«Ανθρωποφαγία» στο Διαδίκτυο

Τρεις συγγραφείς σχολιάζουν τα social media, με αφορμή τη δημόσια σύρραξη για τις δηλώσεις της Κικής Δημουλά.

Πηγή :Καθημερινή (Της Γιούλης Επτακοίλη)

 

H ιντερνετική πραγματικότητα είναι συχνά σκληρή. Ανελέητη. Τελευταίο «θύμα» της η Κική Δημουλά. Ενα άρθρο της δημοσιογράφου Αννας Δαμιανίδη στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ήταν η αφορμή για να ερμηνευθούν ως ρατσιστικές κάποιες δηλώσεις της 82χρονης ποιήτριας και να ξεκινήσει διαδικτυακή σύρραξη με απόλυτα ανθρωποφαγικά χαρακτηριστικά. Στον ψηφιακό κόσμο, άνθρωποι ζωντανοί έχουν αναρτηθεί ως νεκροί –ακόμη και από δημοσιογραφικά sites έγκυρων εφημερίδων–, καλλιτέχνες και συγγραφείς έχουν χλευαστεί, απειληθεί, ταπεινωθεί, στο Facebook και το Twitter. Θυμός, εμπάθεια και εμμονές, ναρκισσισμός και μνησικακία, όλα υπάρχουν σε αφθονία στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Σπανίζουν η ψυχραιμία, ο επιβεβλημένος χρόνος ωρίμασης της σκέψης πριν κανείς πατήσει το enter και είναι πια πολύ αργά. Τρεις συγγραφείς –με έντονη δραστηριότητα στα social media–, η Λένα Διβάνη, ο Χρήστος Χωμενίδης και ο Θανάσης Χειμωνάς, σχολιάζουν την καινούργια δημόσια σφαίρα, τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ποιητικό αφιέρωμα στην άλωση της Πόλης (29/05/1453)

Με αφορμή την επέτειο της άλωσης της Πόλης απο τους Οθωμανούς τον Μάϊο του 1453 παρατίθενται δημοτικά τραγούδια της Άλωσης αλλά και ποιήματα νεώτερων Ελλήνων ποιητών εμπνευσμένα από αυτήν την τραγική ημέρα της ιστορίας μας.

Της Αγιά Σοφιάς

Δημοτικό τραγούδι

Σημαίνει ο Θεός, σημαίνει η γη, σημαίνουν τα επουράνια,
σημαίνει κι η Αγιά Σοφιά, το Μέγα Μοναστήρι,
με τετρακόσια σήμαντρα, κι εξηνταδυό καμπάνες.
Κάθε καμπάνα και Παπάς, κάθε Παπάς και Διάκος.
Ψάλλει ζερβά ο βασιλιάς, δεξιά ο πατριάρχης,
κι απ’ την πολλή την ψαλμουδιά εσειόντανε οι κολόνες.
Nα μπούνε στο Χερουβικό και να βγει ο Βασιλέας.
φωνή τους ήρθε εξ ουρανού κι απ’ αρχαγγέλου στόμα:
“Πάψετε το Χερουβικό, κι ας χαμηλώσουν τ’ Άγια,
παπάδες πάρτε τα ιερά, και σεις κεριά σβηστείτε,
γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει.
Μον’ στείλτε λόγο στη Φραγκιά να ‘ρθουνε τρία καράβια,
τό ‘να να πάρει το Σταυρό, και τ’ άλλο το Ευαγγέλιο,
το τρίτο το καλύτερο την Άγια Τράπεζά μας,
μη μας την πάρουν τα σκυλιά και μας τη μαγαρίσουν”.
H Δέσποινα εταράχτηκε, και δάκρυσαν οι εικόνες.
-Σώπασε Κυρά Δέσποινα, και μην πολυδακρύζεις,
πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι.

Μαρμαρωμένε Βασιλιά

Κωνσταντίνος Καρυωτάκης

Συνέχεια ανάγνωσης

Το θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης ανοίγει ξανά τις πύλες του στο κοινό!

Πηγή http://www.istorikathemata.com


Ανοίγει, έπειτα από 1.700 χρόνια, το αρχαίο θέατρο Μεσσήνης. Το αρχαίο θέατρο της Μεσσήνης ανοίγει φέτος τις πύλες του για το κοινό για πρώτη φορά μετά το 300 μ.Χ., οπότε και σταμάτησε η λειτουργία του. Έπειτα από σιωπή και εγκατάλειψη 1.700 χρόνων, το αρχαίο θέατρο της Μεσσήνης ανοίγει και πάλι τις πύλες του για το κοινό, το φετινό καλοκαίρι.
Εγκαίνια στις 3 Αυγούστου
Τα εγκαίνια του αναστηλωμένου αρχαίου θεάτρου θα γίνουν στις 3 Αυγούστου με γκαλά όπερας, που διοργανώνεται στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ. Την εκδήλωση θα παρουσιάσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Κουρουπού και με τη συμμετοχή του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά και της διεθνούς φήμης σοπράνο Τσέλια Κοστέα. Η εκδήλωση υλοποιείται σε συνεργασία με το Σωματείο «Διάζωμα».

ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1821-1930 (Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης) ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

1922-36

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19Ο ΑΙΩΝΑ

Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων κατά την περίοδο της μοναρχίας του Όθωνα (1833-1862).

1.      Η πρόνοια για τους πρόσφυγες κατά την Οθωνική περίοδο.

Σοβαρό ενδιαφέρον του κράτους για την αποκατάσταση των προσφύγων → διατάγματα → πρόβλεψη ίδρυσης προσφυγικών συνοικισμών → ενίσχυση εθνικής συνοχής → επάνδρωση κρατικού μηχανισμού με μορφωμένους πρόσφυγες.

Προσπάθειες αποκατάστασης:

  •  Χίοι            → Πειραιά
  • Ψαριανοί   → Ερέτρια
  •  Μακεδόνες → Αταλάντη «Νέα Πέλλα»
  •  Κρήτες        → Μήλο, Μεσσηνία, Αργολίδα
  •  Σουλιώτες   → Αντίρριο (αναβλήθηκε), Ναύπακτο
  •   Ηπειρώτες  → Κυλλήνη, Ναύπακτο
  •   Κάσιοι        → Αμοργό
  •  Εσωτερική μετανάστευση: ~ Μανιάτες   → Πεταλίδι Μεσσηνίας

~ Υδραίοι      → Πειραιά

~ Καρύστιοι → Εύβοια.

2.      Η διαμάχη αυτοχθόνων και ετεροχθόνων.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΕΝΑ ΝΗΦΑΛΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Μετά  τον κατακλυσμό λιβέλων εναντίον συλλήβδην των εκπαιδευτικών από δημοσιογράφους – κήνσορες,  δημοσιεύτηκε  ένα νηφάλιο κείμενο που θέτει το θέμα στις σωστές διαστάσεις του. Επιτέλους  δεν μπορεί ο δάσκαλος και ο καθηγητής  να είναι το εξιλαστήριο θύμα για όλες της αμαρτίες του σήμερα. Παρατίθεται το κείμενο αυτούσιο:

Κανένα πρωτοσέλιδο για την Παιδεία

Πηγή: Το Βήμα

Της Χριστίνας Κουλούρη

Πότε γίνεται η Παιδεία πρωτοσέλιδο και θέμα στα κεντρικά δελτία ειδήσεων; Ποια εκπαιδευτικά γεγονότα θεωρούνται «είδηση» και άξια μνείας; Δεν χρειάζεται να γίνει συστηματική έρευνα για να διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν τα εξής ευάριθμα θέματα που σταθερά, ανεξαρτήτως κρίσης, απασχολούν τα μέσα ενημέρωσης: οι πανελλαδικές εξετάσεις, ο «συντεχνιασμός» των εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας (από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο), οι πράξεις βίας μέσα στο Πανεπιστήμιο και οι δυσλειτουργίες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (βιβλία, κτίρια κτλ.).
Δεν θα ήθελα να συζητήσω εδώ την ανάδειξη των πανελλαδικών εξετάσεων σε μείζον ζήτημα, ανάδειξη που επιβεβαιώνει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος: τη δόμησή του γύρω από τις εξετάσεις και την οργάνωση του λυκείου (αν όχι και του γυμνασίου) όχι αυτοτελώς αλλά με τελικό στόχο την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Θα ήθελα να επιμείνω στη συνεχή απαξίωση της εκπαίδευσης και των λειτουργών της σε μια χώρα που υπερασπίζεται τη δημόσια παιδεία μόνο ρητορικά και υποκριτικά ενώ ξοδεύει τεράστια ποσά για την παραπαιδεία. Το παράλληλο αυτό σύστημα, για το οποίο κανείς δεν διαμαρτύρεται ούτε ζητεί την κατάργησή του, έχει καταστεί «απαραίτητο» ακριβώς εξαιτίας της κεντρικότητας των πανελλαδικών, λειτουργώντας υπονομευτικά για το κύρος του λυκείου και των εκπαιδευτικών του.
Δεν αμφιβάλλει βεβαίως κανείς ότι υπάρχουν και στον εκπαιδευτικό κλάδο, όπως και σε άλλα επαγγέλματα, εκείνοι που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης, γιατί δεν θέλουν ή γιατί δεν μπορούν, που δεν έχουν τις ικανότητες να αναλάβουν τον ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο του δασκάλου ή που έχουν ουσιαστικά αποσυρθεί έπειτα από χρόνια απογοητεύσεων και ματαιώσεων. Είναι όμως εξαιρετικά θλιβερό ότι η εικόνα του αδιάφορου, ανίκανου και βολεμένου εκπαιδευτικού κυριαρχεί, σαν να αφορά το σύνολο των δασκάλων και των καθηγητών. Με ισχυρές δόσεις λαϊκισμού και ισοπεδωτικής απαξίωσης καταγγέλλεται στα μέσα ενημέρωσης η όποια αντίδραση σε απολύσεις, μειώσεις μισθών και περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων ως «συντεχνιασμός».

Συνέχεια ανάγνωσης

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2013 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 17/05/2013 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΟ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2013 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2013

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 17/05/2013

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Α1 ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Το κείμενο αναφέρεται στη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον. Ο άνθρωπος αναζητά τη ζωή σε άλλους πλανήτες, αλλά, ακόμα και αν υπάρχει, η επαφή με αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Μπορούμε, όμως να στραφούμε στον πλανήτη μας και να χαρούμε την ομορφιά του. Αντίθετα, παρόλο που ο άνθρωπος έχει προοδεύσει εντυπωσιακά στην τέχνη και στην επιστήμη, έχει την τάση να καταστρέφει και τον συνάνθρωπό του και την πλάση.  Γι’ αυτό θα καταξιωθούμε ως υπάρξεις, αν επιδιώξουμε γνήσια επικοινωνία με τον κόσμο, έμψυχο ή άψυχο, στον οποίο ζούμε. Παρόλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα στον τομέα της επικοινωνίας, η μοναξιά είναι ενδημική στην κοινωνία μας και αυτό θα ήταν πραγματικό κατόρθωμα, να εξαλειφθούν οι εχθρότητες, οι ανισότητες και οι πόλεμοι αλλά και να αποκατασταθεί η οικολογική ισορροπία, αφήνοντας την επαφή με τη ζωή σε άλλους πλανήτες για το μέλλον.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΕΚΦΡΑΣΗ – ΕΚΘΕΣΗ: ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΒΙΑ – ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΠΥΓΜΗΣ (Παραγωγή λόγου)

ΕΚΦΡΑΣΗ – ΕΚΘΕΣΗ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΒΙΑ-ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΠΥΓΜΗΣ

Α’ ΚΕΙΜΕΝΟ

Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο

Πηγή: Το Βήμα

Ομορφιά, υποκριτικό ταλέντο, χρήμα, δόξα, φιλοσοφημένη στάση ζωής, όμορφη σύντροφος, έξι παιδιά. Μείγμα που… σκοτώνει. Ο Μπραντ Πιτ επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες με το «Killing Them Softly».

«Η Αμερική είναι επιχείρηση»

Το «Killing Τhem Softly», που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες και συζητήθηκε πολύ για τη βίαιη εικόνα που αναδίδει, σίγουρα περιέχει έναν από τους πιο παράξενους ρόλους που έχει παίξει ο Μπραντ Πιτ – o οποίος υπήρξε επίσης παραγωγός τoυ φιλμ.
«Η Αμερική δεν είναι χώρα» λέει ο Τζάκι, ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Μπραντ Πιτ στο «Killing Τhem Softly». «Είναι επιχείρηση. Και τώρα δώσ’ μου τα λεφτά μου!». Κυνικός, αδίστακτος, αλλά την ίδια ώρα ρεαλιστής, καλλιεργημένος και με άποψη για όλα, ο Τζάκι είναι ένας ήρωας που δεν φεύγει εύκολα από τη μνήμη. Επαγγελματίας από την κορφή ως τα νύχια, ο Τζάκι δεν είναι πολύ καλός στη «δουλειά» του, δηλαδή τις εκτελέσεις ανθρώπων του υποκόσμου, αλλά και στις οικονομικές διαπραγματεύσεις με τους «καρχαρίες» δικηγόρους που τον προσλαμβάνουν για τις βρώμικες δουλειές των πελατών που εκπροσωπούν.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΒΙΒΛΙΟ 3, 70-81 ΚΕΙΜΕΝΟ – ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Χάρτης της Κέρκυρας την εποχή του Θουκυδίδη

1. Αρχαία πόλη 5. Υλλαϊκός λιμένας 2. Αγορά 6. Λιμάνι της αγορά ς3. Ακρόπολη 7. Ηραίο 4. Υψώματα 8. Το νησί απέναντι από το Ηραίο 9. Πτυχία

Στο παρακάτω αρχείο μπορείτε να διαβάσετε την μετάφραση σε παράλληλη διάταξη με το πρωτότυπο: 

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ 3,70-81

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

«Μουσεία (Μνήμη + Δημιουργικότητα) = Κοινωνική Αλλαγή»

Πηγή: Express.gr

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2013

 

 

 

«ΝΑ γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, με σκοπό την ανάπτυξη της μόρφωσης, την αμοιβαία κατανόηση και τη συνεργασία μεταξύ των λαών» είναι το μήνυμα του Διεθνούς Συμβούλιου Μουσείων (International Council of Museums – ICOM) για τη σημερινή Διεθνή Ημέρα Μουσείων, τη γιορτή που καθιερώθηκε το 1977 και επεκτάθηκε σε όλο τον κόσμο. Για ένα διήμερο (18 και 19 Μαΐου) η είσοδος σε όλα τα μουσεία είναι ελεύθερη. Ενώ σε πολλές περιπτώσεις προσφέρουν ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων με σκοπό το κοινό να μυηθεί στη λειτουργία ενός μουσείου αλλά να γνωρίσει τα εκθέματά του. Ο φετινός εορτασμός έχει ως θέμα την ενδιαφέρουσα εξίσωση «Μουσεία (Μνήμη + Δημιουργικότητα) = Κοινωνική Αλλαγή». Τιμώμενο μουσείο για φέτος είναι το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, όπου στις 18 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πανελλαδικές εξετάσεις: τρόπος εξέτασης μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ανοίξτε το παρακάτω αρχείο για να ενημερωθείτε για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

PANELLADIKES-ANAPHRIA

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση