Ανακοίνωση Δήμου Θηβαίων για τη λειτουργία των σχολείων στις 13/1/2017 Λόγω του παγετού και κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, ο Δήμος Θηβαίων ανακοινώνει, μετά από απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων, ότι όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Καλλικρατικού Δήμου καθώς και οι Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων, την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσουν από 10.00 ώρα. Εξαιρούνται το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας, το Ειδικό Δημοτικό Θήβας και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Θήβας (Λουτουφί) τα οποία θα παραμείνουν κλειστά. Σε περίπτωση επιδείνωσης του καιρού θα εκδοθεί νέα ανακοίνωση έως 8.00 ώρα της Παρασκευής 13 Ιανουαρίου 2017.

Ανακοίνωση Δήμου Θηβαίων για τη λειτουργία των σχολείων στις 12/1/2017

school-snow-days-calamityjpg-ab5f93d385c6c4d1Λόγω της πρόσφατης χιονόπτωσης, των χαμηλών θερμοκρασιών –παγετού και των συνεχιζόμενων διαδικασιών αποχιονισμού ο Δήμος Θηβαίων, μετά από απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων, ανακοινώνει ότι και αύριο Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017 όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων καθώς και οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων θα παραμείνουν κλειστά.
Συνεχής ενημέρωση από την ιστοσελίδα του Δήμου Θηβαίωνwww.thiva.gr ή στα τηλέφωνα του Δήμου 2262350600-601, 2262029250.

Κλειστά τα σχολεία του Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

100_1080Λόγω της πρόσφατης χιονόπτωσης και κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, με αποτέλεσμα να υπάρχει παγετός, ο Δήμος Θηβαίων μετά από απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων ανακοινώνει οτι :Όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων καθώς και οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων θα παραμείνουν κλειστά την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017.
 Συνεχής ενημέρωση από την ιστοσελίδα του Δήμου Θηβαίων www.thiva.gr ή στα τηλέφωνα του Δήμου 2262350600-601, 2262029250.

Κλειστά στις 10/01 τα σχολεία στον Δήμο Θηβαίων

snowy_winter_weatherΛόγω της χιονόπτωσης και κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, με αποτέλεσμα να υπάρχει και παγετός, ο Δήμος Θηβαίων μετά από νέα απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων ανακοινώνει οτι :Όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δημοτικών Ενοτήτων Θήβας, Βαγίων, Θίσβης και Πλαταιών καθώς και οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων θα παραμείνουν κλειστά την Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017.

Ανακοίνωση Δήμου Θηβαίων για τα σχολεία

15477_1Λόγω του παγετού και κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, ο Δήμος Θηβαίων ανακοινώνει ότι όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Καλλικρατικού Δήμου, καθώς και οι Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων, την Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσουν από ώρα 10.00.
Εξαιρούνται το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας, το Ειδικό Δημοτικό Θήβας και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Θήβας (Λουτουφί) τα οποία θα παραμείνουν κλειστά.
Σε περίπτωση επιδείνωσης του καιρού θα εκδοθεί νέα ανακοίνωση έως ώρα 9.00 της Τρίτης 10 Ιανουαρίου 2017.

ΚΛΕΙΣΤΑ 9/1/2017 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΗΒΑΙΩΝ ΛΟΓΩ ΠΑΓΕΤΟΥ

C31C63F7FAEEC900CC0E7C61C3D91CBDΛόγω της πρόσφατης χιονόπτωσης και κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, με αποτέλεσμα να υπάρχει παγετός, ο Δήμος Θηβαίων μετά από απόφαση του Δημάρχου Θηβαίων ανακοινώνει οτι :Όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δημοτικών Ενοτήτων Θήβας, Βαγίων, Θίσβης και Πλαταιών καθώς και οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί Θήβας και Βαγίων θα παραμείνουν κλειστά την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017.

Η πρώτη μέρα μέρα στο σχολείο…….

Το παιδί σας πηγαίνει για πρώτη φορά στο σχολείο ή ξεκινάει μια καινούρια σχολική χρονιά; Είναι παραμονή του αγιασμού;  Απόψε, λίγο πριν το βάλετε για ύπνο «νωρίς, γιατί αύριο έχουμε να ξυπνήσουμε πρωί για να πάμε στο σχολείο», ακολουθήστε μερικές απλές συμβουλές που μπορεί να το βοηθήσουν.
Τι να κάνετε:
– Πείτε του ιστορίες. Μιλήστε στο παιδί για τις δικές σας εμπειρίες από το σχολείο. Φροντίστε να επιλέξετε τις πιο αστείες και ευχάριστες χωρίς να διστάσετε όμως να ομολογήσετε τα δικά σας συναισθήματα. Δηλ.  πως την πρώτη μέρα νιώθατε κι εσείς άγχος και φόβο για το άγνωστο, συναισθήματα όμως που, όπως θα του εξηγήσετε, είναι φυσιολογικά και απολύτως αποδεκτά. Τονίστε του επίσης πως πολύ γρήγορα τα ξεχάσατε, κάνατε καινούργιους φίλους και νιώσατε ασφάλεια με τη δασκάλα σας.
– Μιλήστε του με ειλικρίνεια. Αν το παιδί σας είναι «πρωτάκι» , καλό είναι να του δώσετε μια ρεαλιστική εικόνα της νηπιακής καθημερινότητας. Εξηγήστε του πώς θα κάθετε σε καρεκλάκια μέσα στην τάξη, μιλήστε του για τους κανόνες τους οποίους θα πρέπει να τηρεί, πως θα πηγαίνει τουαλέτα μόνος του ,θα πλένει τα χέρια του, θα τρώει μόνος του , θα πρέπει να προσέχει τον εαυτό του στο διάλειμμα κ.α Τονίστε τα θετικά στοιχεία: θα μάθει πώς να μαθαίνει, θα έχει πολλά παιχνίδια και βιβλία, η δασκάλα του θα τον φροντίζει και θα τον αγαπάει, θα μάθει νέα ομαδικά παιχνίδια, θα κάνει καινούργιους φίλους και θα αποκτήσει καινούρια ενδιαφέροντα.
– Αγοράστε μαζί τα σχολικά. Αφήστε το να επιλέξει μόνο του την τσάντα του, το παγούρι ή το ποτήρι, την πετσέτα, το φαγητοδοχείο για το κολατσιο. Έτσι, θα ξεκινήσει με περισσότερο κέφι και διάθεση .

Επιλέξτε μία τσάντα νηπιαγωγείου, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή. Συνιστάται οι τσάντες να είναι χωρίς ροδάκια, ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο στα ντουλαπάκια. Προσέχετε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών.

Τα περισσότερα παγούρια της αγοράς είναι λίγο… αμφίβολης ποιότητας, δεν καθαρίζονται εύκολα -ειδικά αυτά με το καλαμάκι- και τα πλαστικά τους σπανίως φέρουν ένδειξη ασφάλειας. Σε περίπτωση που επιλέξετε πλαστικό παγούρι, καλό θα ήταν να το αλλάζετε ανά 3-4 μήνες.

Το σκεύος για το φαγητό τώρα. Επειδή το φαγητό θα ζεσταίνεται  στο νηπιαγωγείο σε φούρνο ή φούρνο μικροκυμάτων, επιλέξτε ένα σκεύος που να μπορεί να ζεσταθεί.

– Δώστε του πρωτοβουλία. Όπως εσείς σε κάθε επαγγελματικό ή προσωπικό ραντεβού διαλέγετε με προσοχή τα ρούχα που θα φορέσετε, ώστε να σας αντιπροσωπεύουν αλλά και να αισθάνεστε άνετα και όμορφα μέσα σε αυτά, έτσι και εκείνο μπορεί να θέλει να διαλέξει μόνο του τα ρούχα που θα φορέσει την πρώτη του μέρα στο σχολείο. Ετοιμάζουμε τα ρούχα από το βράδυ.
– Δείξτε κατανόηση. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί προσπαθεί να ενταχθεί και να βρει την θέση του σ’ αυτή την καινούργια, μικρή κοινωνία. Δείξτε κατανόηση στις οποίες αλλαγές της συμπεριφοράς του. Εξάλλου, το πιο πιθανόν είναι να είναι προσωρινές.
– Διαβάστε του βιβλία. Στην αγορά θα βρείτε πολλά βιβλία που προετοιμάζουν τα παιδιά για την πρώτη τους επαφή με τον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο. Διαβάστε τα μαζί και πάρτε από αυτά αφορμή για να συζητήσετε τα συναισθήματα των παιδιών την πρώτη φορά που ξεκινούν κάτι τόσο καινούργιο, αλλά και συναρπαστικό. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε το «Πρώτη μέρα στο σχολείο», εκδόσεις Μεταίχμιο.
– Η πρώτη ημέρα πρέπει να είναι γιορτινή. Η μετάβαση είναι ένα πέρασμα του παιδιού από την νηπιακή στην παιδική ηλικία. Τα συναισθήματα είναι πολλά και διαφορετικά, Σίγουρα νιώθετε χαρά και περηφάνια  που το παιδί σας μεγάλωσε και είναι υγιές. Δείξτε του με τη γλώσσα του σώματος αλλά και εκφράστε του αυτά τα συναισθήματα πολλές φορές. Γιορτάστε το. Κάντε την πρώτη μέρα του σχολείου μια όμορφη ανάμνηση. Προγραμματίστε να μαγειρέψετε το αγαπημένο του φαγητό, φτιάξτε γλυκό και καλέστε τις γιαγιάδες, τους παππούδες ή τη νονά και το νονό για «γιορτάσετε» το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Βγάλτε φωτογραφίες.
Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε: 

-Όσο συγκινημένη ή ανασφαλής νιώθετε, είναι σημαντικό να μην μεταδώσετε τη νευρικότητά σας στο παιδί γιατί δεν γνωρίζει πώς να τη χειριστεί.
– Μην μιλάτε σε τρίτους για τις δυσκολίες του παιδιού σας όταν εκείνο είναι μπροστά.
– Μην σχολιάζετε την συμπεριφορά των παιδαγωγών ή της δασκάλας μπροστά του.
– Μην ξεγελάσετε το παιδί σας και προσπαθήσετε να φύγετε από το προαύλιο την στιγμή που εκείνο έχει στρέψει αλλού την προσοχή του.
– Μη μείνετε στο σχολείο. Αν κρυφοκοιτάζετε στην αίθουσα για να δείτε αν σταμάτησε να κλαίει, τότε το ξέσπασμά του θα είναι αναπόφευκτο.
– Φροντίσετε να μην συμβούν ταυτόχρονα στην ζωή του άλλες αλλαγές, όπως: να συνδυάσετε την είσοδο του στο παιδικό σταθμό ή σχολείο με την επιστροφή σας στο γραφείο, τον ερχομό ενός δεύτερου παιδιού ή τον αποχωρισμό της πιπίλας.
– Αποφύγετε κάθε είδους διαπληκτισμό την ημέρα πριν φύγει για το σχολείο.

Καλή σχολική χρονιά!

Μαμά, υπάρχει λόγος…

imagesΚαινούρια χρονιά ξεκινάει και το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο, υποχρεωτικό, μεγάλο σχολείο.
Μαμά, καταλαβαίνω την ανησυχία σου. Ειδικά αν είναι και η πρώτη φορά που αφήνεις το παιδάκι σου, τότε καταλαβαίνω διπλά τους φόβους σου. Και μόνο το άγχος του αποχωρισμού για το καινούργιο σχολείο είναι αρκετό να σε κάνει να μην σκέφτεσαι πολύ ξεκάθαρα.
Όμως υπάρχει λόγος όταν ως  νηπιαγωγός σου ξεκαθαρίζω και σου υπενθυμίζω κάποια πράγματα από την πρώτη συνάντηση.

Κάθε νηπιαγωγός λέει διάφορα στην αρχή της χρονιάς για να διασφαλίσει μια ομαλή καθημερινότητα.Όχι, δεν είναι συνήθως για να στο παίξει έξυπνη ή για να ασκήσει εξουσία (χωρίς ασφαλώς να γνωρίζω όλες τις περιπτώσεις). Υπάρχει λόγος για όλα αυτά που σου λέει. Τα ξέρει, συνήθως έχει κάποια εμπειρία και γνωρίζει γενικά  τι δουλεύει και τι όχι.
Υπάρχει λόγος που το σκεύος για το φαγητό που μπαίνει μέσα στο φούρνο δεν πρέπει να είναι πλαστικό αλλα οπωσδήποτε μεταλλικό. Και ας σου είπαν στο μαγαζί ότι αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες. Το δικό σου σκεύος μπαίνει μαζι με αλλα 24 στον ίδιο φούρνο και αν τύχει και ακουμπήσει στη σχάρα τότε ναι μάλλον θα καεί και ας σου διαβεβαίωσαν οτι αντέχει. Αν θέλεις να βοηθήσεις ακόμα περισσότερο, καθώς τραπεζοκόμος δεν υπαρχει, πάρε ενα θερμός έτσι ωστε το φαγητό να μην χρειάζεται ζέσταμα.

Υπάρχει λόγος που δεν μπορείς να κάνεις παράπονα και να μιλάς άσχημα το πρωί την ώρα της προσέλευσης, για κάτι που έγινε χτες . Για αυτό κλείσε ραντεβού και έλα να με δεις το μεσημέρι όπου θα κάτσουμε να τα πούμε με ησυχία.
Υπάρχει λόγος που δεν απαντώ μπροστά σε όλους τους άλλους γονείς στο “πώς τα πήγαμε σήμερα;”Αν θες να ακούσεις πως τα πήγε το παιδί σου σήμερα κλείσε ενα ραντεβού να τα πουμε ήρεμα και αναλυτικά αλλιώς αρκέσου στο “μια χαρά, ολα καλά.”
Υπάρχει λόγος που η πόρτα κλείνει 8.30. Δεν υπάρχει γραμματέας και εγώ πρέπει να αφήσω 24 παιδιά μόνα τους για να έρθω να σου ανοίξω. Ίσως επίσης, να μην ακούσω καν το κουδούνι.
Υπάρχει λόγος που δεν μπορείς να αργείς καθημερινά γιατί διακόπτεις μια δραστηριότητα.
Υπάρχει λόγος που το παιδί δεν πρέπει να έρχεται με τα καλά του στο σχολείο εκτός και αν δεν έχεις πρόβλημα να λερωθούν τα ρούχα του. Θα παίξει, θα τρέξει, θα βγάλει μαρκαδόρους, νερομπογιές ακόμα χειρότερα θα χρησιμοποιήσει πινέλα και τέμπερες και να μπορεί να γίνει χάλια. Ειναι δύσκολο να εγγυηθώ για την αρτιότητα του καινούριου φορέματος.

Υπάρχει λόγος που θα ήθελα να φοράει το παιδί άνετα παπούτσια που μπορεί να βάζει και να βγάζει με ευκολία μόνο του.

Υπάρχει λόγος που πρέπει να ενθαρρύνεις τις προσπάθειες μου και στο σπίτι. Θα ήθελα το παιδί σου να υπακούει σε κανόνες, και να έχει σταθερές ρουτίνες για την δική μου ευκολία και για την δική σου μετέπειτα.
Υπάρχει λόγος που δεν διδάσκουμε τα γράμματα ένα ένα με την σειρά και καθε γράμμα εμπλέκεται σε κάποια θέμα ή δραστηριότητα. Δεν προετοιμάζουμε στο νηπιαγωγείο την φοίτηση στο δημοτικό, υπάρχουν σαφείς οδηγίες.
Τέλος, υπάρχει λόγος που κάνω αυτή τη δουλειά και εσύ κάνεις κάποια αλλη. Όπως δεν μπορώ να έρθω στην δουλειά  σου να σου βάλω κατεύθυνσεις , το ίδιο δεν μπορείς να κάνεις και εσύ. Αν δεν σ’ αρέσει κάτι, πες μου όμορφα με τι διαφωνείς και ίσως καταφέρουμε να τα βρούμε κάπου στη μέση, αφού σου εξηγήσω τους λόγους μου.
Υπάρχει λόγος που πρέπει να με εμπιστευτείς.
Υπάρχει λόγος, μαμά, που θέλω το παιδί σου να έρχεται και να περνάει όμορφα στο σχολείο γιατί μόνο έτσι θα μάθει.
Υπάρχει λόγος για όλα και γι’ αυτό προσπάθησε να μην ανησυχείς.

Ανοίγουμε……………Αγιασμός!

1922175_1502002726713080_2128253291688933214_nΜικρέ μου φίλε,

Εγώ το 6ο  Νηπιαγωγείο Θήβας,καθαρίστηκα, στολίστηκα και άνοιξα τις πόρτες μου για να έρθεις. Βαρέθηκα μόνο μου όλο το καλοκαίρι!   Η νέα χρονιά μας χρονιά ξεκινά  με τον αγιασμό τη Δευτέρα, 12/9/2016 και ώρα 9:00.

»Σε περιμένω με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία. Θα είναι μια υπέροχη χρονιά. Θα το δεις…”

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!!!

Ας το διαβάσουν όσοι αγαπάνε τα νήπια

νηπιαγωγείο

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ,Κ.ΝΙΚΟΛΑ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗ,

Αγαπητά μου παιδιά,

Σε λίγες μέρες θα πάτε για πρώτη φορά στο σχολείο σας που ονομάζεται νηπιαγωγείο. Θα είστε πολλά παιδιά μέσα στην τάξη, ίσως περισσότερα από όσα θα έπρεπε. Θα έχετε μια κυρία ή έναν κύριο που μαζί του θα φτιάχνετε πολλά ωραία πράγματα.

Κάποιοι μεγάλοι κύριοι μάλιστα έχουν υποστηρίξει ότι το νηπιαγωγείο σας είναι το σπουδαιότερο βήμα στην εκπαίδευσή σας. Βέβαια, είναι λίγο δύσκολο αυτά που λένε οι μεγάλοι να τα εφαρμόζουν και στην πράξη. Μην τους κακιώσετε. Εσείς προσπαθήστε να περνάτε καλά και να παίζετε όσο μπορείτε περισσότερο με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας και να συζητάτε μαζί τους αλλά και με τους νηπιαγωγούς σας τις ιδέες σας και τα παράπονά σας.

Όμως, κάποια από εσάς θα είναι τυχερά και θα φεύγουν από το νηπιαγωγείο όχι στις 13.00 αλλά στις 16.00, έτσι θα παίζουν περισσότερο, θα κάνουν παρέα περισσότερο μεταξύ τους, θα τρώνε και θα ξεκουράζονται όλα μαζί.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σε λίγες μέρες θα πάνε τα παιδιά σας για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο, μια βαθμίδα εκπαίδευσης που μαζί με το δημοτικό αποτελεί την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το νηπιαγωγείο δεν είναι χώρος φύλαξης και απόθεσης των νηπίων. Έχει πολύ μεγάλη διαφορά από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς όπου τυχόν η έλλειψη χρόνου σάς υποχρέωνε να πηγαίνετε τα παιδιά σας.

Αυτό φαίνεται και από την επένδυση της Πολιτείας στις σπουδές των νηπιαγωγών. Τετραετής πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όπου οι φοιτητές και οι φοιτήτριες διδάσκονται μια σειρά από δύσκολα θεωρητικά μαθήματα των Επιστημών της Αγωγής (Κοινωνιολογία, Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγικά, Τέχνη κ.λπ.) τα οποία τους δίνουν τη βάση για δημιουργικές εφαρμογές κατάλληλες γι’ αυτές τις ηλικίες.

Ο παιγνιώδης χαρακτήρας αυτών των δραστηριοτήτων είναι μια προστιθέμενη αξία στη γνώση που αποκομίζουν τα νήπια. Ό,τι φαίνεται παιχνίδι στα παιδιά, στην ουσία στηρίζεται σε μια στέρεη θεωρητική βάση με σκοπό την εκμάθηση στάσεων, αξιών, γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Τα καλά νηπιαγωγεία δεν είναι αυτά που «λειτουργούν» για τους γονείς, αλλά αυτά που κάνουν τα παιδιά να χαίρονται, να δημιουργούν και να τους κεντρίζουν συνέχεια το ενδιαφέρον για να πάνε την άλλη μέρα στο «σχολείο τους» με χαρά. Αντίστοιχα οι καλοί νηπιαγωγοί είναι αυτοί και αυτές που δίνουν στα παιδιά τα ερεθίσματα και τις βάσεις για μια δημιουργική, κριτική στάση απέναντι στη γνώση, τις δημοκρατικές αξίες και τον σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου.

Η παραμονή του νηπίου στην απογευματινή ζώνη δεν γίνεται για διευκόλυνση των γονιών, αλλά αφορά τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχει αρχίσει από το πρωί. Γι’ αυτό η αξία του νηπιαγωγείου έχει τονιστεί από φιλοσόφους, διανοητές και ερευνητές και συμπυκνώνεται στη φράση «Η αξία της εκπαίδευσης είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη βαθμίδα στην οποία ανήκει1».

Αγαπητό υπουργείο,

Τα είπα όλα στα νήπια και στους γονείς. Το νηπιαγωγείο δεν είναι πολυτέλεια και γι’αυτό χαιρόμαστε που ιδρύθηκαν φέτος 400 επιπλέον δομές2, πολύ δε περισσότερο αν η εξαγγελία αφορά τη δημιουργία όλων των νηπιαγωγείων σε ολοήμερα.

Η «απογευματινή ή προαιρετική ζώνη», όμως, κατά τα πρότυπα του δημοτικού σχολείου, ενός άλλου σχολείου, έστω και αν μαζί με τα νηπιαγωγεία αποτελούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν μπορεί να λειτουργήσει παιδαγωγικά γιατί οι ηλικίες των παιδιών έχουν σημασία. Γιατί στην απογευματινή ζώνη δεν περνούν τα παιδιά ευχάριστα τον χρόνο τους μέχρι να φύγουν ούτε προετοιμάζουν τα μαθήματα της άλλης μέρας για να μην τα έχουν στο σπίτι, όπως θα γίνεται στο δημοτικό.

Η απογευματινή ζώνη είναι η συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ξεκινά από το πρωί και συνεχίζεται με χαλαρότερους ρυθμούς ίσως, αλλά με ουσιαστικά αποτελέσματα. Είναι εκπαιδευτική πρόταση η οποία στην πλειονότητα των ολοήμερων νηπιαγωγείων τα συμπεράσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά και δεν πρέπει να σταματήσουν.

Καταλαβαίνω και τον αντίλογο ότι ο γονιός και ο κηδεμόνας θα πρέπει να περνά περισσότερο χρόνο με το παιδί του και γι’ αυτό του δίνεται η δυνατότητα να το παίρνει στη 1 μ.μ., αλλά οι νηπιαγωγοί με πανεπιστημιακή εκπαίδευση μπορούν να προσφέρουν στα νήπια παιδεία, κουλτούρα, πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. Μια αριστερή οπτική πρέπει να φροντίζει τα παιδιά των οικογενειών που δεν μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους αυτά τα εφόδια.

Σήμερα ιδίως, που μετά από σχεδόν επτά χρόνια λιτότητας αυτές οι οικογένειες αποτελούν την πλειοψηφία. Στην εποχή της οικονομικής κρίσης η αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία είναι πολιτική απόφαση. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να φανούν γενναία και θα πρέπει να αρχίσουν από το νηπιαγωγείο.

Καλή σχολική χρονιά!