Γλυκό καλοκαιράκι!

Καθώς πλησιάζει το τέλος  της σχολικής χρονιάς , ασχολούμαστε με καλοκαιρινά παιχνίδια…

20220601 085648   20220601 085746 

Κάνουμε ανασκόπηση της χρονιάς, διαβάζοντας το ιστολόγιο του σχολείου μας και θυμόμαστε όλα τα πράγματα που μάθαμε και όλες τις όμορφες στιγμές!

20220608 095308    

Στο τέλος αποτυπώνουμε τις αναμνήσεις μας στο χαρτί… Τι μας άρεσε περισσότερο στο νηπιαγωγείο; «τα πάρτυ και οι μπουφέδες», «‘όταν στολίζαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο», «όταν παίζαμε στο διάλειμμα», «τα πειράματα που κάναμε στην τάξη»  και άλλες πολλές όμορφες αναμνήσεις θα μας συντροφεύουν για πάντα!

20220608 124758   20220608 124816

Δεν έλειψε όμως και μια καλοκαιρινή και δροσερή κατασκευή! Καρπουζάκια από χάρτινα πιάτα! Τα βάψαμε με πράσινη και κόκκινη τέμπερα, κολλήσαμε και μαύρα κουμπιά για τα κουκούτσια και έτοιμα να διακοσμήσουν τις σακούλες μας με τους φακέλους που θα πάρουμε σπίτι!

20220601 121343    20220602 120758   

DSC03053 20220615 094734

Μάλιστα, χαρήκαμε τόσο με τα καρπουζάκια, που αποφασίσαμε να κάνουμε περισσότερα για να κολλήσουμε στο παράθυρο της τάξης μας με την ευχή για «καλό καλοκαίρι»!

20220614 094036

Καλό Καλοκαίρι σε όλους! Και καλή Πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Μαθαίνοντας με τον Botley το Ρομπότ τον κύκλο του νερού

1) Η δύναμη του νερού

Τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά και ασχοληθήκαμε με το Stem/Ρομποτική με θέμα το νερό. Έχει το νερό δύναμη; ρωτήσαμε τα παιδιά και εκείνα απάντησαν ότι έχει μεγάλη δύναμη, αν ανοίξουμε δυνατά την βρύση! Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο video με την λειτουργία του νερόμυλου και όντως παρατηρήσαμε την μεγάλη ορμή του νερού! Έχοντας στο σχολείο μας ένα παιχνίδι με νερόμυλο, αποφασίσαμε να πειραματιστούμε και να ρίξουμε νερό για να δούμε αν θα δουλέψει ο νερόμυλός μας.  Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν που ο νερόμυλος γύριζε γρήγορα και θέλησαν όλα να συμμετέχουν στο πείραμα.

DSC03028   DSC03030  DSC03031

DSC03032   DSC03033

Στη συνέχεια, τους θέσαμε τον προβληματισμό «πώς μπορούμε κι εμείς να κατασκευάσουμε έναν νερόμυλο;». Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες σκέφτηκαν και πρότειναν υλικά  για να φτιάξουμε τον νερόμυλο. Μας είπαν ξύλο, σίδερο και πλαστικό. Τελικά αποφασίσαμε να τους δώσουμε 4 πλαστικά ποτήρια κι ένα πιάτο. Κάθε ομάδα συζήτησε, πειραματίστηκε με το πώς θα μπορούσαν να κολληθούν τα ποτήρια στο πιάτο, ώστε να δουλέψει ο τροχός-νερόμυλος. Και πραγματικά τα κατάφεραν περίφημα , βρίσκοντας δύο κιόλας, τρόπους!

DSC03035      DSC03037        DSC03039    DSC03041    DSC03045   DSC03049 

Αφού κόλλησαν με χαρτοταινία τα ποτήρια τους, κάθε ομάδα δοκίμασε να θέσει σε λειτουργία τον δικό της νερόμυλο!  Πραγματικά οι νερόμυλοί μας δούλεψαν, ρίχνοντας το νερό γύρισε ο τροχός!  Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα, έλαβαν κοινές αποφάσεις και τελικά έγιναν τα ίδια μικροί εφευρέτες! Περήφανοι, λοιπόν, με τις εφευρέσεις  μας, παίξαμε με τους αυτοσχέδιους νερόμυλούς μας και πραγματικά το χαρήκαμε πολύ!

DSC03042  DSC03043 

DSC03046  DSC03047 

2) Οι εξυπνούληδες μαθαίνουν προγραμματισμό

Στο δεύτερο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες προγραμματισμού και εξοικείωσης με εντολές.  Χρησιμοποιώντας το επιτραπέζιο παιχνίδι του Εξυπνούλη «Μαθαίνουμε προγραμματισμό» , εξασκήσαμε την λογική μας σκέψη, τη χωρική αντίληψη και τη διατύπωση υποθέσεων.  Τα παιδιά βοηθούσαν μια μαϊμουδίτσα να φτάσει στον προορισμό της που ήταν ένα ακτινίδιο ή μια μπανάνα, ακολουθώντας τη σωστή διαδρομή και μετακινώντας το πιόνι. Οι μικροί προγραμματιστές τα κατάφεραν περίφημα!

20220524 100508   20220526 093112  20220526 093109   

Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν το αντίστοιχο φύλλο εργασίας  με την διαδρομή που πρέπει να κάνουν κάθε φορά οι σταγονούληδες είτε προς τον ήλιο, είτε προς τη βροχή…

20220524 122314    20220524 122326  20220608 124006

Τέλος, ασχοληθήκαμε πολύ με παιχνίδια κατασκευών με βίδες και γρανάζια , τα οποία μας έβαλαν στον κόσμο της μηχανικής.  Τα παιδιά διασκέδαζαν πολύ με αυτά τα παιχνίδια, εξάσκησαν την φαντασία τους, τη λογική τους σκέψη και τη δημιουργικότητά τους και έπαιζαν με τα συγκεκριμένα παιχνίδια συνεχώς στις ελεύθερες δραστηριότητες!

20220524 091506

3) Παιχνίδια με τον Βο το Ρομπότ

Στο τρίτο εργαστήριο, φέραμε στην τάξη μας το ρομποτάκι μας, τον Βο. Αφού τον γνωρίσαμε, είχαμε μια αποστολή… να τον βοηθήσουμε να ακολουθήσει μια διαδρομή, ώστε να βοηθήσουμε τον Σταγονούλη να βρει τους φίλους του στα σύννεφα! Τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν τον κώδικα, ώστε να βοηθήσουν τον Βο να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή.  Θα πάει δύο βήματα μπροστά, δύο βήματα αριστερά, και μετά άλλα δύο και έφτασε… Μήπως χρειάζεται κάποια αλλαγή; Συμφωνήσαμε όλοι για τη σωστή διαδρομή, προγραμματίσαμε τα κατάλληλα βήματα στο τηλεκοντρόλ και αφήσαμε τον Βο να κάνει τη διαδρομή! Μας  ενθουσίασε το παιχνίδι με το ρομποτάκι!

20220530 100804       20220530 123659  

20220531 094643 20220531 095112 20220531 095414 

20220531 100152 20220531 100727 20220531 095820

Τέλος,  συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με έναν λαβύρινθο που βοηθήσαμε την σταγονούλα να φτάσει στο σύννεφο! Αφού τα παιδιά, βρήκαν την σωστή διαδρομή, απεικόνισαν στο χαρτί και τον δικό τους λαβύρινθο, εξασκώντας την αντίληψη και τη δημιουργικότητά τους. Γίναμε οι καλύτεροι προγραμματιστές!

.20220608 123921    20220608 123909

4) Ψηφιακά παιχνίδια για τον Κύκλο του Νερού

Στο τελευταίο εργαστήριο, ασχοληθήκαμε με ψηφιακά παιχνίδια για τον Κύκλο του Νερού. Τα περισσότερα παιδιά είναι εξοικειωμένα με την χρήση του ποντικιού και όχι μόνο δεν δυσκολεύτηκαν, αλλά το χάρηκαν τόσο, που ήθελαν όλα να συμμετέχουν και να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή της τάξης για να παίξουν! Παίξαμε τον Κύκλο του Νερού, όπου έπρεπε να βάλουμε σε σειρά τις εικόνες του κύκλου του νερού, φτιάξαμε τον «Νερόμυλο των Ερωτήσεων«, όπου κάθε φορά διαφορετικό παιδί γύριζε τον τροχό και ανέθετε σε όποιο ήθελε την ερώτηση που έβγαζε ο τροχός! Τέλος, φτιάξαμε ένα puzzle με μια εικόνα που είχαν διαλέξει τα παιδιά από το διαδίκτυο για τον κύκλο του νερού και το έπαιζαν , είτε στον υπολογιστή, είτε στο tablet του σχολείου μας! Τα ψηφιακά παιχνίδια αρέσουν πολύ στα παιδιά, είναι διαδραστικά, τους εξοικειώνουν με τις νέες τεχνολογίες που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και μαθαίνουν εμπεδώνοντας με παιγνιώδη τρόπο όσα έχουν διδαχτεί! Ό, τι έπρεπε για το κλείσιμο του εργαστηρίου δεξιοτήτων!

DSC02950   DSC02951   DSC02952  

 DSC03055     DSC03056      DSC03057  

DSC03058       DSC03060       DSC03062 

 

Έτοιμοι για το Δημοτικό!

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, το θέμα που μας απασχολεί είναι η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε, να επισκεφτούμε το συστεγαζόμενο 54ο Δημοτικό και την δασκάλα της Α’ τάξης για να μας μιλήσει για αυτά που μας περιμένουν του χρόνου! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα της επίσκεψης στο Δημοτικό, μιας και τα περισσότερα έχουν αδελφάκια δίπλα και βρήκαν ευκαιρία να τα συναντήσουν στο «μεγάλο σχολείο»!

Πριν από την επίσκεψή μας, ρωτήσαμε τα παιδιά τι τους απασχολεί για το Δημοτικό και τι ερωτήσεις να κάνουμε στην δασκάλα για να μας λύσει όλες μας τις απορίες. Τα παιδιά ρώτησαν «έχετε μόνο μια δασκάλα;» ,  «τι μαθήματα κάνετε;», «πάτε εκδρομές», «μόνο διαβάζετε ή παίζετε;¨ κ. α. Καταγράψαμε τις ερωτήσεις τους σε ένα χαρτί και για να τις θυμόμαστε, ζωγραφίσαμε τις αντίστοιχες εικόνες και τις κολλήσαμε δίπλα από την κάθε ερώτηση.

20220526 100154           20220526 100708 

Πώς όμως θα πηγαίναμε επίσκεψη στο Δημοτικό  με άδεια χέρια; Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουμε ένα βιβλίο-καρδιά με ζωγραφιές και να το χαρίσουμε στα παιδιά της A’ τάξης! Κάποιοι σκέφτηκαν να χωρίσουν στη μέση το χαρτί-καρδιά και από τη μια μεριά να ζωγραφίσουν το νηπιαγωγείο και από την άλλη το δημοτικό. Μάλιστα, έγραψαν και τους αντίστοιχους αριθμούς των δυο σχολείων. Κολλήσαμε στο εξώφυλλο τη φωτογραφία του Νηπιαγωγείου μας και το διακοσμήσαμε με πολλές μικρές καρδούλες, λουλουδάκια, δελφινάκια κ.α

Πραγματικά εντυπωσιακό το βιβλίο μας!  Σίγουρα θα αρέσει στα παιδιά της Α’ τάξης!

20220526 123800      20220526 123739     20220527 081232       20220527 081255   

Έφτασε η στιγμή που περάσαμε την πόρτα του Δημοτικού! Χαμογελαστοί κάναμε μια μικρή περιήγηση στους εξωτερικούς χώρους! Είδαμε το μεγάλο προαύλιο, τις βρύσες, τις τουαλέτες και τις μεγάλες σκάλες που οδηγούν στις τάξεις επάνω. Η δασκάλα της Α’ τάξης και τα παιδιά μας περίμεναν με χαρά! Καθίσαμε στα θρανία, συζητήσαμε για το Δημοτικό και ρωτήσαμε αυτά που είχαμε σημειώσει στο χαρτί μας! Μας έδωσαν πολλές πληροφορίες, η δασκάλα ήταν πολύ κατατοπιστική και μας λύθηκαν όλες οι απορίες! Μετά, κάτσαμε όλοι μαζί και ζωγραφίσαμε, ακούγοντας παιδικά τραγούδια στον διαδραστικό πίνακα.

Στο τέλος, τα μεγάλα παιδιά μας χάρισαν κι εκείνα τις ζωγραφιές τους, τις οποίες ξεφυλλίσαμε στην τάξη μας αργότερα, δείχνοντας τες και στα προνήπια που δεν ήρθαν στην επίσκεψη και μεταφέροντας τις εντυπώσεις τους.

20220527 114805   20220527 122513

20220527 120142      20220527 122215    

Έτοιμοι για την αναχώρησή μας για το Δημοτικό Σχολείο!

Καλή πρόοδο παιδιά!!! Θα σας καμαρώνουμε!!!

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες

Τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, γιορτάζουν σε όλο τον κόσμο οι μανούλες, κι εμείς δεν θα μπορούσαμε να τις ξεχάσουμε…

Συζητήσαμε για τις μαμάδες μας,τις γνωρίσαμε, είπαμε τα ονόματά τους, μιλήσαμε για εκείνες και ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τις λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη «Μαμά»… Μας είπαν υπέροχες ιδέες…  «αγάπη», «χαμόγελο» , «αγκαλιά», «παιχνίδια» κλπ. Καταγράψαμε όλες τις λέξεις μέσα σε μια μεγάλη καρδιά, γράφοντας στο κέντρο τη λέξη «ΜΑΜΑ».

20220505 112023

Διαβάσαμε τα παραμύθια Ζητώ μαμά ή ζήτω η μαμά και Θα σ’ αγαπώ ό,τι και αν γίνει,  συζητώντας για την φροντίδα και την τρυφερότητα των μαμάδων .

20220506 101006

Είδαμε στον υπολογιστή πίνακες γνωστών ζωγράφων που απεικονίζουν στα έργα τους τη μητρική αγάπη και τους θαυμάσαμε, φτιάχνοντας μια μικρή  ιστορία για τον κάθε πίνακα. Τι λέτε να συνέβη στο παιδάκι και η μαμά του το αγκαλιάζει; Γιατί είναι χαμογελαστοί μαμά και παιδί; Τι λένε να νιώθουν; κλπ»

20220506 084950

Και φυσικά, αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε ένα δώρο έκπληξη για τις μαμάδες μας…Ένα καδράκι! Φωτογραφηθήκαμε στέλνοντας φιλάκι στη μαμά και κολλήσαμε πολλές καρδούλες!

Πολύχρωμα ξυλάκια για το περίγραμμα και το μήνυμά μας » Μαμά σε αγαπώ» ! Το πιο όμορφο δωράκι! Θα τα χαρίσουμε στις μανούλες την Κυριακή μαζί με ένα γλυκό φιλί και μια ζεστή αγκαλιά!

20220505 122814  20220505 123938 20220505 122849

20220506 120253   20220509 122454  

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!!!

Φρόντισε με πριν εξαντληθώ, είμαι το πολύτιμο νερό

1) ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑΤΙ…

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, επεξεργαστήκαμε το θέμα του νερού. Αρχικά, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν «τι ξέρω για το νερό» και «τι θέλω να μάθω» ώστε να ανιχνεύσουμε τις ιδέες τους για το θέμα. Τα παιδιά κατέγραψαν πως: «πίνουμε νερό, «σβήνουμε φωτιές», «η γη έχει νερό στη θάλασσα», ενώ ο προβληματισμός τους είναι «πώς γίνεται η βροχή», «πώς γίνεται το νερό πάγος» κ.α.

20220316 124216  20220316 124244

20220531 084427Στη συνέχεια, θέσαμε στα παιδιά το ανοιχτό ερώτημα «το νερό είναι χρήσιμο γιατί…» και καταγράψαμε σε ιδεοθύελλα τις απαντήσεις των παιδιών, όπως «το πίνουν οι άνθρωποι», «είναι το σπίτι των ζώων», «μαγειρεύουμε», «πλένουμε τα πιάτα», «κάνουμε μπάνιο» κ.α.

Μετά, τα παιδιά ανά ομάδες των δυο-τριών, αναζήτησαν πληροφορίες για τη χρησιμότητα του νερού στο διαδίκτυο, βρήκαν σχετικές εικόνες για να φτιάξουμε το κολλάζ μας, εντόπισαν χρήσιμα βίντεο για τον κύκλο του νερού και όλες τις πληροφορίες τις αποθηκεύσαμε σε φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας.

20220316 090425  20220316 100731 20220317 094151 

Κάθε ομάδα παρουσίασε στους συμμαθητές της τις πληροφορίες, βλέπαμε όλοι μαζί το υλικό στον υπολογιστή κι αφού εκτυπώσαμε τις εικόνες που βρήκαν τα παιδιά, τις κολλήσαμε στην αφίσα μας με τίτλο «Το νερό είναι χρήσιμο γιατί…»

20220317 095836   20220317 095952  Αναζητήσαμε κι άλλες πληροφορίες για το νερό στα βιβλία της τάξης μας

 20220517 131738 20220315 095727  20220315 095718

Κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας με το νερό αλλά και ελεύθερες δημιουργίες εμπνευσμένοι από όσα μαθαίνουμε για το νερό

20220322 125135   20220519 131113

2) Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Το ταξίδι του Σταγονούλη είναι το αγαπημένο θέμα των παιδιών και το δουλέψαμε μέσα από τα βιβλία της τάξης μας όπως τη Μικρή Σταγόνα και βίντεο όπως  «Νούλα η Σταγονούλα»

και  «Ο κύκλος του νερού»  

20220531 125317 DSC02948   DSC02949

Μας ενθουσίασε το θέμα του κύκλου του νερού και το δραματοποιήσαμε. Κάποιος ήταν ο Σταγονούλης, κάποιοι τα σύννεφα, ένας ο αέρας, ένα παιδί ο ήλιος και οι υπόλοιποι τα δέντρα. Τα παιδιά έκαναν τις κινήσεις ανάλογα με την αφήγηση και κρατούσαν τα σύμβολα του ρόλου τους.

20211014 085450   20211014 085455   20211014 085542

20211014 085708   20211014 085816   20211014 085923

Ώρα για πειραματισμό; Μπορούμε να φτιάξουμε ένα σύννεφο στην τάξη μας; Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Κάναμε το πείραμα με τον βραστήρα. Τα παιδιά παρατήρησαν από κοντά και με ασφάλεια τις σταγόνες που «χόρευαν» μέσα στον βραστήρα όσο θερμαίνονταν το νερό, ενώ στο τέλος ανοίξαμε το καπάκι και ελευθερώθηκε ένα συννεφάκι στην τάξη μας! Μιλήσαμε για το φαινόμενο της εξάτμισης, της συγκέντρωσης, της υγροποίησης και με τη βοήθεια ενός καθρέφτη τα κατανοήσαμε καλύτερα!

20220330 095438   20220330 095559  20220330 095837  20220330 100231  

Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν κι άλλους τρόπους θέρμανσης του νερού και πρότειναν να το βάλουμε σε ένα δοχείο και να το ακουμπήσουμε πάνω στο καλοριφέρ, ενώ άλλοι σκέφτηκαν να το βάλουμε στον φούρνο μικροκυμάτων. Πειραματιστήκαμε και με τους δυο τρόπους και είδαμε τα αποτελέσματα.

20220330 100801    20220330 102320   20220330 102442

Κάποιοι πρότειναν να το αφήσουμε στον ήλιο να ζεσταθεί κι έτσι κάναμε. Βάλαμε μέσα σε έναν διαφανή φάκελο νερό, το χρωματίσαμε με μπλε χρώμα και το αφήσαμε στον ήλιο στην αυλή του σχολείου μας. Όταν βγήκαμε διάλειμμα, παρατηρήσαμε τις σταγόνες που είχαν αρχίσει να εξατμίζονται και να ανεβαίνουν προς τα πάνω. Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε! Αληθινοί ερευνητές!

20220330 101725   20220330 111158   20220330 111259

20220330 112852 

Μετά από τους πειραματισμού μας, καταγράψαμε τον κύκλο του νερού ή αλλιώς το ταξίδι του Σταγονούλη, πρώτα στον πίνακα της τάξης κι έπειτα στο χαρτί μας

20220330 102130

20220317 130316   20220317 130309

Και για να θυμόμαστε καλύτερα το θέμα που ερευνούμε φτιάξαμε μια υπέροχη κατασκευή: καπελάκια με τον κύκλο του νερού! Ζωγραφίσαμε τις εικόνες, τις κόψαμε, πήραμε τα μέτρα του κεφαλιού μας κι έτοιμα τα καπέλα μας!

DSC02954   DSC02955  DSC02956

20220330 125850   20220330 125923  20220404 121326 

Η επιβράβευση των ερευνητών!

20220404 121457   DSC02959

3) ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ

20220531 130929SDG icon GR RGB 06 150x15022 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Νερού και φυσικά τη γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας! Διαβάσαμε το βιβλίο Σώσε το Νερό και μιλήσαμε με τα παιδιά για το ζήτημα της υπερβολικής χρήσης του πόσιμου νερού, της κλιματικής αλλαγής, της ρύπανσης και τις συνέπειες που έχει αυτό για τον άνθρωπο και τη φύση. Άλλωστε από το νηπιαγωγείο καλλιεργείται η έννοια του υπεύθυνου πολίτη ώστε ως αυριανοί ενήλικοι να συμβάλλουν στην επίτευξη των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης

 

 

Το ζήτημα αυτό απασχόλησε τα παιδιά και σκεφτήκαμε έναν δημιουργικό τρόπο για να μεταδώσουν το μήνυμα στις οικογένειές της. Φτιάξαμε μια πρωτότυπη κατασκευή με τον Σταγονούλη ή τη Σταγονούλα με πλαστικά, διαφανή ποτήρια, τα οποία γεμίσαμε με κομμένα χαρτάκια γκοφρέ σε μπλε-γαλάζιο χρώμα και κολλήσαμε μια τεμπέλα με τον τίτλο του εργαστηρίου μας «Φρόντισε με πριν εξαντληθώ, είμαι το πολύτιμο νερό»

20220318 121817 DSC02921

   DSC02922  DSC02923  

DSC02925   DSC02926  

Υπερήφανοι για την κατασκευή μας κι έτοιμοι να μεταφέρουμε τη γνώση στις οικογένειές μας!DSC02931

Μάλιστα, ως ερευνητές συνεχίσαμε την έρευνα στο σπίτι μας. Τα παιδιά κλήθηκαν να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας-ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειες της οικογένειάς τους ως προς τη χρήση του νερού «όταν πλένω τα δόντια μου, αφήνω το νερό να τρέχει;», «φτιάχνουμε τον σωλήνα όταν έχει διαρροή;», «όταν κάνω μπάνιο, γεμίζω τη μπανιέρα με νερό;» και φυσικά οι γονείς μας ήταν οι βοηθοί στην έρευνά μας.

Όταν επιστρέψαμε στην τάξη με συμπληρωμένα τα ερωτηματολόγια, κάθε παιδί παρουσίασε τις απαντήσεις στους συμμαθητές του και συζητήσαμε για τις συνήθειές μας ως προς τη χρήση του νερού

IMG 20220515 14114720220525 115840 1

 

4) ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

20220531 130937Το πείραμα με τον κύκλο του νερού μας ενθουσίασε και θέλαμε να κάνουμε κι άλλα πειράματα. Διαβάσαμε το βιβλίο «Πειράματα με το νερό’ και ξεκινήσαμε το πρώτο μας πείραμα.

 

 

20220511 115655  20220511 115344 Επιλέξαμε ορισμένα αντικείμενα από την τάξη μας, τα φωτογραφήσαμε και θέλαμε να δούμε ποια βυθίζονται και ποια επιπλέουν.

DSC03007 DSC03009 DSC03010Αρχικά, κάναμε τις υποθέσεις μας, λαμβάνοντας υπόψη το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα. Μετά ένα παιδί έκανε τη δοκιμή και έριχνε το αντικείμενο μέσα σε μια μικρή λεκάνη με νερό και παρατηρούσαμε το αποτέλεσμα. Έπειτα, τοποθετούσε το αντικείμενο στην αντίστοιχη ομάδα, ανάλογα με τον αν «βυθίζονται» ή αν «επιπλέουν». 

DSC03004 DSC03015 1  Στη συνέχεια, ένα παιδί από κάθε ομάδα ανέλαβε την καταγραφή των παρατηρήσεων μας, ώστε να συγκεντρώσουμε όλα τα δεδομένα του πειράματός μας. Στο τέλος κάναμε την ομαδική καταγραφή-αφίσα, καθώς επίσης, συμπληρώσαμε το σχετικό ατομικό φύλλο εργασίας.

20220525 120201 20220513 084606 Συνεχίσαμε τους πειραματισμούς μας με το νερό και συγκεκριμένα με τις ιδιότητες του νερού. Έχει το νερό γεύση; Έχει οσμή; Έχει χρώμα; Ήταν τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν και μέσα από τα πειράματά μας τα απαντήσαμε. Διαλύσαμε χρώμα, γάλα, ρίγανη στο νερό και παρατηρήσαμε το αποτέλεσμα ως προς το χρώμα, την οσμή…

 DSC03011 DSC03012 DSC03014 DSC03012 1

  DSC03013 1     DSC03014 1 Μάλιστα, προτείναμε στα παιδιά να κάνουν σχετικά πειράματα και στο σπίτι τους με τη βοήθεια των γονιών τους και να μας στείλουν φωτογραφίες στο email του νηπιαγωγείου μας. Ορισμένα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και πραγματικά μας εντυπωσίασαν με την προσπάθειά τους!

20220513 174801 20220513 174750 

5) ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Το πέμπτο εργαστήριο αφορούσε το νερό ως πηγή έμπνευσης. Πολλοί καλλιτέχνες εμπνέονται από το στοιχείο του νερού και το αποτυπώνουν στην τέχνη τους.  Είδαμε το video «Εθιμα. παραδόσεις , νερό», συζητήσαμε για  τα έθιμα που βασίζονται στο νερό, όπως «το σιδερένιο νερό» , που  σύμφωνα με την παράδοση , κάθε Πρωτοχρονιά ο νοικοκύρης του σπιτιού πλένει μια πέτρα στην βρύση ευχόμενος να είναι όλη η οικογένεια γερή και την «Περπερούνα», που στολίζουν τα κορίτσια με λουλούδια και δοχεία νερό και τραγουδάνε για να έρθει η βροχή. Είδαμε συντριβάνια και αγάλματα που απεικονίζουν το υδάτινο στοιχείο και φυσικά πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων.

Μιλήσαμε επίσης για τον θεό Ποσειδώνα που ήταν ο θεός της θάλασσας και είδαμε το σχετικό video. Στα παιδιά άρεσε πολύ ο μύθος του Ποσειδώνα και ζητούσαν να δούμε το video «Οι Ολύμπιοι Θεοί- Ποσειδώνας» και τις επόμενες μέρες. Επιπλέον διασκεδάσαμε με το μουσικοκινητικό τραγούδι  » Τραγουδάω για το νερό»που το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε.

Από τους πίνακες που απεικονίζουν το νερό, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον πίνακα του Μονέ με τα νούφαρα και είδαμε πολλούς δικούς τους πίνακες.Είδαμε βίντεο με τον ζωγράφο Μονέ και τον τρόπο που ζωγράφιζε δίπλα στη αγαπημένη του λίμνη. Ξεχωρίσαμε τον παρακάτω πίνακα, τον παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε τα χρώματα που χρησιμοποίησε για να απεικονίσει το νερό, όπως το μπλε, το ροζ, το πράσινο, το άσπρο, και γίναμε μικροί ζωγράφοι!

I80f V9lG TFGPΠρώτα κάναμε το φόντο με τα τέσσερα χρώματα που χρησιμοποίησε κι ο Μονέ για το νερό κι αφού στέγνωσε ο πίνακάς μας, ζωγραφίσαμε το τα νούφαρα.

20220516 120526   20220517 122916   20220517 122941 

Πραγματικά εντυπωσιακοί οι πίνακες μας!

20220517 154818  20220517 154725 20220520 103910

20220517 171723  

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων, θέλαμε να δούμε τις εντυπώσεις τους από όλες τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε και τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν 3 πράγματα που έμαθαν σε σχέση με το νερό. Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν να απεικονίσουν τις γνώσεις τους και συγκεκριμένα πως «με το νερό σβήνουμε τη φωτιά», «τα καράβια ταξιδεύουν στη θάλασσα», ενώ θυμήθηκαν και τον μύθο του Ποσειδώνα, όπως και τους πίνακες του Μονέ

20220518 124509 20220525 120017  20220525 120021 

Συνοψίζοντας, μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων, τα παιδιά γνώρισαν το πολύτιμο αγαθό του νερού, συνειδητοποιώντας την αξία του και τη σημασία του στην ζωή μας.

Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας

Η Άνοιξη έχει μπει για τα καλά και καθώς το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας! Τα παιδιά προτείνουν να κατασκευάσουμε πεταλούδες, λαγουδάκια, αβγά και κοτοπουλάκια. Η όρεξή τους είναι μεγάλη, ευκαιρία λοιπόν να εξασκηθούμε σε διάφορες καλλιτεχνικές τεχνικές!

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε πεταλούδες με χαρτί κουζίνας και ξύλινα μανταλάκια. Με νερομπογιές κάνουμε χρωματιστές βούλες στα φτερά των πεταλούδων μας, διπλώνουμε το χαρτί στη μέση και στερεώνουμε ένα ξύλινο μανταλάκι που έχουμε ζωγραφίσει το πρόσωπο της πεταλούδας. Φυσικά δεν ξεχνάμε τις κεραίες της, από σύρμα πίπας! Όλες οι πεταλούδες είναι όμορφες και διαφορετικές μεταξύ τους, όπως κι εμείς άλλωστε!

20220404 095425   20220404 115054  20220404 115414  20220404 120721   

Επειδή μας αρέσουν πολύ τα παζλ και πόσο μάλλον τα αυτοσχέδια παιχνίδια μας, ζωγραφίσαμε πασχαλινές ζωγραφιές, τις κόψαμε σε κομμάτια του παζλ και τις παίζουμε στις ελεύθερες δραστηριότητές μας.

20220405 093555   20220405 093826 

Τα παιδιά είχαν την ιδέα να φτιάξουμε πασχαλινά παζλ και για το σπίτι. Διάλεξαν την εικόνα που ήθελαν να χρωματίσουν και τα πήραν στο σπίτι για να παίζουν κι εκεί με την οικογένειά τους. Για του λόγου το αληθές, μας έστειλαν στο email του σχολείου μας και σχετικές φωτογραφίες από το σπίτι τους!

IMG 8134   IMG 8133   IMG 8135

20220408 231600   20220408 232523

Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, με αριθμούς, σχήματα, αντιστοιχήσεις, σειραθετήσεις και λαβυρίνθους…

20220405 124828   20220411 121149   20220413 121107  20220412 125258   

20220411 122331  20220408 121041   20220408 122104

Διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες και είδαμε σχετικά videos στο διαδίκτυο…

20220414 085644   20220413 095926   

Διασκεδάσαμε παίζοντας ντόμινο και άλλα επιτραπέζια παιχνίδια στην τάξη,παιχνίδια ομαδοποίησης, σειραθέτησης και μαθηματικών με αβγά

20220412 085805   20220412 085255

20220411 101259   20220411 101446

20220414 100501   20220414 095953

καθώς και σκυταλοδρομίες  και παιχνίδια ισορροπίας με αβγά και κουτάλια στην αυλή…

20220406 112745   20220406 111921   20220406 111858   

20220412 114846   20220412 114808   20220412 114420  

Δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε μια μάσκα-λαγό!

20220413 104918   20220413 105442   

Δεν έλειψαν και τα διαδραστικά πασχαλινά παιχνίδια στον υπολογιστή…

20220408 115120   20220408 114350   

Αλλά Πάσχα χωρίς κάρτα και καλαθάκι δεν γίνεται!

Φτιάξαμε μια πανέμορφη κάρτα-λαγουδάκι, τη χρωματίσαμε με κηρομπογιές, κολλήσαμε κορδέλες, πολύχρωμο χορτάρι και αβγουλάκια, με την ευχή «Καλό Πάσχα»  και μια ζωγραφιά από τα χεράκια μας!

20220406 092648  20220406 125125   20220406 122049 

DSC02963  DSC02961   

‘Ωρα και για το καλαθάκι-κοτοπουλάκι…

Κόψαμε το κοτοπουλάκι, του κολλήσαμε κουμπιά για μάτια , ποδαράκια και φτερά, το γεμίσαμε με καραμέλες και σοκολατένια αβγουλάκια και το πήραμε σπίτι μας την τελευταία μέρα πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές του Πάσχα!

20220411 122324   20220411 125444  

20220411 130923 20220411 13083120220414 124542

Δεν έλειψαν κι οι αυθόρμητες κατασκευές την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού…

20220411 100737   20220415 120128   20220415 120533

Καλό Πάσχα σε όλους με Υγεία!!!

Γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου

Καθώς πλησιάζει η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821, συζητάμε με τα παιδιά για την μεγάλη αυτή γιορτή της Ελλάδας. Διαβάζουμε βιβλία, παρακολουθούμε videos στο διαδίκτυο και μαθαίνουμε για την Επανάσταση του ’21, τους ήρωες, τις παραδοσιακές φορεσιές του τσολιά και της Αμαλίας και μαθαίνουμε τραγούδια.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελληνική επανάσταση και ξεχωρίσαμε το έργο του Βρυζάκη «Η Ελλάς ευγνωμονούσα». Στα παιδιά άρεσε ιδιαίτερα ο πίνακας που απεικονίζει την Ελλάδα και αποφασίσαμε να τον χρωματίσουμε και να το κολλήσουμε σε ένα χάρτινο πιάτο. Με πινέλα, ζωγραφίσαμε τα χρώματα της ελληνικής σημαίας στο πιάτο, δουλεύοντας το μοτίβο μπλε-άσπρο. Στο τέλος κολλήσαμε απόσπασμα από «Τα Δίκαια του Ανθρώπου» του Ρήγα Φεραίου.

Έτοιμα τα καδράκια μας που τα πήραμε σπίτι μας της ημέρα της γιορτής!

DSC02928     DSC02929  DSC02933 

  DSC02940  DSC02939

DSC02935

Με την ευκαιρία της γνωριμίας μας με την ελληνική σημαία, επεξεργαστήκαμε και τις σημαίες των χωρών μας, που φέτος είναι δεκαοχτώ! Είμαστε περήφανοι για την Ελλάδα και τις χώρες καταγωγής μας!

DSC02934   20211111 105616

Η μέρα της γιορτής μας ήρθε…Είδαμε videos στο διαδίκτυο επισημαίνοντας για άλλη μια φορά τι γιορτάζουμε αύριο. Τραγουδήσαμε,παίξαμε στον υπολογιστή διαδραστικά παιχνίδια από το ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας, θυμηθήκαμε τους ήρωες

DSC02941  DSC02942 

Μας άρεσαν πολύ τα διαδραστικά παιχνίδι στο ιστολόγιο του νηπιαγωγείου μας με τίτλο «Γιορτάζει η Ελλάδα, γιορτάζουμε την ελευθερία«

DSC02943  DSC02944 DSC02945

Κάναμε παρέλαση στο προαύλιο μας και φωτογραφηθήκαμε γεμάτοι περηφάνια με τα πιάτα-καδράκια μας στο χέρι.

Ζήτω η 25η Μαρτίου!  Χρόνια πολλά Ελλάδα! Ζήτω η ελευθερία σε όλες τις χώρες!DSC02946

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Αν και μια μέρα καθυστερημένα, δουλέψαμε με την ομάδα την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που γιορτάζονταν χτες, όπως και κάθε χρόνο, δηλαδή στις 8 Μαρτίου. Αφορμή στάθηκε το σχόλιο μιας μαθήτριας πως χτες έφτιαξε με τον αδερφό της μια κάρτα και την έδωσε στη μαμά της γιατί «γιόρταζαν  οι μαμάδες», όπως μας είπε. Η δασκάλα εξήγησε στα παιδιά πως γιόρταζαν όλες οι γυναίκες, όχι μόνο οι μαμάδες και ρώτησε τα παιδιά να φανταστούν τον λόγο. Μετά από συζήτηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν πόσο σημαντικό είναι οι γυναίκες να έχουν τα δικαιώματά τους και πως αυτό δεν συμβαίνει πάντα και παντού.

Για να κατανοήσουν καλύτερα το θέμα, παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας Το Μολύβι της Μαλάλα, της γενναίας κοπέλας από το Πακιστάν, η οποία, παρά τις απειλές των Ταλιμπάν, συνέχισε να πηγαίνει σχολείο και να μιλάει για το δικαίωμα των γυναικών στη μόρφωση, ώσπου την τραυμάτισαν σοβαρά αλλά κατάφερε να επιζήσει και να συνεχίσει τον αγώνα της.

20220309 12155720220309 122539              Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την ιστορία, κυρίως γιατί είναι αληθινή και εμπνεύστηκαν από τη γενναιότητα της Μαλάλα. Έτσι, ζωγράφισαν τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο, όπως ότι οι γυναίκες έχουν δικαίωμα να «πηγαίνουν σχολείο», να «πηγαίνουν βόλτα μόνες τους», «να οδηγούν» κ.α. Τους άρεσε τόσο το θάρρος της ηρωίδας που διαβάσαμε κι άλλο ένα βιβλίο για τη ζωή της

20220309 122633 20220309 122513

20220309 121609

Στη συνέχεια, καταγράψαμε τις γνώμες των παιδιών σχετικά με τα γυναικεία και τα αντρικά επαγγέλματα. Τα ρωτήσαμε: «πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που ΔΕΝ μπορούν να…» και καταγράψαμε τις ιδέες τους, όπως ότι δεν υπάρχουν γυναίκες που μπορούν να «οδηγούν τρένα», να «κόβουν ξύλα», «να παίζουν ποδόσφαιρο», να «φτιάχνουν σπίτια», «να είναι ηλεκτρολόγοι». Στο ερώτημα πώς μπορούμε να διαπιστώσουμε αν αυτά όλα είναι αλήθεια, πού πρέπει να ψάξουμε για πληροφορίες, τα παιδιά απάντησαν να βρούμε φωτογραφίες και βίντεο. Έτσι, ξεκίνησε η έρευνά μας!

 

Αξιοποιώντας το τέμπλετ της τάξης μας, ψάξανε ανά ομάδες των τριών στο ίντερνετ να βρούνε γυναίκες που όντως κάνουν τα επαγγέλματα που είχαμε γράψει στον πίνακα και παρουσίασαν τα ευρήματά τους στους συμμαθητές τους.

20220310 085721 20220310 094347

Μετά, παρακολουθήσαμε όλοι μαζί βίντεο με συνεντεύξεις γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα επαγγέλματα που είχαμε καταγράψει, όπως οδηγούν φορτηγό, είναι πυροσβέστες, ταχυδρόμοι κ.α. Μάθαμε τις δυσκολίες τους και πώς τους φαίνεται το επάγγελμά τους

20220310 112034 20220310 112348

Ανά ομάδες των τεσσάρων επεξεργάστηκαν φωτογραφίες γυναικών που κάνουν ορισμένα από τα λεγόμενα «αντρικά» επαγγέλματα

20220310 110941 1 20220310 110929 1 

Εμπνευστήκαμε από το σήμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας που βρήκαμε στο διαδίκτυο με τις γροθιές γυναικών υψωμένες και υψώσαμε όλοι τα χέρια φωνάζοντας τα δικαιώματα των γυναικών σε όλον τον κόσμο

20220310 113834

Κι επειδή το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας πρέπει να το μεταδώσουμε κι εκτός της τάξης μας, φτιάξαμε μια αφίσα αφιερωμένη σ’ αυτή και την αναρτήσαμε στο παράθυρο της τάξης μας. Μια ομάδα πληκτρολόγησε στον υπολογιστή τον τίτλο της αφίσας

20220310 124945 20220310 124403

και οι υπόλοιποι έκοψαν και κόλλησαν τις φωτογραφίες των γυναικών στην αφίσα.

20220310 114819    20220310 114939  20220310 125916 

ΝΑΙ! ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ! Και  μαθαίνουμε τα δικαιώματα των γυναικών από το νηπιαγωγείο!

20220310 130029

Στον ρυθμό της Αποκριάς

Έφτασε το καρναβάλι, η πολύχρωμη γιορτή που μας προετοιμάζει για τον ερχομό της Άνοιξης, αφήνοντας πίσω τη μουντάδα του Χειμώνα! Οι Απόκριες είναι από τις αγαπημένες γιορτές των παιδιών και δεν θα μπορούσαμε να μην τη γιορτάσουμε λαμπερά και ξέφρενα στο Νηπιαγωγείο μας!

Το γλέντι ξεκίνησε από την Τσικνοπέμπτη, αυτή την ιδιαίτερη Πέμπτη της χρονιάς. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε, όπως κάθε χρόνο,  χειροποίητες στολές από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως χαρτόνια και πλαστικές σακούλες. Φέτος η στολή μας ήταν το αρκουδάκι Πάντα!

Τα παιδιά κατασκεύασαν την μάσκα του πάντα από χάρτινα πιάτα και ζωγράφισαν με μαύρο μαρκαδόρο τα μάτια του.

20220222 120532   20220222 121241     

Κόψαμε τις σακούλες, κολλήσαμε και την άσπρη κοιλίτσα του πάντα, καθώς και την ουρίτσα του  χρησιμοποιώντας βαμβάκι, φορέσαμε τις μάσκες και τα πλατιά χαμόγελά μας και ήμασταν όλοι υπέροχοι!

20220224 124341   20220224 124403   

DSC02877

Νωρίτερα είχε προηγηθεί ένα μικρό πάρτι χορεύοντας σε αποκριάτικους ρυθμούς και τραγούδια! Αυτή την Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο, δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ!

20220224 123436   20220224 123440    

Όλες τις μέρες των Αποκριών, το κλίμα στην τάξη μας ήταν γιορτινό! Οι κατασκευές, τα παιχνίδια, ακόμα και οι εργασίες ήταν αποκριάτικες. Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια,αλλά και στο tablet της τάξης μας με θέμα τις Απόκριες

20220225 100238   20220225 100455

20220223 084850   20220302 104315   20220302 105914

Είδαμε videos στο διαδίκτυο με τα ήθη και τα έθιμα στα διάφορα μέρη της Ελλάδας,αλλά και του κόσμου, παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια στην αυλή, διαβάσαμε αποκριάτικα παραμύθια και βιβλία και κάναμε ζωγραφιές και φύλλα εργασίας γλώσσας και μαθηματικών που μας άρεσαν πολύ!

20220228 112537 20220303 100913  20220303 100116  20220303 100130

20220301 122235  20220303 114819   20220303 115121  

Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού και διαβάσαμε το παραμύθι «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» που ήθελε να γίνει χαρταετός όταν μεγαλώσει. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς έναν μεγάλο χαρταετό για την τάξη μας. Εμπνευσμένοι από το παραμύθι, ζωγραφίσαμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε. Στην συνέχεια κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας σε έναν μεγάλο χάρτινο χαρταετό που κόψαμε, τον στολίσαμε με χρυσόσκονη και χαρτοπόλεμο, του βάλαμε ουρά από πολύχρωμα γκοφρέ και σερπαντίνες

20220302 083842     DSC02885  DSC02891

και τον κολλήσαμε στο παράθυρο της τάξης μας. Δεν είναι πανέμορφος;

 20220302 083833 20220302 110600

Μας άρεσε τόσο η κατασκευή του ομαδικού χαρταετού, που αποφασίσαμε να φτιάξουμε μικρότερους και να τους πάρουμε σπίτι μας. Αρχίσαμε τη δουλειά… Με τέμπερες και πινέλα βάψαμε κάθε τριγωνάκι και διαφορετικό χρώμα. Αφού στέγνωσε, τον διακοσμήσαμε με  μπόλικο χαρτοπόλεμο, βάλαμε «αυτάκια» και ουρά από πολύχρωμα γκοφρέ και έτοιμος! Σίγουρα ενθουσιάστηκαν και οι δικοί μας στο σπίτι μόλις τον είδαν!

20220302 122935   20220302 123513  

20220303 080714   20220303 121531

20220303 121541   20220304 124109 

Την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς, στο σχολείο μας κάναμε το καθιερωμένο μεγάλο αποκριάτικο πάρτι! Τα παιδιά ήρθαν με τις αποκριάτικες στολές τους από το πρωί και οι γονείς μας ετοίμασαν  έναν λαχταριστό μπουφέ , γεμάτο λιχουδιές για να κεραστούμε όλοι! Χορέψαμε πολύ, διασκεδάσαμε στην αυλή με σερπαντίνες και ομαδικά παιχνίδια και το χαρήκαμε με την ψυχή μας!

20220304 103442   20220304 103638  20220304 103813

20220304 111435  20220304 112615  20220304 112625

20220304 122338 20220304 122126

     20220304 084030

Και του χρόνου!!! Καλές Απόκριες!!!

Εργαστήρι Δεξιοτήτων_Αυτομέριμνα

20220118 091815

(1) «ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ;»

Συνεχίζοντας την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με το θέμα της αυτομέριμνας, ένα ζήτημα πάντα επίκαιρο και πολύ σημαντικό να δουλεύεται με τα παιδιά από την προσχολική ήδη βαθμίδα.

Για να κινητοποιήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα, τα ρωτήσαμε να μας πουν «πότε παθαίνουμε ατυχήματα» κι εκείνα μας απάντησαν «όταν τρέχουμε μέσα στο σπίτι», «όταν δε φοράμε ζώνη στο αμάξι», «όταν σκοντάφτουμε», «όταν δεν κάνουμε σωστά ποδήλατο» κ.α. Οι απαντήσεις τους γράφτηκαν με τη μορφή ιστογράμματος στον ασπροπίνακα της τάξης μας.

Προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τις εμπειρίες και τα βιώματα των παιδιών σχετικά με τα ατυχήματα, τους ζητήσαμε να μας ζωγραφίσουν ένα ατύχημα που έχουν πάθει και κάποιοι θυμήθηκαν που γλίστρησαν στο μπάνιο από τα νερά, άλλος που έπεσε από ένα δέντρο όταν σκαρφάλωνε, άλλος όταν έπεσε από το πατίνι κ.α.

20220118 124029 20220118 123945

Το θέμα με τα ατυχήματα είναι πολύ οικείο στα παιδιά, γι’ αυτό δε δυσκολεύτηκαν να εκφράσουν τις ιδέες και τις εμπειρίες τους. Έπειτα, ομαδοποιήσαμε τις ζωγραφιές σας ανάλογα με τα ατυχήματα που ζωγραφίσαμε σε δυο ομάδες, σε αυτά που τα παθαίνουμε στο σπίτι και σε αυτά που τα παθαίνουμε εκτός σπιτιού.

20220118 120633 20220118 120656

Αφού έχουμε καταγράψει τις πρώτες ιδέες μας, ήρθε η ώρα της αναζήτησης πληροφοριών. Εντοπίσαμε ενδιαφέροντα βίντεο στο διαδίκτυο και τα παρακολουθήσαμε προσεχτικά, αντλώντας πληροφορίες και σχολιάζοντας τις εικόνες. Στη συνέχεια, προσθέσαμε τις πληροφορίες που βρήκαμε στο αρχικά μας ιστόγραμμα.

20211101 11560520220119 101428

 

 

 

Θυμηθήκαμε έναν γνωστό ήρωα που παθαίνει πάντα ατυχήματα: τον κ. Σκουντούφλη από τους Μικρούς Κυρίους και τις Μικρές Κυρίες και παρακολουθήσαμε κάποιες από τις ιστορίες του. Άρεσε πολύ στα παιδιά και μαντεύαμε σε κάθε σκηνή τι ατύχημα θα πάθει.

20220119 094829 20220119 100421

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων παιδιών και κάθε ομάδα επεξεργάστηκε την εικόνα που τους δώσαμε. Έπρεπε να συζητήσουν για το αν το παιδί της εικόνας με τη στάση του θα πάθαινε ατύχημα ή όχι. Μετά, ένα μέλος από κάθε ομάδα επεξηγούσε στους υπόλοιπους τι είχαν αποφασίσει και τοποθετούσε τη εικόνα στη σωστή ομάδα, αν το παιδί θα πάθαινε ατύχημα το έβαζε στη λυπημένη φατσούλα, ενώ αν όχι το έβαζε στη χαμογελαστή φατσούλα.

20220119 115131  20220119 115158 

20220119 115443  20220119 115617

Αφού ομαδοποιήσαμε όλες τις εικόνες, τα παιδιά συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας με τι ίδιες εικόνες όπου έπρεπε να χρωματίσουν τη σωστή φατσούλα πάνω από κάθε εικόνα.

20220119 120545  20220119 124904

(2) «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»

20220202 100150 20220203 095653 Όπως διαπίστωσαν τα παιδιά, τόσο μέσα από τα βιώματά τους, όσο και από το υλικό που επεξεργάστηκαν, πολλά ατυχήματα μπορούμε να τα πάθουμε εντός του σπιτιού. Ιδιαίτερα βοηθητικό ήταν το υλικό που βρήκαμε στην ιστοσελίδα του Σωματείου “Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος” και με βοηθό τον Σωτήρη, τον ήρωα του προγράμματος για την ασφάλεια στο σπίτι, δουλέψαμε όλες τις διαφάνειες με τα μέρη του σπιτιού και τους πιθανούς κινδύνους.

 

Τα παιδιά εντόπιζαν τους κινδύνους, όπως νερά στο πάτωμα του μπάνιου, παιχνίδια πεταγμένα στο πάτωμα, ανοιχτά ντουλάπια, κ.α. και πρότειναν λύσεις με τη βοήθεια του Σωτήρη που κρατούσαν στο χέρι τους.

Αφού δουλέψαμε πρώτα ομαδικά στον υπολογιστή, συνεχίσαμε σε ατομικό επίπεδο στο χαρτί

20220202 115926  20220202 120339  20220202 120507

Φτιάξαμε ένα παιχνίδι με καρτέλες που βρήκαμε στο διαδίκτυο όπου απεικονίζονται παιδιά να κάνουν κάποιες επικίνδυνες ενέργειες, όπως να βάζουν το χέρι στην πρίζα ή στην ηλεκτρική κουζίνα, και έπρεπε να αντιστοιχίσουν κάθε εικόνα με το αποτέλεσμα που θα έχει. Το παιχνίδι αυτό αντιστοίχισης το βάλαμε στη γωνιά των επιτραπέζιων παιχνιδιών μας.

20220121 095823  20220121 100016

Δουλέψαμε φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα ατυχήματα στο σπίτι, όπως αντιστοίχισης ή σειροθέτησης

20220121 120113 20220120 121024

  20220120 121036  20220120 123257  20220120 123240

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι Πέντε Πιθηκάκια μικρά, που μας διασκέδασε πολύ με τα ατυχήματα που παθαίνουν όταν πηδάνε στο κρεβάτι

20220518 095337

Τα παιδιά λάτρεψαν τον Σωτήρη, οπότε σκεφτήκαμε να κάνουμε μια κατασκευή για να τον πάρουν στο σπίτι. Αφού τον ζωγράφισαν και τον έκοψαν, έβαψαν με τέμπερα ρολά υγείας, κόλλησαν μπροστά τον Σωτήρη και μέσα βάλαμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με Συμβουλές για την Πρόληψη Ατυχημάτων στο Σπίτι  προκειμένου να το συζητήσουν στο σπίτι με την οικογένειά τους.

20220202 122104  20220202 122209 

20220204 090238   20220204 090501

Τέλος, δώσαμε στα παιδιά ένα ερωτηματολόγιο για να το επεξεργαστούν στο σπίτι με τους γονείς τους, με σκοπό να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους για ατυχήματα και να τσεκάρουν το σωστό κουτάκι αντίστοιχα.

20220310 095743

(3) «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ»

Το τρίτο εργαστήριο αφορούσε τα ατυχήματα που γίνονται έξω από το σπίτι. Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες τους, τις συζητήσαμε και τις καταγράψαμε. Είδαμε στον υπολογιστή διαφάνειες από υλικό του Υπουργείου Υγείας και υλικό του Παιδικού Τραύματος για την πρόληψη παιδικών ατυχημάτων καθώς και σχετικά videos, όπως «safety on the road» και «Ατυχήματα στο σχολείο»  Στην συνέχεια, φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με τίτλο «Μένουμε ασφαλείς».  Ζωγραφίσαμε ατυχήματα που γίνονται στο σχολείο, στον δρόμο και στο πάρκο, τα ομαδοποιήσαμε και τα κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι που το κρεμάσαμε στο παράθυρο της τάξης μας, για να θυμόμαστε να είμαστε πάντα προσεκτικοί!

DSC02832    DSC02837  

DSC02853  20220215 115001 

Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι από εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο που δείχνουν ατυχήματα έξω απ’το σπίτι όπως για παράδειγμα παιδιά που παίζουν στον δρόμο , που ανεβαίνουν ανάποδα την τσουλήθρα, που γλιστράνε σε νερό  κ.α και τις αντίστοιχες εικόνες που δείχνουν τι πρέπει να γίνει για να αποφευχθούν αυτά τα ατυχήματα και αφού το συζητήσαμε διεξοδικά στην τάξη, το παίξαμε στην παρεούλα και μετά το βάλαμε στα επιτραπέζια της τάξης μας και τα παιδιά το έπαιζαν την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού.

20220218 090718  20220218 090826

DSC02844  DSC02845  DSC02843

Είδαμε μια μεγάλη αφίσα «Κυκλοφοριακή Αγωγή» και συζητήσαμε για τους κανόνες στο δρόμο που ισχύουν για τους οδηγούς και τους πεζούς.

20220216 100708   20220216 100952

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας» που μας μιλάει για τους κανόνες του ποδηλάτη και είδαμε το σχετικό video στο διαδίκτυο.

DSC02862  DSC02868 

Τέός, ασχοληθήκαμε με διαθεματικά φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα μας : «Βρίσκω τη λέξη ποδήλατο», «ασφάλεια στον δρόμο», «ασφαλές-επικίνδυνο», που περιελάμβαναν αντιστοιχίσεις, ταξινομήσεις, γλώσσα και μαθηματικά

DSC02871  DSC02872

DSC02847  DSC02851

20220216 115555

DSC02856  DSC02858 

DSC02859

(4) «ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ»

Ατυχήματα συμβαίνουν κι εξαιτίας φυσικών φαινομένων, όπως ο σεισμός. Με την ευκαιρία της υλοποίησης του Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας της σχολικής μονάδας και των ασκήσεων σεισμού που υλοποιούμε τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο με τους μαθητές μας,συζητήσαμε για το θέμα του σεισμού. Αφού είπαν τι γνωρίζουν για τον σεισμό, αν θυμούνται να έχουν ζήσει σχετική εμπειρία και το τι πρέπει να κάνουμε για να μείνουμε ασφαλείς, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και είδαμε σχετικά βίντεο.

Σταθήκαμε περισσότερο στα μέτρα προστασίας, μάθαμε πώς να προστατευόμαστε κάτω από τα τραπέζια, πώς να προστατεύουμε το κεφάλι μας γονατιστοί στο πάτωμα και φυσικά πώς να συγκεντρωνόμαστε στην αυλή μόλις τελειώσει ο σεισμός.

  20211101 120022

20211101 120257   20211101 115257

Επεξεργαστήκαμε φύλλα εργασίας με τις σωστές και τις λάθος ενέργειες προστασίας από τον σεισμό, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε

20211101 121359   20211101 124711

20211102 120128  

Και αξιολογήσαμε τις γνώσεις μας σχετικά με το θέμα

20211103 121453

 

(5) «ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ»

Έχοντας μάθει για τον κίνδυνο των ατυχημάτων, ήρθε η ώρα να μάθουμε και για τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης. Διαβάσαμε το βιβλίο «Πρωτοβοηθήματα»

20220222 094313

και είδαμε σχετικά βίντεο, όπως αυτό της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για τις  πρώτες βοήθειες. 

DSC02840  DSC02841

Βρήκαμε στην τάξη μας το κουτί πρώτων βοηθειών και το επεξεργαστήκαμε, ενώ προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τον τρόπο παροχής πρώτων βοηθειών στην περίπτωση πνιγμού.

20220218 114617    20220218 120609 

20220218 114924

Μιλήσαμε και για τα μέτρα πρόληψης κι αντιμετώπισης κινδύνων στην τάξη μας, όπως αυτό της πυρόσβεσης και είδαμε τους πυροσβεστήρες της τάξης μας και την πυροσβεστική φωλιά.

20220222 105233  20220222 105000

Μιλήσαμε για τα επαγγέλματα που παρέχουν τις πρώτες βοήθειες, όπως του πυροσβέστη, του ιατρού, του αστυνομικού και παίξαμε το επιτραπέζιο της τάξης μας.

20220221 100011

Μάθαμε για τον τριψήφιο αριθμό κλήσης τριών βασικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης: της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, της αστυνομίας και τους καταγράψαμε για να τους θυμόμαστε, ενώ μάθαμε και να πληκτρολογούμε τους αριθμούς στο τηλέφωνο.

20220218 121135 20220221 121148

20220221 123044 20220223 095015

20220221 093500

Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδι ρόλων. Προσθέσαμε στα χάρτινα αυτοκινητάκια που είχαμε φτιάξει κατά την περσινή χρονιά τα σήματα των τριών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης κι έτοιμα τα οχήματα της πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, της αστυνομίας. Ώρα για παιχνίδι στην αυλή! Κάποιος πάθαινε ατύχημα, άλλος έπαιρνε τηλέφωνο την αντίστοιχη υπηρεσία κι έφτανε η βοήθεια για την αντιμετώπιση του ατυχήματος!

20220222 103313  20220222 103400 20220222 103858

 20220216 110801 20220222 110319  

Το παιχνίδι συνεχίστηκε και στην τάξη στη γωνιά με τις κούκλες.

20220223 090155   20220223 093631

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Φτάνοντας στο τέλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων, ανατρέξαμε στο ιστόγραμμά μας για να δούμε τι είχαμε γράψει αρχικά, τι προσθέσαμε στη συνέχεια και τι θέλαμε να συμπληρώσουμε κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Πράγματι, τα παιδιά είχαν πολλά πράγματα να προσθέσουν.

20220121 120225

Μάλιστα κάποιοι θέλησαν να αντιγράψουν το ιστόγραμμα και τα κατάφεραν πολύ καλά

20220131 100722Θέλοντας να συγκεντρώσουμε τις γνώσεις μας σε μια δημιουργική κατασκευή, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Μένουμε ασφαλείς». Τα παιδιά πρότειναν το θέμα του παιχνιδιού να είναι παιδιά που θέλουν να φτάσουν στα σπίτια τους. Φτιάξαμε μια διαδρομή, τα παιδιά χρωμάτισαν τα τετραγωνάκια και κόλλησαν τις εικόνες. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσουν τα παιδιά ασφαλείς στο σπίτι τους. Έτσι έριχναν το ζάρι και κουνούσαν το πιόνι τους τόσα τετραγωνάκια όσα λέει ο αριθμός. Αν σταματούσαν πάνω στο τεραγωνάκι με τη φατσούλα, έπρεπε να τραβήξουν μια καρτέλα και να απαντήσουν στο ερώτημα «τι ατύχημα μπορεί να συμβεί;». Επειδή οι εικόνες των καρτελών ήταν γνωστές στα παιδιά μιας και τις είχαμε δουλέψει στην τάξη μας, κανείς δε δυσκολεύτηκε να διαβάσει τις εικόνες. Αν κάποιος παίχτης σταματούσε στο φανάρι, είτε προχώραγε κανονικά αν ήταν πράσινο ή έχανε τη σειρά του αν ήταν κόκκινο.

20220217 110747   20220217 095408  

20220218 084826  20220218 090111

Το θέμα με τα ατυχήματα είχε μεγάλη απήχηση στα παιδιά και το συζητάμε καθημερινά στην τάξη ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου.