Κυριακή Φαρδή, Αρίστη Δωδοπούλου
Αναγνώσεις βιβλίων παιδικής λογοτεχνείας, εικαστικές κατασκευές, παρατήρηση φωτογραφιών και βίντεο (ντοκουμέντα), τραγούδια κ.ά. ήταν μερικές από τις δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν στο νηπιαγωγείο μας με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά γνώρισαν χαρακτηριστικά στοιχεία της εποχής, διερεύνησαν το νόημα των γεγονότων της βραδιάς του Πολυτεχνείου, συνέδεσαν τα γεγονότα με έννοιες όπως η δημοκρατία, η ειρήνη, η ελευθερία.
Η “Ντενεκεδούπολη” και Η “κυρά-Δημοκρατία”
Εάν θέλετε να ακούσετε την μουσική ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” πατήστε εδώ.
Η γραμμή του χρόνου και το “νήμα” που ενώνει τα γεγονότα.
(Τοποθέτηση γεγονότων σε σειρά. Επιλέγονται τα ιστορικά γεγονότα που συσχετίζονται με τις εθνικές γιορτές, την γέννηση οικείων προσώπων, την γέννηση των παιδιών και το σήμερα. Το “νήμα του χρόνου” ξετυλίγεται πάνω στην γραμμή του χρόνου και δημιουργείται μια αφήγηση σαν παραμύθι και παιχνίδι που συνδέει τα γεγονότα και τα βάζει σε σειρά. Το νήμα κόβεται πριν και μετά από τα πρώτα και τα τελευταία γεγονότα έξω από την γραμμή του χρόνου για να φανεί ότι ο χρόνος δεν ξεκινάει από κάπου, ούτε σταματάει κάπου. Τα γεγονότα επισημαίνονται με κουκίδες διαφορετικού χρώματος για να γίνει η διάκριση ανάμεσά τους).
Το “κανόνι της αγάπης” (που πετάει λουλούδια και καρδιές, ομαδική εργασία)
και
τα περιστέρια της Ειρήνης (ατομικές εργασίες)