2023-2024 Εργαστήρια δεξιοτήτων
Βασική αρχή του ετήσιου Σχεδίου Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Σκοπός μας είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές της τάξης μας.
Το όραμα των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης του σχολείου μας είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας που να ανταποκρίνεται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτοντας το μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών και σκοπεύοντας στη συνολική βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Στοχεύουμε σε:
- Ένα Σχολείο που επιδιώκει την εξωστρέφεια με τη διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοικτού, εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την ευαισθησία για το περιβάλλον-αειφορία, τη βιωματικότητα και την ενεργό συμμετοχή, που όχι μόνο επιδέχεται αλλά ενθαρρύνει και δημιουργεί καινοτομία.
- Ένα Σχολείο ενταξιακό που αξιοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες ανάγκες και ικανότητες των μαθητών.
- Ένα Σχολείο ψηφιακό που συμβαδίζει αρμονικά με τις κλασικές μορφές «προφορικότητας» και «εγγραμματοσύνης» κι όλα αυτά μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργατικότητας, αλληλεγγύης και ομαδικού πνεύματος.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.
1ος ΚΥΚΛΟΣ
Ο δικός μας τίτλος: Ας προσέχω ατυχήματα μην έχω»
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:
Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων. Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν είναι ο παρακάτω:
ΜΑΘΗΣΗΣ : κριτική σκέψη , επικοινωνία , συνεργασία , δημιουργικότητα
ΖΩΗΣ : αυτομέριμνα , ενσυναίσθηση , ευαισθησία , υπευθυνότητα , κοινωνικές δεξιότητες
ΝΟΥ: μελέτη περίπτωσης , επίλυση προβλημάτων .
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ : διαθεματική χρήση των νέων τεχνολογιών
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις , στάσεις και δεξιότητες , ώστε να λειτουργούν ως πολίτες , οι οποίοι να ενεργούν προληπτικά, να εφαρμόζουν κανονισμούς ασφάλειας και να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους από κινδύνους .
Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί η απόκτηση δεξιοτήτων των βασικών πρώτων βοηθειών από τα παιδιά , η απόκτηση εθελοντικής συνείδησης και διάθεση προσφοράς στον συνάνθρωπο . Επιπλέον να προβληματιστούν για τους παράγοντες που μπορούν να ενισχύσουν τη συνύπαρξη και τη συμβίωση των ατόμων χωρίς προβλήματα .
Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, πληροφορική , εικαστικά ).
Ο δικός μας τίτλος «Σεισμός ! Τι θα κάνω»
Αναφορά σε:
Α) Καλλιέργεια παραγωγικής μάθησης, στρατηγικής και πλάγιας σκέψης
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)
_-Γνωστικοί: Γνωριμία με την έννοια του φυσικού κινδύνου (Σεισμός, Πλημμύρα, Φωτιά Ηφαίστειο)
–Κοινωνικοί: Κατανόηση ότι ο σεισμός είναι ένας φυσικός κίνδυνος
Γ) Διαθεματικότητα – σύνδεση με Γλώσσα,Εικαστικά, Πληροφορική, Μελέτη Περιβάλλοντος
Επιμέρους στόχοι:
1) Να γνωρίσουν το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
2) Να γνωρίσουν το εσωτερικό της γης και πώς συντελλείται η σεισμική διεργασία
3) Να προετοιμαστούν για την πιθανότητα ενός σεισμού
4) Να γνωρίσουν το σεισμό βιωματικά
5) Να γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατα τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού
3ος ΚΥΚΛΟΣ
Ο δικός μας τίτλος «Οι δύο φίλοι»
Καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η συναισθηματική επίγνωση, η απόκτηση ψυχικής ανθεκτικότητας αλλά και η ενσυναίσθηση και συμμετοχή στη συναισθηματική εμπειρία του άλλου
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ
στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, στην αποτελεσματική διαχείριση συναισθημάτων των μαθητών προσχολικής ηλικίας και στην καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων ζωής όπως η ενσυναίσθηση, η αυτορύθμιση και η οριοθέτηση των συναισθημάτων, μέσα από βιωματική, ανακαλυπτική, δημιουργική ενασχόληση και εκπαίδευση. Τέλος, στοχεύει στην ανάπτυξη γλωσσικών – επικοινωνιακών δεξιοτήτων, στοχαστικής, αναστοχαστικής, κριτικής και αποκλίνουσας σκέψης, της ικανότητας επομένως του συλλογίζεσθαι στα παιδιά
4ος ΚΥΚΛΟΣ
Ο δικός μας τίτλος «STEAM Ταξίδι στο διάστημα»
Αναφορά σε:
Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική /ης ενότητα /τες
Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά)
Στόχοι:
Επιδιώκουμε οι μαθητές και μαθήτριες:
- Να μάθουν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, να ξεχωρίσουν τα αυτόφωτα από τα ετερόφωτα σώματα, τους πλανήτες από τους αστέρες και τους δορυφόρους.
- Να συνδέσουν την πληροφορία με γνώσεις από άλλα μαθήματα μέσα από ευχάριστες, παιγνιώδους μορφής δραστηριότητες.
- Να σκεφτούν κριτικά πάνω στα δεδομένα, ν’ ανασκευάσουν πιθανές λανθασμένες απόψεις.
• Να αναπτύξουν τις δεξιότητες παρατήρησης και εξαγωγής συμπερασμάτων