Τα μαγικά χρώματα!

Στα πλαίσια της γενικής θεματικής ενότητας με τίτλο “Χρώματα παντού” που δουλεύουμε  αυτό τον καιρό στο Νηπιαγωγείο μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τις μίξεις χρωμάτων. Τα περισσότερα παιδιά ήξεραν ποια είναι τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα, αλλά και το χρώμα που  θα βγει αν ανακατέψουμε δύο χρώματα μαζί. Όσο και να ξέρουμε λοιπόν το αποτέλεσμα, πάντα μας γοητεύει η διαδικασία μίξης χρωμάτων και μας εξάπτει την δημιουργικότητα και φαντασία μας!

Ξεκινήσαμε τη μέρα διαβάζοντας το  βιβλίο “Τα μαγικά χρώματα” . Κατονομάσαμε όλα τα χρώματα, αλλά και το αποτέλεσμα της μίξης διάφορων χρωμάτων. Μας ενθουσίασε το βιβλίο και αμέσως όλα τα παιδιά, εξέφρασαν την επιθυμία πως ήθελαν να ζωγραφίσουν με τα πινέλα και τις τέμπερες.

Κόψαμε λοιπόν ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου, βάλαμε διάφορα χρώματα σε ένα πιάτο, πήραμε τα πινέλα και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν ποιο καινούριο χρώμα θα έβγαινε αν ανακατεύαμε δύο χρώματα. Τα πήγαν εξαιρετικά καλά στις προβλέψεις τους κι έτσι τα σημειώσαμε για να τα θυμόμαστε πάνω στο χαρτί του μέτρου.

Τα παιδιά συνέχεια ζητούσαν να ζωγραφίσουν κι εκείνα με τα πινέλα, έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας ομαδικό πίνακα με τα μαγικά χρώματα! Γεμίσαμε χρώματα όλο το χαρτί, τα μπλέξαμε όπως εμείς θέλαμε και  χαρήκαμε ιδιαίτερα με το μοναδικό αποτέλεσμα!

     

     

Επειδή δεν χορτάσαμε την ζωγραφική με τα χρώματα και τα πινέλα, αποφασίσαμε να φτιάξει ο καθένας το δικό του μοναδικό έργο. Αντί για χαρτί χρησιμοποιήσαμε υγρομάντηλα που βοήθησαν περισσότερο στις μίξεις των χρωμάτων. Τα αφήσαμε να στεγνώσουν, τα κολλήσαμε σε χαρτόνια και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.Στο τέλος, ζητήσαμε από τους μικρούς καλλιτέχνες να μας μιλήσουν για το δικό τους έργο, τι είναι αυτό που ζωγράφισαν και σημειώσαμε τα λόγια τους από κάτω για να μην ξεχαστούν.  Έτσι, τα θαυμάζουμε καθημερινά γιατί τα έχουμε κρεμάσει στους τοίχους της τάξης μας. Δεν είναι υπέροχα; Πραγματικά έργα τέχνης!

   

     

Ακόμη, είχαμε την ιδέα να φτιάξουμε μόνοι μας επιτραπέζια παιχνίδια για να τα παίζουμε τις ελεύθερες ώρες στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά  έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό με τα παιχνίδια και ζητούσαν να παίξουν συνέχεια με αυτά. Επιπλέον τέτοιου είδους  παιχνίδια ενισχύουν την οπτική αντίληψη των παιδιών, εξασκούν την κριτική τους σκέψη, τους δένουν σαν ομάδα, μαθαίνουν να δέχονται την ήττα και τέλος διευρύνουν το μαθησιακό τους πεδίο.

Το πρώτο παιχνίδι αποτελούνταν από πλαστικοποιημένες καρτέλες με διάφορα αντικείμενα σε διάφορα χρώματα , χρωματιστούς χάρτινους κύκλους  ένα ζάρι με χρώματα.

Ανάλογα το χρώμα που θα τύχαινε στο ζάρι, θα έπρεπε να τοποθετηθεί ένας κύκλος στην αντίστοιχη καρτέλα. Αυτός που θα γέμιζε την καρτέλα του με χρωματιστούς κύκλους θα ήταν ο νικητής!

   

Το δεύτερο παιχνίδι ήταν τα “πολύχρωμα πινέλα”. Τα παιδιά έψαχναν να ταιριάσουν  το πινέλο με την μπογιά του και την αντίστοιχη λεξούλα.

  

Το τρίτο παιχνίδι ήταν ο τροχός των χρωμάτων. Τα παιδιά γύριζαν τον τροχό και ανάλογα σε ποιο χρώμα θα τύχαινε, έπρεπε να σκεφτούν και να διαλέξουν ένα αντικείμενο αυτού του χρώματος από τις πλαστικοποιημένες εικόνες που είχαμε φτιάξει.

  

Το τελευταίο παιχνίδι που ετοιμάσαμε αποτελούνταν από  αυγοθήκες, πομ πομ και μανταλάκια. Τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν τις αυγοθήκες με χρωματιστά πομ πομ στα αντίστοιχα χρώματα που έδειχνε από κάτω. Πραγματικά διασκεδαστικό!

  

Κι οι πειραματισμοί μας με τα χρώματα συνεχίζονται!

Η Πλανόδια Βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο μας!

Είναι η δεύτερη φορά που η Πλανόδια Βιβλιοθήκη του Δικτύου για τα Δικαιώματα του παιδιού επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη συνεργασία μας αυτή! Τα παιδιά είχαν μεγάλη περιέργεια για το πώς θα στηθεί μια βιβλιοθήκη στην αυλή του σχολείου μας και η μεγάλη μέρα έφτασε!

Αφού μας έβαλαν αυτοκόλλητα με τα ονόματά μας, οι υπεύθυνες του προγράμματος μας κάλεσαν να κάτσουμε σε κύκλο στο υπέροχο σκηνικό που είχαν ετοιμάσει για εμάς!

 

Αρχικά, ξεφυλλίσαμε τα βιβλία που μας είχαν φέρει με βασική θεματολογία τα χρώματα και συζητήσαμε για την εμπειρία μας με τα βιβλία στο σπίτι και στο σχολείο.

 

Στη συνέχεια, οι υπεύθυνες του προγράμματος επέλεξαν να μας διαβάσουν Το Παραμύθι με τα Χρώματα του Αλέξη Κυριτσόπουλου και να το εμψυχώσουν. Μπροστά μας εμφανίστηκε ο ήλιος, το φεγγάρι, τα σπίτια της πόλης…

 

Κατά τη διάρκεια της αφήγησης, τα παιδιά είχαν ορισμένες αποστολές! Αρχικά, κλήθηκαν να “βοηθήσουν” το ουράνιο τόξο να μαζέψει τα χρώματά του, φέρνοντας κάθε φορά το αντίστοιχο χρώμα χαρτιού που τους ζητούνταν από το “ουράνιο τόξο” στην εξώπορτα του σχολείου. Μετά, τους ζητήθηκε να ψάξουν στο προαύλιο και να βρουν ορισμένα αντικείμενα !

 

Έπειτα, ζωγράφισαν το δικό τους ουράνιο τόξο, το οποίο θα πάρουν στο  σπίτι για να θυμούνται τη σημερινή εμπειρία και είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν και να διαβάσουν μόνοι τους τα βιβλία της βιβλιοθήκης. Ορισμένα ήταν στη μητρική γλώσσα των παιδιών, όπως στα αραβικά ή τα ελληνικά, κι αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον.

 

Μετά την ανάγνωση, ώρα για παιχνίδι! “Γατούλα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς;” ήταν  η ερώτηση που έκαναν τα παιδιά στο φίλο τους που τα φύλαγε κι εκείνος διάλεγε ένα χρώμα, το οποίο έπρεπε όλοι να βρουν και να πιάσουν, αλλιώς θα έχαναν.

 

Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά κλήθηκαν να το αξιολογήσουν  το πρόγραμμα στην ειδική φόρμα που τους έδωσαν  οι υπεύθυνες του προγράμματος και ιδού οι εντυπώσεις τους:

   

Επιστρέφοντας στην τάξη, η ενασχόλησή μας με Το Παραμύθι με τα Χρώματα συνεχίστηκε. Δώσαμε στα παιδιά μια ασπρόμαυρη εικόνα του βιβλίου από τη σκηνή που το ουράνιο τόξο εγκαταλείπει την πόλη και τους ζητήσαμε να το “φέρουν” πίσω, ζωγραφίζοντας ένα ουράνιο τόξο στην εικόνα και γεμίζοντάς τη όλη με χρώματα!

 

 

Υπέροχη εμπειρία και καταπληκτικές οι δουλειές των παιδιών!

Το ουράνιο τόξο στην τάξη μας!

Το ουράνιο τόξο που κατασκευάσαμε και τοποθετήσαμε πάνω από το Δέντρο των Κανόνων μας, αποτέλεσε αφορμή για πολλές συζητήσεις στην τάξη μας. Κέντρισε τόσο το ενδιαφέρον των παιδιών, που το ζωγράφιζαν συνεχώς! Έτσι, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητές μας με θέμα το ουράνιο τόξο!

 

Διαβάσαμε το εικονογραφημένο βιβλίο Ο Μικρός Πιτ και το Ουράνιο Τόξο, ένα βιβλίο που κάνει λόγο για τη φιλία μεταξύ τριών μικρών ποντικών. Με αφορμή την ιστορία, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου: “Δε βαράει”, “μοιράζεται”, “δε μου χαλάει τα παιχνίδια”, “με κάνει χαρούμενο” είπαν τα παιδιά και φτιάξαμε το σχεδιάγραμμα του Καλού Φίλου.

 

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, συνοδεία μελωδικής μουσικής! …Στην αρχή ήταν τα επτά χρώματα μόνα τους, περπατούσαν περπατούσαν και σε κανένα δε μιλούσαν. 

 

Ώσπου μια μέρα, το κίτρινο ρώτησε το κόκκινο: “θέλεις να παίξουμε” και τότε άρχισαν όλα να μιλάνε μεταξύ τους, να γνωρίζονται και έγιναν φίλοι. Από τη χαρά τους στήσανε ένα μεγάλο χορό και χόρευαν, χόρευαν, αλλά στο τέλος… 

κουράστηκαν και ξάπλωσαν να ξεκουραστούν. Έτσι κοντά που ήταν το ένα με το άλλο, ενώθηκαν και έφτιαξαν … ένα ουράνιο τόξο. 

 

Έμειναν για πάντα φίλοι ενωμένοι και από τότε πέταγαν ψηλά στον ουρανό, σχηματίζοντας έναν χαρταετό-ουράνιο τόξο. Αυτός ο χαρταετός προσγειώθηκε… στην τάξη μας και τον κρεμάσαμε στην κουρτίνα του παραθύρου μας για να μας θυμίζει πως είμαστε ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου, αλλά ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΑΣ

“Άραγε μπορεί ένα ουράνιο τόξο να μπει στην τάξη μας;”, “Με ποιο τρόπο;”, “Μπορούμε εμείς να το φτιάξουμε;”. Αυτά τα ερωτήματα θέσαμε στα παιδιά και ξεκίνησε ο πειραματισμός μας με διάφορα υλικά. Επειδή “το ουράνιο τόξο εμφανίζεται πάντα μετά τη βροχή”, “όταν βγαίνει ο ήλιος”, όπως είπαν τα παιδιά, πρότειναν να γεμίσουμε ένα δοχείο με νερό και να το βάλουμε σε σημείο που το βλέπει ο ήλιος. Αλλά δεν είδαμε ένα ουράνιο τόξο μέσα στο νερό. Γεμίσαμε κι ένα μπουκάλι με νερό και το βάλαμε στο παράθυρο, αλλά τίποτα πάλι.

 

Στη συνέχεια πήραμε ένα cd, το φωτίσαμε με έναν φακό και τελικά είδαμε πολλά μικρά ουράνια τόξα πάνω στην επιφάνεια του cd. Όταν όμως βάζαμε την παλάμη μας ανάμεσα στον φακό και το cd, δεν βλέπαμε ουράνια τόξα. ‘Αρα, καταλάβαμε πως το φως είναι σημαντικό στη δημιουργία του ουράνιου τόξου.

 

 

Μήπως μπορούμε να εμφανίσουμε ένα ουράνιο τόξο στο ταβάνι του σχολείου μας; Πήραμε έναν καθρέφτη, τον τοποθετήσαμε πλάγια σε ένα δοχείο γεμισμένο ως τη μέση με νερό και τον φωτίσαμε με έναν φακό. Πράγματι, είδαμε το ουράνιο τόξο ψηλά, μέσα στην τάξη μας!

 

 

Οι πειραματισμοί μας συνεχίστηκαν κι έγιναν πιο διασκεδαστικοί! Γεμίσαμε ένα μπουκάλι με νερό λίγο πιο πάνω από τη μέση και προσθέσαμε υγρό πιάτων. Το κουνήσαμε και το βάλαμε πάνω σε ένα άσπρο χαρτί, δίπλα στο παράθυρό μας ώστε να το διαπερνούν οι ακτίνες του ηλίου. Πράγματι, μικρά ουράνια τόξα εμφανίστηκαν στο χαρτί!

 

 

Βγάλαμε το μπουκάλι και στην αυλή μας, για να εκτεθεί περισσότερο στον ήλιο και ενθουσιαστήκαμε με τα ουράνια τόξα που σχηματίστηκαν τριγύρω του. Βέβαια, περισσότερο ξετρελαθήκαμε με τις σαπουνόφουσκες που φτιάξαμε και τα ουράνια τόξα που καταφέρναμε να δούμε για δευτερόλεπτα πάνω στις φούσκες!

 

Τέλος, χρωματίσαμε ένα ουράνιο τόξο που ήταν αποτυπωμένο σε ένα χαρτί Α4 και το βάλαμε μέσα σε μια διαφάνεια. Με ένα μαύρο ανεξίτηλο μαρκαδοράκι, τα παιδιά πάτησαν πάνω στο σχεδιάγραμμα του ουράνιου τόξου κι έτσι σχηματίστηκε ένα ουράνιο τόξο πάνω στη διαφάνεια. Στη συνέχεια, χρωμάτισαν κάποια συννεφάκια σε ένα άλλο χαρτί, σχημάτισαν με το μολύβι τη βροχή που πέφτει και το τοποθέτησαν μέσα στη διαφάνεια και μπροστά από τη ζωγραφιά με το χρωματιστό ουράνιο τόξο.

 

Κάθε φορά που τραβάμε το χαρτί με τα σύννεφα και τη βροχή έξω από τη διαφάνεια, αποκαλύπτεται το χρωματιστό ουράνιο τόξο και ο ήλιος στα αριστερά του. Πολύ διασκεδαστική η κατασκευή μας!

  

 

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Μέρα των Ζώων

Με αφορμή την σημερινή παγκόσμια μέρα των ζώων ασχοληθήκαμε με πολλές και ποικίλες δραστηριότητες στο σχολείο μας. Αρχικά συζητήσαμε για τα ζώα και τις ανάγκες τους, καθώς και το πόσο σημαντικό είναι να τα αγαπάμε και να τα φροντίζουμε. Ξεφυλλίσαμε βιβλία με ζώα και μάθαμε πως υπάρχουν κάποια ζωάκια που κινδυνεύουν. Το θέμα κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και έγινε καταιγισμός ερωτήσεων για το πού ζουν αυτά τα ζώακια και από τι κινδυνέυουν.

 

Κατονομάσαμε ποια είναι τα ζωάκια που κινδυνεύουν και καταγράψαμε  τις απορίες και τους προβληματισμούς μας.  Ξεκινήσαμε μια έρευνα στο διαδίκτυο για πραγματικές εικόνες  των ζώων αυτών και τις χώρες όπου ζουν, τις οποίες εντοπίσαμε στον χάρτη. Συζητήσαμε για την κλιματική αλλαγή, την ρύπανση του περιβάλλοντος, την σημασία της ανακύκλωσης και όλους τους λόγους που είναι υπαίτιοι για τον κίνδυνο αυτών των ζώων και η αλήθεια είναι πως προβληματιστήκαμε πολύ.

Βρήκαμε μια εικόνα με ένα σήμα για την προστασία των ζώων, συζητήσαμε για το νόημά του και αποφασίσαμε να  το αναπαραστήσουμε.

Αρχικά σκεφτήκαμε να πάρουμε την μπάλα-υδρόγειο σφαίρα που έχουμε στην τάξη και να τοποθετήσουμε πάνω της τα ζώα-παιχνίδια.

  

Όμως, διαπιστώσαμε πως δεν μπορούσαν να σταθούν όλα τα ζώα στην υδρόγειο σφαίρα , μια που η γη μας είναι σφαιρική, οπότε τα παιδιά πρότειναν να ζωγραφίσουν τα ζωάκια σε χαρτιά , βλέποντας τις εικόνες τους από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας και να τα κολλήσουμε πάνω στην υδρόγειο σφαίρα.

Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε πολύ.

   

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης με τα πλαστικά ζωάκια του σχολείου μας. Σε δύο στεφάνια θα χωρίζαμε ποια ζώα κινδυνεύουν και ποια όχι. Περιμέναμε με αγωνία να έρθει η σειρά μας να παίξουμε , να διαλέξουμε δηλαδή, ένα ζωάκι να το βάλουμε στο κατάλληλο στεφάνι. Στο τέλος μετρήσαμε πόσα ζωάκια βρίσκονται στο κάθε στεφάνι.

         

Επίσης παίξαμε και ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι.Προσπαθούσαμε να ταιριάζουμε τα ζώα με τις σκιές τους, με πιόνια από ανακυκλώσιμα πλαστικά μπουκάλια.

      

Στα παιδιά άρεσε πολύ το θέμα των ζώων που κινδυνεύουν, ώστε και στο ελεύθερο παιχνίδι τους ξεφύλλιζαν τα συγκεκριμένα βιβλία των ζώων από τη βιβλιοθήκη μας ή τα ζωγράφιζαν με στένσιλ και όχι μόνο, αλλά και συζητούσαν μεταξύ τους για τα ζώα αυτά.

     

Επειδή το παιχνίδι των παιδιών με τα ζώα συνεχίστηκε και στο διάλειμμα, αποφασίσαμε να παίξουμε στην αυλή ομαδικά παιχνίδια που μας διασκέδασαν και μας έφεραν πιο κοντά ως ομάδα.

Φωτοτυπήσαμε αποτυπώματα ζώων και τα ρίξαμε κάτω στην  αυλή. Καθώς έπαιζε η μουσική , τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε κάποιο ζωάκι που είχαν διαλέξει εκείνα και χόρευαν με το ρυθμό της μουσικής. Όταν η μουσική σταματούσε, έπρεπε να σταθούν μπροστά στο σωστό αποτύπωμα του ζώου τους και να το μιμηθούν!

    

Στο τέλος όλα τα ζωάκια χορεύουν χαρούμενα και αγαπημένα, σχηματίζοντας ένα τρένο! Πόσο διασκεδάσαμε στην αυλή σήμερα!

  

Σειρά είχε μια όμορφη ομαδική αφίσα για να μας θυμίζει την παγκόσμια μέρα των ζώων , αλλά και για να διακοσμήσει το τζάμι της τάξης μας.

Χρωματίσαμε με κηρομπογιές την γη μας και την κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου. Γύρω γύρω τα ζωάκια που κινδυνεύουν με τα στένσιλ- μια τεχνική που μας αρέσει πολύ – και νερομπογιές!

     

Ο καθένας διάλεξε να αντιγράψει το όνομα του κάθε ζώου από αυτά που ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε τις λέξεις δίπλα από τα ζώα.

    

Στο τέλος με μαύρο μαρκαδόρο ζωγραφίσαμε μάτια και στόμα στα ζώα μας, κολλήσαμε το σήμα της γης με τα ζώα που κινδυνεύουν και έτοιμη η αφίσα για την παγκόσμια μέρα των ζώων!

    

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες με ένα φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν, να κυκλώσουν και να χρωματίσουν τα ζώα που κινδυνεύουν.

Σίγουρα η παγκόσμια μέρα των ζώων ήταν γεμάτη δραστηριότητες και παιχνίδια που μας ευαισθητοποίησαν και θα παίζουμε για καιρό ακόμα!

Συμμετέχουμε στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της 6ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού που όρισε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη σημερινή μέρα με σύνθημα  «ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ – ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ», αφιερώσαμε το σημερινό μας πρόγραμμα σε δραστηριότητες φυσικής αγωγής.

Διαβάσαμε Το μικρό βιβλίο της καλής υγείας και συζητήσαμε για τη σημασία της σωστής διατροφής, της φυσικής άσκησης, της καθαριότητας και της ξεκούρασης στην καλή υγεία του οργανισμού μας. Εμπνευστήκαμε από τις δραστηριότητες των ζώων-ηρώων που απεικονίζονταν σ’ αυτό κι έτσι, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας και ξεκινήσαμε τις δικές μας αθλητικές δραστηριότητες! Κάναμε αερόβιες ασκήσεις (ανατάσεις, επικύψεις, push ups), βάδισμα, τρέξιμο…

 

 

Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια, όπως σκυταλοδρομία και μπάσκετ

 

 

Μετά από τόσες δραστηριότητες, ώρα για χαλάρωση! Βαθιά εισπνοή από τη μύτη και εκπνοή από το στόμα!

Κι επειδή όλοι μας αξίζουμε μια επιβράβευση για τις σημερινές μας επιδόσεις, φτιάξαμε μόνοι τα βραβεία μας ως αναμνηστικά για τη σημερινή μέρα!

 

Είμαστε όλοι περήφανοι για τη βράβευση και δεσμευόμαστε πως θα φροντίζουμε καθημερινά να έχουμε σωστή υγεία!

Το Δέντρο των Κανόνων μας

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο και μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε ως ομάδα βάζοντας τους δικούς μας κανόνες. Αρχικά, ρωτήσαμε τα παιδιά τι θεωρούν σημαντικό πως πρέπει να κάνουμε για να περνάμε καλά όλοι μαζί στο σχολείο και μας απάντησαν πως: πρέπει να κρατάμε την τάξη καθαρή, να μην τσακωνόμαστε, να μην βαράμε κ.α.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο Πρόσεχε τους τρόπους σου και συζητήσαμε για όλα όσα θίγει το βιβλίο σχετικά με τους καλούς τρόπους απέναντι στους φίλους μας, ώστε να είμαστε όλοι μια χαρούμενη ομάδα

Η τελευταία εικόνα όπου όλα τα ζωάκια απεικονίζονται ως μια αγαπημένη παρέα μας άρεσε ιδιαίτερα και σκεφτήκαμε να την αναπαραστήσουμε με την τεχνική της παγωμένης εικόνας. Εντοπίσαμε τις λεπτομέρειες στη δισέλιδη εικόνα, τη θέση και τη στάση του σώματος των ζώων και χρησιμοποιήσαμε ορισμένα υλικά από την τάξη μας. Το αποτέλεσμα είναι το ακόλουθο:

 

 

Από την ιστορία εμπνευστήκαμε και θελήσαμε να προσθέσουμε κι άλλους κανόνες στη λίστα μας, όπως: πρέπει να περιμένουμε τη σειρά μας, να παίζουμε όλοι μαζί, να μαζεύουμε τα παιχνίδια μας, αλλά και έναν κανόνα που πρόσθεσαν οι δασκάλες: να σεβόμαστε!

Και για να μην ξεχάσουμε τους κανόνες μας αλλά και για να δεσμευτούμε όλοι πως θα τους τηρήσουμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το Δέντρο των Κανόνων μας ως ένα πρωτότυπο συμβόλαιο της ομάδας μας. Γράψαμε τους κανόνες με τέτοιο τρόπο που να σχηματίζουν ένα δέντρο και αφού χρωματίσαμε τα φύλλα, κολλήσαμε πάνω τους τα ονόματά μας.

 

Στις ρίζες του δέντρου μας φυτρώνουν κάποια ιδιαίτερα λουλούδια, ΕΜΕΙΣ! Κολλήσαμε τις φωτογραφίες των προσώπων μας, ζωγραφίσαμε με πινέλο τα κοτσάνια τους και ο καθένας χρωμάτισε το δικό του λουλούδι!

 

   

Δεσμευτήκαμε πως θα τηρούμε τους κανόνες μας και πως κανένας δε θέλει να κοπεί το λουλούδι του και να βγει από την ομάδα. Όμως κάτι έλειπε από την κατασκευή μας: “ένα ουράνιο τόξο”, όπως πρότεινε μια μαθήτρια. Κι έτσι ξεκινήσαμε να το κατασκευάζουμε! “Πόσα χρώματα έχει το ουράνιο τόξο;”, “ποια είναι τα χρώματα αυτά”, ρωτήσαμε τα παιδιά. Αφού μας είπαν τις απόψεις τους, ψάξαμε σε βιβλία της τάξης να βρούμε πληροφορίες και είδαμε φωτογραφίες στο ίντερνετ. Έτοιμοι πλέον, αρχίσαμε να κόβουμε κομματάκια από επτά διαφορετικά χρωματιστά χαρτόνια…

 

και να τα κολλάμε πάνω στο σχεδιασμένο σε χαρτόνι ουράνιο τόξο.

 

“Να του βάλουμε και χρυσόσκονη”, πρότεινε η ομάδα και έγινε κι αυτό. Τώρα το ουράνιο μας τόξο είναι πολύχρωμα κι αστραφτερό!

 

Δουλέψαμε πολύ για το δέντρο των κανόνων μας και απ’ ότι φαίνεται θα εκτιμήσουμε την προσπάθειά μας αυτή και θα εργαστούμε όλη τη χρονιά ως μια δεμένη και χαρούμενη ΟΜΑΔΑ!

Γνωριμία με τα ονόματά μας

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και η γνωριμία μεταξύ μας είναι κάτι που δουλεύουμε καθημερινά στην τάξη μας.Να συστηθούμε στους καινούριους μας φίλους και να μάθουμε και τα δικά τους ονόματα. Παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας στην παρεούλα. Είπαμε όλοι το όνομά μας φωναχτά και ψιθυριστά, χορέψαμε  και τραγουδήσαμε καθώς συστηνόμασταν στην ομάδα, παίξαμε με μουσικά όργανα συλλαβίζοντας  το όνομά μας   ή ακόμα κρατώντας ένα δεινοσαυράκι, που αποφασίσαμε να είναι ο βοηθός της τάξης μας φέτος!

        

Μάθαμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας στις κάρτες που μας είχαν ετοιμάσει η δασκάλες και παίξαμε παιχνίδια προσπαθώντας να αναγνωρίσουμε και τις κάρτες των φίλων μας.

         

Παίξαμε με το παρουσιολόγιο της τάξης, που φέτος αποτελείται από πολλά δεινοσαυράκια!

Κάθε πρωί που ερχόμαστε στο σχολείο, διαλέγουμε ένα δεινοσαυράκι και κολλάμε τη φωτογραφία μας και το όνομά μας σ’ αυτό. Το μεσημέρι όταν φεύγουμε, τα ξεκολλάμε. Την επόμενη μέρα διαλέγουμε ένα άλλο δεινοσαυράκι, ώστε να περάσουμε από  όλα τα δεινοσαυράκια του παρουσιολόγιου.

       

Τέλος , ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, φτιάχνοντας μια όμορφη εργασία για να στολίσουμε την τάξη μας. Ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους και κηρομπογιές το αρχικό γράμμα του ονόματος μας και το διακοσμήσαμε όπως άρεσε στον καθέναν μας , καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά μας.

   

Στη συνέχεια φωτογραφηθήκαμε κάνοντας πως κρατάμε ή σπρώχνουμε το αρχικό μας γράμμα. Αφού κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας δίπλα στο αρχικό μας γράμμα ,διακοσμήσαμε το χαρτί κάνοντας βούλες με δαχτυλομπογιές.

  

Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και το δείξαμε με περηφάνεια στους γονείς μας όταν μας έφεραν στο σχολείο την επόμενη μέρα!

      

 

 

 

 

 

 

Καλή μας σχολική χρονιά!

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκινά και καλωσορίζουμε τους νέους μας μαθητές στο 35ο Νηπιαγωγείο Αθηνών…

με χαμόγελα και μια έκπληξη: μια τσάντα χειροποίητη! Κάθε τσαντούλα έχει μέσα ένα μολύβι με γόμα, ξυλομπογιές, άσπρα χαρτιά, αυτοκόλλητα χαρτάκια, μπαλόνια και καραμέλες!

 

Μετά τον αγιασμό και τη συνάντηση γονέων που ακολούθησε στην τάξη ως πρώτη ενημέρωση, οι μαθητές μας  αποχώρησαν κρατώντας χαμογελαστοί τη τσαντούλα τους και με την υπόσχεση να φέρουν την επόμενη μέρα στην τάξη μια ζωγραφιά!

Και πράγματι, εμπνεύστηκαν και έκαναν υπέροχες δημιουργίες για να στολίσουμε την τάξη μας!

 

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

1η Θέση στον Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα

Το 35 Νηπιαγωγείο Αθηνών είχε τη χαρά και την τιμή να λάβει την 1η θέση στον 22ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τους πρόσφυγες και τίτλο «Ένα σπίτι μακριά από το σπίτι», που διοργάνωσε ηΎπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν: το Υπουργείο  Παιδείας,  Έρευνας  και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.

Η αφίσα μας με τίτλο «Φεύγοντας γρήγορα για ένα καινούριο σπίτι» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα τους πρόσφυγες, το ταξίδι τους για την αναζήτηση μιας νέας πατρίδας και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Συγχαρητήρια σε όλους μας τους μαθητές!

Ένας δράκος αφηγείται: Στα κάστρα των χωρών μας τριγυρνώ, το δέντρο της φιλίας για να βρω

Φέτος, μεταξύ όλων των άλλων προγραμμάτων που αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε, ενταχθήκαμε στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Θεματικό Δίκτυο «Κάστρα ο τόπος το ορίζει και ο άνθρωπος το χτίζει» που συντονίζει το ΚΠΕ Μολάων με το πρόγραμμά μας: “Ένας δράκος αφηγείται: Στα κάστρα των χωρών μας τριγυρνώ, το δέντρο της φιλίας για να βρω”, σε συνεργασία με το γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας.

Στόχοι του προγράμματος ήταν: α) να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα κάστρα της Ελλάδας, αλλά και κάστρα των χωρών καταγωγής τους, β) να μάθουν για τον τρόπο δόμησης και διάρθρωσης των κάστρων στον χώρο και την οργάνωση της ζωής σ’ αυτά, γ) να γνωρίσουν τη σχέση των κάστρων με την ιστορία και την τοπική μνήμη, δ) να αξιοποιήσουμε καλλιτεχνικά το θέμα και να το προσεγγίσουμε μέσω της λογοτεχνίας, των καλών τεχνών, των κατασκευών κ.α. Κεντρικός χαρακτήρας στο πρόγραμμά μας ήταν ο δράκος της τάξης μας, ο “Δρακούλης ο Γλυκούλης”, όπως τον ονόμασαν τα παιδιά, ο οποίος ήθελε να ταξιδέψει στις χώρες μας, να γνωρίσει τα κάστρα τους αλλά το όνειρό του ήταν να βρει το κάστρο της φιλίας! Θα τα καταφέρει άραγε;

Αρχικά, ενημερώσαμε τους γονείς για το πρόγραμμα και τους ζητήσαμε να μας γράψουν ένα ή περισσότερα κάστρα που βρίσκονται στις χώρες καταγωγής τους. Η ανταπόκρισή τους ήταν άμεση κι η ευαισθητοποίησή τους στο θέμα ενθαρρυντική. Αφού συγκεντρώσαμε τα στοιχεία, περιηγηθήκαμε σε αυτά μέσω του διαδικτύου με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα. Διαπιστώσαμε πως άλλα χτίστηκαν κοντά στη θάλασσα, όπως το κάστρο της Νιγηρίας και άλλα σε λόφους όπως η Ακρόπολη, ή το Αργυρόκαστρο, κάποια ήταν διατηρημένα σε πολύ καλή κατάσταση όπως το κάστρο του Δράκουλα στη Ρουμανία, ενώ άλλα όχι όπως στη Γεωργία.

Στη συνέχεια εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες των κάστρων και τις κολλήσαμε γύρω από έναν παγκόσμιο χάρτη, ενώνοντας με το νήμα κάθε χώρα με τα αντίστοιχα κάστρα της. Κολλήσαμε και τις σημαίες των χωρών μας κι έτοιμος ο πίνακας των κάστρων μας!

 

Όταν πρωτάκουσαν τα παιδιά τη λέξη “κάστρο”, αμέσως τους ήρθαν στο μυαλό οι λέξεις: βασιλιάς,  ιππότης και δράκος. Έτσι, ξεκινήσαμε να διαβάζουμε βιβλία γνώσεων από τη βιβλιοθήκη μας και να μαθαίνουμε για τα κάστρα και τον τρόπο διάρθρωσής τους, για τον τρόπο ζωής των κατοίκων σε αυτά, για τους βασιλιάδες και τους ιππότες που τους υπηρετούσαν, ενώ διαβάσαμε και παραμύθια με ήρωες δράκους.

 

Τα παιδιά θέλησαν να κατασκευάσουν κάστρα δικά τους κι έτσι κάναμε μια αναζήτηση για να πάρουμε ιδέες από το διαδίκτυο. Ανά δύο καθόντουσαν στη γωνιά των υπολογιστών και έβλεπαν ιδέες από κατασκευές. Όποια τους άρεσε, τη φωτογράφιζαν με τη φωτογραφική μας μηχανή και στο τέλος εκτυπώσαμε όλες τις φωτογραφίες και τις κολλήσαμε στη γωνιά των κατασκευών.

 

 

Και οι κατασκευές κάστρων ξεκίνησαν! Τα παιδιά αξιοποίησαν υλικά που μας είχαν περισσέψει από άλλες κατασκευές, επαναχρησιμοποίησαν υλικά όπως καπάκια, ρολά υγείας, καλαμάκια, ρετάλια από υφάσματα και πάνω απ’ όλα χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους! Τα αποτελέσματα ήταν υπέροχα! Κάστρα, δράκοι και βασιλιάδες γέμισαν την τάξη μας!

 

 

 

Όμως τα παιδιά ήθελαν να κατασκευάσουμε ένα μεγάλο κάστρο για να παίζουν! Έτσι, βάψαμε το κουτί από τη σίτιση, βάψαμε και κολλήσαμε ρολά υγείας στις γωνιές του για πυργίσκους, φτιάξαμε σημαίες με κοντάρι από καλαμάκια και κανόνια από χαρτί κανσόν! Έτοιμο το κάστρο μας!

 

 

Κι επειδή στα κάστρα οι κάτοικοι είχαν και τα ζώα τους, φτιάξαμε με lego στάβλο και τοποθετήσαμε μέσα αλογάκια, γουρουνάκια, σκυλάκια, προβατάκια και άλλα ζώα που έχουμε στην τάξη μας.

  

  

Αλλά ποιοι θα μένουν στο κάστρο; Μα, ο βασιλιάς, η βασίλισσα, η πριγκίπισσα, ο ιππότης  και ο… δράκος! Τα παιδιά έφτιαξαν τις φιγούρες, τις στερέωσαν με καλαμάκι και το παιχνίδι ξεκίνησε!

  

  

Κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού τα παιδιά δημιουργούσαν διάφορες ιστορίες με ήρωες βασιλιάδες, πριγκίπισσες, ιππότες και δράκους. Έτσι, συγκεντρώσαμε τις ιδέες τους στο χαρτί. Ζωγράφισαν σε ένα χαρτί σχήμα πύργου δυο σκηνές από την ιστορία τους, μας την υπαγόρευσαν κι εμείς καταγράφαμε την ιστορία τους. Προέκυψαν πολύ ωραίες ιδέες!

 

 

Από τις παραπάνω ιστορίες μας εμπνευστήκαμε μια μεγάλη ιστορία με τίτλο: “Κάνε μια ευχή: Η Πριγκίπισσα και ο Ιππότης”, με την οποία συμμετείχαμε στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: «‘Κάνε μια ευχή’, είπε ο μαγικός καθρέφτης» που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά μας την υπαγόρευσαν, την εικονογράφησαν ανά ομάδες και τη φτιάξαμε ένα βιβλίο για την τάξη μας!

 

 

Την ιστορία  θα την αφηγηθούμε στους γονείς μας κατά την καλοκαιρινή γιορτή λήξης, γι’ αυτό κάνουμε πρόβες στην αφήγηση!

Το συγγραφικό μας ταλέντο δεν τελείωσε στην παραπάνω ιστορία! Ακολούθησαν κι άλλες, ατομικές και ανά ομάδες των δυο-τριών παιδιών, όπως “Η Πριγκίπισσα της Αγάπης” κι ήταν όλες εξαιρετικές!

Η ιστορία των Ιπποτών εντυπωσίασε τα παιδιά κι ήθελαν να μάθουν πληροφορίες γι’ αυτούς. Φτιάξαμε τις ασπίδες τους, διαλέγοντας ο καθένας το δικό του οικόσημα, όπως: “καρδιά”, “αστέρι”, “λουλούδι” κ.α. και υποδυθήκαμε  τους γενναίους Ιππότες! 

 

Όμως, πώς θα είναι η στολή του Ιπποτών μας; Τι χρώμα και τι οικόσημα θα έχει πάνω; Πώς θα είναι τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους; Κι η φωνή τους; Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήθηκαν μέσω της αξιοποίησης του VOKI,  του Web 2.0 εργαλείου δημιουργίας ψηφιακών χαρακτήρων που μιλούν (avatar). Χρησιμοποιώντας δωρεάν τη διαδικτυακή υπηρεσία μέσω του διαδραστικού μας πίνακα, τα παιδιά επέλεξαν από το ψηφιακό αποθετήριο του voki τον χαρακτήρα του Ιππότη, διαμόρφωσαν το avatar επιλέγοντας τα ρούχα, τα χαρακτηριστικά του προσώπου του κ.α., επέλεξαν το φόντο της αρεσκείας τους και του πρόσθεσαν φωνή με ηχογράφηση. Δημιουργία και διασκέδαση μαζί!

 

Δεν έλειψαν και τα παιχνίδια, όπως το ‘sudoku’ με ιππότη, βασιλιά, πριγκίπισσα, ‘λαβύρινθοι’ όπου ο ιππότης έπρεπε να βρει τον δρόμο για να φτάσει στο κάστρο, ‘βρες το όμοιο’ με θέμα τις κορώνες του βασιλιά κ.α.

 

 

Κι επειδή το ταξίδι του δράκου στα κάστρα των χωρών μας έφτασε στο τέλος, ο δράκος έκανε το τελευταίο του ταξίδι και μας επιφύλαξε μια έκπληξη… ένα επιτραπέζιο παιχνίδι! Στόχος του παιχνιδιού ήταν να φτάσουμε από την ουρά του στο στόμα του, αλλά υπήρχαν και δοκιμασίες! Όποιος τύχαινε να σταματήσει σε ένα από τα έξι ειδικά τετραγωνάκια, έπρεπε να βρει από την καρτέλα αναφοράς σε ποια χώρα βρίσκεται το αντίστοιχο κάστρο και να βρει τη σωστή λέξη με το όνομα της χώρας!

 

 

Τέλος, ο δράκος έπρεπε να μας αποκαλύψει πού βρήκε το κάστρο της φιλίας… και μας το αποκάλυψε! Μα φυσικά στην τάξη μας! Γι’ αυτό, όλοι μαζί σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε τα τείχη του κάστρου με τις ζωγραφιές μας, καθώς και τις σημαίες του με τα δικά μας σύμβολα: καρδιές, άστρα, φατσούλες χαρούμενες, ουράνια τόξα κ.α.

 

  

  

 

Το ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ αποτέλεσε το σκηνικό της καλοκαιρινής μας γιορτής λήξης!