τους τάξης.

Εισάγοντας τη σχολική αλληλογραφία ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα του σχολείου προς τον κόσμο και την κοινωνία. Καλλιεργούμε τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο σημαντικές για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και της γνώσης του εαυτού μέσα από τον άλλον, την καλλιέργεια της αλληλεγγύη και της ειρήνης. (Σ. Λάχλου, 2017)

Η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος του μαθητή και η εμπλοκή του στη μαθησιακή διαδικασία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εκπαίδευση (Meirieu, 2008, 2001). Ειδικότερα, σύμφωνα με την παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, η πρόκληση συνίσταται στην ανάπτυξη κινήτρου έκφρασης και επικοινωνίας εντός του σχολείου, ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές και εκτός του σχολείου, ανάμεσα σε σχολικές τάξεις καθώς και στη δημιουργία συνθηκών για την προώθηση της «φυσικής» μεθόδου μάθησης, με άλλα λόγια, στη δημιουργία συνθηκών για τη χρήση της γλώσσας σε πραγματικές περιστάσεις επικοινωνίας και δράσης (Puren, 2010).

Πηγή https://skasiarxeio.wordpress.com/

Το Τμήμα 2 μετά την εξαιρετική ,τρίχρονη αλληλογραφία που είχε   με το 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας , μια εμπειρία που τα  μεγαλύτερα παιδιά τη θυμούνται με μεγάλη αγάπη,  ξεκινάει ένα καινούργιο,  συναρπαστικό ταξίδι !!

Αυτή τη φορά θα αρχίσουμε την αλληλογραφία με το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου και τη συνάδελφο κα Βάσω. Αφού βρούμε στο χάρτη την πόλη του Αγρινίου και μιλήσουμε για τα μέσα συγκοινωνίας που μπορεί κάποιος να την επισκεφτεί ( αυτοκίνητο , όχι όμως πλοίο καθώς παρατηρούν ότι κοντά δεν υπάρχει θάλασσα) ,

c30a4fe5 f4dc 4a92 81d0 7d01767a5c9d

ξεκινάμε το πρώτο μας γράμμα που αναφέρεται στην παρουσίαση του σχολείου μας. Τα παιδιά επιλέγουν τους χώρους που θα φωτογραφήσουμε και στη συνέχεια κάνουν μια περιγραφή αυτών

23b796a5 9e17 45ab b5c7 5585db97c43d

28cfffa0 75a5 4df4 a446 81a97e00e26e

221c9c41 53b7 49cb a9b3 a90e14ffb227

87c54423 78a3 4559 b7d2 d7e96284414b

3fd86446 37fa 4a5a b9df 9be85ee59abb

Έτοιμος και ο ταχυδρομικός φάκελος…

6ef67955 0b2f 4b9b 9ded 55ed34fa5128

που μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε δύο βασικούς όρους , αυτού του αποστολέα και του παραλήπτη.

672fe30c c0cd 4c98 9ed8 9df6a93d9b99

5a060e91 dfac 4738 b076 c3df3cc9db46

f64eced4 b043 4af2 875c f77198965ce7

Καλή μας αρχή με τους νέους φίλους από το 15ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου!!!!!