Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή
Στο νηπιαγωγείο αρκετά συχνά αναφερόμαστε στα σχήματα και τα χρώματα. Σε σχετικές δραστηριότητες τα παιδιά αναγνώρισαν και ονόμασαν γνωστά σχήματα (τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλους, ορθογώνια κ.ά.) και χρώματα (κόκκινο, μπλε, πράσινο, άσπρο, μαύρο) στο περιβάλλον τους, σε πίνακες ανάρτησης, στα παιχνίδια του νηπιαγωγείου, σε εικόνες και πίνακες ζωγραφικής. Επίσης, έμαθαν τραγούδια για τα χρώματα όπως “της καρδιάς τα χρώματα” (για να ακούσετε το τραγούδι πατήστε εδώ) και “το τραγούδι των χρωμάτων” (για να ακούσετε το τραγούδι πατήστε εδώ)
Επιπλέον, δημιούργησαν τη δική τους “σχηματοχρωματοχώρα”. Σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε παιδιών πάνω σε χαρτί κάνσον ζωγράφισαν σχήματα, τα χρωμάτισαν και δημιούργησαν ανθρώπους, σπίτια, δέντρα, αυτοκίνητα. Η σύνθεση αυτή στη φαντασία των παιδιών πήρε τη μορφή μιας πολιτείας από σχήματα και χρώματα.
Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τις “σχηματοχρωματοχώρες” όλων των παιδιών σε σημείο του νηπιαγωγείου για να μπορούν να τις δουν όλοι και τα παιδιά παρατήρησαν λεπτομέρειες. Αυτές τις λεπτομέρειες τις κάναμε στιχάκια και δημιουργήσαμε ένα μικρό ποίημα για τα σχήματα και τα χρώματα.
“Το ποίημα των σχημάτων και των χρωμάτων”
Μια μπάλα, μα ποια μπάλα
μια στρόγγυλη ροζ μπάλα
από τσιχλόφουσκα
που κυλά
και κατρακυλά
και πάει στα τρίγωνα βουνά!
Ένα ανθρωπάκι πάει γυμναστήριο
και κάνει τούμπες όλο μυστήριο!
Από ένα σπιτάκι βγαίνουν ανθρωπάκια
και παίρνουν τα ποδηλατάκια
και πάνε στη λιμνούλα
να κάνουνε βολτούλα
μαζί με τα ζωάκια
που λένε ποιηματάκια.”