2022-2023 Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του
Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το  γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και αφορούν στη θεματολογία που ακολουθεί, η οποία διαμορφώθηκε στην τελική της μορφή από την πιλοτική εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021:

εργασ

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων υλοποιούνται και στα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου (πρωινά τμήματα και προαιρετικό ολοήμερο).

Η έναρξη των εργαστηρίων γίνεται με τη Θεματική Ενότητα  ” Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα “ του 4ου Κύκλου ” Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική  Σκέψη και Πρωτοβουλία ”

4εργ

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • η εκπαίδευση των παιδιών μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Θεματική Ενότητα  ” Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα “ του 3ου Κύκλου ” Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και Ευθύνη ”

Ο  δικός μας τίτλος είναι « Οικογένεια χωρίς σύνορα»

3Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά          μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

Θεματική Ενότητα  ” ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια “ του 1ου Κύκλου «Ζω καλύτερα – Ευ ζειν»

Ο  δικός μας τίτλος είναι « Με  τον κύριο ΚΟΚ οδηγό με ασφάλεια κυκλοφορώ»

1εργ

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά          μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Θεματική Ενότητα  ” Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά “ του 2ου Κύκλου ” Φροντίζω το Περιβάλλον ”

Ο  δικός μας τίτλος είναι « Άκου το δάσος … μας μιλάει »

2εργ

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά          μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση