Καλή μας σχολική χρονιά!

Ξεκινάμε και φέτος μαζί μια καινούρια σχολική χρονιά με την ίδια όρεξη και χαρά, όπως όλες τις προηγούμενες χρονιές!

Παρά τις διαφορετικές συνθήκες με τις οποίες θα λειτουργήσουμε φέτος λόγω της πανδημίας, είμαστε σίγουρες πως θα συνεργαστούμε άψογα για να τηρήσουμε τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού και να διασφαλίσουμε στα παιδιά μας ένα ασφαλές περιβάλλον. Σας επισυνάπτουμε τις Οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων προς ενημέρωσή σας.

        Καλή χρονιά να έχουμε, με υγεία και δύναμη!

                                                                                                             Οι νηπιαγωγοί της τάξης

Καλό Καλοκαίρι!

Φτάνοντας στο τέλος του σχολικού έτους, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς-κηδεμόνες για την άψογη συνεργασία που είχαμε όλη τη χρονιά και να ευχηθούμε καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Ευχόμαστε σε όλους Καλό Καλοκαίρι, με υγεία και δύναμη!

Ένας ιός με …κορώνα!

Μετά από τρεις μήνες, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της καραντίνας,  επιστρέψαμε στο σχολείο μας! Με διαφορετικούς κανόνες μεν, αλλά σίγουρα πανευτυχείς που θα συναντούσαμε τους αγαπημένους μας φίλους και το σχολείο μας, δε! Την πρώτη μέρα ήταν λογικό να είμαστε όλοι μας λίγο ανήσυχοι για την νέα πραγματικότητα στην τάξη, αλλά γρήγορα προσαρμοστήκαμε και απολαύσαμε και πάλι το γεγονός ότι η καραντίνα τελείωσε και μπορούμε να ερχόμαστε στο σχολείο μας που μας είχε λείψει πολύ!

Αλλά ποιο θέμα μονοπώλησε το ενδιαφέρον μας τις πρώτες μέρες; Φυσικά ο κορονοϊός και το πώς περάσαμε τους μήνες της καραντίνας. Οι νέοι κανόνες της τάξης , μας επέβαλλαν να χωριστούμε σε δύο υποτμήματα και να ερχόμαστε μέρα παρά μέρα στο σχολείο. Κρατήσαμε τις απαιτούμενες αποστάσεις στα τραπεζάκια μας και διαλέξαμε μια θέση που θα καθόμασταν όλη την μέρα!

Διαβάσαμε το παραμύθι του κορονοϊού και μάθαμε γι’ αυτόν… Συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας και το πώς περάσαμε τις μέρες της καραντίνας που καθόμασταν στο σπίτι. Και φυσικά μάθαμε τους καινούριους κανόνες που θα έχουμε στην τάξη μας από δω και στο εξής. Στο τέλος λύσαμε και το σταυρόλεξο του κορονοϊού!

Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας στο χαρτί ζωγραφίζοντας και φτιάχνοντας το βιβλιαράκι του κορονοϊού!

     

    

Οι μέρες κύλησαν ευχάριστα και όλοι οι μαθητές τηρούσαν με σχολαστικότητα όλους τους καινούριους κανόνες της τάξης μας. Στο διάστημα αυτό κάναμε επαναλήψεις στα γράμματα και τους αριθμούς, ζωγραφίζαμε και κόβαμε με το δικά μας χρώματα και ψαλίδια που έχουμε στο ατομικό κουβαδάκι -ούτως ή άλλως από την αρχή της χρονιάς, και δεν μοιραζόμασταν παιχνίδια με τους φίλους μας. Φτιάξαμε όμορφα κολλάζ, παίξαμε με παζλ και ατομικά παιχνίδια και δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές από πλαστελίνη. Ο καθένας είχε τη δική του μπαλίτσα από πλαστελίνη και το δικό του σουπλά!

    

    

Στο μεταξύ μας επισκεπτόταν η καθαρίστρια του σχολείου μας, που πάντα μας φροντίζει, και καθάριζε σχολαστικά τις τουαλέτες, τα τραπεζάκια μας και άδειαζε τα σκουπίδια! Νιώθαμε μεγάλη ασφάλεια και έτσι «σκοτώναμε τα μικρόβια και νικούσαμε τον κορονοϊό»!

    

Αλλά και το παιχνίδι στην αυλή την ώρα του διαλείμματος είχε καινούριους κανόνες πια… Δεν παίζαμε ομαδικά παιχνίδια, παρά ο καθένας με το δικό του ατομικό στεφανάκι, τηρώντας τις απαιτούμενες αποστάσεις! Δεν ήταν και τόσο δύσκολο τελικά…Τα καταφέραμε με μεγάλη επιτυχία!

Αξίζει να σημειωθεί πως τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τους νέους κανόνες και την νέα πραγματικότητα.

Σε αυτό συνέβαλλε το γεγονός πως στο σχολείο μας, από την πρώτη μέρα τηρούσαμε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής, χρησιμοποιώντας ατομικά υλικά για τις δουλειές μας, ατομικό μπουκάλι για να πίνουμε νερό, υπενθυμίζαμε πάντα στα παιδιά να βήχουν στον αγκώνα τους, πετούσαν πάντα στα σκουπίδια τα χρησιμοποιημένα χαρτάκια τους και έπλεναν συχνά τα χέρια με σαπούνι και χρησιμοποιούσαν τακτικά το αντισηπτικό της τάξης. Επίσης, την τελευταία βδομάδα πριν κλείσουμε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού είχαμε φροντίσει να ενημερώσουμε τα παιδιά για τον νέο ιό που μπήκε στη ζωή μας και τα μέτρα προστασίας μας από αυτόν, χωρίς να γνωρίζουμε φυσικά τι μας περίμενε τις επόμενες μέρες!

    

       

    

    

Η συμμετοχή μας στη Ψηφιακή Έκθεση του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία

Με χαρά σας παρουσιάζουμε το υλικό που δημιουργήσαμε για τη Ψηφιακή Έκθεση των παραδοτέων έργων στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία».

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά και τους γονείς τους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας για συνέχιση των δραστηριοτήτων εξ’ αποστάσεως κατά την περίοδο του κορονοϊού!

Αναμένουμε όλοι τους επαίνους συμμετοχής ως επιβράβευση!

 

 

Στης καραντίνας τον καιρό…

Τις δύσκολες μέρες της καραντίνας, που αναγκαζόμασταν να μένουμε στο σπίτι για να είμαστε ασφαλείς και συνεχίσαμε τα μαθήματά μας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πολλοί μαθητές μας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και μας έστελναν τις δουλειές που τους αναθέταμε από τα σπίτια τους, το οποίο μας γέμισε χαρά, αλλά και συγκίνηση.  Για επιβράβευση, οι δασκάλες απαντούσαν σε όλα τα email και έστελναν «ψηφιακά αυτοκόλλητα» σε κάθε δουλίτσα των παιδιών!

Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους για όλη την ανταπόκριση της πρωτόγνωρης διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ευχαριστούμε πολύ!!!

  

  

  

 

 

   

  

  

To παιδί, η πόλη και τα μνημεία_2019-2020

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ (Υιοθετούμε τα αγάλματα, νοιαζόμαστε για τον δημόσιο χώρο – γινόμαστε ενεργοί πολίτες)» που υλοποιείται από την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας (γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων). Στόχος του προγράμματος είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή και να γνωρίσουν υπαίθρια γλυπτά της γειτονιάς μας και την ιστορία τους, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας των γλυπτών, καθώς επίσης να εξερευνήσουν τη γειτονιά τους αναπτύσσοντας δεξιότητες του ενεργού πολίτη.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία

Φέτος είχαμε προγραμματίσει μια σειρά δραστηριοτήτων στη γειτονιά μας αλλά και στο Πάρκο Ριζάρη. Δυστυχώς, οι συνθήκες δεν μας το επέτρεψαν, όμως το πρόγραμμα συνεχίζεται έστω και εξ αποστάσεως! Θα επικεντρωθούμε στη γειτονιά μας κι η ξενάγηση ξεκινά!

Ας γνωρίσουμε πρώτα τα έργα τέχνης και τα αγάλματα που υπάρχουν στη γειτονιά μας!

1 .    ΄Τα ανθρωπάκια’ του Γιάννη Γαΐτη – μετρό ‘Σταθμός Λαρίσης. 

Σίγουρα θα έχετε περάσει όλοι από το μετρό της γειτονιάς μας. Και θα έχετε προσέξει τα έργα στους τοίχους και τα χαρακτηριστικά κόκκινα καθίσματα που μοιάζουν με ανθρωπάκια! Τα δημιούργησε ο σπουδαίος καλλιτέχνης Γιάννης Γαΐτης και στολίζουν την αποβάθρα του μετρό. Είναι ακριβή αντίγραφα των έργων του Γαΐτη, μια και τα αυθεντικά βρίσκονται στο σπίτι του, στην Ίο.  Ο Γαΐτης ήταν Έλληνας ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης.

ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: Παρατηρήστε τα ανθρωπάκια και πείτε:  μοιάζουν ίδια ή διαφορετικά; Πώς είναι ντυμένα;

Τα ΄Ανθρωπάκια ‘ δεν έχουν ατομικά χαρακτηριστικά και έχουν πανομοιότυπο ντύσιμο με ριγέ κοστούμι και καπέλο. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο Γαϊτης είναι ασπρόμαυρο για τα Ανθρωπάκια με τις χαρακτηριστικές μαύρες γραβάτες και έντονα χρώματα, όπως κόκκινο, πράσινο , μπλε ή κίτρινο για το φόντο.

2.      Προτομή Γεωργίου Παπανικολάου– δίπλα από το μετρό Σταθμός Λαρίσης.  

‘Εχεις παρατηρήσει αυτή την προτομή δίπλα από τις σκάλες του μετρό Σταθμός Λαρίσης; Είναι η προτομή του Γεωργίου Παπανικολάου, από τους πιο διάσημους Έλληνες γιατρούς και ερευνητές. Ανακάλυψε μια σημαντική εξέταση που προστατεύει όλες τις γυναίκες του κόσμου από μια σοβαρή αρρώστια.

ΜΑΝΤΕΨΕ: Τι ονομάζεται προτομή; Από τι υλικό είναι φτιαγμένη αυτή του Γεωργίου Παπανικολάου; Αφού ήταν γιατρός, πού αλλού νομίζεις πως έχει την ίδια προτομή;

Προτομή λέμε τις γλυπτές ανθρώπινες αναπαραστάσεις από τον θώρακα και πάνω.Συνήθως μια προτομή απεικονίζει το κεφάλι, τον λαιμό, ένα μέρος του θώρακα και τους ώμους. Οι προτομές συνήθως τοποθετούνται στη βάση τους σε ένα βάθρο. Η συγκεκριμένη προτομή είναι φτιαγμένη από ένα μέταλλο πολύ ανθεκτικό που λέγεται ορείχαλκος και το χρώμα της είναι σκούρο, ενώ το βάθρο είναι από μάρμαρο. Την προτομή του Γεώργιου Παπανικολάου , την συναντάμε, εκτός από τον Σταθμό Λαρίσης, σε πολλά νοσοκομεία της χώρας μας .

3.      Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων (Ίκαρος) – Πλατεία Καραϊσκάκη

Στην πλατεία Καραϊσκάκη , στο μετρό Μεταξουργείο συναντάμε ένα ακόμα μνημείο της γειτονιάς μας. Σίγουρα θα το έχετε προσέξει, αφού είναι τόσο μεγάλο και καταλαμβάνει σχεδόν όλη την έκταση της πλατείας! Το μνημείο αυτό λέγεται Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων και είναι προς τιμή των ηρώων που σκοτώθηκαν για το καλό της πατρίδας τους.

ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: Είναι όρθιο το άγαλμα; Γιατί; Σε τι σχήμα είναι τοποθετημένο; Είναι φτιαγμένο από μάρμαρο;

Το άγαλμα απεικονίζει τον Ίκαρο που πέφτει ηρωικά από τον ουρανό σαν να καρφώνεται στο έδαφος. Θυμήσου τον μύθο του Ίκαρου παρακολουθώντας το βιντεάκι .  Στη βάση του υπάρχει μια μεγάλη πυραμίδα που συμβολίζει το έδαφος. Το γλυπτό αυτό είναι φτιαγμένο από γρανίτη και ορείχαλκο, υλικά πολύ ανθεκτικά στις κλιματολογικές συνθήκες.

4.      ΄Ο μύθος της γειτονιάς μου’ – Αλέκος Φασιανός – Μετρό Μεταξουργείο  

Στο μετρό Μεταξουργείο σίγουρα, έχετε πάει όλοι. Έχει τα ίδια έργα τέχνης με τον άλλο σταθμό της γειτονιάς μας, το σταθμό Λαρίσης; Όχι, διαφορετικά έργα στολίζουν το μετρό σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους χώρους του. Από τη στιγμή που θα κατέβεις τις πρώτες σκάλες, εκεί που θα ακυρώσεις το εισιτήριο και κατεβαίνοντας στις αποβάθρες, θα συναντήσεις μια σύνθεση έργων του σπουδαίου ζωγράφου Αλέκου Φασιανού. Ο Αλέκος Φασιανός είναι Έλληνας ζωγράφος, χαράκτης και σκηνογράφος. Η γειτονιά που μεγάλωσε ήταν το Μεταξουργείο και έτσι ανέλαβε να στολίσει το μετρό με τα έργα του, θυμίζοντας τη γειτονιά του όπως ήταν τα παλιότερα χρόνια.

ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: Τι χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος; Έντονα ή σκούρα; Οι άνθρωποι είναι ακίνητοι ή βρίσκονται σε κίνηση; Πού βρίσκονται οι άνθρωποι;

Τα έργα του Φασιανού έχουν έντονα χρώματα και θυμίζουν παλιά ελληνική ταινία. Απεικονίζουν τον μανάβη της γειτονιάς του (οπωροπώλης), τους περαστικούς που κάνουν βόλτα με το ποδήλατο, τους ανθρώπους που πάνε στο θερινό σινεμά κ.α.

5.      ‘ Θησεύς σώζων την Ιπποδάμειαν‘ – Πλατεία Βικτωρίας  

Στο κέντρο της πλατείας Βικτωρίας, εκεί που είναι ο ηλεκτρικός σταθμός, συναντάμε ένα ακόμη γλυπτό της γειτονιάς μας. Είναι ο Θησέας που σύμφωνα με τον ελληνικό μύθο, σώζει την πανέμορφη Ιπποδάμεια, από τον Κένταυρο Ευρυτίωνα.

ΜΑΝΤΕΨΕ: Τι ήταν ο κένταυρος στη μυθολογία; Τι νομίζεις πως αισθάνονται οι ήρωες που απεικονίζονται; Από τι υλικό είναι φτιαγμένο το άγαλμα; Πάνω σε τι είναι τοποθετημένο;

Ο Κένταυρος που είναι μισός άνθρωπος και μισός άλογο, έχει αρπάξει με δύναμη την απελπισμένη Ιπποδάμεια και προσπαθεί να ρίξει μια πέτρα στον Θησέα, ο οποίος προσπαθεί να τον σταματήσει κρατώντας με δύναμη το πόδι του Κένταυρου και τραβώντας τον από τα μαλλιά. Είναι χαρακτηριστικές οι εκφράσεις πόνου, απελπισίας και δύναμης που απεικονίζει ο γλύπτης τόσο ρεαλιστικά στους ήρωες. Είναι φτιαγμένο από τα υλικά μπρούτζο και χαλκό που έχουν σκούρο χρώμα και είναι τοποθετημένο σε μια ψηλή μαρμάρινη βάση. Τέλος, ενδιαφέρον προκαλεί πως το συγκεκριμένο γλυπτό είναι διάτρητο από σφαίρες, πιθανώς από την εποχή του εμφυλίου πολέμου στην χώρα μας.

Αφού γνωρίσατε τα αγάλματα και τα έργα τέχνης, ώρα για ένα   διαδικτυακό παιχνίδι μνήμης που σας έχουμε ετοιμάσει! Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε!

Τα καταφέρατε; Τώρα θα φτιάξετε κι ένα παζλ με ένα έργο τέχνης που το έχουμε στο μετρό στη γειτονιά μας! Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε!

Τι λέτε; Συνεχίζουμε το παιχνίδι; Αυτή τη φορά θα φανταστούμε πως ζωντανεύουν τα έργα τέχνης στο σταθμό του μετρό!

Τι σκέφτονται; Τι συζητάνε μεταξύ τους; Τι ακούνε και τι βλέπουν κάθε μέρα;

Γράψτε μέσα στις φούσκες τις σκέψεις και τα  λόγια τους και στείλτε τα μας στο email  του νηπιαγωγείου μας!

 

Κι αν θέλετε να μάθετε πώς σκέφτεται, τι νιώθει ένα άλλο άγαλμα που βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, πατήστε πάνω στο βιβλίο για να την παρακολουθήστε σε βίντεο όπου εμφανίζεται κι ο συγγραφέας του βιβλίου!

Ώρα για το αγαπημένο σας σταυρόλεξο! Συμπληρώστε σωστά τα κουτάκια και μην ξεχνάτε: ΚΑΘΕ ΚΟΥΤΑΚΙ ΚΙ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ!

            

Κι αν θέλετε να γνωρίστε και άλλα έργα τέχνης στους σταθμούς των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), όπως στο μετρό, πατήστε πάνω στην εικόνα και περιηγηθείτε!

Αφού δεν μπορούμε να επισκεφτούμε τη γειτονιά μας και να ερευνήσουμε όσα είχαμε σχεδιάσει, θα προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες και θα φωτογραφήσουμε τη γειτονιά μας από το παράθυρο του σπιτιού μας! Θα κοιτάξετε από το παράθυρό σας ή θα βγείτε στο μπαλκόνι σας και θα φωτογραφήσετε ό,τι υπάρχει στη γειτονιά σας!

Τι σας κάνει εντύπωση; Τι σας αρέσει; Τι δες σας αρέσει και θα θέλατε να είναι διαφορετικό;

Ορίστε μερικές ιδέες για το τί να φωτογραφίσετε:   

Πώς αλλιώς φαντάζεστε τη γειτονιά σας; Τι θα θέλατε να έχει; Ζωγραφίστε μας την εικόνα στο παρακάτω χαρτί ή σε ένα οποιοδήποτε χαρτί ζωγραφικής έχετε στο σπίτι σας. 

Στείλτε μας τις φωτογραφίες και τις ζωγραφιές σας στο email του Νηπιαγωγείου μας για να φτιάξουμε μια υπέροχη αφίσα!

 

Για το τέλος αφήσαμε τις δημιουργίες σας! Θέλετε να γίνετε γλύπτες και να φτιάξετε τα δικά σας έργα τέχνης; Αρχικά, διαβάστε το κείμενο για τα γλυπτά πατώντας πάνω στην παρακάτω εικόνα

Πήρατε κάποιες ιδέες; Μπορούμε να φτιάξουμε γλυπτά από χιόνι (όπως είχαμε δει σε βίντεο στο σχολείο μας!), από πηλό, από πλαστελίνη, αλλά και από υλικά που έχουμε στο σπίτι μας και μάλιστα, από άχρηστα υλικά, όπως άδεια μπουκάλια από γάλα, αλουμινόχαρτο, καπάκια, κουτί από δημητριακά κ.α. Ορίστε μερικές ιδέες από «έργα τέχνης» παιδιών! Περιμένουμε τα δικά σας με φωτογραφία στο email μας! Και θυμηθείτε: όποιοι μας στείλουν τα έργα τους θα πάρουν ψηφιακό βραβείο!!!

 

 

  

Και τώρα μια ωραία έκπληξη! Ένας διαδραστικός πίνακας με δραστηριότητες σχετικά με το πρόγραμμά μας! Πατήστε στα κουμπιά και δείτε εικόνες με τα αγάλματα και τα έργα τέχνης, παρακολουθείστε το βίντεο «Το άγαλμα που κρύωνε», παίξτε τα διαδικτυακά παιχνίδια μας κ.α.

Χρόνια Πολλά σε όλες τις μανούλες!

Την Κυριακή 10 Μαρτίου είναι η γιορτή της μητέρας! Γιορτάζουν όλες οι μανούλες του κόσμου και γι’ αυτό σήμερα θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες που θα τιμήσουμε τις μαμάδες μας!

Για αρχή, ξεφυλλίστε το βιβλιαράκι μας με τους πίνακες ζωγραφικής πατώντας πάνω του, ακούγοντας τις παρακάτω υπέροχες μελωδίες που είναι αφιερωμένες στις μαμάδες! Τι σας αρέσει στους πίνακες; Σας θυμίζει κάτι από τη δική σας μαμά;

Μουσική στη Μητέρα μου- Νίκος Ξυδάκης

Για τη Μητέρα-Γιώργος Χατζηπιερής

Και ακούστε το τραγουδάκι:

Στη γιορτή της Μητέρας-παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου

Ξεφυλλίστε και διαβάστε με τη μαμά σας, αλλά και με όλη την οικογένεια την αγαπημένη ιστορία «Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει». Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να ακούσετε την ιστοριούλα!

Κι άλλη μια ιστοριούλα «Το Δέντρο που Έδινε«. Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να ακούσετε την ιστορία!

Ξέρετε πως μας αρέσει να δουλεύουμε ένα θέμα μέσα από τις Τέχνες! Τώρα θα γνωρίσουμε έναν Αυστριακό ζωγράφο τον Γκούσταφ Κλιμτ (Gustav Klimt) που ζωγράφισε τον πίνακα «Μητέρα και Παιδί»! Τι κάνει η μητέρα και το παιδί; Τι χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος; Τι έχει η μητέρα στα μαλλιά της; Τι να σκέφτονται ή να ονειρεύονται οι δυο τους; Μπορείτε να ζωγραφίσετε κι εσείς τη μητέρα αγκαλιά με το παιδί της ή να εκτυπώσετε την εικόνα και τη χρωματίσετε!

  

Θυμάστε πόσο σας άρεσαν τα σταυρόλεξα που λύναμε στο σχολείο; Τώρα ετοιμαστείτε να λύσετε ένα ακόμα που είναι αφιερωμένο στη γιορτή της μητέρας! Προσπαθήστε να λύσετε τους γρίφους και μετά να γράψετε στον σωστό αριθμό την κατάλληλη λεξούλα! Συμβουλευτείτε και τον πίνακα με τις λεξούλες και προσοχή : να προσέξετε μην γράψετε το ίδιο γράμμα δύο φορές! Ένα κουτάκι χωράει μόνο ένα γραμματάκι! Περιμένουμε με χαρά να μας στείλετε τα λυμένα σταυρόλεξά σας! Καλή επιτυχία!   

 

 

 

 

 

 

Κι άλλη μια δραστηριότητα με θέμα τη μαμά! Πρώτα βρείτε τη λέξη ΜΑΜΑ και κυκλώστε τη, ύστερα ζωγραφίστε μέσα στην καρδούλα τη δική σας ΜΑΜΑ και γράψτε και τη λεξούλα!

Παρότι η λέξη ΜΑΜΑ είναι διαφορετική σε κάθε γλώσσα, είναι η πιο γλυκιά λέξη σε όλο τον κόσμο! Και θέλουμε να μάθουμε να τη φωνάζουμε στις διάφορες γλώσσες! Γι΄αυτό, πείτε στη μαμά να σας γράψει σε ένα χαρτάκι τη λέξη ΜΑΜΑ στη γλώσσα της και αφού το φωτογραφίσετε να μας το στείλετε με email για να φτιάξουμε την παρακάτω αφίσα με τη λέξη ΜΑΜΑ σε όλες τις γλώσσες της ομάδας μας!

Ώρα για ένα ακόμη δώρο για τις μαμάδες σας! Θα φτιάξουμε ένα κολιέ να τα χαρίσουμε σε εκείνες! Χρησιμοποιήστε διάφορα ζυμαρικά που έχετε στο σπίτι, βάψτε τα χρωματιστά με τέμπερες και αφού στεγνώσουν, περάστε τα προσεκτικά μέσα από ένα σχοινάκι ή κορδονάκι! Φτιάξτε διάφορα μοτίβα, με διαφορετικά ζυμαρικά ή διαφορετικά χρώματα. Βάλτε τη φαντασία σας να δημιουργήσει τα πιο όμορφα κολιέ για τις μαμάδες σας! Στο τέλος μπορείτε να στολίσετε με φιογκάκια, κορδέλες, φτερά ή ό,τι άλλο υλικό έχετε στο σπίτι! Χαρίστε τα στις μαμάδες σας μαζί με ένα γλυκό φιλί! Χρόνια πολλά μαμά!

  

Τι πιο ωραίο να φτιάξετε και μια καρτούλα για τη μαμά σας! Κάντε το σχήμα ή εκτυπώστε την παρακάτω κάρτα, κάντε μια ωραία ζωγραφιά και μην ξεχάσετε να γράψετε: ΜΑΜΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ! Σίγουρα το ομορφότερο δώρο!

Μένουμε σπίτι-Μαθαίνουμε τους αριθμούς παίζοντας!

Και τώρα ώρα για παιχνίδι με τους αριθμούς!

Θυμάστε πώς παίζαμε με τους αριθμούς στο Νηπιαγωγείο μας; Βάζαμε κάτω από κάθε αριθμό τόσα μολύβια όσα μου λέει ο αριθμός!

Ή φέρναμε αντικείμενα από την τάξη μας και όσα μας έλεγε ο αριθμός τόσα  βάζαμε κάτω από την καρτέλα. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε κι εσείς στο σπίτι. Γράψτε σε χαρτάκια τους αριθμούς και παίξτε, τοποθετώντας τον σωστό αριθμό αντικειμένων κάτω από κάθε καρτέλα.

Θυμάστε και το επιτραπέζιο παιχνίδι μας με την αβγοθήκη και τα χρώματα; Τώρα μπορείτε να το φτιάξετε κι εσείς στο σπίτι σας αλλά να παίξετε με τους αριθμούς. Γράψτε τους αριθμούς στον πάτο της αβγοθήκης και παίξτε με όσπρια, όπως φασόλια. Βάλτε τόσα φασόλια σε κάθε θήκη όσα λέει ο αριθμός και ζητήστε από τους γονείς ή τα αδέρφια σας να ελέγξουν αν είναι σωστά! Προσοχή! Θυμηθείτε τους αριθμούς στον πίνακά μας!

Επίσης, βάζαμε τους κύβους μας στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και ανάποδα. Εσείς μπορείτε να πάρετε τα παιχνίδια σας και να τα βάλετε στη σειρά! Ποιο αυτοκινητάκι είναι το μεγαλύτερο; Ποιο μολύβι είναι το μικρότερο;

Και τώρα θυμηθείτε τα τραγουδάκια μας! Τα 5 μικρά πιθηκάκια αλλά και τα τραγουδάκια με τους αριθμούς! Πάμε να τα τραγουδήσουμε δυνατά!

5 ΠΙΘΗΚΑΚΙΑ ΜΙΚΡΑ

Τραγουδάμε για τους αριθμούς

Θέλετε να προσπαθήσετε να τους γράψετε; Μια ωραία ιδέα είναι να ζητήσετε από τη μαμά ένα μπολάκι ή ταψάκι, να βάλετε μέσα λίγο αλεύρι ή ζάχαρη, να το απλώσετε και με το δαχτυλάκι σας να γράψετε τους αριθμούς! Κι αν κάνετε λάθος, κανένα πρόβλημα! Απλώστε πάλι το αλεύρι ή τη ζάχαρη στην επιφάνεια και προσπαθήστε ξανά και ξανά και ξανά!

Τέλος, μπορείτε να περάσετε και στο χαρτί. Εκτυπώστε τα παρακάτω βιβλιαράκια ή φτιάξτε τα μόνοι σας σε χαρτιά. Στα κενά ορθογώνια μπορείτε να γράψετε τους αριθμούς, να ζωγραφίσετε τόσα αντικείμενα όσα λέει ο αριθμός ή να κόψετε από φυλλάδια, περιοδικά, παλιά βιβλία, εικόνες και να κολλήσετε τόσες όσες λέει ο αριθμός!

 

 

Καλή Πρωτομαγιά!

Θυμάστε που είχαμε μιλήσει για την Άνοιξη λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία μας; Που είχαμε πει πως έχει 3 παιδιά; Τον Μάρτη, τον Απρίλη και τον Μάη; Θυμάστε που φορέσαμε τον Μάρτη για να μην μας κάψει ο ήλιος! Και είχαμε φτιάξει και τον Τροχό των 4 Εποχών;

  

Τώρα ήρθε ο Μάης και πλέον μυρίζει για τα καλά Άνοιξη! Αλλά πώς ακούγεται; Μήπως σας θυμίζει κάτι αυτή η μελωδία; Ακούστε  Είναι η Άνοιξη του Vivaldi που είχαμε ακούσει στο νηπιαγωγείο μας και είχαμε παίξει θεατρικό παιχνίδι με τη μουσική! Ακούστε τη ξανά και ξανά και χορέψτε όπως νιώθετε τη μελωδία!

 

Είχαμε μιλήσει για τα χελιδόνια που έρχονται, για τις πασχαλίτσες και τις μελισσούλες. Ορίστε και οι αντίστοιχες λεξούλες, όποιος θέλει να τις αντιγράψει σε ένα χαρτάκι και να ζωγραφίσει τη δική του εικόνα!

Είχαμε παρατηρήσει και ορισμένους πίνακες ζωγραφικής πολύ γνωστών καλλιτεχνών!

  

Τώρα θα γνωρίσουμε τον παρακάτω πίνακα του πολύ γνωστού ζωγράφου Πικάσο! Κοιτάξτε, ένα χέρι κρατάει ένα μπουκέτο λουλούδια. Μιας που είναι πρωτομαγιά θέλετε να το κάνετε κι εσείς; Βάψτε με τέμπερα την παλάμη σας ή σχεδιάστε με ένα μολύβι το σχήμα της παλάμης σας και χρωματίστε τη. Μέσα στην παλάμη ζωγραφίστε λουλούδια, σαν να τα κρατάτε! Γίνετε κι εσείς ζωγράφοι!

 

Ας γνωρίσαμε και τον γνωστό ζωγράφο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (Giuseppe Arcimboldo), ο οποίος ζωγράφιζε πρόσωπα με …φρούτα και λαχανικά. Ο παρακάτω πίνακας λέγεται Άνοιξη και είναι το πρόσωπο ενός ανθρώπου από λουλούδια! Μπορείτε να τον παρατηρήσετε προσεχτικά και να απαντήσετε στις ερωτήσεις:

1) είναι άντρας ή γυναίκα; 2) τι χρώματα είναι τα λουλούδια που βλέπετε 3) από τι είναι φτιαγμένο το ρούχο του ανθρώπου; Τέλεια!

Κι αν θέλετε λόγω Πρωτομαγιάς να κάνετε ένα στεφάνι, να μια ωραία ιδέα! Κόψτε έναν κύκλο από χαρτόνι και κολλήστε μέσα αβγοθήκες που τις έχετε πρώτα βάψει, βάλτε μέσα κι ένα μπαλάκι από πλαστελίνη ή κάντε ένα μπαλάκι μικρό από χαρτοπετσέτα κι έτοιμο!

 Ώρα να παίξουμε με τα χρώματα! Χρωμάτισε κάθε εικόνα με τα χρώματα που λέει ο κάθε αριθμός! Κάτω από κάθε χρώμα γράψε και την λεξούλα, όπως δείχνει κι ο πίνακας! Κι όποιος δεν έχει εκτυπωτή, σχεδιάζει ένα δικό του λουλούδι ή μια πεταλούδα, γράφει τους αριθμούς και χρωματίζει σύμφωνα με τις οδηγίες.

  

Στη συνέχεια, ελάτε να βρούμε τις διαφορές στις παρακάτω δυο εικόνες. Διαφέρουν σε 7 σημεία, βρείτε τα και κυκλώστε τα στην πρώτη εικόνα. Καλή επιτυχία!

Και τώρα ώρα για ένα πείραμα! «Τα μαγικά λουλούδια» ! Κόψτε και χρωματίστε πολλά λουλούδια, τσακίστε τις άκρες τους προς τα πάνω και στη συνέχεια ρίξτε τα προσεκτικά σε μια λεκανίτσα ή πιατέλα με νερό! Θα τα δείτε να ανθίζουν! Δοκιμάστε το στο σπίτι, θα σας ενθουσιάσει! Καλή επιτυχία!

Για περισσότερες ανοιξιάτικες ιδέες, σας περιμένει μια έκπληξη σε λίγες μέρες στο blog μας!