Καλή και … γλυκιά η νέα χρονιά!

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!

Για εμάς, πάντως, ξεκίνησε η νέα χρονιά με χαμόγελα και … τύχη! Και πώς αλλιώς θα γινόταν, αφού η μαμά ενός μαθητή μας ετοίμασε μια σπιτική και νοστιμότατη βασιλόπιτα για να την κόψουμε στην τάξη! Και μάλιστα με δυο φλουριά! Ευχαριστούμε πολύ!

Αφού μιλήσαμε για το έθιμο της βασιλόπιτας, μαζευτήκαμε όλοι μαζί για την κόψουμε! Ποιοι θα είναι οι τυχεροί;

Ένας φίλος και μια φίλη μας κέρδισαν τα χάρτινα φλουριά και όλοι τους ευχηθήκαμε να είναι τυχεροί!

 

Ευτυχισμένο και τυχερό το 2020!

Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019, το Νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε με την απονομή της σημαίας του Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, για το πρόγραμμα «Το σχολείο μου αλλάζω, την αειφορία αγκαλιάζω» που υλοποίησε για δύο συνεχόμενα σχολικά έτη, το 2017-2018 και το 2018-2019. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στην Πλάκα, όπου παρευρέθηκαν εκπαιδευτικοί από σχολεία όλης της Ελλάδας, ο Σύμβουλος Π.Ε. της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΑΙΘ, κος Αντωνόπουλος κ.α.

 

Η βράβευσή μας!

Η βράβευση αποτελεί για εμάς ιδιαίτερη τιμή και αναγνώριση του παιδαγωγικού και διδακτικού μας έργου, αλλά και δέσμευση πως το σχολείο μας θα συνεχίσει το έργο του στηριζόμενο στις αρχές της Αειφόρου Ανάπτυξης.

Σας ευχαριστούμε θερμά!

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας!

Ξεκίνησε μια από τις πιο όμορφες περιόδους για το νηπιαγωγείο που την αναμένουν τα παιδιά ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Κι επειδή είμαστε ανυπόμονοι και θέλουμε να ξέρουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τις γιορτές, φτιάξαμε το ημερολόγιο του Δεκεμβρίου μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων! Τα κόψαμε, τα στολίσαμε με αστέρια, καρδιές, χιόνι κ.α. και τα φτιάξαμε καδράκι. Τα πήραμε σπίτι μας και κάθε μέρα κυκλώνουμε την αντίστοιχη ημερομηνία. Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση!

 

 

Από τις πρώτες μας χριστουγεννιάτικες δουλειές είναι το στόλισμα του δέντρου! Ακούγοντας και τραγουδώντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια, κρεμάμε ανά ομάδες τα στολίδια στα κλαδιά και… έτοιμο το φετινό μας δέντρο! Ανάψαμε τα φωτάκια και απλά… το καμαρώνουμε!

 

Τα παιδιά έκαναν τις προτάσεις τους για το στολισμό της τάξης και ξεκινήσαμε! Ένα ξωτικό θα στολίζει την πόρτα μας! Φτιάξαμε το κεφάλι του, μετρήσαμε με χάρακα το μήκος της ζώνης του, το στολίσαμε με κουμπιά, του βάλαμε κασκόλ κι έτοιμο το ξωτικό!

 

 

Επειδή τα Χριστούγεννα είναι κι εποχή περισυλλογής, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το Ινστιτούτο Prolepsis, μιλήσαμε με τα παιδιά για τους πυρόπληκτους στο Μάτι και κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες που τους τις αποστείλαμε.

 

 

Ελπίζουμε να τους προσφέραμε χαμόγελα με τις δημιουργίες μας και τη σκέψη μας που είναι μαζί τους!

Με αφορμή τις κάρτες που ετοιμάσαμε για το Μάτι, εμπνευστήκαμε να φτιάξουμε μια ομαδική κατασκευή για να στολίσουμε τα παράθυρά μας. Πήραμε χαρτιά, χάρακες, σχεδιάσαμε τρίγωνα, τα κόψαμε και τα στολίσαμε.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ευχόμαστε σε όλη τη γειτονιά του 35ου Νηπιαγωγείου!

 

Κι εκτός από την ομαδική μας αφίσα, αναρτήσαμε και το Χριστουγεννιάτικό μας Πρόγραμμα, για να ξέρουν οι γονείς μας τις καθημερινές δραστηριότητες της εορτατικής μας εβδομάδας! Και τι δεν κάναμε για τις γιορτές!

Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα βιβλία με τα οποία είχαμε εμπλουτίσει τη γωνιά της βιβλιοθήκης μας! Ο καθένας μόνος του ή με το φίλο του διασκέδασε με τις χριστουγεννιάτικες ιστορίες! Αγαπημένο βιβλίο: το χριστουγεννιάτικο κόμικ!

Παίξαμε χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, όπως διάφορα παζλ, το επιτραπέζιο με τους Καλικάντζαρους και τις κάρτες που μάθαμε να τις διαβάζουμε μόνοι μας!

  

Κατασκευάσαμε καμπανούλες για το δέντρο: χρωματίσαμε με μπατονέτες και τέμπερα μικρά δεντράκια, τα στερεώσαμε σε ξυλάκι και σε βάση από πλαστελίνη και τα βάλαμε σε πλαστικά διαφανή ποτήρια, αφού πρώτα τα γεμίσαμε με «χιονονιφάδες» από τη γέμιση ενός παλιού μαξιλαριού (η ανακύκλωση μας αφορά πάντα στην πράξη!)

  

 

Φτιάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες μας με τους χιονάνθρωπους και γράψαμε τη δική μας ευχή: ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη και του ζητήσαμε τι θέλουμε να μας φέρει… αφού πρώτα σημειώσαμε στο χαρτί αν ήμασταν «καλά» ή «άτακτα» παιδιά! Τελικά, ήμασταν όλοι καλά παιδιά!

 

Κατασκευάσαμε τα δικά μας ημερολόγια για το 2020: Χιονόμπαλα με τις φωτογραφίες μας! Φωτογραφηθήκαμε με χριστουγεννιάτικο σκουφάκι, κόψαμε και κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας σε μια χιονόμπαλα, τη γεμίσαμεμε χιόνι από άσπρη τέμπερα, γράψαμε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και έτοιμα τα ημερολόγιά μας! Χειροποίητα και μοναδικά!

 

  

Κι επειδή όπως λέμε στο νηπιαγωγείο μας: «Ζωγραφίζουν πιο ωραία, δυο φίλοι παρέα!», ανά δύο κάναμε ένα χριστουγεννιάτικο κολλάζ! Από περιοδικά και  φυλλάδια του σούπερ μάρκετ που έχουμε στη γωνιά των κατασκευών μας, κόψαμε και κολλήσαμε χριστουγεννιάτικες εικόνες και κάναμε τις δικές μας δημιουργίες!

 

 

Πλησιάζει η ώρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας και πρέπει να στείλουμε τις προσκλήσεις στους γονείς μας! Τι γράφουμε σε μια πρόσκληση; Τι πληροφορίες πρέπει να τους δώσουμε γραπτά; Αφού γράψαμε ομαδικά το κείμενο της πρόσκλησης, κατασκευάσαμε τα ξωτικά μας από ρολά υγείας και μέσα βάλαμε τις προκλήσεις μας! Πραγματικά εντυπωσιακές! 

 

 

Κατά τη διάρκεια της εορταστικής εβδομάδας, μας επισκέφτηκε το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς και υλοποίησε δωρεάν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Το ελατάκι που δεν του άρεσαν τα φύλλα του». Όλοι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν με χαρά στο θεατρικό παιχνίδι. Σας ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά για την υποστήριξή σας!

  

Οι εντυπώσεις των απιδιών από το πρόγραμμα αποτυπωμένες σε χαρτί!

 

Κι ήρθε η ώρα για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας: «Ο Στολισμός του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου»! Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν… κατασκευή των κουστουμιών και του σκηνικού από τα παιδιά, πρόβες στα ποιήματα και τα τραγούδια της παράστασης και κυρίως πολλή όρεξη και χαρούμενη ατμόσφαιρα!

 

«Ελατάκια», «Αστεράκια», «Φωτάκια», «Καμπανούλες», «Δωράκια», «Μπαλίτσες»… όλοι έτοιμοι για την παράστασή μας!

  

  

Είμαστε πολύ περήφανοι που παρουσιάζουμε στους γονείς μας, στους παππούδες, στα αδέρφια μας κι όποιον άλλο ήρθε να μας καμαρώσει τα ποίημά μας, τα τραγούδια και τα χορευτικά μας!

 

 

Αλλά και οι δικοί μας το απόλαυσαν και μας καταχειροκρότησαν!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ KAI ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

20 Νοεμβρίου-Παγκόσμια μέρα δικαιωμάτων του παιδιού

 

 

 

Στο σχολείο μας αγαπάμε πολύ τις παγκόσμιες ημέρες, πόσο μάλλον την 20η Νοεμβρίου που είναι η παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού. Από την προηγούμενη, συζητήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου και συνειδητοποιήσαμε πως όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες και τις ίδιες επιθυμίες ανεξάρτητα το τόπο καταγωγής μας. Διαβάσαμε την ιστορία της Unicef και εξηγήσαμε την σημασία αυτής της οργάνωσης.

Παίξαμε το παζλ της Unicef στην παρεούλα…

      

Στην συνέχεια, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ωραίο σημαιάκι, να το πάρουμε στο σπίτι μας για να θυμηθούμε να ενημερώσουμε τους γονείς μας για αυτή την σημαντική μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού.

Ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές το σήμα την Unicef στο κέντρο και στη συνέχεια γεμίσαμε με λαδοπαστέλ την υπόλοιπη επιφάνεια, ώστε το σημαιάκι μας να γεμίσει χρώματα.

      

Κόψαμε το κοντάρι της, το κολλήσαμε και έτοιμα τα σημαιάκια μας!

    

Με χαρά τα κρατάμε και σας τα παρουσιάζουμε!

 

Έπειτα, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε μια ομαδική αφίσα, να την κολλήσουμε στο παράθυρό μας, ώστε να μάθει και η γειτονιά για την παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού. Στρωθήκαμε στη δουλειά! Αρχικά ζωγραφίσαμε και κόψαμε ανθρωπάκια και γράψαμε σε πολύχρωμα χαρτόνια  λεξούλες όπως φαγητό, οικογένεια, παιχνίδια, γιατρός κ.α, που είπαν τα παιδιά ότι είναι δικαιώματά τους. Τα πλαστικοποιήσαμε στο κέντρο ενός χάρτινου στεφανιού και γύρω γύρω κολλήσαμε τα ανθρωπάκια που είχαμε ζωγραφίσει.

  

Αφού γέμισε όλο το στεφανάκι ανθρωπάκια, γράψαμε μια ταμπέλα να θυμόμαστε την 20η Νοεμβρίου, που είναι η παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού και με χαρά κολλήσαμε την αφίσα μας στο παράθυρο της τάξης μας!

  

17 Νοέμβρη

Καθώς πλησιάζει η επέτειος της 17 Νοέμβρη 1973 , στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για την ιστορία του Πολυτεχνείου, διαβάσαμε βιβλία για την έννοια και τη σημαντικότητα της δημοκρατίας, είδαμε φωτογραφίες , ακούσαμε τα ηχητικά ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου και μάθαμε γνωστά τραγούδια όπως «ο δρόμος», » ένα το χελιδόνι» , «ο μέρμηγκας» κ.α.

Την μέρα της γιορτής για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια όμορφη κατασκευή που θα παίρναμε μαζί μας στο σπίτι! Ένα πλακάτ σαν κι αυτά που κρατούσαν οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο! Βάψαμε με άσπρη τέμπερα τις παλάμες μας και κάναμε το αποτύπωμα της, ώστε να σχηματιστεί το περιστέρι της ειρήνης. Μόλις στέγνωσε,προσθέσαμε μάτια και ράμφος.

Γράψαμε τη λέξη «ΕΙΡΗΝΗ» και τη διακοσμήσαμε όπως θέλαμε και την κολλήσαμε στο πίσω μέρος του πλακάτ.

Τέλος, κόψαμε το σήμα της ειρήνης , του κολλήσαμε πολύχρωμα γλασέ χαρτάκια και το κολλήσαμε δίπλα στο περιστέρι. Το πλακάτ μας ήταν έτοιμο!

    

Το κρατήσαμε στα χέρια μας και περήφανοι βγάλαμε μια αναμνηστική φωτογραφία στην αυλή του σχολείου μας!

Η επέτειος του ΟΧΙ

 

 

 

 

Κάθε χρόνο ίδιο περίοδο μιλάμε για την επέτειο του ΟΧΙ και την εποχή της Κατοχής. Φέτος, προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από το βιβλίο Ο ραφτάκος των λέξεων και το συνδυάσαμε με την αφίσα Για τους στρατιώτες (1940) της γνωστής χαράκτριας Βάσως Κατράκη.

  

Αφού συζητήσαμε για τον ραφτάκο της ιστορίας που έραβε τα ρούχα των ανθρώπων με λέξεις από βιβλία, περιοδικά, κ.α., και συζητήσαμε για τη σημασία της συγκεκριμένης αφίσας που καλούσε τις γυναίκες να ράψουν φανέλες για τους Έλληνες φαντάρους, σκεφτήκαμε κάτι πρωτότυπο: Να φτιάξουμε τη δική μας «Μπλούζα της Ειρήνης»! Τι λέξεις σχετικές με την Ειρήνη θα βάλουμε στην μπλούζα μας; Με τι εικόνες θα τη στολίσουμε; Πώς θα τη διακοσμήσουμε; Τα παιδιά μας είπαν τις ιδέες τους και ξεκίνησε η ραπτική! Ράψανε με νήμα, κόλλησαν κουμπιά, έγραψαν και στόλισαν με λέξεις, όπως «φίλοι», «ομάδα», «αγάπη», «χαρά» και σχετικές εικόνες.

 

 

Έτοιμη η Μπλούζα της Ειρήνης να στολίζει το παράθυρο της τάξης μας! Είμαστε περήφανοι για τη δουλειά μας!

 

Μάθαμε όλοι μαζί το ποίημα «Όλης της γης τα παιδιά» και το ζωγραφίσαμε!

Όλης της γης τα παιδιά,

ενώνουμε τα χέρια μια αγκαλιά!

 

 

Το ΟΧΙ είναι μια λέξη που μας απασχόλησε, τόσο σαν ιστορικό γεγονός, όσο και με την έννοια της άρνησης σε πράγματα και καταστάσεις. Αρχικά, μάθαμε να το γράφουμε, αλλά το κάναμε και κατασκευή- μόμπιλε με φύλλα δάφνης και την ελληνική σημαία.

 

 

Συζητήσαμε πολύ για το πότε λέμε «όχι» σε πράγματα που δεν μας αρέσουν και ο καθένας κατέθεσε την εμπειρία του σχετικά με καταστάσεις που δεν του αρέσουν να βιώνει: «όχι να με κλωτσάνε και να με σπρώχνουν», «όχι να μου τραβάνε τα μαλλιά», όχι να μου αρπάζουν τα παιχνίδια», ήταν μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών που τις ζωγράφισαν.

 

 

Εκτός από τη λέξη «όχι», μάθαμε και τη λέξη «άερα» που φώναζαν οι φαντάροι στα βουνά. Εύκολη λεξούλα, την παίξαμε με καρτέλες και τη γράψαμε.

 

Ό,τι μας έκανε εντύπωση από αυτά που μάθαμε τα ζωγραφίσαμε και πραγματικά εντυπωσιάσαμε τις δασκάλες μας με τις δημιουργίες μας και τις λεξούλες που γράψαμε όλοι!

 

 

Προσεγγίσαμε το θέμα και μέσα από την τέχνη και εμπνευστήκαμε!

 

Η αφίσα Για τους Στρατιώτες μας απασχόλησε ιδιαίτερα και την ημέρα του εορτασμού. Αποφασίσαμε να τη φτιάξουμε καδράκι για να την πάρουμε σπίτι μας!

 

Κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας, ακούγοντας εμβατήρια!

Και φωτογραφηθήκαμε με τις κατασκευές μας!

Τα μαγικά χρώματα!

Στα πλαίσια της γενικής θεματικής ενότητας με τίτλο «Χρώματα παντού» που δουλεύουμε  αυτό τον καιρό στο Νηπιαγωγείο μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τις μίξεις χρωμάτων. Τα περισσότερα παιδιά ήξεραν ποια είναι τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα, αλλά και το χρώμα που  θα βγει αν ανακατέψουμε δύο χρώματα μαζί. Όσο και να ξέρουμε λοιπόν το αποτέλεσμα, πάντα μας γοητεύει η διαδικασία μίξης χρωμάτων και μας εξάπτει την δημιουργικότητα και φαντασία μας!

Ξεκινήσαμε τη μέρα διαβάζοντας το  βιβλίο «Τα μαγικά χρώματα» . Κατονομάσαμε όλα τα χρώματα, αλλά και το αποτέλεσμα της μίξης διάφορων χρωμάτων. Μας ενθουσίασε το βιβλίο και αμέσως όλα τα παιδιά, εξέφρασαν την επιθυμία πως ήθελαν να ζωγραφίσουν με τα πινέλα και τις τέμπερες.

Κόψαμε λοιπόν ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου, βάλαμε διάφορα χρώματα σε ένα πιάτο, πήραμε τα πινέλα και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν ποιο καινούριο χρώμα θα έβγαινε αν ανακατεύαμε δύο χρώματα. Τα πήγαν εξαιρετικά καλά στις προβλέψεις τους κι έτσι τα σημειώσαμε για να τα θυμόμαστε πάνω στο χαρτί του μέτρου.

Τα παιδιά συνέχεια ζητούσαν να ζωγραφίσουν κι εκείνα με τα πινέλα, έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας ομαδικό πίνακα με τα μαγικά χρώματα! Γεμίσαμε χρώματα όλο το χαρτί, τα μπλέξαμε όπως εμείς θέλαμε και  χαρήκαμε ιδιαίτερα με το μοναδικό αποτέλεσμα!

     

     

Επειδή δεν χορτάσαμε την ζωγραφική με τα χρώματα και τα πινέλα, αποφασίσαμε να φτιάξει ο καθένας το δικό του μοναδικό έργο. Αντί για χαρτί χρησιμοποιήσαμε υγρομάντηλα που βοήθησαν περισσότερο στις μίξεις των χρωμάτων. Τα αφήσαμε να στεγνώσουν, τα κολλήσαμε σε χαρτόνια και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.Στο τέλος, ζητήσαμε από τους μικρούς καλλιτέχνες να μας μιλήσουν για το δικό τους έργο, τι είναι αυτό που ζωγράφισαν και σημειώσαμε τα λόγια τους από κάτω για να μην ξεχαστούν.  Έτσι, τα θαυμάζουμε καθημερινά γιατί τα έχουμε κρεμάσει στους τοίχους της τάξης μας. Δεν είναι υπέροχα; Πραγματικά έργα τέχνης!

   

     

Ακόμη, είχαμε την ιδέα να φτιάξουμε μόνοι μας επιτραπέζια παιχνίδια για να τα παίζουμε τις ελεύθερες ώρες στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά  έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό με τα παιχνίδια και ζητούσαν να παίξουν συνέχεια με αυτά. Επιπλέον τέτοιου είδους  παιχνίδια ενισχύουν την οπτική αντίληψη των παιδιών, εξασκούν την κριτική τους σκέψη, τους δένουν σαν ομάδα, μαθαίνουν να δέχονται την ήττα και τέλος διευρύνουν το μαθησιακό τους πεδίο.

Το πρώτο παιχνίδι αποτελούνταν από πλαστικοποιημένες καρτέλες με διάφορα αντικείμενα σε διάφορα χρώματα , χρωματιστούς χάρτινους κύκλους  ένα ζάρι με χρώματα.

Ανάλογα το χρώμα που θα τύχαινε στο ζάρι, θα έπρεπε να τοποθετηθεί ένας κύκλος στην αντίστοιχη καρτέλα. Αυτός που θα γέμιζε την καρτέλα του με χρωματιστούς κύκλους θα ήταν ο νικητής!

   

Το δεύτερο παιχνίδι ήταν τα «πολύχρωμα πινέλα». Τα παιδιά έψαχναν να ταιριάσουν  το πινέλο με την μπογιά του και την αντίστοιχη λεξούλα.

  

Το τρίτο παιχνίδι ήταν ο τροχός των χρωμάτων. Τα παιδιά γύριζαν τον τροχό και ανάλογα σε ποιο χρώμα θα τύχαινε, έπρεπε να σκεφτούν και να διαλέξουν ένα αντικείμενο αυτού του χρώματος από τις πλαστικοποιημένες εικόνες που είχαμε φτιάξει.

  

Το τελευταίο παιχνίδι που ετοιμάσαμε αποτελούνταν από  αυγοθήκες, πομ πομ και μανταλάκια. Τα παιδιά έπρεπε να γεμίσουν τις αυγοθήκες με χρωματιστά πομ πομ στα αντίστοιχα χρώματα που έδειχνε από κάτω. Πραγματικά διασκεδαστικό!

  

Κι οι πειραματισμοί μας με τα χρώματα συνεχίζονται!

Η Πλανόδια Βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο μας!

Είναι η δεύτερη φορά που η Πλανόδια Βιβλιοθήκη του Δικτύου για τα Δικαιώματα του παιδιού επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη συνεργασία μας αυτή! Τα παιδιά είχαν μεγάλη περιέργεια για το πώς θα στηθεί μια βιβλιοθήκη στην αυλή του σχολείου μας και η μεγάλη μέρα έφτασε!

Αφού μας έβαλαν αυτοκόλλητα με τα ονόματά μας, οι υπεύθυνες του προγράμματος μας κάλεσαν να κάτσουμε σε κύκλο στο υπέροχο σκηνικό που είχαν ετοιμάσει για εμάς!

 

Αρχικά, ξεφυλλίσαμε τα βιβλία που μας είχαν φέρει με βασική θεματολογία τα χρώματα και συζητήσαμε για την εμπειρία μας με τα βιβλία στο σπίτι και στο σχολείο.

 

Στη συνέχεια, οι υπεύθυνες του προγράμματος επέλεξαν να μας διαβάσουν Το Παραμύθι με τα Χρώματα του Αλέξη Κυριτσόπουλου και να το εμψυχώσουν. Μπροστά μας εμφανίστηκε ο ήλιος, το φεγγάρι, τα σπίτια της πόλης…

 

Κατά τη διάρκεια της αφήγησης, τα παιδιά είχαν ορισμένες αποστολές! Αρχικά, κλήθηκαν να «βοηθήσουν» το ουράνιο τόξο να μαζέψει τα χρώματά του, φέρνοντας κάθε φορά το αντίστοιχο χρώμα χαρτιού που τους ζητούνταν από το «ουράνιο τόξο» στην εξώπορτα του σχολείου. Μετά, τους ζητήθηκε να ψάξουν στο προαύλιο και να βρουν ορισμένα αντικείμενα !

 

Έπειτα, ζωγράφισαν το δικό τους ουράνιο τόξο, το οποίο θα πάρουν στο  σπίτι για να θυμούνται τη σημερινή εμπειρία και είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν και να διαβάσουν μόνοι τους τα βιβλία της βιβλιοθήκης. Ορισμένα ήταν στη μητρική γλώσσα των παιδιών, όπως στα αραβικά ή τα ελληνικά, κι αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον.

 

Μετά την ανάγνωση, ώρα για παιχνίδι! «Γατούλα, γατούλα, τι χρώμα ζητάς;» ήταν  η ερώτηση που έκαναν τα παιδιά στο φίλο τους που τα φύλαγε κι εκείνος διάλεγε ένα χρώμα, το οποίο έπρεπε όλοι να βρουν και να πιάσουν, αλλιώς θα έχαναν.

 

Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά κλήθηκαν να το αξιολογήσουν  το πρόγραμμα στην ειδική φόρμα που τους έδωσαν  οι υπεύθυνες του προγράμματος και ιδού οι εντυπώσεις τους:

   

Επιστρέφοντας στην τάξη, η ενασχόλησή μας με Το Παραμύθι με τα Χρώματα συνεχίστηκε. Δώσαμε στα παιδιά μια ασπρόμαυρη εικόνα του βιβλίου από τη σκηνή που το ουράνιο τόξο εγκαταλείπει την πόλη και τους ζητήσαμε να το «φέρουν» πίσω, ζωγραφίζοντας ένα ουράνιο τόξο στην εικόνα και γεμίζοντάς τη όλη με χρώματα!

 

 

Υπέροχη εμπειρία και καταπληκτικές οι δουλειές των παιδιών!

Το ουράνιο τόξο στην τάξη μας!

Το ουράνιο τόξο που κατασκευάσαμε και τοποθετήσαμε πάνω από το Δέντρο των Κανόνων μας, αποτέλεσε αφορμή για πολλές συζητήσεις στην τάξη μας. Κέντρισε τόσο το ενδιαφέρον των παιδιών, που το ζωγράφιζαν συνεχώς! Έτσι, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητές μας με θέμα το ουράνιο τόξο!

 

Διαβάσαμε το εικονογραφημένο βιβλίο Ο Μικρός Πιτ και το Ουράνιο Τόξο, ένα βιβλίο που κάνει λόγο για τη φιλία μεταξύ τριών μικρών ποντικών. Με αφορμή την ιστορία, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου: «Δε βαράει», «μοιράζεται», «δε μου χαλάει τα παιχνίδια», «με κάνει χαρούμενο» είπαν τα παιδιά και φτιάξαμε το σχεδιάγραμμα του Καλού Φίλου.

 

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, συνοδεία μελωδικής μουσικής! …Στην αρχή ήταν τα επτά χρώματα μόνα τους, περπατούσαν περπατούσαν και σε κανένα δε μιλούσαν. 

 

Ώσπου μια μέρα, το κίτρινο ρώτησε το κόκκινο: «θέλεις να παίξουμε» και τότε άρχισαν όλα να μιλάνε μεταξύ τους, να γνωρίζονται και έγιναν φίλοι. Από τη χαρά τους στήσανε ένα μεγάλο χορό και χόρευαν, χόρευαν, αλλά στο τέλος… 

κουράστηκαν και ξάπλωσαν να ξεκουραστούν. Έτσι κοντά που ήταν το ένα με το άλλο, ενώθηκαν και έφτιαξαν … ένα ουράνιο τόξο. 

 

Έμειναν για πάντα φίλοι ενωμένοι και από τότε πέταγαν ψηλά στον ουρανό, σχηματίζοντας έναν χαρταετό-ουράνιο τόξο. Αυτός ο χαρταετός προσγειώθηκε… στην τάξη μας και τον κρεμάσαμε στην κουρτίνα του παραθύρου μας για να μας θυμίζει πως είμαστε ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου, αλλά ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ

ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΑΣ

«Άραγε μπορεί ένα ουράνιο τόξο να μπει στην τάξη μας;», «Με ποιο τρόπο;», «Μπορούμε εμείς να το φτιάξουμε;». Αυτά τα ερωτήματα θέσαμε στα παιδιά και ξεκίνησε ο πειραματισμός μας με διάφορα υλικά. Επειδή «το ουράνιο τόξο εμφανίζεται πάντα μετά τη βροχή», «όταν βγαίνει ο ήλιος», όπως είπαν τα παιδιά, πρότειναν να γεμίσουμε ένα δοχείο με νερό και να το βάλουμε σε σημείο που το βλέπει ο ήλιος. Αλλά δεν είδαμε ένα ουράνιο τόξο μέσα στο νερό. Γεμίσαμε κι ένα μπουκάλι με νερό και το βάλαμε στο παράθυρο, αλλά τίποτα πάλι.

 

Στη συνέχεια πήραμε ένα cd, το φωτίσαμε με έναν φακό και τελικά είδαμε πολλά μικρά ουράνια τόξα πάνω στην επιφάνεια του cd. Όταν όμως βάζαμε την παλάμη μας ανάμεσα στον φακό και το cd, δεν βλέπαμε ουράνια τόξα. ‘Αρα, καταλάβαμε πως το φως είναι σημαντικό στη δημιουργία του ουράνιου τόξου.

 

 

Μήπως μπορούμε να εμφανίσουμε ένα ουράνιο τόξο στο ταβάνι του σχολείου μας; Πήραμε έναν καθρέφτη, τον τοποθετήσαμε πλάγια σε ένα δοχείο γεμισμένο ως τη μέση με νερό και τον φωτίσαμε με έναν φακό. Πράγματι, είδαμε το ουράνιο τόξο ψηλά, μέσα στην τάξη μας!

 

 

Οι πειραματισμοί μας συνεχίστηκαν κι έγιναν πιο διασκεδαστικοί! Γεμίσαμε ένα μπουκάλι με νερό λίγο πιο πάνω από τη μέση και προσθέσαμε υγρό πιάτων. Το κουνήσαμε και το βάλαμε πάνω σε ένα άσπρο χαρτί, δίπλα στο παράθυρό μας ώστε να το διαπερνούν οι ακτίνες του ηλίου. Πράγματι, μικρά ουράνια τόξα εμφανίστηκαν στο χαρτί!

 

 

Βγάλαμε το μπουκάλι και στην αυλή μας, για να εκτεθεί περισσότερο στον ήλιο και ενθουσιαστήκαμε με τα ουράνια τόξα που σχηματίστηκαν τριγύρω του. Βέβαια, περισσότερο ξετρελαθήκαμε με τις σαπουνόφουσκες που φτιάξαμε και τα ουράνια τόξα που καταφέρναμε να δούμε για δευτερόλεπτα πάνω στις φούσκες!

 

Τέλος, χρωματίσαμε ένα ουράνιο τόξο που ήταν αποτυπωμένο σε ένα χαρτί Α4 και το βάλαμε μέσα σε μια διαφάνεια. Με ένα μαύρο ανεξίτηλο μαρκαδοράκι, τα παιδιά πάτησαν πάνω στο σχεδιάγραμμα του ουράνιου τόξου κι έτσι σχηματίστηκε ένα ουράνιο τόξο πάνω στη διαφάνεια. Στη συνέχεια, χρωμάτισαν κάποια συννεφάκια σε ένα άλλο χαρτί, σχημάτισαν με το μολύβι τη βροχή που πέφτει και το τοποθέτησαν μέσα στη διαφάνεια και μπροστά από τη ζωγραφιά με το χρωματιστό ουράνιο τόξο.

 

Κάθε φορά που τραβάμε το χαρτί με τα σύννεφα και τη βροχή έξω από τη διαφάνεια, αποκαλύπτεται το χρωματιστό ουράνιο τόξο και ο ήλιος στα αριστερά του. Πολύ διασκεδαστική η κατασκευή μας!

  

 

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Μέρα των Ζώων

Με αφορμή την σημερινή παγκόσμια μέρα των ζώων ασχοληθήκαμε με πολλές και ποικίλες δραστηριότητες στο σχολείο μας. Αρχικά συζητήσαμε για τα ζώα και τις ανάγκες τους, καθώς και το πόσο σημαντικό είναι να τα αγαπάμε και να τα φροντίζουμε. Ξεφυλλίσαμε βιβλία με ζώα και μάθαμε πως υπάρχουν κάποια ζωάκια που κινδυνεύουν. Το θέμα κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και έγινε καταιγισμός ερωτήσεων για το πού ζουν αυτά τα ζώακια και από τι κινδυνέυουν.

 

Κατονομάσαμε ποια είναι τα ζωάκια που κινδυνεύουν και καταγράψαμε  τις απορίες και τους προβληματισμούς μας.  Ξεκινήσαμε μια έρευνα στο διαδίκτυο για πραγματικές εικόνες  των ζώων αυτών και τις χώρες όπου ζουν, τις οποίες εντοπίσαμε στον χάρτη. Συζητήσαμε για την κλιματική αλλαγή, την ρύπανση του περιβάλλοντος, την σημασία της ανακύκλωσης και όλους τους λόγους που είναι υπαίτιοι για τον κίνδυνο αυτών των ζώων και η αλήθεια είναι πως προβληματιστήκαμε πολύ.

Βρήκαμε μια εικόνα με ένα σήμα για την προστασία των ζώων, συζητήσαμε για το νόημά του και αποφασίσαμε να  το αναπαραστήσουμε.

Αρχικά σκεφτήκαμε να πάρουμε την μπάλα-υδρόγειο σφαίρα που έχουμε στην τάξη και να τοποθετήσουμε πάνω της τα ζώα-παιχνίδια.

  

Όμως, διαπιστώσαμε πως δεν μπορούσαν να σταθούν όλα τα ζώα στην υδρόγειο σφαίρα , μια που η γη μας είναι σφαιρική, οπότε τα παιδιά πρότειναν να ζωγραφίσουν τα ζωάκια σε χαρτιά , βλέποντας τις εικόνες τους από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας και να τα κολλήσουμε πάνω στην υδρόγειο σφαίρα.

Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε πολύ.

   

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης με τα πλαστικά ζωάκια του σχολείου μας. Σε δύο στεφάνια θα χωρίζαμε ποια ζώα κινδυνεύουν και ποια όχι. Περιμέναμε με αγωνία να έρθει η σειρά μας να παίξουμε , να διαλέξουμε δηλαδή, ένα ζωάκι να το βάλουμε στο κατάλληλο στεφάνι. Στο τέλος μετρήσαμε πόσα ζωάκια βρίσκονται στο κάθε στεφάνι.

         

Επίσης παίξαμε και ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι.Προσπαθούσαμε να ταιριάζουμε τα ζώα με τις σκιές τους, με πιόνια από ανακυκλώσιμα πλαστικά μπουκάλια.

      

Στα παιδιά άρεσε πολύ το θέμα των ζώων που κινδυνεύουν, ώστε και στο ελεύθερο παιχνίδι τους ξεφύλλιζαν τα συγκεκριμένα βιβλία των ζώων από τη βιβλιοθήκη μας ή τα ζωγράφιζαν με στένσιλ και όχι μόνο, αλλά και συζητούσαν μεταξύ τους για τα ζώα αυτά.

     

Επειδή το παιχνίδι των παιδιών με τα ζώα συνεχίστηκε και στο διάλειμμα, αποφασίσαμε να παίξουμε στην αυλή ομαδικά παιχνίδια που μας διασκέδασαν και μας έφεραν πιο κοντά ως ομάδα.

Φωτοτυπήσαμε αποτυπώματα ζώων και τα ρίξαμε κάτω στην  αυλή. Καθώς έπαιζε η μουσική , τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε κάποιο ζωάκι που είχαν διαλέξει εκείνα και χόρευαν με το ρυθμό της μουσικής. Όταν η μουσική σταματούσε, έπρεπε να σταθούν μπροστά στο σωστό αποτύπωμα του ζώου τους και να το μιμηθούν!

    

Στο τέλος όλα τα ζωάκια χορεύουν χαρούμενα και αγαπημένα, σχηματίζοντας ένα τρένο! Πόσο διασκεδάσαμε στην αυλή σήμερα!

  

Σειρά είχε μια όμορφη ομαδική αφίσα για να μας θυμίζει την παγκόσμια μέρα των ζώων , αλλά και για να διακοσμήσει το τζάμι της τάξης μας.

Χρωματίσαμε με κηρομπογιές την γη μας και την κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου. Γύρω γύρω τα ζωάκια που κινδυνεύουν με τα στένσιλ- μια τεχνική που μας αρέσει πολύ – και νερομπογιές!

     

Ο καθένας διάλεξε να αντιγράψει το όνομα του κάθε ζώου από αυτά που ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε τις λέξεις δίπλα από τα ζώα.

    

Στο τέλος με μαύρο μαρκαδόρο ζωγραφίσαμε μάτια και στόμα στα ζώα μας, κολλήσαμε το σήμα της γης με τα ζώα που κινδυνεύουν και έτοιμη η αφίσα για την παγκόσμια μέρα των ζώων!

    

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες με ένα φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν, να κυκλώσουν και να χρωματίσουν τα ζώα που κινδυνεύουν.

Σίγουρα η παγκόσμια μέρα των ζώων ήταν γεμάτη δραστηριότητες και παιχνίδια που μας ευαισθητοποίησαν και θα παίζουμε για καιρό ακόμα!