Φέτος αποφασίσαμε να εντάξουμε τη Δημιουργική Γραφή στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μας. Αγαπάμε τα βιβλία, έχουμε φοβερές ιδέες και πολλή όρεξη γιατί να μη γίνουμε συγγραφείς κι εμείς; Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι πολύ δημιουργική και με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά. Τα ωθεί στη σκέψη, οξύνει την κρίση και τη φαντασία τους ενώ, ταυτόχρονα, προάγει το λόγο τους. Επομένως, η “συγγραφή” ιστοριών βρίσκει εύκολα τη θέση της στο μαγικό κόσμο του Νηπιαγωγείου.
Το συζητήσαμε με τα παιδιά, φτιάξαμε προφορικές ιστορίες με πρωταγωνιστές τα πράγματα της τάξης και προχωρήσαμε στο πώς να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας βιβλίο που να χωράει όλες μας τις σκέψεις. Ύστερα από την επίσκεψή μας στη βιβλιοθήκη και όλες τις γνώσεις που αποκομίσαμε για το πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο αλλά και το ποιοι εμπλέκονται στη διαδικασία, ξεκινήσαμε τις απόπειρες.
Ο πρώτος, πιο εύκολος, τρόπος για να φτιάξουμε βιβλίο είναι να χρησιμοποιήσουμε τα άσπρα χαρτιά ζωγραφικής. Βεβαίως, χρειάζεται κι ένα θέμα. Το πρώτο θέμα που ήρθε στο μυαλό των περισσότερων παιδιών ήταν να ζωγραφίσουν τα “ταξίδια” που μπορούν να κάνουν μ’ ένα βιβλίο. Ζωγράφισαν, λοιπόν, σαν τέλειοι εικονογράφοι που είναι, και αφηγήθηκαν σε μας την “ιστορία” της ζωγραφικής τους.
Φτιάχτηκε το εξώφυλλο, γράφτηκαν τα ονόματα των συγγραφέων/εινογραφών και το νέο μας βιβλίο είναι έτοιμο να μπει στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Αυτή η πρώτη τους συγγραφική προσπάθεια έγινε και ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορείτε να το διαβάσετε κι εσείς και να “τρυπώσετε” στο μυαλό των παιδιών και να ταξιδέψετε κι εσείς μαζί τους.
Μια δεύτερη προσπάθεια έγινε με τη βοήθεια των γονιών! Μια Παρασκευή δόθηκε στα παιδιά ένα μικρό βιβλιαράκι Freitet…
…και τους ζητήθηκε να γράψουν ένα μικρό παραμυθάκι για το αγαπημένο τους παιχνίδι αλλά και να ζωγραφίσουν τις σελίδες του παραμυθιού τους ώστε να φτιάξουν ένα ολοκληρωμένο βιβλίο! Πραγματικά, ήρθαν στο σχολείο τα μικρά βιβλιαράκια γεμάτα από φαντασία και παιχνίδια!
Τα παιδιά έγιναν παραμυθάδες και παρουσίασαν στους φίλους τους τις περιπέτειες των παιχνιδιών τους ενώ, στο τέλος, όλες οι ιστορίες “πέταξαν” μέχρι το δέντρο της τάξης μας και το έκαναν, μαγικά, “βιβλιόδεντρο”!
Στη συνέχεια, τα παιδιά ψήφισαν το παραμύθι που τους άρεσε περισσότερο, διάλεξαν τα αξεσουάρ που θα χρειάζονταν και το δραματοποίησαν!
Μαγικές στιγμές μας χαρίζουν τα βιβλία. Πόσο μάλλον όταν είναι τα δικά μας!