Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας στις 10/10 πραγματοποιήθηκαν σχετικές δράσεις με σκοπό την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών. Στο τμήμα 1 αρχικά διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τα συναισθήματα όπως το βιβλίο ” Τα συναισθήματα των ανθρώπων” και ” ‘Όλη η γή ένα χωριό”. βιβλιοΣτη συνέχεια μιλήσαμε για την πληθώρα των συναισθημάτων και την αναγκαιότητα έκρασής τους για την ψυχική μας υγεία. Φτιάξαμε το δράκο Φοβιστίξ και βάλαμε μέσα τους φόβους μας , για να μη φοβόμαστε τίποτα πια, παίξαμε παιχνίδια με το ζάρι των συναισθημάτων και την κούκλα των συναισθημάτων και τέλος φτιάξαμε μόνοι μας την παλέτα των συναισθημάτων και το μαγικό πινέλο που ομορφαίνει τη ζωή μας.πινελο 3κουκλαδρακοσ 1

 

 

 

 

 

 

Στο τμήμα 2 αρχικά κάναμε ομαδικά ιστόγραμμα με τα παιδιά για να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα συναισθήματα. ιστογραμμα 2Στη συνέχεια κάναμε τη γωνιά της ηρεμίας και της συζήτησης, όπου μπορεί ένα παιδάκι να ζωφραφίσει τις ανησυχίες του σε μια φούσκα, να τη φυσήξει και να την πετάξει μακριά μαζί με τους φοβούς του ακολουθώντας τις οδηγίες των φυλλαδίων δεξιά και αριστερά. ακολούθησε αναπαράσταση. Η συγκεκριμένη γωνιά αποτελεί σημείο επίλυσης των διαφωνιών των παιδιών, οπου συζητάνε βρίσκοντας πιθανές λύσεις στα προβλήματά τους και στο τέλος κολλάνε 5. Στη συγκεκριμένη γωνιά υπάρχει και ένα μαλακό ζάρι για τη διαχείρηση της έντασης και του άγχους. γωνια 1Στη συνέχεια δημιουργήαμε ομαδικά την πολιτεία του θυμού και της ηρεμίας και δημιουργήσαμε ατομικά το χεράκι τους με τις προτιμήσεις τους ως προς τους τρόπου διαχείρησης του θυμού (ζωγραφική 4 πιθανών τρόπων).

χωρα 1 χερακι

 

 

 

 

 

 

Στο τμήμα 3 αρχικά διαβάσαμε τα βιβλία το «Φλάφ της ευτυχίας» και «Ο λύκος ο Ζαχαρίας μαθαίνει για τα συναισθήματα με σκοπό να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματα που θρέφουν την ψυχή και τα αρνητικά που μόνο η διαχείρησή του μπορεί να οδηγήσει στην ευτυχία. Ο ΛΥΚΟΣ Ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ 1Στη συνέχεια γνωρίσαμε το Ματία το συναισθηματία ένα ρομπότ και παίξαμε το παιχνίδι του μίμησης και αναπαράστασης των συναισθημάτων μετά από ερώτηση του κάθε παιδιού στο φιλαράκι του. Ο Ματίας ήρθε στη τάξη μας με ένα τεράστιο στόμα ανοιχτό να κατασπαράξει τα δυσάρεστα συναισθήματα που ένισαν τον τελευταίο καιρό τα παιδιά και αφού τα γράψαμε, τα τσαλάκωσαν και τάισαν το Ματία. ματιαςΑκολούθως γνωρίσαμε την Τούλα τη συναισθηματούλα και σε μια κατασκευή σχετική τα παιδιά επέλεγαν το συναισθημά της και αφηγούνταν μια ιστορία σχετικά με την αιτία που την οδηγησε να νιώσει χαρά, λύπη ή θυμό.τουλα 2 Τέλος σε φύλλο εργασίας απάντησαν σε ερωτήσεις ως προς το βαθμό ικανοποίησής τους από την καθημερινή ζωή τους και την αποτύπωσαν σε βαθμούς στο θερμόμερο ευγνωμοσύνης.θερμομετρο