Ανακύκλωση (7)-Η αειφορία μας ενώνει

Έχοντας ολοκληρώσει το σχέδιο δράσης μας για την ανακύκλωση, ήρθε η ώρα να μεταδώσουμε το μήνυμά μας και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα. Έτσι, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το συστεγαζόμενο 54ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και συγκεκριμένα τα παιδιά της Ε’ κα της ΣΤ’ τάξης , γιατί μάθαμε πως υλοποιούν το πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» που εστιάζεται στο ζήτημα της  κλιματικής αλλαγής. Ευκαιρία να ανταλλάξουμε γνώσεις κι εμπειρίες!

Η μεγάλη μέρα που με τόση χαρά περίμεναν τα νήπια έφτασε! Πήραμε μαζί μας τα ενημερωτικά φυλλάδια για την ανακύκλωση που είχαμε φτιάξει και ξεκινήσαμε για το «μεγάλο σχολείο»!

Τα παιδιά του δημοτικού κι οι δάσκαλοί τους μας υποδέχτηκαν με το πιο ζεστό χαμόγελο και από την πρώτη στιγμή η ατμόσφαιρα ήταν πολύ φιλική!

Κι ακόμη καλύτερα νιώσαμε όλοι όταν αρχίσαμε να λέμε τις «καλημέρες» μεταξύ μας με τους πιο ευφάνταστους τρόπους. Κάθε φορά ένα παιδί-μικρό ή μεγάλο-έλεγε την «καλημέρα» με τον δικό του, μοναδικό τρόπο κι όλοι μαζί επαναλαμβάναμε την «καλημέρα» του. Πραγματικά, πολύ διασκεδαστικό το ξεκίνημα της κουβέντας μας!

  

Στη συνέχεια οι φίλοι μας του δημοτικού, μας εξήγησαν με απλά λόγια τι σημαίνει «κλιματική αλλαγή», μας μίλησαν για τις ακτίνες του ήλιου και για το πώς ο πλανήτης μας θερμαίνεται, και συμφωνήσαμε πως είναι ευθύνη όλων μας  να προστατεύουμε το περιβάλλον.

Στη συνέχεια, δείξαμε στους φίλους μας το φυλλάδιό μας και τους διαβάσαμε τι επιτρέπεται να πετάμε στον μπλε κάδο και τι όχι, ενώ τους επιστήσαμε την προσοχή στο να ξεπλένουν πρώτα τα κουτιά πριν τα πετάξουν και να τα διπλώνουν. Τους μιλήσαμε για την εμπειρία μας με τον μπλε κάδο που έφερε ο Δήμος Αθηναίων έξω από το σχολείο μας, μετά από αίτημά μας, και τους χαρίσαμε τα φυλλάδιά μας για μας θυμούνται.

 

Αλλά και τα παιδιά του δημοτικού είχαν ετοιμάσει κάτι για εμάς! Μας χάρισαν την αφίσα που είχαν φτιάξει για το πρόγραμμά τους με σύνθημα «Η κλιματική αλλαγή οργιάζει, κι εσύ λες άνθρωπε όλο δε σε νοιάζει!», καθώς και σελιδοδείκτες με θέμα την κλιματική αλλαγή. Κάθε σελιδοδείκτης ήταν φτιαγμένος από τα παιδιά κι είχε πάνω του γραμμένο ένα σύνθημα, όπως «Σώστε τη Γη, δεν έχουμε άλλο σπίτι», «Μια Γη, μια ευκαιρία», «Σώστε τον πλανήτη» κ.α.

 

Τα χαμόγελά μας κατά την επιστροφή στην τάξη αποδεικνύουν την ικανοποίησή μας από την επίσκεψή μας στο δημοτικό! Γνωριστήκαμε με τους μεγάλους μας φίλους, ανταλλάξαμε γνώσεις κι εμπειρίες και συνειδητοποιήσαμε πως μας απασχολεί το ίδιο θέμα: η προστασία του περιβάλλοντος!

Θα θυμόμαστε αυτή την επίσκεψη γιατί έχουμε τους σελιδοδείκτες των φίλων μας, αλλά και την αφίσα τους αναρτημένη στην τάξη μας!

 

Έφτασε της Άνοιξης η…ώρα!

 Παρότι φέτος ο καιρός  μόνο ανοιξιάτικος δε δείχνει, εμείς στην τάξη θέλουμε να «ξορκίσουμε» τη συννεφιά και να επισπεύσουμε τον ερχομό της Άνοιξης! Αφορμή για την αρχή της κουβέντας μας στάθηκε η σημερινή εαρινή ισημερία, που σηματοδοτεί επίσημα τον ερχομό της Άνοιξης. Μιλήσαμε γενικά για την εποχή, για το τι μυρωδιές, ήχοι, γεύσεις μας έρχονται στο νου όταν ακούμε τη λέξη «Άνοιξη» , αλλά και για την αλλαγή της ώρας που θα έχουμε σε λίγες μέρες. Ευκαιρία να εξοικειωθούμε με το θέμα της ώρας! Παρότι από την αρχή της χρονιάς εξηγούμε στα παιδιά πόση ώρα έχουν στη διάθεσή τους για ελεύθερο παιχνίδι ή πόση ώρα απομένει μέχρι να μαζέψουν, πλέον προσπαθήσαμε μέσω ενός παιχνιδιού να «διαβάζουν» μόνα τους την ώρα.

   

Πρώτα έπρεπε να φτιάξουν σωστά τα παζλάκια με την ώρα και την αντίστοιχη δραστηριότητα του παιδιού που απεικονίζονταν, και στη συνέχεια έπρεπε να τοποθετήσουν τους δείκτες του χάρτινου ή του ξύλινου ρολογιού της τάξης μας στη σωστή θέση. Έπειτα, προσπαθούσαν να «διαβάσουν» την ώρα.  Δε φτάνει, όμως, μόνο η ώρα για να έρθει η Άνοιξη, αλλά και τα πολύχρωμα λουλούδια, το πράσινο χορτάρι, οι πεταλούδες… Γι’ αυτό κι εμείς γεμίσαμε την τάξη μας με ανοιξιάτικες κατασκευές!

 

Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και εργαλεία, όπως στένσιλ, φελλούς, πλαστικά πιρουνάκια, μπατονέτες και διαφόρων χρωμάτων τέμπερες, φτιάξαμε ένα ανοιξιάτικο ταμπλό! Ήδη μοσχομύρισε!!!

Και δε σταματήσαμε μόνο στο ταμπλό. Επειδή τα παιδιά λάτρεψαν τις διαφορετικές τεχνικές ζωγραφικής, κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού έφτιαχναν τις δικές τους δημιουργίες!

 

Τέλος, ώρα για… πεταλούδες! Και μάλιστα αέρινες, όπως ένα χαρτί κουζίνας! Με τέτοιο υλικό φτιάξαμε τις πεταλούδες μας, τις γεμίσαμε με βουλίτσες με τα δάχτυλά μας και για σώμα βάλαμε μανταλάκια!

Εμείς πάντως ό,τι μπορούσαμε κάναμε! Ώρα να κάνει κι ο καιρός τη δουλειά του!

Επέτειος της 25ης Μαρτίου

Το ενδιαφέρον μας για την επανάσταση του 1821 είχε ήδη ξεκινήσει από την επίσκεψή μας στο άγαλμα του Μακρυγιάννη στην ομώνυμη οδό στην περιοχή της Ακρόπολης. Εκεί, μας είχε μιλήσει για το άγαλμα και την ιστορία του η συντηρήτρια έργων τέχνης στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων: «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία». Μας είχε εντυπωσιάσει η ιστορία με την εξαφάνιση του σπαθιού του, το οποίο στη συνέχεια βρέθηκε και επανατοποθετήθηκε στο άγαλμα, ενώ είχαμε παρατηρήσει προσεχτικά  και τη φορεσιά του ήρωα της επανάστασης.

Με αφορμή τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, αναζητήσαμε την ιστορία του Μακρυγιάννη, όπως και αναπαραστάσεις του σε πίνακες ζωγραφικής της εποχής. Τις αναζητήσαμε στο Πανόραμα της Ελληνικής Επανάστασης, το οποίο αποτέλεσε το βασικό μας βιβλίο για το συγκεκριμένο θέμα. Είδαμε και επεξεργαστήκαμε πολλές εικόνες, αλλά κυρίως σταθήκαμε στις αναπαραστάσεις των παιδιών της εποχής, όπως στον πίνακα του Βρυζάκη, συζητήσαμε για τον τρόπο του ντυσίματος τους, για το ρόλο τους στην επανάσταση κ.α.

  

Στη συνέχεια, χρωματίσαμε ένα σκίτσο του αγαπημένου μας ήρωα Μακρυγιάννη και κολλήσαμε τη φουστανέλα του.

Κι επειδή το Πεδίο του Άρεως είναι κοντά στο σχολείο μας και όλα τα παιδιά το έχουν επισκεφτεί, μιλήσαμε για τις μαρμάρινες προτομές των 21 ηρώων στη λεγόμενη οδό των Αγωνιστών του 21. Τα παιδιά μας είπαν τις εντυπώσεις τους και στο τέλος προσπάθησαν να ταυτίσουν τις απεικονίσεις των ηρώων σε πίνακες ζωγραφικής με την αναπαράσταση τους σε μαρμάρινη προτομή!

Όπως ήταν αναμενόμενο, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο θέμα του πολέμου και της ειρήνης, αλλά και στα δικαιώματα των παιδιών, για τα οποία έχουμε μιλήσει παλιότερα.  Κι επειδή τα παιδιά αναφέρθηκαν στο λευκό περιστέρι της ειρήνης, φτιάξαμε το στεφάνι της ειρήνης με λευκά περιστέρια που το καθένα φέρει το δικό του μήνυμα, όπως: «Ειρήνη», «αγάπη», «ελευθερία», «ομάδα», «φροντίδα», «φιλία». Κι επειδή η επέτειος συμπίπτει με τον ερχομό της Άνοιξης, για φόντο κολλήσαμε το ανοιξιάτικο ταμπλό που είχαμε φτιάξει και το αναρτήσαμε στα παράθυρα της τάξης μας. Το μήνυμα της ειρήνης πρέπει να μεταδοθεί σε όλους!

 

 

 

 

 

Ανακύκλωση (6)-Η τέχνη της ανακύκλωσης… διαφορετικά

Στο πλαίσιο του προγράμματος μας για το θέμα της ανακύκλωσης είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και να πραγματοποιηθεί στον χώρο του νηπιαγωγείου μας το  εργαστήρι με τίτλο:«Η τέχνη της ανακύκλωσης». Το συγκεκριμένο εργαστήρι υλοποιήθηκε από μια νέα κυρία με νοητική αναπηρία, την κυρία Κική, μαζί με δύο εξειδικευμένους παιδαγωγούς του φορέα ΑΛΜΑ-Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων, οι οποίες μας παρουσίασαν ευφάνταστους τρόπους για να επαναχρησιμοποιήσουμε  άχρηστα υλικά! Συγκεκριμένα μας έδειξαν πώς μπορούμε να φτιάξουμε πρωτότυπα γλαστράκια από άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού. Λόγω της διαφορετικότητας του συγκεκριμένου εργαστηρίου με την παρουσία στην τάξη ενός ενήλικου ατόμου με αναπηρία, είχαμε την ευκαιρία με τα παιδιά να συζητήσουμε για το θέμα των ατόμων με αναπηρία και να προετοιμάσουμε την ομάδα για την ξεχωριστή αυτή εμπειρία. Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο Μόζα, η γάτα. Μαι μαγική νύχτα, με βασική ηρωίδα μια γατούλα που είναι τυφλή.

Με αφορμή το βιβλίο, τα παιδιά κατέθεσαν τις εμπειρίες τους με άτομα με αναπηρία από την καθημερινή ζωή, όπως με άτομα που έχουν δει να είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο ή άτομα με κινητικές δυσκολίες κ.α. Θυμηθήκαμε τις διαβάσεις για τυφλούς στο πεζοδρόμιο που είχαμε δει κατά τη διάρκεια του περιπάτου μας στη γειτονιά του σχολείου και μιλήσαμε για το πώς μπορεί να είναι η καθημερινότητα ενός τυφλού ατόμου. Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε κι εμείς τις υπόλοιπες αισθήσεις μας, πέραν της οράσεως, όπως την αφή και την ακοή. Κάποια παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο κρατούν στα χέρια τους χωρίς να βλέπουν.

 

Άλλα προσπαθούσαν με τη βοήθεια του μπαστουνιού να κινηθούν στον χώρο χωρίς να σκοντάψουν, ενώ μια άλλη παρέα παιδιών προσπαθούσε ανά δυάδες, ο ένας στο ρόλο του  οδηγού και ο άλλος στο ρόλο του τυφλού, να φτάσει επιτυχώς σε ένα σημείο της τάξης. Όλα τα παιδιά δήλωσαν πως η στέρηση της οράσεως τους δυσκόλεψε αρκετά.

  

Ώσπου έφτασε η μέρα του εργαστηρίου! Οι κυρίες ήρθαν με μια αγκαλιά λουλούδια που ενθουσίασε πολύ τα παιδιά από την πρώτη στιγμή. Αρχικά γνωριστήκαμε μεταξύ μας και η κυρία Κική μας είπε δυο λόγια για το τι θα κάναμε στη συνέχεια.

Έπειτα κάτσαμε γύρω από τα τραπέζια και τα παιδιά ανέλαβαν να κόψουν μακρόστενες λωρίδες από κομμάτια εφημερίδας.

  

Οι δυο παιδαγωγοί και η κυρία Κική έδωσαν στα παιδιά τα άδεια μπουκάλια κομμένα σε σχήμα πετάλων και τα παιδιά τα δίπλωσαν προς την έξω μεριά,

    

μετά έβαλαν κόλλα στα «πέταλα» και κόλλησαν πάνω τα κομμάτια εφημερίδας.

  

Στη συνέχεια  έβαψαν με τα αγαπημένα τους χρώματα τα «πέταλα» του μπουκαλιού

 

και τέλος διάλεξαν το λουλούδι που τους άρεσε για να το μεταφυτέψουν στο γλαστράκι τους.

  

Έτοιμα τα γλαστράκια μας που ομόρφυναν την τάξη μας!

 

Μετά το πέρας του εργαστηρίου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά για την εμπειρία της συνεργασίας τους με την κυρία Κική. Τα παιδιά ανέφεραν πως τους έκανε εντύπωση που η κυρία Κική «περπατούσε διαφορετικά», μιλούσε «λίγο παράξενα» και «τα μάτια της ήταν κάπως στραβά», όμως στάθηκαν στο γεγονός πως βοηθούσε όποια παιδιά χρειάζονταν βοήθεια και πως δεν τους μίλησε άσχημα. Μάλιστα, όταν τα ρωτήσαμε αν θέλουν να μας ξαναεπισκεφτεί η κυρία Κική, όλα απάντησαν ομόφωνα «Ναι!».  Τελικά, ανακαλύψαμε την τέχνη της ανακύκλωσης…διαφορετικά, αλλά κυρίως ανακαλύψαμε «όλα αυτά που μας ενώνουν, με και χωρίς αναπηρία: αγάπη για τη ζωή και όσα την περιβάλλουν».

 

 

Αποκριές και ζάλη, ήρθε το καρναβάλι!

 

Ήρθε και πάλι, το Καρναβάλι,

Χαρείτε μικροί, μεγάλοι

στης Αποκριάς τη ζάλη!

Το καρναβάλι φτάνει και οι προετοιμασίες στο σχολείο μας ξεκινούν! Αρχικά συζητήσαμε για τα έθιμα της Αποκριάς στην Ελλάδα, είδαμε φωτογραφίες και φυσικά μιλήσαμε για το γνωστότερο καρναβάλι της Πάτρας. Είδαμε σχετικά βίντεο στον διαδραστικό πίνακα και μάθαμε για τον βασιλιά καρνάβαλο. Με αφορμή τον ερχομό της Τσικνοπέμπτης συζητήσαμε για το έθιμο και τα παιδιά θέλησαν να κάνουμε γιορτή στο σχολείο μας και να προσκαλέσουμε τους γονείς και τους φίλους τους. Τα παιδιά υπαγόρευσαν το κείμενο της πρόσκλησης, όρισαν ως ώρα έναρξης τις 10:00, αλλά τελικά το πάρτυ έγινε μεταξύ μας!

 

Παίξαμε με μπαλόνια στην αυλή του σχολείου μας, ακούσαμε τραγούδια και χορέψαμε! Με αφορμή το θέμα που συζητούσαμε τις τελευταίες μέρες για τα ζώα των πάγων, φτιάξαμε τη στολή του πιγκουίνου!

 

Μια μάσκα με ράμφος, σώμα από μαύρη σακούλα σκουπιδιών και μια άσπρη κοιλίτσα από χαρτόνι, ένας μεγάλος φτιόγκος από γκοφρέ χαρτί κι έτοιμη η στολή!!! Αγνώριστοι είμαστε!

 

Τις επόμενες ημέρες, παίξαμε πολλά επιτραπέζια που έφτιαξαν και πλαστικοποίησαν οι δασκάλες μας με θέμα τις αποκριές, όπως παιχνίδια μίμησης, ταύτισης, αινίγματα…

 

Ψάξαμε και βρήκαμε τα γράμματα της λέξης καρναβάλι και ζωγραφίσαμε πολύχρωμες σκηνές καρναβαλιού!

 

Τα παιδιά ήθελαν να έχουμε ένα μεγάλο κλόουν μέσα στην τάξη μας και η κατασκευή ξεκίνησε. Χωριστήκαμε σε ομάδες και καθεμιά ανέλαβε ένα ξεχωριστό ρόλο: άλλοι έφτιαξαν το καπέλο του κλόουν κολλώντας μικρά χαρτάκια που έχουν μείνει από παλιότερες κατασκευές, άλλοι έφτιαξαν το χαμόγελο του κλόουν με κομματάκι από παλιές εφημερίδες…

 

Ενώ άλλοι έφτιαξαν το παπιγιόν του κλόουν ζωγραφίζοντας με μπατονέτες. Κι έτοιμος ο κύριος κλόουν, να στολίζει την πόρτα της τάξης μας!

 

«Όμως  τα παράθυρά μας δε θα τα στολίσουμε;», αναρωτήθηκαν τα παιδιά και ανέλαβαν δράση! Αποφασίσαμε να φτιάξουμε δύο υπέροχους κλόουν! Ζωγράφισαν το κεφάλι των κλόουν, σχεδίασαν κι έκοψαν τις παλάμες τους για να τις κολλήσουν στους κλόουν και στόλισαν τις στολές τους με μικρά χαρτάκια που φυλάμε στο κουτί των κατασκευών μας από παλιότερες δουλειές . «Καλές απόκριες» εύχονται οι κλόουν σε όλους τους περαστικούς!

 

Οι κατασκευές συνεχίστηκαν τις επόμενες μέρες…τα παιδιά έφτιαξαν και στόλισαν τις δικές τους μάσκες, ενώ όλοι γίναμε κλόουν! Κολλήσαμε στη φωτογραφία του προσώπου μας μύτη-πομ πομ , καπελάκι και για μαλλιά λωρίδες από παλιές εφημερίδες και κορδέλες!

 

Οι πιο εντυπωσιακοί κλόουν είμαστε εμείς!

 

Και φυσικά φτιάξαμε τον παραδοσιακό μας χαρταετό! Δεν ξέρουμε αν οι χαρταετοί μας θα στολίσουν τον ουρανό, αλλά την τάξη μας σίγουρα την έκαναν πολύχρωμη!

 

Κι έφτασε η μέρα που περιμέναμε με αγωνία! Η μέρα του αποκριάτικου πάρτυ! Ήρθαμε στο σχολείο φορώντας τις στολές μας και φωτογραφηθήκαμε πρώτα ατομικά με τον κύριο κλόουν…

  

Και  μετά ομαδικά με τους συμμαθητές μας-σούπερ ήρωες!

Πάρτυ χωρίς χορό και φαγητό δε γίνεται, γι’ αυτό κι εμείς τιμήσαμε το …έθιμο! Χορέψαμε πολλά γνωστά τραγούδια συνδεδεμένα με το καρναβάλι, φάγαμε από το μπουφέ νόστιμες λιχουδιές που είχε φέρει ο καθένας από το σπίτι του…

 

 

Και μετά ακολούθησε πολύ παιχνίδι στην αυλή! Τυφλόμυγα, κυνηγητό, λίμπο, σχοινάκι, φωλιές και άλλα πολλά!

 

 

 

Τέλος, ήρθε η ώρα για το γαϊτανάκι μας! Με υπόκρουση παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια χορέψαμε κορίτσια-αγόρια το γαϊτανάκι, μπερδέψαμε τις κορδέλες μας, γελάσαμε και πάνω απ’ όλα το χαρήκαμε! Και του χρόνου σε όλους!

  

Τα ζώα των πάγων

Σε αντίθεση με τα ζωάκια που δεν αντέχουν τον χειμώνα και πέφτουν σε χειμερία νάρκη, υπάρχουν και τα ζωάκια που ζουν στους πάγους. Αφού διαβάσαμε βιβλία και μάθαμε ποια ζωάκια είναι αυτά, θελήσαμε να δούμε πραγματικές εικόνες τους στο διαδίκτυο. Μας έκανε τόση εντύπωση η ζωή στον Βόρειο και τον Νότιο Πόλο! Έχει τόσο πολύ πάγο, χιόνι και παγόβουνα! Είδαμε εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ για την Αρκτική και την Ανταρκτική , τα ζώα που ζουν εκεί και με τι τρέφονται.

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε αρχικά με τις φώκιες… Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, όπου μεταμορφωθήκαμε σε φώκιες που θέλουν να φτάσουν στην μπάλα τους πηδώντας σε κομμάτια πάγου, προσέχοντας μην πέσουμε στη θάλασσα, φυσικά με τη συνοδεία ρυθμικής μουσικής!

     

Και με διαφορετικό μοτίβο στους «πάγους» για να εξασκήσουμε το  δεξί και αριστερό…

     

Μας ενθουσίασε το παιχνίδι και περιμέναμε εναγωνίως να έρθει η σειρά μας για να παίξουμε τις φώκιες στους πάγους! Στη συνέχεια, φτιάξαμε μια χειροτεχνία με φώκιες για να την κρεμάσουμε στην τάξη μας. Χρωματίσαμε τις φώκιες, τις κόψαμε, κόψαμε επίσης τις μπαλίτσες τους  και τις κολλήσαμε σε χαρτόνι. Δεν ξεχάσαμε να γράψουμε και τη λεξούλα «Φώκια».

          

Τέλος παίξαμε με το γράμμα Φ , το αρχικό γράμμα της φώκιας. Το σχεδιάσαμε με χαρτοταινία στην παρεούλα, το «περπατήσαμε» με τα πόδια μας, με αυτοκινητάκια και το γράψαμε σε καπάκια από μπουκάλια, παίζοντας ένα παιχνίδι ταχύτητας.

      

Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι με δύο ζάρια,όπου αντιστοιχούσαμε την εικόνα με τη σωστή λέξη, σύμφωνα με έναν πίνακα αναφοράς που είχαμε φτιάξει με τα πολικά ζώα. Ρίχναμε το ζάρι με την εικόνα πρώτα και μετά βρίσκαμε στο άλλο ζάρι την σωστή λέξη. Και το αντίθετο, δηλαδή στην αρχή ρίχναμε το ζάρι με την λέξη και προσπαθούσαμε να βρούμε στο άλλο ζάρι τη σωστή εικόνα! Μας άρεσε πολύ το παιχνίδι με τα ζάρια και ανυπομονούσαμε να έρθει η σειρά μας για να παίξουμε!

      

Συνεχίσαμε με τους αγαπημένους μας πιγκουίνους… Κόψαμε πολλά ψαράκια και έναν πιγκουίνο και του αφήσαμε ανοιχτό το στόμα! Στην παρεούλα λοιπόν, παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι «Πόσα ψάρια θα φάει ο πιγκουίνος;». Ρίχναμε το ζάρι και ταΐζαμε τον πιγκουίνο μας με τα αντίστοιχα ψαράκια που θα μας τύχαιναν. Διασκεδάσαμε τόσο πολύ!

   

Μετά, γίναμε εμείς οι ίδιοι πιγκουίνοι! Φουσκώσαμε μπαλόνια και τα βάλαμε στα πόδια μας και παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι περπατώντας όπως οι πιγκουίνοι! Ήταν τόσο αστείο!  Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και έπρεπε να μαζέψουμε στο καλαθάκι μας όσα περισσότερα ψαράκια μπορούσαμε, χωρίς να σπάσει το μπαλόνι μας φυσικά! Η ομάδα που είχε μαζέψει τα περισσότερα ψαράκια, ήταν η νικήτρια!

      

Μας ενθουσίασε το περπάτημα των πιγκουίνων και αποφασίσαμε να το μιμηθούμε ξανά παίζοντας στην αυλή…αφού μας έσπασαν κάμποσα μπαλόνια, το χαρήκαμε πραγματικά!

     

Σειρά είχε μια χειροτεχνία για να στολιστεί η τάξη μας! Μα τι άλλο, εκτός από πολλά όμορφα πιγκουινάκια; Ξεκινήσαμε να κόβουμε γλασέ χαρτάκια σε άσπρο και μαύρο χρώμα και μετά τα κολλήσαμε στα εκτυπωμένα σχέδια πιγκουίνων που είχαμε μπροστά μας! Στο τέλος προσθέσαμε πορτοκαλί μυτούλες και γράψαμε «Μου αρέσουν τα ψάρια».  Με μεγάλο χαμόγελο δημιουργήσαμε τα υπέροχα έργα μας!

    

    

Παρότι μιλούσαμε για τους πάγους και τα ζωάκια που ζουν εκεί, τα χαμόγελά μας καθημερινά με τόσες δραστηριότητες ζέσταιναν την τάξη!

Τα ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη!

Ο χειμώνας έξω είναι βαρύς και εμείς δεν μπορούμε να μην το συζητήσουμε στο σχολείο μας , γιατί όλοι ντυνόμαστε ζεστά και θέλουμε να καθόμαστε δίπλα στο καλοριφέρ. Τα ζωάκια του δάσους άραγε πώς αντέχουν με τόσο κρύο; Διαβάσαμε το παραμύθι «Το κρύο δεν αντέχω για ύπνο αμέσως πέφτω» για να δούμε τι συμβαίνει στο δάσος και στο σχολείο των ζώων όταν έρχεται ο χειμώνας…

Μάθαμε ότι κάποια ζωάκια του δάσους πέφτουν σε χειμερία νάρκη, έναν βαρύ ύπνο που διαρκεί όλο τον χειμώνα για να αντέξουν τη βαρυχειμωνιά και ξυπνούν όταν έρχεται η άνοιξη! Γράψαμε ποια ζωάκια είναι αυτά στον πίνακά μας και τα είδαμε σε εικόνες.

Μας τράβηξε αμέσως την προσοχή το θέμα της χειμερίας νάρκης και τα παιδιά ζήτησαν να δούμε στον υπολογιστή αυτά τα ζωάκια. Χωρίς δεύτερη σκέψη λοιπόν παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα εκπαιδευτικά βίντεο για την αρκούδα, το φίδι, τον σκίουρο, το ποντίκι , την νυχτερίδα και τα υπόλοιπα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, καθώς είδαμε και τις φωλιές τους.

Μας άρεσαν πολύ τα βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε στην παρεούλα το παιχνίδι «Σωστό – Λάθος» με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, να δούμε αν τα θυμόμαστε όλα! Δύο παιδιά έπαιζαν σε κάθε γύρο. Η δασκάλα είχε την καρτέλα με τις ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα παιδιά που έπαιζαν θα έπρεπε να σηκώσουν τη σωστή ταμπέλα. Δηλαδή το Σωστό ή το Λάθος. Μας ενθουσίασε το παιχνίδι! Και φυσικά δεν κάναμε ποτέ λάθος! Όλοι απαντήσαμε σωστά στις ερωτήσεις του παιχνιδιού!

               

Συνεχίσαμε με το γλωσσικό παιχνίδι «Κοιμάται κοιμάται;…» , όπως το γνωστό «πετάει πετάει;…» , όπου η δασκάλα έκανε γρήγορες ερωτήσεις για τα ζωάκια αν πέφτουν σε χειμερία νάρκη ή όχι , και θα έπρεπε γρήγορα τα παιδιά να απαντήσουν σωστά! Γελάσαμε πολύ με το γλωσσικό παιχνίδι γιατί μας μπέρδεψε λίγο και υποσχεθήκαμε να το ξαναπαίξουμε αργότερα.

Αργότερα, φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς για να θυμόμαστε ποια ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη και  αντιστοιχίζαμε τη σωστή λέξη με τη σωστή εικόνα  του πίνακα. Τέλος την κολλούσαμε στον πίνακα με τα ζωάκια.

       

 

 

 

 

 

Τα παιχνίδια στην παρεούλα δεν τελείωσαν εδώ… Παίξαμε κι ένα παιχνίδι Μαθηματικών. Ο κανόνας ήταν ο εξής:  ένα παιδί έλεγε έναν αριθμό και τα παιδιά που έπαιζαν (δύο κάθε φορά) , προσπαθούσαν να βάλουν τόσες αρκουδίτσες στη φωλιά τους, όσες ήταν ο αριθμός! Ο σωστός και πιο γρήγορος παίχτης , κέρδιζε!

          

Ώρα για λίγο τραγούδι όμως, γιατί κουραστήκαμε πολύ και θέλαμε να χαλαρώσουμε… Μάθαμε την «Αρκούδα καφέ» από την Λιλιπούπολη και την δραματοποιήσαμε. Και φυσικά το παιχνιδοτράγουδο «Θα πάω για αρκούδες» το οποίο μας ξετρέλανε και θέλαμε να το παίζουμε συνέχεια και τις επόμενες μέρες!

        

Συνεχίσαμε με μια όμορφη εργασία που θα βάζαμε στους φακέλους μας! Χρωματίσαμε μια αρκούδα που κοιμάται, την κόψαμε και την βάλαμε στη φωλιά της .Με  άσπρη τέμπερα και μπατονέτες βάλαμε χιόνι γιατί στο δάσος τον χειμώνα χιονίζει και τέλος φανταστήκαμε τι μπορεί να ονειρεύεται καθ όλη τη διάρκεια του χειμώνα, όπου πέφτει σε χειμερία νάρκη! Να οι δημιουργίες μας! Δεν είναι υπέροχες όλες;

           

             

 

 

Τρώω υγιεινά , τρέφομαι σωστά!

Με αφορμή το υγιεινό πρωινό γεύμα των παιδιών που μας εξασφαλίζει για τέταρτη συνεχή χρονιά το Ινστιτούτο Prolepsis στο πλαίσιο του Προγράμματος Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής – ΔΙΑΤΡΟΦΗ, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για την υγιεινή διατροφή! Αρχικά συζητήσαμε για το ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές και καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών στον πίνακα μας.

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι ομαδοποίησης σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές στην παρεούλα, για να εμπεδώσουμε τις γνώσεις μας και να διασκεδάσουμε! Σε δύο πίνακες με διαφορετικά χρώματα, κολλούσαμε τις τροφές που ήταν υγιεινές και ανθυγιεινές αντίστοιχα. Ήδη το θέμα της Διατροφής μας έχει τραβήξει το ενδιαφέρον και μέσα από παιχνίδια μας φαίνεται πολύ διασκεδαστικό!

       

Συμφωνήσαμε στο πόσο καλό κάνουν στην υγεία μας τα φρούτα και τα λαχανικά και πρέπει να τα εντάξουμε καθημερινά στη διατροφή μας! Ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά με τα παιχνίδια από το μπακάλικό μας, και παίξαμε τους μανάβηδες! Κάναμε ταξινομήσεις από το μικρό στο μεγαλύτερο μέγεθος….

        

… παίξαμε με παζλ που έχουν θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά…

         

και παίξαμε ένα ομαδικό παιχνίδι σκυταλοδρομίας και ταξινόμησης φρούτων-λαχανικών που μας έκανε να γελάσουμε και μας έφερε πιο κοντά με τους φίλους μας! Ποια  ομάδα θα κατάφερνε να γεμίσει πρώτη το πιάτο της με φρούτα και λαχανικά άραγε;

Στη συνέχεια φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου, σημειώσαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας φρούτο και στο τέλος μετρήσαμε τις προτιμήσεις των παιδιών της τάξης μας! Νικητής βγήκε το πορτοκάλι που ισοψήφησε με την μπανάνα!

       

Διασκεδάσαμε και χορέψαμε με το παιδικό τραγούδι «Φρούτα Φρούτ» και έγινε το αγαπημένο μας!

Την επόμενη μέρα συζητήσαμε για τις ομάδες των τροφών και τις ξεχωρίσαμε μαθαίνοντας για την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Είδαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο, την βρήκαμε σε βιβλία και καταλήξαμε στο ότι όσο πιο ψηλά βρίσκεται μια τροφή στην πυραμίδα, τόσο πιο λίγο θα πρέπει να την καταναλώνουμε για να είμαστε γεροί και υγιείς. Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της Διατροφής» που μας ενθουσίασε με τον ρυθμό του και μας διασκέδασε πολύ!

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ομαδικά και τη δική μας πυραμίδα της διατροφής και να την κρεμάσαμε στον τοίχο της τάξης μας , με σκοπό να μας υπενθυμίζει πως πρέπει να τρεφόμαστε υγιεινά. Αρχίσαμε αμέσως τη δουλειά… Βάψαμε κάθε κουτάκι , δηλαδή κάθε τροφική ομάδα με διαφορετικό χρώμα με πινέλα και τέμπερες.

        

Είχαμε βρει εικόνες διαφόρων τροφών από φυλλάδια διαφημιστικά του σούπερ μάρκετ και τις είχαμε κόψει.  Μέχρι να στεγνώσουν οι τέμπερες, συζητήσαμε ποιες τροφές θα κολλούσαμε στο κάθε κουτάκι. Στη βάση της πυραμίδας, στο μωβ κουτάκι, θα κολλήσαμε τους υδατάνθρακες και τα δημητριακά. Στο κίτρινο κουτάκι πιο πάνω τα λαχανικά, στο μπλε δίπλα τα φρούτα. Πιο πάνω στο γαλάζιο κουτάκι τα γαλακτοκομικά και στο πορτοκαλί δίπλα το κρέας, το κοτόπουλο , τα όσπρια και τα αβγά. Τέλος στο τελευταίο κουτάκι ψηλά που βάψαμε με ροζ χρώμα , τα λίπη και τα γλυκά! Ξεκινήσαμε να κολλάμε τις εικόνες των τροφών στην δική τους ομάδα, εκεί που ανήκουν , στο σωστό κουτάκι! Τα παιδιά το ονόμασαν «σπιτάκι»! Η κάθε εικόνα λοιπόν, στο σπιτάκι της!

        

Σιγά σιγά γέμισαν τα σπιτάκια και έτοιμη η πυραμίδα μας! Την κολλήσαμε στον τοίχο μας, αφού πρώτα γράψαμε τις ομάδες των τροφών για να τις διαβάζουν και οι γονείς μας το πρωί που μας φέρνουν στο σχολείο!

       

Στην παρεούλα παίξαμε ένα ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι για να ξεχωρίσουμε για ακόμα μια φορά τις ομάδες των τροφών. Τα παιδιά με κλειστά μάτια , διάλεγαν στην τύχη μια εικόνα φαγητού και την τοποθετούσαν στη σωστή ομάδα! Ο νικητής κέρδιζε ένα δυνατό χειροκρότημα από όλους μας!

          

Τα παιχνίδια όμως στην παρεούλα μας, δεν τελείωσαν εδώ! ‘Ωρα για λίγα Μαθηματικά ακόμα… Μετρούσαμε πόσα φρούτα ή λαχανικά δείχνει η εικόνα και κυκλώναμε τον σωστό αριθμό!

       

Συνεχίσαμε να μιλάμε για την υγιεινή διατροφή, μαθαίνοντας και παίζοντας με αινίγματα,  τα οποία μας άρεσαν πολύ, μας έκαναν να μαντέψουμε τις  σωστές απαντήσεις και σκεφτήκαμε να τα πούμε και στους γονείς μας για να δούμε αν θα καταφέρουν κι εκείνοι να τα βρουν!

        

       

Αφού μάθαμε ένα σωρό καινούρια αινίγματα που σχετίζονται με τα φαγητά, παίξαμε με τις λέξεις. Προσπαθήσαμε να τις αντιστοιχήσουμε στην σωστή εικόνα. Ποιος  άραγε θα έβρισκε τις περισσότερες;

Για να κλείσει το θέμα της Υγιεινής Διατροφής που μας έμαθε τόσα πολλά και μας άρεσε τόσο πολύ, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα βιβλίο για να το βάλουμε στην βιβλιοθήκη της τάξης μας και να το ξεφυλλίζουμε στον ελεύθερο μας χρόνο. Αλλά τι βιβλίο θα χωρούσε όλα αυτά που μάθαμε για την Υγιεινή Διατροφή;…Ένα λεξικό!

Το Λεξικό της Υγιεινής Διατροφής! 

Στην παρεούλα βρήκαμε όλοι μαζί λεξούλες που αρχίζουν από κάθε γράμμα της αλφαβήτας… σε κάποια γράμματα βοήθησε η δασκάλα, αλλά στα περισσότερα γράμματα της αλφαβήτας τα παιδιά βρήκανε παραπάνω από μια λέξεις!

Στη συνέχεια στρωθήκαμε στη δουλειά… Ο καθένας διάλεξε από ένα γράμμα ή και περισσότερα που ήθελε να ζωγραφίσει σε χαρτί ώστε να εικονογραφήσουμε το λεξικό μας.

       

Μας πήρε ώρα, αλλά άξιζε η διαδικασία…Εικονογραφήσαμε τις λέξεις για το κάθε γράμμα της αλφαβήτας,  τις γράψαμε, χρωματίσαμε και το εξώφυλλο και… έτοιμο το λεξικό μας!

Το ξεφυλλίζουμε κάθε μέρα, κι είμαστε περήφανοι για το έργο μας!

           

 

Μια βόλτα με τον… Bo στη γειτονιά μας

Φέτος, για πρώτη φορά αποφασίσαμε να συμμετέχουμε (δείτε το βίντεο συμμετοχής μας 35nip) στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνεται για το έτος 2019 από τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης με τίτλο WRO Hellas  και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Το θέμα του διαγωνισμού είναι: «Μια βόλτα στην πόλη μου» και προϋπόθεση συμμετοχής είναι η κατασκευή μιας επιδαπέδιας πίστας, φτιαγμένη με υλικά της αρεσκείας μας που να απεικονίζει με τρισδιάστατο τρόπο την πόλη μας. Στην μακέτα θα πρέπει να μετακινείται ένα επιδαπέδιο ρομπότ σύμφωνα με τις εντολές που θα του δίνουν τα παιδιά ώστε να παρουσιάζονται τα αξιοθέατα της πόλης μας. Και πρωταγωνιστής της δράσης το ρομποτάκι της τάξης μας, ο  Botley The Coding Robot ή αλλιώς Bo!

Πρώτα τα παιδιά γνώρισαν τον Bo και εξοικειώθηκαν με τη δημιουργία εντολών ελέγχου και κατεύθυνσης, καθοδηγώντας το ρομποτάκι να φτάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο μέσα στην τάξη, όπως να παραδώσει ένα μολύβι σε μια συμμαθήτριά τους που κάθεται στο αριστερό παγκάκι…

 

Ή να φτάσει ο Bo στο τετράγωνο με το σχήμα τριγώνου ή ρόμβου πάνω στην πίστα με τα σχήματα που στήσαμε!

Αρχικά, έφτιαχναν τον κώδικα με τις κάρτες που έχουν πάνω βέλη κατεύθυνσης, βάζοντας τις κάρτες στη σειρά, έπειτα πληκτρολογούσαν στο τηλεχειριστήριο τον κώδικα και πατώντας το κουμπί «Go» , το ρομποτάκι εκτελούσε τις εντολές με τις οποίες τον είχαν προγραμματίσει τα παιδιά! Μάλιστα, τη διαδικασία των εντολών τη μετέφεραν και στο χαρτί, ζωγραφίζοντας τη διαδρομή που έπρεπε να διανύσει ο Bo για να φτάσει στο σημείο που ήθελε το κάθε παιδί

 

Και φυσικά για να φτιάξουμε τη μακέτα με την πόλη μας, έπρεπε να τη γνωρίσουμε πρώτα. Πρώτα περιηγηθήκαμε εικονικά, μέσω εφαρμογών του διαδικτύου και εντοπίσαμε σημαντικά μνημεία, όπως το άγαλμα του Ίκαρου στην πλατεία Καραϊσκάκη και κτίρια, όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Πατησίων.  Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε ένα σύντομο περίπατο στη γειτονιά μας και να παρατηρήσουμε από κοντά τα κτίρια, τους δρόμους κ.α. ώστε να τα αναπαραστήσουμε στη συνέχεια στη μακέτα μας.

  

Και ξεκινήσαμε την κατασκευή! Βάψαμε κουτιά που είχαμε συλλέξει στον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας, δημιουργήσαμε μαγαζιά, όπως κατάστημα κρεάτων, κατάστημα με ηλεκτρικά είδη, κόβοντας και κολλώντας εικόνες από φυλλάδια του σούπερ μάρκετ, φτιάξαμε τα κτίρια της γειτονιάς μας κολλώντας στα κουτιά από γάλα φωτογραφίες με τα κτίρια που είχαμε φωτογραφήσει, φτιάξαμε δέντρα, φανάρι, το αστυνομικό τμήμα, τον σταθμό του μετρό κ.α

  

Πάνω σε μια μεγάλη μακέτα αποφασίσαμε ποιο θα είναι το μονοπάτι του Bo και το σχεδιάσαμε. Έπειτα βάψαμε την μακέτα και σχηματίσαμε δρόμους, και οικοδομικά τετράγωνα. Τέλος, στήσαμε και κολλήσαμε τις κατασκευές μας, δίνοντας μορφή στη πόλη μας!

 

 

  

Κι έτοιμη η μακέτα της πόλης μας!

Ώρα για δράση! Τώρα ο Bo, σε ρόλο ξεναγού, κινείται στην μακέτα κατόπιν των εντολών με τις οποίες τον προγραμματίζουν τα παιδιά, και αποστολή του είναι να φτάσει στο άγαλμα του Ίκαρου ή στο σταθμό του μετρό ή στο αστυνομικό τμήμα…

 

Τις δραστηριότητές μας αυτές τις καταγράψαμε, τις φωτογραφήσαμε, τις βιντεοσκοπήσαμε και αποστείλαμε σχετικό βίντεο παρουσίασης της δράσης μας στον διαγωνισμό! Σίγουρα θα τους εντυπωσιάσουμε! Πάντως, εμείς είμαστε περήφανοι γιατί μαθαίνουμε να δημιουργούμε τους  πρώτους μας αλγόριθμους!

 

 

Παρατηρώντας τη γειτονιά μας

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία», καθώς και του διαγωνισμού ρομποτικής «Μια βόλτα στην πόλη μας» που συμμετέχουμε, οργανώσαμε έναν σύντομο περίπατο στη γειτονιά μας. Καταρχάς, συζητήσαμε για το τί υπάρχει στη γειτονιά μας και τα καταγράψαμε. Έχουμε «σπίτια», «μαγαζιά», «σχολεία», «μετρό», «κάδους», αστυνομικό τμήμα», αγάλματα όπως του Ίκαρου, κ.α.

Τις εντυπώσεις μας τις ζωγραφίσαμε στο χαρτί και συγκρίναμε τα στοιχεία που είχε ζωγραφίσει ο καθένας

 

Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε με υπέροχα χρώματα το ποίημα «Η γειτονιά μου»

 

Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε τον χάρτη της γειτονιάς μας στον διαδραστικό πίνακα και μάθαμε να ερμηνεύουμε τα σήματα στον χάρτη, όπως αυτό του μετρό, της στάσης του λεωφορείου κ.α.

Ήρθε η ώρα για μια εικονική περιήγηση! Περιηγηθήκαμε με αφετηρία το σχολείο μας ως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και ως το άγαλμα του Ίκαρου στην πλατεία Μεταξουργείου. Όλα τα παιδιά ήξεραν και τα δυο σημεία γιατί, όπως, είπαν περνάνε συχνά από κει με τις οικογένειές τους.

 

Κι επειδή οι σωστοί ερευνητές κάνουν επί τόπια έρευνα, ήρθε η στιγμή του περιπάτου μας στη γειτονιά του σχολείου μας. Εξοπλιστήκαμε με το τάμπλετ μας, πήραμε τα ερωτηματολόγιά μας και ξεκινήσαμε!

Μόλις εντοπίζαμε κάτι που είχαμε στη λίστα του ερωτηματολογίου μας, κάναμε μια στάση και το τσεκάραμε. Είδαμε μπλε κάδο, στάση λεωφορείου, σχολεία, δέντρα…

 

Συναντήσαμε εργάτες του Δήμου Αθηναίων εν ώρα εργασίας και φωτογραφήσαμε τα έργα τους: τους τεράστιους σωλήνες, τα μηχανήματα, τα εργαλεία τους…

Είδαμε τις διαβάσεις τυφλών στο πεζοδρόμιο και συζητήσαμε για τη χρησιμότητά τους, τις διάφορες πινακίδες στο δρόμο όπως αυτή του Δήμου Αθηναίων πως απαγορεύονται τα σκυλιά στο μικρό παρκάκι, εντοπίσαμε το ταχυδρομικό κουτί αλλά και το ταχυδρομείο στο απέναντι πεζοδρόμιο, τον κάδο για τα μεγάλα απορρίμματα…

 

  

     

Αυτό που εντοπίζαμε συνέχεια γύρω μας ήταν τα διάφορα συνθήματα γραμμένα στους τοίχους των κτιρίων και τα γκράφιτι. Γι’ αυτό τα φωτογραφίσαμε με τα τάμπλετ μας!

 

 

Αυτό που μας άρεσε και ξεχωρίσαμε είναι μια πολύχρωμη ζωγραφιά στον τοίχο του συστεγαζόμενου 54ου Δημοτικού Σχολείου και πήραμε ιδέες και για τον δικό μας τοίχο!

 

Εντοπίσαμε και αγάλματα στην είσοδο του 42ου Γυμνασίου που βρίσκεται απέναντι από το Νηπιαγωγείο μας και εντυπωσιαστήκαμε!

Με την επιστροφή στην τάξη, ξεκίνησε η διαδικασία του απολογισμού. Ολοκληρώσαμε τις καταγραφές στις λίστες μας και διαπιστώσαμε πως γύρω από το σχολείο μας δεν υπάρχει παιδική χαρά, ούτε ένα πάρκο! Κάτι που δεν μας αρέσει καθόλου!