Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή.
Η Σοφία Πεταλά είναι φοιτήτρια του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και κάνει τις πρακτικές της ασκήσεις στο νηπιαγωγείο μας. Στο πλαίσιο των ασκήσεων αυτών της ζητήθηκε από το πανεπιστήμιο να εφαρμόσει ένα ομαδικό παιχνίδι με τα παιδιά. Είχε, λοιπόν, την ιδέα να κατασκευάσει μόνη της ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, να το διδάξει στα παιδιά και να παίξει μαζί τους. Το παιχνίδι που δημιούργησε είναι πρωτότυπο, καθώς όλα τα μέρη του είναι χειροποίητα (το κουτί, οι οδηγίες, τα πούλια, το ζάρι, η διαδρομή).
Η Σοφία έκανε, επίσης, την διδασκαλία του παιχνιδιού ξεκινώντας από το κουτί. Τα παιδιά αναγνώρισαν τα γράμματα και “διάβασαν” το θέμα του παιχνιδιού. Στη συνέχεια, συζήτησαν τους “κανόνες του παιχνιδιού”, κάποιους από τους οποίους τους αποφάσισαν μαζί. Τους έγραψαν σε ένα χαρτί για να τους θυμούνται και άρχισαν να παίζουν το παιχνίδι: 1) παίζει όποιος/α φέρει εξάρες στο ζάρι, 2) παίζουν δύο ομάδες οι ομπρέλες και οι ήλιοι, 3) σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσουν στο τέλος της διαδρομής, ώστε να κάνουν μπάνιο, 4) αν συναντηθούν πιόνια από διαφορετικές ομάδες σε κάποιο σημείο επιστρέφουν στην αρχή. Επίσης, τα παιδιά ζωγράφισαν την διαδρομή του παιχνιδιού και τους κανόνες του για να το κατανοήσουν καλύτερα.
Το παιχνίδι αυτό αποτελεί αξιολογική δραστηριότητα στους τομείς του γλωσσικού και του αριθμητικού γραμματισμού με καλά αποτελέσματα για την ομάδα μας καθώς τα παιδιά: 1) αναγνώρισαν γράμματα και φωνήματα, αντιστοίχισαν γράμματα και φωνήματα, αναγνώρισαν λέξεις και σημεία στήξης, 2) αναγνώρισαν το πλήθος των σημείων στο ζάρι, έκαναν μετρήσεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού για να φτάσουν στο τέλος της διαδρομής.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Σοφία για τη χαρά και τις γνώσεις που χάρισε στα παιδιά!