Χρόνια πολλά ζωάκια!

Παγκόσμια ημέρα των ζώων σήμερα και φυσικά αποτέλεσε το θέμα της ημέρας! Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας ζωάκια, μάθαμε ποιοι φίλοι μας έχουν κατοικίδια ζωάκια και ποιοι θα ήθελαν να έχουν. Συζητήσαμε για τις διαφορές μεταξύ των ήμερων και των άγριων ζώων, που θέλουν να είναι «ελεύθερα» στη φύση, όπως μας είπαν τα παιδιά.  Μιλήσαμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν  και τα παιδιά σκέφτηκαν ορισμένους απ’ αυτούς, για παράδειγμα οι πυρκαγιές (όπως συνέβη το καλοκαίρι, όπως χαρακτηριστικά μας είπαν), ο άνθρωπος που τα σκοτώνει ή τα αφήνει μόνα τους τους στο δρόμο κ.α.. Μιλήσαμε, επίσης, για ορισμένες οργανώσεις που έχουν αναλάβει να τα φροντίσουν, όπως ο Αρκτούρος και περιηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα του

 

Μάθαμε για τα προστατευόμενα είδη από τις πληροφορίες που βρήκαμε στην ιστοσελίδα, όπως την αρκούδα, το λύκο, το ελάφι κ.α. και τους κινδύνους που τα απειλούν. Είδαμε και δυο βιντεάκια με το αρκουδάκι Πάτρικ που φρόντισε η οργάνωση Αρκτούρος όταν το βρήκε εγκατελελειμμένο και πώς το απελευθέρωσαν ένα χρόνο μετά.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε της Elisabeth Verdick

και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα όπου τα ίδια τα ζώα θα μας λένε τα δικαιώματά τους. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζώο κι όποιοι δυσκολεύονταν, ξεφύλλισαν βιβλία με ζώα από τη βιβλιοθήκη, εντόπισαν το ζώο που τους άρεσε, το ζωγράφισαν κι όλα τα ζωάκια μας τα κολλήσαμε στην αφίσα, μαζί με κάποιες μάσκες ζώων που χρωματίσαμε.

 

Στη μέση κολλήσαμε ένα ποιηματάκι για την ημέρα των ζώων που το μάθαμε να το λέμε όλοι μαζί και σε φούσκες γράψαμε τα δικαιώματα των ζώων.

 

Κι επειδή μας άρεσε η ιδέα με τις μάσκες, φτιάξαμε όλοι από μία για το σπίτι, αναγράφοντας μέσα σε μια καρδούλα «Παγκόσμια Ημέρα Ζώων»

 

Τέλος, ήρθε η ώρα για παιχνίδι! Με αφορμή την ιστορία του Πάτρικ, του μικρού αρκούδου που έχασε τη μαμά του, τα παιδιά αντιστοίχισαν το μεγάλο ζωάκι με το μικρό και επανασύνδεσαν την οικογένεια!

 

Κι επειδή, μπορεί να μην αρέσει στα ζωάκια να τους τραβάμε την ουρά, αλλά μεταξύ τους παίζουν διάφορα παιχνίδια, γίναμε κι εμείς «παιχνιδιάρικα ζωάκια» και κυνηγούσαμε τις ουρές των φίλων μας στην αυλή του σχολείου μας!

 

Χρόνια πολλά ζωάκια!!!

 

 

 

Το συμβόλαιο φιλίας

Με αφορμή ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε ένας μαθητής που «δεν τον ήθελαν στην ομάδα τους» κάποιοι συμμαθητές του – αρκετά συχνό ζήτημα κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο – διαβάσαμε το βιλίο του Τζον Κέλλυ Με θέλεις στην ομάδα σου;
Μας άρεσε πολύ και στο ερώτημα σε ποιανού ζώου την ομάδα θα θέλαμε να είμαστε, όλοι απάντησαν ομόφωνα «στης πάπιας», αφού τους δέχονταν όλους και δεν έδιωχνε κανένα. Μάλιστα, μια μαθήτρια, με αφορμή μια εικόνα του βιβλίου, είχε την ιδέα να φτιάξουμε τη δική μας ταμπέλαΌλοι συμφώνησαν και ξεκίνησε η συζήτηση για το πώς θα τη φτιάξουμε: από «χαρόνι», από «ξύλο» ή από απλό «χαρτί»; Κάποιοι πρότειναν πως χρειάζονται και «πόδια» για να στηρίζεται, ίσως από «ξύλο».  Στη συνέχεια, σκεφτήκαμε πώς θα την ονομάσουμε την ομάδας μας και αποφασίστηκε: «Η ομάδα των φίλων μας», ενώ στο ποιοι θα είναι οι κανόνες της ομάδας μας, τα παιδιά πρότειναν: να «συζητάμε», να «παίζουμε όλοι μαζί», να «είμαστε όλοι φίλοι», να «μην χτυπάμε τον φίλο», να «ζητάμε ευγενικά κάτι». Και μετά απ’ όλα αυτά, φτιάξαμε το προσχέδιο:

Τα παιδιά έφτιαξαν διακοσμητικά σχέδια για την ταμπέλα και τέλος, όλοι έπρεπε να υπογράψουμε… με τις παλάμες μας, σφραγίζοντας τη συμφωνία πως όλοι εντασσόμαστε στην «Ομάδα των φίλων μας» και πρέπει να τηρούμε το «Συμβόλαιο της Φιλίας»

 

Στερεώσαμε την ταμπέλα σε δυο κοντάρια και την αναρτήσαμε στην τάξη μας, δίπλα στην παρεούλα, για να θυμίζει σε όλους μας πως είμαστε ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΦΙΛΩΝ!

Η καλή μέρα από το πρωί… φτιάχνεται

2. Προαγωγή της Μάθησης

         Κάθε μέρα πρώτη μας δουλειά… το ημερολόγιο φυσικά! Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες των βοηθών για κάθε μέρα, τα μέλη της ομάδας αναλαμβάνουν καθημερινά να φτιάξουν το ημερολόγιο της τάξης! Αρχικά βρίσκουν την ημέρα και τη σωστή  ταμπέλα που την αναγράφει, κυκλώνουν τον σωστό αριθμό και βρίσκουν την αντίστοιχη ταμπέλα

 

Στη συνέχεια, φτιάχνουν τον «καιρό»! Αφού κοιτάξουν από το παράθυρο ψηλά τον ουρανό, βρίσκουν τις σωστές καρτέλες: «ήλιο», «σύννεφα», «βροχή», «αέρα»;

  

Σήμερα μιλήσαμε και για την εποχή που έχουμε. «Ποια απ’ τις καρτέλες δείχνει το φθινόπωρο;»

«Ποια είναι η αγαπημένη μας εποχή;» Η πλειοψηφία απάντησε το καλοκαίρι και όλοι ζωγράφισαν την εποχή που αγαπούν περισσότερο. Στο τέλος, εντόπισαν τη σωστή καρτέλα και κόλλησαν το όνομα της εποχής:

 

Οι στόχοι μας για το Νηπιαγωγείο

Με αφορμή τα βίντεο των περσινών μαθητών που είδαμε χθες και το τραγούδι για τον μικρό Σεπρέμβρη που βάζει τα κλάματα, ξεκινήσαμε να συζητάμε για το νηπιαγωγείο. «Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε σχολείο;», «Τι θέλουμε να μάθουμε στο σχολείο;» ήταν μερικά από τα ερωτήματα που συζητήσαμε σήμερα στην παρεούλα και καταγράψαμε τις απαντήσεις των μαθητών.

Στη συνέχεια, μας περίμενε μια έκπληξη! Μας επισκέφτηκε η κυρία Κουκουβάγια που έφερε μαζί της το βιβλίο της για να μοιραστεί μαζί μας την προσωπική της ιστορία! Διαβάσαμε το βιβλίο Κουκουβά του Kes Gray και συζητήσαμε για την ιστορία της μικρής  κουκουβάγιας, που δεν πήγαινε σχολείο και όλοι την κορόιδευαν γιατί δεν ήξερε ούτε διαβάζει, ούτε να μετρά. ‘Ωσπου το πάθημα της έγινε μάθημα, και κατάλαβε την αξία του σχολείου!

 Αφού μας αφηγήθηκε την ιστορία της, η κυρία Κουκουβάγια ρώτησε τα παιδιά τί θέλουν να κάνουν και να μάθουν στο νηπιαγωγείο και εκείνα απάντησαν: «Να μάθουμε να μετράμε», «Να διαβάζουμε», «Να ζωγραφίζουμε», «Να καταφέρουμε τις δύσκολες δουλειές», «Να παίζουμε όλοι μαζί», «Να κάνουμε υπολογιστή»

Και για να θυμόμαστε όλους τους στόχους μας, αποφασίσαμε να κάνουμε μια μεγάλη ομαδική αφίσα! Φωτογραφηθήκαμε, ζωγραφίσαμε μπαλόνια με τα αγαπημένα μας χρώματα, γράψαμε τους στόχους μας και τα κολλήσαμε σ’ ένα μεγάλο χαρτί που αναρτήσαμε στην πόρτα της τάξης μας και … ιδού το αποτέλεσμα

 

Δεσμευτήκαμε πως θα πετύχουμε τους στόχους μας ως το τέλος της χρονιάς!

Καλή μας επιτυχία!

Ένας μικρός Σεπτέμβρης…

Μπορεί ο Σεπτέμβρης να φέρνει σε πολλούς χαμόγελα, γιατί πάνε στο «μεγαλύτερο» σχολείο και κάνουν καινούριους φίλους, όμως σε άλλους φέρνει… κλάματα!

Κι επειδή οι πρώτες μέρες είναι δύσκολες για πολλά παιδιά, οι περσινοί μαθητές έχουν ένα μήνυμα για τους φετινούς! Τις τελευταίες μέρες της προηγούμεης σχολικής χρονιάς, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τις εμπειρίες τους από το νηπιαγωγείο και συγκεκριμένα να μοιραστούν τις εντυπώσεις των πρώτων μερών με τους καινούριους μαθητές που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο τη σχολική χρονιά 2018-2019  ! Και σήμερα ήρθε η στιγμή να δουν οι φετινοί μαθητές τα  σχετικά βίντεο.

«Στην αρχή μου έλειπε η μαμά μου αλλά μετά γνώρισα καινούριους φίλους και περνούσα ωραία στο σχολείο», «Στενοχωριόμουν που έφευγε  η μαμά μου, αλλά της έδινα ένα φιλάκι και έπαιζα με τους φίλους μας», ήταν μερικά από τα βιώματα των περσινών μαθητών που… βιώνουν και οι φετινοί!

 

Μετά τη συζήτηση στην παρεούλα για τα συναισθήματα των πρώτων ημερών στο σχολείο, ακούσαμε το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού Ένας μικρός γλυκός παλιός Σεπτέμβρης που βάζει τα κλάματα  όταν «στο σχολειό τον πάνε να μάθει γράμματα»…. και ζωγραφίσαμε τα τέσσερα πρώτα στιχάκια!

  

Σε λίγες μέρες φεύγει ο Σεπτέμβρης και σίγουρα θα σταματήσουν και τα κλάματα!

Χαμογελάστε παρακαλώ! Πρώτη μέρα στο σχολείο!

3. Προαγωγή Τεχνών και Πολιτισμού

2. Προαγωγή της Μάθησης

Η πρώτη μέρα φοίτησης στο σχολείο, και κυρίως στο νηπιαγωγείο,  είναι από τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς, γι’ αυτό πρέπει να… αποθανατιστεί!

Φορέσαμε το… μεγαλύτερό μας χαμόγελο και φωτογραφηθήκαμε όλοι σε μια μεγάλη κορνίζα! Αυτή τη φωτογραφία θα τη θυμόμαστε για πάντα!

Ταξιδέψαμε με το «τρενάκι» μέσα στην τάξη για να γνωρίσουμε τις γωνιές και τα παιχνίδια, παίξαμε με τους καινούριους μας φίλους στη γωνιά του σπιτιού, στη γωνιά της κουζίνας και σε όλες τις άλλες γωνιές

 

και κάναμε την πρώτη μας ζωγραφιά για να στολίσουμε την τάξη μας!

  

Τελικά, ήταν μια υπέροχη μέρα στο καινούριο μας σχολείο!

Καλώς ήρθατε!

3. Προαγωγή Τεχνών και Πολιτισμού

            Καθότι η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι μια μεγάλη εμπειρία για όλα τα  παιδιά, είτε έχουν πάει παιδικό σταθμό είτε όχι, τι καλύτερο από το να τα  καλωσορίσουν οι δασκάλες τους με ένα χαμόγελο και μια… έκπληξη!

Μετά τον αγιασμό και τη σύντομη ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς των νηπίων στην τάξη, ένα δωράκι περίμενε όλα τα παιδιά! Ένας χάρτινος πίνακας για να τον γεμίσουν με τις πιο όμορφες ζωγραφιές τους μαζί μ’ ένα μολύβι με γόμα-σχέδιο. Στην πίσω πλευρά έγραφε «καλώς ήρθες» και υπήρχε χώρος για να γράψει καθένα το όνομά του όπως μπορούσε ή με τη βοήθεια των γονιών

  

Πραγματικά τα παιδιά έκαναν σπουδαίες ζωγραφιές και οι χάρτινοι πίνακες στόλισαν την τάξη μας!

 

Καλώς ήρθατε στο καινούριο σας σχολείο!

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

 

 

Καλοκαίρι

2. Προαγωγή της Μάθησης

6. Διαχείριση Νερού & Απορριμάτων

Η εποχή που όλοι περιμέναμε έφτασε
και λίγες μέρες ακόμη μας χωρίζουν από τις διακοπές και τη θάλασσα.
Και αφού το μυαλό μας είναι εκεί
γιατί να μην μεταφέρουμε τη θάλασσα και την παραλία στην τάξη μας?

Ξεκινήσαμε λοιπόν να μάθουμε πληροφορίες
για τα αγαπημένα μας ζώα της θάλασσας…

…τι αγαπάνε, τι τρώνε και φυσικά από τι κινδυνεύουν!
Και αφού διαβάσαμε θαλασσινές ιστορίες…

…στην συνέχεια αποφασίσαμε να στολίσουμε την τάξη μας με τις δικές μας καλοκαιρινές δημιουργίες…


Εκτός από τις μέδουσες
δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα αγαπημένα μας χταπόδια…
(τα οποία αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε από άχρηστα υλικά)



…και φυσικά τα δελφίνια και οι γοργόνες!

Σε αυτό το κλίμα αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τις προσκλήσεις για την καλοκαιρινή μας γιορτή…
έτσι αφού μεταμορφωθήκαμε σε ναύτες
ξεκινήσαμε το ταξίδι…

Έτσι είμαστε έτοιμοι για την τελική ευθεία
και για να ευχηθούμε σε όλους…

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Προετοιμασία Καλοκαιρινής Γιορτής

2. Προαγωγή της Μάθησης

6. Διαχείριση Νερού & Απορριμάτων

Λίγο πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς
διαλέξαμε όλοι μαζί το θέμα της γιορτής και τι θέλουμε να δείξουμε στους γονείς…
Έτσι κάπου ανάμεσα σε τραγούδια και σε πρόβες
αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε τις στολές και τα σκηνικά μας
πάντα οικολογικά!

Έτσι από μισά χαρτόνια που είχαν απομείνει από κατασκευές
φτιάξαμε καρδιές
και γράψαμε τι μας άρεσε στο Νηπιαγωγείο πιο πολύ!

Και μετά με αλουμινόχαρτα και χαρτοταινία
φτιάξαμε καπέλα για τους ήρωές μας…

…αλλά και σκηνικά για να στολίσουμε την σκηνή μας!!!

Τώρα με ενθουσιασμό κάνουμε πρόβες
για να μαγέψουμε τους επισκέπτες μας την ημέρα της πρεμιέρας!

Μετάβαση στο Δημοτικό

2. Προαγωγή της Μάθησης

Η μετάβαση στο Δημοτικό μας απασχόλησε πριν περίπου δυο μήνες, όταν μας είχε επισκεφτεί στην τάξη ένας μαθητής της Α’ Δημοτικού. Γεμάτα απορίες τα παιδιά τον ρώτησαν για τη ζωή στο Δημοτικό: «Έχετε παιχνίδια στην τάξη;», «τι κάνετε στο διάλειμμα;», «διαβάζετε βιβλία;» κι εκείνος τους απάντησε με χαρά όλα όσα κάνουν οι «μεγάλοι» στο Δημοτικό. Το καλύτερο, βέβαια, είναι πως… έχουν τέσσερα διαλείμματα!

Το ζήτημα, όμως του Δημοτικού μας απασχόλησε έντονα το μήνα Μάϊο, αποτελώντας συχνό θέμα προς συζήτηση. Τελικά, αποφασίσαμε να καταγράψουμε τις σκέψεις μας και όσα γνωρίζουμε στον πίνακα:

Κι επειδή η καλύτερη μέθοδος για να ανακαλύψεις την αλήθεια είναι η επιτόπια έρευνα, αποφασίσαμε να επισκεφτούεμ την Α’ τάξη του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου και να δούμε από κοντά την πραγματικότητα. Και σαν σωστοί επισκέπτες, δε θέλαμε να πάμε με άδεια χέρια…γι’ αυτό φτιάξαμε μια αφίσα σε σχήμα καρδιάς-παζλ με όσα μάθαμε στο νηπιαγωγείο και όσα θα ζήσουμε στο δημοτικό! Γιατί τα δυο σχολεία συνδέονται, δεν είναι χωριστά!
 

Ηεπίσκεψή μας συνέπεσε με την ώρα του μαθήματος της Γλώσσας, και οι «μεγαλύτεροι» πλέον μαθητές κι η δασκάλα τους είχαν πολλή διάθεση να μοιραστούν μαζί μας τις εμπειρίες τους. Συζητήσαμε για τα μαθήματα που κάνουν, μας έδειξαν τα βιβλία τους και μας διάβασαν το κείμενο της ημέρας, μας μίλησαν και για τους άλλους δασκάλους, όπως της μουσικής, των αγγλικών, της πληροφορικής κ.α.
 

Τους ευχαριστήσαμε και αποχωρήσαμε περνώντας μπροστά από τη βιβλιοθήκη του Δημοτικού. Τα παιδιά χάρηκαν γιατί το Δημοτικό έχει βιβλιοθήκη όπως και στο Νηπιαγωγείο και μάλιστα μεγαλύτερη…Τώρα πια όλα τους φαίνονται μεγαλύτερα στο Δημοτικό: η τάξη, η αυλή… Μεγάλωσαν κι αυτά, άλλωστε!
 

Επιστρέφοντας στην τάξη ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση και τα συγκρίναμε με τις υποθέσεις μας που είχαμε καταγράψει στον πίνακα.
  

Τέλος, μέσα από την ενασχόλησή μας με τη μετάβαση στο Δημοτικό, προέκυψε η συμμετοχή μας στον 5ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με τίτλο:

«Οι εικόνες των σχολικών βιβλίων πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας»

που διοργανώνουν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και  το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μέσα από την παρουσίαση στα παιδιά του βιβλίου της Γλώσσας της Α΄ Δημοτικού (τεύχος δεύτερο), φτάσαμε στα κεφάλαια: «Στη βιβλιοθήκη» και «Να σας διαβάσω;» (σελ. 59-61), όπου τα παιδιά αναγνώρισαν το εξώφυλλο του βιβλίου Το γαϊτανάκι και θυμήθηκαν την ιστορία με τον κυρ Νικόλα τον Γαρίφαλο που ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο για να μεταδώσει στα παιδιά το μήνυμα της ειρήνης. «Γιατί δεν ζουν όλα τα παιδιά σε ειρήνη», «δεν πηγαίνουν όλα σχολείο για να κάνουν φίλους», «δεν περνάνε όλα τα παιδιά καλά», ήταν κάποια από τα σχόλια των παιδιών που στάθηκαν αφορμή για την κατασκευή της αφίσας μας. Επειδή δεν μπορούμε εμείς να ταξιδέψουμε σε όλον τον κόσμο και να κάνουμε το ίδιο με τον κυρ Νικόλα, η ομάδα σκέφτηκε να κάνει κάτι για να πει στους μεγάλους πόσο σημαντικό είναι όλα τα παιδιά να έχουν τα ίδια δικαιώματα.
Τα νήπια αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια αφίσα-κολάζ με τους εαυτούς τους να λένε τα δικαιώματα των παιδιών και δίπλα τους να έχουν ζωγραφισμένες εικόνες των αντίστοιχων αντικειμένων: «Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να λένε τη γνώμη τους», «να διαβάζουν βιβλία», «να έχουν γονείς», «να έχουν φίλους»…. Έτσι δημιουργήθηκε η αφίσα με τίτλο:

Αν όλα τα παιδιά της γης… είχαν τα ίδια δικαιώματα
 
 

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!