Οι γιορτές στο νηπιαγωγείο

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 προγραμματίστηκαν και έγιναν όλες οι σχολικές γιορτές που εντάσσονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου (Εθνικές, Επέτειος του Πολυτεχνείου, Γιορτές Χριστουγέννων, Γιορτές Ληξης του Σχολικού Έτους).

Χαρακτήρα εκδηλώσεων είχαν οι γιορτές των Χριστουγέννων και οι Γιορτές για τη Λήξη του Σχολικού Έτους. Προσκλήθηκαν οι γονείς και οι συγγενείς των παιδιών και, αφού παρουσιάστηκε το προσαρμοσμένο στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και στις ανάγκες των παιδιών θεατρικό και τα ανάλογα τραγούδια, ακολούθησε μικρή “δεξίωση” (μπουφές) ή κεράσματα ανάλογα με την περίσταση.

Στη φωτογραφία υπάρχει απόσπασμα από την πρόσκληση της γιορτής Χριστουγέννων ενός από τα δύο τμήματα (δε φαίνονται τα ονόματα, η διανομή των ρόλων κ.ά. ώστε να είμαστε συνεπείς σε σχέση με την διατήρηση της αρχής προσωπικών δεδομένων), αλλά δημοσιεύεται το απόσπασμα για να φανεί το περιεχόμενο και η δομή της γιορτής.

 

Γιορτή Άννας 001

Πρόσκληση Χριστουγεννιάτικης Γιορτής 2ου Τμήματος

Για να δείτε απόσπασμα από την πρόσκληση της γιορτή λήξης του σχολικού έτους του 1ου τμήματος πατήστε εδώ

Η συμμετοχή μας στην 11η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου (8-11/5/2014)

Η πολιτιστική ομάδα “Πολύδρομο”   σε συνεργασία με την υπεύθυνη πολιτιστικών θεμάτων Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης κα Βιργινία Αρβανιτίδου και την ΙΒΒΥ   διοργάνωσαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διαγωνισμό αφίσας. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε και το νηπιαγωγείο μας.

Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες της ΙΒΒΥ και τις αφίσες της, με πολυτροπικό χαρακτήρα (συνδυασμός κειμένου και εικόνας) οι οποίες δημιουργούνται κάθε χρόνο για την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου (2 Απριλίου). Μερικές από τις αφίσες προηγούμενων ετών φαίνονται στις εικόνες:

200920102 apriliou afisa 50x70.indd

2 apriliou afisa 2012 50x70.indd20132014

 

Στο νηπιαγωγείο μας παρατηρήσαμε τις αφίσες, τις ζωγραφιές και τα κείμενα τα οποία έχουν λειτουργική σχέση με τις εικόνες.

Συζητήσαμε για το σκοπό και τη σημασία της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου (ομαδοσυνεργατική προσέγγιση).

Τα παιδιά αναφέρθηκαν στα δικά τους αγαπημένα βιβλία (κάθε παιδί ανέφερε το αγαπημένο του βιβλίο και η νηπιαγωγός έγραφε τις προτιμήσεις των παιδιών σε χαρτί του μέτρου το οποίο βρισκόταν αναρτημένο σε εμφανές σημείο του νηπιαγωγείου).

Δημιουργήθηκε μία λίστα με τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών (καταγραφή από τη νηπιαγωγό).

Ενημερώθηκαν τα παιδιά για τη δυνατότητα δημιουργίας δικής τους αφίσας και τη συμμετοχή τους στον δικό τους διαγωνισμό.

Αποφάσισαν την διακόσμηση της αφίσας και το κείμενο που θα συνόδευε την εικόνα: Ένας ήλιος με κίτρινες ακτίνες και το μπλε του ουρανού. Μέσα στον κύκλο του ήλιου, κάθε παιδί θα έγραφε το αγαπημένο του βιβλίο που υπήρχε, ήδη, στην λίστα με τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών (καταιγισμός ιδεών, ομαδοσυνεργατική προσέγγιση).

Δημιουργήθηκαν τέσσερις αφίσες, όσες και οι ομάδες στις οποίες χωρίστηκαν τα παιδιά.

Τα παιδιά επέλεξαν τρεις (τη μία την κρατήσαμε στο νηπιαγωγείο) για τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό.

Αυτές οι τρεις αφίσες τοποθετήθηκαν στο περίπτερο της ΙΒΒΥ στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου (2014).

Ως “έπαθλο” κερδίσαμε την αφίσα της ΙΒΒΥ για το 2014.

Ακολουθούν οι φωτογραφίες με τις αφίσες του νηπιαγωγείου μας στο περίπτερο της ΙΒΒΥ:

Αφίσες3

Αφισες1

Αφίσες2

Αφίσες4

 

 

 

 

Ο κήπος του νηπιαγωγείου

Η περιποίηση του κήπου του νηπιαγωγείου συνδυάστηκε με θέματα σχετικά με την άνοιξη και τα λουλούδια. Συμμετείχαν τα παιδιά και των δύο τμημάτων και έγινε σε συνεργασία με τους γεωπόνους του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης (κα Δέσποινα Μιχαηλίδου και κ. Δημήτρη Δόρκα), με τον δήμαρχο κ. Λάζαρο Κυρίζογλου και την αντιδήμαρχο κα Αφροδίτη Ναλπαντίδου.

Το νηπιαγωγείο επισκέφτηκαν οι γεωπόνοι, έφεραν τα φυτά και μίλησαν στα παιδιά για τον τρόπο φύτευσης και φροντίδας τους.

Κήπος5

Στη συνέχεια έγιναν δραστηριότητες στις σχολικές αίθουσες με θέμα τη γνωριμία με τα λουδούδια (παρατήρηση εποπτικού υλικού, πληροφορίες για τα φυτά και τα λουλούδια, συζήτηση, οργάνωση του τρόπου φύτευσης, εικαστικές δραστηριότητες)

Κήπος4

Όταν το επέτρεψε ο καιρός βγήκαμε όλοι έξω στον κήπο. Οι νηπιαγωγοί με τα παιδιά, ομαδικά και ατομικά, έσκαψαν τον κήπο, άνοιξαν τρύπες στο χώμα, φύτεψαν τα λουλούδια, τα πότισαν. Κάθε παιδί τοποθέτησε καρτέλα με το όνομά του δίπλα σε κάθε λουλούδι ώστε να το φροντίζει προσωπικά.

Κήπος3

Κήπος1

Κήπος2

Οι δραστηριότητες αυτές έγιναν αποδεκτές με χαρά από τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Ευχαριστούμε τους φορείς (τοπική αυτοδιοίκηση) και τα πρόσωπα που τους εκπροσωπούν για τη συνεργασία τους.

Κατασκευή αυτοσχέδιας “μαράκας”

Στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος για τα κρουστά μουσικά όργανα κατασκευάσαμε μαράκες με απλά και φτηνά υλικά: πλαστικά ποτήρια, όσπρια, κόλλα. Κάθε παιδί διαχειρίστηκε με ευκολία αυτά τα υλικά και χάρηκε το αποτέλεσμα γιατί κάνει “θόρυβο”!

Marakes

Κατασκευές από γύψο

Οι κατασκευές από γύψο που φαίνονται στις φωτογραφίες έχουν χριστουγεννιάτικα θέματα, επειδή έγιναν κατά την περίοδο των γιορτών στο νηπιαγωγείο. Η τεχνική τους, όμως, είναι η ίδια για κάθε περίσταση. Η συμμετοχή των παιδιών τόσο στην προετοιμασία του γύψου όσο και στη διακόσμηση των αντικειμένων αυξάνει την δημιουργική τους φαντασία, επειδή ο γύψος είναι ένα υλικό που δεν χρησιμοποιείται συχνά στο νηπιαγωγείο, καλλιεργεί δεξιότητες σχετικές με τη χρήση του πινέλου και του χρώματος. Δημιουργεί ευχάριστες προσδοκίες. Αποδίδει ένα καλό και σίγουρο αποτέλεσμα που ικανοποιεί τα παιδιά, επειδή η χρήση του καλουπιού και του χρώματος εξασφαλίζει την επιτυχία.

100_1790

Σε έτοιμα καλούπια με διάφορα σχέδια τοποθετούμε τον γύψο και στη συνέχεια αφήνουμε τα αντικείμενα να στεγνώσουν

100_1789

Μπορούμε αντί για έτοιμα καλούπια να χρησιμοποιήσουμε διάφορα αντικείμενα για να μας δώσουν φόρμες

(π.χ. κουπάκια από γιαούρτι κ.ά.)

100_1804

Τα βάφουμε με χρώμα της επιλογής μας

100_1809

Γίνονται στολίδια

Γύψινα κεράκια

Διακοσμητικά κεράκια και οτιδήποτε άλλο θέλουμε ανάλογα με τη φαντασία και την δημιουργικότητά μας

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

SAM_0179

Σύγχρονες τεχνολογίες και εκπαιδευτικά λογισμικά

SAM_0175

Ανάπτυξη δεξιοτήτων με την αξιοποίηση της παράδοσης

Marakes 1

Δραστηριότητες έκφρασης και δημιουργίας

SAM_0378

Συνεργασία με άλλους φορείς

(Εκπαίδευση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Πανεπιστήμιο, Συμμετοχή σε Εκθέσεις και Παιδαγωγικές Εκδηλώσεις)

Λίγα λόγια για το εκπαιδευτικό-παιδαγωγικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του 14ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων στηρίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΔΕΠΣ-ΑΠΣ/ΦΕΚ 304/13-03-03). Το πρόγραμμα αυτό επιμερίζεται σε πέντε κατευθύνεις οι οποίες δεν προτείνονται ως διακριτά και αυτοτελή διδακτικά αντικείμενα αλλά μπορεί να υπάρχουν σε κάθε διαφορετική εκπαιδευτική δραστηριότητα, σύμφωνα με την αρχή της διαθεματικότητας στην εκπαίδευση. Αυτές οι κατευθύνσεις είναι: Γλώσσα, Μαθηματικά, Περιβάλλον (Φυσικό και Ανθρωπογενές), Δημιουργία και Έκφραση, Πληροφορική.

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 αξιοποιήθηκαν διαφορετικές και ποικίλες μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων: σχέδια εργασίας, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, καταιγισμός ιδεών, συζήτηση με τη μέθοδο των ερωτήσεων-απαντήσεων, ψυχοκινητικές δραστηριότητες, διδασκαλία διαμέσου της τέχνης, δημιουργική γραφή και δημιουργία αφηγήσεων, αναδυόμενη γραφή, αναδυόμενος γραμματισμός κ.ά.

Θεματικές προσεγγίσεις: Επίκαιρα Θέματα (Ανάλογα με τις εποχές, τους μήνες κ.ά.), Παγκόσμιες Ημέρες (του παιδικού βιβλίου, της προστασίας του περιβάλλοντος, της προστασίας των ζώων κ.ά.), Επικεντρωμένες θεματικές προσεγγίσεις: τα χρώματα, τα σχήματα, οι αριθμοί, το αμπέλι, η ελιά κ.ά., Θεματικές προσεγγίσεις σχετικά με το χρόνο και τον ιστορικό χρόνο: Εθνικές Γιορτές στο νηπιαγωγείο, άλλες θεματικές προσεγγίσεις (ο “Μικρός Ήρωας”, το Πολυτεχνείο, λαϊκή παράδοση, καθημερινή ζωή των παιδιών σε άλλες εποχές κ.ά.), Εκπαιδευτικά λογισμικά (TuxPaint, Revelation Natural Art, Λογισμικά Γενικής Χρήσης όπως έγγραφα, παρουσιάσεις, μηχανές αναζήτησης κ.ά.), Τέχνη (η ποίηση στο νηπιαγωγείο, το κουκλοθέατρο, η μουσική, πίνακες μεγάλων ζωγράφων, μουσειακά αντικείμενα κ.ά.)