Καινούριος χρόνος 2024!

DSC06256Έφτασε το 2024 και επιστρέψαμε στο σχολείο μας ξεκούραστοι και ορεξάτοι! Αφού ανταλλάξαμε ευχές για την νέα χρονιά και είπαμε τα νέα μας για το πώς περάσαμε στις διακοπές μας, συζητήσαμε στην παρεούλα για τους στόχους μας μέσα στην νέα χρονιά! “Τι θέλω να πετύχω μέσα στο 2024;” Τα παιδιά σκέφτηκαν και μερικές από τις απαντήσεις τους ήταν: “να μάθω να ζωγραφίζω καλύτερα”, ” να μάθω να διαβάζω”, “να ταξιδέψω με αεροπλάνο”, “να μάθω να κάνω ποδήλατο με δύο ρόδες”, “να ταξιδέψω στη Συρία” κλπ.. Καταγράψαμε τους στόχους μας στον πίνακα της τάξης μας και στη συνέχεια τους ζωγραφίσαμε σε χαρτί.

DSC06167  DSC06166

Στη συνέχεια μάθαμε να γράφουμε το 2024 και αναγνωρίσαμε τους αριθμούς στον διαδραστικό μας πίνακα , αλλά και συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας

DSC06173 DSC06175 DSC06176

Σειρά είχε μια ομαδική εργασία για να υποδεχτούμε και καλλιτεχνικά το 2024 στην τάξη μας και να θυμόμαστε τους στόχους που θέσαμε! Βάψαμε με τέμπερες και πινέλα το 2024 και το στολίσαμε με κουκκίδες που έμοιαζαν με πυροτεχνήματα.

DSC06169  DSC06170  DSC06171

Στη μέση ξεχωρίσαμε ένα πλαίσιο σαν κορνίζα και μέσα κολλήσαμε πολύχρωμα χαρτάκια με τους στόχους μας που είχαμε ζωγραφίσει νωρίτερα. Κολλήσαμε το έργο μας στο παράθυρο για να το καμαρώνουμε κάθε μέρα!

DSC06191 DSC06194   DSC06198   DSC06202   DSC06215

Τέλος, μάθαμε να ευχόμαστε “καλή χρονιά ” και στα Αγγλικά! Μάλιστα, μάθαμε και για το έθιμο του δράκου στην Κίνα, και τα παιδιά μαζί με τον δάσκαλο των Αγγλικών έφτιαξαν έναν υπέροχο κόκκινο δράκο με φαναράκια, πήραν τα μουσικά όργανα της τάξης και χόρεψαν τον χορό του δράκου για…καλοτυχία!

DSC06283  DSC06287  DSC06289

Καλώς ήρθες 2024! Καλή χρονιά να έχουμε! Happy New Year!

Τα Καλικατζαράκια των Χριστουγέννων στο…35ο Νηπιαγωγείο!

Ξεκίνησε η ομορφότερη εποχή που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων! Πρώτη μας δουλειά ήταν να στολίσουμε την τάξη μας και να δημιουργήσουμε  χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα!

Βγάλαμε το δέντρο και τα στολίδια από τις κούτες στην αποθήκη, βάλαμε τα φωτάκια και κρεμάσαμε τις μπάλες με μουσική υπόκρουση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών! Στην κορυφή βάλαμε ένα αστέρι και ποζάραμε χαμογελαστοί μπροστά στο δέντρο! Το καταχαρήκαμε!

DSC06069  DSC06070 DSC06071 DSC06080

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική χριστουγεννιάτικη κατασκευή, ένα δέντρο φτιαγμένο από τις παλάμες μας. Βάψαμε τις παλάμες μας με πράσινη τέμπερα και κάναμε αποτυπώματα σε χαρτί του μέτρου σχηματίζοντας ένα έλατο. Με τυπώματα φελλών, τέμπερες και πινέλα βάλαμε χρωματιστά λαμπάκια και στολίδια, γράψαμε και την ευχή “Χρόνια Πολλά” και κρεμάσαμε το παλαμόδεντρό μας στην τάξη, ζωγραφίζοντας από κάτω κάρτες και δωράκια.

DSC06074 DSC06075 DSC06077 DSC06081

DSC06079Ξέρετε για τα ξωτικά των Χριστουγέννων, τα Καλικαντζαράκια; Εμείς μάθαμε γι’ αυτά μέσα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας! Διαβάσαμε για τις σκανταλιές τους, για τις αταξίες τους, για τη ζωή στο Καλικαντζαροχωριό και μάθαμε τραγούδια …

Τρέχουν τρέχουν τρέχουν μες τη νύχτα

καλικάντζαροι ένα σωρό

                          τρέχουν τρέχουν τρέχουν και ξαφνιάζουν

                                              με τις σκανδαλιές τους το χωριό.

Μας άρεσε πολύ το θέμα με τα Καλικαντζαράκια κι εμπνευστήκαμε από αυτά για τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας! Φτιάξαμε ευχετήριες κάρτες-μαγνητάκια, χρωματίζοντας φιγούρες Καλικαντζάρων που κρατούν ταμπέλες με την ευχή “Χρόνια Πολλά”

DSC06084 DSC06092

Φτιάξαμε και πρωτότυπα ημερολόγια του 2024 με τα Καλικαντζαράκια! Σχεδιάσαμε τα πρόσωπά τους πάνω σε ένα χάρτινο πιάτο, τα χρωματίσαμε με τέμπερες, κολλήσαμε μύτη, αυτιά και τις παλάμες μας που είχαμε σχεδιάσει, χρωματίσει και κόψει, κολλήσαμε και το ημερολόγιο του 2024 κι έτοιμη η κατασκευή μας! Θα στολίσει τα σπίτια μας καθ’ όλη τη χρονιά!

DSC06093 DSC06094 DSC06095

Τι θα σου φέρει ο Άγιος Βασίλης; ρωτούσαν συνέχεια τα παιδιά το ένα το άλλο, οπότε αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη!Αυτοκινητάκια, κούκλες, πατίνι κ.α. ήταν μερικά από αυτά που του ζητήσαμε γιατί όπως του δηλώσαμε, ήμασταν καλά κι όχι άτακτα παιδιά!

DSC06082 DSC06086 DSC06088 DSC06091

Μέσα στη χριστουγιεννιάτικη διάθεση καθημερινά, διασκεδάζαμε φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικες κάρτες, παίζαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως ντόμινο κ.α.

DSC06096 DSC06097 DSC06098

Μας έλειψαν οι παλιοί μας φίλοι και συμμαθητές που τώρα είναι στην Α’ Δημοτικού, κι έτσι συνεννοηθήκαμε με την δασκάλα τους να έρθουν στην τάξη μας και να κάνουμε ένα “Χριστουγεννιάτικο Εργαστηράκι” όλοι μαζί. Κανονίσαμε την ημέρα και τους περιμέναμε με ανυπομονησία! Φτιάξαμε όλοι μαζί ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο και κόψαμε και κολλήσαμε πολλά στολίδια , όπως μπάλες, καμπάνες και αστέρια. Σκεφτήκαμε τις ευχές μας για την νέα χρονιά, τις γράψαμε και τις κολλήσαμε πάνω στο δεντράκι μας!

DSC06044 DSC06045 DSC06046 DSC06048

DSC06049 DSC06050 DSC06052

Συνεργαστήκαμε με τα παιδιά της Α’ Δημοτικού και φτιάξαμε την πιο όμορφη ομαδική κατασκευή με τις ευχές μας και την κολλήσαμε στο παράθυρο του σχολείου μας…

DSC06056 DSC06067 DSC06068

Τραγουδήσαμε μαζί χριστουγεννιάτικα τραγούδια και τους κεράσαμε ένα ποτήρι… γάλα !

DSC06053 DSC06054

Οι χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις δεν τελείωσαν εδώ… Μας επισκέφθηκαν στο σχολείο μας εκπρόσωποι της εταιρείας ΝΟΥΝΟΥ που μας προμηθεύουν γάλα στο σχολείο μας μέσω του Ινστιτούτου Prolepsis και μας έφεραν μια μπάλα του μπάσκετ-δώρο για τον καθένα μας!

DSC06099

…αλλά μας επισκέφτηκε κι ένας αληθινός Αη-Βασίλης, που μας μοίρασε δώρα και μας έκανε να χαρούμε και να φωτογραφηθούμε μαζί του!

DSC06157  DSC06159 

Επίσης, ανταλλάξαμε εμπειρίες και χριστουγεννιάτικες ευχές με τα παιδιά ενός άλλου νηπιαγωγείου μέσω βιντεοκλήσης…

  DSC06161  DSC06162

Οι προετοιμασίες για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ήταν πυρετώδεις! Και φυσικά δε θα μπορούσε να είναι άλλο το θέμα της από …τα Καλικαντζαράκια!

Αρχικά, φτιάξαμε κάρτες και μέσα κολλήσαμε τα ποιήματά μας για να τα πάρουμε στο σπίτι, προσκαλώντας τους γονείς μας στη γιορτή μας! Φυσικά κάναμε πρόβες καθημερινά στο σχολείο μας και μάθαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια για τους Καλικάντζαρους.

DSC06032 DSC06033 DSC06035

Την προηγούμενη ημέρα της γιορτής  αποφασίσαμε να φτιάξουμε με τα χεράκια μας ένα κέρασμα για τους καλεσμένους μας στη γιορτή… το “Χιονισμένο Γλυκό”! Η συνταγή απλή κι υγιεινή με φρέσκο γάλα που πίνουμε καθημερινά στο σχολείο μας.  Αρχικά, διαβάσαμε την συνταγή και αναγνωρίσαμε τα υλικά. Ανακατέψαμε το γάλα και την κρέμα στιγμής σε μια λεκάνη και σερβίραμε το μείγμα σε πλαστικά ποτήρια! Στο τέλος ρίξαμε από πάνω πολύχρωμη τρούφα και αφήσαμε το γλυκό μας να παγώσει καλά. Φαίνεται πεντανόστιμο! Ανυπομονούσαμε όλοι να το δοκιμάσουμε!

DSC06101 DSC06107  DSC06104 DSC06105

DSC06108

Έφτασε το απόγευμα της γιορτής μας! Φορέσαμε τα καλά μας, πήραμε τις θέσεις μας και παρακολουθήσαμε την διαδραστική παράσταση : “H Kάλλω και οι Καλικάντζαροι”. Γίναμε οι πρωταγωνιστές του παραμυθιού και μας καμάρωσαν οι γονείς μας! Είπαμε τα ποιήματά μας, τραγουδήσαμε στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά και φυσικά χορέψαμε!

DSC06110 DSC06120 DSC06124 DSC06133

DSC06138 DSC06140

 Στο τέλος κάναμε face painting…διαλέξαμε ένα χριστουγεννιάτικο σχέδιο, είτε δεντράκι ή χιονάνθρωπο και μας το ζωγράφισαν στο χέρι ή στο μάγουλο! Τα χαμόγελα ήταν “ζωγραφισμένα” στα πρόσωπα μικρών και μεγάλων!

DSC06145

DSC06147 DSC06150 DSC06152 DSC06155

Η γιορτή τελείωσε με το “Χιονισμένο Γλυκό” που ήταν έτοιμο στο ψυγείο και κεραστήκαμε όλοι!

Και του χρόνου! Καλές γιορτές!

Γιορτάζουμε το Πολυτεχνείο μέσα από την…τέχνη!

Με αφορμή την επέτειο της 17 Νοέμβρη μιλήσαμε για την έννοια της δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Φέτος ασχοληθήκαμε με έναν σύγχρονο καλλιτέχνη τονDSC05970 Γιάννη Ιωάννου και είδαμε πίνακές του που είναι εμπνευσμένοι από την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ο Γιάννης Ιωάννου θεωρείται ο βασικός εκπρόσωπος της Pop Art στην Ελλάδα και στους πίνακές του συνδυάζει την τέχνη της ζωγραφικής με αυτή του κολλάζ.  Στα παιδιά άρεσαν πολύ οι πίνακες του Ιωάννου γιατί θύμιζαν κόμικ.

Ξεχωρίσαμε τους πίνακες που μας άρεσαν περισσότερο και αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι” για να τους επεξεργαστούμε καλύτερα. Παρατηρήσαμε τι απεικόνιζαν, εντοπίσαμε ένα τανκς, αλλά και ανθρώπους που έδειχναν φοβισμένοι. Ξεχωρίσαμε και διαβάσαμε τη λέξη “Δημοκρατία” και τη φράση “Κάτω ο φασισμός” που αναγράφονται στους πίνακες, αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να συμβαίνει. Στη συνέχεια, συζητήσαμε με τα παιδιά για τις έννοιες “δημοκρατία”, “χούντα”, “φασισμός” και μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα του Πολυτεχνείου.

DSC05971   DSC05973    DSC05976

Κάναμε αναπαράσταση  του πίνακα που μας άρεσε περισσότερο και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τους ανθρώπους του πίνακα. “Τι να σκεφτόταν;”, “Πώς αισθάνονταν άραγε;” , ” Τι πιστεύετε ότι συζητάνε μεταξύ τους;” ήταν κάποιες από τις ερωτήσεις που κάναμε στα παιδιά κι εκείνα εκφράστηκαν με τον δικό τους τρόπο

   DSC05977 DSC05978

Στη συνέχεια, είδαμε στον διαδραστικό μας πίνακα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τις αληθινές φωτογραφίες και ειδικά από το μεγάλο τανκς, καθώς και από τα ηχητικά ντοκουμέντα και φώναζαν ρυθμικά το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία , Ελευθερία!” .

DSC05979

Συνεχίσαμε με μια ατομική κατασκευή , εμπνευσμένοι από την τέχνη του Ιωάννου. Διαλέξαμε φωτογραφίες σχετικές με τη επέτειο του Πολυτεχνείου που μας άρεσαν, τις χρωματίσαμε και τις κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι που ήταν χωρισμένο σε πέντε κουτάκια. Στο τελευταίο κουτάκι ζωγραφίσαμε μόνοι μας τους ανθρώπους που ήταν έξω από το Πολυτεχνείο. Συνδυάσαμε επομένως την ζωγραφική με το κολλάζ, όπως και ο καλλιτέχνης μας στον πίνακά του που ξεχωρίσαμε.

DSC05980 DSC05981 DSC05982  DSC05984

Στο τέλος κολλήσαμε ένα μπλε ρολό από χαρτόνι οντουλέ  και το φτιάξαμε πλακάτ, σαν κι αυτά που κρατούσαν οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο και έγραφαν τα συνθήματά τους.

DSC05985   DSC05995     DSC05996   

Συνεχίσαμε με την κατασκευή του “περιστεριού της ειρήνης”. Χρησιμοποιήσαμε την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής και ζωγραφίσαμε πάνω στα λευκά περιστέρια μάτια και φυσικά το σήμα της ειρήνης.

DSC05998   DSC05999

Την ημέρα της γιορτής είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με την επέτειο της 17 Νοέμβρη και θυμηθήκαμε τα γεγονότα της ημέρας.

DSC05989

Μετά παίξαμε διαδραστικά κουίζ και παιχνίδια…

DSC05990   DSC05992

Χορέψαμε και τραγουδήσαμε τα τραγούδια του Πολυτεχνείου για την Ειρήνη, τη Φιλία, την Αγάπη…

DSC05993 DSC05994 

Συμπληρώσαμε έναν λαβύρινθο που έπρεπε να βοηθήσουμε τα παιδιά να πάνε στο άγαλμα του Πολυτεχνείου…

  DSC06000 DSC06001

Και τέλος φωτογραφηθήκαμε περήφανοι και χαμογελαστοί στην αυλή μας κρατώντας τα πλακάτ που είχαμε φτιάξει!

DSC06003 DSC06004

Το Ηalloween…στο νηπιαγωγείο μας!

DSC05844

Αφορμή για να ασχοληθούμε με το Halloween στάθηκε το μάθημα Αγγλικών, όπου τα παιδιά συζήτησαν με τον δάσκαλο για το γνωστό έθιμο που γιορτάζεται κυρίως στις αγγλοσαξονικές χώρες και τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές και στη χώρα μας.

Αρχικά, παρακολουθήσαμε παιδικά βίντεο όπου τα παιδιά ντυμένα κάτι «τρομακτικό», όπως μάγισσα, αράχνη, μαύρη γάτα κ.α., επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας πολλά γλυκά αφού πρώτα ρωτήσουν “trick or treat” , “φάρσα ή κέρασμα”. Η γιορτή αυτή μοιάζει με τις Απόκριες και αρέσει πολύ στα παιδιά. Μάθαμε ότι γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου και συζητήσαμε για τις τρομακτικές μεταμφιέσεις των παιδιών και τις περίφημες κολοκύθες. 

Παίξαμε παιχνίδια στον διαδραστικό μας πίνακα και ταιριάξαμε φιγούρες του Ηalloween όπως καπέλο μάγισσας, κολοκύθα, αράχνη κ.α με τις σκιές τους.

DSC05845     DSC05846

Φτιάξαμε ένα δικό μας παζλ με διάφορα καπέλα μαγισσών και το παίξαμε όλοι μαζί στην παρεούλα. Άρεσε τόσο στα παιδιά, που το παίζουν καθημερινά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων ανά ομάδες των 2 ή 3 παιδιών

DSC05847   DSC05848

Σχεδιάσαμε ιστούς αράχνης και χρωματίσαμε τα  σχήματα μέσα στις κολοκύθες σύμφωνα με τις οδηγίες!

DSC05849    DSC05850   DSC05851

Επίσης, παίξαμε ένα παιχνίδι δημιουργίας και φαντασίας! Ρίχναμε το ζάρι και ανάλογα αυτό που  μας τύχαινε, φτιάχναμε μια φανταστική ιστορία σχετική με  το Ηalloween. “Ποιος“; Η αράχνη, η κολοκύθα, η νυχτερίδα;… “Πού“; στο στοιχειωμένο σπίτι, στο δάσος, σε μια πόρτα;… “Τι κάνει“; …. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από το κλίμα του Ηalloween και έφτιαξαν αστείες αλλά και τρομακτικές ιστορίες!

DSC05865   DSC05867    DSC05866

DSC05855Οι κολοκύθες είναι το δημοφιλέστερο σύμβολο του Halloween. Βρήκαμε στο διαδίκτυο μια καλλιτέχνιδα από την Ιαπωνία, την Kusama Yayoi, η οποία δημιουργεί έργα τέχνης με θέμα τις κολοκύθες. Είδαμε τα έργα της στο διαδραστικό μας πίνακα και παρατηρήσαμε τα χρώματα και τα σχήματα που χρησιμοποιεί.  Αποφασίσαμε και εμείς να κάνουμε τους δικούς μας πίνακες και να ζωγραφίσουμε κολοκύθες σαν την Kusama.

 

Στην αρχή ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές το φόντο και στη συνέχεια την κολοκύθα. Με μπατονέτες και μαύρη τέμπερα κάναμε τελίτσες στην κολοκύθα και κολλήσαμε τον πίνακά μας σε μαύρο χαρτόνι. Οι κολοκύθες μας είναι μοναδικές και διακοσμούν την τάξη μας!

DSC05856     DSC05857   DSC05859   DSC05861  DSC05892

To θέμα του Ηalloween συνεχίστηκε στο σχολείο μας… Συμπληρώσαμε διάφορα προγραφικά φύλλα εργασίας., καθώς επίσης δημιουργήσαμε υπέροχες ελεύθερες ζωγραφιές!

DSC05868 DSC05869

Δεν θα μπορούσαμε να μην ολοκληρώσουμε το θέμα χωρίς μια δική μας “τρομακτική” μεταμφίεση! Διαλέξαμε μια μάσκα και ένα βραχιόλι που θέλουμε να φορέσουμε… Γάτα; Αράχνη; Κολοκύθα; Νυχτερίδα; Οι επιλογές ήταν πολλές και η απόφαση δική μας!

DSC05852 DSC05853

Τα κόψαμε, τα χρωματίσαμε και τα φορέσαμε στο τέλος της ημέρας! Οι γονείς μας δεν μας γνώρισαν, γέλασαν πολύ με τις σκανταλιάρικες μεταμφιέσεις μας και σίγουρα θα είχαν στο σπίτι ένα υπέροχο κέρασμα για εμάς!

DSC05862   DSC05863   DSC05864

Trick or treat? Happy Halloween!

Η 28η Οκτωβρίου μέσα από τα χρώματα του πολέμου

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου πλησιάζει και στο νηπιαγωγείο μας παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για να μάθουμε γι’αυτήν την σημαντική ημέρα.

Μιλήσαμε  για τα ιστορικά γεγονότα, είδαμε αληθινές φωτογραφίες  και ακούσαμε τραγούδια της εποχής. Το έπος του 40 με το θρυλικό “‘ΟΧΙ” , προκάλεσε συζητήσεις για τα άσχημα που προκαλεί ο πόλεμος και για τη σημαντικότητα της ειρήνης. Το θέμα του πολέμου είναι δυστυχώς επίκαιρο  και τα παιδιά μαθαίνουν καθημερινά νέα του πολέμου που έχει ξεσπάσει, ειδικά αυτά που κατάγονται από γειτονικές χώρες. Μάθαμε το ποίημα μας για τον πόλεμο που είναι “σκοτάδι” και προβληματιστήκαμε για το τι σημαίνει αυτή η φράση. Άραγε ποια είναι τα “χρώματα του πολέμου”; Πώς θα ζωγραφίζαμε τον πόλεμο; Τι χρώματα θα διαλέγαμε για την ζωγραφιά μας; Θα διαλέξουμε φωτεινά ή σκούρα χρώματα;  Τι συναισθήματα μας προκαλούν τα χρώματα αυτά;

Παρατηρώντας διάφορους πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων με θέμα τον πόλεμο, καταλήξαμε ότι τα χρώματα του πολέμου είναι τα σκοτεινά και μουντά χρώματα,όπως το μαύρο,το γκρι, το καφέ αλλά και το κόκκινο και το πορτοκαλί που θυμίζουν φωτιά. Στην συνέχεια,  αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα που λέμε “ΟΧΙ” στον πόλεμο! Σχηματίσαμε στη μέση της αφίσας με χαρτοταινία τη λέξη “ΟΧΙ” και με τα πινέλα μας χρωματίσαμε το φόντο με τα χρώματα του πολέμου.

DSC05824  DSC05829  DSC05831  DSC05833

Αφού στέγνωσε η ομαδική μας εργασία, την επόμενη μέρα σκεφτήκαμε τον τίτλο της :  “Με τα χρώματα του πολέμου λέμε ΟΧΙ” και τον χρωματίσαμε. Γύρω γύρω κολλήσαμε φωτογραφίες από στιγμές πολέμου της σύγχρονης εποχής και κολλήσαμε την αφίσα στο παράθυρό μας, για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα:

Εμείς τα παιδιά του νηπιαγωγείου λέμε ΟΧΙ σε κάθε πόλεμο! Θέλουμε ειρήνη!

DSC05835  DSC05838

Μέσα στους πίνακες ζωγραφικής που είδαμε, ξεχωρίσαμε  τον πίνακα του Αλέκου Φασιανού “Ο σημαιοφόρος” και συζητήσαμε γι’ αυτόν. Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για την φιγούρα του ανθρώπου του πίνακα, τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος, το φόντο καθώς και την ελληνική σημαία που κρατά. Έπειτα χρωματίσαμε τους δικούς μας πίνακες του Φασιανού με ξυλομπογιές και φτιάξαμε καδράκια που θα τα πάρουμε στο σπίτι μας. Στολίσαμε με μπλε δαχτυλομπογιά και βάλαμε κορδονάκι!

DSC05827   DSC05828  

DSC05836    DSC05837

Την ημέρα της γιορτής, θυμηθήκαμε τα ιστορικά γεγονότα της εθνικής επετείου , παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στον διαδραστικό μας πίνακα, ακούσαμε τραγούδια και τον ελληνικό εθνικό ύμνο.

Στο τέλος φωτογραφηθήκαμε στην αυλή, κρατώντας τα καδράκια που είχαμε ετοιμάσει.

  DSC05841   DSC05839

Και  του χρόνου! Χρόνια πολλά Ελλάδα! Ζήτω η Ειρήνη!

Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας στο νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας, αρχίσαμε με το 1ο Εργαστήριο στον τομέα  “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” με τίτλο:                       “Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας στο νηπιαγωγείο”

1. “Ας γνωριστούμε μεταξύ μας”

DSC05680Πρώτες μέρες στο σχολείο, μέρες γνωριμίας με τους φίλους, τις δασκάλες, το σχολείο…μέρες προσαρμογής! Μια από τις καλύτερες αφορμές για “σπάσιμο του πάγου” και έναρξη συζήτησης είναι τα βιβλία. Επιλέξαμε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας δύο βιβλία αναφορικά με την πρώτη μέρα στο σχολείο και συζητήσαμε σχετικά. Κατανοήσαμε ότι όλα τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο και εκεί μαθαίνουν πολλά πράγματα. Μάθαμε ότι  όλα τα σχολεία μοιάζουν μεταξύ τους και  υπάρχουν  ώρες  παιχνιδιού, μαθήματος αλλά και ώρα φαγητού καθώς επίσης υπάρχουν κανόνες και υποχρεώσεις που πρέπει να σέβονται και να ακολουθούν όλοι.

Φίλοι παλιοί, μα και φίλοι καινούριοι φέτος στην τάξη μας…ώρα για γνωριμία! Ας πούμε τα ονόματά μας τραγουδιστά…με ένα ξυλόφωνο! Είπαμε όλοι τα ονόματα μας ρυθμικά, χτυπήσαμε παλαμάκια και η γνωριμία άρχισε!

  DSC05673   DSC05674

20230922 095131Συνεχίσαμε με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας μέσα στην τάξη μας. Διασκεδάσαμε με το παιχνίδι που έπρεπε ανά δύο παιδιά να ισορροπήσουμε ένα μπαλάκι πάνω σε μια εφημερίδα, αλλά και με το παιχνίδι “τα νησιά και η λάβα”, όπου έπρεπε να πατάμε μόνο πάνω στις εφημερίδες για να μην καούμε και να φροντίσουμε ώστε όλοι οι φίλοι μας να σωθούν, κάνοντας χώρο για να πατήσουν πάνω στις εφημερίδες.

 20230922 095310     20230922 100316

Ακολούθησε το παιχνίδι γνωριμίας με τις πατούσες και τα χρώματα και γελάσαμε πολύ. Ο ένας φίλος έριχνε το ζάρι των χρωμάτων και ο άλλος φίλος έπρεπε να πατάει μόνο πάνω στις πατούσες με το αντίστοιχο χρώμα.

DSC05686  DSC05688   DSC05689

Συνεχίσαμε τα παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας στην αυλή μας. Μας άρεσε το παιχνίδι “κάνε ό,τι δείχνει το ζάρι” ! Ρίχναμε το ζάρι που έδειχνε διάφορες κινήσεις και ανάλογα με το σκίτσο που μας τύχαινε , έπρεπε να κάνουμε την αντίστοιχη κίνηση κι εμείς! Στο τέλος κερδίσαμε ένα δυνατό χειροκρότημα από όλους τους φίλους μας!

20230920 105610  20230920 105809 20230920 105710

Τα παιχνίδια στην αυλή ήταν πολλά και διασκεδαστικά. Συνεργαστήκαμε ανά δύο παιδιά σε ένα στεφάνι και προσπαθήσαμε να βάλουμε τα μπαλάκια στο κουβαδάκι. Έπρεπε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας ώστε να συντονίσουμε τις κινήσεις μας για να κερδίσουμε!

DSC05675 DSC05676

Παίξαμε κουτσό με τις χρωματιστές πατούσες στα στεφάνια, αλλά και ένα ιδιαίτερα διασκεδαστικό παιχνίδι συνεργασίας όπου καθίσαμε ο ένας πίσω από τον άλλον και έπρεπε να φτάσει η μπάλα από τον πρώτο στον τελευταίο χωρίς να μας πέσει κάτω.

Τα παιχνίδια μας έκαναν να γελάσουμε, να διασκεδάσουμε, να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας και να “δέσουμε” σαν ομάδα!

 DSC05690 DSC05691   DSC05692   DSC05693

Για να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας, μια ιδέα είναι να φτιάξει ο καθένας  τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα! Αρχικά, αποτυπώσαμε με τέμπερα τις παλάμες μας και όταν θα στέγνωναν  θα τις κόβαμε…

DSC05681        DSC05682   DSC05683

Συνεχίζοντας την ταυτότητά μας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ατομικά σουπλά για να παίζουμε πλαστελίνη και να ζωγραφίζουμε με πινέλα χωρίς να λερώνουμε τα τραπέζια μας. Κολλήσαμε τη φωτογραφία μας στη μέση μαζί με το όνομά μας και στολίσαμε γύρω με τελίτσες από τα αγαπημένα μας χρώματα. Στη συνέχεια κολλήσαμε τις παλάμες μας που είχαμε κόψαμε και κολλήσαμε την εργασία μας σε ένα μεγάλο χαρτί που το διακοσμήσαμε γύρω γύρω με διάφορες γραμμές όπως  κάθετες, οριζόντιες, καμπύλες κ.α. Τέλος, πλαστικοποιήσαμε τις εργασίες μας και έτοιμα τα σουπλά μας! Διαφορετικά και μοναδικά όπως εμείς!

DSC05718  DSC05906    DSC05907 DSC05730    DSC05941    DSC06038

Τέλος, συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε μια κοινή ζωγραφιά με έναν φίλο μας… γιατί “Ζωγραφίζουν πιο ωραία, δύο φίλοι παρέα” !

DSC05684    DSC05720        

2. “Γνωριμία με την τάξη μας που μας φέρνει….χαμόγελα

Αφού γνωριστήκαμε μεταξύ μας και γίναμε φίλοι, σειρά είχε η γνωριμία με την τάξη μας… Ξεφυλλίσαμε έναν διαφημιστικό κατάλογο με σχολικά είδη και είδαμε διάφορες εικόνες με αντικείμενα που, όπως παρατηρήσαμε, κάποια έχει κι η δική μας τάξη και κάποια όχι. Κόψαμε τις εικόνες που διαλέξαμε και τις κολλήσαμε στο αντίστοιχο χαρτόνι: “Στο σχολείο μας έχουμε”, “Στο σχολείο μας δεν έχουμε”. Έτσι,  δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία που κρεμάσαμε στην τάξη μας.

DSC05677     DSC05678  DSC05679

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα της τάξης μας, ενώνοντας τα αντικείμενα που έχουμε εμείς στην τάξη μας με το σχολείο που βρίσκονταν στον κέντρο

 DSC05713       DSC05714

Συμπληρώσαμε κι ένα φύλλο εργασίας με το ποια αντικείμενα και υλικά έχουμε στο νηπιαγωγείο μας

DSC05694    DSC05695

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο” με τον ήρωα Egg και την παρέα του και αναγνωρίσαμε ομοιότητες και διαφορές του σχολείου του Egg με το δικό μας.

DSC05717

Καταλήξαμε ότι στο σχολείο μας ερχόμαστε πάντα με χαμόγελο και καταγράψαμε τους λόγους που μας κάνει χαρούμενους το σχολείο!

DSC05728   DSC05729

DSC05732Τα παιδιά είπαν πολλές ιδέες γιατί είμαστε χαρούμενοι στο σχολείο: είμαστε χαρούμενοι όταν παίζουμε με τους φίλους μας, όταν διαβάζουμε βιβλία, όταν κάνουμε κατασκευές , όταν βγαίνουμε διάλειμμα κ.α. Γράψαμε τις προτάσεις των παιδιών σε ένα μεγάλο χαρτί και εκείνα τα ζωγράφισαν.

 

 

Στο τέλος τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνια φτιάχνοντας την αφίσα “Στο σχολείο μας είμαστε χαρούμενοι όταν….” , γιορτάζοντας έτσι και την παγκόσμια ημέρα του χαμόγελου που είναι στις 6 Οκτωβρίου!

    DSC05739    DSC05740

Οι δημιουργίες μας συνεχίστηκαν με μια ατομική κατασκευή. Φτιάξαμε χαμογελαστές φατσούλες!  Κολλήσαμε ματάκια, χαμόγελο, μαλλάκια και τα κολλήσαμε σε ξυλάκια από γλωσσοπίεστρο.  Τα χαμογελαστά κουκλάκια μας ήταν έτοιμα και παίζαμε αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο στο ελεύθερο παιχνίδι μας!

DSC05733    DSC05736    DSC05737

3. “Φτιάχνουμε αφίσες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας στο νηπιαγωγείο”

DSC05790Διαβάσαμε τα βιβλία “Μαθαίνω τους τρόπους μου” και “Μαθαίνω να σέβομαι” και συζητήσαμε ότι παντού υπάρχουν κανόνες και αποδεκτοί τρόποι συμπεριφοράς που πρέπει να σεβόμαστε και να τους ακολουθούμε και ότι όλοι  οι άνθρωποι έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις…όπως και στο σχολείο μας.

Οπότε συζητήσαμε για τις υποχρεώσεις μας και τους κανόνες της τάξης και αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα “συμβόλαιο” και να το υπογράψουμε όλοι, για να δεσμευτούμε ότι θα το τηρούμε όλη τη χρονιά!

Τα παιδιά βγάλανε κανόνες όπως “Δεν τσιρίζω μέσα στην τάξη”, “Δεν χτυπάω τους φίλους μου”, “Σηκώνω το χέρι μου για να μιλήσω”, “Μαζεύω τα παιχνίδια μου” κ.α. και τους ζωγράφισαν. Μετά βρήκαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο που να απεικονίζουν τους κανόνες μας και τους κολλήσαμε μαζί με τις ζωγραφιές των παιδιών στο συμβόλαιό μας.

DSC05734   DSC05752   DSC05783   DSC05784

Στο τέλος γράψαμε τα ονόματά μας, κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας και υπογράψουμε το συμβόλαιό μας. Το κολλήσαμε στην πόρτα μας για να θυμόμαστε τις υποχρεώσεις μας και τους κανόνες του σχολείου!

DSC05785      DSC05788

Μάλιστα, από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις μας είναι η καθαριότητα, τόσο της τάξης μας όσο και η προσωπική μας υγιεινή! Σε αυτό βοηθάνε καθημερινά οι Βοηθοί της Τάξης, οι οποίοι κάθε μέρα είναι διαφορετικοί, ώστε κάθε εβδομάδα όλα τα παιδιά να έχουν αναλάβει τον ρόλο αυτό. Οι Βοηθοί της Τάξης έχουν την υποχρέωση να καθαρίζουν τα τραπέζια, να βοηθάνε τους φίλους τους κατά το πλύσιμο των χεριών πριν την ώρα του φαγητού, δίνοντάς τους χαρτί και σαπούνι, να μοιράζουν το φαγητό της σίτισης, αλλά έχουν και το δικαίωμα να διαλέγουν πρώτοι παιχνίδι την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού ως επιβράβευση! Μπράβο παιδιά!

DSC06057    DSC06058   DSC06059   DSC06060   DSC06061   DSC06062   DSC06064

Εκτός από τις υποχρεώσεις όμως, στο σχολείο έχουμε και δικαιώματα! Συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει η λέξη δικαίωμα και αν και δύσκολη η κατανόησή της, κατάλαβαν το νόημά της και είπαν μόνα τους τι δικαιώματα έχουμε στην τάξη μας!

DSC05794Καταγράψαμε στον πίνακα αυτά που μας είπαν τα παιδιά, όπως “έχω δικαίωμα να διαβάζω το βιβλίο που θέλω”, “έχω δικαίωμα να παίζω με όποιον φίλο μου επιλέγω”,”έχω δικαίωμα να διαλέγω τι παιχνίδι θα παίξω”, “έχω δικαίωμα να μιλάω και να λέω την γνώμη μου” κ.α. Έπειτα ζωγράφισαν τον εαυτό τους και γράψαμε σε φούσκες τα δικαιώματα της τάξης μας. Φτιάξαμε μια μεγάλη αφίσα που στο κέντρο είχε το λογότυπο του νηπιαγωγείου μας, γύρω γύρω τις φιγούρες μας και τις φούσκες που έγραφαν τα δικαιώματά μας.

  DSC05795   DSC05796

Φτιάξαμε και τη λεζάντα “Στο σχολείο έχω δικαίωμα να…” και κολλήσαμε την αφίσα μας στην πόρτα, κάτω από αυτή με τις υποχρεώσεις μας. Τώρα ολοκληρώθηκε το συμβόλαιο της τάξης μας! Καθημερινά το βλέπουμε και θυμόμαστε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις στα οποία έχουμε όλοι συμφωνήσει!

DSC05800 DSC05806 DSC05819

4. “Έχουμε δικαίωμα να αποφασίζουμε και να στήνουμε τη δική μας γωνιά στο νηπιαγωγείο μας”

Μέσα σε όλα τα δικαιώματά μας, σκεφτήκαμε πως έχουμε δικαίωμα να φτιάξουμε μια καινούρια γωνιά στην τάξη μας.  Αφού ψηφίσαμε, επιλέξαμε να στήσουμε την “Γωνιά της κουζίνας” και συζητήσαμε τι θέλουμε να περιλαμβάνει. Αρχικά τα παιδιά ζωγράφισαν τις ιδέες τους και τις συζητήσαμε στην παρεούλα.  Τι θέλουμε να έχει η γωνιά της κουζίνας μας; Φούρνο, νεροχύτη, πλυντήριο, κουζινικά, πιάτα, κατσαρόλες, ψυγείο, τρόφιμα κ.α. ήταν κάποιες από τις ιδέες των παιδιών.

DSC05943    DSC05945 DSC05946 DSC05948

Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών σε ένα ψηφιακό ιστόγραμμα στον διαδραστικό μας πίνακα και βάλαμε σχετικές εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο, αλλά και σε περιοδικά που είχαμε πριν ξεφυλλίσει, κόψει και ψηφιοποιήσει τις εικόνες που είχαμε επιλέξει.

DSC05953  DSC05961 DSC05964 DSC05960

Οργανώσαμε όλοι μαζί την γωνιά της κουζίνας , επιλέξαμε τα παιχνίδια που θα έχουμε και αποφασίσαμε τις θέσεις τους στην κουζίνα μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την καινούρια γωνιά , ένιωσαν υπεύθυνα και συμμετείχαν ενεργά στην οργάνωσή της. Επειδή, όπως ήταν φυσικό , όλοι ήθελαν να παίξουν εκεί, ορίσαμε τον αριθμό των 3 παιδιών κάθε φορά με προτεραιότητα στους καθημερινούς βοηθούς της τάξης.

DSC05949 DSC05950

Τα παιδιά ζήτησαν να βάλουμε και ένα μωρό με την κούνια του στην γωνιά της κουζίνας για να του μαγειρεύουμε και να το φροντίζουμε! Μας άρεσε πολύ η καινούρια γωνιά της τάξης και την προσέχουμε πολύ. Έχουμε όλοι δικαίωμα να  παίξουμε σε αυτή, σεβόμαστε τον αριθμό των παιδιών που μπορούν να παίξουν εκεί και έχουμε την υποχρέωση να περιμένουμε τη σειρά μας για να παίξουμε με τους φίλους μας!

DSC05966

5. “Πώς βιώνουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας στο νηπιαγωγείο; Ας φωτογραφηθούμε!”

DSC06012 Σήμερα είχαμε μια απρόσμενη επίσκεψη στην τάξη μας…την κ. Βα Κουκουβά! Η κ. Κουκουβάγια μας επισκέφτηκε κρατώντας την πράσινη βαλίτσα της και μας συστήθηκε! Μας είπε πως κάθε μέρα πηγαίνει και σε άλλο νηπιαγωγείο και βλέπει πώς περνάνε τα παιδιά στην τάξη. Τα παιδιά, αφού της συστήθηκαν, τη ρώτησαν τι είχε η τσάντα της κι η κ. Κουκουβά την άνοιξε και μας έδειξε τις κάρτες της. Ζήτησε από τα παιδιά να διαλέξουν όποια θέλουν και να περιγράψουν τι βλέπουν. Αρχικά τα παιδιά επικεντρώθηκαν στις δυο κάρτες, την πράσινη και την κόκκινη,  που απεικόνιζαν κάποια παιδιά στο σχολείο που ήταν χαρούμενα και κάποια που ήταν λυπημένα, αντίστοιχα. Η κ. Κουκουβά τα ρώτησε να μαντέψουν τι είχε συμβεί και τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους: “είναι χαρούμενα γιατί παίζουν ωραία”, “είναι όλοι φίλοι”, ενώ τα άλλα είναι λυπημένα  “γιατί τσακώνονται”, “ο ένας χαλάει το παιχνίδι του άλλου”

DSC06013 DSC06014 DSC06015

Τα παιδιά συνέδεσαν αμέσως τα γεγονότα αυτά με το “Συμβόλαιο” της τάξης μας και εξήγησαν στην κ. Κουκουβά πως εμείς έχουμε κανόνες! Μάλιστα την πήραν μαζί τους και της διάβασαν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα μας στην τάξη που έχουμε γράψει και υπογράψει όλοι μας!

DSC06016 DSC06018 DSC06019

DSC06020 Η κ. Κουκουβά εντυπωσιάστηκε και τους ρώτησε αν πράγματι τηρούν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους στην τάξη.

20231127 091506

Τα παιδιά τη διαβεβαίωσαν πως  είναι συνεπείς σε όσα έχουν δεσμευτεί. Μάλιστα, επειδή βιαζόταν να φύγει για να πάει και σε άλλα νηπιαγωγεία, η κ. Κουκουβάγια είχε μια έκπληξη-πρόκληση για τα παιδιά. Τους έδειξε την τελευταία καρτέλα που είχε στην τσάντα της που απεικόνιζε μια φωτογραφική κάμερα. Τους ζήτησε, λοιπόν, να φωτογραφίσουν σκηνές από την καθημερινότητά τους που τηρούν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους και να της στείλουν τις φωτογραφίες με ένα γράμμα. Αμέσως τα παιδιά πήραν την κάμερα και άρχισαν τη φωτογράφηση: έχουμε την υποχρέωση να μην πετάμε κάτω σκουπίδια, έχουμε το δικαίωμα να διαλέγουμε σε ποια θέση θα κάτσουμε κατά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων κ.α.

DSC06023 DSC06024 DSC06025  DSC06027 DSC06029

Μάλιστα η κ. Κουκουβάγια επέστρεψε στο νηπιαγωγείο μας και μας βοήθησε να γράψουμε μαζί το γράμμα, το οποίο θα απευθύνονταν στα παιδιά των υπολοίπων νηπιαγωγείων που θα επισκέπτονταν η κ. Κουκουβά ώστε να τους ενημερώσει για το πώς εμείς στο 35ο Νηπιαγωγείο βιώνουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας στην τάξη! Έτσι, γράψαμε το γράμμα προς τα παιδιά, κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας και τους ευχηθήκαμε να περνάνε κι αυτοί υπέροχα στην τάξη τους, όπως εμείς!

DSC06250 DSC06249 DSC06251

Η κ. Κουκουβάγια μας ευχαρίστησε, πήρε το γράμμα και μας υποσχέθηκε ότι θα τα πάει στα άλλα νηπιαγωγεία που θα επισκεφτεί!

DSC06254  DSC06253

Τέλος, ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν ποιες από τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους στην τάξη θεωρούν τα σημαντικότερα και να τα καταγράψουν. Αφού  συγκεντρώσαμε τις καταγραφές τους, τις συζητήσαμε στην ολομέλεια και συνειδητοποιήσαμε για μια ακόμη φορά πόσο χαρούμενοι είμαστε στην τάξη, ακριβώς γιατί τηρούμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας καθημερινά!

DSC06030  DSC06031

Kαλή μας αρχή και φέτος!

Με πολλή όρεξη, ενθουσιασμό και με γεμάτες μπαταρίες, ξεκινάμε την νέα χρονιά!

Τα δωράκια καλωσορίσματος, που φέτος είναι κουκουβάγιες γεμάτες εκπλήξεις,  περιμένουν τους νέους αλλά και τους παλιούς μας μαθητές για να τα πάρουν σπίτι και να κάνουν την πρώτη τους ζωγραφιά για το νηπιαγωγείο! Ανυπομονούμε για την μέρα του Αγιασμού, να σας γνωρίσουμε όλους!

20230908 111222  20230908 141033

Καλή αρχή και καλή σχολική χρονιά να έχουμε!!!

Και με εκείνα και με αυτά, πέρασε και η φετινή χρονιά !

Μπορεί φέτος να άργησε λιγάκι το καλοκαιράκι αλλά μας βρήκε ετοιμοπόλεμους και με τρομερή διάθεση! Η πολυπόθητη στιγμή της τελικής μας γιορτής πλησιάζει και προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς. Αρχικά, στολίσαμε την τάξη και τα παράθυρα μας με καλοκαιρινές δημιουργίες, όπως μια άκρως θαλασσινή κουρτίνα με πολλά πολλά ψαράκια. Ετοιμάσαμε παιχνιδιάρικες καρτούλες που περιέχουν τα ποιήματά μας και στολίσαμε με δημιουργίες μας τις σακούλες που θα περιέχουν τους φακέλους μας στο τέλος της χρονιάς.

DSC05608  DSC05527  DSC05649 1

Από την θάλασσα εμπνευστήκαμε και φτιάξαμε και τις προσκλήσεις για την γιορτή μας. Χρωματίσαμε πιατάκια σε μπλε και γαλάζιους τόνους και μάθαμε να φτιάχνουμε τα δικά μας καραβάκια με την τεχνική του οριγκάμι. Έτοιμη η πρόσκληση για τους γονείς μας! Πώς σας φαίνεται; Πιστεύουμε ότι θα κοσμεί για πολύ καιρό τα δωμάτιά μας.

DSC05576  DSC05573  DSC05603  DSC05604

Ετοιμάσαμε με μεγάλη προσοχή ένα υπέροχο βάθρο όπου σκεφτήκαμε να ανεβαίνει στο τέλος της γιορτής μας ο καθένας “πρωταθλητής”, γιατί πρωταθλητές ήμασταν όλοι φέτος στη μάθηση και την δημιουργία!

DSC05627  20230613 173530 1

Τελευταία μέρα, κάναμε μια ανασκόπηση όλης της χρονιάς, βλέποντας τις φωτογραφίες στο blog μας από όλες τις φετινές δραστηριότητες… θυμηθήκαμε, ενθουσιαστήκαμε, σχολιάσαμε, συγκινηθήκαμε.. Στο τέλος, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας, όπου αποτυπώσαμε δυο από τις πιο αγαπημένες μας αναμνήσεις της χρονιάς που δεν πρόκειται να ξεχάσουμε ποτέ. Αυτές οι υπέροχες στιγμές θα μας συντροφεύουν και στη μετέπειτα πορεία μας στο δημοτικό!

DSC05662

Ώσπου η μεγάλη μέρα έφτασε! Η ώρα της γιορτής μας που τόσο πολύ περιμέναμε!

Ο εξωτερικός χώρος στολίστηκε και στον εσωτερικό οργανώθηκε έκθεση με τις ομαδικές μας κατασκευές, Αφού μαζευτήκαμε όλοι και οι γονείς μας πήραν θέση για να μας καμαρώσουν, ξεκινήσαμε με τα ποιήματα και τα τραγούδια μας. Το απολαύσαμε πάρα πολύ, ιδίως τα τραγούδια και τον χορό-έκπληξη!

20230614 173511 1  VideoCapture 20230621 101942  Screenshot 20230621 101312 Gallery 

Στο δεύτερο μέρος της γιορτής μας ακολούθησε…survivor, δηλαδή ένα πρόγραμμα οργανωμένων αθλοπαιδιών! Ως αληθινοί μαχητές, κάναμε προθέρμανση, τσουβαλοδρομίες και για το τέλος μια “δύσκολη” διαδρομή με εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν  και στόχους να επιτευχθούν!

IMG 1770236b6e052056ef9fe554ca0531f4 V  IMG 20230614 181943  IMG 20230614 182511  

Όλοι βραβευτήκαμε με μετάλλιο και έπαινο και φωτογραφηθήκαμε από τους γονείς μας!

IMG 368aa80328d2e6a54125f1464248f31d V  

Η τελευταία φωτογράφηση ήταν ομαδική! Στην καλύτερη ομάδα αξίζουν τα καλύτερα!

IMG 25d0739ee0ae7652b9f69c30d1e60190 V  IMG 20230616 WA0020

Γέλια, τραγούδια και χαρές,

Είχαμε για παρέα

Ζήσαμε όμορφες στιγμές,

Περάσαμε πολύ ωραία!

 

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Καλή πορεία στο δημοτικό για τα νηπιάκια μας!

Καλλιεργώντας δεξιότητες προγραμματισμού στο νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας, συνεχίσαμε με το τέταρτο εργαστήριο στον τομέα “Δημιουργώ και καινοτομώ”  με τίτλο “STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική “

  1. Προετοιμασία για την εισαγωγή του Βο του Ρομπότ στην τάξη

DSC04842

Είναι ενδιαφέρον να παρουσιάζονται διάφορες δραστηριότητες προετοιμασίας στους μαθητές πριν από την εισαγωγή προγραμματιστικών παιχνιδιών. Στην τάξη μας φτιάξαμε πλέγμα με χαρτοταινία που δημιουργούσε μονοπάτια που οδηγούσαν στην πόρτα μας, σε διάφορες γωνιές και στην παρεούλα.

 

Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα παίζαμε ένα παιχνίδι όπου θα γινόμασταν ρομπότ. Θα μας δινόταν μια βασική οδηγία πχ. “πήγαινε στην γωνιά του αρχιτέκτονα” και θα έπρεπε να μετρήσουμε τις κινήσεις μας και τα βήματα μας. Έτσι, εξοικειώθηκαν με τα βασικά σημεία προσανατολισμού, αριστερά και δεξιά, μπροστά, πίσω.

DSC04846  DSC04847    DSC04850  DSC04852  DSC04854

Συνεχίσαμε με το παιχνίδι “Ρομπότ-Προγραμματιστής’ . Ένα παιδί έκανε το ρομπότ και ένα άλλο ήταν ο προγραμματιστής που του έλεγε πώς να πάει σε συγκεκριμένο σημείο. Αυτή η δραστηριότητα στοχεύει στο να μυήσει στα παιδιά την έννοια του προγραμματισμού και τη σημασία κάθε δράσης που γίνεται. Το παιδί που παίζει το ρόλο του προγραμματιστή πρέπει να δίνει σαφείς οδηγίες και το παιδί που παίζει το ρομπότ πρέπει να ακούει καλά για να εκτελέσει σωστά τη δεδομένη εντολή.

DSC04861  DSC04864  DSC04865  DSC04867

Διασκεδάσαμε πολύ με αυτά τα παιχνίδια και αφήσαμε το επιδαπέδιο πλέγμα στην τάξη μας για μέρες, μια που τα παιδιά, έπαιζαν τα παιχνίδια προγραμματισμού ακόμα και στην ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού!

2. Γνωριμία με τον Βο το Ρομπότ και εισαγωγή στις έννοιες του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης

DSC05476DSC05470

Ο Βο είναι ένα ελκυστικό  προγραμματιζόμενο ρομπότ που μας επιτρέπει να ανακαλύψουμε τον κόσμο της ρομποτικής και να μάθουμε τη γλώσσα ενός ρομπότ με έναν παιγνιώδη τρόπο. Λειτουργεί με τηλεχειριστήριο που περιλαμβάνει τις βασικές κινήσεις, μπροστά, πίσω , στροφή δεξιά, στροφή αριστερά, εκτέλεση εντολών (GO) και ακύρωση της εκτέλεσης εντολών. (Χ).

Τα παιδιά χάρηκαν με τον καινούριο μας φίλο τον Βο και θέλησαν αμέσως να παίξουν μαζί του.Το παιχνίδι ήταν να οδηγήσουν τον Βο να φτάσει στο αυτοκινητάκι του. Μάντευαν τα βήματα και τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει και τις προγραμμάτιζαν στο τηλεχειριστήριο. Εξοικειώθηκαν πολύ γρήγορα με το τηλεχειριστήριο και τις εντολές που έδιναν. Μάλιστα όταν έφτανε στον προορισμό του ο Βο, τον χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό!

    DSC05474 DSC05480

Η κωδικοποίηση για παιδιά νηπιαγωγείου είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο απλή από όσο νομίζουμε. Όπως αποδεικνύεται, όλοι χρησιμοποιούμε, ασυναίσθητα, έννοιες κωδικοποίησης και σχεδόν οτιδήποτε κάνουμε στην καθημερινή μας ζωή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα όταν εξηγούμε τις έννοιες του προγραμματισμού υπολογιστών στα παιδιά. Με αφορμή το αγαπημένο μας τραγούδι με ηρωίδα την Wednesday , τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κώδικα, αφού έβγαλαν μόνα τους χορευτικές κινήσεις, δημιουργώντας μια όμορφη χορογραφία!

DSC04532 DSC04533

3. Σχεδιασμός αλγόριθμου με εντολές στον Βο

Μια εξαιρετική εισαγωγή στην κωδικοποίηση για τα παιδιά είναι να μάθουν την έννοια της ακολουθίας, η οποία αποτελεί και βασική δεξιότητα. Χρησιμοποιήθηκαν οι κάρτες που δείχνουν τις κινήσεις μπροστά, πίσω , δεξιά και αριστερά. Αρχικά, δόθηκε στα παιδιά η εντολή να βοηθήσουν τον Bo το Ρομπότ να φτάσει στον προορισμό του , που ήταν μια κάρτα με τον Σταγονούλη. Οι μέρες ήταν πολύ βροχερές και ο καιρός μονοπωλούσε στις συζητήσεις των μικρών μαθητών, επειδή μέναμε πολλές ώρες στην τάξη μας, Έτσι, ένα παιδί σκέφτηκε να οδηγήσουμε τον Βο να πάει να βρει στον Σταγονούλη , για να του μεταφέρει το μήνυμα να σταματήσει να βρέχει επιτέλους!

Το παιχνίδι ξεκίνησε…Πού βρίσκεται ο Σταγονούλης; Τρία βήματα μπροστά, μια στροφή αριστερά και άλλο ένα μπροστά και φτάσαμε! Τα παιδιά σχεδίασαν τον αλγόριθμο, συζητώντας και βάζοντας στη σειρά τις κάρτες ακολουθίας. Έπειτα έδιναν τις εντολές στο τηλεχειριστήριο του Bo και πατούσαν το πλήκτρο ‘GO’ και ο Βο έφτανε στον Σταγονούλη!

   DSC05531

 

Συνεχίσαμε βάζοντας δρόμους και εμπόδια με πλαστικές ράβδους από το παιδαγωγικό υλικό της τάξης μας.

 

DSC05532 DSC05533   DSC05522

Κάθε παιδί σκεφτόταν προσεκτικά, έβαζε τις κάρτες στη σειρά για να οδηγήσει τον Βο το Ρομπότ στον προορισμό του! Στα παιδιά άρεσε πολύ το παιχνίδι με τις κάρτες και ανυπομονούσαν να έρθει η σειρά τους για να παίξουν με τον Βο το Ρομπότ! Τα κατάφεραν εξαίσια! Εξασκήθηκαν στον σχεδιασμό απλών αλγορίθμων σε πίστα με εμπόδια και εξοικειώθηκαν με βασικές εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού.

DSC05517 DSC05519  DSC05523 DSC05525

4. Κάνουμε εξάσκηση με τον προσομοιωτή του Beebot

Συνεχίσαμε με το παιχνίδι “Γνωρίζω τη γειτονιά” διαδικτυακά , με τον προσομοιωτή του Beebot, ο οποίος μοιάζει με το δικό μας Ρομπότ, τον Βο, στον διαδραστικό μας πίνακα. Χρησιμοποιήσαμε το διαδικτυακό  χαλάκι του Beebot , όπου απεικονίζονται διάφορα κτίρια της γειτονιάς, όπως το σχολείο, το πάρκο, η παιδική χαρά, το ταχυδρομείο, η τράπεζα, το εστιατόριο κ.α.

  DSC05669    DSC05672   DSC05667

Η μέλισσα Beebot ήταν σε ένα καθορισμένο σημείο και οι εκπαιδευτικοί έδιναν μια οδηγία στους μαθητές να οδηγήσουν την Βeebot σε ένα κτίριο διαφορετικό κάθε φορά. Οι μαθητές επέλεγαν τη σωστή διαδρομή στο διαδικτυακό τηλεχειριστήριο και πατώντας το  “GO” οδηγούσαν την Beebot στον προορισμό της.

DSC05664  DSC05665   DSC05666    DSC05668   

Κάθε φορά που τα κατάφερναν, συνοδευόταν από δυνατό χειροκρότημα! Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες και τις δεξιότητες της χαρτογράφησης διαφορετικών χώρων. Εξοικειώθηκαν με τον διαδικτυακό προγραμματισμό του ρομπότ και αντιλήφθηκαν ότι έλεγχαν οι ίδιοι το ρομπότ μέσα από τις ενέργειες που εισήγαγαν σε αυτό, εξασκώντας την αλγοριθμική τους σκέψη.

DSC05670  DSC05671

5.  Γνωρίζω την γειτονιά μου με την βοήθεια του Βο.

Το τελευταίο εργαστήρι ήταν αφιερωμένο στο  τρισδιάστατο επιδαπέδιο παιχνίδι της μακέτας της γειτονιάς μας που είχαμε κατασκευάσει στα πλαίσια του δεύτερου εργαστηρίου.

DSC05570

Κάθε φορά ρίχναμε το ζάρι και ανάλογα ποιο κτίριο μας έδειχνε, οδηγούσαμε τον Bo το Ρομπότ στο αντίστοιχο κτίριο, χρησιμοποιώντας το τηλεχειριστήριο και τις κάρτες και φτιάχνοντας τον αντίστοιχο αλγόριθμο.

DSC05557   DSC05562   DSC05563

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το παιχνίδι, ήθελαν όλα να συμμετέχουν και παρακολουθούσαν τον Bo στις διαδρομές του. Κάθε φορά που οι εντολές ήταν πιο σύνθετες βοηθούσαν ο ένας τον άλλον και τελικά τα κατάφεραν περίφημα! Το παιχνίδι αξιοποιήθηκε αρχικά στην παρεούλα ως ομαδικό παιχνίδι και στη συνέχεια το ζητούσαν να το παίξουν και στις ελεύθερες δραστηριότητες τους.  Ήρθαν σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης μέσα από το παιχνίδι και εξοικειώθηκαν με τις αρχικές έννοιες της κωδικοποίησης,

DSC05553 DSC05554 DSC05556 DSC05560

Αξιολόγηση Εργαστηρίου Δεξιοτήτων- Επέκταση 

Στο τέλος, σαν μια μικρή ανακεφαλαίωση , αξιολογήσαμε όσα κάναμε και μάθαμε. Μέσα από το παιχνίδι , τα παιδιά μάθανε προπαρασκευαστικές δραστηριότητες εξοικείωσης  με τη ρομποτική και  ανέπτυξαν τις αρχικές τους αντιλήψεις για τα ρομπότ. Αυτό το βήμα είναι σημαντικό ώστε το παιδί να μπορεί να βιώσει τη ρομποτική με ουσιαστικό τρόπο, προάγοντας παράλληλα την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Τα παιδιά καθημερινά μας ζητούσαν να παίξουν με τον Βο τον Ρομπότ ακόμα και στις καθημερινές τους ελεύθερες δραστηριότητες.

DSC05526

Τέλος, το παιχνίδι προσανατολισμού, “προγραμματιστής-ρομπότ” , συνεχίστηκε και στο μάθημα των Αγγλικών, μαθαίνοντας τις αντίστοιχες λέξεις -εντολές του ρομπότ και στα αγγλικά.

DSC04292  DSC04291

Καταφέραμε περίφημα να γίνουμε μικροί προγραμματιστές και να αγαπήσουμε την ρομποτική!

Με χρώματα και αρώματα… ανοιξιάτικα!

Μπήκε ο Μάρτιος και γιορτάσαμε την Άνοιξη στο νηπιαγωγείο μας με πολλές δημιουργικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των τριών μηνών!

Την 1η Μαρτίου, παρακολουθήσαμε το λαϊκό παραδοσιακό παραμύθι  “ο  Μάρτης  και η γυναίκα του”  και μάθαμε για τα ήθη,  τα έθιμα και τις παραδόσεις για τον πρώτο μήνα της Άνοιξης σε πολλές χώρες.

DSC04719   DSC04720

Ένα έθιμο που υπάρχει σε πολλές χώρες είναι το βραχιολάκι του Μάρτη , το γνωστό “μαρτάκι” , που φτιάχνεται από κόκκινη και λευκή κλωστή και το φοράμε στο χέρι μας όλο τον μήνα για να μην μας κάψει ο ήλιος του Μαρτίου. Την τελευταία μέρα του μήνα, το βγάζουμε και το κρεμάμε σε ένα δέντρο, για να το βρουν τα αποδημητικά χελιδόνια που έρχονται στη χώρα μας εκείνη την εποχή και φτιάχνουν τις φωλιές τους! Φορέσαμε κι εμείς “μαρτάκια” και το χαρήκαμε πολύ!

DSC04721 DSC04722

Μάθαμε και ένα ποίημα με τίτλο “Πρώτη του Μάρτη” και το εικονογραφήσαμε.

DSC04723 DSC04724

Η Άνοιξη μας ενέπνευσε για πολλές δημιουργικές κατασκευές.  Φτιάξαμε μια ανοιξιάτικη πόλη για το παράθυρο της τάξης μας! Ζωγραφίσαμε και κόψαμε λουλούδια και το κολλήσαμε σε γρασίδι. Ζωγραφίσαμε ένα λαμπερό ήλιο και κολλήσαμε πεταλούδες! Θυμίζουμε στους περαστικούς που βλέπουν το παράθυρο μας πως ο Χειμώνας πέρασε και η  Άνοιξη είναι εδώ!

DSC05209    DSC05211    DSC05212   DSC05230

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της συμμετρίας, δημιουργώντας πανέμορφες πεταλούδες με την τεχνική του διπλώματος. Βάψαμε την μισή πεταλούδα με όποια χρώματα τέμπερας θέλαμε και διπλώσαμε το χαρτί στη μέση. Το πατήσαμε καλά με την παλάμη μας και όταν το ανοίξαμε…ξετρελαθήκαμε με τη μαγική εικόνα που μας “αποκαλύφθηκε”! Μια ολόκληρη πολύχρωμη πεταλούδα!

DSC05360DSC05357 DSC05359

  DSC05362 DSC05366 DSC05365

Πανέμορφες, ιδιαίτερες και όλες μοναδικές οι πεταλούδες μας! Τους βάλαμε σώμα από ρολό οντουλέ και κεραίες από σύρμα πίπας και με αυτές στολίσαμε την τάξη μας!

 DSC05370 DSC05371 DSC05372 DSC05373

Έφτασε η Πρωτομαγιά κι οι ανοιξιάτικες δημιουργίες μας συνεχίστηκαν με την κατασκευή… ενός στεφανιού από λουλούδια. Φτιάξαμε πολλά και χρωματιστά λουλούδια με διάφορους τρόπους… Με τυπώματα από φελλούς, με τυπώματα από ρολά, με τυπώματα από τις παλάμες μας… Στολίσαμε τα  λουλούδια από χαρτάκια για cupcakes, γκοφρέ χαρτί , πούλιες, κουμπιά, πον πον και ό,τι άλλο υλικό είχαμε στο σχολείο μας. Τα κόψαμε και τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο στεφάνι από σκληρό χαρτόνι, κόψαμε και κολήσσαμε λίγα φύλλα και ολοκληρώσαμε  τη δημιουργία μας!

DSC05309 DSC05310  DSC05312 DSC05314

DSC05332 DSC05333  DSC05336 DSC05339

Μας άρεσε πολύ η κατασκευή λουλουδιών με διάφορες τεχνικές και θέλαμε να βρούμε κι άλλους τρόπους κατασκευής. Έτσι, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε εικόνες με  χειροτεχνίες λουλουδιών και πήραμε πολλές ιδέες. Εμπνευστήκαμε και στις ελεύθερες δραστηριότητες φτιάχναμε υπέροχα λουλούδια!

   DSC05316   DSC05315    DSC05318

 DSC05321    DSC05320

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ανοιξιάτικη κατασκευή για το σπίτι μας. Επιλέξαμε τρεις διαφορετικές τεχνικές για να φτιάξει ο καθένας τα λουλούδια του, τους βάλαμε φύλλα και τα τοποθετήσαμε σε ένα χάρτινο ποτηράκι με γκοφρέ πράσινο για γρασίδι.

 DSC05344 DSC05343  DSC05342 DSC05340

Έτοιμα τα γλαστράκια μας! Θα διακοσμήσουν όμορφα και ανοιξιάτικα τα δωμάτιά μας!

  DSC05346 DSC05349

Τέλος, σειρά είχε μια ανοιξιάτικη ζωγραφιά για να στολίσουμε και την τάξη μας! Χρωματίσαμε πρώτα τα φόντο και στη συνέχεια κάναμε τυπώματα από λουλούδια που τόσο πολύ μας άρεσε. Χρωματίσαμε με λεπτό πινέλο τη γύρη , τα φύλλα και τα κοτσάνια των λουλουδιών και με μπατονέτα και άσπρη τέμπερα στολίσαμε τις λεπτομέρειες των λουλουδιών μας!

DSC05462 DSC05481  DSC05484  DSC05486

Πραγματικά εντυπωσιακές οι δημιουργίες μας! Είμαστε περήφανοι μικροί καλλιτέχνες!

 DSC05512    DSC05513   DSC05514

Αντίο Άνοιξη, ώρα για το Καλοκαιράκι!