«Δεν φοβόμαστε-Προστατευόμαστε/Ασπίδα μας η γνώση»

Αγαπητά παιδιά και γονείς-κηδεμόνες,

λόγω των εξελίξεων με το θέμα του κορωνοϊού και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων μας, είμαστε υποχρεωμένοι να μείνουμε όλοι σπίτι μας για να προστατευτούμε τόσο εμείς όσο και οι υπόλοιποι άνθρωποι γύρω μας. Όμως, μπορούμε να κάνουμε πολλά και δημιουργικά πράγματα με τη χρήση του tablet ή του υπολογιστή μας. Σας στέλνουμε ορισμένες χρήσιμες ηλεκτρονικές διευθύνσεις με κατάλληλες δραστηριότητες για την ηλικία σας αλλά και για τα αδερφάκια σας! Να προσέχετε όλοι! Καλή διασκέδαση!

  • Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

http://photodentro.edu.gr/lor/simple-search?newQuery=yes&locale=el#q1=/q2=/q3=1,/q4=/q5=/sb=0/rd=DESC/rp=10/st=/rq=/rqc=/q6=/q7=/q8=/q11=/q9=/q10=/qcc=1,2,3,4/q15=/ageFrom=/ageTo=/q12=

  • Εκπαιδευτική πύλη ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου

http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/

  • Δημιουργία και κατασκευή παζλ

https://www.jigsawplanet.com

  • Ελεύθερο λογισμικό τέχνης στον υπολογιστή για παιδιά.

http://www.tuxpaint.org/?lang=el

Αγαπητά μας παιδιά,

Οι δασκάλες σας ψάχνουν και προσπαθούν να βρουν ορισμένα χρήσιμα και δημιουργικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας, όσο καιρό μένουμε μέσα για το καλό της υγείας όλων μας. Κάθε φορά που βρίσκουμε ιστοσελίδες κατάλληλες για την ηλικία σας, θα τις αναρτούμε στη σελίδα του blog μας. Γι’ αυτό μείνετε συντονισμένοι και καλή απόλαυση!

  • Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία για όλες τις ηλικίες από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

http://www.mikrosanagnostis.gr

  • «Ψηφιακός Παιδότοπος» από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, Δ/νση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. https://www.cyberkid.gov.gr/   
  • Ψηφιακές εφαρμογές του Μουσείου της Ακρόπολης για να περιηγηθείτε, αλλά και να παίξετε παιχνίδια, όπως το «Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο»

https://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko/

Και για να καταλάβουμε τι είναι ο Κορονοϊός, ένα μικρό βιβλιαράκι για να το διαβάσουμε και να μάθουμε ορισμένα βασικά πράγματα! Θα το βρείτε μεταφρασμένο και σε άλλες γλώσσες στην ιστοσελίδα:  https://www.mindheart.co/descargables

Βιβλιαράκι για τον Κορονοϊό 

Επίσης, χρήσιμο είναι και το ακόλουθο βιντεάκι που ανάρτησε το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Nickelodeon και δίνει χρήσιμες συμβουλές για το κορονοϊό

Μένουμε Σπίτι

‪#μενουμε_σπιτι και με την #υγεία δεν παίζουμε ποτέ.‬‪Ένα μήνυμα για παιδιά & μεγάλους σε συνεργασία με το Nickelodeon

Δημοσιεύτηκε από Υπουργείο Υγείας στις Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020

 

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ – Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι 



Λήψη αρχείου

Ενημερωτική καμπάνια για τον Κορωνοϊό από τη ΓΓΠΠ με θέμα: «Δεν φοβόμαστε – Προστατευόμαστε / Ασπίδα μας, η γνώση»



Λήψη αρχείου

Για δοντάκια καθαρά!

Γνωρίζοντας πως αύριο θα ερχόταν στο σχολείο μας μια οδοντίατρος να μας επισκεφτεί και να κάνει έλεγχο στα δοντάκια των παιδιών, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την υγιεινή των δοντιών και το χαρήκαμε πολύ!

Αρχικά συζητήσαμε για τα δοντάκια μας ,τις επισκέψεις μας στον οδοντίατρο και τις τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε για να έχουμε δυνατά δοντάκια. Ο καθένας είπε την εμπειρία του και μας ήρθε η ιδέα να μετρήσαμε πόσοι είναι αυτοί που δεν ξεχνούν τον βασικό κανόνα υγιεινής: πλύσιμο δοντιών 2 φορές την ημέρα, πρωί και βράδυ! Έτσι, συμπληρώσαμε στην παρεούλα έναν πίνακα διπλής εισόδου, όπου αριστερά εντόπιζε ο καθένας το όνομά του και τσέκαρε με v ή  x αν τα έπλενε ή δεν τα έπλενε, αντίστοιχα, τόσο το πρωί όσο και το βράδυ. Δυο μόνο ήταν αυτοί που παραδέχτηκαν πως ξεχνούσαν να πλένουν τα δοντάκια τους καθημερινά, ενώ όλοι οι άλλοι δήλωσαν πως τηρούσαν πάντα τον κανόνα. Δυστυχώς, όμως, τα στατιστικά αποτελέσματα της μέτρησής μας δεν ταίριαζαν με τα ευρήματα  της οδοντογιατρού στη συνέχεια, αφού αρκετά χαλασμένα δοντάκια εντοπίστηκαν! Προσοχή παιδιά!

   

Στη συνέχεια, παίξαμε στο χαρτί ένα ωραίο παιχνίδι που η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα έψαχναν τον δρόμο να βρουν τον φίλο τους το καθαρό δοντάκι! Αρχικά κάναμε την διαδρομή με το δάχτυλό μας και στη συνέχεια με μαρκαδόρο σχεδιάσαμε τον δρόμο.

       

        

Διαβάσαμε βιβλία και παραμύθια που σχετίζονται με την υγιεινή των δοντιών και διασκεδάσαμε με την ανάγνωσή τους. Για καιρό «ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» ήταν το αγαπημένο μας παραμύθι και το ξεφυλλίζαμε καθημερινά στην γωνιά της βιβλιοθήκης της τάξης μας!

      

Συνεχίσαμε με λίγα μαθηματικά: αντιστοιχήσεις και ποσοτικές συγκρίσεις. Αντιστοιχίσαμε κάθε στόμα με την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα του, βρήκαμε πόσες οδοντόκρεμες περίσσευαν και πόσες ακόμη οδοντόβουρτσες χρειαζόμασταν. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε ένα γνωστό πείραμα του Piaget, του διάσημου ψυχολόγου, για τη λογικομαθηματική σκέψη των παιδιών. Αραιώναμε και πυκνώναμε τις εικόνες με τις οδοντόβουρτσες και τις οδοντόκρεμες που είχαν τον ίδιο αριθμό και ρωτούσαμε τα παιδιά ποιες είναι οι περισσότερες. Στην αρχή, απαντούσαν πως αυτές που είχαμε τοποθετήσει πιο αραιά ήταν οι περισσότερες, αλλά με λίγο προβληματισμό και  παρότρυνση αντιλήφθηκαν την έννοια της διατήρησης της ποσότητας!

     

Κι από την ομαδική δραστηριότητα στην ατομική! Σε ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών έπρεπε να αντιστοιχίσουμε το κάθε δοντάκι με μια οδοντόβουρτσα και μια οδοντόκρεμα και στο τέλος να συμπληρώσουμε αυτό που λείπει ώστε να μην μείνει κανένα δόντι παραπονεμένο!

  

Σε λίγη ώρα ήρθε κι η οδοντίατρος στην τάξη μας και την υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά! Μας ρώτησε τα ονόματά μας και αφού συστηθήκαμε μας μίλησε για το πόσο σημαντική είναι η υγιεινή των δοντιών  και μας έδειξε τον σωστό τρόπο για να βουρτσίζουμε τα δόντια μας. Στη συνέχεια φώναζε ένα ένα παιδάκι με το όνομά του και έλεγχε το κάθε στοματάκι προσεκτικά!

Όταν μας εξέτασε όλους, σημείωσε τις παρατηρήσεις της σε ένα χαρτί που θα παίρναμε στο τέλος της ημέρας και μας χαιρέτισε γιατί είχε να επισκεφτεί κι άλλα παιδάκια που την περίμεναν.

Οι δραστηριότητες δεν τελείωσαν εδώ, αλλά συνεχίστηκαν για όλη την υπόλοιπη ημέρα! Σειρά είχε μια όμορφη κατασκευή που θα την παίρναμε στα σπίτια μας για να μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι το βούρτσισμα των δοντιών μας…Τι κάνει ένα δοντάκι καθαρό και χαρούμενο; Η οδοντόκρεμα και η οδοντόβουρτσα φυσικά! Χρωματίσαμε την οδοντόκρεμα και αφού φτιάξαμε μια οδοντόβουρτσα, την περάσαμε μέσα από χαρτί ώστε να μπορούμε να την κουνάμε και να φαίνεται πως βουρτσίζει το δοντάκι που ευχαριστημένο χαμογελά. Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και ανυπομονούσαμε να το παίξουμε βουρτσίζοντας το δόντι μας!

    

 

Χειμώνιασε… στην τάξη μας

Ήρθε ο Χειμώνας ο βαρύς και τα παιδιά εύχονται να χιονίσει στην πόλη μας! Αλήθεια, «πώς γίνεται το χιόνι;» «Πώς παγώνει το νερό;» «Μπορούμε να φτιάξουμε πάγο στην τάξη μας;» Και τα πειράματα ξεκίνησαν! Αρχικά βάλαμε νερό σε μικρά δοχεία και τα τοποθετήσαμε στην κατάψυξη του ψυγείου μας. «Σε πόση ώρα θα παγώσει το νερό;» Τα παιδιά πρότειναν μετά το πρωινό τους γεύμα να ελέγξουμε την κατάψυξη και πράγματι το νερό είχε προλάβει να παγώσει! Κρατώντας τον μεγεθυντικό μας φακό, εξετάσαμε τα παγάκια και εντυπωσιαστήκαμε από τα σχήματα του πάγου!

«Τι μπορούμε να κάνουμε με τον πάγο;» Κάποιοι κάνουν γλυπτά, όπως κάστρα, μορφές ζώων, τσουλήθρες κ.α., κι εμείς είδαμε στο βίντεο τα εργαλεία που χρησιμοποιούν αλλά και την όλη διαδικασία της δημιουργίας! Εκπληκτικά τα γλυπτά από πάγο!

Κι επειδή εμείς δεν μπορούμε να γίνουμε γλύπτες του πάγου, αποφασίσαμε να γίνουμε ζωγράφοι και να τα χρωματίσουμε! Κόκκινα, κίτρινα, μπλε χρώματα αναμειγνύονταν και έφτιαχναν πράσινα, πορτοκαλί, μωβ αποχρώσεις!

  

Να οι παγωμένες και χρωματιστές δημιουργίες μας!

«Αλλά πώς θα τις διατηρήσουμε;» «Πρέπει να τα βάλουμε στην κατάψυξη, αλλιώς θα λιώσουν’ πρότειναν τα παιδιά κι έτσι κι έγινε! Ακόμη βρίσκονται στην κατάψυξή μας!

Χιόνι και χιονάνθρωπος πάνε μαζί, οπότε εμπνευστήκαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο, κόψαμε δέντρα και χιονάνθρωπους από εφημερίδες, βάλαμε χιόνι από άσπρη τέμπερα με μπατονέτα κι έτοιμος ο πίνακάς μας! Χιονισμένο τοπίο έγινε ο πίνακάς μας!

 

Κι οι δημιουργίες συνεχίζονται! Ώρα για  χιονονιφάδες με χαρτοκοπτική! Σχεδιάσαμε έναν κύκλο, τον κόψαμε, τον διπλώσαμε στη μέση δυο φορές και κόψαμε μικρά κομματάκια! Κάθε χιονονιφάδα είναι μοναδική! Από κάτω ζωγραφίσαμε τα γράμματα της λέξης «Χιόνι» και δημιουργήσαμε μόμπιλε για να στολίζουν την τάξη μας!

  

 

Μας ενέπνευσε η λέξη «χιόνι» και αρχίσαμε να βρίσκουμε πολλές σύνθετες λέξεις: «χιονάνθρωπος», «χιονονιφάδα», «χιονοπόλεμος», «χιονοπέδιλα»… οπότε παίξαμε κι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τις σύνθετες λέξεις και τις σχετικές εικόνες!

 

Κι αφού μάθαμε τη λέξη «χιόνι», ώρα να μάθουμε και τη λέξη «Χειμώνα». Αφού βρήκαμε τα γράμματα του Χειμώνα, συνθέσαμε τη λέξη στον μαγνητικό μας πίνακα αρχικά και  στη συνέχεια η δραστηριότητα μεταφέρθηκε στο χαρτί. Αφού ξεχωρίσαμε τα γράμματα του Χειμώνα μέσα στην σούπα, γράψαμε τη λέξη. Μμμμ, μύρισε για τα καλά ο Χειμώνας!

 

  

Αυτές τις μέρες έχει πολύ κρύο και η συζήτηση περιστρέφεται στο ότι πρέπει να ντυνόμαστε καλά. Έτσι, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τα ρούχα του Χειμώνα! Αρχικά, βάλαμε… μπουγάδα με τα χειμωνιάτικα ρούχα! Καθένας έπαιρνε ένα ρούχο, έβρισκε το μανταλάκι με την αντίστοιχη λέξη και το κρέμαγε στο σχοινί! Έτοιμη η μπουγάδα μας!

 

Στη συνέχεια, είπαμε να φτιάξουμε τη βαλίτσα του Χειμώνα! Έπρεπε να ξεχωρίσουμε τα χειμωνιάτικα ρούχα στο χαρτί, να τα κόψουμε, να τα ζωγραφίσουμε και να τα κολλήσουμε στη βαλίτσα. Παραγέμισε η βαλίτσα μας με σκούφους, γάντια, παλτό, κασκόλ, μπουφάν…!

  

 

Τι ρούχα θα διαλέγαμε από τη βαλίτσα για να ντυθούμε; Αυτή τη φορά, όμως, θα ντύσουμε το παιδάκι στο χαρτί. Διαλέγουμε ρούχα χειμωνιάτικα και το «ντύνουμε» . Ζωγραφίζουμε και το χειμωνιάτικο φόντο κι έτοιμη η χαρτοκοπτική μας!

 

Εντυπωσιακά τα χειμωνιάτικα ρούχα μας!

 

 

Κι εκτός από το να ντυνόμαστε καλά, πρέπει να τρεφόμαστε και υγιεινά! Μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα, τα ομαδοποιήσαμε και μάθαμε να παίζουμε μια πρωτότυπη τρίλιζα με πορτοκάλια και αχλάδια!

  

Καλή και … γλυκιά η νέα χρονιά!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!

Για εμάς, πάντως, ξεκίνησε η νέα χρονιά με χαμόγελα και … τύχη! Και πώς αλλιώς θα γινόταν, αφού η μαμά ενός μαθητή μας ετοίμασε μια σπιτική και νοστιμότατη βασιλόπιτα για να την κόψουμε στην τάξη! Και μάλιστα με δυο φλουριά! Ευχαριστούμε πολύ!

Αφού μιλήσαμε για το έθιμο της βασιλόπιτας, μαζευτήκαμε όλοι μαζί για την κόψουμε! Ποιοι θα είναι οι τυχεροί;

Ένας φίλος και μια φίλη μας κέρδισαν τα χάρτινα φλουριά και όλοι τους ευχηθήκαμε να είναι τυχεροί!

 

Ευτυχισμένο και τυχερό το 2020!

Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019, το Νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε με την απονομή της σημαίας του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, για το πρόγραμμα «Το σχολείο μου αλλάζω, την αειφορία αγκαλιάζω» που υλοποίησε για δύο συνεχόμενα σχολικά έτη, το 2017-2018 και το 2018-2019. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στην Πλάκα, όπου παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί από σχολεία όλης της Ελλάδας, ο Σύμβουλος Π.Ε. της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΑΙΘ, κος Αντωνόπουλος κ.α.

 

Η βράβευσή μας!

Η βράβευση αποτελεί για εμάς ιδιαίτερη τιμή και αναγνώριση του παιδαγωγικού και διδακτικού μας έργου, αλλά και δέσμευση πως το σχολείο μας θα συνεχίσει το έργο του στηριζόμενο στις αρχές της Αειφόρου Ανάπτυξης.

Σας ευχαριστούμε θερμά!

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας!

Ξεκίνησε μια από τις πιο όμορφες περιόδους για το νηπιαγωγείο που την αναμένουν τα παιδιά ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Κι επειδή είμαστε ανυπόμονοι και θέλουμε να ξέρουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τις γιορτές, φτιάξαμε το ημερολόγιο του Δεκεμβρίου μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων! Τα κόψαμε, τα στολίσαμε με αστέρια, καρδιές, χιόνι κ.α. και τα φτιάξαμε καδράκι. Τα πήραμε σπίτι μας και κάθε μέρα κυκλώνουμε την αντίστοιχη ημερομηνία. Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση!

 

 

Από τις πρώτες μας χριστουγεννιάτικες δουλειές είναι το στόλισμα του δέντρου! Ακούγοντας και τραγουδώντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια, κρεμάμε ανά ομάδες τα στολίδια στα κλαδιά και… έτοιμο το φετινό μας δέντρο! Ανάψαμε τα φωτάκια και απλά… το καμαρώνουμε!

 

Τα παιδιά έκαναν τις προτάσεις τους για το στολισμό της τάξης και ξεκινήσαμε! Ένα ξωτικό θα στολίζει την πόρτα μας! Φτιάξαμε το κεφάλι του, μετρήσαμε με χάρακα το μήκος της ζώνης του, το στολίσαμε με κουμπιά, του βάλαμε κασκόλ κι έτοιμο το ξωτικό!

 

 

Επειδή τα Χριστούγεννα είναι κι εποχή περισυλλογής, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Ινστιτούτο Prolepsis, μιλήσαμε με τα παιδιά για τους πυρόπληκτους στο Μάτι και κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες που τους τις αποστείλαμε.

 

 

Ελπίζουμε να τους προσφέραμε χαμόγελα με τις δημιουργίες μας και τη σκέψη μας που είναι μαζί τους!

Με αφορμή τις κάρτες που ετοιμάσαμε για το Μάτι, εμπνευστήκαμε να φτιάξουμε μια ομαδική κατασκευή για να στολίσουμε τα παράθυρά μας. Πήραμε χαρτιά, χάρακες, σχεδιάσαμε τρίγωνα, τα κόψαμε και τα στολίσαμε.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ευχόμαστε σε όλη τη γειτονιά του 35ου Νηπιαγωγείου!

 

Κι εκτός από την ομαδική μας αφίσα, αναρτήσαμε και το Χριστουγεννιάτικό μας Πρόγραμμα, για να ξέρουν οι γονείς μας τις καθημερινές δραστηριότητες της εορτατικής μας εβδομάδας! Και τι δεν κάναμε για τις γιορτές!

Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα βιβλία με τα οποία είχαμε εμπλουτίσει τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας! Ο καθένας μόνος του ή με το φίλο του διασκέδασε με τις χριστουγεννιάτικες ιστορίες! Αγαπημένο βιβλίο: το χριστουγεννιάτικο κόμικ!

Παίξαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, όπως διάφορα παζλ, το επιτραπέζιο με τους Καλικάντζαρους και τις κάρτες που μάθαμε να τις διαβάζουμε μόνοι μας!

  

Κατασκευάσαμε καμπανούλες για το δέντρο: χρωματίσαμε με μπατονέτες και τέμπερα μικρά δεντράκια, τα στερεώσαμε σε ξυλάκι και σε βάση από πλαστελίνη και τα βάλαμε σε πλαστικά διαφανή ποτήρια, αφού πρώτα τα γεμίσαμε με «χιονονιφάδες» από τη γέμιση ενός παλιού μαξιλαριού (η ανακύκλωση μας αφορά πάντα στην πράξη!)

  

 

Φτιάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες μας με τους χιονάνθρωπους και γράψαμε τη δική μας ευχή: ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη και του ζητήσαμε τι θέλουμε να μας φέρει… αφού πρώτα σημειώσαμε στο χαρτί αν ήμασταν «καλά» ή «άτακτα» παιδιά! Τελικά, ήμασταν όλοι καλά παιδιά!

 

Κατασκευάσαμε τα δικά μας ημερολόγια για το 2020: Χιονόμπαλα με τις φωτογραφίες μας! Φωτογραφηθήκαμε με χριστουγεννιάτικο σκουφάκι, κόψαμε και κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας σε μια χιονόμπαλα, τη γεμίσαμεμε χιόνι από άσπρη τέμπερα, γράψαμε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και έτοιμα τα ημερολόγιά μας! Χειροποίητα και μοναδικά!

 

  

Κι επειδή όπως λέμε στο νηπιαγωγείο μας: «Ζωγραφίζουν πιο ωραία, δυο φίλοι παρέα!», ανά δύο κάναμε ένα χριστουγεννιάτικο κολλάζ! Από περιοδικά και  φυλλάδια του σούπερ μάρκετ που έχουμε στη γωνιά των κατασκευών μας, κόψαμε και κολλήσαμε χριστουγεννιάτικες εικόνες και κάναμε τις δικές μας δημιουργίες!

 

 

Πλησιάζει η ώρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας και πρέπει να στείλουμε τις προσκλήσεις στους γονείς μας! Τι γράφουμε σε μια πρόσκληση; Τι πληροφορίες πρέπει να τους δώσουμε γραπτά; Αφού γράψαμε ομαδικά το κείμενο της πρόσκλησης, κατασκευάσαμε τα ξωτικά μας από ρολά υγείας και μέσα βάλαμε τις προκλήσεις μας! Πραγματικά εντυπωσιακές! 

 

 

Κατά τη διάρκεια της εορταστικής εβδομάδας, μας επισκέφτηκε το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς και υλοποίησε δωρεάν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Το ελατάκι που δεν του άρεσαν τα φύλλα του». Όλοι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν με χαρά στο θεατρικό παιχνίδι. Σας ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά για την υποστήριξή σας!

  

Οι εντυπώσεις των απιδιών από το πρόγραμμα αποτυπωμένες σε χαρτί!

 

Κι ήρθε η ώρα για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας: «Ο Στολισμός του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου»! Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν… κατασκευή των κουστουμιών και του σκηνικού από τα παιδιά, πρόβες στα ποιήματα και τα τραγούδια της παράστασης και κυρίως πολλή όρεξη και χαρούμενη ατμόσφαιρα!

 

«Ελατάκια», «Αστεράκια», «Φωτάκια», «Καμπανούλες», «Δωράκια», «Μπαλίτσες»… όλοι έτοιμοι για την παράστασή μας!

  

  

Είμαστε πολύ περήφανοι που παρουσιάζουμε στους γονείς μας, στους παππούδες, στα αδέρφια μας κι όποιον άλλο ήρθε να μας καμαρώσει τα ποίημά μας, τα τραγούδια και τα χορευτικά μας!

 

 

Αλλά και οι δικοί μας το απόλαυσαν και μας καταχειροκρότησαν!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ KAI ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

20 Νοεμβρίου-Παγκόσμια μέρα δικαιωμάτων του παιδιού

 

 

 

Στο σχολείο μας αγαπάμε πολύ τις παγκόσμιες ημέρες, πόσο μάλλον την 20η Νοεμβρίου που είναι η παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού. Από την προηγούμενη, συζητήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου και συνειδητοποιήσαμε πως όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες και τις ίδιες επιθυμίες ανεξάρτητα το τόπο καταγωγής μας. Διαβάσαμε την ιστορία της Unicef και εξηγήσαμε την σημασία αυτής της οργάνωσης.

Παίξαμε το παζλ της Unicef στην παρεούλα…

      

Στην συνέχεια, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ωραίο σημαιάκι, να το πάρουμε στο σπίτι μας για να θυμηθούμε να ενημερώσουμε τους γονείς μας για αυτή την σημαντική μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού.

Ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές το σήμα την Unicef στο κέντρο και στη συνέχεια γεμίσαμε με λαδοπαστέλ την υπόλοιπη επιφάνεια, ώστε το σημαιάκι μας να γεμίσει χρώματα.

      

Κόψαμε το κοντάρι της, το κολλήσαμε και έτοιμα τα σημαιάκια μας!

    

Με χαρά τα κρατάμε και σας τα παρουσιάζουμε!

 

Έπειτα, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε μια ομαδική αφίσα, να την κολλήσουμε στο παράθυρό μας, ώστε να μάθει και η γειτονιά για την παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού. Στρωθήκαμε στη δουλειά! Αρχικά ζωγραφίσαμε και κόψαμε ανθρωπάκια και γράψαμε σε πολύχρωμα χαρτόνια  λεξούλες όπως φαγητό, οικογένεια, παιχνίδια, γιατρός κ.α, που είπαν τα παιδιά ότι είναι δικαιώματά τους. Τα πλαστικοποιήσαμε στο κέντρο ενός χάρτινου στεφανιού και γύρω γύρω κολλήσαμε τα ανθρωπάκια που είχαμε ζωγραφίσει.

  

Αφού γέμισε όλο το στεφανάκι ανθρωπάκια, γράψαμε μια ταμπέλα να θυμόμαστε την 20η Νοεμβρίου, που είναι η παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού και με χαρά κολλήσαμε την αφίσα μας στο παράθυρο της τάξης μας!

  

17 Νοέμβρη

Καθώς πλησιάζει η επέτειος της 17 Νοέμβρη 1973 , στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για την ιστορία του Πολυτεχνείου, διαβάσαμε βιβλία για την έννοια και τη σημαντικότητα της δημοκρατίας, είδαμε φωτογραφίες , ακούσαμε τα ηχητικά ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου και μάθαμε γνωστά τραγούδια όπως «ο δρόμος», » ένα το χελιδόνι» , «ο μέρμηγκας» κ.α.

Την μέρα της γιορτής για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια όμορφη κατασκευή που θα παίρναμε μαζί μας στο σπίτι! Ένα πλακάτ σαν κι αυτά που κρατούσαν οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο! Βάψαμε με άσπρη τέμπερα τις παλάμες μας και κάναμε το αποτύπωμα της, ώστε να σχηματιστεί το περιστέρι της ειρήνης. Μόλις στέγνωσε,προσθέσαμε μάτια και ράμφος.

Γράψαμε τη λέξη «ΕΙΡΗΝΗ» και τη διακοσμήσαμε όπως θέλαμε και την κολλήσαμε στο πίσω μέρος του πλακάτ.

Τέλος, κόψαμε το σήμα της ειρήνης , του κολλήσαμε πολύχρωμα γλασέ χαρτάκια και το κολλήσαμε δίπλα στο περιστέρι. Το πλακάτ μας ήταν έτοιμο!

    

Το κρατήσαμε στα χέρια μας και περήφανοι βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία στην αυλή του σχολείου μας!

Παίζοντας με τα σχήματα!

Στα πλαίσια της θεματικής με τα σχήματα που δουλεύουμε αυτό τον καιρό στο νηπιαγωγείο μας, παίξαμε ένα σωρό παιχνίδια που εξοικείωσαν τα παιδιά  με τα γεωμετρικά σχήματα, τα εμπέδωσαν καλύτερα, ανέπτυξαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους και φυσικά διασκέδασαν πολύ!

Αρχικά χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και η καθεμιά ομάδα αντιπροσώπευε ένα γεωμετρικό σχήμα. Είχαμε λοιπόν την ομάδα του κύκλου, του τρίγωνου, του τετράγωνου και του ορθογώνιου παραλληλόγραμου.

    

Καθίσαμε στα τραπεζάκια μας ανά ομάδες και κάθε ομάδα με την συνοδεία μουσικής , προσπαθούσε να βρει όσα περισσότερα αντικείμενα από την τάξη μας που έχουν το συγκεκριμένο σχήμα της ομάδας τους. Η ομάδα που θα έβρισκε τα περισσότερα αντικείμενα , θα κέρδιζε ένα μεγάλο χειροκρότημα από όλους! Μαζέψαμε στρογγυλά πιάτα από τη γωνιά της κουζίνας, τετράγωνα παζλ, τρίγωνα τουβλάκια, ορθογώνια κουτιά… Τελικά, όλες οι ομάδες  ήταν νικήτριες!

  

  

Στη συνέχεια,καθίσαμε στην παρεούλα, όπου προσπαθήσαμε να εξασκήσουμε την φαντασία μας,  δημιουργώντας  σχέδια με τα γεωμετρικά σχήματα. Παρατηρήσαμε ότι όλα τα πράγματα γύρω μας είναι φτιαγμένα από συνδυασμούς γεωμετρικών σχημάτων! Φτιάξαμε όμορφα σχέδια, όπως ήλιους, ρομπότ, ανθρωπάκια, δέντρα, ζωάκια…! Μας κατέπληξαν οι άπειροι συνδυασμοί!

   

Πειραματιστήκαμε με διάφορους σχηματικούς συνδυασμούς, αλλά  προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε σχέδια και με ένα μόνο σχήμα σε διάφορα μεγέθη, όπως τρίγωνα!

  

Μερικές από τις όμορφες δημιουργίες μας… ήλιος, χαρταετός, πεταλούδα, σκυλάκι κ.α.

 

  

Έπειτα από πολλούς πειραματισμούς και ευφάνταστες δημιουργίες,  αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μεγάλη ομαδική εργασία για την τάξη μας, που την ονομάσαμε «Σχηματοχώρα»! Συζητήσαμε και αποφασίσαμε τι θέλουμε να έχει η σχηματοχώρα μας και τα καταγράψαμε στον πίνακα , ώστε να μην ξεχάσουμε κάτι! Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν σπίτια και πολυκατοικίες, ανθρώπους, αυτοκίνητα, δρόμους, δέντρα και λουλούδια, ζωάκια , ήλιο, καθώς και το σχολείο μας! Στο τέλος γράψαμε τη λέξη «Σχηματοχώρα «, κάθε γράμμα σε διαφορετικό σχήμα και τα κολλήσαμε στο έργο μας! Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και το θαυμάζουμε καθημερινά και εμείς και οι γονείς μας, αφού στολίζει την είσοδο του σχολείου μας!

   

  

Τα παιχνίδια με τα σχήματα δεν τέλειωσαν εδώ…

Παίξαμε επιτραπέζια στην παρεούλα,καθώς επίσης και διάφορα κινητικά παιχνίδια, όπως αυτό που έπρεπε να πατάμε μόνο σε ένα συγκεκριμένο σχήμα ή αυτό με τις καρτέλες πραγμάτων και τα μανταλάκια που έπρεπε να βάλουμε στο σωστό σχήμα!

  

Aλλά και ζωγραφίσαμε με στένσιλ  τα γεωμετρικά σχήματα, δημιουργώντας φανταστικά έργα!

  

Τέλος, επειδή μας ενθουσίασαν οι δημιουργίες με τα σχήματα, αποφασίσαμε να φτιάξουμε σουπλά για να τα χρησιμοποιούμε κάθε φορά που θα παίζουμε πλαστελίνη ή όταν θα ζωγραφίζουμε με τέμπερες και νερομπογιές, ώστε να μην λερώνουμε τα τραπέζια μας ούτε να σπαταλάμε απορρυπαντικά ή χαρτιά. Η ιδέα ήταν να κάνουμε τυπώματα από σχήματα και να γεμίσουμε τα χαρτιά μας με πολύχρωμα σχήματα. Χρησιμοποιήσαμε τα τουβλάκια της τάξης μας και τέμπερες!

  

  

Την επόμενη μέρα, αφού τα αφήσαμε να στεγνώσουν, βάλαμε τη φαντασία μας και δώσαμε μορφή στα σχήματά μας, ζωγραφίζοντας με μαρκαδόρους. Κάποια παιδιά φαντάστηκαν σπιτάκια και ρομποτάκια, άλλα πεταλούδες και ζωάκια, άλλα αυτοκίνητα, λεωφορεία και τρένα! Όλα μας τα έργα μοναδικά! Τα πλαστικοποιήσαμε για να είναι ανθεκτικά και τα χρησιμοποιούμε καθημερινά στις ελεύθερες δραστηριότητές μας.

   

Τα χειροποίητα σουπλά μας!

   

Τα σχήματα μέσα από την τέχνη!

Τα σχήματα είναι ένα θέμα που δουλεύουμε πάντα τον πρώτο καιρό στο νηπιαγωγείο μας και φέτος σκεφτήκαμε να συνδυάσουμε τα σχήματα με την… τέχνη.

Οι κύκλοι του Ντελονέ

Παρατηρήσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων που ασχολήθηκαν με τα σχήματα και ξεχωρίσαμε τους κύκλους του Ντελονέ. Μας άρεσαν οι ομόκεντροι κύκλοι και τα χρώματά τους και αποφασίσαμε να τους φτιάξουμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας και να γίνουμε μικροί Ντελονέ!

Αρχικά βρήκαμε αντικείμενα που έχουν σχήμα κύκλου μέσα στην τάξη μας. Ξεχωρίσαμε τα πιάτα και τα ποτήρια από την κουζίνα μας και με πατρόν αυτά, σχεδιάσαμε σε λευκό χαρτί έναν μεγάλο κύκλο και μέσα του μικρότερους.

       

Στην συνέχεια χωρίσαμε με χάρακα τους κύκλους που είχαμε σχεδιάσει, ώστε να σχηματιστούν τεταρτημόρια και ύστερα τα ζωγραφίζαμε με έντονα χρώματα όπως και ο Ντελονέ στο έργο του.

Η δουλειά μας ήταν υπέροχη και μας ενθουσίασε το αποτέλεσμα! Αναρτήσαμε όλους τους κύκλους μας στον πίνακα της τάξης μας και φτιάξαμε ένα εντυπωσιακό ομαδικό έργο !

   

Τα τετράγωνα του γκραφιτι της αυλής μας

Το Καλοκαίρι του 2019 είχαμε τη χαρά και την τιμή να μας φτιάξει στον τοίχο της αυλής μας ένα υπέροχο γκράφιτι ο ζωγράφος Γεράσιμος Αβλάμης, στο πλαίσιο του προγράμματος  «Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία» του Δήμου Αθηναίων, όπου συμμετέχουμε τα τελευταία χρόνια. Καθημερινά το βλέπουμε, το θαυμάζουμε και εμπνεόμαστε! Ευκαιρία να παίξουμε με τα σχήματα που βλέπουμε σε αυτό, όπως τα τετράγωνα. Είδαμε το στένσιλ που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος, κόψαμε τετράγωνα χρωματιστά με το ίδιο μέγεθος και βγήκαμε στην αυλή μας!

   

Κρατώντας το δικό μας τετράγωνο,προσπαθήσαμε να το εντοπίσουμε στην τοιχογραφία… όλοι βρήκαμε ακριβώς το ίδιο τετράγωνο με αυτό που κρατούσαμε! Παρατηρήσαμε πως τα τετράγωνα βρίσκονται σε κίνηση… ίσως γιατί «τα φύσηξε ο αέρας» ή «ταξιδεύουν», είπαν τα παιδιά και αμέσως μας ήρθε μια ιδέα!

  

Βάλαμε τη φαντασία μας και προσπαθήσαμε να σκεφτούμε την ιστορία που κουβαλάει το κάθε τετράγωνο! «Πού ταξιδεύει;», «ποιος μένει στο τετράγωνό μας;» …

 

«Ένα ηφαίστειο», «μια παιδική χαρά», «ένα ουράνιο τόξο», ήταν μερικές από τις ιδέες που ζωγράφισαν τα παιδιά! Στη συνέχεια τα κολλήσαμε πάνω στην τοιχογραφία και εμπλουτίσαμε το έργο του ζωγράφου μας!

 

   

Τα τρίγωνα του Ακιμότο 

Αφού είχαμε κόψει πολλά και πολύχρωμα τρίγωνα, πειραματιστήκαμε να φτιάξουμε σχέδια μόνο με τρίγωνα. Η φαντασία μας ήταν μεγάλη…είδαμε πως μπορούσαμε να σχηματίσουμε χαρταετούς, πεταλούδες, ακόμα και ζωάκια!

  

    

Στη συνέχεια, είδαμε στον υπολογιστή πως ένας μεγάλος ζωγράφος από την μακρινή Ιαπωνία, ο Ακιμότο,  πειραματίστηκε να φτιάξει έργα μόνο με τρίγωνα.

Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά να κάνουμε κι εμείς το ίδιο! Θα κολλούσαμε πολλά τριγωνάκια στη σειρά για να φτιάξουμε ένα έργο σαν του Ακιμότο!

  

Βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στο δικό μας έργο και το έργο του Ακιμότο!