Δανειστική βιβλιοθήκη

.jpgΑγαπητοί γονείς, στα πλαίσια ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά ξεκινάμε τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Πρωταρχικός σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να επιτευχθεί όμως ο σκοπός αυτός, είναι απαραίτητη η  συνεργασία μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας.

Έτσι, τα παιδιά θα επιλέγουν τα ίδια 1 βιβλίο κάθε Παρασκευή και θα το επιστρέφουν τη Δευτέρα.   Κάποιο μέλος της οικογένειας θα πρέπει να ασχοληθεί με την ανάγνωση και με την επεξεργασία κάθε βιβλίου που το παιδί φέρνει στο σπίτι.

Ποια τα οφέλη της ανάγνωσης παιδικών βιβλίων;

  • Ενισχύεται η γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών συνολικά. Η κοινή εμπειρία ανάγνωσης γονέα- παιδιού είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την ανάπτυξη διαφόρων δεξιοτήτων όπως η ακρόαση, η κατανόηση της ανάγνωσης και το λεξιλόγιο. Επιπλέον, μέσα από τη διαδικασία της κοινής ανάγνωσης προάγονται συνολικά οι  θεμελιώδεις δεξιότητες γραμματισμού που είναι απαραίτητες για το παιδί.
  • Το παιδί μαθαίνει να θεωρεί την ενασχόλησή του με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού του χρόνου.
  • Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη, ψυχαγωγική δραστηριότητα, καλλιεργεί στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.
  • Μέσω της ανάγνωσης προάγεται η διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, αναπτύσσεται η φαντασία του, βελτιώνεται η συγκέντρωσή του, κεντρίζεται το ενδιαφέρον του και προάγεται η συναισθηματική του ανάπτυξη.

Το παιδί μπορεί να ασχοληθεί για όσο χρόνο θέλει με το βιβλίο, μέχρι να φτάσει η ώρα να επιστραφεί και πάλι στο σχολείο. Μπορεί να ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε ή του έκανε εντύπωση. Σταδιακά το φύλλο δανεισμού θα  εμπλουτίζεται και θα διαφοροποιείται.

Προτάσεις:

Βοηθήστε το παιδί σας να αγαπήσει το βιβλίο.

Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.

Καλλιεργήστε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας και οι ίδιοι βιβλία.

Δείξτε ακολουθώντας με το δάχτυλό σας τη γραμματοσειρά που διαβάζετε. Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τις βασικές συμβάσεις του γραπτού λόγου (γράφουμε και διαβάζουμε από αριστερά προς τα δεξιά και από επάνω προς τα κάτω).

Επιβραβεύστε τακτικά το παιδί.

Δείξτε στο παιδί το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε του να προβλέψει το περιεχόμενό του («Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;»).

Προτρέψτε το να εντοπίσει τον τίτλο του βιβλίου στο εξώφυλλο. Αφού του τον διαβάσετε, αφήστε του λίγο χρόνο για να τον παρατηρήσει και ζητήστε του να αναγνωρίσει σε αυτόν γνωστές του λέξεις ή γράμματα.

Παροτρύνετέ το να μιλήσει για τις δικές του εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. “Εσύ έχεις δει αλεπού;”).

Παροτρύνετε το παιδί να σχολιάζει την ιστορία καθώς την ακούει (π.χ. “Γιατί πιστεύεις ότι ο ήρωας έκανε αυτή την ενέργεια;).

Αναλύστε ό,τι είναι απαραίτητο, όπως έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνει.

Απευθύνετε πότε – πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο το παιδί κατανοεί το νόημα της ιστορίας.

Ζητήστε του να προβλέψει σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (“Τι λες ότι θα γίνει μετά;”)

Ζητείστε του να σας αναδιηγηθεί την ιστορία.

Βοηθήστε το να συνθέσει μια παρόμοια δική του ιστορία, ή προκαλέστε το να δώσει ένα εναλλακτικό τέλος στην ιστορία που του διαβάσατε

Καλές αναγνώσεις!

 

Ευχαριστήρια επιστολή για δωρεά

1

Με την παρούσα επιστολή εκπροσωπώντας τόσο το εκπαιδευτικό όσο και πρωτίστως το μαθητικό δυναμικό του Νηπιαγωγείου Φαρακλάτων, θα θέλαμε να  ευχαριστήσουμε θερμά τους   κυρίους: Βασιλάτο  Νικόλαο,  Θεοδωρακάτο Σπυρίδωνα για τη δωρεά τους στο Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων (αγορά και εγκατάσταση παιχνιδιών εξωτερικού χώρου: δύο σπιτάκια εξωτερικού χώρου, παιδική μπασκέτα, παιδικές μπάλες μπάσκετ, δάπεδο ασφάλειας περιμετρικά των παιχνιδιών) αλλά και τον κ. Λυκούδη Ιωάννη για τη συμμετοχή του στην παραπάνω δωρεά αλλά και για τη συνεχή προσφορά  και  αμέριστη συμπαράστασή του τα τελευταία δύο χρόνια.

Τέτοιες πρωτοβουλίες, σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, αποτελούν παράδειγμα ελπιδοφόρο.

Είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Φαρακλάτων

316917893 1246263069283343 5800197781429937524 n 2 316648428 523938626309056 2800636368227979513 n 1 316668625 2991978684436560 5189334257559546771 n 1

Εγγραφή μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 39731/Δ2/20-03-2020 (https://register.sch.gr/students/docs20/39731_psd.pdf) δίνεται η δυνατότητα παροχής προσωπικών λογαριασμών στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μέσω του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν σε όλες τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών (προνηπίων αλλά και νηπίων που δεν έχουν κάνει εγγραφή την περασμένη σχολική χρονιά), καλούνται να φροντίσουν για την εγγραφή των παιδιών τους στο ΠΣΔ.  Παρακάτω ακολουθούν οι σχετικές οδηγίες για την εγγραφή των μαθητών. Επικοινωνήστε με την Δ/νση του σχολείου για περαιτέρω διευκρινίσεις.

https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf

 

Δωρεά προτζέκτορα

Η έναρξη του νέου σχολικού έτους (2022-2023) για το Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων ξεκίνησε με την ευγενική χορηγία (δωρεά) ενός προτζέκτορα. Ο εξοπλισμός του σχολείου μας με το πολύ χρήσιμο αυτό εποπτικό μέσο θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του παιδαγωγικού μας έργου, αξιοποιώντας τον πολύ συχνά  σε  διάφορες δράσεις  (προβολές εκπαιδευτικών βίντεο, ενημερωτικές/ επιμορφωτικές συναντήσεις κ.ά.). Ο δωρητής ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Τον ευχαριστούμε θερμά. 306831820 472635351413319 6701064505977792051 n

Εργαστήρια δεξιοτήτων σχολικού έτους 2022-2023

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΦΕΚ 3567/τβ/4-8-2021) αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση που σχετίζεται με την προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων.

Σκοπός τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στο μαθητικό δυναμικό. Στους επιμέρους στόχους τους είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ομαδοποιούνται σε τέσσερις (4) Θεματικούς Κύκλους –
Ενότητες που  προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ
ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα). Η θεματολογία
απεικονίζεται παρακάτω:

.png

Για το σχολικό έτος 2022- 2023 έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθούν τα παρακάτω εργαστήρια δεξιοτήτων (κατά την υλοποίησή τους η σελίδα θα εμπλουτίζεται με σχετικό υλικό):

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ  ΑΞΟΝΑΣ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

“Γνωρίζω το δάσος της περιοχής μου /Το άλσος Λαυράγκα”. 

Κύρια επιδίωξη  της θεματικής είναι η  ανάπτυξη της καλλιέργειας του σεβασμού  και της ευαισθητοποίησης σε σχετικά με το οικείο φυσικό περιβάλλον ζητήματα. Στόχος είναι σταδιακά τα παιδιά να δημιουργήσουν συνδέσεις μεταξύ των δικών τους πράξεων και τον αντίκτυπό αυτών στο οικείο φυσικό περιβάλλον τους. Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα προσφιλές στα παιδιά αλλά  προσφέρεται και  για πληθώρα βιωματικών μαθησιακών εμπειριών. Το σενάριο αυτό προωθεί την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες που ξεκινούν από τα βιώματα και τα ενδιαφέροντά τους, περιλαμβάνουν το παιχνίδι αλλά και επιστημονικές μεθόδους και δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αλληλεπιδράσουν. Επιπλέον λόγω της πολτιστικής ιστορίας του άλσους Λαυράγκα αναμένεται η δημιουργία συνδέσεων με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά. 

Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)

“Ταξίδι στο διάστημα”. Μέσα από ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά αναμένεται να αναπτυχθούν δεξιότητες ψηφιακής μάθησης , τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες αναμένεται τα παιδιά να  γνωρίσουν την υδρόγειο σφαίρα, τι συμβολίζει, εντοπίζουμε τη χώρα μας στην υδρόγειο, να αντιληφθούν την κίνηση της γης γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον ήλιο, να πειραματιστούν και να ανακαλύψουν την εναλλαγή ημέρας-νύχτας , να ανακαλύψουν και να διερευνήσουν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος μέσα από εφαρμογές  (π.χ. NASA ), να μάθουμε για την προέλευση των ονομάτων των πλανητών κ.α.

Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)

“Ενεργώ ως πολίτης” . Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλει στη διαμόρφωση των μαθητών/τριών ως ενεργών πολιτών, στην εκπαίδευση για τη δημοκρατία. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος επιδιώκεται η καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης, της αναλυτικής τους ικανότητας, των ερευνητικών δεξιοτήτων τους, της διαπολιτισμικής τους κατανόησης, της ικανότητάς τους να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, της ευελιξίας και προσαρμοστικότητάς τους, ενώ παράλληλα υποστηρίζονται ώστε να κατανοήσουν τις έννοιες της ατομικής και συλλογικής ευθύνης.

Θεματική Ενότητα – Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

“Το παπάκι πάει”. Ένα πρόγραμμα από το Χαμόγελο του παιδιού  με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους.

Ομαδικό κολλάζ με πλαστελίνη που έγινε στα πλαίσια ενασχόλησης με τη συγκεκριμένη θεματική/εργαστήριο δεξιοτήτων (ιδέα από το διαδίκτυο)

Έναρξη σχολικής χρονιάς 2022-2023 – Aγιασμός

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου  2022 και ώρα 10:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων ο  Αγιασμός. Την ημέρα εκείνη τα παιδιά θα προσέλθουν συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων τους  δίχως σχολικές τσάντες.

Από την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου το νηπιαγωγείο θα λειτουργήσει κανονικά στο πλήρες ωράριο του υποχρεωτικού και του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος.

Ώρα προσέλευσης 8:15 π.μ. – 8:30 π.μ.

Ώρα αποχώρησης υποχρεωτικού τμήματος: 13:00 μ.μ. και

Ώρα αποχώρησης προαιρετικού ολοήμερου τμήματος: 16:00 μ.μ. (μόνο για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο).

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου