Ο Ζαχαρίας

Ατομικό κολάζ με εφημερίδες

Δήμητρα Λαζαρίδου

Ο Ζαχαρίας είναι ένα φανταστικό σκυλάκι που δεν έχει σπίτι. Τα παιδιά δημιούργησαν τη μορφή του με ζωγραφική και κολάζ από εφημερίδες και στη συνέχεια ανακάλυψαν και αφηγήθηκαν την ιστορία του.

 

Ο Ζαχαρίας

Η ιστορία του

Μια φορά υπήρχε ένα σκυλάκι που ζούσε στους δρόμους. Δεν είχε οικογένεια και ήταν πάντα μόνο του και λυπημένο. Μια μέρα πέρασε έξω από ένα σχολείο. Τα παιδιά τον είδαν και άρχισαν να τον χαιρετάνε χαρούμενα. Το σκυλάκι τους κοίταξε και σκέφτηκε: “Να μια οικογένεια για μένα!” Τα παιδιά, όμως, δεν μπορούσαν να τον φροντίσουν, ούτε και οι κυρίες τους και αποφάσισαν να του βρουν οικογένεια. Τότε ο Μίμης φώναξε: εγώ τον θέλω! Ο Μίμης πήρε το σκυλάκι σπίτι του και όλοι τον αγάπησαν αμέσως και τον ονόμασαν Ζαχαρία.

Από τότε ο Ζαχαρίας έχει ένα δικό του σπίτι και μια δική του οικογένεια!

Δραστηριότητες Σεπτεμβρίου

Οι νηπιαγωγοί:

Κυριακή Γιαλατζή

Δήμητρα Λαζαρίδου

Κυριακή Φαρδή

Αποχαιρετούμε τον Σεπτέμβριο στο νηπιαγωγείο μας και θυμόμαστε τις πρώτες μας δραστηριότητες:

α) Κανόνες του Νηπιαγωγείου

β) Το συμβόλαιο του Νηπιαγωγείου

γ) Χαρούμενες γραμμές

δ) Παρατηρώ και δημιουργώ πίνακες ζωγραφικής για το Φθινόπωρο.

Και ένα ποίημα εμπνευσμένο από τη δραστηριότητα “Παρατηρώ και Δημιουργώ πίνακες ζωγραφικής για το Φθινόπωρο” (τελευταία φωτογραφία):

“Σ’ ένα δάσος μια φορά
μια κυρία με παιδιά
πήγε βόλτα με χαρά.
Παίξανε κυνηγητό
Παίξανε και το κρυφτό.
Και μετά
ένα δέντρο μια φορά
τους κράτησε στην αγκαλιά του
με χαρά.

Ένα δέντρο μια φορά
έριξε φύλλα πολλά!
Και τα πήραν τα παιδιά
και έκαναν μια ζωγραφιά!

Έκαναν τη γη γεμάτη φύλλα ξερά
μα και λίγα πράσινα
είχαν μείνει για ομορφιά.

Και γιατί συμβαίνουν ολ’ αυτά;

Γιατί την εποχή του Φθινοπώρου
ζούμε ξανά!”

Μήνυμα καλωσορίσματος για τη νέα σχολική χρονιά 2018-2019

Με την καθιερωμένη τελετή του “Αγιασμού” ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά (2018-2019).

Το νηπιαγωγείο μας είναι έτοιμο να υποδεχτεί τα παιδιά, με ανανεωμένη διάθεση και νέα σχέδια

για να προσφέρει ένα ευχάριστο περιβάλλον για την καθημερινή ζωή των παιδιών με όλες τις προδιαγραφές και απαιτήσεις της σύγχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Κύρια και σημαντική αρχή στους προσανατολισμούς και τους στόχους μας είναι

η δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής και αγάπης,

μίας κουλτούρας που αγκαλιάζει τις πολιτισμικές, ανθρωπολογικές, βιολογικές διαφοροποιήσεις

από το νηπιαγωγείο

προσφέρει στήριξη σε παιδιά και οικογένειες που το έχουν ανάγκη

και βρίσκεται κοντά στο παιδί και την οικογένεια

για να επιλύει άμεσα όλα τα θέματα που συνδέονται

με τη σχέση νηπιαγωγείου-παιδιού-γονέων.

Καλή Σχολική Χρονιά!

 

Το αναμνηστικό του νηπιαγωγείου μας

Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή

Το αναμνηστικό του νηπιαγωγείου μας ήταν χειροποίητο και εντάχθηκε στο θέμα που διαπραγματευτήκαμε για τις εκδηλώσεις λήξης σχολικού έτους. Συμβόλιζε το “ταξίδι” που προηγήθηκε και τα επόμενα “ταξίδια” στη γνώση και στη δημιουργία που θα έρθουν. Δημιουργήθηκε με την τεχνική του “ντεκουπάζ” και συνοδευόταν από ένα ψαράκι με τις αποχαιρετιστήριες ευχές των νηπιαγωγών και τους στίχους του Ναζίμ Χικμέτ: “η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ακόμη ταξιδέψει”

Καλό Καλοκαίρι!

Στιγμιότυπα από τη γιορτή λήξης του Σχολικού Έτους 2017-2018

Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή

Η γιορτή λήξης του σχολικού έτους έγινε μέσα σε ένα κλίμα χαράς, με τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των γονέων, αλλά και παππούδων και γιαγιάδων των παιδιών.

Διαμορφώθηκε ο χώρος της αυλής του νηπιαγωγείου με ειδική διακόσμηση, πανό που ζωγράφισαν τα ίδια τα παιδιά και έγραψαν την ευχή τους για το καλοκαίρι και το μέλλον (“καλή τύχη στα παιδιά”), μπαλόνια και ειδική διακόσμηση εξωτερικού χώρου που ετοίμασαν οι γονείς των παιδιών.

Τα παιδιά είπαν τα αποχαιρετιστήρια λογάκια-ποιήματά τους, τραγούδησαν για το νηπιαγωγείο και το καλοκαίρι με τη συνοδεία κιθάρας και στη συνέχεια διασκέδασαν στο πάρτι που ετοίμασαν οι νηπιαγωγοί τους και οι γονείς τους γι’ αυτά. Έπαιξαν πινιάτα, φούσκωσαν μπαλόνια και έπαιξαν μ’ αυτά, χόρεψαν και διασκέδασαν με την ψυχή τους.

Σκηνές από το χώρο της αυλής του νηπιαγωγείου πριν να γεμίσει με τις παιδικές φωνές θα δείτε στις επόμενες φωτογραφίες.

 

 

Η πρόσκληση για τη Γιορτή Λήξης έτους 2017-2018

Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή

Το θέμα της Γιορτής Λήξης του Σχολικού Έτους ήταν το ταξίδι στη γνώση και τη δημιουργία στο νηπιαγωγείο, “το ταξίδι του νηπιαγωγείου μας”.

Έτσι, η πρόσκληση της γιορτής μας ήταν ένα αυτοσχέδιο καραβάκι που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά με την τεχνική “οριγκάμι” για να ταξιδεύει πάνω στη μπλε θάλασσά του. Μέσα στο καράβι υπήρχε η ιστορία του ταξιδιού του νηπιαγωγείου. Σ’ αυτή την ιστορία τα ίδια τα παιδιά διηγήθηκαν όσα τους έκαναν εντύπωση και τους άρεσαν στο νηπιαγωγείο με την τεχνική της δημιουργικής γραφής (συμπληρώνοντας την αφήγηση στην ολομέλεια το ένα μετά το άλλο). Το κάλεσμα-πρόσκληση της γιορτής μας το έφερε το κύμα πάνω σε μια “σχεδία-χαρτί” που έπλεε δίπλα από το καραβάκι.

Η πρόσκληση

και

η ιστορία που υπήρχε πάνω στο καραβάκι

 

Εκδηλώσεις λήξης του Σχολικού Έτους

Αποχαιρετούμε το Σχολικό Έτος 2017-2018 στο νηπιαγωγείο μας με πολλά τραγούδια, χορούς, χαρά και εκπλήξεις.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς του νηπιαγωγείου μας που βοήθησαν και στήριξαν έμπρακτα με προσωπική εργασία και με ωραίες ιδέες τόσο το παιδαγωγικό μας έργο όσο και όλες τις γιορτές και εκδηλώσεις μας!

Είστε όλοι και όλες καλεσμένοι/ες και καλοδεχούμενοι/ες!

 

Αφίσα για τα Δικαιώματα των Παιδιών

Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή

Στις αρχές Μαΐου συνοψίσαμε όλα όσα μάθαμε και κάναμε σχετικά με τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη. Μετά από συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια αφίσα ως καταληκτική δραστηριότητα όλων των εμπειριών και γνώσεων που αποκόμισαν από τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα  με κοινωνικό προσανατολισμό. Και, μάλιστα, αποφάσισαν να στείλουν την αφίσα στη Unicef ως τη συμμετοχή τους σε σχετικό διαγωνισμό.

Η δραστηριότητα αυτή συσχετίζεται με τη συνεργασία του νηπιαγωγείου μας με το πρόγραμμα “Νοιάζομαι και Δρω” (για να δείτε σχετικές προηγούμενες αναρτήσεις για το πρόγραμμα πατήστε εδώ, εδώ, και εδώ ) επειδή τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου που αναφέρθηκαν από τα παιδιά όπως η ειρήνη, η φιλία, το φαγητό και το παιχνίδι απαιτούν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμών όπως είναι οι πρόσφυγες την αλληλεγγύη και την προσφορά εθελοντικής εργασίας. Αυτές τις ευάλωτες ομάδες τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας τις έχουν γνωρίσει και έχουν κατανοήσει τις ανάγκες τους μέσα από σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα ενσωμάτωσης, εθελοντισμού κ.ά., όπως, επίσης και μέσα από τη φυσική παρουσία παιδιών-προσφύγων που φοίτησαν στο νηπιαγωγείο μας.

Η αφίσα που σχεδίασαν τα παιδιά συνοδευόταν από ένα σενάριο-αφήγηση. Το σενάριο αυτό εκφράζει την επιθυμία των παιδιών για έναν κόσμο φιλικό προς τα παιδιά που θα σέβεται και θα υποστηρίζει τα δικαιώματά τους.

Αναφέρεται εδώ συνοπτικά:

Μέσα σε ένα κύκλο ζωγραφίζουμε τη γη γεμάτη λουλούδια και καρδιές (είναι η γη που ονειρευόμαστε να έχουμε). Πάνω στη γη και γύρω-γύρω υπάρχουν τα παιδάκια που κρατούν πλακάτ με τα δικαιώματά τους και τα διεκδικούν. Τις λεξούλες με τα δικαιώματα των παιδιών τις γράφουμε στο κάτω μέρος της αφίσας και δείχνουν όλα όσα ζητούν τα παιδιά και τα θεωρούν ότι ανήκουν στα δικαιώματά τους: Ελευθερία, Ειρήνη, Φαγητό, Παιχνίδι, Υγεία, Αγάπη, Σχολείο, Παιδεία.

Η αφίσα δημιουργήθηκε με ομαδοσυνεργατικό τρόπο από όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μετά από συζήτηση και παρατήρηση σχετικής αφίσας της Unicef για τα δικαιώματα των παιδιών.

 

Εγγραφές μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2018-2019

Οι εγγραφές στο 14ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων θα γίνουν από 2 έως 18 Μαΐου 2018 και ώρες 12.10 με 13.10 μμ.

Δικιολογητικά εγγραφών:

  1. Αίτηση εγγραφής-Υπεύθυνη Δήλωση
  2. Πιστοποιητικό γέννησης
  3. Αποδεικτικό στοιχείο διεύθυνσης κατοικίας (Έντυπο Ε9 ή Μισθωτήριο Συμβόλαιο)
  4. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσεύλευση και αποχώρηση του παιδιού στο νηπιαγωγείο (συμπεριλαμβάνεται στο έντυπο αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης)
  5. Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας
  6. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).

Όλα τα δικιολογητικά εγγραφών επισηνάπτονται στο υπ’ αριθ. πρωτοκόλλου: Φ.6/657440/Δ1 έγγραφο του ΥΠΕΘ (βλ. παρακάτω σχετικό ηλεκτρονικό σύνδεσμο).

Τα όρια και οι δρόμοι της σχολικής περιφέρειας του 14ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης (βλ. παρακάτω σχετικό ηλεκτρονικό σύνδεσμο).

Οι πληροφορίες και τα έντυπα δίνονται και οι εγγραφές γίνονται στο νηπιαγωγείο κατά τη διάκρεια των ημερών και των ωρών που έχουν οριστεί (2 έως 18 Μαΐου και ώρες 12.10-13.10 μμ).

 

Η προΐσταμένη του

14ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων

Κυριακή Φαρδή

 

 

Ηλεκτρονικοί σύνδεσμοι:

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-2019 (σχετική νομοθεσία και έντυπα):

Για να δείτε το έγγραφο πατήστε εδώ

Όρια σχολικής περιφέρειας 14ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων:

Για να δείτε τα όρια πατήστε εδώ

και εδώ

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία (σχετική νομοθεσία και έντυπα):

Για να δείτε το έγγραφο πατήστε εδώ

Πασχαλινές κάρτες και χειροτεχνίες

Για να γράψουμε τις ευχές μας ετοιμάσαμε πασχαλινές κάρτες σε χαρτί κάνσον. Ζωγραφίσαμε το περίγραμμα ενός αβγού και μέσα σ’ αυτό παίξαμε με χρώματα. Με αυτοσχέδια πινέλα που αποτελούνται από μανταλάκια και πον πον (αντί για βούρτσα) “βουτήξαμε” σε μια παλέτα με διάφορα χρώματα, πράσινο, κόκκινο, κίτρινο και στη συνέχεια στολίσαμε τα αβγά στις κάρτες μας. Γράψαμε κάτω από τα αβγά και μέσα στις κάρτες ευχές σχετικές με το Πάσχα.

Οι πασχαλινές κατασκευές μας ήταν πρωτότυπα κοτοπουλάκια. Χρωματίσαμε αβγά από φελιζόλ με κίτρινο χρώμα (ζωγραφική με τέμπερα και πινέλα). Τα τοποθετήσαμε σε ξυλάκια και, στη συνέχεια, πάνω σε ειδική βάση από φελιζόλ. Αντί για φτερά τοποθετήσαμε πον πον. Τα χαρούμενα και πασχαλινά κοτοπουλάκια μας είναι έτοιμα να διακοσμήσουν τα παιδικά δωμάτια!