Ένα παραμύθι για το Φθινόπωρο με έμπνευση από…Vivaldi

Τι κι αν το φθινόπωρο πλησιάζει στο τέλος του; Τώρα…φθινοπώριασε κανονικά, τώρα έριξε τις πολύτιμες βροχές του ο Βροχάρης Νοέμβριος και εμείς το γιορτάσαμε στην τάξη μας. Η πρωινή μπόρα μας έδωσε την ευκαιρία ν’ ακούσουμε το τραγούδι της βροχής και να παρατηρήσουμε τη φύση. Η δασκάλα μας, μας είπε ότι ένας πολύ σπουδαίος μουσικός, ο Antonio Vivaldi, έκανε ακριβώς το ίδιο με εμάς, κάποτε. Παρατηρούσε τις εποχές και τις έκανε μουσική! Αυτό μας εντυπωσίασε όπως και η σύνθεσή του για το Φθινόπωρο που μας έβαλε η δασκάλα μας να ακούσουμε.

Μας έκανε εντύπωση η εναλλαγή της μουσικής και μάθαμε τους μουσικούς όρους allegro – για τη γρήγορη μουσική- και adagio για την πιο αργή. Κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε, ταξιδέψαμε, νιώσαμε  και, στο τέλος, ζωγραφίσαμε το Φθινόπωρο.

΄2 Ανώνυμο σχέδιο

Αυτές οι όμορφες φθινοπωρινές ζωγραφιές, μπήκαν στη σειρά και έγιναν οι σελίδες του δικού μας παραμυθιού! Είναι γνωστό, άλλωστε, πόσο μας αρέσει να συγγράφουμε και να εικονογραφούμε τα δικά μας βιβλία!

IMG 20241111 113616

Όλοι είπαμε τις ιδέες μας και, στο τέλος, φτιάξαμε ένα δικό μας βιβλίο…

IMG 20241113 153042

..που θα βρει τη θέση του στη βιβλιοθήκη της τάξης μας για να μπορούμε να το διαβάζουμε όποτε θέλουμε!

Έγινε, όμως, και ηλεκτρονικό βιβλίο για να το μοιραστούμε και μαζί με όλους όσους θέλουν να διαβάσουν την έμπνευσή μας!

https://www.storyjumper.com/book/shareQR/176638571/———-Vivaldi–

Μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά μαθαίνω τη…Δημοκρατία

Πλησίαζε η επέτειος της εξέγερσης των φοιτητών στο Πολυτεχνείο που έγινε το 1973. Εξέγερση για Δημοκρατία και Ελευθερία.

“Αλήθεια, τι είναι η Δημοκρατία”, ρώτησε η δασκάλα μας. Μμμμ, λίγο δύσκολο να της απαντήσουμε. Γι’ αυτό, μας σύστησε ένα βιβλίο και δυο κυρίες που ήρθαν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε ακριβώς τι ζήταγαν οι εξεγερμένοι φοιτητές…

IMG 20241114 125226

Δυο κυρίες που το όνομά τους ξεκινά από το ίδιο γράμμα, το Δ, αλλά τόσο διαφορετικές στις σκέψεις και στην καρδιά τους. Διαβάσαμε το παραμύθι, ένα αληθινό παραμύθι που το έζησαν στην Ελλάδα για 7 χρόνια και προκάλεσε στους Έλληνες ποικίλα συναισθήματα. Και σε εμάς το ίδιο. Ορίστε, δείτε!

συναισθήματα

“Τώρα, μήπως μπορείτε να πείτε τι είναι η Δημοκρατία;”, ξαναρώτησε η δασκάλα μας. Τώρα, ναι, ξέραμε καλύτερα. “Είναι όταν ψηφίζουμε για να δούμε τι θα γίνει, όπως ψηφίζουμε και εμείς πάντα στην τάξη μας”, “Είναι όταν όλοι λέμε τι νιώθουμε και σκεφτόμαστε και δεν υπάρχει κάποιος που να μας λέει να μην το κάνουμε”, “Είναι όταν όλοι συνεργαζόμαστε και βοηθάμε”. “Μόνο Δημοκρατία θέλουμε”. Όμως γιατί θέλουμε Δημοκρατία, τελικά. Ζωγραφίσαμε τις απόψεις μας και τις μοιραστήκαμε με τη δασκάλα και τους φίλους μας.

Η έκφραση που χρησιμοποιούσε η κυρά Δημοκρατία μας άρεσε πολύ. “Όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”. Η δασκάλα μας είχε μια ιδέα για να δει αν εμείς μπορούμε να λειτουργήσουμε όλοι μαζί και να είμαστε τόσο δυνατοί ώστε να καταφέρουμε τα πάντα. Μας έδωσε τις “δημοκρατικές” ζωγραφιές μας, τις κάναμε μπαλάκια και απλώσαμε την “κουβέρτα της Δημοκρατίας” στο πάτωμα.

δημοκρατικά μπαλάκια

Μπορούμε, άραγε, να συνεργαστούμε σωστά ώστε η κουβέρτα να μη χάσει κανένα μπαλάκι; Για να δούμε…

Είπαμε στη δασκάλα μας τι είναι για μας η “Δημοκρατία” και φτιάξαμε στο wordart μια όμορφη κοπέλα γεμάτη όμορφες λέξεις, δημοκρατικές!

Untitled 6

Θελήσαμε να δραματοποιήσουμε το παραμύθι και η δασκάλα μας δε μας χάλασε το χατίρι! Βέβαια, όλες ήθελαν να είναι η Δημοκρατία αλλά στο τέλος όλοι βρήκαν το ρόλο που τους ταίριαζε.

δραματοποίηση 1 δραματοποίηση 2  δραματοποίηση

Μάθαμε και φωνάξαμε δυνατά το σύνθημα του Πολυτεχνείου. “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” από τα χείλη εκείνων των φοιτητών, το ίδιο σύνθημα γραμμένο και στις δικές μας ζωγραφιές. Δεν είναι απλές ζωγραφιές, όχι! Είναι πολύχρωμες, όπως πολύχρωμα είναι και τα συναισθήματα σε μια δημοκρατική πολιτεία. Και το χαρτί που ζωγραφίσαμε είναι μαγικό! Όταν μας το παρουσίασε η δασκάλα μας ήταν τελείως μαύρο, όπως οι σκέψεις πολλών ανθρώπων στα χρόνια της ελληνικής δικτατορίας… Και ζωγραφίζεις πάνω σ’ αυτό, όχι με μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές, ούτε καν με κηρομπογιές. Μόνο μ’ ένα ξυλάκι. Να, δείτε…

διαδήλωση σε μαύρο 1

Και κάναμε τις πιο όμορφες ζωγραφιές που έχουμε κάνει μέχρι τώρα. Το αξίζει η Δημοκρατία.

διαδήλωση σε μαύρο 4 διαδήλωση σε μαύρο 2

διαδήλωση σε μαύρο 3 διαδήλωση σε μαύρο

Μακάρι τη Δημοκρατία μας να μη μας την πάρει κανένας!

Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά: “ο Ελμερ και το ουράνιο τόξο”

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στα χρώματα με αφορμή το παραμύθι “Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο” του David Mckee, που μας ενέπνευσε να κάνουμε τα δικα μας, διαφορετικά Ουράνια Τόξα.

Κάναμε την αφίσα μας για την μείξη των χρωμάτων και γνωρίσαμε τον σπουδαίο ζωγράφο Joan Miró μέσα από τα έργα του “Φιγούρες και σκύλος μπροστά από τον ήλιο” και “Γυναίκα, πουλί, αστέρι”. Τέλος προσπαθήσαμε με τη σειρά μας να κάνουμε και εμείς έργα όπως του Miró.
IMG 20241105 112031 IMG 20241108 130924 IMG 20241108 084444 IMG 20241108 130659

 

IMG 20241108 111706IMG 20241105 1111262 IMG 20241108 111725 IMG 20241108 111717 IMG 20241108 111727IMG 20241108 124207

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ζητήσαμε από τα παιδιά να αναφέρουν τι σημαίνει για αυτά η λέξη: ΒΙΒΛΙΟ. Ακούσαμε πολλές όμορφες λέξεις και με τη βοήθεια διαδικτυακού εργαλείου του δώσαμε μια άλλη μορφή.

BOOKS

Ζητήσαμε από τους γονείς να φωτογραφίσουν τα πιο απίθανα μέρη, που θα βρούνε το παιδί τους να διαβάζει.  Όλα τα μέρη είναι αποδεκτά, φτάνει το παιδί να απολαμβάνει τη διαδικασία της ανάγνωσης και του ξεφυλλίσματος. Αρχικά είδαμε τις φωτογραφίες μέσα στην τάξη, όλοι μαζί και τις σχολιάσαμε

φωτος στο σχολειο από το σπίτι 1 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 2 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 3 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 4 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 5 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 6 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 7 φωτος στο σχολειο από το σπίτι 8

Και στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό άλμπουμ.

φλ

 

https://online.flippingbook.com/view/450827069/

 

 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΑΦΙΣΑ

Φιλαναγνωσία: αγάπη για την ανάγνωση των βιβλίων αλλά και της αναγνωστικής διαδικασίας. Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε μία αφίσα για τη δράση της φετινής μας χρονιάς. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Ήθελαν συνέχεια να ζωγραφίζουν τους ήρωες των βιβλίων που είχαν διαβάσει, μέχρι αυτή τη στιγμή. Συνθέσαμε και τη λέξη : Φιλαναγνωσία, όπου μετά από προσπάθειες την πετύχαμε.

1731336436030

ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Με τη βοήθεια του συλλόγου γονέων του σχολείου μας, αγοράσαμε καινούργια βιβλία, ώστε να εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο η βιβλιοθήκη μας.

1731011316397

 

Ελάτε να γίνουμε συγγραφείς και εικονογράφοι! – Δημιουργική Γραφή

Φέτος αποφασίσαμε να εντάξουμε τη Δημιουργική Γραφή στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας. Αγαπάμε τα βιβλία, έχουμε φοβερές ιδέες και πολλή όρεξη γιατί να μη γίνουμε συγγραφείς κι εμείς; Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι πολύ δημιουργική και με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά. Τα ωθεί στη σκέψη, οξύνει την κρίση και τη φαντασία τους ενώ, ταυτόχρονα, προάγει το λόγο τους. Επομένως, η “συγγραφή” ιστοριών βρίσκει εύκολα τη θέση της στο μαγικό κόσμο του Νηπιαγωγείου.

Το συζητήσαμε με τα παιδιά, φτιάξαμε προφορικές ιστορίες με πρωταγωνιστές τα πράγματα της τάξης και προχωρήσαμε στο πώς να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας βιβλίο που να χωράει όλες μας τις σκέψεις. Ύστερα από την επίσκεψή μας στη βιβλιοθήκη και όλες τις γνώσεις που αποκομίσαμε για το πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο αλλά και το ποιοι εμπλέκονται στη διαδικασία, ξεκινήσαμε τις απόπειρες.

Ο πρώτος, πιο εύκολος, τρόπος για να φτιάξουμε βιβλίο είναι να χρησιμοποιήσουμε τα άσπρα χαρτιά ζωγραφικής. Βεβαίως, χρειάζεται κι ένα θέμα. Το πρώτο θέμα που ήρθε στο μυαλό των περισσότερων παιδιών ήταν να ζωγραφίσουν τα “ταξίδια” που μπορούν να κάνουν μ’ ένα βιβλίο. Ζωγράφισαν, λοιπόν, σαν τέλειοι εικονογράφοι που είναι, και αφηγήθηκαν σε μας την “ιστορία” της ζωγραφικής τους.

σελίδα 1

Φτιάχτηκε το εξώφυλλο, γράφτηκαν τα ονόματα των συγγραφέων/εινογραφών και το νέο μας βιβλίο είναι έτοιμο να μπει στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.

IMG 20241031 121342  IMG 20241031 145451

Αυτή η πρώτη τους συγγραφική προσπάθεια έγινε και ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορείτε να το διαβάσετε κι εσείς και να “τρυπώσετε” στο μυαλό των παιδιών και να ταξιδέψετε κι εσείς μαζί τους.

Μια δεύτερη προσπάθεια έγινε με τη βοήθεια των γονιών! Μια Παρασκευή δόθηκε στα παιδιά ένα μικρό βιβλιαράκι Freitet…

IMG 20241031 083904

…και τους ζητήθηκε να γράψουν ένα μικρό παραμυθάκι για το αγαπημένο τους παιχνίδι αλλά και να ζωγραφίσουν τις σελίδες του παραμυθιού τους ώστε να φτιάξουν ένα ολοκληρωμένο βιβλίο! Πραγματικά, ήρθαν στο σχολείο τα μικρά βιβλιαράκια γεμάτα από φαντασία και παιχνίδια!43066e9e 5397 473e b69b 1461a707eabc

Τα παιδιά έγιναν παραμυθάδες και παρουσίασαν στους φίλους τους τις περιπέτειες των παιχνιδιών τους ενώ, στο τέλος, όλες οι ιστορίες “πέταξαν” μέχρι το δέντρο της τάξης μας και το έκαναν, μαγικά, “βιβλιόδεντρο”!

362cf0d6 6162 4462 a4b6 dc40ba9aba96 1     1730729722702   1730729722708    IMG 20241104 153231

Στη συνέχεια, τα παιδιά ψήφισαν το παραμύθι που τους άρεσε περισσότερο, διάλεξαν τα αξεσουάρ που θα χρειάζονταν και το δραματοποίησαν!

1730729933240   IMG 20241104 151724

Μαγικές στιγμές μας χαρίζουν τα βιβλία. Πόσο μάλλον όταν είναι τα δικά μας!

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δημιουργήσαμε ένα φύλλο εργασίας, για τη δανειστική βιβλιοθήκη μας, το οποίο για να συμπληρωθεί χρειάζεται η ενεργή συμμετοχή των γονιών. Να διαβάσουν το βιβλίο στο παιδί τους, να το ξαναδιαβάσουν, όσες φορές χρειάζεται ώστε να το κατανοήσουν. Μετά πρέπει να κάνουν κατάλληλες ερωτήσεις στο παιδί, μέσα από τις οποίες θα καταλάβουν ότι η ιστορία του βιβλίου και το βαθύτερο νόημά του έχει γίνει κατανοητό, και θα  γράψουν τις απαντήσεις στο αντίστοιχο κουτάκι. Φυσικά το όνομα και ο τίτλος του βιβλίου καθώς και η ζωγραφιά θα πρέπει να γίνει από το ίδιο το παιδί , όπως αυτό μπορεί.

img20241108_14193185

βββω

Μ΄ένα βιβλίο αγκαλιά: “ΣΕΙΣΜΟΣ”

Όπως κάθε χρόνο, μιλάμε, στο σχολείο, για το σεισμό. Ένα θέμα που , ενώ δε μας ευχαριστεί με τις επιπτώσεις του, και που πρέπει να μας βρει προετοιμασμένους.

1731048602394

Είδαμε διάφορα βίντεο στο youtube

1731004263640

πρόληψη σεισμού στο σχολείο από το Φωτόδεντρο

Brochure-STATHI-For-site   μέτρα πρόληψης

 

 

Μιλήσαμε για τα είδη πρώτης ανάγκης που πρέπει να έχουμε όλοι, σε περίπτωση σεισμού. Παίξαμε παιχνίδια μνήμης, σε ομάδες με αυτά

1731004318562 1731004318576

Τα παιδιά δούλεψαν και σε ατομική εργασία, προσπαθώντας να θυμηθούν και να ζωγραφίζουν τα είδη πρώτης ανάγκης

1731004318522 1731004318533 1731004318542 1731004318515 1731004334498 1731004334513 1731004334523 1731004334533 1731004334545

Προσπαθήσαμε να κάνουμε προσομοιώσεις του σεισμού, κατασκευάζοντας, ανά ομάδες, τις δικές τους πόλεις , από όπου πέρασε ο εγκέλαδος

Κάναμε ασκήσεις σεισμού μέσα στην τάξη

1731004219892 1731004219902 1731004219929 1731004219939 1731004263619 1731004263629 1731004263648 1731004263659  

Messenger creation 29B424F4 3718 4100 9492 B93EF95ECB752 Messenger creation 3D5E0732 ABE5 4D01 A430 3B27BA09A5E1 Messenger creation 4AB05AFF 8221 4DDE BF58 D23B0DF94F6B2

 

Και φυσικά , ασκήσεις σεισμού, και στην αυλή μας

IMG 20241108 1356561 IMG 20241108 1357031 IMG 20241108 1357171 IMG 20241108 1357211 IMG 20241108 1357421 IMG 20241108 1358121 IMG 20241108 13581211

 

 

Η Μέλη και ο κύριος Χταπόδης αρχίζουν τα…ταξίδια τους στα σπίτια των παιδιών!

Τμήμα 1

Φέτος για την καθιερωμένη -κούκλα επισκέπτρια στο σπίτι των παιδιών, διαλέξαμε να είναι μία μελισσούλα, γαντόκουκλα. Μετά από κλήρωση θα πηγαίνει στο σπίτι κάθε παιδιού, κάθε Παρασκευή και θα επιστρέφει κάθε Δευτέρα,  όπου με τη βοήθεια των γονιών θα διαβάζουν τις οδηγίες  τόσο για τη φροντίδα της όσο και για τι θα μπορούσαν να κάνουν με αυτή, ακόμα και να διαβάζουν κάτι ώστε να μας το αφηγηθούν, όταν επιστραφεί στο σχολείο, σε όλη την τάξη.  Φυσικά οι γονείς αναλαμβάνουν να γράψουν όσα τους πει το παιδί για το πώς πέρασε με τη Μέλη, ώστε να μπορούμε να το διαβάσουμε και εμείς στο σχολείο. Η δράση αυτή έγινε με σκοπό να αναπτυχθεί η υπευθυνότητα του παιδιού, η φιλοξενία και η φροντίδα, αλλά και φιλαναγνωσία .

 

17304663213701730466321323   1730492196026 1   17282836387401730466355255        1730466321417 1730466321392 1

ΤΜΗΜΑ 2:

Ένα περίεργο γράμμα έφτασε ξαφνικά στην τάξη μας και με έκπληξη είδαμε ότι ήταν από τον φίλο μας τον κύριο Χταπόδη. Σε αυτό το γράμμα που απευθυνόταν κυρίως στα παιδιά ο Χταπόδης μας είπε την ιστορία του, πώς και από πού έφτασε στην τάξη μας και μας ζήτησε μια χάρη. Μια μικρή και γλυκιά χάρη! Να τον φιλοξενήσουμε στα ζεστά μας σπίτια γιατί ένιωθε μεγάλη μοναξιά!

Το αποφασίσαμε αμέσως και κάθε Σαββατοκύριακο θα επισκέπτεται και ένα διαφορετικό σπίτι να παίξει μαζί μας, να κοιμηθεί μαζί μας, να ζήσει μαζί μας! Φυσικά, στο βιβλίο του, θα καταγράφουμε τι κάναμε και τι νιώσαμε μαζί του.

IMG 20241106 WA0004 IMG 20241106 WA000021424 23 4 

 

Μέλη και κύριε Χταπόδη, σας περιμένουμε!!

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ HALLOWEEN

Σήμερα πάρτυ για το Halloween. Ασχοληθήκαμε με την ψηφιακή αφήγηση του παραμυθιού “Μια σκούπα, μα τι σκούπα”. Μετά φάγαμε μπισκότα, ήπιαμε χυμό και παίξαμε πολλά θεματικά παιχνίδια (μουσικές καρέκλες, μπόουλινγκ κ.α.). Επίσης μας “επισκέφθηκαν ” 2 ζωγράφοι. Ο Βαν Γκογκ με το έργο του  “Έναστρη Νύχτα” που μας παρότρυνε να κάνουμε τη δική μας , πιο Halloween εκδοχή

Screenshot 2024 11 01 16 31 17 959 com.niobiumlabs.android.apps .skroutzIMG 20241101 100135IMG 20241101 101520 IMG 20241101 121823 IMG 20241101 101457  

Καθώς και η Γιαγιόι Κουσάμα, με το έργο/ εγκατάσταση “Κολοκύθα”. Κατάγεται από την Ιαπωνία και μας ενέπνευσε να φτιάξουμε τα δικά μας έργα, μαθαίνοντας για τα μοτίβα και τα σύμβολα του Φθινοπώρου

1730475354094 1730475354080 1730475354071 1730475374995 1730475374980 1730475375007   1730475354085

Τα βιβλία γίνονται έμπνευση για ποιήματα και τραγούδια! – Δημιουργική Γραφή

Η επίσκεψή μας στη Βιβλιοθήκη των Φιλιατρών μας άφησε έντονες αναμνήσεις και μεγάλο ενδιαφέρον για τα βιβλία! Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητές μας μ’ αυτό προέκυψαν και δυο πολύ ενδιαφέρουσες συγγραφικές προσπάθειες.

Αρχικά, τα παιδιά μίλησαν για το τι ξέρουν για τα βιβλία, πώς τα νιώθουν, τι μπορούν να κάνουν μ’ ένα βιβλίο αλλά και πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε απέναντί του. Όλα αυτά, έγιναν το πιο κάτω ποιηματάκι, το οποίο στη συνέχεια το μετατράπηκε σε τραγούδι με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης..

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Τα βιβλία που ξέρω εγώ

Έχουν εξώφυλλο  σκληρό

Και άλλα μαλακό

 

Έχουν σελίδες μεγάλες ή μικρές

Με μονόχρωμες

Ή πολύχρωμες ζωγραφιές

 

Μας ταξιδεύουν

σε κόσμους άλλους

Μικρούς ή και μεγάλους

 

Ιδέες μας δίνουν για να σκεφτόμαστε,

Να προβληματιζόμαστε

Και καθόλου να μη βαριόμαστε

 

Πετάμε, μαζί τους, από τον ουρανό

Στη θάλασσα μέσα βαθιά

Και από εκεί σε δάσος με ζώα πολλά

 

Συναισθήματα πολλά γεμίζουμε

Χαρά, λύπη, θυμό, έκπληξη και φόβο

Αγωνία και αγάπη πλημμυρίζουμε

 

Τα βιβλίο τα διαβάζουμε

Τα σεβόμαστε

Και με άλλους τα μοιραζόμαστε

 

Η έμπνευση, όμως, δεν σταμάτησε εκεί! Ο Διονύσης είχε την ιδέα να φτιάξουμε κι άλλο ένα ποίημα αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας τις παρακάτω εικόνες…

από την ιδέα στο βιβλίο

…που δείχνουν την πορεία της ιδέας μέχρι να γίνει βιβλίο. Τα παιδιά τις έβαλαν στη σειρά, τις περιέγραψαν…

σειραθέτηση

…και κατόπιν έβαλαν λόγια στίχους σ’ αυτές. Δεν θέλησαν να συνοδεύσουν το βιβλιο-ποίημα, όπως το αποκάλεσαν, με μουσικά όργανα αλλά έκαναν μουσική με τα ίδια τα σώματά τους! Σε κάθε στίχο και άλλη κίνηση! Είχε δυσκολία να θυμηθούν τις κινήσεις, στην αρχή, αλλά στο τέλος τα κατάφεραν θαυμάσια. Το ηχογράφησαν, το χόρεψαν και σας το παρουσιάζουν!

Σ’ ευχαριστούμε αγαπημένο βιβλίο!!

 

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ή Αρτσιμπόλντι ήταν Ιταλός ζωγράφος περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτραίτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια και βιβλία.

Αυτή τη φορά μας ενέπνευσε ο “Βιβλιοθηκάριος”.  Ένας άνθρωπος από βιβλία…

Ας δούμε τι μπορούμε να φτιάξουμε και εμείς με βιβλία…

1730395662636    1730395662619 1730395662604

1730395701404 1730395701391 1730395701367 1730395662590

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής που έχουν σχέση με το βιβλίο και τους σχολιάσαμε

 

Girl Reading – Emil BrackLaura Muntz Lyall A reading girl – Renoir Θάλεια Φλωρά Καραβία Αγόρι που διαβάζει Charles West Cope Μια ζωή που περνά ευχάριστα. 1862 Story Book – William Adolphe Bouguereau Seymour Joseph Guy. Reading girl A Young Girl Reading – Jean Honore Fragonard 1 Γιώργος Ιακωβίδης1

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και διάλεξαν έναν πίνακα ζωγραφικής και τον εκτυπώσαμε. Η οδηγία που τους δόθηκε ήταν να προσέξουν καλά τον πίνακα και να προσπαθήσουν να τον αναπαραστήσουν , βοηθώντας ο ένας τον άλλον στην ομάδα.

1730491742846 1730491657740 1730491657753 1730491657719

Και ορίστε το αποτέλεσμα…

6fb729d6 dd76 4d32 a5ba 55644920ac31        6fce1b12 8d52 4b79 b3fd 526970870458        f495d16c 0d65 4860 892f cea249cc23e2        427794e6 980e 41a3 adbf 23e07898bdaa

 

ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΙΖΟΥΜΕ

Με αφορμή την επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της περιοχής μας, δόθηκε η αφορμή για την πιο κάτω δραστηριότητα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών παιδιών. Πηγαίνοντας στη βιβλιοθήκη της τάξης διάλεξαν ένα βιβλίο , ανά ομάδα. Μετά μας το παρουσίασαν: το κεντρικό θέμα, ο ήρωας αν υπήρχε, τι μπορούμε να μάθουμε από αυτό και στο τέλος σχεδίασαν από ένα παιχνίδι που θα παίζαμε όλοι μαζί.  Τα κατάφεραν και πάλι, μέχρι δραματοποίηση είχαν ετοιμάσει.

Επιλογή βιβλίου , μελέτη του και σχεδιασμός παιχνιδιών

IMG 20241030 150411 IMG 20241030 150416 IMG 20241030 150422 IMG 20241030 150432

Παρουσίαση του βιβλίου στην τάξη

IMG 20241030 165651   IMG 20241030 165737 IMG 20241030 165813  IMG 20241030 165925  IMG 20241030 170049

μετά το τέλος κάθε παρουσίασης , κάθε ομάδα, εξηγούσε πώς τα παίζαμε το παιχνίδι τους. Ήταν παιχνίδια με γράμματα, με αριθμούς, αναγνώρισης εξώφυλλου ανάμεσα σε άλλα και τέλος δραματοποίηση ιστορίας.

IMG 20241030 165710 IMG 20241030 165843 IMG 20241030 170206 IMG 20241030 170002

 

 

Φτιάχνουμε το δικό μας χαρτί, κάνοντας ανακύκλωση!

Τα βιβλία είναι από χαρτί…Αυτό το ξέρουμε. Όμως, πάντα υπήρχε χαρτί, πάντα υπήρχαν τα γράμματα όπως τα ξέρουμε σήμερα; Και πώς φτιάχνεται το χαρτί; Πολλές απορίες, μεγάλο ενδιαφέρον και όλες οι απαντήσεις ήρθαν και μας βρήκαν στην τάξη μας.

Η δασκάλα μας, μας είπε μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Την ιστορία που ξεκινάει από τα ιδεογράμματα και τις ζωγραφιές στους τοίχους των σπηλαίων, περνάει από την περγαμηνή, τον πάπυρο στην Αίγυπτο, από τον Τσάι Λουν και το χαρτί που έφτιαξε παρατηρώντας τις μέλισσες να τρώνε το μπαμπού, φτάνει μέχρι τον Γουτεμβέργιο και καταλήγει στο σήμερα όπου το βιβλίο τυπώνεται σε χαρτί.

ιδεογράμματα τυπογραφεία

Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά, όμως, πώς φτιάχνεται το χαρτί; “Από το ξύλο των δέντρων” απαντά η δασκάλα μας και μας δείχνει το παρακάτω βίντεο…

Όλα αυτά που μάθαμε τα αποτυπώσαμε στο χαρτί και κάναμε πολύ ενδιαφέρουσες ζωγραφο-προτάσεις!

κολαζ 1    κολάζ 2   κολαζ 3  κολαζ 4

Στη συνέχεια, η ομάδα των μηχανικών της τάξης μας, έκανε και ενδιαφέρουσες προτάσεις για τα μηχανήματα που θα χρειαστούν για την παραγωγή χαρτιού…

Αυτό που μας έκανε εντύπωση, βέβαια, πιο πολύ απ’ όσα μάθαμε είναι ότι μπορούμε να φτιάξουμε χαρτί από παλιότερο χαρτί! Να κάνουμε, δηλαδή, ανακύκλωση χαρτιού! Και, ναι, το δοκιμάσαμε!

Οι παλιές αυγοθήκες θα γίνουν ανακυκλώσιμα στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας! Ανυπομονούμε!