Γνωριμία με τον ζωγράφο Πητ Μοντριάν

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 11-10-2019

Οι πίνακες του αυτής της περιόδου ( Παρίσι 1919-1938)χαρακτηρίζονται από το γενικότερο ύφος του νεοπλαστικισμού και αποτελούν αφηρημένες γεωμετρικές συνθέσεις, όπου κυριαρχούν λεπτές, μαύρες, οριζόντιες ή κάθετες γραμμές σχηματίζοντας ένα είδος πλέγματος που διακόπτεται από την παρουσία έγχρωμων γεωμετρικών όγκων, συνήθως παραλληλόγραμμες ή τετραγωνικές επιφάνειες. (Από τη Βικιπαίδεια)

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τον χάρακα, φτιάξανε κάθετες και οριζόντιες γραμμές και προσπάθησαν να αποτυπώσουν τον πίνακα του ζωγράφου βάζοντας χρώμα είτε με μαρκαδόρους είτε με νερομπογιές.

 

Γραμμές

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 11-10-2019

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις γραμμές: ευθείες, τεθλασμένες, καμπύλες,  οριζόντιες, κάθετες…

Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και ανάλογα με το ποια γραμμή θα τους τύχει, θα πρέπει να την ζωγραφίσουν στο χαρτί.

 

Γωνιές – ελεύθερες δραστηριότητες

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 10-10-2019

Μετά από συζήτηση με τα παιδιά θέσαμε τους κανόνες τις τάξεις τους οποίους και γράψαμε .

τα παιδιά υπέγραψαν ( το όνομά τους) και δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της τάξης

Στη συνέχεια φτιάξαμε τον πίνακα των ημερήσιων βοηθών με τα καθήκοντά τους

Στις γωνιές δραστηριοτήτων έχουν τοποθετηθεί καρτέλες. Κάθε καρτέλα  δείχνει τον αριθμό παιδιών που επιτρέπετε να παίζει. Τα παιδιά για να μπορέσουν να παίξουν παίρνουν εισιτήριο για να μπορούν παίξουν στην γωνιά που θέλουν και εφ όσων υπάρχει ελεύθερος χώρος για να βάλουν το εισιτήριο τους

Οι δημιουργίες στη γωνιά οικοδομικού υλικού

Φθινόπωρο

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 10-10-2019

Ξεκινάμε με την εποχή του Φθινοπώρου με ένα ποίημα που το παρουσιάζουμε ως αίνιγμα:

Φύλλα κίτρινα πεσμένα

τα λουλούδια μαραμένα

πότε βρέχει, πότε λιάζει

η διάθεση αλλάζει

η μέρα όλο μικραίνει

κι ο καιρός όλο ψυχραίνει!

Για ποιον μιλά;

Σκαρφιζόμαστε διάφορες γλωσσικές δραστηριότητες 
Φτιάχνουμε προτάσεις εικονογραφημένες από τις οποίες λείπει το ρήμα. Ζητάμε από τα παιδιά να το συμπληρώσουν και μετά παίζουμε με το υποκείμενο και το αντικείμενο…
Πχ. Ο βοριάς ….(σκορπίζει, τινάζει, παίζει με,κλπ) τα κιτρινισμένα φύλλα.
Ποιος σκορπίζει τα κιτρινισμένα φύλλα;
Τι σκορπίζει ο βοριάς;
Παροτρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές του προτάσεις με τον ίδιο τρόπο.

Κρυμμένος θησαυρός με τα γράμματα του Φθινοπώρου: Κρύβουμε τα γράμματα στην τάξη και τα παιδιά καλούνται να τα βρουν και να την ανασχηματίσουν. Μπορούμε να το παίξουμε και ανταγωνιστικά χωρίζοντας τα παιδιά σε δυο σε δυο ομάδες και φυσικά τα γράμματα εις διπλούν σε διαφορετικό χρώμα.

Παίζουμε με τα χρώματα του φθινοπώρου…

Μαθηματικά

– Ομαδοποιούμε φύλλα κατά χρώμα. Σκορπίζουμε φύλλα κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί, καφέ στο πάτωμα.

-Ταξινομήσεις-Ομαδοποιήσεις- Μετρήσεις-Συγκρίσεις Μεγεθών με φύλλα. -Τόμπολες με φθινοπωρινά φύλλα
– Memory με φθινοπωρινά φύλλα
-Σειροθετήσεις από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από τα λιγότερα στα περισσότερα.

 

Ομαδική εργασία και με υλικά από την φύση

ΤΟ ΣΚΙΟΥΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ»

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 10-10-2019

  Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε στο δάσος μια μεγάλη βελανιδιά που είχε τη φωλιά του ένα σκιουράκι. Κάθε πρωί όταν ξυπνούσε τεντωνόταν, έτριβε τα μάτια του και χασμουριόταν δυνατά. Μετά έβγαζε το κεφάλι του από τη φωλιά να δει αν είχε ήλιο ή βροχή. Μια μέρα έκανε καταιγίδα και το σκιουράκι φοβήθηκε και κρύφτηκε στη ντουλάπα. Ύστερα βγήκε ο ήλιος και βγήκε κι ένα ουράνιο τόξο και «τοκ!τοκ!» του χτύπησε την πόρτα. Το σκιουράκι βγήκε από την ντουλάπα και άνοιξε. Είδε το ουράνιο τόξο και χάρηκε.

 «Έλα να κάνεις τσουλήθρα επάνω μου!» του είπε το ουράνιο τόξο γελαστό.

Το σκιουράκι έκανε…του άρεσε πολύ. Ξαφνικά εμφανίστηκε ο άνεμος δυνατός κι έδιωξε το ουράνιο τόξο. Το σκιουράκι τρόμαξε!  «Κρύψου γιατί φέρνω το Φθινόπωρο!» είπε ο άνεμος.Το σκιουράκι κοίταξε γύρω του, είδε τον Πλάτανο που ήταν κοντά στη βελανιδιά του και είδε τον άνεμο να τινάζει και να παίρνει τα φύλλα του. Ο Πλάτανος του είπε: «Κάνε γρήγορα γιατί το φθινόπωρο έρχεται κι εγώ θα μείνω ξερός και γυμνός όλο το χειμώνα. Πάρε μερικά κίτρινα φύλλα για να με θυμάσαι και να σκεπάζεσαι τις κρύες νύχτες». «Πρέπει πρώτα να μαζέψω καρύδια, βελανίδια,κάστανα και φουντούκια για να έχω το χειμώνα».     Εκεί που κουβέντιαζαν ακούστηκε μια λεπτή φωνούλα μέσα στα ξερά φύλλα. Ένα σαλιγκάρι άκουσε το σκιουράκι και του ζήτησε φαϊ.  

«Δεν έχω φαγητό για σένα, αλλά μπορείς να πας πέρα στο γεωργό που σπέρνει να σου δώσει κάτι». Το σαλιγκαράκι τότε είπε: «Δεν έχω δόντια. Δεν μπορώ να φάω σπόρους!». 

«Πήγαινε τότε στον αμπελουργό να σου δώσει σταφύλια!». Κοίταξαν ψηλά στον ουρανό και είδαν πουλιά που έφευγαν να πάνε σε πιο ζεστή χώρα. «Φύγε γρήγορα για να προλάβεις, γιατί βραδιάζει νωρίς  και θα χαθείς και θα σε προλάβει η βροχή! Το Φθινόπωρο έρχεται! Πρέπει κι εγώ να βιαστώ να μαζέψω φουντούκια, καρύδια, βελανίδια να έχω φαγητό και να γεμίσω στη φωλιά μου. Μπες γρήγορα στο καβούκι σου!» Όταν βράδιασε και ο βοριάς φυσούσε δυνατά σκορπίστηκαν τα τελευταία φύλλα του πλάτανου και ο σκιουράκος σκεπασμένος μέσα στη ζεστή φωλιά του είδε το Φθινόπωρο να έρχεται φορτωμένο με γκρίζα σύννεφα που πάνω τους κουβαλούσαν σταφύλια, κυδώνια, ρόδια, μανιτάρια, κολοκύθες, ελιές…

 

Το Φθινόπωρο στη Λαική μας Παράδοση

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 08-10-2019

Το Φθινόπωρο, είναι λέξη ελληνική που έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα. Σημαίνει την εποχή που τελειώνουν τα φρούτα, ή που έρχεται μετά τα φρούτα, «Μετόπωρον». Ο λαός τη λεει και «χειμόπωρο», «χυνόπωρο», «μοθόπωρο», «ψιμόπωρο» ή «στενοκαίρι». Είναι δεμένο άρρηκτα με τον άνθρωπο της υπαίθρου, το γεωργό, τον κτηνοτρόφο… Είναι η εποχή των χρωμάτων, των αρωμάτων και των γεύσεων! Η εποχή της χαράς και της συγκομιδής, μα και της έντασης, της δουλειάς και της προετοιμασίας για τις δύσκολες ημέρες του Χειμώνα που έρχεται…

Πρώτος μήνας του Φθινόπωρου ο Σεπτέμβριος, αλλά και «Πρωτόμηνας» του εκκλησιαστικού χρόνου. «Αρχή της Ινδίκτου», ήτοι του νέου εκκλησιαστικού έτους. Είναι ο έβδομος μήνας στο μηνολόγιο των Ρωμαίων και αντίστοιχος προς τον Αττικό «Βοηδοδρομιώνα». Εκλαϊκευμένα ονοματίζεται «Σεπτέβρης», «Σεπτέμπρης» ή «Θεσέμπρης». Από τις γιορτές που συναντάμε σ’ αυτόν ονοματίζεται «Σταυρός», «Σταυριάτης» ή «Αι Νικήτας». Αλλά «Τρυγητής» και  «Βεντεμάς» (βένδεμα: ο τρύγος και κάθε συγκομιδή) λόγω του τρύγου ή «Σποριάρης» λόγω της προετοιμασίας για τη σπορά.

Στη συνείδηση των ανθρώπων της υπαίθρου είναι ο μήνας του τρύγου, που του δίνει χαρά το ξεφάντωμα στ’ αμπέλια. Που του δίνουν γεύση τα μουστόγλυκα, οι μουσταλευριές, τα μουστοκούλουρα και οι μουστολαμπάδες από μουστόμελο (πετιμέζι) και καρύδια. Που του δίνουν άρωμα τα ώριμα φρούτα, και χρώματα τα φύλα που σιγά – σιγά κιτρινίζουν για να πέσουν.

Όμως στην ψυχή όλων μας ο Σεπτέμβρης, συνδέεται με το πρώτο καρδιοχτύπι από το πρώτο κουδούνισμα ή τη «δασκαλοκαμπάνα» παλιότερα,  της πρώτης ημέρας μας στο σχολείο…

Δεύτερος μήνας του Φθινόπωρου ο Οκτώβριος. «Οκτώβρης Οκτωβράκης, το μικρό καλοκαιράκι» λεει το μικρό καιρικό ρητό, που εξηγεί την καλοκαιριάτικη αναλαμπή του Φθινόπωρου που δίνει χίλιες ευκαιρίες στον άνθρωπο της υπαίθρου να οργώσει, να σπείρει, να μαζέψει ξύλα, να φυτέψει λαχανικά, να κάνει τις προμήθειες για το χειμώνα σε ρούχα και φαγώσιμα, να κατεβάσει τα κοπάδια στα χειμαδιά…

Στην αρχαιότητα ο μήνας Οκτώβριος αντιστοιχούσε στο μήνα «Μαιμακτηριώνα», από την αντίστοιχη γιορτή του Δία Μαιμάκτη (Χειμωνιάτικου) από τον οποίο οι άνθρωποι ζητούσαν τις προσωρινές καλοσύνες του για να σπείρουν. Και σήμερα ο μήνας αυτός είναι συνδεμένος με τη σπορά. «Οκτώβρη και δεν έσπειρες, οκτώ σωρούς δεν έκανες!» Γι αυτό και ο λαός τον ονοματίζει «Σπάρτη». Όμως από τη μεγάλη γιορτή του Αγίου Δημητρίου στις 26, τον ονοματίζει και «Αγιοδημήτρη» ή «Αϊδημητριάτη».

Η εορτή του Αγίου Δημητρίου, πέρα από μεγάλη θρησκευτική εορτή, ήταν πάντα δεμένη και με πολλές συνήθειες της αγροτικής ζωής. Τότε κλείνονταν ή έληγαν οι μισθώσεις, οι «σεμπριές» και οι εμποροοικονομικές κοινοπραξίες για το χειμωνιάτικο εξάμηνο. Απ’ τ’ Αϊδημητριού οι νοικοκυρές άλλαζαν το νοικοκυριό τους με χειμωνιάτικο, κρεμούσαν βαρείες κουρτίνες, έβγαζαν χειμωνιάτικα στρωσίδια, και στις εκκλησιές οι άνθρωποι φορούσαν τα χειμωνιάτικα.

Τη μέρα αυτή ανοίγεται και πρωτοδοκιμάζεται το καινούργιο κρασί, αφού πρώτα πάνε ένα μπουκάλι στην εκκλησία να το ευλογήσει ο παπάς.

Σε πολλά μέρη της Ελλάδας π.χ. στον Έβρο, στο Θεσπρωτικό, στη Φιλιππιάδα, στην Αιτωλία, στη Σπερχειάδα, στον Ορχομενό η θρησκευτική γιορτή πάντα συνταιριαζόταν με εμποροπανήγυρη. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε τον Άγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης που από τον μεσαίωνα αποτελεί τόπο θρησκευτικής συνάντησης των πιστών απ’ όλα τα Βαλκάνια. Εδώ σε συνδυασμό με τη θρησκευτική γιορτή γίνονταν τα κοσμικά «Δημήτρια», ψυχαγωγική και εμπορική σύναξη, ο πρόδρομος σα να λέμε της σημερινής «Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.»

Τελευταίος μήνας του Φθινόπωρου, ο Νοέμβριος, είναι κι ο βασικός προάγγελος του Χειμώνα. Το Μήνα αυτό, του Αγίου Φιλίππου, αρχίζει το σαραντάημερο και η προετοιμασία των πιστών με νηστεία και προσευχή για τη μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, τα Χριστούγεννα. Ο μήνας αυτός έχει πολλές δουλειές για τους ανθρώπους της υπαίθρου που πρέπει γρήγορα να τελειώσουν λόγω του επερχόμενου χειμώνα, γι αυτό του έχουν δοθεί και πολλά χαρακτηριστικά ονόματα. Τον λένε «Βροχάρη» για τις πολλές του βροχές, «Νιαστή» για τα τελευταία νεάσματα ή υνάσματα (οργώματα) της γης, «Παχνιαστή» για το κλείσιμο των ζώων στο παχνί, και «Χαμένο» για το λίγο χρόνο δουλειάς που μένει, επειδή η μέρα τώρα είναι πολύ μικρή και πάει χαμένη. Λόγω των γιορτών του, τον λένε και «Αϊστράτηγο» ή «Αϊταξιάρχη», «Αϊφίλιππα» και «Αγιαντριά» ή «Αντριά».

Τον λένε ακόμα και «Μεσοσπορίτη» από τη γιορτή της Παναγίας της Μισοσπορίτισσας στις 21. Την Παναγία αυτή  τη λενε και «Αρχισπειρίστρα» ή «Αποσοδειά».

Τη μέρα αυτή ο γεωργός πάντα έπρεπε να έχει αποσπείρει και να λογαριάζει για το συνολικό του εισόδημα, διαφορετικά… «Μισό ’σπειρα,  μισό ’φαγα, μισό ’χω να περάσω!» Έτσι τελειώνοντας τη σπορά ο αγρότης, την εμπιστευόταν στην Παναγία που την έκανε προστάτρια της παραγωγής, και της πρόσφερε μια ευχαριστήρια πανσπερμία, βρασμένο σιτάρι ανακατεμένο με ροϊδόσπορους, αμύγδαλα και σταφίδες που τα πήγαινε στην εκκλησία να τα ευκογήσει ο παπάς.

Όμως και στο σπίτι εκείνη τη μέρα κάνανε τα «πολυσπόρια» ή «μπούλια» ή «μπουσμπέλια» ή «πολυκούκια». Νοστιμιά από σιτάρι, καλαμπόκι, κριθάρι, κουκιά, ρεβίθια, φασόλια, μπιζέλια, φακές κ.λ.π. όλα σοδειά εκείνης της χρονιάς, που τα βράζανε όλα μαζί και τα τρώγανε για το καλό που πέρασε ή για το καλό που πρέπει να συνεχιστεί.

Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα, όπου οι Αθηναίοι τον αντίστοιχο μήνα τους «Πυανεψιώνα», έβραζαν κουκιά με σχετική πανσπερμία και τα έτρωγαν για να γιορτάσουν την πρόσφατη συγκομιδή.

Με το αρχίνισμα του ελιομαζέματος που σε πολλές περιοχές κρατάει μέχρι τα μέσα του Χειμώνα, φεύγει ο Νοέμβριος και το Φθινόπωρο, για να το διαδεχθεί ο Δεκέμβριος και ο Χειμώνας με τα κρύα, τα χιόνια και τις μεγαλογιορτάδες…

Romero Britto

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 05-10-2019

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων ( 4 Οκτωβρίου) τα παιδιά γνωρίσανε τον ζωγράφο Romero Britto  και φτιάξανε τη δική τους εικόνα pop art ζωγραφίζοντας την εικόνα από τον πίνακα του ζωγράφου.

 

Από το σταφύλι στο κρασί

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 30-09-2019

Μιλήσαμε για το σταφύλι, το αμπέλι τον τρόπο συγκομιδής των σταφυλιών , το πατητήρι του σήμερα και του χτες μάθαμε τα προϊόντα του ( ξύδι,τσίπουρο, κρασί, μούστος, σταφίδα …) ,μάθαμε καινούργιες λέξεις όπως : Αλώνι, Πατητήρι, Αμπελώνας. Δοκιμάσαμε σταφύλια, σταφίδα μυρίσαμε το κρασί, το τσίπουρο το ξύδι.

 

Συνεχίσαμε με δραστηριότητες

* γραφής-ανάγνωσης  όπου ομαδικά στη παρεούλα  οι μαθητές έγραψαν τη λέξη Σταφύλι και έμαθαν αινίγματα 

*  μαθηματικών όπου έκοψαν και κόλλησαν τα βαρέλια  βάζοντάς τα από το μεγαλύτερο στο μικρότερο ….καθώς επίσης τοποθέτησαν τα στάδια σε σωστή χρονική σειρά

μιλήσαμε αναλυτικά για το Θεό Διόνυσο

Διαβάσαμε την αλεπού με τα σταφύλια και παίξαμε την χρονική ακολουθία της ιστορίας με κάρτες

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΥΓΟ
Που πας αφέντη μέρμηγκα-Μαρίζα Κωχ
http://www.youtube.com/watch?v=7opPzA3WolY

Τσιριτίρι Τσιριτρό
http://www.youtube.com/watch?v=bV-JYw6gTwg

Στου Μανώλη τη ταβέρνα
http://www.youtube.com/watch?v=8PvXVCHxdds

Μπαίνω μες στο αμπέλι-Λαλητάδες
http://www.youtube.com/watch?v=3Q2j80mXrfs

Σταφύλι και Μοσχοστάφυλο
http://www.youtube.com/watch?v=82n-rYorELo

Κατασκευάσαμε με χαρτί γκοφρέ τσαμπιά σταφύλια

Τρύγος. Ας κοιτάξουμε τους πίνακες

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 30-09-2019

Ας κοιτάξουμε τους πίνακες ! Τι μπορούν να μας πουν για το αμπέλι και το σταφύλι;

Η Συγκομιδή των Σταφυλιών” ή “Φθινόπωρο (Grapes Harvest ή Autumn) του Ισπανού Φρανθίσκο Γκόγια (Francisco José de Goya y Lucientes) του 1887 απεικονίζει έναν νέο άντρα που προσφέρει σε μια γυναίκα ένα τσαμπί σταφύλι και ένα παιδί υψώνει τα χέρια να φτάσει το τσαμπί. Η όρθια γυναίκα με το καλάθι με τα σταφύλια παραπέμπει μάλλον στη θεά Δήμητρα. Τα κίτρινα χρώματα των ρούχων συμβολίζουν το φθινόπωρο.

Ο Καραβάτζιο θεωρείται ως ο ζωγράφος της πραγματικότητας όπως μας αποδεικνύει η αναπαράσταση του “Έφηβου Βάκχου” (1594-96). Ο Βάκχος τυλιγμένος σ ‘ένα λευκό σεντόνι, με ύφος νυσταγμένο- ή μήπως ζαλισμένο- λουσμένος στο φως, έρχεται σε αντίθεση με τα σκούρα χρώματα που έχουν τα κληματόφυλλα που τον στεφανώνουν. Κρατάει στο αριστερό του χέρι ένα ποτήρι γεμάτο κρασί ενώ πάνω στο τραπέζι μια μποτίλια με κρασί και ένα πανέρι με πολλά φρούτα.

Ο “Μικρός Βάκχος” του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ έχει καθίσει σ’ ένα βαρέλι ζαλισμένος από το κρασί που πίνει. Ο μικρός Διόνυσος στεφανωμένος με τσαμπιά από σταφύλια κρατάει ένα σκήπτρο με σταφύλια στο δεξί του χέρι, ενώ με το αριστερό του χέρι σηκώνει ένα ποτήρι κρασί, σα να εύχεται «εις υγείαν». Στον πίνακα αναγράφεται ο τίτλος «Βάκχος,θεός του οίνου, θεός των αρχαίων»

Ο Γάλλος διάσημος ζωγράφος Ζιλ Μπρετόν (Jules Breton, 1827-1906) και ο πίνακάς του “The Grape Harvest at the Chateau Lagrange” (Ο τρύγος στο Σατό Λαβράνζ). Ο Μπρετόν λάτρευε την ύπαιθρο, τους ανθρώπους του μόχθου, τους αγρότες/αγρότισσες και τις αγροτικές εργασίες. Ουσιαστικά αυτή η θεματική είναι που τον έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο.

Δείχνω τους πίνακες στα παιδιά ρωτώντας τα : τι βλέπουν, ποιος θα το περιγράψει, ποιες πληροφορίες μας δίνει. Στο πινάκα με το αγόρι ρωτάω ποια φρούτα υπάρχουν, ποιάς εποχής είναι και επικεντρώνομαι στα σταφύλια , τι χρώματα είναι ,να περιγράψουν τα φύλλα ( πράσινα και κίτρινα λόγω φθινοπώρου ) πως μοιάζει ο πίνακας (σαν φωτογραφία σε αντίθεση με του Θεόφιλου που θυμίζει παιδική ζωγραφιά) ποιο το φόντο πίσω από το παιδί, ποια είναι τα χρώματα που ξεχωρίζουν , που θα μπορούσε να πηγαίνει το καλάθι με τα φρούτα το αγόρι. Στο πίνακα του Θεόφιλου ρωτάω ποια ομοιότητα υπάρχει παρ’ όλες τις διαφορές ( και στους δυο καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος στον πίνακα η ανθρώπινη μορφή) , ποια είναι η μορφή ( ο θεός του Οίνου), τι πίνει (κρασί) , υπάρχουν στη σημερινή εποχή αυτά τα φρούτα και παράγουν τα ίδια προϊόντα ;

Σε άλλους πίνακες απεικονίζονται σκηνές από την συλλογή των σταφυλιών, την επεξεργασία τους, και βλέπουμε με ποιόν τρόπο οι άνθρωποι παλιά έκαναν την ίδια με σήμερα δραστηριότητα και με ποια μέσα.

 

 

 

Με βραβείο Αειφόρου σχολείου ξεκινάμε τη νέα χρονιά.

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 29-09-2019

Με μεγάλη χαρά και δίκαια υπερηφάνεια το Σχολείο μας παρέλαβε το Σήμα του Αειφόρου Σχολείου για τα επόμενα τρία έτη.

Το σήμα αυτό, το κατακτήσαμε πραγματοποιώντας πολλές αειφορικές δράσεις και αποτελεί μια πολύ σημαντική διάκριση και αναγνώριση του Νηπιαγωγείου μας καθώς  κατά το σχολικό έτος 2018-19 μόνο 7 σχολεία πανελλαδικά κατάφεραν να πιστοποιηθούν ως Αειφορικά, 

Η  σημαία που θα παραλάβουμε, συμβολίζει τη δέσμευση όλων μας για τη συνέχεια της προσπάθειας αυτής στο μέλλον.

Το Σχολείο μας αξιολογήθηκε για τον σεβασμό στις ηθικές αξίες, τη βελτίωση του πλαισίου μάθησης, την προαγωγή του πολιτισμού και των τεχνών, τη διαχείριση φυσικών πόρων, την προαγωγή της υγείας, τη μετάβαση από την τοπική στην ευρύτερη κοινωνία , την αειφορία στον σχολικό κήπο.

Η διάκριση αυτή είναι αποτέλεσμα της ομαδικής προσπάθειας της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών και για τον λόγο αυτό σας ευχαριστούμε όλους.

Σήμα Αειφόρου Σχολείου

 Αειφόρο 1ο Νηπιαγωγείο Παιανίας

https://blogs.sch.gr/1nippaian/files/2019/09/Σήμα-Αειφόρου-Σχολείου.pdf

Συγχαρητήριο Μήνυμα από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής κα Βέρα Βορύλλα

Αγαπητές συνάδελφοι,

Σας στέλνω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την επίπονη και συστηματική σας προσπάθεια να  μετεξελίξετε τη σχολική σας μονάδα σε κύτταρο αειφορικής διαβίωσης. Γνωρίζοντας ότι κατά το σχ. έτος 2018-19 μόνο 7 σχολεία πανελλαδικά κατάφεραν να πιστοποιηθούν ως Αειφορικά, το επίτευγμα σας γίνεται ακόμα πιο σημαντικό!

Εύχομαι να συνεχίσετε να πορεύεστε προς τον κατεύθυνση της αειφορίας! Πάντα στη διάθεσή σας για ό,τι χρειάζεστε,

Συγχαρητήριο Μήνυμα από την Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής

https://blogs.sch.gr/1nippaian/files/2019/09/Συγχαρητήριο-Μήνυμα.pdf

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση